Last news in Fakti

29 Ноември, 2017 13:05 18 654 57

Колите Tesla са свръхнекачествени

  • tesla-
  • електромобили-
  • качество

Това твърдят няколко бивши и настоящи служители на автомобилната компания на Илон Мъск, цитирани от агенция Reuters. Според тях над 90 % от автомобилите с марка Tesla се нуждаят от ремонт веднага след напускането на поточните линии.

От Tesla реагираха мигновено и казаха, че контролът на качеството в компанията е изключително строг, а повечето от проблемите с колите са незначителни. Значителни или не обаче, те съществуват и от Tesla не го отричат.

За сравнение ще кажем, че при големите автомобилни производители, като BMW и Toyota например, този процент е около 10. Проблемите в електрическите американски коли явно се забелязват и от потребителите и настоящи клиенти на Tesla.

От едно проучване на Consumer Reports става ясно, че над 90% от собствениците на автомобили с марка Tesla не биха си купили втори път кола, произведена от компанията на Илон Мъск. Според експерти пък, отстраняването на въпросните "дребни" проблеми е една от причините за огромните загуби, които трупа компанията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 MasterBoy

    87 9 Отговор
    Доста години опит трябват за да се постигне поне прилично качество. Не може компания без никакъв опит да произвежда автомобили от от няколко години и да се очаква качество.

    Коментиран от #48

  • 2 Антиелектрика

    65 51 Отговор
    Това ще да е поредната фейкновина, платена от петролните компании :)))))))))))))))
    Пък който не харесва електричките има функционална неграмотност - бухахахаха

    Коментиран от #49

  • 3 12345

    41 18 Отговор
    Много оптимистично за Илинчо звучи "От едно проучване на Consumer Reports става ясно, че над 90% от собствениците на автомобили с марка Tesla не биха си купили втори път кола, произведена от компанията на Илон Мъск." Значи какво излиза, който се е излъгал един път, нема да повтори. Лошо Мъск, лошо.

    Коментиран от #8, #32

  • 4 Иванчо

    36 13 Отговор
    Добро утро! Крайно време е да се разбере, че това не е като да правиш телефони. Автомобилостроенето е сериозна работа, а не бранш за всеки с пари, който е решил да развие "новата ниша" на електромобилите. Пак ще кажа - това да правиш коли, не е като да правиш техника, която може да се скапе още на път за вкъщи.

    Коментиран от #6

  • 5 Driving pleasure

    25 18 Отговор
    Копаш ли, копаш ли дъното свети Илоне :D
  • 6 Driving pleasure

    40 5 Отговор

    До коментар #4 от "Иванчо":

    Мисля, че шефа на БМВ беше написал или казал същото за автопилота на Тесла - че не може да пуснеш система готова на 80% и да се надяваш да я развиеш в процеса на употреба защото това не е приложение за телефон - тука иде реч за безопасност на пътя и човешки живот
  • 7 MI2

    23 15 Отговор
    Всички експерименти на Илон Мъск с електромобили и ракети за повторна употреба излизат на гърба на търговците в пейпал - отново негова компания. Скъсват ги от всевъзможни такси, само и само да вкарат свежи пари в недомислените си проекти. За какво му бяха батерия в Австралия и колко хиляди зарядни станции из щатите да ги прави наведнъж? Същият капиталист-крадец е като всички останали.

    Коментиран от #9

  • 8 Лост

    28 5 Отговор

    До коментар #3 от "12345":

    Какво лошо той е прибрал парите "на зелено" и отделно взима луди субсидии от държавата... Човека зема парите и сега ще оправя качеството :))) Абе я по-добре да се концентрира върху мисиите до Марс, на коли вече се наигра.
    Иначе ако някой си мисли, че американска фирма без опит в автомобилостроенето ще стане хегемон на автомобилния пазар ползвайки китайски, корейски, японски и немски части трябва да си е сериозно умствено ограничен. Тоя човек има много сериозен гръб в ЦРУ или друго място и схемата е за МИЛИАРДИ.
  • 9 Зорлем

    16 1 Отговор

    До коментар #7 от "MI2":

    Само дето Пейпал бяха купени от Ибей преди 15-ина години. От тогава и Мъск е в клуба на милиардерите. После ги отделиха отново в (уж) независима копмания преди година-две, така че точно тази конспирация, която описваш не ще да е вярна.

    И за да не бъда обвинен в сектантство - аз също съм клуба на скептиците относно Мъск и автомобилите с литиеви батерии, но някои факти няма как да бъдат изопачени.
  • 10 омъскаряване

    21 10 Отговор
    Хората така и не разбраха, че Мъск е продавач на "мечти" !

    Коментиран от #11

  • 11 Bill

    19 10 Отговор

    До коментар #10 от "омъскаряване":

    Продавач, ама баба ти Меркел и зелените ид*оти като нищо ще му ударят едно рамо, ката почнат нагло да ограничават и бензиновите двигатели, щото виждате ли - ДВГ не може да изкара толкова чист въздух, колкото вкарва. Ама, че тоновете излезли от употреба батерии, пълни с тежки метали са по-голяма беда, край...

    Коментиран от #21, #36

  • 12 Електрика

    20 12 Отговор
    Никой никога не е твърдял, автомобилите на Тесла са качествени. Техните качества не са в детайлите, а са в техническите характеристики на задвижващата част.

    Първоначалната идея на Илон Мъск никога не е била да произвежда автомобили, Аз само задвижващата част и батериите им. Дори за батериите не съм напълно сигурен. Захвана се да прави автомобили, Защото никой не иска да произвежда достатъчно електромобили, за да има на кой да си продават частите.

    Клиентите му си купуват електромобили с марка Tesla, просто защото никой друг не продава електромобили с прилични характеристики на такива цени.

    За да я продавам един електромобил в момента, най-важните характеристики са цена, пробег, време за зареждане, зарядна инфраструктура, дълготрайност (брой цикли) на батерията. Именно върху тези характеристики набляга всеки един производител на електромобили включително Tesla на този етап.

    Когато след няколко години електромобилите станат по-евтини от бензиновите, а пробегът и времето за зареждане на всички електромобили е еднакво, тогава вече може и трябва да се наблегне и на качеството, за да предпочитат твоята марка.

    Така ще е в следващите 5 години, докато търсенето е повече от предлагането. Ще се набляга на количество, а не на качество. Ще се инвестира повече отколкото се печели. Производството стане повече отколкото търсенето, тогава ще си дойде и печалбата и качеството.

    Който е очаквал нещо различно, е просто един мечтател утопист.

    Коментиран от #14

  • 13 Tesla Fan

    13 3 Отговор
    Истината е ,че при пускането на нова серия автомобили на пазара е свързано с много проблеми, първите БМВ Х5-ци произведени в новопостроените заводи в САЩ бяха ужасяващо зле сглобени, когато ги изпращаха през океана за европейския пазар се налагаше служители на БМВ да ги поправят преди да слизат в шоурумовете.
    Първите поколения на модел S и модел X са сред най-некачествените автомобили излезли от поточните им линии. За щастие и при БМВ Х5 със фейслифтовата версия много от дефектите бяха отстранени, както бяха отстранени със фейса на Модел S.
    Купувайте само фейслифтови автомобили.

    Коментиран от #44

  • 14 Зорлем

    18 4 Отговор

    До коментар #12 от "Електрика":

    Пак много "ще"-та и "когато"-та, бе! Не може ли нещо в сегашно време и без условно наклонение?

    Защото някои от нас ги помнят едни такива приказки за светлото хибридно бъдеще, при излизането на Тойота Приус преди 20 години. Да, да повторим - преди 20 години. Е, още го чакаме това масово "хибридизиране", с което ни проглушиха ушите (че и очите!) в края на 90-те.

    Коментиран от #35

  • 15 Радо

    11 0 Отговор
    И на първите Жигулита навремето са им се откачали предните колела задари горните шарнири, обаче после, като оправят проблема и по 15-20г. чакане е падало за тях.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 спрете се бе нинщо няма да промените

    13 5 Отговор
    Типична жалка пропаганда - използваща общи изрази, като "бивши и настоящи служители", което не казва нищо конкретно. Повече от видно е, че изключително много се засилиха негативните статии през последно време и всеки ден някой плюе по техен адрес. Дори и да имат пропуски това е „компания бебе” с изключително малък опит. Сто годишни компании непрекъснато отзовават милиони автомобили, а с още в пъти по толкова собствениците си блъскат после главите в сервизите. Сигурно ежедневно никнещите нови китайски производители са перфектни в изработката, но е ясно защо на тях никой не им обръща внимание, а всички са вторачени в Тесла. Един журналист-утрепка в щатите навремето бе карал Тесла по най-безумния начин (с пуснат климатик и отворени стъкла, с активирани всички консуматори) само и само да докаже колко й е малък пробега. Жалкииии, жалки са….....
  • 18 хахаха

    13 5 Отговор
    Кой американски автомобил, произведен в САЩ, е "качествен". Толкова си могат, щото не са японци или германци. А за ревящите за против батериите на теслата, които имали много въглеродни емисии при изработката и рециклирането - моля кажете ми колко са въглеродните емисии за изработката на ДВГ, маслата му, филтрите му, уплатненията, рремъци шайби и т.н. консумативи, и колко са емисиите за рециклирането на създадения боклук при употребата на ДВГ. За горивото и емисиите при добива на нефт, производството на горивото и доставката му е редно също да попитам. Глупости говорите, само това ще ви кажа. И точно тези непроизведени резервни части и консумативи са големия проблем на електрическите автомобили защото при тях това нещо ЛИПСВА. Колко пари ще дадеш за смяна на масла филтри ремъци, ролки, свещи и т.н. на едно ДВГ за 7 г. колкото е примерния живот на батерията на теслата. и не ми излизайте сн омера за квартталния майстор, който ти сменя маслото без 10 лв. Пишете за фирмени сервизи, щото ако имаш нова кола тя се обслужа във фирмен сервиз.

    Коментиран от #37

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Зорлем

    6 2 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Викаш, Ройтерс и без това са известни с разпространението на фалшиви новини. Няма начин да не са на хранилка са при хакерите на Путин. Няма друго обяснение. Или може би арабите са ги подкупили?

    Всъщност, като се замисля, трябва все пак да е Сорос или друг евреин, или рептил...

    Коментиран от #22, #24, #25

  • 21 Патриот

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "Bill":

    Две са възможните причина за това:
    1. За бутнати под масата пари за стимулиране на определено производство (долно и непочтенно, типично по американски)
    2. Натиск от "големият брат", закото това увеличава големият финансов поток към него(отново големият брат).
    А не че тия каруци ка толкова удобни, практични и превъзхождат обичайните по поне 3 характеристики.
  • 22 Антиелектрика

    5 3 Отговор

    До коментар #20 от "Зорлем":

    Със сектанти, няма как да се спори.
    Не виждаш ли колко изпаднали и неграмотни са коментари 17, 18 и 19 - от километри си личи, че са писани от един и същ неграмотен фанатик.
    Абе фейк новина е, а ние страдаме от функционална неграмотност :)))))))))
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #20 от "Зорлем":

    Дай линк към оригинала в Ройтерс ??? С точно тази новина написана с тези думи !!!

    Коментиран от #29

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 некойси

    5 3 Отговор
    За мен същественото е че доказаха че могат да реализират идеята за електрически автомобил неотстъпващ и даже превъзхождащ конвенционалните автомобили по всички критерии.
    Тесла изведе електромобила на преден план и създаде чисто нова нишш където останалите марки да започнат да се конкурират.
  • 27 Жоро

    2 4 Отговор
    Стига с тия Тесли бе, няма ли нещо друго за което да пишете!

    Коментиран от #38

  • 28 ВАГ

    4 9 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Колите Tesla са свръхнекачествени

    Това всеки с малко сиво вещество в главата го знае.
    Ако ще има електрически коли те пак ще са ВАГ,Тойота,ПСА идр но не и Тислъ .
  • 29 Зорлем

    1 3 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    "Дай линк към оригинала в Ройтерс ??? С точно тази новина написана с тези думи !!!"

    Е, кажи ми честно - наистина ли си толкова "неостър", че не можеш сам да си я намериш и да си мислиш, че ще "затапиш" по такъв елементарен начин мен или Факти.бг?!

    На, чети и търси разлики щом ти е зор:

    https://www.reuters.com/article/us-tesla-quality-insight/build-fast-fix-later-speed-hurts-quality-at-tesla-some-workers-say-idUSKBN1DT0N3

    Коментиран от #34

  • 30 гост

    2 3 Отговор
    https://cleantechnica.com/2016/12/22/91-tesla-owners-buy-another-tesla-tesla-1-consumer-reports-servey/

    Срам за лъжците !!!

    Коментиран от #31

  • 31 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Добре дошъл в клуба на изтритите!
  • 32 Илон Мъск

    7 3 Отговор

    До коментар #3 от "12345":

    Калъфче,първо да си кажа ,че не съм фен на електричките,но човек като Илон Мъск,даващ препитание на хиляди хора,налагащ иноваций като стандарт,станал известен и забогатял благодарение на собствените си умения и интелект,ТИ няма как да го наричаш “Илончо”.Я кажи ти с какво си повече от него,наричай го така,сякаш го гледаш от горе?!Това ,че си изкарал достатъчно от заплати,за да си купиш компютър,не значи ,че трябва задължително да покажеш на хората,че съществуваш.
  • 33 БАЙ ЕЛ

    5 1 Отговор
    Не знам дали това е истина ,но електромобилите са в пъти по-прости не се нуждаят от обслужване толкова често икономични и екологични от ДВГ.Може би Тесла са ги наблъскали с излишни екстри за да влизат пари от подръжка.Тяхна грешка.По принцип трябва да са по-етини.Но защо не е така?..........
  • 34 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #29 от "Зорлем":

    И какво ? Къде в това видя твърдението "Тесла са СВРЪХНЕКАЧЕСТВЕНИ" , да не говорим , че е обяснено черно на бяло , че дребните неизправности се отстраняват ПРЕДИ автомобилите да се доставят на купувачите !!!!! Да не говорим за признанието :. 91% от собствениците БИХА КУПИЛИ ОТНОВО !!!!!! ТО ясно , че си зле с английския , ама питай някой преди да правиш свободни съчинения !!!

    Коментиран от #41

  • 35 Електрика

    3 3 Отговор

    До коментар #14 от "Зорлем":

    "Пак много "ще"-та и "когато"-та, бе! Не може ли нещо в сегашно време и без условно наклонение?

    Защото някои от нас ги помнят едни такива приказки за светлото хибридно бъдеще, при излизането на Тойота Приус преди 20 години. Да, да повторим - преди 20 години. Е, още го чакаме това масово "хибридизиране", с което ни проглушиха ушите (че и очите!) в края на 90-те."

    Ами да говорим в минало време.
    От 4 години , Тесла произвежда електромобили с пробег 500 км.

    Какво прави конкуренцията оттогава?

    Аааа , много качествени обещания и картинки.

    Даже след още 4 години и те щели, ЩЕЛИ, РАЗБИРАШ ЛИ, и те да произвеждат това, което Тесла е започнала да произвежда 8 години по-рано.

    Ти да видиш!

    Хибридите и водородът никога не са имали бъдеще. В тях вярват само технически неграмотни хора.

    Коментиран от #40

  • 36 Nicola

    5 3 Отговор

    До коментар #11 от "Bill":

    Ей го поредният празнословен драскач - тежки метали в батериите? Ха ха хаа! Оловнокиселинния акумулатор на твоята кола (технология от кр. на 19 век) няма грам общо с литиевите батерии. Тежки метали, вика. Май ти е тежко на главата след ракията снощи : D

    Литият е най-лекият метал, невежа. Тва първо. Второ - в батериите от 21 век няма литий, а литиеви фосфати, оксиди и карбонати, които се добиват от пресушени езера в Южна Америка (Чили, Аржентина, Боливия) и Китай. Налице са технологиите за извличане на литий от солена вода. А произведените вече батерии се рециклират и не се вадят нови ресурси.

    Ти понеже си капацитет голям, що си траеш по въпроса за милионите филтри и ремъци по канавките, храстите и деретата на реките?! Що не ни осветлиш какво е замърсяването от добива, транспорта, рафинирането и дистрибуцията на петрола?

    Айде, доцент, чакаме!

    Коментиран от #56

  • 37 Nazy

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "хахаха":

    Точно така- и аз не мисля , че има дотолкова качествен автомобилопройзводител в америка. Всичко живо реве от американските автомобили и затова съвсем закономерно огромна част от америка кара японски автомобили, като най- предпочитани са тойота корола, акюра , интегра и хонда сивик специално произведени за американския пазар.
  • 38 Патриот

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "Жоро":

    Опитват се да родят интерес към теслите както къв Айфон, за това е цялата истерия.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Зорлем

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "Електрика":

    И колко бройки продадоха за тези 4 години? Май няма и 300 000 бройки общо за четирите години или са там някъде. Нисан Лийф май продават повече, а?

    Или ще кажеш, че Тесла-та са луксозни и затова са им такива продажбите? Ако е така, то тогава Порше са си направо масовка щом за една година продават толкова, колкото Тесла за 4!

    Е, за чий им е на големите производители да се набиват в такъв нишов пазар? Те, за разлика от Тесла, нямат комфорта да ги броят още за "старт-ъп" и трябва накрая на годината да имат печалба. Акционери имат да задоволяват, които акционери не са баш като "спекулантите" при Тесла.

    И да знаем за светлото бъдеще, когато ще залеят пазара с "евтината" Модел 3 и всичко ще е цветя и рози. Както вече споменах, много "ще"-та сме чували през годините, ама малко от тях се случиха.
  • 41 Зорлем

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Ми, правят там някакви сравнения за 90% към 10% спрямо Тойота и другите стари производители, та не знам.

    За това кой щял да си купи пак Тесла, май преводачът наистина е проявил творчество, така че специално за това можеш спокойно да напсуваш Факти.бг.

    Коментиран от #42

  • 42 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #41 от "Зорлем":

    И какво общо има това с крайния резултат ???? Единственото което е факт е че Тесла все още има по-скъпо като себестойност производство заради допълните операции , което изобщо не касае КЛИЕНТА !!! И оставаше и за 5 години масово производство да достигне ефективността на Тойота !!!! Това щеше да е новина , а не сегашната ! А кога Тойота и БМВ ще стигнат 91 % клиенти готови пак да купят от тях ?? И вместо да се правят на загрижени за загубите на Тесла , да се подготвят за собствените си които ще са десетки пъти по-големи !

    Коментиран от #45

  • 43 Бай Ставри

    0 1 Отговор
    Погледнете само името "ТЕСЛА" и можеше само да бъде добавено "СДЯЛАНО", нормално да са пълни боклуци.
  • 44 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Tesla Fan":

    Така е и си има закон, че ако си купуваш нова кола, то тя трябва да е произведена към края на производственния цикъл, например да е фейслифт, или ъпдейт, за да са изчистени точно тези детски болести при производството. Затова пък си има гаранционно обслужване и дори да имаш някакъв проблем, то всичко ти е безплатно, отиваш в сервиза, подаваш си заявка и ти подменят/отремонетират дефектната част за тяхна сметка. Реално клиента не понася финансови щети, а само малко разправия, но пък тя може да се съчетава с редовното обслужване. Да не забравяме, че дилърите на Тесла ти предоставят безплатно кола заместител, идват взимат ти колата, и ти я връщат. Та явно модел С е добър след фейслифта. Модел 3 също има доста проблеми при първите бройки. Въпреки това Тесла е компания, която сега прохожда и не бива да се сравнява с огромни корпорации на по 100г. или пък на такива, които произвеждат на стари, амортизирани поточни линии по патент. Това е нещо съвсем ново, невиждано и доста добро, инак хората няма да се редят и да запазват стотици хиляди бройки, и то интелигентни хора, а не агро-работници.
  • 45 Зорлем

    2 0 Отговор

    До коментар #42 от "гост":

    Ами в това е въпросът - да си налягат парцалите и да не тръбят, че техните коли са най-бързи, най-безопасни, най-автономни, най-екологични, най-незнамсикакви и т.н. Като си избършат жълтото покрай устата, тогава да туитват остроумни коментари и да правят "да-си-е@e-майката" презентации и претенции.

    Коментиран от #53

  • 46 Gost

    1 1 Отговор
    Проучването показва, че 90% от собствениците на Тесла, БИХА си купили отново кола произведена от Тесла, а не обратното, както е в статията. Научете се да превеждате правилно.
    https://www.reuters.com/article/tesla-quality/update-1-insight-build-fast-fix-later-speed-hurts-quality-at-tesla-some-workers-say-idUSL1N1NZ1OO?feedType=RSS&feedName=companyNews&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+reuters%2FcompanyNews+%28News+%2F+US+%2F+Company+News%29
  • 47 хонда

    0 0 Отговор
    Всеки с малко техническа грамотност му е ясно ,че теслата е пълен боклук.Нее ли хонда изобщо не я споменавайте.
  • 48 ДДД

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "MasterBoy":

    може би не започват от 0
    ако друг си е чупил главата някъде
    и ти ли да опиташ?
    за по сигурно
  • 49 Боляр

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Антиелектрика":

    Фейкновина подкрепена от факти и плачевните им финансови резултати. Вземи прочети повече по темата преди да ръсиш глупости.

    Коментиран от #51

  • 50 мотика

    0 0 Отговор
    То не случайно името е тесла.
  • 51 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Боляр":

    Другия път дано схванеш иронията ми ;)
    Не виждаш ли какви сектанти има тук, тях иронизирам ;)

    Коментиран от #52

  • 52 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Антиелектрика":

    Понеже сайта се казва факти , обаче някои хора явно са забравили , че пред тях и боговете мълчат !!! Клиенти които биха си купили отново същата марка :
    1. Тесла. 91%
    2. Порше. 84%
    3. Ауди. 77%
    4Субару. 76%
    5. Тойота. 76%

    За останалите няма нужда да пишем , щото трябва да си направят харакири !
    Линка е даден по горе ! Това са фактите. , останалото са щения на назадничави хора !
  • 53 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #45 от "Зорлем":

    Не , въпросът е в това , че техните коли наистина са най-бързият , най-безопасните , най-автономните и най-екологичните , което побърква такива като теб и сте готови на бялото да кажете черно , обаче всички авторитетни агенции по въпроса ви казват , че ЛЪЖЕТЕ. !!!

    Коментиран от #54

  • 54 Зорлем

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "гост":

    Само се пази да не скъсаш някоя вратна жила от напъване.

    Вече тръпна в очакване да ме анатемосаш или не ми обявиш джихад, или каквито там са ви еквивалетните свещенни клетви в електрическото вероизповедание.
  • 55 Електрикай

    0 0 Отговор
    "
    До коментар #35 от "Електрика":

    И колко бройки продадоха за тези 4 години? Май няма и 300 000 бройки общо за четирите години или са там някъде. Нисан Лийф май продават повече, а?

    Или ще кажеш, че Тесла-та са луксозни и затова са им такива продажбите? Ако е така, то тогава Порше са си направо масовка щом за една година продават толкова, колкото Тесла за 4!"


    Ей не се научи че на мен опорни точки не ми минават. Особено пък когато става въпрос за цифри. Когато фактите говорят и боговете мълчат. Тесла продава повече електромобили, само от един свой модел отколкото Nissan

    В класацията обаче влизат и много плъгин хибриди (PHEV). Ето подреждането в топ 10:

    Tesla Model S – 50935
    Nissan LEAF – 49818
    BYD Tang PHEV – 31405
    Chevrolet Volt EREV* – 28295
    Mitsubishi Outlander PHEV – 27850
    BMW i3 – 25576
    Tesla Model X – 25372
    BYD Qin PHEV – 21868
    Renault ZOE – 21626
    BYD e6 – 20609
    * – EREV = Extended Range Electric Vehicle – Електромобил с удължен пробег

    От кой модел Порше продават 200 хиляди бройки на година
  • 56 Патриот

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Nicola":

    Да не искаш да кажеш, господин професоре, че в литиевите фосфати няма литий?
    Това е все едно да кажеш, че в шоколадовия кроасан няма какао.
    И как от солената вода се извлича литий, след като това е смесица от натрий и хлор -солта и вода и кислород - водата?
    Вярно натрия и лития май бяха от една група, но натрий не е литий и обратно.
    Няма отърване от тия компетентни 80%.

    Коментиран от #57

  • 57 Nicola

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "Патриот":

    https://www.youtube.com/watch?v=50rXYrFCQMw

    Ясно е, че си бил от 80-те % само тялом в часа по химия, защо тр да го парадираш?