Last news in Fakti

23 Юни, 2007 14:57 623 0

Бомбата от Квебек

  • plethore-
  • hht locus technologies

В Канада има доста филиали на американски и японски производители, но местната автомобилна школа не може да се похвали с кой знае какви постижения. Историята помни едно-иденствено изключение от 70-те години, когато малката фирма Bricklin опитва късмета си на пазара на спортни коли с бегачката SV1. Най-бедната провинция на огромната страна пък отсъства изобщо от автомобилната карта на света. В Квебек обаче имат твърдо намерение да променят това.

На автосалона в Монреал HHT Locus Technologies представи готов прототип на бъдещия суперкар Plethore. Основно действащо лице зад проекта е Люк Шартран, основател и шеф на малката компания, специалицирана в производството на шасита от композитни материали за ремонт на Ferrari и Lamborghini. Официалните данни, разпространени от HHT, обещават доста оптимистично бъдеще за Plethore. Автомобилът, който иначе изглежда като хибрид между предницата на Ascari KZ1 и задницата на Ferrari F430, ще се задвижва от 8.2-литров “малък блок” на GM Performance. Според канадците мощността му ще варира между 550 и 1 000 к.с. в зависимост от степента на форсаж. Най-наточената версия вероятно ще разполага с “до 1 300 к.с.” и ще тежи по-малко от 1 200 кг. Така съотношението между теглого и мощостта трябва да достигне параметрите на болид от F1.

Към момента са произведети два функциониращи прототипа. Във втория от тях шофьорската седалка е разположена централно по подобие на McLaren F1. Каросерията и носещата пространствена рама са изработени от въглеродни нишки, а серийното оборудване включва пневматично окачване с електронно управление, електрическо позициониране на волана и седалката на водача, електрически стъкла и огледала с памет, климатроник, шестканална стерео система със съраунд, врати с електкрическо задвижване с дистанционно, камера за обратно виждане вместо огледало, парктроник, сензори за налягането във всички гуми и още куп екстри.

HHT Locus Technologies възнамеряват да произведат не повече от 400 Plethore, което издава повече от високо самочувствие предвид спецификата на сегмента. Всички коли ще се сглобяват изцяло на ръка в малка фабрика недалеч от пистата “Сен Юсташ” край Монреал. Люк Шартран дори твърди, че след сензацията на автосалона вече бил получил три поръчки.Цената на Plethore е закована на 250 000 канадски долара за базовия вариант. Сумата не е подбрана случайно. Толкова горе-долу струва Ferrari F430 в Канада, но италианската легенда отстъпва по технически параметри на претендента от Квебек. Основания да се погледне по-сериозно на амбициите на Шартран и компания дава 22-годишният опит на фирмата в областта на композитните технологии и автомобилния спорт.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА