Все по-жестоките екологични норми, които се налагат на автомобилните производители, ги принуждават, особено що се отнася до т.нар. суперкари, да избягват старите и добре познати големи атмосферни двигатели. За да са в крак с екологията, производителите все по-често прибягват до използването на по-малки двигатели.
Новите мотори са снабдени с турбокомпресори, а все по-често започват да се правят суперколи с хибридни силови трактове. Започват да се появяват и изцяло електрически суперколи, но старата генерация все още не отстъпва. Сега ще ви разкажем за шест от най-добрите суперкари, разполагащи с атмосферни двигатели, които продължават да се произвеждат.
Новият Aston Martin DB11 вече премина към използването на турбокомпресор, но Aston Martin Vanquish S си остава автомобил с атмосферен шестлитров двигател. Моторът е дванайсетцилиндров V-образен и разполага с мощност от 600 конски сили. Тази суперкола ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.5 секунди, а максималната и скорост е 323 км/ч.
Съвсем скоро се очаква кабриото и купето от модела R8 да се обзаведат с турбомотори, но към момента те все още се предлагат с атмосферни двигатели. Агрегатите са десетцилиндрови V-образни, а обемът им е 5.2 литра. В най-мощната си версия те достигат до 610 конски сили и са способни да ускорят суперкара Audi R8 до 330 км/ч.
В моделната гама на италианската марка вече има модели с турбомотори, а наскоро се появи и суперхибрида LaFerrari. Моделът Ferrari F12 Berlinetta обаче си остава с високооборотен атмосферен V12 мотор. Работният му обем е 6.2 литра, а мощността - 740 коня. За тези, на които им е малко има и версия със 780 к.с., способна да ускори до 100 за 2.9 секунди и да достигне скорост от 340 км/ч.
Новото Lambo Aventador S от моделна година 2017 е мощно точно 740 коня. Те са изстискани от 6.5-литровия V-образен дванайсетцилиндров двигател, който е лишен от всякакви турбокомпресори. Класическият атмосферен дванайсетак е способен да ускори Aventador S до 100 км/ч за 2.9 секунди, а максималната скорост на колата е 350 км/ч.
Това Lamborghini има под капака си същият V10 мотор, който се интегрира и в Audi R8. Мощността не е променяна, тя е 610 конски сили, които са достатъчни на атмосферния двигател да ускори Lamborghini Huracan до скорост 325 км/ч - постижение, по-малко с 5 км/ч от това на R8.
Пистовото купе Porsche 911 GT3 RS е създадено точно за любителите на класически звук и високи обороти. Автомобилът разполага с опозитен шестцилиндров двигател, работният обем на който е 4.0 литра. Без каквито и да било турбини моторът достига мощност от 500 конски сили и се "развърта" до почти 9 000 об/мин. Ускорението става за 3.3 секунди, а максималната скорост е 310 км/ч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Цено Романов
Коментиран от #6, #7, #8
11:07 08.02.2017
2 гощо
11:11 08.02.2017
3 БЕЕМВЕ ПАУЪР
11:27 08.02.2017
4 фен
11:54 08.02.2017
5 Име като гост:
14:27 08.02.2017
6 незнайко
До коментар #1 от "Цено Романов":
Вече никой не ползва карбуратор в истинския смисъл. Но който иска може да си махне инжекцията и да си сложи карбуратори. Това естествено води, до по голям разход на гориво, но не и на мощност. Американските тунинг ателиета точно това правят !15:11 08.02.2017
7 тъй
До коментар #1 от "Цено Романов":
бравооо, ти си се преобразовал направо....стига с четенето излез и да поиграеш пред блока малко,22:37 08.02.2017
8 Ламбо
До коментар #1 от "Цено Романов":
Какви карбуратори? Годината е 2017.Вече има новитехнологии.02:33 09.02.2017
9 qwerty
15:18 09.02.2017
10 911
23:00 09.02.2017
11 Марко тотев
01:56 10.02.2017