Кожената тапицерия на седалките се смята за задължителен атрибут на добре оборудвания автомобил, символ на лукса и синоним на благосъстояние. Задълбаването в темата и историческата ретроспекция обаче могат да доведат до доста неочаквани противоречия с това мнение.
Изборът на тапицерия е въпрос на лични вкусове. Не са малко хората, които смятат, че платнените калъфки на седалките са по-удачният избор. По-евтини са, не държат студено през зимата и не се опитват да подпалят задните части на пътниците през лятото. Освен това от качеството на кожата в повечето съвременни автомобили има какво да се желае, а много производители си позволяват да използват синтетични заместители.
Когато колата вече не е в първа младост, започват да изпъкват и други недостатъци. Без специални грижи кожата се износва бързо и губи привлекателния си вид. Ако пък е в светъл цвят, изглежда още по-захабена и цепнатините личат още повече.
След кратка справка с историята на автомобилите, в които се возят министър-председатели, президенти и короновани особи, се оказва, че практически всички те предпочитат не кожа, а висококачествен велур. Доказателства за това твърдения не липсват.
В салона на представителните лимузините кожени по правило са само седалките на обслужващия персонал в лицето на шофьора и пътника до него. Практически всички официални автомобили на световните лидери като се започне от генералните секретари на СССР до британската кралица глезят пътниците си с мек и мъхест велур. Той не скърца многозначително като кожата, по-приятен е на допир и поглъща много по-добре шумовете.
Лимузините на американските президенти също винаги са били тапицирани с мек велур. Последният пример за това правило е колата на Доналд Тръмп.
Слабост към велура изпитват и японците. Най-скъпият и престижен модел на Toyota - седанът Century - се предлага от десетилетия с платнен салон. Лимузината Century Royal, която вози императора и семейството му, също има велурена тапицерия, съчетана с декорации от оризова партия и гранит.
Същото важи и за импозантния Nissan President, който бе флагман на марката до 2010 г.
Модата на кожените салони обаче взема своя дан в Mercedes-Benz. Старите S-класи до появата на W140 често комбинират върховия 5.6-литров V8 с велур. Този тип плат обаче постепенно започва да отстъпва пред кожата и при W220 не се предлага дори като опция.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 НЕну
Кожата е като пързалка - едни спирачки и си клекнал под седалката.
Кожата е най-доброто наказание за гъзари!
Коментиран от #3, #5
14:30 02.02.2017
2 пич
14:41 02.02.2017
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 гощо
Коментиран от #20
15:21 02.02.2017
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Рене от Ресторанта
Коментиран от #44
16:03 02.02.2017
7 салон
16:29 02.02.2017
8 АУТО1
16:30 02.02.2017
9 Гоуст
Коментиран от #21
16:35 02.02.2017
10 YAMAHA
16:35 02.02.2017
11 ЛявМигач
16:38 02.02.2017
12 Пушек
16:38 02.02.2017
13 MMM
16:45 02.02.2017
14 Ники
16:55 02.02.2017
15 Никола
16:59 02.02.2017
16 Ники
17:00 02.02.2017
17 кожар
17:57 02.02.2017
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Morgoth
Погледнете и офис столовете - кожа и велур навсякъде, но само най-високия клас имат алкантара.
18:11 02.02.2017
20 Morgoth
До коментар #4 от "гощо":
С подгряване и обдухване съм и въпреки това смених централната част на седалките с алкантара. Обдухването е доста преувеличена екстра - приятно е, но не очаквай да е все едно си седнал на климатика. Това е единствено в най-високия клас, където седалката си има собствен климатик.18:15 02.02.2017
21 митко
До коментар #9 от "Гоуст":
мнеее...буланата е класика. зад задните седалки. и кученца дето си клатят главите.18:34 02.02.2017
22 Тони
18:38 02.02.2017
23 Бай Санде
18:52 02.02.2017
24 Грую
18:54 02.02.2017
25 123
19:09 02.02.2017
26 mark1
19:24 02.02.2017
27 Shmeker
20:01 02.02.2017
28 ддд
забележете паркирана е до
някакъв циментовоз:)))
вижда се през стъклото
20:56 02.02.2017
29 Бай хой
Бива ли така бе момче?
21:00 02.02.2017
30 Xakepa
23:11 02.02.2017
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 onq s konq
01:47 03.02.2017
33 SSS
И аз съм с подгрев и обдухване ,но алкантарата няма нищо общо с велура . Изцяло синтетичен продукт е ,състои се от 68 % полиестер и 32% полиуретан и (без да се заяждам) седалката с обдухване няма собствен климатик а просто има една помпа която оправлява централното надуването на седалките и смуче през перфорираната кожа въздух
Коментиран от #37
02:53 03.02.2017
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Мишо
10:19 03.02.2017
36 Пешо
11:15 03.02.2017
37 Morgoth
До коментар #33 от "SSS":
Да, алкантарата е изкуствена материя, но е направена за тапицерия на седалки и идеята и е да съвмести добрите характеристики на кожа и велур, това имах предвид като казах, че е "съвременният велур".Стандартното обдухване (като моето) смуче изпод седалката, където въздуха е с една идея по-студен и го изкарва през дупките на кожата или алкантарата. Но поне на Lexus LS, а предполагам и на S-класата въздуха идва директно от климатика. Поне така ми каза дилъра когато си вземах моя GS, защото очаквах, че и той го вади от климатика, ама се оказа по-просто и по-неефективно.
14:51 03.02.2017
38 Пешо
15:02 03.02.2017
39 гост
Коментиран от #42
16:05 03.02.2017
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 По точно казано
20:51 03.02.2017
42 SSS
До коментар #39 от "гост":
не знам какви поразии може да направи но при мен дори и на трета степен почти нищо не се усеща защото целта е не да духа студен въздух а смуче и отвежда топлината на тялото, поне на S класата е така00:05 04.02.2017
43 ЛУД
14:55 25.11.2017
44 От Екипа с любов
До коментар #6 от "Рене от Ресторанта":
Боре, ти ли си ?10:47 08.08.2018