Last news in Fakti

4 Май, 2017 11:53 13 453 29

Toyota: Краят на седаните идва

  • седан-
  • toyota
Toyota: Краят на седаните идва - 1

Специалистите от японския автомобилен производител са убедени, че краят на колите тип седан е много близо. Към момента най-голямо търсене на седани има в Китай и Русия, а Европа отдавна отдава предпочитанията си на комби варианти или на автомобили от типа на кросоувърите.

Лично генералният директор на Toyota Motor Токуо Фукуити каза в едно свое изявление, че ако автомобилните производители не успеят в най-кратки срокове да предложат нещо ново в класа на седаните, което не може да бъде намерено в кросоувърите, то седаните съвсем скоро ще изчезнат от пазара.

В момента единственото нещо, което кара компаниите да правят седани е пазарът в Поднебесната държава, който е най-големия в момента, а там все още се търсят седани. За китайците, които следват системата за естетика фън шуй е немислимо колата да няма "опашка".

Но и клиентите в Поднебесната държава постепенно започват да се пречупват и пазарът на SUV-та и там бележи ръст. Така след сегмента на минивановете, който е сериозно замрял в момента, очакванията са същата съдба да последва и така популярните в миналото седани, които ще останат популярни само в т.нар. висок премиум клас.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Края

    22 3 Отговор
    Е то и края на Земята ще дойде все някога... ама добре има логика 😂
  • 2 Гост

    13 22 Отговор
    Така е, откакто имам SUV, повече не бих си взел седан.
    Практичността и логиката компенсират по-грозния дизайн на SUV-вете.

    Коментиран от #3

  • 3 JEEP

    22 12 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    +1
    Имах рено21 седан. След него лагуна хечбек и пасат б3 комби.
    Защо се върнах към седаните с пежо 607 нямам идея, малко спонтанен избор. Вече обаче нищо не може да ме върне към тях. Дали ще е джип или SUV все тая(зависи от потребностите) - обемът си е обем.
    607 има огромен, но нисък багажник. Мяташ куфарите и тръгваш, обаче за бебешки колички и столчета е ад. Не че няма хора дето си гледат децата и с поло, ние даже нямахме кола, когато бях малък, но за мен седанът остава в миналото поне на този етап.

    Коментиран от #4

  • 4 Волвар

    9 9 Отговор

    До коментар #3 от "JEEP":

    ++++++++++
    Абсолютно си прав. Аз се колебах между Пежо 607 и Волво S80, накрая по навик взех Волвото, което има абсолютнo същия проблем. Направих го заради вътрешния комфорт, но багажникът на комбито ми липсва.
    Старото V70 беше като камионетка.
  • 5 кольо

    39 1 Отговор
    Както биха казали някои по-мъдри хора: слуховете за смъртта на седана са силно преувеличени...
  • 6 onq s konq

    15 22 Отговор
    И беенвето като ми е седан та кво?Седаните са наи класните и респектиращи коли и не бих го сменил за баничарка

    Коментиран от #8

  • 7 Ловеца на поршета

    12 24 Отговор
    Ние богатите, които шофираме седани, а освен това упрявляваме и света не ни интересуват въжделенията на някакъв дребен японски оризар.

    Коментиран от #9, #23

  • 8 JEEP

    23 10 Отговор

    До коментар #6 от "onq s konq":

    Така е, защото в БГ съзнанието комбито се свързва с влаче на на щайги пълни с картофи и домати. Трябва да се осъзнае, че има живот и извън нивата/бустана. Тогава ще разберете, че комбито става да си натовариш примерно колелата и да отпрашиш на някъде за уикенда.

    Коментиран от #11

  • 9 JEEP

    16 4 Отговор

    До коментар #7 от "Ловеца на поршета":

    Те пък новите поршета са едни седани.....

    Коментиран от #17

  • 10 Тойота

    19 10 Отговор
    Щом от тойота казват сигурно ще е така,все пак те са най-добрия и най-големия авто производител.На мен лично седан много ми допада ,но багажника му е непрактичен.Дори по-малка кола ,но хечбек е с по-голям багажник.

    Коментиран от #26

  • 11 кольо

    17 11 Отговор

    До коментар #8 от "JEEP":

    Колетата обикновено се качват на покрива на колата, а дори при SUV, джип и т.н. има външни багажници, които се прикрепват на задната врата. Аз колело в багажник още не съм виждал.

    Но от цялото изказване добивам представата за тежко комплексиран дребнобуржоа, който с размера на колата си компенсира други липси.

    Коментиран от #12

  • 12 JEEP

    15 5 Отговор

    До коментар #11 от "кольо":

    Ми като не си виждал да ти снимам ли? Моя крос + колеюото на детето влизат идеално. Външен багажник освен, че дере колата, свисти нечовешки по магистралата. Да тръгнеш от София на дъжд и да пристигнеш примерно в Бургас с окаляните колела - безценно!
    За комплексарщината - не се тревожи. През седмицата си джиткам с лагуната, а джипа е за събота и неделя. Това за комплексарщината сам ли го измисли или от фейса го прочете. WJ от 2000та година е достъпна екстра, която мога да си позволя, но ако това те притеснява мога да си взема една Е36. Тогава всичко ще е ок с размера нали?

    Коментиран от #13

  • 13 Шофьор на бял бус

    12 6 Отговор

    До коментар #12 от "JEEP":

    За събота и неделя ще си купя бял товарен бус като служебния дето карам картофи и съм му свикнал. Колко колелета качва ...

    Коментиран от #16

  • 14 гост

    10 4 Отговор
    аз пък съм имал 2 комбита, няколко седана и един хечбек...ами седана си ми харесва най-много. Ама нямам деца и не пренасям тухли с колата си и за това сигурно. И с двете комбита имах големи ядове зимата с конденза по стъклата и клиренса, както и с комфорта при шифиране
  • 15 джими

    16 4 Отговор
    супер, следващата S класа ще е комби значи:)))
  • 16 JEEP

    7 3 Отговор

    До коментар #13 от "Шофьор на бял бус":

    Що? Ти колко можеш да караш едновременно?
    Гледай да е по-малък буса, да не те обвинят в компенсиране на размера :)
  • 17 Ловеца на поршета

    4 6 Отговор

    До коментар #9 от "JEEP":

    Ти дето си с диоптри като на трилитров буркан дъното къде прочете в моя коментар нещо за Порше?

    Коментиран от #18

  • 18 JEEP

    10 3 Отговор

    До коментар #17 от "Ловеца на поршета":

    А ти с тоя ник какво ловиш? Волги ли?

    Коментиран от #20

  • 19 Бивш собственик на седан

    14 7 Отговор
    До скоро беше голяма галимация със старата кола-седан. На малката на количката махах колелата и айде в багажника, ако тръгнем на дълъг път,забрави за екстра багаж и комфорт. Или пълниш колата и се свиваш като сардина или не вземаш нищо. От скоро вече съм собственик на така мечтаното комби, ако количката на малката е пълна с покупки направо я мятам вътре, без никакво разтоварване и сгъване, също и номер 2 вече дойде, така няма друг вариянт освен комби
  • 20 Ловеца на поршета

    8 8 Отговор

    До коментар #18 от "JEEP":

    Ми да ти напиша какво ловя ама с това твое недовиждане ще ти трябва телескопа Хъбъл че да го прочетеш!
  • 21 Spec b

    14 2 Отговор
    Тойота така да се изтропа;) има седани и седани... Как го виждате примерно Боко или баба Меркел в някоя шкода била тя и супърб комби:) сензационни простотии:) аз самия карам комбе ама с 2 деца и куче за капак с седан просто не става:)
  • 22 босе

    9 2 Отговор
    Момчета,седана е за хора над 50 години...децата почти са отлетели ,няма детски колички,няма сума ти багажи за морето....просто аз и маман в една красива и мощна седан кола!!!
  • 23 и оня с магарето

    7 6 Отговор

    До коментар #7 от "Ловеца на поршета":

    Мишкооо, полска, управляваш единствено клавиатурата на компа си!
    Такива като теб, ги гледахме много, оня с коня, тасев, шмекер и други такива еднодневки с много пари, драскач!

    Коментиран от #24, #25

  • 24 Shmeker

    7 0 Отговор

    До коментар #23 от "и оня с магарето":

    Гледам прегрял си нещо
  • 25 Ловеца на поршета

    5 2 Отговор

    До коментар #23 от "и оня с магарето":

    Ти, човеко с многото никове и комплекси за малоценност хайде не ми говори за мишки че се излагаш.
  • 26 Спиридон

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Тойота":

    И за най-добър и най-голям съм готов да поспоря, но щом те кефят тойотките ти си знаеш. Ако погледнеш европейския пазар, дори световния хората с по-голями доходи и видиш какви коли си купуват, това най-най отива в кофата. Остава само фантазията, че сме много готини и надеждни.
  • 27 РЕАЛИСТ

    7 2 Отговор
    Кой в днешно време кара седан, наистина ? Това е най-непрактичната и малоумна версия на купето на една кола... Комбито е десетки пъти по-функционално, а и напоследък комбитата ги правят много по-красиви от седаните. Който пък иска да гъзарее си взема купенце, който обича офроуда и се страхува от дупките - взема СУВ-че. Седаните за нищо не стават - с едно уточнение разбира се - както пише в статията - САМО лимузините от най-високия клас - С-класа, 7ер, и А8 трябва да са седани. Всичко друго е безсмислено.
  • 28 mediator37

    7 2 Отговор
    Абе какво само се плюете, изказвайте мнения по възможност от личен опит. Каква е тази страст да обиждате не ми е ясно.
    Моето мнение е следното. След като зех жип отивам на много по-недостъпни места, отколкото със седана. Освен това живея в западащ северен град, който не се чисти от сняг зимата и 4х4 ми е от голяма полза. Също така станах по-висок и не чупя маски и престилки. Освен това жипа мога да го кача малце на тротоара и си паркирам рахат. Освен това като съм седнал с 30см. по-високо виждам пътната обстановка с 200 метра по-напред. Това е положението.
  • 29 Грозотии

    0 0 Отговор
    Мафията на комбитата, а? Автомобилът ще бъде поредната вещ която ще бъде превърната в еднодневка, без да носи никаква естетическа наслада. Добър прогрес, няма що... И, какво става при катастрофа, когато си метнал два куфара в повече над кората на багажника в прехваления "простор" на комбито? Става това че вместо жив и здрав, оставаш без глава....