Агенцията за опазване на околната среда в САЩ ЕРА заподозря концерна Fiat Chrysler Automobiles (FCA) в машинации, прикриващи истинските норми на изхвърляни вредни вещества от дизеловите им автомобили.
През септември 2015 година EPA обвини Volkswagen в подобна измама, а скандалът, наречен Дизелгейт, стана толкова грандиозен, че за малко не фалира VW. В крайна сметка, само преди дни VW се разбра с американците.
Регулаторните органи и VW сключиха сделка, с която ще бъде сложен край на скандала с дизеловите двигатели на немския концерн. Споразумението предвижда германците да признаят вината си да изплатят обезщетение в размер на $4.3 млрд.
И ето ви сега, нов Дизелгейт. Обвинението на ЕРА към FCA е, че тайно монтират в своите автомобили аналогична система с тази на VW, която лъже при измерване на нормите. Към момента в обвинението влизат 104 000 автомобила.
Под подозрение попадат италиански возила, производство през периода 2014 - 2016 година, както и Jeep Grand Cherokee и Dodge Ram 1500. Всички те са снабдени с трилитровия дизелов мотор на компанията.
От Fiat Chrysler Automobiles реагираха веднага, като заявиха, че ще сътрудничат на властите за разрешаване на въпроса. Освен това, компанията не признава вина, но предложи редица мерки за излизане от ситуацията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 FAKE
Коментиран от #5
13:58 15.01.2017
2 astra h GTC
14:02 15.01.2017
3 глупости
Коментиран от #7
14:31 15.01.2017
4 Hoy
15:16 15.01.2017
5 а ся
До коментар #1 от "FAKE":
При дизеловите автомобили почти е достигнат "еко норменият" лимит .То VW малко ли пъти призоваваха за спиране с тия еко норми . От тук нататък производството на двигател отговарящ на нормата става изключително скъп . Плаща го крайния производител . Някой брой ли "еко" разходите за производство на един "нормален" "еко" мотор . Производителите са в шах . Рушвета става все по примамлива опция . Може би следваща стъпка е спиране на производство на дизелов двигател . И накрая еко еко . Колко пък да е еко ? Китай продължава да си прави ток от въглища и не му дреме . САЩ не са по - назад от тях . Накрая големия въпрос е . Възможно ли е по - голямата част от населението на планетата да "ака" , пък 500 милиона Европа да им изметем ?
15:25 15.01.2017
6 НШД
Монополистите трябва да се санкционират когато е очевидно, че умишлено бавят промените.
18:52 15.01.2017
7 Хаха
До коментар #3 от "глупости":
Пак подпукахте компанията на Мъск. Глупости говориш ти!Машина А - излишно сложна, ненадеждна, капризна (датчици, смеси, простотии), с малък ресурс, скъпа поддръжка и още по-скъпи ремонти. НЕ може да работи без гориво, вода (антифриз), въздух и масло. Губи мощност при задръстени филтри и по-голяма надморска височина. Има КПД в реални условия под 20%. Излъчва смъртоносно-отровни газове при работа и прекомерно много шум.
Машина Б - нищо от гореизброеното! Елиминира зависимостта от фосилни горива, намалява разходите по поддръжка в пъти, не вреди на здравето на хората в градовете и не издава шум. Не се тресе. Не работи на "празен ход". Има КПД в реални условия над 90%. Води до добро настроение (вж. за ефекта "Tesla smile")
E, Другарю водач, коя машина ще я бъде?
https://youtu.be/_7IfuYU4iBU?t=3m58s
и коя скоро ще изгори като фас на течение хахахааа
19:48 15.01.2017
8 РАМБО
Имаш ли изобщо някакви технически познания ???
Тока за електрокара откъде идва , а-а-а-а марсианците ти го доставят пресен и безплатен !
Тоя 90 % КПД ( за гениите като тебе кпд е коефициент на полезно действие ) на двигателя защо даваш само него ? Къде е КПД на цялата система - от мрежата , акумулаторите алтивара и т.н.?
Къде остави "мъртвото тегло " ?
Къде остави "остатъчния капацитет " ?
Къде остави " мемори ефекта " ?
Къде остави " коефициента на възвръщаемост " ?
Къде .......... хайде стига ?
Малко информация - на най-добрите батерии върнатата енергия е малко повече от 60 - 66 % !
Не може да не си от София - щом нещо не го знаеш значи го няма - " Е па такова животно нема " казал шопо щом видял жираф !!!
Остави компютъра и иди на училище !
21:14 15.01.2017
9 YAMAHA
11:06 16.01.2017
10 Пушек
11:11 16.01.2017
11 РАМБО
АЗ ПРАВЯ ТОКА ЗА ЕЛЕКТРИЧКИТЕ !!!!
12:00 16.01.2017
12 YAMAHA
13:06 16.01.2017
13 някой
13:07 16.01.2017
14 Пушек
13:39 16.01.2017
15 РАМБО
Откъде идва чистичкия ток за електричките ви ?
А-а-а-а-а от контакта !
Ама там го праща бат Ви РАМБО и го прави от въглища !
Ама това не го виждате и щом не го виждате и знаете - значи го няма !
А за нормите - изключително много са ЗАНИЖЕНИ !
Това за дизелите в София е глупост !
Хора напънете си мъничко мозъците , преди години нямаше еконорми , нямаше филтри , нямаше катализатори , нямаше Топлофикации , нямаше климатици , отоплението беше на дърва , въглища и нафта , ако това което зеленчуците постоянно ви го набиват в главите е вярно София трябва да е била зарита в 10 метра прах а всички софиянци трябваше да са измрели и разложени !
Простичка справка - намерете стара двадесетолевка от комунизма и вижте рисунката !
18:36 16.01.2017
16 Овен
14:27 17.01.2017
17 Гост читател
20:16 18.01.2017