Last news in Fakti

12 Януари, 2012 11:17 4 091 24

Обявиха финалистите в "Car of the Year 2012"

  • кола на годината-
  • volkswagen-
  • fiat-
  • toyota-
  • ford-
  • citroen-
  • opel-
  • chevrolet-
  • land rover

 

През октомври миналата година журито на европейския конкурс "Кола на годината 2012" (Car of the Year) посочи 35 модела, които претендираха за престижното отличие. Сега от тях останаха само седем. Именно от тях ще бъде избран и победителят за 2012 година.
 
Той ще бъде обявен на 5 март по време на смятания за най-престижен на Стария континент автомобилен салон в Женева. За приза Car of the Year 2012 ще се борят Volkswagen Up!, FIAT Panda, Toyota Yaris, Ford Focus, Citroen DS5, електромобилът Opel Ampera/Chevrolet Volt и Range Rover Evoque.
 
Ще припомним, че SUV-то Range Rover Evoque спечели наградата "Най-добър всъдеход" в САЩ, но това едва ли му гарантира отличие и в Европа. Известно е, че вкусовете на европейци и американци по отношение на автомобилите са доста различни и по всяка вероятност и тази година ще е така.
 
Прави впечатление, че в последните години европейското жури отделя особено внимание на т.нар. екоавтомобили и точно поради тази причина специалистите предричат победа на Opel Ampera/Chevrolet Volt. Това обаче са само предположения.
 
Престижният конкурс се провежда без прекъсване от 1964 година. Интересното е, че за този дълъг период от BMW не са печелили отличието нито веднъж, а Mercedes-Benz и Audi са били удостоени с тази част съответно веднъж и два пъти.
 
За цялата история на конкурса наградата е присъждана само четири пъти на автомобил, произведен извън Европа. Единствените успели да пробият на Стария континент са Nissan и Toyota, които имат по две отличия Car of the Year.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 111

    3 1 Отговор
    Само кенефи, лееекк

    Коментиран от #13

  • 2 1234

    0 3 Отговор
    Този пък, кенефи са БМВ - не виждаш ли че нямат нито една титла. хахаха
  • 3 Kobester

    0 3 Отговор
    Абе и бмв са кенефи, ама и тия са. Некви малки чи..и. VW Polo, Fiat 500, Toyota Yaris, Toyota Prius, Некви коли метър на метър. Само Инсигнията става.

    Коментиран от #6

  • 4 Wow

    5 1 Отговор
    Този конкурс по-скоро е за най-практична кола, а не тези от премиум сегментите. Така, че нормално да няма Мерцедес, БМВ, Ауди.
  • 5 Реro

    3 0 Отговор
    Твърдо Iитроен DS5. След него Шевролет Волт.
  • 6 ВИП АМГ

    2 2 Отговор

    До коментар #3 от "Kobester":

    @3 che sa kenefi malkite vozila sa kenefi no che BMW e kenef si mnogo zbarkal.mojebi vizirash produkciata na VAG.
  • 7 шиваров

    1 3 Отговор
    до оня номер 6 с дамската картинка-кви бмв-та и мерцедеси кви пет лева.имам лада и москвич с задно и цяла зима ги държа на двора че не стават.ама ей на сега ша дойди пролет и ги мятам.кат искати задно земайте кат мен нещо руско че поне частите му евтини.

    Коментиран от #10

  • 8 Иван

    4 0 Отговор
    Този конкурс не показва нищо като гледам повечето пъти е печелен от италиански коли и най вече Фиат и след тях Форд,които после печелят и в класациите като най-трошливи и с най-скъпи ремонти.
  • 9 Към Kobester

    0 2 Отговор
    Ти карал ли си изобщо VW Polo, специално модел от 2000 насам,та се изказваш така рязко...От личен опит че, Полото е много икономично,не е чак толкова тясно колкото предполагах,че ще бъде.. Дори мисля,че на VW поддръжката си остава една от най-евтините, и съответно не се развалят на 5 минути.. :)
    За другите които казваш не съм чувал много отрицателни коментари,но не смятам и да коментирам след като не съм запознат с тях:))

    Коментиран от #11

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Kobester

    0 2 Отговор

    До коментар #9 от "Към Kobester":

    @9 Возил съм се много пъти в поло, 98година, но не съм го карал. Не бих казал че е чак толкова широко, средна работа.
  • 12 оня с коня

    3 2 Отговор
    БМВ курниците заслужено са получили отсъствие във финала за пореден път. Честито!
  • 13 Тройката

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "111":

    1. Ситроен DS5, 2. Шевролет Волт(или обратното), 3 Тойота Ярис.
  • 14 Vanko

    2 1 Отговор
    Егати.............-аз съм се возил в такава кола и не е хубава. Аз пък съм виждал такава кола-не е хубава . Другия играл на плейстейшъна, дето мама и тате му го купили, с такава кола ,ама и тя не е хубава!!! Страшна работа, но и много тъжна .....
  • 15 520 зендер

    1 0 Отговор
    Абе много задръстени деца имало тука.Колите са избирани да бъдат практични а не премиум.Също така и да са нов модел.Не си обяснявам по друг начин победата на Типо през далечната 1989та.Всеки който е карал такова..нещо..знае за кво говоря.Ако трябва да избирам между тъщата и Типото..ще избера тъщата...
  • 16 Kobester

    0 0 Отговор
    Ами всеки си има наблюдения от едно или друго нещо ;)
  • 17 Нема Бира

    0 1 Отговор
    Да и като как ще изберат за автомобил на годината кола от premium сегмента, че не се сещам. Всичко е масовка и малолитражки, които правят най-големия оборот.
  • 18 tito13

    0 0 Отговор
    събират се 20 подкупни журналиста и избират за който автомобил им платят повече
  • 19 tra-la-la

    0 0 Отговор
    Подкупните жирналя обикновено са в немските списания и сбирщини (като DEKRA, за които скоро се писа какво казаха за Алуди) и които едиствено от целия останал свят си хвалят которите, но е нормално - все пак си хвалят собственото, простено им е. иначе 1974 г Mercedes 450S изобщо не е премиум клас според вас така ли? Или 1975 Citroen CX? Или Citroen XM? Всъщност току-що допуснах грешка като споменах "френските свирки" както ги наричат някои... сега май ще бъда размазан от "разбирачи"...
  • 20 Тпру

    0 0 Отговор
    Всички победители са отлични автомобили, но българският проблем е, че малцина са ги карали като нови. Българите се качват на тях, когато другите ги изхвърлят, защото нямат пари, но пък хвалят луксозни и прескъпи изгъзици, които пък изобщо не им трябват. Прегледайте пак победителите по години и кажете кой модел е лош. Щото аз не виждам такъв.
  • 21 520 zender

    0 0 Отговор
    Ами ти явно си сляп.Аз мога да дам 2-3 примера.Например кадет-капка ,типо и уно.Това са боклуци които се обезцениха веднага.Хората ги купуваха и продаваха след 5 години употреба.То със всички коли е така но тези нямат никакво качество.Само да не ме юркат сега хора които имат гаражни екземпляри на по 100 000км и смятат че колата им не се чупищото си има и причина-не се кара често.
  • 22 520 зендер

    0 0 Отговор
    До болка добре знам колко бързо ръждясва кадет.....
  • 23 Дани

    0 0 Отговор
    Отсега ви казвам! Запомнете името Фиат ПАНДА!
  • 24 Durkheim

    0 0 Отговор
    Миналата година беше електромобил (И за Европа, И за Америка, И за света), тази година ще е ...... електромобил с удължен пробег ;D
    И оттук насетне все ще е така. Двигателят с вътрешно горене е глух клон на еволюцията.