Новини

Tesla губи по $8000 в минута

Публикувана: 23 Ноември, 2017 15:02
29 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 18266
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Всеки час от началото на годината е коствал на Tesla Motors загуба от $480 000. Това означава, че американския производител на електромобили "гори" с по $8 000 в минута. С тези темпове резервите на компанията ще бъдат изхарчени напълно до 6 август 2018 г., изчислява Bloomberg.

В момента Tesla харчи огромни средства, за да навакса катастрофалното изоставане от производствения график на евтиния Model 3, така че загубите не са изненадващи. С представянето на влекача Semi и новия Roadster, чието производство трябва да започне съответно през 2019 и 2020 г., разходите надали ще намалеят.

Старши анализаторът на Bloomberg Кевин Тинан предупреждава, че харченето на пари с такива темпове може да изправи Tesla пред нуждата от $2 млрд. свежи средства към средата на 2018 г. "Няма значение дали ще устискат 10 месеца, или година - имат нужда от кеш и то бързо", коментира Тинан.

Добрата новина за Илон Мъск е поскъпването на акциите на автомобилната му компания с 3% след представянето на Semi и Roadster II, с което пазарната ѝ капитализация достигна $53 млрд. В Tesla са убедени, че ще имат достатъчно пари, за да произведе 5 000 бройки от Model 3 до април, след което очаква "значителен приток на пари".


Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Driving pleasure
1 Отговор
Бай бай Мъск :)

Оценка:
-16 +23

хопа
2 Отговор
те желание могат да имат ама и четрола требе да се продава та нещата няма да са много переспективни.

Оценка:
-3 +12

Denis
3 Отговор
петрола трябва да се продава

Оценка:
-6 +24

Груйо
4 Отговор
Наистина може и да се оправи. Това все пак е Америка. Таз се продават тези електрически джунджурии, независимо че са скъпи и неефективни за бюджета на купувача. Виж ако се опитваше да ги продава тук в България, където се карат предимно над 10 -тина годишни газифицирани трошляци, просто никакъв шанс. отдавана да си е отшъл на село да гледа прасета!

Коментиран от #5, #6


Оценка:
-6 +20

Алфа Ромео
5 Отговор

До коментар #4 от "Груйо":


Така си е, ако чакаш на българския пазар си тотална щета, малко и бедни купувачи, единствено стоките от първа необходимост вървят добре щот няма как без тях.

Оценка:
-3 +20

гост
6 Отговор

До коментар #4 от "Груйо":


Да, защото там си има регулиране и норми, по които половината коли у нас биха отишли за скрап. Там е разумно да караш електричка, особенно ако въртиш повече от 10х.км на година, което е нормално за САЩ.
Друго: при положение, че Мъск има 20млрд му е все тая дали ще се изразходят резервите от 2млрд, само Тесла е публична, другите му компании не са. Няколко пъти е влизал с личните си средства да изплаща заплатите на служителите и е влагал милиарди, за да не затъва и фалира както стана с други малки производители. Та човек, който за 5г. е станал милиардер не трябва да му се дава акъл как се правят успешни продукти, доказва го с Тесла през последните 10г., поръчките и продуктите му растат, а в същото време конкурентните електрички на големите компании събират прах.

Коментиран от #7, #9, #29


Оценка:
-16 +20

Driving pleasure
7 Отговор

До коментар #6 от "гост":


Айде сега сметни от 2010 до сега по 1-2 милиарда на година вътрешно...
айде сега не ми обяснвай, че не му пукало да гледа как му излитат парите :D

Коментиран от #10


Оценка:
-6 +14

мъка
8 Отговор
Чета коментарите и рева... Много жалко, че българина е станал толкова прост :(

Оценка:
-6 +21

Знайко
9 Отговор

До коментар #6 от "гост":


ХаХа ти явно незнаеш как се прави бизнес.
Аз ако продавам един хляб за 10 стотинки колко хляба мислиш че ще продам, всеки ще се тълпи на моята фурна. Няма никаква магия да продаваш много бройки, истината е накрая на годината като дръпнеш чертата.
И още не е проблем няколко години да бъдеш на загуба та нали затова са инвестициите, обаче като станат повече от 5 години става вече тренд който трудно се обръща.

Освен това един път вземеш ли да вадиш от своите средства за компанията пиши я бегала.
А това за акъла е най-глупавото което може да кажеш имаме Майкрософт който фалира мобилният си бизнес, имаме Opel който беше пред фалит, Нокиа и т.н.

Коментиран от #23


Оценка:
-1 +12

гост
10 Отговор

До коментар #7 от "Driving pleasure":


Айде пък ти по-малко се изхвърляй , да покажеш къде ги видя тия "по 2 милиарда от 2010" ???!!! Да ти припомня , че Тесла има масово производство от 2013 г и то за същата година са под 10к бр. И когато се обявява загуба на публична компания , тя е ЦЯЛАТА , да не си мислиш , че накрая на годината я задраскват ???

Коментиран от #11, #14


Оценка:
-6 +5

Икономист
11 Отговор

До коментар #10 от "гост":


Гост стига се излагай по този начин. Обща задлъжнялост е едно тримесечен или годишен баланс е друго.
Ако една фирма има обща задлъжнялост от 5B миналата година а тази е на 4.5В тогава въпреки че общата задлъжнялост е голяма годишният или 3месечният баланс ще хване положителният тренд и че компанията върви в правият път.
Общата задлъжнялост може да се дължи на придобиване на активи, заеми за инвестиции и др. неща които като цяло не са лоши но има тънка линия когато се казва баста.
Също пазарната капитализация е хубаво нещо но за един ден може да изчезне, всички сме ги виждали вече тези фокуси, само трябва няколко лоши новини и готово.

Оценка:
-1 +5

Язе
12 Отговор
Не го мислете Мъск.Всяка година глобяват другите автопроизводители за да му напълнят касичката.Така годишно получава има няма над 1млрд долара.Дреме му на шапката.От нулата да тръгне след година е милиардер.Е това е бизнесмен(с една доста силна държава зад гърба му).

Коментиран от #13


Оценка:
-1 +13

Радо
13 Отговор

До коментар #12 от "Язе":


И аз нещо подобно мислех да напиша!!!....демек боли го щепсала бай Мъск....а и като пуснат ксерокса с доларите да се печатат - 8000$ на минута не е проблем според мен.

Оценка:
-1 +4

Driving pleasure
14 Отговор

До коментар #10 от "гост":


През 2017 загубите са за 2.7 млрд (и това е при удвоени продажби и без капиталови вложения)
През 2016 са 900 милиона
за 2015 са малко над 600 млн
2014 - 300 милиона

Най- якото при свети мъск, е че колкото повече коли прави толкова повече му се трупат загуби, през 2015 всяка произведна кола му се стривала 4000 долара загуба а през 2017 вече срещам цифри от порядъка на 13 000 долара

Е не става баце - след инвестицията от 5 млрд за гигафактори дефакто той инвестиции в дълготрайни активи няма и всичко е на минус.

Оценка:
-4 +5

Електрика
15 Отговор
Казваш че изграждането на 10 000 зарядни станции не е инвестиция?

Закупуването на цели фирми в Германия и по цял свят не е инвестиция?

Че строежа на фабрика в Китай не е инвестиция?

Вервайте си!

По всички критерии, Tesla все още е startup и печалба ще е по-скоро изключение отколкото правило. Никой не очаква от Tesla печалба поне още 5 години. Дай Боже и повече. Все още няма малък кросоувър и автобус от обещаните, а кой знае какво ще му дойде още на ума.

Според мен микробуси.

Коментиран от #16, #17


Оценка:
-6 +9

Знайко
16 Отговор

До коментар #15 от "Електрика":


Още 5 години на загуба, абе тея пари да не растат по дърветата???
Компания основана 2003 startup????
Всички големи икономически анализатори са категорични още една такава година и ще трябва да продава активи ама като си на зор трудно се взема добра цена така че КЕШа свършва банките ще го наобиколят като лешояди.

Коментиран от #24


Оценка:
-1 +8

Driving pleasure
17 Отговор

До коментар #15 от "Електрика":


Зарядните станции на Свети илон са малко над 1000 и цената за изграждането им е мисля към 300 млн... на фона на милиардите не оказва разлика. Да ги наречем "колонките' в станциите са към 9000

Интересно бъдещата непостроена и несигурна все още фабрика в Китай що я броиш като разход, като тя не осъществена - даже напротив и там ще набрули НОВИ няколко млрд, които дефакто няма.

И интересно кога ще спре да бъде стартъп, компанията съществува от 2003та... ако трябва да чакаме да излезе на печалба тя ще си е вечен стартъп :)

Оценка:
-2 +5

Пазарен Либерализатор
18 Отговор
На края китайците ще купят Тесла, ще пренастроят оборудването и ще почнат да произвеждат електрически сенокосачки.

Оценка:
-3 +12

qqqqq
19 Отговор
Намесата на нефтените олигарси е очевадна. Бъдещето е на Тесла, рано или късно ще стане.

Оценка:
-2 +8

бмв
20 Отговор
тея боклуци защо не ги затварят.Защо му дават толкова пари на тоз мъск.Той ако беше можещ и знаещ тези при щеше да го одвуява не да ги губи.А и самата кола тесла е пълна с дефекти ,но иначе идеята и нее лоша.

Оценка:
-7 +3

Хачитурян
21 Отговор
Не можеш така лесно да се пребориш с милиардерите в
автомобилната индустрия /работеща с двигатели с вътрешно
горене/, които всички са се впуснали като глутница вълци
срещу Мъск, който ако успее в начинанието си ще ги
остави всички тях . . . гладни и жадни !?

Оценка:
-3 +4

Не вярвам
22 Отговор
Ей, чета и не вярвам на ушите си . Колко много разбирачи, които не само не разбират от икономика, но и коментират без да четат. Ясно е написано че т. нар. загуби всъщност са инвестиции за разширяване на производството за изпълнение на огромните поръчки. В такава ситуация всяка банка ще даде кредит. А защо Мъск да не даде кредит на себе си, вместо да пълни гушите на банкерите. Сега ми е ясно, що сме толкоз зле. Не са само политиците...

Оценка:
-3 +2

гост
23 Отговор

До коментар #9 от "Знайко":


Точно, че ти говориш за корпорации, които са базирани на добре познати продукти на пазари с висока конкуренция и единственното, което ги движи е алчността на борда. Докато при Тесла движеща сила е иновацията и предлагането на различен продукт. Няма електричка, която да е близка до Тесла и нишата е широко отворена, защото когато ти отидеш да си купуваш кола и трябва да избираш измежду компактен хечбек с ускорение 10сек, пробег 250км, а на същата или близка цена има седан с два багажника, ускорение 5сек и пробег 450км, то коя ще си купиш, за да си сигурен, че няма да останеш някъде по пътя? Или пък на едната си плащаш всеки път зареждането, а на другата ти е безплатно? Мъск си е направил сметката, гори пари сега, след години, когато производството влезе в ритъм ще печели. Тази година купиха 3 подизпълнителя и строят огромен завод. Това е идеология, а там не е водеща печалбата, всички други компании отхвърлят подобни проекти още на ранен етап, защото както казваш, губи пари от всяка кола, но тази кола трябва да я има, за да стигне до продукт, от който ще се печели. Не го учете, доказва си успеха.

Оценка:
-2 +1

Електрика
24 Отговор

До коментар #16 от "Знайко":


Нито са първите, нито ще са последните, които са години са на милиарди загуба, но след това печалбите са просто огромни. Ето какво казват анализаторите, ти сам прецени дали могат да постигнат 8 до 33 процента годишно увеличение на продукцията:


Само няколко компании, освен Amazon, са успели да обърнат залозите в своя полза. През последните 20 години Las Vegas Sands (казино), Royal Caribbean (компания за круизи) и Micron Technology (производител на чипове) губят по $1 млрд или повече в две поредни години, но въпреки това успяват да се върнат към просперитет. Но шансовете за такова нещо са много малки. От настоящите членове в индекса Russell 1000, от 1997 г. насам само 37 компании са губили $1 млрд. или повече в две поредни години. От тях 21 все още губят пари.

За да оправдаят своята пазарна оценка, петте въпросни компании трябва да увеличават продажбите си с 8-33% на година в следващото десетилетие. Базирайки се на данните за всички американски компании от 1950 г., и настоящите печалби на петте компании, вероятността горното да се случи варира от 0,1% до 25%, като за тази сметка е използвана статистическата таблица на Credit Suisse.

Оценка:
-0 +3

Elon Musk
25 Отговор
По повод това, че вие се въртите трескави и бълнувате за моя фалит - тва което мога да направя за вас е да си разплета вълнения чорап! :D

За момента съм на ниво "изваждане" (развойна дейност, инвестиции във всички посоки), в диапазона няколко месеца до 1.5 г. процесът ще се обърне в "прибиране".

Тогава НИКОЙ И НИЩО на тая планета няма да може да спре машината TESLA и подопечните й компании.

Крис Пейн го отрази моето изказване във филма "The revenge of the electric car":

"We will not stop until all the cars in the world being electric"

Няма спиране докато всичко не стане на ток! Набийте си го в елементарните мозъци и се успокойте :) Ако не вие, то децата ви ще са свикнали с новото поколение транспортни средства. То е като с комунизма - треа се изчисти едно-две поколения, за да се изчистят генерално нещата.

Еволюцията е като изгрева и залеза - харесва ли ви или не - НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ СПРЯНА

Оценка:
-3 +2

бмв
26 Отговор
Аз чипосаното дизелово бмв няма да го дам за електричка.На мен ми харесва да пуши яко отзад и да окъдявам бабите и децата по кръстовищатата.Няма някви идиоти селяни да ми казват кое било добре и кое зле.Като ви е замърсено в града отидете да си живеете на село и без това сте оттам.Колкото до селяндура мъск да ходи да сее картофи някъде повече ще му се отдава.Края му се вижда.

Оценка:
-1 +0

Калин 25 паунда
27 Отговор
Ех, чета и си мисля. Тва унсс е голяма институция бе. В България днес имаме роднина, икономист, роднина, икономист. Всички знаем как се прави бизнес и всички седим гладни на масата. Ама вината не е в нас ние сме си си много интелигентни и предприемчиви ама САЩ, Русия и мафията тук там ильоминатите(тва не знам дали така се пише) ни провалят работата. И то се вижда, всички знаят и ползват думата “тренд” нищо че не са сигурни в значението й.

Оценка:
-0 +0

The TRAPPER
28 Отговор
Притрябвала ми е хамстериканска тесла , на село имам 2 - от старите- БГ производство. И съм си много доволен от тях - дялкам си и си вадя пирони на воля.

Оценка:
-0 +0

Дивуй
29 Отговор

До коментар #6 от "гост":


А колко милиарда му наля правителството за последните години?

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Вальо Михов
Бившият президент на БФС и ПФЛ Валентин Михов коментира преизбиране на Борислав Михайлов начело на БФС.
Футболът е политика с всичките си мръсни игри"

Още бисери