Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Бомбата от Квебек

Публикувана: 23 Юни, 2007 14:57
0 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 456
ШРИФТ ПЕЧАТ

В Канада има доста филиали на американски и японски производители, но местната автомобилна школа не може да се похвали с кой знае какви постижения. Историята помни едно-иденствено изключение от 70-те години, когато малката фирма Bricklin опитва късмета си на пазара на спортни коли с бегачката SV1. Най-бедната провинция на огромната страна пък отсъства изобщо от автомобилната карта на света. В Квебек обаче имат твърдо намерение да променят това.

На автосалона в Монреал HHT Locus Technologies представи готов прототип на бъдещия суперкар Plethore. Основно действащо лице зад проекта е Люк Шартран, основател и шеф на малката компания, специалицирана в производството на шасита от композитни материали за ремонт на Ferrari и Lamborghini. Официалните данни, разпространени от HHT, обещават доста оптимистично бъдеще за Plethore. Автомобилът, който иначе изглежда като хибрид между предницата на Ascari KZ1 и задницата на Ferrari F430, ще се задвижва от 8.2-литров “малък блок” на GM Performance. Според канадците мощността му ще варира между 550 и 1 000 к.с. в зависимост от степента на форсаж. Най-наточената версия вероятно ще разполага с “до 1 300 к.с.” и ще тежи по-малко от 1 200 кг. Така съотношението между теглого и мощостта трябва да достигне параметрите на болид от F1.

Към момента са произведети два функциониращи прототипа. Във втория от тях шофьорската седалка е разположена централно по подобие на McLaren F1. Каросерията и носещата пространствена рама са изработени от въглеродни нишки, а серийното оборудване включва пневматично окачване с електронно управление, електрическо позициониране на волана и седалката на водача, електрически стъкла и огледала с памет, климатроник, шестканална стерео система със съраунд, врати с електкрическо задвижване с дистанционно, камера за обратно виждане вместо огледало, парктроник, сензори за налягането във всички гуми и още куп екстри.

HHT Locus Technologies възнамеряват да произведат не повече от 400 Plethore, което издава повече от високо самочувствие предвид спецификата на сегмента. Всички коли ще се сглобяват изцяло на ръка в малка фабрика недалеч от пистата “Сен Юсташ” край Монреал. Люк Шартран дори твърди, че след сензацията на автосалона вече бил получил три поръчки.Цената на Plethore е закована на 250 000 канадски долара за базовия вариант. Сумата не е подбрана случайно. Толкова горе-долу струва Ferrari F430 в Канада, но италианската легенда отстъпва по технически параметри на претендента от Квебек. Основания да се погледне по-сериозно на амбициите на Шартран и компания дава 22-годишният опит на фирмата в областта на композитните технологии и автомобилния спорт.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът Бойко Борисов с коментар за международното положение
Руските ракети са насочени към България, а не към някой друг"

Още бисери