Вицепрезидентът по продажбите в BMW M Питър Квинтус заяви в едно интервю за Drive, че механичните трансмисии и роботизираните скоростни кутии съвсем скоро ще станат абсолютно безсмислени.
По думите на топмениджъра, след няколко години автомобилните производители ще използват само автоматични скоростни кутии. Роботизираните трансмисии ще се задържат малко по-дълго на пазарите, но постепенно и те ще отстъпят мястото си на класическите автоматици.
Според Квинтус автоматичните трансмисии са толкова технологично напреднали, че вече са далеч по-удачни от механичните. В момента на пазарите има и деветстепенни, и дори десетстепенни автоматични скоростни кутии.
На автомобилното изложение в Шанхай BMW представи М4 CS и там стана ясно, че колата няма да се предлага с ръчни скорости. Квинтус каза още, че не е сигурен дали за следващите модели М3 и М4 ще бъде налична механична скоростна кутия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 фючър
Коментиран от #37, #43
10:29 25.04.2017
2 инженер по транспортна техника
Интересното обаче е, че хората все повече ги мързи да карат с ръчни скорости, особено младите.... А автомобилните производители от друга страна не ги е грижа какво става с колата след 10 година, тъй че всичко си следва логически...
Коментиран от #3, #8, #54
10:34 25.04.2017
3 BILL
До коментар #2 от "инженер по транспортна техника":
Отдавна тенденцията при производството на стоки е да ползваш до гаранция, после хвърляш.10:43 25.04.2017
4 ttt
Коментиран от #50
10:52 25.04.2017
5 некойси
Коментиран от #6
11:05 25.04.2017
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 1234
Коментиран от #9
11:27 25.04.2017
8 чичо Пешо
До коментар #2 от "инженер по транспортна техника":
алооо инженерчето, а къде забравяме липсата на съединител и отсъствието на разходи по подмяна. Не можеш да ме убедиш, че една подмяна на демпфер примерно е по-скъпа от реновиране на автоматик. Да не говорим, че при нормална екслоатация и редовна поддръжка автоматиците надживяват колите. А тва че ръчките не се чупят си е чиста заблуда...особено по-натоварените - да не ти казвам колко ми струваше ремонта на една R32-ka.Хич не съм млад, ама такъв кеф като автоматика няма и не бих го сменил за нищо на света. Имал съм над 15 автомобила, като последните ми 4 са автомат и живот и здраве всеки следващ също ще бъде такъв...да не ти казвам и колко хора запалих покрай мен и няма никой недоволен. И аз бях против в началото - викам си не си ли го барнеш да си го ръчнеш, не ми го хвали, но веднъж подкараш ли, си оставаш фен.
Коментиран от #15, #16, #21, #33, #46
11:49 25.04.2017
9 Чичу Ади
До коментар #7 от "1234":
Явно си гледал рали автомобила на Царски от преди 10 години, щом още си на вълна секвенционални кутии. Във WRC от поне толкова карат с автоматици и пера на волана. Дори в МотоГП вече моторите използват безстепенни кутии. Който не може да кара и автоматик да му дадеш, няма да му помогнеш особено. Аз също предпочитам ръчката, поради мнооооооого по-евтината поддръжка. А на кюпека, който обяснява за смяна на съединител и маховик да не забравя, че автоматика има двоен съединител в повечето случаи!!! Отделно от това ECU като се скапе, нов излиза колкото една ръчна кутия. Преди 10-на години един познат си беше взел Мустанг с 5.0 двигател. Кутията му беше скапана и между предавките връщаше газта и чакаше около 5-10 секунди да превключи на по-горната. Всяка въшка на светофара изчезваше от хоризонта. Оставаше му разхода от 10 мили за галон бензин...... Друг познат има Мерц с 4 скоростен автоматик. Превключва като пиян дърводелец, получавам болки във врата. Автоматик само ако е нов. За втора ръка при 5+ години, само ръчка.Коментиран от #55
11:52 25.04.2017
10 Ввв
11:53 25.04.2017
11 onq s konq
Коментиран от #13, #14, #27, #35
11:55 25.04.2017
12 анонимен
12:07 25.04.2017
13 onq s koleloto
До коментар #11 от "onq s konq":
Типично мислещ българин за 20 стинки ще ми изключващ от скорост , още като обучаващ се шофьор ти се обяснява че е неправилно изключването от скорост , като искаш да пестиш купи си колело кат мен или пак като ти гледам ника направо върви го впрягай този кон .Коментиран от #17
12:17 25.04.2017
14 anonimen
До коментар #11 от "onq s konq":
"средно с около 1 ЛИТЪР/100 по малък от тоя при автоматичната"Това е вярно за дъртите автоматици с по 4 или 5 скорости, които постоянно се чудят на коя скорост да превключат. Нали се сещаш, че 10-степенна скоростна кутия с електронно управление може много по-точно да нацели правилната предавка за всякаква скорост и обороти на двигателя.
12:24 25.04.2017
15 шруум гъбков
До коментар #8 от "чичо Пешо":
доста високомерно отношение към човек, който очевадно е по-компетентен от теб... яд ли те е че си обикновен лаик12:31 25.04.2017
16 шруум гъбков
До коментар #8 от "чичо Пешо":
и чичка, дай де ни светнеш всички некомпетентни инженери автоматиците как така се справят без съединител...12:34 25.04.2017
17 onq s konq
До коментар #13 от "onq s koleloto":
След като има възможност да се изключва от скорост,значи действието не е неправилно,дори ще ти припомня основното правило в правото-"всяко нещо което не е забранено,е позволено".И не става въпрос за 20ст,а за ПРИНЦИП НА КАРАНЕ!Между другото за разлика от теб не карам колело,а БМВ 200 коня и имам професионална книжка.НО...до ми обяснява някакъв колоездач на мене "кой какво ме е учил" ми е максимално неприемливо.Коментиран от #18, #19
12:52 25.04.2017
18 ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС
До коментар #17 от "onq s konq":
Само да Ви кажа , че когато спускаш на свободна не е по икономично от това да спускаш на скорост без да подаваш газ.Коментиран от #22
12:57 25.04.2017
19 w211
До коментар #17 от "onq s konq":
Какъв принцип на каране, какви 5 лева? Кола, изключена от скорост по наклон става неуправляема като безмоторен самолет. Може да се прави само по дълги селски пътища без трафик, иначе постоянно трябва да натискаш спирачките за да адаптираш скоростта си с тези пред теб.12:59 25.04.2017
20 БМЗЛЕ
13:43 25.04.2017
21 инженер по транспортна техника
До коментар #8 от "чичо Пешо":
ЧИЧО ПЕШО, да ти кажа- верно, има демпферни съединители вече, които са доста по-скъпички от старите прости еднодискови твърди съединители. Сравнено със старите коли, всяка една по-нова е определено по-скъпа. Но ако сравним демпферния съединител със хидротурбината на автоматичната ск.кутия, цената отново е в полза на ръчната ск.кутия . Верно, кефа е друг с автомата. Но в никакъв случай финансово нещата не са в негова полза. Един мой колега писа дипломна работа по тази тема с приложени към нея комплексни изчисления и вземане предвид на всички разходи- от покупката на автомобила, през обслужване и консумативи, с включени разходни норми на гориво и т.н... Общо взето изодите са, че ръчна кутия е по-изгодно в далекосрочен план. В съвременните коли вече се забелязва ясна тенденция- разхда на гориво с автомат е по-нисък от същия мотор и купе с ръчна кутия. С доста малко е разликата, но извода е ясен- когато предавките са повече от 5, както са 6 или 7 или 9 в автоматите на сегашните дизелови коли, тогава ръчна кутия е неприложима и неизгодна.... Ето защо мерцедес вече не правят ръчни кутии, скоро и други ще ги последват. И все пак- това е наложена тенденция, по-скоро от финансов интерес на големите автомобилни производители и от екологични съображения като цяло, от колкото от практическа необходимост. Но нещата са натам неминуемо, искаме или не....13:48 25.04.2017
22 инженер по транспортна техника
До коментар #18 от "ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС":
Това, за което става дума тук, се нарича режим на принудителен празн ход- в него колата чрз инерцията си върти двигатела, и тогава системите му спират горивоподаването. Наистина, в този случай разхода е нула, и на коли с борд комп. с моментен разход, това лесно се вижда...... Само в случай, че карате стар раздрънкан кошник, на който тази система не работи, или пък е на газ и не е настроена добре, тогава може да излезе, че е по-изгодно да пускате по инерция. Също ако колата е карбуратона на почтена възраст.... А в най-новите СИСТЕМИ В СЪВРЕМЕННИТЕ КОЛИ ОСВЕН ЧЕ СПИРАТ ГОРИВОТО, АКУМУЛИРАТ ЕНЕРГИЯТА В ТОЗИ РЕЖИМ ...Коментиран от #25
13:56 25.04.2017
23 СМЯХ ПО КОНЯЯЯЯЯ
13:56 25.04.2017
24 Газ
Залисаш се на светофара и изпушнеш спирачката и айде в предния (не ми се е случвало на мен ама го има)
Затъваш в сняг или кал (с по-простите автоматици) и пак зор.
Кола с автоматик не може да се дърпа (е може да се откачи отдолу ама не е толкова лесно)
Автоматикът харчи повече, по-скъпа подръжка, по-скъпи ремонти (да и той има съединител) и аз лично не го намирам за по-удобно, но това да кажем, че е субективно
Коментиран от #26
13:57 25.04.2017
25 ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС
До коментар #22 от "инженер по транспортна техника":
Браво добре си го обяснил! Точно това забелязах когато си активирах една система на ск.кутия , и сега при спускане не увлича двигателя , но при най малкото натискане на спирачката започва да спира и с двигателя и тогава на борда е нула разхода.14:19 25.04.2017
26 чичо Пешо
До коментар #24 от "Газ":
съгласен съм за бутането - не става, случвало ми се е 2 пъти и е доста кофти, но това за спирачките може да се случи и с кола с ръчка. За сняг да...кофти е ако колата е ниска...и такава съм имал и след една тежка зима я намразих и я продадох, затова или по-висока или 4х4.@инженер по транспортна техника - няма сила, която да ме убеди, че при идеални условия - редовна поддръжка и нормална експлоатация автоматика е излиза по-скъп от ръчката. Възможно е и да греша..говоря от собствен опит с навъртени по няколко стотин хилади км. и на двата типа.
Един пример - Пежо 407 - от нова до 450 х.км. - 2 смени на съединител и една на демпфер - 4500 лв.+4 смени на масло в скорости по около 100 лв. всяка.
Втори пример Хюндай Соната - горе долу същата сметка за 500 х.км.
Сега и пример с колите, които карам в момента - Субару Легаси - от 0 до 305 х.км. - 4 смени на масло на скорости+филтри - около 1000 лв. и Хюндай Соната - от 80 х.к. (така я купих) до 340 х.км. в момента 4 смени на масло - около 750 лв общо. Като и при двете коли смея да твърдя, автоматиците са в перфектно състояние и не усешам признаци на умора.
Друг е въпроса, че умници всякакви, че и мнения от "специалисти" съм чел, че в автоматика маслко не се сменяло и колите се карат на отмъщение и после като си купиш някоя подобна и почваш да плюеш, че скъпа била за ремонт.
14:32 25.04.2017
27 Гост
До коментар #11 от "onq s konq":
Ти май нито книжка имаш, нито кола.Иначе никога нямаше да напишеш че изключваш от скорост при спускане защото така се качва разхода на гориво, а не се сваля!
Изложи се много здраво!
14:46 25.04.2017
28 Бай Гошо
14:53 25.04.2017
29 гост
15:05 25.04.2017
30 Гоше
Коментиран от #31
15:11 25.04.2017
31 ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС
До коментар #30 от "Гоше":
Няма смисъл , този е много прост.15:17 25.04.2017
32 Винаги автомат
15:49 25.04.2017
33 Wishmaster
До коментар #8 от "чичо Пешо":
Ей ме на мене, аз имам ръчка на жената купих автоматик, не ми е кеф да карам нейната, моето си е най-добро.15:54 25.04.2017
34 СССР
Коментиран от #49
16:02 25.04.2017
35 Wishmaster
До коментар #11 от "onq s konq":
Как изключваш от скорост и пестиш гориво би ли ни обяснил, сигурно и от накладки пестиш така?16:02 25.04.2017
36 незнайко
16:07 25.04.2017
37 ддд
До коментар #1 от "фючър":
е като са излишни кои ще си купилуксозна кола?
таксито е един вид автоматична кола
е гледаш ли марката на таксито?
или едното ако кара 4 пъти по скъпо
ама лукс в кое ще скокнеш?
та шофьорите ще си седят вечно
16:54 25.04.2017
38 байсандо
И това не е въпрос на сметки и разходи, а на усещане и кеф. Който иска го ползва, който не - си кара с ръчна
16:54 25.04.2017
39 ГОСТ
17:17 25.04.2017
40 onq s konq
17:20 25.04.2017
41 TheDriver
17:22 25.04.2017
42 Shmeker
БМВ без ръчни скорости е като салата без дресинг.
18:53 25.04.2017
43 и бе
До коментар #1 от "фючър":
Този Кутий на кой римски легион е пълководец? Ъ?18:54 25.04.2017
44 Скептик
19:33 25.04.2017
45 Тошо
19:52 25.04.2017
46 Shmeker
До коментар #8 от "чичо Пешо":
Няма как да запалиш хората, които разбират.20:27 25.04.2017
47 Готин
21:51 25.04.2017
48 Пино
Кви механични скоростни кутии, като до 5-10 години вече ще се произвеждат предимно електромобили бе?!
10:05 26.04.2017
49 бай Иван
До коментар #34 от "СССР":
Има с автоматизирани.'Ма кой да гледа
10:57 26.04.2017
50 Жоро
До коментар #4 от "ttt":
С ръчка ще останат само служебни автомобили тип - баничарка. Хората масово купуват новите автомобили с автоматици, което значи, че после такива ще се продават втора употреба. Един колега по-долу ви е обяснил за маховика, който е консуматив на механичните кутии и смяната му на 100-150К км излиза по-скъпо от смяната на масло на автомат. Отделно и съединител. Маслата на автоматите се сменят средно на около 60-70к км. Никой не може да ме убеди, че една механична кутия е по-здрава от кутия с хидротрансформатор примерно на ZF. Ако не и сменят маслото ясно какво става.11:29 26.04.2017
51 Тумбо
13:57 26.04.2017
52 Qqqqqqqq
14:01 26.04.2017
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Ламбо
До коментар #2 от "инженер по транспортна техника":
Само човек , който не е карал автоматик може да напише такова нещо. Особено за "реновирането"?????15:43 26.04.2017
55 Ламбо
До коментар #9 от "Чичу Ади":
И ти толкова си карал автоматик ,колкото и инжинерчето.Те в САЩ затова са глупави и не разбират , щото карат автоматици от сто години? Аз карам от пет години автоматик, като съм сменил две марки. Колите ми бяха на по 130000 км при покупката и им навъртам по 12000 км грубо на година. Досега освен разходите по смяната на маслото и филтрите на автоматика при закупуването, друго не съм имал.15:49 26.04.2017
56 777777777777777777777
ПОЗНАТО знато звучи,нали?!!!
пожелавам на всички Българи да могат един ден да си позволят кола с автоматични скорости. Тогава и единствено тогава, ще разберат, че не откриват топлата вода.
Живя в САЩ от две години и познайте каква кола карам:" автоматик."!
Няма нужда да споменвам,че близо 36 г. в България съм карал "ръчка".
То е същото все едно слепец да прогледне в мрака.......
Поздрави на всички и да живее YouTube.......
07:22 27.04.2017
57 777777777777777777777
познато звучи,нали?!!!
пожелавам на всички Българи да могат един ден да си позволят кола с автоматични скорости. Тогава и единствено тогава, ще разберат, че не откриват топлата вода.
Живя в САЩ от две години и познайте каква кола карам:" автоматик."!
Няма нужда да споменвам,че близо 36 г. в България съм карал "ръчка".
То е същото все едно слепец да прогледне в мрака.......
Поздрави на всички и да живее YouTube.......
07:23 27.04.2017
58 Странно
21:32 27.04.2017
59 Бмв
15:57 04.05.2017
60 Makaveli
09:14 05.05.2017