Това твърдят няколко бивши и настоящи служители на автомобилната компания на Илон Мъск, цитирани от агенция Reuters. Според тях над 90 % от автомобилите с марка Tesla се нуждаят от ремонт веднага след напускането на поточните линии.
От Tesla реагираха мигновено и казаха, че контролът на качеството в компанията е изключително строг, а повечето от проблемите с колите са незначителни. Значителни или не обаче, те съществуват и от Tesla не го отричат.
За сравнение ще кажем, че при големите автомобилни производители, като BMW и Toyota например, този процент е около 10. Проблемите в електрическите американски коли явно се забелязват и от потребителите и настоящи клиенти на Tesla.
От едно проучване на Consumer Reports става ясно, че над 90% от собствениците на автомобили с марка Tesla не биха си купили втори път кола, произведена от компанията на Илон Мъск. Според експерти пък, отстраняването на въпросните "дребни" проблеми е една от причините за огромните загуби, които трупа компанията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 MasterBoy
Коментиран от #48
13:12 29.11.2017
2 Антиелектрика
Пък който не харесва електричките има функционална неграмотност - бухахахаха
Коментиран от #49
13:13 29.11.2017
3 12345
Коментиран от #8, #32
13:14 29.11.2017
4 Иванчо
Коментиран от #6
13:31 29.11.2017
5 Driving pleasure
13:41 29.11.2017
6 Driving pleasure
До коментар #4 от "Иванчо":
Мисля, че шефа на БМВ беше написал или казал същото за автопилота на Тесла - че не може да пуснеш система готова на 80% и да се надяваш да я развиеш в процеса на употреба защото това не е приложение за телефон - тука иде реч за безопасност на пътя и човешки живот13:43 29.11.2017
7 MI2
Коментиран от #9
14:14 29.11.2017
8 Лост
До коментар #3 от "12345":
Какво лошо той е прибрал парите "на зелено" и отделно взима луди субсидии от държавата... Човека зема парите и сега ще оправя качеството :))) Абе я по-добре да се концентрира върху мисиите до Марс, на коли вече се наигра.Иначе ако някой си мисли, че американска фирма без опит в автомобилостроенето ще стане хегемон на автомобилния пазар ползвайки китайски, корейски, японски и немски части трябва да си е сериозно умствено ограничен. Тоя човек има много сериозен гръб в ЦРУ или друго място и схемата е за МИЛИАРДИ.
14:18 29.11.2017
9 Зорлем
До коментар #7 от "MI2":
Само дето Пейпал бяха купени от Ибей преди 15-ина години. От тогава и Мъск е в клуба на милиардерите. После ги отделиха отново в (уж) независима копмания преди година-две, така че точно тази конспирация, която описваш не ще да е вярна.И за да не бъда обвинен в сектантство - аз също съм клуба на скептиците относно Мъск и автомобилите с литиеви батерии, но някои факти няма как да бъдат изопачени.
14:40 29.11.2017
10 омъскаряване
Коментиран от #11
15:25 29.11.2017
11 Bill
До коментар #10 от "омъскаряване":
Продавач, ама баба ти Меркел и зелените ид*оти като нищо ще му ударят едно рамо, ката почнат нагло да ограничават и бензиновите двигатели, щото виждате ли - ДВГ не може да изкара толкова чист въздух, колкото вкарва. Ама, че тоновете излезли от употреба батерии, пълни с тежки метали са по-голяма беда, край...Коментиран от #21, #36
15:38 29.11.2017
12 Електрика
Първоначалната идея на Илон Мъск никога не е била да произвежда автомобили, Аз само задвижващата част и батериите им. Дори за батериите не съм напълно сигурен. Захвана се да прави автомобили, Защото никой не иска да произвежда достатъчно електромобили, за да има на кой да си продават частите.
Клиентите му си купуват електромобили с марка Tesla, просто защото никой друг не продава електромобили с прилични характеристики на такива цени.
За да я продавам един електромобил в момента, най-важните характеристики са цена, пробег, време за зареждане, зарядна инфраструктура, дълготрайност (брой цикли) на батерията. Именно върху тези характеристики набляга всеки един производител на електромобили включително Tesla на този етап.
Когато след няколко години електромобилите станат по-евтини от бензиновите, а пробегът и времето за зареждане на всички електромобили е еднакво, тогава вече може и трябва да се наблегне и на качеството, за да предпочитат твоята марка.
Така ще е в следващите 5 години, докато търсенето е повече от предлагането. Ще се набляга на количество, а не на качество. Ще се инвестира повече отколкото се печели. Производството стане повече отколкото търсенето, тогава ще си дойде и печалбата и качеството.
Който е очаквал нещо различно, е просто един мечтател утопист.
Коментиран от #14
15:56 29.11.2017
13 Tesla Fan
Първите поколения на модел S и модел X са сред най-некачествените автомобили излезли от поточните им линии. За щастие и при БМВ Х5 със фейслифтовата версия много от дефектите бяха отстранени, както бяха отстранени със фейса на Модел S.
Купувайте само фейслифтови автомобили.
Коментиран от #44
16:16 29.11.2017
14 Зорлем
До коментар #12 от "Електрика":
Пак много "ще"-та и "когато"-та, бе! Не може ли нещо в сегашно време и без условно наклонение?Защото някои от нас ги помнят едни такива приказки за светлото хибридно бъдеще, при излизането на Тойота Приус преди 20 години. Да, да повторим - преди 20 години. Е, още го чакаме това масово "хибридизиране", с което ни проглушиха ушите (че и очите!) в края на 90-те.
Коментиран от #35
16:31 29.11.2017
15 Радо
16:58 29.11.2017
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 спрете се бе нинщо няма да промените
17:28 29.11.2017
18 хахаха
Коментиран от #37
17:34 29.11.2017
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Зорлем
До коментар #19 от "гост":
Викаш, Ройтерс и без това са известни с разпространението на фалшиви новини. Няма начин да не са на хранилка са при хакерите на Путин. Няма друго обяснение. Или може би арабите са ги подкупили?Всъщност, като се замисля, трябва все пак да е Сорос или друг евреин, или рептил...
Коментиран от #22, #24, #25
18:01 29.11.2017
21 Патриот
До коментар #11 от "Bill":
Две са възможните причина за това:1. За бутнати под масата пари за стимулиране на определено производство (долно и непочтенно, типично по американски)
2. Натиск от "големият брат", закото това увеличава големият финансов поток към него(отново големият брат).
А не че тия каруци ка толкова удобни, практични и превъзхождат обичайните по поне 3 характеристики.
18:16 29.11.2017
22 Антиелектрика
До коментар #20 от "Зорлем":
Със сектанти, няма как да се спори.Не виждаш ли колко изпаднали и неграмотни са коментари 17, 18 и 19 - от километри си личи, че са писани от един и същ неграмотен фанатик.
Абе фейк новина е, а ние страдаме от функционална неграмотност :)))))))))
19:23 29.11.2017
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 гост
До коментар #20 от "Зорлем":
Дай линк към оригинала в Ройтерс ??? С точно тази новина написана с тези думи !!!Коментиран от #29
19:37 29.11.2017
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 некойси
Тесла изведе електромобила на преден план и създаде чисто нова нишш където останалите марки да започнат да се конкурират.
20:30 29.11.2017
27 Жоро
Коментиран от #38
20:57 29.11.2017
28 ВАГ
Това всеки с малко сиво вещество в главата го знае.
Ако ще има електрически коли те пак ще са ВАГ,Тойота,ПСА идр но не и Тислъ .
21:29 29.11.2017
29 Зорлем
До коментар #24 от "гост":
"Дай линк към оригинала в Ройтерс ??? С точно тази новина написана с тези думи !!!"Е, кажи ми честно - наистина ли си толкова "неостър", че не можеш сам да си я намериш и да си мислиш, че ще "затапиш" по такъв елементарен начин мен или Факти.бг?!
На, чети и търси разлики щом ти е зор:
https://www.reuters.com/article/us-tesla-quality-insight/build-fast-fix-later-speed-hurts-quality-at-tesla-some-workers-say-idUSKBN1DT0N3
Коментиран от #34
22:04 29.11.2017
30 гост
Срам за лъжците !!!
Коментиран от #31
22:05 29.11.2017
31 гост
До коментар #30 от "гост":
Добре дошъл в клуба на изтритите!22:20 29.11.2017
32 Илон Мъск
До коментар #3 от "12345":
Калъфче,първо да си кажа ,че не съм фен на електричките,но човек като Илон Мъск,даващ препитание на хиляди хора,налагащ иноваций като стандарт,станал известен и забогатял благодарение на собствените си умения и интелект,ТИ няма как да го наричаш “Илончо”.Я кажи ти с какво си повече от него,наричай го така,сякаш го гледаш от горе?!Това ,че си изкарал достатъчно от заплати,за да си купиш компютър,не значи ,че трябва задължително да покажеш на хората,че съществуваш.22:23 29.11.2017
33 БАЙ ЕЛ
23:19 29.11.2017
34 гост
До коментар #29 от "Зорлем":
И какво ? Къде в това видя твърдението "Тесла са СВРЪХНЕКАЧЕСТВЕНИ" , да не говорим , че е обяснено черно на бяло , че дребните неизправности се отстраняват ПРЕДИ автомобилите да се доставят на купувачите !!!!! Да не говорим за признанието :. 91% от собствениците БИХА КУПИЛИ ОТНОВО !!!!!! ТО ясно , че си зле с английския , ама питай някой преди да правиш свободни съчинения !!!Коментиран от #41
23:25 29.11.2017
35 Електрика
До коментар #14 от "Зорлем":
"Пак много "ще"-та и "когато"-та, бе! Не може ли нещо в сегашно време и без условно наклонение?Защото някои от нас ги помнят едни такива приказки за светлото хибридно бъдеще, при излизането на Тойота Приус преди 20 години. Да, да повторим - преди 20 години. Е, още го чакаме това масово "хибридизиране", с което ни проглушиха ушите (че и очите!) в края на 90-те."
Ами да говорим в минало време.
От 4 години , Тесла произвежда електромобили с пробег 500 км.
Какво прави конкуренцията оттогава?
Аааа , много качествени обещания и картинки.
Даже след още 4 години и те щели, ЩЕЛИ, РАЗБИРАШ ЛИ, и те да произвеждат това, което Тесла е започнала да произвежда 8 години по-рано.
Ти да видиш!
Хибридите и водородът никога не са имали бъдеще. В тях вярват само технически неграмотни хора.
Коментиран от #40
23:32 29.11.2017
36 Nicola
До коментар #11 от "Bill":
Ей го поредният празнословен драскач - тежки метали в батериите? Ха ха хаа! Оловнокиселинния акумулатор на твоята кола (технология от кр. на 19 век) няма грам общо с литиевите батерии. Тежки метали, вика. Май ти е тежко на главата след ракията снощи : DЛитият е най-лекият метал, невежа. Тва първо. Второ - в батериите от 21 век няма литий, а литиеви фосфати, оксиди и карбонати, които се добиват от пресушени езера в Южна Америка (Чили, Аржентина, Боливия) и Китай. Налице са технологиите за извличане на литий от солена вода. А произведените вече батерии се рециклират и не се вадят нови ресурси.
Ти понеже си капацитет голям, що си траеш по въпроса за милионите филтри и ремъци по канавките, храстите и деретата на реките?! Що не ни осветлиш какво е замърсяването от добива, транспорта, рафинирането и дистрибуцията на петрола?
Айде, доцент, чакаме!
Коментиран от #56
23:34 29.11.2017
37 Nazy
До коментар #18 от "хахаха":
Точно така- и аз не мисля , че има дотолкова качествен автомобилопройзводител в америка. Всичко живо реве от американските автомобили и затова съвсем закономерно огромна част от америка кара японски автомобили, като най- предпочитани са тойота корола, акюра , интегра и хонда сивик специално произведени за американския пазар.23:43 29.11.2017
38 Патриот
До коментар #27 от "Жоро":
Опитват се да родят интерес към теслите както къв Айфон, за това е цялата истерия.00:09 30.11.2017
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Зорлем
До коментар #35 от "Електрика":
И колко бройки продадоха за тези 4 години? Май няма и 300 000 бройки общо за четирите години или са там някъде. Нисан Лийф май продават повече, а?Или ще кажеш, че Тесла-та са луксозни и затова са им такива продажбите? Ако е така, то тогава Порше са си направо масовка щом за една година продават толкова, колкото Тесла за 4!
Е, за чий им е на големите производители да се набиват в такъв нишов пазар? Те, за разлика от Тесла, нямат комфорта да ги броят още за "старт-ъп" и трябва накрая на годината да имат печалба. Акционери имат да задоволяват, които акционери не са баш като "спекулантите" при Тесла.
И да знаем за светлото бъдеще, когато ще залеят пазара с "евтината" Модел 3 и всичко ще е цветя и рози. Както вече споменах, много "ще"-та сме чували през годините, ама малко от тях се случиха.
10:55 30.11.2017
41 Зорлем
До коментар #34 от "гост":
Ми, правят там някакви сравнения за 90% към 10% спрямо Тойота и другите стари производители, та не знам.За това кой щял да си купи пак Тесла, май преводачът наистина е проявил творчество, така че специално за това можеш спокойно да напсуваш Факти.бг.
Коментиран от #42
10:58 30.11.2017
42 гост
До коментар #41 от "Зорлем":
И какво общо има това с крайния резултат ???? Единственото което е факт е че Тесла все още има по-скъпо като себестойност производство заради допълните операции , което изобщо не касае КЛИЕНТА !!! И оставаше и за 5 години масово производство да достигне ефективността на Тойота !!!! Това щеше да е новина , а не сегашната ! А кога Тойота и БМВ ще стигнат 91 % клиенти готови пак да купят от тях ?? И вместо да се правят на загрижени за загубите на Тесла , да се подготвят за собствените си които ще са десетки пъти по-големи !Коментиран от #45
11:47 30.11.2017
43 Бай Ставри
12:59 30.11.2017
44 гост
До коментар #13 от "Tesla Fan":
Така е и си има закон, че ако си купуваш нова кола, то тя трябва да е произведена към края на производственния цикъл, например да е фейслифт, или ъпдейт, за да са изчистени точно тези детски болести при производството. Затова пък си има гаранционно обслужване и дори да имаш някакъв проблем, то всичко ти е безплатно, отиваш в сервиза, подаваш си заявка и ти подменят/отремонетират дефектната част за тяхна сметка. Реално клиента не понася финансови щети, а само малко разправия, но пък тя може да се съчетава с редовното обслужване. Да не забравяме, че дилърите на Тесла ти предоставят безплатно кола заместител, идват взимат ти колата, и ти я връщат. Та явно модел С е добър след фейслифта. Модел 3 също има доста проблеми при първите бройки. Въпреки това Тесла е компания, която сега прохожда и не бива да се сравнява с огромни корпорации на по 100г. или пък на такива, които произвеждат на стари, амортизирани поточни линии по патент. Това е нещо съвсем ново, невиждано и доста добро, инак хората няма да се редят и да запазват стотици хиляди бройки, и то интелигентни хора, а не агро-работници.13:04 30.11.2017
45 Зорлем
До коментар #42 от "гост":
Ами в това е въпросът - да си налягат парцалите и да не тръбят, че техните коли са най-бързи, най-безопасни, най-автономни, най-екологични, най-незнамсикакви и т.н. Като си избършат жълтото покрай устата, тогава да туитват остроумни коментари и да правят "да-си-е@e-майката" презентации и претенции.Коментиран от #53
13:06 30.11.2017
46 Gost
https://www.reuters.com/article/tesla-quality/update-1-insight-build-fast-fix-later-speed-hurts-quality-at-tesla-some-workers-say-idUSL1N1NZ1OO?feedType=RSS&feedName=companyNews&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+reuters%2FcompanyNews+%28News+%2F+US+%2F+Company+News%29
14:25 30.11.2017
47 хонда
18:31 30.11.2017
48 ДДД
До коментар #1 от "MasterBoy":
може би не започват от 0ако друг си е чупил главата някъде
и ти ли да опиташ?
за по сигурно
19:38 30.11.2017
49 Боляр
До коментар #2 от "Антиелектрика":
Фейкновина подкрепена от факти и плачевните им финансови резултати. Вземи прочети повече по темата преди да ръсиш глупости.Коментиран от #51
21:45 30.11.2017
50 мотика
22:46 30.11.2017
51 Антиелектрика
До коментар #49 от "Боляр":
Другия път дано схванеш иронията ми ;)Не виждаш ли какви сектанти има тук, тях иронизирам ;)
Коментиран от #52
07:46 01.12.2017
52 гост
До коментар #51 от "Антиелектрика":
Понеже сайта се казва факти , обаче някои хора явно са забравили , че пред тях и боговете мълчат !!! Клиенти които биха си купили отново същата марка :1. Тесла. 91%
2. Порше. 84%
3. Ауди. 77%
4Субару. 76%
5. Тойота. 76%
За останалите няма нужда да пишем , щото трябва да си направят харакири !
Линка е даден по горе ! Това са фактите. , останалото са щения на назадничави хора !
11:31 01.12.2017
53 гост
До коментар #45 от "Зорлем":
Не , въпросът е в това , че техните коли наистина са най-бързият , най-безопасните , най-автономните и най-екологичните , което побърква такива като теб и сте готови на бялото да кажете черно , обаче всички авторитетни агенции по въпроса ви казват , че ЛЪЖЕТЕ. !!!Коментиран от #54
13:13 01.12.2017
54 Зорлем
До коментар #53 от "гост":
Само се пази да не скъсаш някоя вратна жила от напъване.Вече тръпна в очакване да ме анатемосаш или не ми обявиш джихад, или каквито там са ви еквивалетните свещенни клетви в електрическото вероизповедание.
13:34 01.12.2017
55 Електрикай
До коментар #35 от "Електрика":
И колко бройки продадоха за тези 4 години? Май няма и 300 000 бройки общо за четирите години или са там някъде. Нисан Лийф май продават повече, а?
Или ще кажеш, че Тесла-та са луксозни и затова са им такива продажбите? Ако е така, то тогава Порше са си направо масовка щом за една година продават толкова, колкото Тесла за 4!"
Ей не се научи че на мен опорни точки не ми минават. Особено пък когато става въпрос за цифри. Когато фактите говорят и боговете мълчат. Тесла продава повече електромобили, само от един свой модел отколкото Nissan
В класацията обаче влизат и много плъгин хибриди (PHEV). Ето подреждането в топ 10:
Tesla Model S – 50935
Nissan LEAF – 49818
BYD Tang PHEV – 31405
Chevrolet Volt EREV* – 28295
Mitsubishi Outlander PHEV – 27850
BMW i3 – 25576
Tesla Model X – 25372
BYD Qin PHEV – 21868
Renault ZOE – 21626
BYD e6 – 20609
* – EREV = Extended Range Electric Vehicle – Електромобил с удължен пробег
От кой модел Порше продават 200 хиляди бройки на година
18:07 01.12.2017
56 Патриот
До коментар #36 от "Nicola":
Да не искаш да кажеш, господин професоре, че в литиевите фосфати няма литий?Това е все едно да кажеш, че в шоколадовия кроасан няма какао.
И как от солената вода се извлича литий, след като това е смесица от натрий и хлор -солта и вода и кислород - водата?
Вярно натрия и лития май бяха от една група, но натрий не е литий и обратно.
Няма отърване от тия компетентни 80%.
Коментиран от #57
21:13 01.12.2017
57 Nicola
До коментар #56 от "Патриот":
https://www.youtube.com/watch?v=50rXYrFCQMwЯсно е, че си бил от 80-те % само тялом в часа по химия, защо тр да го парадираш?
05:51 02.12.2017