Last news in Fakti

21 Март, 2018 14:03 36 044 47

Молдовец откри ВАЗ-2103 на 148 км в гаража на дядо си

  • ваз-
  • 2103

YouTube-каналът Petrolicious, известен с едни от най-изпипаните видеа на култови автомобили, посвети епизод на истинска съветска капсула на времето. В клипа молдовецът Чезар Ботнари разказва за своя ВАЗ-2103, който открил под дебел пласт прах и мръсотия в гаража на дядо си след 41 години.

"Тройката" била зазимена през 1977-а, две години след като слиза от конвейера в Толиати. Когато Чезар се натъкнал на съкровището, погребано под кашони, щайги и бохчи, километражът сочел пробег от 148 км.

Автомобилът се намира в напълно оригинален вид. След като се престрашил да го изкара на светло, Чезар само го измил и сменил работните течности.

ВАЗ-2103 се произвежда от 1972 до 1984 г. и се смята за една от най-красивите съветски коли. За 12 години от поточните линии слизат 1 304 899 бройки от модела, но добре запазените днес са малко.

Миналата пролет консервирана "тройка" с пробег 109 км бе продадена за 3 500 000 рубли (€55 000).


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 реалист

    186 11 Отговор
    За времето си беше много красив автомобил.

    Коментиран от #17, #19

  • 2 тасс

    130 9 Отговор
    Нима не е ходил при дядо си никога и никога не е влизал в гаража му? Малко неестествена ми се вижда тая новина.

    Коментиран от #5

  • 3 Алфа Ромео

    123 6 Отговор
    Красива е Ладичката, цвета е рядък и с белите кантове на гумите изглежда много добре.

    Коментиран от #4, #6

  • 4 мн добър силует

    94 1 Отговор

    До коментар #3 от "Алфа Ромео":

    Даже е още Жигули.
    Перфектна е !
  • 5 гаражни иманяри

    77 6 Отговор

    До коментар #2 от "тасс":

    Дядо му явно не е бил от Простаквашино и най-вероятно са го возили в бяла волга, щом може да забрави какво е оставил в гаража.
  • 6 до Алфата

    22 16 Отговор

    До коментар #3 от "Алфа Ромео":

    Просто чувстваш роднинската връзка - това е Фиат на практика. Но внимавай и не се увличай, кръвосмешението е грях.

    Коментиран от #16

  • 7 бай Тодор

    26 8 Отговор
    Тия нови регистрационни номера Чезар ли ги е сложил или дядо му?
  • 8 Майтап ли си правите

    18 81 Отговор
    Публикувано във факти.бг: ВАЗ-2103 се произвежда от 1972 до 1984 г. и се смята за една от най-красивите съветски коли

    ХА ХА ХА ХА ХА ХА
  • 9 Не мерси

    14 119 Отговор
    Тоя кошник няма никаква стойност

    Коментиран от #21, #42

  • 10 Д-р Бръкнипутев

    76 4 Отговор
    Имах същата червена, що сливи обрулих на времето с нея.

    Коментиран от #26

  • 11 1234

    28 7 Отговор
    Вуйчо ми има Москвич 12так на същите километри. 86-87 година. Като го взе така и не се научи да го кара и стои в гаража оттогава и не го продава. Ама ако някой дава 15 000 лв. ще го навия за сделка :)
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Вуйчо

    6 40 Отговор
    Глупости снимката не е на 2103 а на 2106 съвсем друг клас автомобил

    Коментиран от #14, #22, #38

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 АУАУ

    13 37 Отговор
    Да чакаш 15 години за този кокошарник?Дори и на времето,просто нямахме достъп до нещо по свястно.Не ,че сега имаме де.
  • 16 Алфа Ромео

    21 3 Отговор

    До коментар #6 от "до Алфата":

    Така е, има италианска жилка в нея...
  • 17 РЗС

    16 57 Отговор

    До коментар #1 от "реалист":

    Русофилче, ти освен руското нещо друго виждал ли си? В сравнение с кое това е било красив автомобил, с друга руска талига?Вземи се разтърси 77ма година какви коли са произвеждали извън Русия и тая кочина ще ти изглежда по-зле от кокошарника на баба ти. Абсолютно всички марки имат много по красиви и надеждни коли от това нещо,така че да наричаш тая барака красива е възможно само ако сравнението е с кон с каруца.

    Коментиран от #47

  • 18 незнайко

    36 9 Отговор
    На тази кола и трябват едни хубави седалки, 100-тина коня съвременен бързооборотен двигател и АБС който е задължителен ! Няма нужда от друга електроника . Ако и скосят предно и задно стъкло, няма да се даде на никоя съвременна кола ! КРАСОТА !!! 1976 година имахме и съм карал такъв автомобил .

    Коментиран от #36

  • 19 555

    41 7 Отговор

    До коментар #1 от "реалист":

    Автомобилът е страхотен
  • 20 Георги

    18 1 Отговор
    Молодец - молдовец !
    :)
  • 21 Клувтунь

    33 4 Отговор

    До коментар #9 от "Не мерси":

    Кошник е на баба ти кошника...Хората тук говорят за класика,която е трудно да оцениш.

    Коментиран от #28

  • 22 айтозлия

    30 0 Отговор

    До коментар #13 от "Вуйчо":

    на снимките е точно 2103-или лада 1500.2106 -лада 1600 е с други стопове има разлика и решетката на фаровете.мигачите на предните калници са по- големи и с правоъгълна форма .а вътре има подглавници на предните седалки.
  • 23 бай Иван

    10 19 Отговор
    Това е чист FIAT 124 спешъл.Точно копиране на лиценза.

    Коментиран от #30

  • 24 ник

    13 19 Отговор
    Най- красивата съветска кола, всъщност е Фиат 124, който печели приза за най- добра кола през 1966-та година в Европа. Какво е съветското на този автомобил!?

    Коментиран от #32, #33

  • 25 vasik atanasova

    21 2 Отговор
    КАК ИМ СЕ РАДВАХМЕ НА ТЕЗИ КОЛИ
    БЯХА СТРАХОТНИ
  • 26 vasik atanasova

    9 1 Отговор

    До коментар #10 от "Д-р Бръкнипутев":

    ВЯРВАМ ТИ
    ЧЕРВЕНИТЕ БЯХА ЛИМКИ
    МНОГО КРАСИВИ И МНОГО ГИ ХАРЕСВАХА ЖЕНИТЕ
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 АУАУ

    9 11 Отговор

    До коментар #21 от "Клувтунь":

    Клувтунь,Хайде остави всеки да определя сам за себе си кое е класика и кое не.Вкарваш едни 1500 лева депозит,чакаш 15 години и наричаш това класика-не мерси.
  • 29 Понк

    2 4 Отговор
    Не знам защо, но много ме кефеше миризмата в тези "тоалетни".
  • 30 бай Иван

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "бай Иван":

    АРЕ НЕ МИ КОПИРАЙ НИКА !!!
  • 31 Stefko88

    0 2 Отговор
    Аз съм имал такава ..... Само в правех като ученик . Беше й извадена душата.
  • 32 бай Иван

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "ник":

    Айде да не пишеш тъпни.
    Вземи и потърси в гугъл "History of Fiat-based Ladas" и виж в carthrottle има една статийка.
  • 33 незнайко

    8 0 Отговор

    До коментар #24 от "ник":

    На първо място ако не знаете е това, че двигателя на Лада има 5 основни лагера а на фиата са 3, което е слабото място на коляновия вал ! Но Вие сигурно не знаете и какво е това "чудо" ?

    Коментиран от #39

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 БАЙ ГАН4О

    10 1 Отговор
    Супер кола,в пъти по добра от фиат 124.Предварението се регулира от 2 пружинки и 2 тежести в делкото,но на всички режими работи перфектно и прави ауспуха като цигарена хартия.Издържа на тормоз като бмв и има хубав дизайн.Много добра кола
  • 36 Русофил

    4 4 Отговор

    До коментар #18 от "незнайко":

    Кочина.
  • 37 Нико

    2 1 Отговор
    Давам 3 бона от раз! :)
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 НАТО ВЕЦ

    1 2 Отговор

    До коментар #33 от "незнайко":

    Точно така. Освен това, двигателите на ВАЗ са с горен разпределителен вал, а фиат 124 е с долен разпределителен вал и повдигачи. В купетата и окачването също имат доста разлики.

    След ЗАЗ, Жигули (ВАЗ 2102) имах Лада 1600(ВАЗ 2106), която е по-кукла от тази. Червено зверче.
    На тази не и работи равномерно двигателя. Клати обороти. Моите не мърдаха и на Жигулата и на Ладата.

    Коментиран от #40

  • 40 Като гост

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "НАТО ВЕЦ":

    Имал съм 2103 и 2106. 2106 гореше 2 литра на 100 повече почти без ефект. 2103-то заводски излизаше с жигулови скорости(по-къси) и по-лесно поднасяше задницата. Много години по-късно го кръстиха дрифт.

    Коментиран от #43

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Zxc1

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "Не мерси":

    Едва ли си бил роден, когато тези автомоболи са били произвеждани за да даваш мнение!
  • 43 НАТО ВЕЦ

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Като гост":

    Нямаше никакъв проблем с разхода. Вярно е, че четвърта предавка не можеше да разтовари двигателя и ако я настъпиш яко, имаш чувството че ще побегне пред колата, но в онова време не само Лада 2106 беше така.
    Най-оптимални бяха скоростите на Жигулите, за относително малкия двигател.
    На Ладата и сложих след време петстепенна кутия от 2107 и направо заспа.
  • 44 Трифонов

    2 0 Отговор
    99% от хората живееха добре, бяха доволни и изглеждаха щастливи. И правеха деца. На 30 г. вече имаха по две, три големи деца. 90% от хората живееха в собствени жилища. Безработицата беше 0% и максималният срок за връщане на заема към Държавната спестовна каса, отпуснала практически безлихвения заем за закупуване на жилище, беше 8 години. И през това време, вноската се удържаше от заплатата преди да бъде заплатена, а с остатъка – възраст на двамата съпрузи между 23 - 28 г. – собствен апартамент; на по 28 - с минимум две деца; чисто нова кола (да - Москвич, Жигула, Лада, Вартбург... но пък всички караха такива... нови. Като мислите по този въпрос, си представете днес всички да карат нови Грейт Уол, Лада и Дачия... и да няма други... и ще видите, че е много, много по-добре от това да караш десетгодишен Мерцедес, а отляво и отдясно да те изпреварват с чисто нови S класи, 7-ми серии, Бентлита, Ламборгини-та и т.н., и т.н. 25 годишните лекета на комунистическите олигарси, дето си присвоиха парите на държавата през 1989г.); парите стигаха за всичко и всяко семейство почиваше на море по минимум 14 дни ВСЯКА година. И по толкова на планина. Включително семействата от селата. И нямаше нито едно пустеещо населено място. И циганите бяха в гетата и не смееха да гъкнат. И да видиш циганин в центъра на града можеше да не ти се удаде месеци наред... Образованието, вкл. висшето, беше абсолютно безплатно. Абсолютно!!! До 11 клас включително, и учебниците се раздаваха от учи
  • 45 Трифонов

    2 0 Отговор
    лищата… Здравеопазването също беше АБСОЛЮТНО безплатно. Точно така! Правилно мислите - разболяваш се, отиваш, изследват те и решават, че трябва да постъпиш в болница. Приемат те на мига и седиш толкова, колкото се налага - седмица, две, три, месец... и всичко вътре е безплатно. Нито купуваш лекарства, нито консумативи, нито нищо!!! На по 40 години много хора вече имаха и вила в провинцията... и НИКОЙ не им я разбиваше, за да я окраде, когато ги няма! И още нещо - най-важното - децата оставаха тук, създаваха семейства и родителите им помагаха и се радваха на внуци на предела на живота си... когато това е така важно! И нямаше наркотици! И не губехме децата си така нелепо, както сега... от свръхдоза... Хиляди деца умряха така през последните 20 години... Родителите тогава много, много рядко... надживяваха децата си... А днес това се случва толкова, толкова недопустимо често... Да... за 99% от хората беше РАЙ! А мизерният 1%, на които не им харесваше, че не могат да блеснат пред всички останали... можеха да си е*ат п****а л****а и да се пръждосат на запад – изобщо не беше толкова трудно, колкото се опитват да го изкарат днес... Ала за 27 години демокрация от държавата ни си заминаха несравнимо повече хора, отколкото за 45 години преди това, българи са си мислели за заминаване...
  • 46 Доц. ЛАПНИЧУРКОВ

    0 0 Отговор
    Красива машина.Удобни седялки само за любов.
  • 47 Франс

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "РЗС":

    Този модел действително беше хубав не друса пъргав приятен за управление.Таблото кожа меко безшумна и с мокет.Доста продадени има във Белгия и Франция и други държави.За парите и качеството си беше супер.