Last news in Fakti

20 Март, 2017 10:35, обновена 20 Март, 2017 10:58 19 831 19

Почина създателят на Niva

  • автоваз-
  • ваз-
  • lada-
  • лада-
  • нива-
  • niva-
  • пьотр михайлович прусов
Почина създателят на Niva - 1

Седмици преди 40-ия юбилей на един от най-успешните съветски автомобили на всички времена ВАЗ-2121 си отиде главният му конструктор Пьотр Михайлович Прусов, съобщават от Волжкия автомобилен завод. Инженерът участва и в разработката на други популярни "лади" като 2110, 2115, Ока и Kalina.

Прусов постъпва във ВАЗ през 1970 г. веднага след като завършва Запорожкия машиностроителен институт. Едва 2 години по-късно е назначен за главен конструктор по проекта ВАЗ-2121 Нива.

Почина създателят на Niva

Независимо от успехите си Пьотр Михайлович има доста трезва преценка за творенията си. В биографията си инженерът отбелязва по адрес на Нива, че "автомобилът не е като коняка и не става по-добър с годините".

През 1998 г. Прусов става главен конструктор на АвтоВАЗ. През 2003-а се пенсионира, но остава водещ инженер-конструктор на отдела по хомологация, а в последните месеци от живота си е съветник на вицепрезидента по въпросите на персонала и социалната политика.

Почина създателят на Niva


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 глас народен

    19 6 Отговор
    ЕХ,АКО И МАТЕРИАЛИТЕ БЯХА КАЧЕСТВЕНИ...........

    Коментиран от #2, #5

  • 2 onq s konq

    33 3 Отговор

    До коментар #1 от "глас народен":

    Тогава пък цената нямаше да ти хареса...
  • 3 баш овчар

    19 2 Отговор
    Караме лада нива от 2005 чисто нова.
    Няма нищо общо със старите лада ниви.
    Пластмасовите казанчета за течности се чупят постоянно от вибрациите. Колата въпреки че не се кара по терен. Вече е за смяна.

    Коментиран от #4

  • 4 Бат Ваню

    7 24 Отговор

    До коментар #3 от "баш овчар":

    У тоа сайт се такива като тебе..... овчари.... ха ха ха..... Колко трее си прос, ограничен...тъп ли... не знам... да си купиш Лада Нива. .... и... какви ли очаквания има такъв човек? ... ха ха ха.... Какво ли очаква?... Ти само като я видиш как изглежда... не знам ... Соца полира мозъка...... ха ха ха....
  • 5 Нива фен

    10 3 Отговор

    До коментар #1 от "глас народен":

    Ако материалите бяха качествени, наистина цената щеше да е малко по-висока.Русия е богата на ресурси, цените при японците са страшни!

    Коментиран от #6

  • 6 лендроувър

    6 22 Отговор

    До коментар #5 от "Нива фен":

    И какво общо имат ресурсите и цените на японците с малоумната руска трошка ?????
    Нива-та и УАЗ са трошливи нискобюджетни боклуци за непретенциозни купувачи. Никой руснак с възможности не кара руска кола.
    Руснаците коле не могат да правят и това е. :)

    Коментиран от #7, #8, #18

  • 7 Улф

    16 4 Отговор

    До коментар #6 от "лендроувър":

    Не смесвайте конструктивността, с изработката на детайлите! Самата конструкция на Лада Нива не е лоша - тя е високопроходим автомобил, с малки габарити, предназначен да минава по труднодостъпни терени - горски масиви, чукари, борови гори и тесни просеки. това е един от най-провиращите се компактни всъдеходи, който заедно със Сузуки Самурай, Дайхатсу забравих го пак с такива габарити, Рав 4 - 1 и други подобни наистина е високопроходима машина. това е практична конструкзия за тежки терени. минавали са Ниви и през реки с дълбочина по метър и нещо. Зависи от дъното от течението. Аз самият не съм карал Нива в тежки терени, само в кални коловози. вярно не е супер лукс, но върши работа, когато вали дъжд и сняг си на топло и сухо не те притеснява, чме ще закъсаш. Друг е въпроса със старанието на качеството на изработката..., а то се мени всекидневно. И доста нови Рена са с по-малотрайна изработка вече. По новите консумативни директиви трябва да издържа определен период, преди да се смени...иначе оборота не върви... Не познавам добре новите русски автомобили освен по медиите. но за Лада нива мога да кажа, че е добър джип, вярно от малките, но върши работа в калта и снега.
  • 8 Боцко

    10 5 Отговор

    До коментар #6 от "лендроувър":

    Те нека си правят танковете! Пък немците и японците да им праат колите! И какво като Нивата и Уазката са нискобюджетни? Уазката съм я виждал да се провира като глиган през храстите! Там където НИЩО ДРУГО няма да мине! И сега работя с Нива. Имам преки впечатления-тя е 2013г. Засега се справя добре.

    Коментиран от #9

  • 9 antimediator

    6 12 Отговор

    До коментар #8 от "Боцко":

    Вземи си и един УАЗ, та впечатленията да са пълни!
    Като нямаш база за сравнение , естествено е ,че ще хвалиш руските буклуци.
    Всеки ден карам и УАЗ и Нива и няма как да ми обяснявате колко са хубави.
    Да сте видяли някой руснак с руска кола по морето?!
  • 10 Shmeker

    22 2 Отговор
    Тука всичките сте в грешка. Този автомобил е първият високопроходим автомобил със самоносеща конструкция. Това го прави уникален за времето си и може да се каже, че руснаците правят нещо немислимо до тогава.


    На принципите, които полага се изграждат всички съвременни SUV, без най-големите американски.
  • 11 ba4kator

    22 2 Отговор
    А да сте видели някой руснак със западен автомобил в тайгата?

    Коментиран от #12

  • 12 onq s konq

    2 17 Отговор

    До коментар #11 от "ba4kator":

    В тайгата чували ли са изобщо че има западни автомобили?Друг е въпроса,че посмъртно няма кой да им ги предостави.

    Коментиран от #13, #17

  • 13 Улф

    13 1 Отговор

    До коментар #12 от "onq s konq":

    Вуйчо беше женен за русскиня и работеше като шофьор - карал е камиони и автобуси каквии ли не из къде ли не в Россия. Аз го попитах как Зимата се оправят там. Вървят ли през снеговете автомобилите бусовете камионите. Той се ухили и каза - ами Зимата понякога е към -50 под нулата, по Целзий. Автобуси, камиони вървят. но свърши ли горивото, нафтата, дкъдето си спрял там оставаш и ако не те вземе някой спиш в машината...няма тръгване нищо не пали, каза, че слизали до тоалетна и не гасели двигателите, загасиш ли там оставаш... Каза, че русските джипове камиони се оправяли без проблеми, но спреш ли дизеларка и загасиш ли двигателя, няма значение какъв е там оставаш... Затова се движели в групи, ако някой закъса другите го качват машината оставала там никой не я пипал, щото утре може той да закъса. Е, той почина, но му вярвам - от години е карал там. Каза, че западните коли са хубави, караше Субаро Импреза, но пътуваше с тежко ремарке и явно затова му трябваше и двойно. Няма лоша кола, има или калпав стопанин или лоша сглобка през пръсти. И моделите на Тата не са лоши индийските. Днес в града видях една дюз нова Лада абе не можеш я различи от Рено Куджар, изпипана ама направо лъщи. никак не са зле да знаеш, много ми хареса. Една такава заобленичка новичка, ако имаш такава вероятно ще ти допадне... Не само БМВ е автомобил....

    Коментиран от #14

  • 14 Владислав Димитров

    7 0 Отговор

    До коментар #13 от "Улф":

    Ако при -50 ти свърши горивото и не те вземе никой, едва ли ще можеш да спиш в машината, а ако заспиш има опасност съня ти да продължи вечно.
  • 15 РАМБО

    2 13 Отговор
    До #10
    Грешиш !
    Първия високопроходим автомобил със самоносеща конструкция е Джип Чероки !
    По стар руски обичай руснаците пак са крали !
  • 16 Грую

    11 2 Отговор
    За тия пари какво искате бе другарки и другари!!...блокаж на диференциала, бързи/бавни..... на шия простия Дъстър само 4х4-то му струваше 6 бона отгоре над базовия модел само с предно, без блокажи/бързи/бавни и т.н. джипката за парите си няма аналог просто...и е НИВА - за нивите и гюрлюците - това не е паркетен джип да се возят к..вите в него, а е джип за екстремни терени.
  • 17 Сибирь

    7 1 Отговор

    До коментар #12 от "onq s konq":

    Понеже говориш непрекъснато идиотщини да те пообразовам малко! В тайгата,детенце малко, се експлоатира най-добрата техника в светът,защото там става въпрос за огромни пари.Примерно булдозерите са "Камацу" , а багерите "Катерпилар". Но всички камиони са Урал ,а в най-тежките условия джиповете саГазТигър и Водник , имат и верижни машини
  • 18 Сибирь

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "лендроувър":

    Въобще Лада Нива ,която се продава в България е сглобена в турция от Бог-знае какви части. Случайно ли най-големите представители на Лада са от ДПС?! Това,че някой пробутва тук лоши копия на тая кола,неозначава ,че тя е боклук!
  • 19 Чичо ви

    11 0 Отговор
    И все пак светла му памет на човека. Оставил е нещо подире си което вече 40 години не спира да се произвежда и продава. А това е най-добрата атестация.