28 Януари, 2006 20:21 708 0

Британия се завръща

  • connaught-
  • type-d gt syracuse-
  • type-d gt syracuse

През октомври 1955 г. във Великобритания вече започват да се питат дали техен автомобил изобщо може да бъде фактор в голямо състезание. Изминали са десет години от края на Втората световна война, през които моторните спортове се възраждат с нова сила. Последните два сезона обаче преминават под смазващото превъзходство на Фанхио и Mercedes-Benz. Преди това пък италианските болиди не позволяват на никого да погледне към призовите места. Вярно, англичаните Майк Хоторн и Стърлинг Мос печелят някои състезания, но вече почти никой не си спомня кога за последен път британски автомобил е постигал значим успех. Един слънчев следобед в Сицилия обаче това ще се промени. Пред 40 000 зрители един 23-годишен студент по стоматология печели Гран при на Сиракуза, с което се ражда истинска легенда. Непознатият младеж се казва Тони Бруукс и се състезава с кола на малката фирма Connaught. Англичанинът буквално слага в малкия си джоб Maserati-тата, които доминират в състезанието и финишира на първо място. Средната скорост, която развива Бруукс, е 158.98 км/ч - почти 10 км/ч повече от тогавашния рекорд на трасето. Неговият Connaught ускорява и спира значително по-добре от италианската и германската конкуренция. Благодарение на великолепния автомобил студентът по стоматология става първият британски пилот след Втората световна война, който печели Гран при с английски болид.

За възражданетио на марката Connaught вече е ставало дума на страниците на "АВТО пазар" (бр. 369). През 2004 г. бившите кадри на Jaguar Тим Бишъп и Тони Мартидейл представиха пред публика спортен модел с хибридно задвижване. Type-D трябваше да се произведе в 15 бройки и при интерес от страна на купувачите да се разгърне по-мащабно производство. Сложните и ултрамодерни технологии явно са поизплашили потенциалните клиенти, защото за реализацията на проекта така и не се чу повече. За сметка на това през тази година Connaught очевидно има намарение да се намеси на пазара на по-конвенционални возила. Type-D GT Syracuse трябва да отбележи 50-годишнитата от паметната победа на марката в Сицилия.

За целта Бишъп и Мартиндейл разчитат на традиционната островна формула за създаване на расови бегачки: ниско тегло+мощен двигател + ръчна изработка +лукс = British GT. През последните трийсетина години този похват нямаше особен успех, главно заради опорочаването му с плексигласови каросерии и силови агрегати и детайли от едросерийни модели. Type-D GT Syracuse има амбицията да се върне към ортодоксалното британско автомобилостроене. Още при представянето на хибридния прототип преди близо две години разработката привлече интереса на специалистите с уникалния V-образен 10-цилиндров двигател, изцяло алуминиевата каросерия и прецизната ръчна изработка. При Type-D GT Syracuse работният обем е намален от 2.2 на 2.0 литра, хибридните системи са отстъпили място на доста по-традиционен механичен компресор, а и цялостното излъчване е претърпяло промяна в посока класическо британско спортно купе.С 300 коня зад предния мост, задвижване на задните колела и габарити по-малки от тези на Porsche 911, Type-D GT Syracuse лесно можеше да мине за поредното английско забавление за съботно-неделни приключения по провинциалните писти.

Освен съвършено разпределение на масата между двата моста, великолепна управляемост и върхова технология обаче, новото купе притежава всички необходими качества да хване окото на обикновените градски водачи - кожена тапицерия, 4 пълноценни места, климатроник, keyless-система, качествена стереосистема с шест говорителя и изобщо всичко, което го привръща в съвсем практичен автомобил за ежедневна употреба. Новата бегачка обаче надали ще се превърне в масов автомобил. Ще бъдат произведени само 100 бройки, като за 23 вече са направени депозити.

Димитър Димитров
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА