Last news in Fakti

25 Април, 2017 10:23 27 125 60

BMW предсказа смъртта на ръчните скорости

  • bmw-
  • механична трансмисия-
  • ръчни скорости
BMW предсказа смъртта на ръчните скорости - 1

Вицепрезидентът по продажбите в BMW M Питър Квинтус заяви в едно интервю за Drive, че механичните трансмисии и роботизираните скоростни кутии съвсем скоро ще станат абсолютно безсмислени.

По думите на топмениджъра, след няколко години автомобилните производители ще използват само автоматични скоростни кутии. Роботизираните трансмисии ще се задържат малко по-дълго на пазарите, но постепенно и те ще отстъпят мястото си на класическите автоматици.

Според Квинтус автоматичните трансмисии са толкова технологично напреднали, че вече са далеч по-удачни от механичните. В момента на пазарите има и деветстепенни, и дори десетстепенни автоматични скоростни кутии.

На автомобилното изложение в Шанхай BMW представи М4 CS и там стана ясно, че колата няма да се предлага с ръчни скорости. Квинтус каза още, че не е сигурен дали за следващите модели М3 и М4 ще бъде налична механична скоростна кутия.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 фючър

    86 8 Отговор
    При положение, че скоро шофьорите, ще станат излишни на кой му пука за кутийте ?

    Коментиран от #37, #43

  • 2 инженер по транспортна техника

    72 7 Отговор
    Жалко, защото те разглеждат нещата само от гледна точка показатели на автомобила като нов. А когато остарее, механичната кутия е с безспорни предимства- не изисква скъпо реновиране. Също по време на експлоатацията дори само поддръжката с масла и филтри на автоматичната кутия, си е разход колкото за още един двигател. Сравнено с механична кутия- там на практика разходите са нулеви.
    Интересното обаче е, че хората все повече ги мързи да карат с ръчни скорости, особено младите.... А автомобилните производители от друга страна не ги е грижа какво става с колата след 10 година, тъй че всичко си следва логически...

    Коментиран от #3, #8, #54

  • 3 BILL

    47 1 Отговор

    До коментар #2 от "инженер по транспортна техника":

    Отдавна тенденцията при производството на стоки е да ползваш до гаранция, после хвърляш.
  • 4 ttt

    16 50 Отговор
    Прав е човека. Ръчката е отживелица. Имам Опел на 21 год. и Мерцедес на 13 год. И двете са автоматик. Няма проблеми. Ремонта на стар автоматик варира м/у 2 и 3 хил. лв. За сравнение, смяната на съединител плюс маховик и т. н. на един по-съвременен дизел и той отива толкова. Само дето се прави задължително, а автоматика я се счупи, я не. Да не говорим за удобството на автоматика. А вече дори са и по-бързи при превключване. Факт е, че отдавна нито във Ф1, нито в Световния Рали шампионат някой кара с ръчни скорости.

    Коментиран от #50

  • 5 некойси

    21 22 Отговор
    Аз предсказах смъртта на автомобилите с ДВГ-та преди 10 г. Може и да съм подранил малко, но за в бъдеще ДВГ ще си остане екзотика и ще бъде натоварен с изключително много негативи.

    Коментиран от #6

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 1234

    41 0 Отговор
    Скоростната кутия на Ф1 е semi-automatic и е с двоен съединител и пера за превключване, а на рали колите е секвенционални, които са вид ръчни скоростни кутии :)

    Коментиран от #9

  • 8 чичо Пешо

    18 23 Отговор

    До коментар #2 от "инженер по транспортна техника":

    алооо инженерчето, а къде забравяме липсата на съединител и отсъствието на разходи по подмяна. Не можеш да ме убедиш, че една подмяна на демпфер примерно е по-скъпа от реновиране на автоматик. Да не говорим, че при нормална екслоатация и редовна поддръжка автоматиците надживяват колите. А тва че ръчките не се чупят си е чиста заблуда...особено по-натоварените - да не ти казвам колко ми струваше ремонта на една R32-ka.
    Хич не съм млад, ама такъв кеф като автоматика няма и не бих го сменил за нищо на света. Имал съм над 15 автомобила, като последните ми 4 са автомат и живот и здраве всеки следващ също ще бъде такъв...да не ти казвам и колко хора запалих покрай мен и няма никой недоволен. И аз бях против в началото - викам си не си ли го барнеш да си го ръчнеш, не ми го хвали, но веднъж подкараш ли, си оставаш фен.

    Коментиран от #15, #16, #21, #33, #46

  • 9 Чичу Ади

    16 6 Отговор

    До коментар #7 от "1234":

    Явно си гледал рали автомобила на Царски от преди 10 години, щом още си на вълна секвенционални кутии. Във WRC от поне толкова карат с автоматици и пера на волана. Дори в МотоГП вече моторите използват безстепенни кутии. Който не може да кара и автоматик да му дадеш, няма да му помогнеш особено. Аз също предпочитам ръчката, поради мнооооооого по-евтината поддръжка. А на кюпека, който обяснява за смяна на съединител и маховик да не забравя, че автоматика има двоен съединител в повечето случаи!!! Отделно от това ECU като се скапе, нов излиза колкото една ръчна кутия. Преди 10-на години един познат си беше взел Мустанг с 5.0 двигател. Кутията му беше скапана и между предавките връщаше газта и чакаше около 5-10 секунди да превключи на по-горната. Всяка въшка на светофара изчезваше от хоризонта. Оставаше му разхода от 10 мили за галон бензин...... Друг познат има Мерц с 4 скоростен автоматик. Превключва като пиян дърводелец, получавам болки във врата. Автоматик само ако е нов. За втора ръка при 5+ години, само ръчка.

    Коментиран от #55

  • 10 Ввв

    16 6 Отговор
    Мдаа,затова БМВ ще са винаги зад марки като Порше,защото просто винаги са "наясно"с това което иска потребителя...
  • 11 onq s konq

    28 15 Отговор
    Ръчната скор. кутия има няколко преимущества пред автомата ,но според мен те са фатални.Първо-Ръчната е по -опростена и затова и много по-здрава и по-евтина.Второ-разходът на гориво при автоматичната е средно с около 1 ЛИТЪР/100 по малък от тоя при автоматичната.Ако прибавим и това че по 2-3 километров баир мога да изключа от скорост и да спестя още гориво докато при другата това не е възможно,мисля че нещата се изясняват.

    Коментиран от #13, #14, #27, #35

  • 12 анонимен

    16 12 Отговор
    Тенденцията от поне десетина години е ръчни кутии да се слагат само в компактни и евтини пластмасови коли (Фокуси, Короли, Яриси), или в спортни коли, които са създадени изцяло за кеф от карането, а не за да чупят рекорди от 0 до 100 (Toyota GT86, Mazda MX-5, Corvette, BMW 2 серия). Просто днешните автоматици с по 8-9 скорости предлагат много по-добра икономия, по-добро ускорение и несравнимо по-голям комфорт (не придърпват и не се колебаят). Пълно кощунство е да си поръчаш голяма лимузина от сорта на Е-класа, 5-та серия или А6 с ръчни скорости, ако въобще ги предлагат все още с такива.
  • 13 onq s koleloto

    22 23 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Типично мислещ българин за 20 стинки ще ми изключващ от скорост , още като обучаващ се шофьор ти се обяснява че е неправилно изключването от скорост , като искаш да пестиш купи си колело кат мен или пак като ти гледам ника направо върви го впрягай този кон .

    Коментиран от #17

  • 14 anonimen

    20 5 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    "средно с около 1 ЛИТЪР/100 по малък от тоя при автоматичната"

    Това е вярно за дъртите автоматици с по 4 или 5 скорости, които постоянно се чудят на коя скорост да превключат. Нали се сещаш, че 10-степенна скоростна кутия с електронно управление може много по-точно да нацели правилната предавка за всякаква скорост и обороти на двигателя.
  • 15 шруум гъбков

    12 5 Отговор

    До коментар #8 от "чичо Пешо":

    доста високомерно отношение към човек, който очевадно е по-компетентен от теб... яд ли те е че си обикновен лаик
  • 16 шруум гъбков

    17 5 Отговор

    До коментар #8 от "чичо Пешо":

    и чичка, дай де ни светнеш всички некомпетентни инженери автоматиците как така се справят без съединител...
  • 17 onq s konq

    18 12 Отговор

    До коментар #13 от "onq s koleloto":

    След като има възможност да се изключва от скорост,значи действието не е неправилно,дори ще ти припомня основното правило в правото-"всяко нещо което не е забранено,е позволено".И не става въпрос за 20ст,а за ПРИНЦИП НА КАРАНЕ!Между другото за разлика от теб не карам колело,а БМВ 200 коня и имам професионална книжка.НО...до ми обяснява някакъв колоездач на мене "кой какво ме е учил" ми е максимално неприемливо.

    Коментиран от #18, #19

  • 18 ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС

    26 9 Отговор

    До коментар #17 от "onq s konq":

    Само да Ви кажа , че когато спускаш на свободна не е по икономично от това да спускаш на скорост без да подаваш газ.

    Коментиран от #22

  • 19 w211

    11 19 Отговор

    До коментар #17 от "onq s konq":

    Какъв принцип на каране, какви 5 лева? Кола, изключена от скорост по наклон става неуправляема като безмоторен самолет. Може да се прави само по дълги селски пътища без трафик, иначе постоянно трябва да натискаш спирачките за да адаптираш скоростта си с тези пред теб.
  • 20 БМЗЛЕ

    4 12 Отговор
    Ас моито беенве си го карам на пълната гас постоянно и не ме интересуват баири изнанадолнища, а па да изключим от скорос не си го и помислям.Ръчката си е за ръчка...
  • 21 инженер по транспортна техника

    25 1 Отговор

    До коментар #8 от "чичо Пешо":

    ЧИЧО ПЕШО, да ти кажа- верно, има демпферни съединители вече, които са доста по-скъпички от старите прости еднодискови твърди съединители. Сравнено със старите коли, всяка една по-нова е определено по-скъпа. Но ако сравним демпферния съединител със хидротурбината на автоматичната ск.кутия, цената отново е в полза на ръчната ск.кутия . Верно, кефа е друг с автомата. Но в никакъв случай финансово нещата не са в негова полза. Един мой колега писа дипломна работа по тази тема с приложени към нея комплексни изчисления и вземане предвид на всички разходи- от покупката на автомобила, през обслужване и консумативи, с включени разходни норми на гориво и т.н... Общо взето изодите са, че ръчна кутия е по-изгодно в далекосрочен план. В съвременните коли вече се забелязва ясна тенденция- разхда на гориво с автомат е по-нисък от същия мотор и купе с ръчна кутия. С доста малко е разликата, но извода е ясен- когато предавките са повече от 5, както са 6 или 7 или 9 в автоматите на сегашните дизелови коли, тогава ръчна кутия е неприложима и неизгодна.... Ето защо мерцедес вече не правят ръчни кутии, скоро и други ще ги последват. И все пак- това е наложена тенденция, по-скоро от финансов интерес на големите автомобилни производители и от екологични съображения като цяло, от колкото от практическа необходимост. Но нещата са натам неминуемо, искаме или не....
  • 22 инженер по транспортна техника

    19 2 Отговор

    До коментар #18 от "ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС":

    Това, за което става дума тук, се нарича режим на принудителен празн ход- в него колата чрз инерцията си върти двигатела, и тогава системите му спират горивоподаването. Наистина, в този случай разхода е нула, и на коли с борд комп. с моментен разход, това лесно се вижда...... Само в случай, че карате стар раздрънкан кошник, на който тази система не работи, или пък е на газ и не е настроена добре, тогава може да излезе, че е по-изгодно да пускате по инерция. Също ако колата е карбуратона на почтена възраст.... А в най-новите СИСТЕМИ В СЪВРЕМЕННИТЕ КОЛИ ОСВЕН ЧЕ СПИРАТ ГОРИВОТО, АКУМУЛИРАТ ЕНЕРГИЯТА В ТОЗИ РЕЖИМ ...

    Коментиран от #25

  • 23 СМЯХ ПО КОНЯЯЯЯЯ

    10 9 Отговор
    КОНЯР ДА ТИ ДАВА АКЪЛ ПРИ ДИЛЕМАТА ЗА АВТОМОБИЛ АВТОМАТИЧНА ИЛИ РЪЧНА СКОРОСТНА КУТИЯ????ВСИЧКАТА ТИ РАБОТА Е ТАКАВА ...САМО ТЪПИ КОМЕНТАРИ И ВЪЗДУХ ПОД НАЛЯГАНЕ!!!!
  • 24 Газ

    28 3 Отговор
    Аз също не съм фен на автоматика. Ето една елементарна ситуация - колата не пали и трябва да се бутне...да, това с автоматика няма как да стане.
    Залисаш се на светофара и изпушнеш спирачката и айде в предния (не ми се е случвало на мен ама го има)
    Затъваш в сняг или кал (с по-простите автоматици) и пак зор.
    Кола с автоматик не може да се дърпа (е може да се откачи отдолу ама не е толкова лесно)
    Автоматикът харчи повече, по-скъпа подръжка, по-скъпи ремонти (да и той има съединител) и аз лично не го намирам за по-удобно, но това да кажем, че е субективно

    Коментиран от #26

  • 25 ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС

    13 0 Отговор

    До коментар #22 от "инженер по транспортна техника":

    Браво добре си го обяснил! Точно това забелязах когато си активирах една система на ск.кутия , и сега при спускане не увлича двигателя , но при най малкото натискане на спирачката започва да спира и с двигателя и тогава на борда е нула разхода.
  • 26 чичо Пешо

    13 0 Отговор

    До коментар #24 от "Газ":

    съгласен съм за бутането - не става, случвало ми се е 2 пъти и е доста кофти, но това за спирачките може да се случи и с кола с ръчка. За сняг да...кофти е ако колата е ниска...и такава съм имал и след една тежка зима я намразих и я продадох, затова или по-висока или 4х4.
    @инженер по транспортна техника - няма сила, която да ме убеди, че при идеални условия - редовна поддръжка и нормална експлоатация автоматика е излиза по-скъп от ръчката. Възможно е и да греша..говоря от собствен опит с навъртени по няколко стотин хилади км. и на двата типа.
    Един пример - Пежо 407 - от нова до 450 х.км. - 2 смени на съединител и една на демпфер - 4500 лв.+4 смени на масло в скорости по около 100 лв. всяка.
    Втори пример Хюндай Соната - горе долу същата сметка за 500 х.км.
    Сега и пример с колите, които карам в момента - Субару Легаси - от 0 до 305 х.км. - 4 смени на масло на скорости+филтри - около 1000 лв. и Хюндай Соната - от 80 х.к. (така я купих) до 340 х.км. в момента 4 смени на масло - около 750 лв общо. Като и при двете коли смея да твърдя, автоматиците са в перфектно състояние и не усешам признаци на умора.
    Друг е въпроса, че умници всякакви, че и мнения от "специалисти" съм чел, че в автоматика маслко не се сменяло и колите се карат на отмъщение и после като си купиш някоя подобна и почваш да плюеш, че скъпа била за ремонт.
  • 27 Гост

    2 17 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Ти май нито книжка имаш, нито кола.

    Иначе никога нямаше да напишеш че изключваш от скорост при спускане защото така се качва разхода на гориво, а не се сваля!

    Изложи се много здраво!
  • 28 Бай Гошо

    26 11 Отговор
    Ей, сполай ви бе момчета. Добре, че попаднах на този форум, иначе щях да си умра с отворени очи. Абе то ученото си е учено. Досега аз, като се спусках с колелото по нанадолнището съм правил голяма грешка, като съм спирал да въртя педалите. Отсега ще знам, че правилно е като се спускам да въртя педалите до откат. Благодаря ви!
  • 29 гост

    27 8 Отговор
    Ръчните скорости са най-надеждния вариант, който може да оцелее стотици хиляди километри без щети. Също така е много евтин вариант, на фона на автоматиците. При ръчната няма електроника, при роботизираната има съвсем малко, но основата й е пак ръчна. Няма електроника, няма дертове, няма и разходи, няма и печалба за производителя. Един автоматик е близо 1500евро по-скъп от ръчна сторостна, след това се обслужва много по-често и за много повече пари. Погледнете си смартфона колко издържа и се замислете колата като зависи от същата електроника колко ще ви издържи.
  • 30 Гоше

    18 0 Отговор
    ще ме убиеш от смях,безмоторните превозни средства нямат компресия, която да убива скороста при спиране подаването на ГАЗ.Мога да ти го обясня много подробно, но мисля че не си струва 😃

    Коментиран от #31

  • 31 ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС

    8 5 Отговор

    До коментар #30 от "Гоше":

    Няма смисъл , този е много прост.
  • 32 Винаги автомат

    6 21 Отговор
    Карайте си ладите като искате ръчни.Нормално е комбайнери и чистачи да не харесват автоматика.Все пак те не са достатъчно умни да разберат,че от класиката т.е. автоматика по-добро няма
  • 33 Wishmaster

    6 7 Отговор

    До коментар #8 от "чичо Пешо":

    Ей ме на мене, аз имам ръчка на жената купих автоматик, не ми е кеф да карам нейната, моето си е най-добро.
  • 34 СССР

    8 15 Отговор
    Другари - нашите кога ще направят лека кола с автоматични скорости ?

    Коментиран от #49

  • 35 Wishmaster

    10 10 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Как изключваш от скорост и пестиш гориво би ли ни обяснил, сигурно и от накладки пестиш така?
  • 36 незнайко

    17 4 Отговор
    Как иначе ще станат по скъпи колите ? Всичко е предвидено ! Като няма ръчни скорости щеш не щеш ще купуваш с автоматични, които се развалят много лесно ! Напредъко е май само в електронните апаратури на които цената пада. Всичко що е механика е скъпо.
  • 37 ддд

    2 5 Отговор

    До коментар #1 от "фючър":

    е като са излишни кои ще си купи
    луксозна кола?
    таксито е един вид автоматична кола
    е гледаш ли марката на таксито?
    или едното ако кара 4 пъти по скъпо
    ама лукс в кое ще скокнеш?
    та шофьорите ще си седят вечно
  • 38 байсандо

    14 2 Отговор
    Винаги ще има производители на коли с ръчни. спокойно. Просто не карайте нови БМВ и готово.
    И това не е въпрос на сметки и разходи, а на усещане и кеф. Който иска го ползва, който не - си кара с ръчна
  • 39 ГОСТ

    26 0 Отговор
    И РЪЧНАТА И АВТОМАТИЧНАТА ИМАТ + И -. КОГАТО ЧОВЕК НЯМА ПАРИ И НАЙ ЕВТИНОТО ПАК МУ Е СКЪПО.
  • 40 onq s konq

    14 8 Отговор
    На тия които се осмеляват да ме иронизират ще им кажа следното:Да-така е теоретично,че при спускане и неизкл от скорост клапана затваря притока на гориво,а при изкл скорос си върви по малко,но...след като прочетох един коментар във друг форум на шофьор,установих че мисля като него.А думите му бяха ,че е мерил разхода си на гориво при отиване на работа в съседен град -веднъж с изключване,веднъж без и така -5ПЪТИ.Е оказало се че с изключване гори по-малко!А това че се хабят накладки при изключване също е абс верно,но азси преценявам кога да го правя,а по-важното-ИЗБЯГВАМ ДА НАТИСКАМ ИЗОБЩО СПИРАЧКИ!!!
  • 41 TheDriver

    28 4 Отговор
    Винаги ще има ръчка ( поне в близките 10-15г. ) и хората ще си ги карат. Но истината е една, който има пари и иска удобство и комфорт кара автомат, казва Ви го човек който продава известна марка нови автомобили от години. Живейте си живота с усмивка и не спорете за безмислени неща !
  • 42 Shmeker

    18 6 Отговор
    Пазарът определя, не ми се вярва да изчезнат. Просто ще имат по-малък дял.
    БМВ без ръчни скорости е като салата без дресинг.
  • 43 и бе

    11 1 Отговор

    До коментар #1 от "фючър":

    Този Кутий на кой римски легион е пълководец? Ъ?
  • 44 Скептик

    12 3 Отговор
    Докато има ръчни, ще караме тях, после... каквото за другите, това и за нас.
  • 45 Тошо

    8 11 Отговор
    Абе просто си признайте че никога не сте карали автоматик, вместо да лаете тука!
  • 46 Shmeker

    6 5 Отговор

    До коментар #8 от "чичо Пешо":

    Няма как да запалиш хората, които разбират.
  • 47 Готин

    6 2 Отговор
    От две години карам с роботизирана скоростна кутия, по нататък ще мина на пълен автомат, много удобен за градски задръствания.
  • 48 Пино

    7 5 Отговор
    хахахахаха

    Кви механични скоростни кутии, като до 5-10 години вече ще се произвеждат предимно електромобили бе?!
  • 49 бай Иван

    3 0 Отговор

    До коментар #34 от "СССР":

    Има с автоматизирани.
    'Ма кой да гледа
  • 50 Жоро

    12 1 Отговор

    До коментар #4 от "ttt":

    С ръчка ще останат само служебни автомобили тип - баничарка. Хората масово купуват новите автомобили с автоматици, което значи, че после такива ще се продават втора употреба. Един колега по-долу ви е обяснил за маховика, който е консуматив на механичните кутии и смяната му на 100-150К км излиза по-скъпо от смяната на масло на автомат. Отделно и съединител. Маслата на автоматите се сменят средно на около 60-70к км. Никой не може да ме убеди, че една механична кутия е по-здрава от кутия с хидротрансформатор примерно на ZF. Ако не и сменят маслото ясно какво става.
  • 51 Тумбо

    4 1 Отговор
    Еее Ваньоздрав ще произведе електромобили за всички. Кой го боли за скоростните кутии на замърсяващите природата брички.
  • 52 Qqqqqqqq

    2 2 Отговор
    Rezachka s avtomat nema v celata shema
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Ламбо

    3 4 Отговор

    До коментар #2 от "инженер по транспортна техника":

    Само човек , който не е карал автоматик може да напише такова нещо. Особено за "реновирането"?????
  • 55 Ламбо

    6 4 Отговор

    До коментар #9 от "Чичу Ади":

    И ти толкова си карал автоматик ,колкото и инжинерчето.Те в САЩ затова са глупави и не разбират , щото карат автоматици от сто години? Аз карам от пет години автоматик, като съм сменил две марки. Колите ми бяха на по 130000 км при покупката и им навъртам по 12000 км грубо на година. Досега освен разходите по смяната на маслото и филтрите на автоматика при закупуването, друго не съм имал.
  • 56 777777777777777777777

    6 1 Отговор
    НАРОДЕ????
    ПОЗНАТО знато звучи,нали?!!!
    пожелавам на всички Българи да могат един ден да си позволят кола с автоматични скорости. Тогава и единствено тогава, ще разберат, че не откриват топлата вода.
    Живя в САЩ от две години и познайте каква кола карам:" автоматик."!
    Няма нужда да споменвам,че близо 36 г. в България съм карал "ръчка".
    То е същото все едно слепец да прогледне в мрака.......
    Поздрави на всички и да живее YouTube.......
  • 57 777777777777777777777

    6 2 Отговор
    НАРОДЕ????
    познато звучи,нали?!!!
    пожелавам на всички Българи да могат един ден да си позволят кола с автоматични скорости. Тогава и единствено тогава, ще разберат, че не откриват топлата вода.
    Живя в САЩ от две години и познайте каква кола карам:" автоматик."!
    Няма нужда да споменвам,че близо 36 г. в България съм карал "ръчка".
    То е същото все едно слепец да прогледне в мрака.......
    Поздрави на всички и да живее YouTube.......
  • 58 Странно

    6 8 Отговор
    За какво ще са им на ел.автомобили скоростни кутии с 4-5-6-7-8-9-10 скорости!?Аз предвиждам края на БМВ до 10 год.
  • 59 Бмв

    4 4 Отговор
    Е как бмв без ръчка.Ако са само автоматици как ще ги бутат , за да запалят?Явно идва краят на бмв!
  • 60 Makaveli

    1 3 Отговор
    Ако дойде края на BMW много ми е чудно коя марка ще хейтвате тогава:)))То щото другите коли не се чупят,нали?Само Бавареца закъсва зимата,само него го теглят и тн....Аийде със здраве!