Last news in Fakti

24 Февруари, 2010 17:05 32 813 31

Iveco Daily 65 C 18 K: Смесена двойка

  • iveco-
  • iveco daily-
  • iveco hpt

Почти 180 „коня” под предния капак, придружени от стабилен въртящ момент от 400 Нм - много водачи на лекотоварни автомобили могат само да мечтаят за подобно изобилие. При Iveco Daily този разкош се предлага с обозначението 3.0 HPT, зад което се крие могъщ common rail дизел. Приложението му при по-леките варианти на италианския конкурент на Мercedes Sprinter е безсмислено, тъй като потенциалът на тази машина буквално си играе с тях, но топдвигателят е отлично допълнение към най-тежката модификация на Daily. Нейното общо допустимо тегло достига 6,5 тона, а собственото тегло от едва 3,2 тона й позволява да съперничи сериозно по ефективност в съотношението тегло - полезен товар на возила с общо допустимо тегло 7,5 тона. Основен коз на Iveco Daily 65 C в тази насока безспорно са отличните му качества в ролята на влекач. На теглича може да бъде окачен товар в размер на 3,5 тона – сериозна стойност, която не подлежи на ограничение от тавана на общото допустимо тегло.

Поле за изява
От тази гледна точка Daily 65 C дава идеално поле за изява на мощния трилитров дизелов агрегат. За тестови екземпляр използвахме автомобил с каросерия самосвал и типичен за комуналните служби оранжев цвят, към който бе присъединено двуосно ремарке с натоварен на него минибагер New Holland – дъщерна марка на концерна Fiat, подобно на Iveco. Дългото 2,30 багерче със стоманени вериги и дизел-хидравличен привод (23 к. с.) тежи два тона и половина в готов за експлоатация вид и е извънредно удобно за извършване на работа в градска и паркова среда, а за управлението на влекача и ремаркето в този му вид се изисква само свидетелство C1E, което го прави достъпно за широк кръг водачи, надхвърлящ границите на професионалистите.

Iveco HPT
Разбира се, малко упражнения и време за привикване в управлението на значително по-тежкия впряг не биха навредили на редовите водачи на леки автомобили. Дизеловият Iveco HPT не среща никакви проблеми на асфалт и осигурява много прилична динамика, но впечатляващите характеристики, отбелязани в каталога на двигателя, не бива да водят до неадекватни очаквания – при теглене на ремарке всичко става малко по-бавно и плавно от обикновено. Поставянето на твърде амбициозни изисквания по отношение на ускорението не е за препоръчване, тъй като това неминуемо води до излишно натоварване на най-слабото звено в лицето на съединителя. Oсвен това, ако не бъде дозирано внимателно, изобилието от въртящ момент може да създаде много излишна работа на тракшън-контрола при движение по нестабилна настилка и празен леген на самосвала.

Висок въртящ момент
Най-голямото предимство на Daily 65 C 18 K трябва да се търси в удобството, което високата стойност на въртящия момент осигурява на водача в изпълнението на 90% от ежедневните му задачи, позволявайки му да се възползва от максималната тяга почти по всяко време, без да посяга към скоростния лост. Daily започва да тегли настойчиво малко над границата на празните обороти и при правилно подбрана предавка може да се справи с предизвикателството на всеки баир - този тип щедро и безпрепятствено отдаване на мощността несъмнено ще бъде оценен по достойнство от хората, които са имали вече „щастието” да управляват тежък впряг с недостатъчно мощен двигател. На равно Daily позволява много спокойно и комфортно пътуване със сравнително рядко превключване на предавките, като при отсечки с повече завои работата със скоростния лост естествено се увеличава.

Тъй като максималната скрост на 6,5-тонния Daily така или иначе е ограничена на 90 км/ч, би могло да се помисли за малко „по-сбита” подредба на степените на предавателната кутия, която на свой ред би довела до още по-прецизен избор при избора на предавка. По желание обаче Iveco предлагат освен стандартното главно предаване (i = 4,3) още няколко варианта, които в комбинация с потентния двигател могат да се справят без затруднения с предизвикателствата на отсечки с тежък профил.

Плюсове и минуси
В нашия тест Daily 65 C 18 K показа силни страни преди всичко в хармоничното отдаване на мощността и значителния резерв от динамичен потенциал във всяка ситуация на пътя, осигурен от четирицилиндровия HPT. Трофеят за шампион в многобоя обаче определено би трябвало да се присъди на варианта с двойна кабина, който освен насипен товар в самосвала и работна машина върху ремаркето може да достави на местоназначението и целия личен състав на работната група, превръщайки се в универсално транспортно средство за изпълнение на всевъзможни комунални задачи. Единственият сериозен открит въпрос остава продължителността на експлоатационния живот на съединителя на тежкия Daily при често използване в ролята на влекач, но това едва ли би натежало в противовес на многобройните положителни качества на автомобила от потенциалните купувачи.

Текст: Щефан Серчез
Снимки: Iveco


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 redjep

    19 8 Отговор
    prosto e vurha ivekoto no i zenata da da ne e vurha
  • 2 звезди

    14 8 Отговор
    перфекно камионче но е много скъпо.
  • 3 pepi

    13 17 Отговор
    pi4ove ivekoto se trosi mnogo barzo a varno e barzo e no mercedesa e masina nama 4ypene
  • 4 156

    16 6 Отговор
    KOi pa ti kaza 4e ivecoto se tro6i ???? to4no pri busovete nikoi ne moje da stypi na iveco, nai malko pyk mercedes, koito sa pylna boza pri busovete, ne slu4aino iveco sa tolkova skypi. A pri merca si pla6ta6 samo za emblemata, ni6to pove4e ;)
  • 5 nqkoi si

    10 8 Отговор
    Az puk mislq,4e tranzita e nai dobur.
  • 6 156

    13 2 Отговор
    transita ne stiga do tiq tonaji, jumboto mislq e do 4.0 ili do 4.5tona ;)
  • 7 156

    12 2 Отговор
    Popravka, Ford Transit JUMBO e maksimalno dopustimo teglo 4200kg (4.2t) ;)
  • 8 stanislav

    3 6 Отговор
    3.2tdi 220konq e jumbo t1i4e moje da se goni i s dvata busa
  • 9 156

    9 2 Отговор
    Busovete ne sa drag avtomobili, motorite sa moshtni, no ne da se bqgat, a da imat teglitelna sposobnost, koqto da ne gi natovarva mnogo v ekstremni situacii, kogato primerno edin takyv bus trqbva da vla4i 5-6 tona 4ist tovar ;)
  • 10 volvoto

    3 13 Отговор
    Tupo kamionche
  • 11 156

    10 2 Отговор
    6to e typo, 4e ne e volvo li :D
  • 12 volvoto

    4 9 Отговор
    da
  • 13 156

    9 2 Отговор
    Emi kato po4nat Volvo da proizvejdat busove 6te ima6 6tastieto da si kupi6, ako ima6 vyzmojnost razbira se. Do togava 6te plakne6 mili o4i4ki po toz 6ediovar na avtomobilostroeneto ;)
  • 14 Dobri

    8 3 Отговор
    Ako mersedesa varvi kolkoto IVECOTO,tovari kolkoto IVECOTO,Nema da izdarji polovinata ot jivota na DEilito. IVECO Tovarnoto FERARI na ITALIA
  • 15 FERRARI

    4 2 Отговор
    PROSTO E VYRXA ;-)
  • 16 MIRON

    16 2 Отговор
    Научете се да пишете на Българки!
    Че те йероглифи и Ванга не може да ги прочете .
    Нали сте българи –или- не сте?
  • 17 volvoto

    3 7 Отговор
    ne sme bulgari
  • 18 volvoto

    4 8 Отговор
    volvo proizvejdat busove samo che sa stari modeli tupako
  • 19 volvoto

    2 7 Отговор
    ford trazit e nay tupiat bus i e po tup ot ivekoto
  • 20 MIRON

    9 1 Отговор
    Като не си ,Българин недей въобще да пишеш ,скрий се в дупката от която си ,и млъкни.
    3 тъпоти си написал ,безсмислени ,олигофрен ще напише по добри неща!
  • 21 evtimakis

    0 5 Отговор
    ei hora mercedesa e vurha ivekoto e trudno za remont,ia mi smenete jiloto na suedinetelia na ivekoto na putia a?mercedesa e sus pompa i se obezvuzdu6ava pri avaria i kara6 a za ivekoto 6e vo pitam kak se svaliat skorosti za edno jilo ha ha karal sum i dvete i s ivekoto sum patil dosta a s mero ne znaeh kakvo e da si mrusni ruce
    na putia i da se obajda6 za 4asti da ti nosiat
  • 22 evtimakis

    3 6 Отговор
    verno e 4e ivekoto moje da natovari malko pove4e ama se i 4upi pove4e i remonta e truden a pri mero nema tvaha ha.za tova mero e 2 puti po skup.nemeca e injener ne iade spageti na putia dokato pravi ivekoto ha ha

    Коментиран от #23

  • 23 xD

    4 3 Отговор

    До коментар #22 от "evtimakis":

    :D:D:D evtimakis ti me razbi :D
  • 24 sasho

    4 5 Отговор
    iveko sasipa 4oveko
  • 25 Iveco-best

    8 3 Отговор
    От 2г. имам подобно Ивеко и не бих го заменил за друг камион. Струва си всяка похарчена стотинка. Евтино и хубаво няма. В момента Ивеко предлагат и 7.0 общо тегло. Повече тук:http://www.kamioni.bg/adetails/3/62/1/149
  • 26 iveco

    8 4 Отговор
    kakvi mercedesi sprinteri kakvi vi fordove j1mbota tranziti i tem podbni. Az karam iveco 35C18 polu avtomatik s remarke 3.5 tona, se6tate li se 4e 7 tona kompoziciq leti na sedma skorost s 1800 oborota v minuta sas skrost 95km/h pri razhod 10/100 km, ne moga da se otvorq samo koi drug bus 3.5t mu davat da vla4i remarke 3.5t
  • 27 volvoto

    3 3 Отговор
    gleday si rabotata mironcho
  • 28 joro

    0 3 Отговор
    niakoi imal li e problemi s EDC-to na 65C18
  • 29 go6o

    0 2 Отговор
    IveckO e.a m..ata na 4owekO
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.