Китай отменя правилото за 50% държавно участие в автомобилните компании

Публикувана: 18 Април, 2018 11:13
7 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3759

На фона на назряваща търговска война със САЩ китайското правителство реши да отмени действащото от близо четвърт век ограничение за чуждестранните автомобилни компании да могат да оперират на територията на страната единствено чрез съвместни предприятия с местни фирми. Първи от отпадащото правило за 50-те процента задължително държавно участие ще се възползват производителите на електромобили, съобщава Automotive News.

Ограничението върху дейността на чуждестранни производители на автомобили, плавателни съдове и самолети е в сила от 1994 г. Решението за отмяната му ги освобождава от задължението да предоставят на държавата минимум 50% от собствеността върху съвместните предприятия и да споделят технологиите си с местни компании.

Досегашните регулации отпадат за производителите на електромобили още тази година. През 2020-а ограниченията ще бъдат отменени за товарни автомобили, а от 2022-ра новите правила ще важат за всички видове превозни средства.

Повечето експерти са на мнение, че големият печеливш от либерализирането на режима - поне в краткосрочен план - ще бъдат производителите на хибридни и електрически автомобили. От промяната ще се възползва най-вече Tesla, която иска да строи завод в Шанхай.

От друга страна отпадането на ограниченията ще окаже натиск върху местните производители, които ще се сблъскат с конкуренцията на досегашните си партньори. Немалко анализатори обаче смятат, че структурата на съвместните предприятия вече се е утвърдила като работещ модел и чуждестранните компании надали имат интерес от разрушаването ѝ.

Високопоставен мениджър от General Motors, цитиран от Automotive News, твърди, че американският концерн няма намерение да къса връзките с местния си партньор SAIC Motor Corp. дори след отпадане на ограниченията. От Nissan коментират, че засега ще следят ситуацията преди да предприемат конкретни мерки. От Honda Motor Co. пък отбелязват, че бизнесът на компанията в Китай се е разраснал благодарение на силните локални връзки и нямат намерение да променят отношенията с местните си партньори.

Китай е най-големият пазар на автомобили в света, което го прави истински магнит за чуждестранните производители. През 2017 г. в страната са продадени 28 878 900 нови коли. Растящият брой на автомобилите обаче тревожи властите заради влошаващата се екологична картина в страната.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Йорданка Фандъкова
Кметът на София доволна от получаването на безвъзмездни европейски пари за ремонт на ВиК мрежата в столицата
Благодаря на Нона Караджова, която тези дни върви като Дядо Коледа из страната и раздава пари"

Още бисери