Last news in Fakti

15 Януари, 2017 12:14 14 794 17

Нов Дизелгейт: Този път EPA подхвана Fiat

  • fiat-
  • дизелгейт
Нов Дизелгейт: Този път EPA подхвана Fiat - 1

Агенцията за опазване на околната среда в САЩ ЕРА заподозря концерна Fiat Chrysler Automobiles (FCA) в машинации, прикриващи истинските норми на изхвърляни вредни вещества от дизеловите им автомобили.

През септември 2015 година EPA обвини Volkswagen в подобна измама, а скандалът, наречен Дизелгейт, стана толкова грандиозен, че за малко не фалира VW. В крайна сметка, само преди дни VW се разбра с американците.

Регулаторните органи и VW сключиха сделка, с която ще бъде сложен край на скандала с дизеловите двигатели на немския концерн. Споразумението предвижда германците да признаят вината си да изплатят обезщетение в размер на $4.3 млрд.

И ето ви сега, нов Дизелгейт. Обвинението на ЕРА към FCA е, че тайно монтират в своите автомобили аналогична система с тази на VW, която лъже при измерване на нормите. Към момента в обвинението влизат 104 000 автомобила.

Под подозрение попадат италиански возила, производство през периода 2014 - 2016 година, както и Jeep Grand Cherokee и Dodge Ram 1500. Всички те са снабдени с трилитровия дизелов мотор на компанията.

От Fiat Chrysler Automobiles реагираха веднага, като заявиха, че ще сътрудничат на властите за разрешаване на въпроса. Освен това, компанията не признава вина, но предложи редица мерки за излизане от ситуацията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 FAKE

    21 5 Отговор
    Даа даа , имам чувството че вече почват да си ги измислят тея дизелови скандали ...

    Коментиран от #5

  • 2 astra h GTC

    21 3 Отговор
    Май ще изредят всички модели тези боклуци за да им смучат парите гадини мръсни !!
  • 3 глупости

    15 11 Отговор
    Поредните измислици,сигурно Тесла им плаща за да си продава грозните и прехвалени електрички, с нереален пробег и маса лъжи и глупости за бъдещето.

    Коментиран от #7

  • 4 Hoy

    23 3 Отговор
    Всеки един съвременен турбо автомобил изхвърля в пъти повече вредни емисии в реални условия от обявеното. Могат да си ги обвиняват всичките един по един.
  • 5 а ся

    23 7 Отговор

    До коментар #1 от "FAKE":

    При дизеловите автомобили почти е достигнат "еко норменият" лимит .
    То VW малко ли пъти призоваваха за спиране с тия еко норми . От тук нататък производството на двигател отговарящ на нормата става изключително скъп . Плаща го крайния производител . Някой брой ли "еко" разходите за производство на един "нормален" "еко" мотор . Производителите са в шах . Рушвета става все по примамлива опция . Може би следваща стъпка е спиране на производство на дизелов двигател . И накрая еко еко . Колко пък да е еко ? Китай продължава да си прави ток от въглища и не му дреме . САЩ не са по - назад от тях . Накрая големия въпрос е . Възможно ли е по - голямата част от населението на планетата да "ака" , пък 500 милиона Европа да им изметем ?
  • 6 НШД

    7 1 Отговор
    Световните автомобилно концерни се броят на пръстите на едната ръка, те са монополисти! Не си дават зор за иновации защото както се казва: когато нещо се продава добре и носи добри печалби - не го променяй.
    Монополистите трябва да се санкционират когато е очевидно, че умишлено бавят промените.
  • 7 Хаха

    13 7 Отговор

    До коментар #3 от "глупости":

    Пак подпукахте компанията на Мъск. Глупости говориш ти!

    Машина А - излишно сложна, ненадеждна, капризна (датчици, смеси, простотии), с малък ресурс, скъпа поддръжка и още по-скъпи ремонти. НЕ може да работи без гориво, вода (антифриз), въздух и масло. Губи мощност при задръстени филтри и по-голяма надморска височина. Има КПД в реални условия под 20%. Излъчва смъртоносно-отровни газове при работа и прекомерно много шум.

    Машина Б - нищо от гореизброеното! Елиминира зависимостта от фосилни горива, намалява разходите по поддръжка в пъти, не вреди на здравето на хората в градовете и не издава шум. Не се тресе. Не работи на "празен ход". Има КПД в реални условия над 90%. Води до добро настроение (вж. за ефекта "Tesla smile")

    E, Другарю водач, коя машина ще я бъде?
    https://youtu.be/_7IfuYU4iBU?t=3m58s

    и коя скоро ще изгори като фас на течение хахахааа
  • 8 РАМБО

    10 8 Отговор
    До коментар #7 Хахо
    Имаш ли изобщо някакви технически познания ???
    Тока за електрокара откъде идва , а-а-а-а марсианците ти го доставят пресен и безплатен !
    Тоя 90 % КПД ( за гениите като тебе кпд е коефициент на полезно действие ) на двигателя защо даваш само него ? Къде е КПД на цялата система - от мрежата , акумулаторите алтивара и т.н.?
    Къде остави "мъртвото тегло " ?
    Къде остави "остатъчния капацитет " ?
    Къде остави " мемори ефекта " ?
    Къде остави " коефициента на възвръщаемост " ?
    Къде .......... хайде стига ?
    Малко информация - на най-добрите батерии върнатата енергия е малко повече от 60 - 66 % !
    Не може да не си от София - щом нещо не го знаеш значи го няма - " Е па такова животно нема " казал шопо щом видял жираф !!!
    Остави компютъра и иди на училище !
  • 9 YAMAHA

    5 5 Отговор
    Аре стига глупости бе РАМБО стига с тези ТДИ-та ти да не си някой чаршав да имаш петролен кладенец в двора и да те е страх че като навлезат електричките ще трябва да си търсиш работа?
  • 10 Пушек

    5 3 Отговор
    Чаршафите и картелите ще заслабнат
  • 11 РАМБО

    3 4 Отговор
    Абе зелени задръстеняци !
    АЗ ПРАВЯ ТОКА ЗА ЕЛЕКТРИЧКИТЕ !!!!
  • 12 YAMAHA

    5 5 Отговор
    Ооо и как го правиш бе Рамбо светни ни! Няма ли да е по чист въздуха ако забранят дизеловите автомобили в София и освен електрички да има и бензинови които ако са с газ или метан да не плащат данък. Тогава праховите частици няма да са 5-6 пъти над нормата която е доста завишена!
  • 13 някой

    5 2 Отговор
    Не знам колко е еко всичко ,като стане дума за рециклиране и производство на батерии колко замърсяват гига фабриките. А знаете ли колко недостатъци има електромобила в реални условия ,а да не изброявам в зимни условия.Повечето които драскат в този сайт не са се карали и обикновена кола пък да не говорим за електрическа (то и по добре). Всичко с електричките е мода, вкрайна сметка ще се окажат по големите замърсители ;)
  • 14 Пушек

    4 4 Отговор
    Вие каралилисте зад дизелова кола ноФ Фнос на 170 Хил.км да видите кво става отзаде
  • 15 РАМБО

    3 1 Отговор
    Ами да ви СВЕТНА
    Откъде идва чистичкия ток за електричките ви ?
    А-а-а-а-а от контакта !
    Ама там го праща бат Ви РАМБО и го прави от въглища !
    Ама това не го виждате и щом не го виждате и знаете - значи го няма !
    А за нормите - изключително много са ЗАНИЖЕНИ !
    Това за дизелите в София е глупост !
    Хора напънете си мъничко мозъците , преди години нямаше еконорми , нямаше филтри , нямаше катализатори , нямаше Топлофикации , нямаше климатици , отоплението беше на дърва , въглища и нафта , ако това което зеленчуците постоянно ви го набиват в главите е вярно София трябва да е била зарита в 10 метра прах а всички софиянци трябваше да са измрели и разложени !
    Простичка справка - намерете стара двадесетолевка от комунизма и вижте рисунката !
  • 16 Овен

    1 1 Отговор
    Бат Рамбо,ми зареждай си лаптопа от агрегат,по икономично,лесно и чисто е.
  • 17 Гост читател

    1 1 Отговор
    Дизела е едно грандиозно недоразумение и не трябваше въобще да бъде допускан в леките коли.Евентуално само в камионите- те по принцип не се движат в центровете на градовете. Дизела замърсява много коварно с малките си частици-демек сажди- пряко отговорни за милиони заболявания от астма по света. Еле пък в такива бедни държави като нашта, дето сме пълни с отпадъчни дизели на по 12 и повече години. Хвърлете един поглед на Горубляне или в мобилето- 80 % от колите за продаване са дизели. Амортизирани,износени ,замърсяващи. И за капак малоумниците у нас масово им им махат катализаторите и ДПФ филтрите,че да бягат повече. В подземните паркинзи на моловете кво става- не се диша от изгоряла нафта и сажди. На франсетата им дойде акъла ама със закъснение- започват постепенната забрана на дизели в градовете. Щом във Франция е мръсен въздуха, представете си у нас.То няма кво да си представяте- нали всеки ден го дишаме. Терасата ми я мия и след 10-12 часа е потънала в черен прахоляк/ живея на оживен булевард/ Извън градовете да си димят колкото искат, но в градовете толкова много стари дизели е смърт.