Вчера читател на Факти ни изпрати едно видео, публикувано във Facebook. От него става ясно, че документите, удостоверяващи самоличността и служебното положение на пътните полицаи, са с отдавна изтекъл срок.
Публикацията предизвика голям интерес у нашите читатели, а адвокат Красимира Крумова коментира казуса, като заяви, че на 23 март 2018 година в брой 26 на „Държавен вестник“ е обнародвана Инструкция № 8121з-282 от 15 март 2018 г. за определяне на вида, условията и реда за издаване и ползване на служебни карти в МВР.
В документа се посочва, че "поставените върху служебните карти контролни холограмни стикери за 2016 г. могат да се ползват до 30.06.2018-а.". След направеното уточнение обаче е логично да си зададем въпроса:
В периода от 2017 година до обнародването на Инструкция № 8121з-282 на 15 март 2018-а родните катаджии били ли са легитимни и ако не, то валидни ли са издадените от тях наказателни постановления?
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай Благой
Коментиран от #33
11:14 11.05.2018
2 Марто
Коментиран от #17, #45
11:19 11.05.2018
3 Бичето
Всички Глоби в този период са нелегитимни !
ИСКАМ ДА ПАДАТ ГЛАВИ СЯ !
Коментиран от #15
11:19 11.05.2018
4 Българин един
Коментиран от #12, #48
11:19 11.05.2018
5 Валентин велев
А
Коментиран от #8
11:20 11.05.2018
6 Янко
Коментиран от #30
11:23 11.05.2018
7 Европеец
Коментиран от #9, #13
11:24 11.05.2018
8 ТАРИКАТ
До коментар #5 от "Валентин велев":
Значи институцията, която трябва да следи за спазване на закона е НЕЗАКОННА , а ние ПРОСТИЕ ТАРИКАТИТЕ трябва да сме стриктни а, Пазителю на законите ? !Коментиран от #10
11:30 11.05.2018
9 до "Европееца"
До коментар #7 от "Европеец":
Баце с тия глупости 'дет си изписал си толкова Европеец, колкото и Ердоган !!! Дори няма смисъл да ти ги разяснявам няма нищо да разбереш !11:31 11.05.2018
10 ТАРИКАТ
До коментар #8 от "ТАРИКАТ":
Адресирано до " Един Българин" № 411:32 11.05.2018
11 къде са телевизиите по казуса
Коментиран от #43
11:34 11.05.2018
12 qwerty
До коментар #4 от "Българин един":
Как аз да спазвам закона след като държавните служители не го спазват ? В периода от 2017 година до обнародването на Инструкция № 8121з-282 на 15 март 2018-а родните катаджии били ли са легитимни и ако не, то валидни ли са издадените от тях наказателни постановления?11:36 11.05.2018
13 Искрев
До коментар #7 от "Европеец":
Краси Радков в ролята си на инспектор Костов полицай ли е след като има полицейска униформа??? Всеки може да си намери униформа и значка, но това не го прави полицай!!!Коментиран от #19
11:38 11.05.2018
14 Коментар
За 30лв. Фото фиш преди 2мес.
Ми взеха Книжката Талона.
И ми спряха колата от движение.
ОК.
ТАКИВА СА ЗАКОНИТЕ.
ПИТАМ А "ШВЕДИТЕ"КОЙТО КАРАТ БЕЗ КНИЖКИ И БЕЗ ПРЕГЛЕДИ И ГРАЖДАНСКА.
КОГАААААА🚔.ИЛИ ЕЛЕКТОРАТА НЕ СМЕЕТЕ?
ЗА ПЪРВИ ПЪТ СЕ ПОЧУСТВАХ ДИСКРИМИНИРАН.
Днес имах среща с АДВОКАТ НЕ МОЖЕ ЗА ЕДНО НАРУШЕНИЕ ДА ИМА ДВЕ НАКАЗАНИЯ.
ГЕРБ ТРЯБВА ДА СЪБИРАТ ПАРИЧКИ ЗА ЧЕЗ АКО НЕ Е ТОКА ЩЕ СА ПСЕВДО ГЛОБИТЕ АКО НЕ СА ПСЕВДО ГЛОБИТЕ ЩЕ СА ВИНЕТКИТЕ АКО НЕ КА ВИНЕТКИТЕ ЩЕ Е ЗЕЛЕНА ЗОНА АКО НЕ Е ЗЕЛЕНА ЗОНА ЩЕ СА ЕВТИНИТЕ РЕМОНТИ АКО НЕ СА ЕВТИНИТЕ РЕМОНТИ ЩЕ Е САНИРАНЕТО АКО НЕ Е САНИРАТЕТО ЩЕ СА ЕВРОФОНДОВЕТЕ НА НАШИ ХОРА АКО НЕ СА ЕВРОФОНДОВЕТЕ НА НАШИ ХОРА ЩЕ Е АКЦИЗА ЗА ГОРИВАТА АКО НЕ Е АКЦИЗА ЗА ГОРИВАТА ЩЕ Е СМЯНА НА ЛИЧНА КАРТА И ШОФЬОРСКА КНИЖКА АКО НЕ Е СМЯНА НА ДОКУМЕНТИТЕ И Т.Н И Т.Н СЕЩАМ СЕ ЗА ОЩЕ И ОЩЕ ЗНАМ ЧЕ И ВИЕ СЕ СЕЩАТЕ
ВАЖНОТО Е ДА СМЕ НАЙ БЕДНИ И БОЛНИ И ДА НИ ДЕРАТ.
Коментиран от #35
11:42 11.05.2018
15 Client
До коментар #3 от "Бичето":
Биче, 1 година и 3 месеца не са били валидни. И аз искам глави! Това е сериозен пропуск и МВР трябва да излязат със становище и ред оставки.Няма да търпим! Само със силна гражданска позиция може да се постигнат промени.
Коментиран от #20
11:48 11.05.2018
16 справедлив
Коментиран от #18, #22
12:05 11.05.2018
17 Бай Благой
До коментар #2 от "Марто":
Колкото телета искаш търси....само спазвай правилата и карай умно...защото живота е безценен.А иначе минусите на коментара ми по-горе, само затвърждават статистиката на умрелите по пътищата!
12:11 11.05.2018
18 манипулатор трол си
До коментар #16 от "справедлив":
Супер тенденциозно и манипулиращо мнение !! Подозирам, че си платен трол ? Всеки разумен, който внимателно прочете "мнението" ти, ще разбере ЗАЩО и как се опитваш да "хлъзгаш" !Не си "справедлив", манипулатор си, който се опитва да внуши, че по-добре да си траеш за да не губиш пари, време нерви и пр да си отстояваш правата !
Коментиран от #24
12:16 11.05.2018
19 Европеец
До коментар #13 от "Искрев":
Законът е казал кое го прави полицай и това дали има стикер няма никакво отнашение към правата и задълженията.Просто от буря в чаша вода частните телевизии спечилиха малко пари без да имат разходи12:21 11.05.2018
20 Гост
До коментар #15 от "Client":
Това е пропуск на огромната администрация в МВР, не на полицая които те спира за проверка. Толкова е раздута от администрация тая система че се дублират отговорности и се карат кой да свърши работата.12:23 11.05.2018
21 бмв
Коментиран от #27
12:46 11.05.2018
22 неовца
До коментар #16 от "справедлив":
Моля те, със засилка обратно към обора, от който си излезнал. Заради такива овце като теб сме на тоя хал. Човекът си знае правата и задълженията. Ако ме спрат с винетка от 2016 ще ме съдерат, ама си карат с картите за 2016. Органите на реда са тези, които дават пример. От бръщолевиците ти излиза, че човек трябва да оставя да го тъпчат и да се примирява, без да обжалва или да се възползва от правата си, защото било трудно. Само колко е абсурдно това, че са приели Инструкция, с която да замажат немърливостта си последните две години, а някакви образи казват абе те са в правото си.Коментиран от #28
12:47 11.05.2018
23 The Clansman
12:50 11.05.2018
24 справедлив
До коментар #18 от "манипулатор трол си":
И как точно се опитвам да те "хлъзгам" ?Кое от изказването ми е манипулативно?
Никъде не съм написал, че трябва да си траеш. В прав текс съм заявил, че след като водачите имат някакви претенции имат право да обжалват и така да си отстояват правата. Кое не е вярно от така написаното? Друг е въпроса дали ще спечелиш делото и ще отпадне наложената санкция, защото има вероятност съдът да потвърди наложената санкция и така хем ще си платиш глобата, хем ще платиш разноските по делото, хем ще платиш и хонорара на адвоката.
А това, че ще се наложи и да отсъстваш от работа е повече от сигурно. Питам се дали твоето отсътвие ще се хареса на работодателя ти ?
Кое според теб не е вярно от написаното?
Не си "справедлив", манипулатор си, който се опитва да внуши, че по-добре да си траеш за да не губиш пари, време нерви и пр да си отстояваш правата !
Коментиран от #61, #77
12:58 11.05.2018
25 бр бр
милиционер е
12:59 11.05.2018
26 бр бр
милиционер е
12:59 11.05.2018
27 справедлив
До коментар #21 от "бмв":
И как по точно катаджиите ще носят някаква отговорност като това за стикерите не зависи от тях?Много филми гледаш, ама все фантастични.
13:01 11.05.2018
28 справедлив
До коментар #22 от "неовца":
Не знам за кой обор ми говориш, защото съм гражданче, но явно на теб са ти познати тези неща.Както и да е сега сериозно на теб май не ти е силната черта четенето, защото ако не беше така щеше да прочетеш, че в поста си съм написал, че който има претенции има право да обжалва.
А сега си сложи очилцата и се въни на поста ми та го прочети и после пиши словоизлиянията си.
Крайно време е хората да не спекулират само с правата си, а да си отворят очите и да видят, че имат и задължения, но не ви стиска нали. Къде къде е по-добре да си гледаме само правата, а задълженията да са за някой друг. Ето заради такива като теб не скоро, а никога няма да се оправим.
13:08 11.05.2018
29 патриотъ
13:18 11.05.2018
30 Дам
До коментар #6 от "Янко":
Наказателното постановление се издава от административно наказващ орган, не от родните катаджии...Това е така, но този административен орган действа по препоръка на катаджиите, които в момента на извършване на проверката не са оторизирани от държавата да го правят. Това обезсмисля всякакви постановления, защото доказателствата са събрани неправомерно. Това е все едно да те подслушват незаконно - в съда ще оспорят валидността на доказателствата
Коментиран от #32, #34
13:23 11.05.2018
31 Ха де
Коментиран от #52
13:27 11.05.2018
32 справедлив
До коментар #30 от "Дам":
Катаджиите са си редовни отвсякъде. Служебните им карти нямат срок на валидност, както е при личните карти на всеки един гражданин, а тези стикери не оневалидяват картите им. Така, че спора ви е безсмислен.Коментиран от #55
13:30 11.05.2018
33 Коментар
До коментар #1 от "Бай Благой":
Когато УПРАЖНЯВА ВЛАСТТА НЕЗАКОНЕН РЕКЕТ ВЪВ ВИД НА ДИКТАТ С РАЗРЕЗ ЗАКОНОВИТЕ НОРМИ.НЕ МОЖЕ ЗА ЕДНО НАРУШЕНИЕ ДА ИМАМ ДВЕ НАКАЗАНИЯ
1 ОТНЕМАТЕ СВИДЕТЕЛСТВОТО ЗА УПРАВЛЕНИЕ И ТАЛОНА.
2 ОТНЕМАНЕ ТАЛОНА НА КОЛАТА.
ИЛИ МУТРИТЕ СТАНАХА ПОЛИТИЦИ И НЕ ГИ ИНТЕРЕСУВАТ ЗАКОНИТЕ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ.
КАКВО СТАНА С НЕЗАКОННИТЕ ВИНЕТКИ
КАКВО СТАТА С НЕЗАКОНОТО БИЛЕТЧЕ.
13:30 11.05.2018
34 Янко
До коментар #30 от "Дам":
Всеки един полицейски служител преди да започне работа се подписва в една книга в която след като се подпише става полицейски орган след като се е подписал няма значение дали е със служебна карта или служебна бележка още по малко значение има стикера от коя година е. Всички станаха големи разбирачи и адвокати.Коментиран от #36
14:06 11.05.2018
35 ГНГ
До коментар #14 от "Коментар":
Колега, СУМПС се отнема само ако имаш неплатени ВЛЕЗЛИ В СИЛА НП, електронния фиш първо трябва да ти го връчат, имаш 1 седмица за обжалване, ако не обжалваш плащаш с отстъпка 30 % до 1 седмица.При теб случая е може би друг, връчен ти е фиша но не си го платил или обжалвал.Другият вариант е тоталната некадърност, непознаване на закона и а ла свободни съчинения тълкуване от страна на МВР служителите.Коментиран от #41
14:19 11.05.2018
36 Луди калинки
До коментар #34 от "Янко":
Ша откача вече... Полицаите всеки ден се подписвали в някаква книга и ставали полицаи за деня и всичко е точно....хахахаха защо съм наказан с такива хора да деля една държава....Коментиран от #38, #39, #42, #68
14:26 11.05.2018
37 Ха ха
Ще ви се наложи да спазвате законите колкото и да рипате. Това е. Само правата си гледате, ама май забравяте, че имате и задължения.
Е за това има толкова катастрофи с пострадали и убити заради такива философи като повечето коментиращи тук.
Като минете границата на БГ и карате като ..... защото ви е шубе, че там номерата ви няма да минат и те действително няма да минат, ама тук сте големи "професори" всичките и все "правата" ви някой видиш ли е нарушил.
Докато там спазвате всички правила а тук не катастрофите няма да спрат.
14:28 11.05.2018
38 Ха ха
До коментар #36 от "Луди калинки":
Ми нямаш никакъв проблем сменяй държавата. Тук никой не те държи насила нали14:31 11.05.2018
39 Янко
До коментар #36 от "Луди калинки":
Това че си некомпетентен и не правиш разлика между полицейски служител и полицейски орган си е твой проблем.14:36 11.05.2018
40 ACAB
14:44 11.05.2018
41 Коментар
До коментар #35 от "ГНГ":
ДА ИМАМ ЕРЕКТРОНЕН ФИШ НЕПЛАТЕН 30ЛВ.СЪГЛАСЕН СЪМ ДА МИ СЕ ОТНЕМЕ СУМПС.АЗ СЪМ ЧОВЕК КОЙТО ПОЕМА ОТГОВОРНОСТ
НО ДА МИ СЕ СПРЕ КОЛАТА ОТДВИЖЕНИЕ.
Без ПТП.ТЕХ ИЗПРАВНА
Е ПРОТИВОЗАКОННО
ЗА ЕДНА И СЪЩО НАРУШЕНИЕ ДВЕ НАКАЗАНИЯ.
ЗА
НАСТЪПВАНЕ НА СТОП ЛИНИЯ.
Коментиран от #50
14:46 11.05.2018
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Коментар
До коментар #11 от "къде са телевизиите по казуса":
ЦЕНЗУРА🤗15:28 11.05.2018
44 А БЕ
15:35 11.05.2018
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 ВЪЗРАСТЕН
ТАЗИ ГЛУПОСТ Е НАПЪЛНО НЕГРАМОТЕН ИЛИ ВИ БУДАЛКА !
15:47 11.05.2018
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Кост
До коментар #4 от "Българин един":
Докато даржавата ни Цака и гледа на нас като касичка с номер(ЕГН) няма как да не търсим начин да я цакаме. Нито правосъдие имаме права плащаме на циганите, престъпниците и бежанците месечните разходи и социалните помощи, а стане ли въпрос за обикновеният данъкоплатец там правата в кофата. Само задължения.16:30 11.05.2018
49 vasik atanasova
17:12 11.05.2018
50 ГНГ
До коментар #41 от "Коментар":
Ок, както и нямат право за едно административно нарушение да ти налагат две различни наказания, явно някой трябва да задейства и сезира Конституционният съд да отмени глупавите ГЕРБаджийски разпоредбички!17:16 11.05.2018
51 22255
18:54 11.05.2018
52 КАТ
До коментар #31 от "Ха де":
Водача е спрян, защото е карал без включени дневни или къси светлини. Следователно подлежи на санкция от 20лв. по еди кой си член и не е спрян за рутинна проверка. Нека този същия водач да опита този номер в САЩ, за където говориш и познай какво ще се случи.Коментиран от #58
19:47 11.05.2018
53 qwerty
20:05 11.05.2018
54 факт
20:40 11.05.2018
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Просто шофьор
21:04 11.05.2018
57 haha
До коментар #55 от "раптър":
ти за сЛАВИ не говори защото тои издигна бОко на власт21:06 11.05.2018
58 Коментар
До коментар #52 от "КАТ":
АКО Е СПРЯН ОТ ПАТРУЛ КОЙТО НЕ Е ЗАКОНОДАТЕЛЕН.ПОЗНАЙ КАКВО ЩЕ СЕ СЛУЧИ СЪС САМИЯ ПАТРУЛ (ТЯХНО КАТ).
И ПОСЛЕ КАКВИ ОСТАВКИ И САНКЦИЙ ЗАКОНОДАТЕЛНИ ЩЕ ПОСЛЕДВАТ.
КАКТО И ТОЗИ КОЙТО СА ГО СПРЯЛИ.ЩЕ СТАНЕ БОГАТ С $.ЗАЩОТО ЗАКОНА Е ИЗПОЛЗВАН НЕПРАВОМЕРНО СРЕЩУ НЕГО.
ТУКА В БЪЛГАРИЯ КАТ ИЗПАЛНЯВА ДИКТАТУРА(НАТИСК ПРОТИВ ЗАКОНОДАТЕЛСТВОТО И КОНСТИТУЦИЯТА НА БЪЛГАРИЯ) ЗА ДА МОЖЕ ДА КОМПРЕСИРА НАРОДА С ЦЕЛ ПРИБИРАНЕ НА ЗАКОННИТЕ ИМ ПАРИ С НЕЗАКОННИ СРЕДСТВА.
21:16 11.05.2018
59 ВЪПРОС . . .
21:29 11.05.2018
60 Стефан
Но да не си говорим глупости за светлините!
Не е вярно, че няма такова понятие като габарити!
Чл. 70 е достатъчно ясен за всичко, и самото понятие в случая не присъства в изречението, именно защото има други две: къси и дневни. За тях също е обяснено какво точно представляват и какви са изискванията.
През деня габаритите изобщо не са видими и не вършат работа за ал.(3)
Полицаите в случая знаят, че габаритите не стават, но явно не могат да се аргументират.
Този късен комунист и хитрец на дребно също знае, че гази лука, но за него тези неща са по 5 или дори 10лв. на година за нова крушка, харчат ток, пък и на всичкото отгоре и гориво...
Иначе си е водил записки на целия закон, за да се опитва да шикалкави мишока!
Такива като него има много.
Бъдете добри и разумни шофьори.
ЗДвП е достатъчно добър, но не и контрола.
Контрола на пътя зависи от всички нас!
Коментиран от #62
21:37 11.05.2018
61 Todik
До коментар #24 от "справедлив":
Ей ченге да кажеш нещо за физическото насилие над гражданите от същите тези блюстители на закона кое им дава това право на физическа сила народа уважава държавността и затова липсва образователна програма за самозабравили се ченгета а формулата е много проста всеки който е служил и се е клел в род и родина да облече форма на Български войник и без страх да налага башибозука наречен БГ полицай ако Конституцията не защити Българския войник то народа ще стори това21:39 11.05.2018
62 Коментар
До коментар #60 от "Стефан":
Стефчо човека спазва Законите той не Шикалкави.ЗАКОНИ АКО ГИ НЯМАШЕ ЗАКОНИТЕ А БЯХМЕ В ДЖУНГЛАТА ЩЯХ ДА ТЕ РАЗБЕРА.Коментиран от #63
21:40 11.05.2018
63 Стефан
До коментар #62 от "Коментар":
Кара на габарити, а не на фарове през деня и спазва закона?21:43 11.05.2018
64 Коментар
ЧЛ. И АЛИНЕЯ КАДЕТО Е ПРЕСТЪПИЛ ЗАКОНА ЗАТОВА ДНЕС СИ ПЛАТИХ 30лв.
ПЛАТИ СИ И ТИ ЗА ДА ТИ ОБЯСНИ,ЧЕ НЕ СИ ПРАВ.ИМА ЗАКОНИ СТЕФЧО.🤗
КАДЕ ПИШЕ,ЧЕ ТРЯБВА ДА КАРАШ ЗАДЪЛЖИТЕЛТО НА КЪСИ ИЛИ ДЪЛГИ СТЕФЧО.
Коментиран от #66
21:51 11.05.2018
65 Todik
21:54 11.05.2018
66 Стефан
До коментар #64 от "Коментар":
Раздел XVII.Използване на светлините
Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
(2) Използването на дългите светлини е забранено:
1. при разминаване; в този случай превключването от дълги на къси светлини става, когато разстоянието между превозните средства е не по-малко от 150 метра или в момента, в който насрещният водач подаде сигнал чрез превключването на светлините;
2. при движение по осветени участъци от пътя;
3. при движение зад друго моторно превозно средство на разстояние, по-малко от 50 метра.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
Не мен това ми стига. Ако на Вас КоментарЧо не Ви е
Коментиран от #70
21:57 11.05.2018
67 Телето
2:0 за Стефан
Коментиран от #74
22:06 11.05.2018
68 До луда калинка
До коментар #36 от "Луди калинки":
Ти бил ли си полицай та знаеш22:10 11.05.2018
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Коментар
До коментар #66 от "Стефан":
Само че Господина е Карал на ГабаритиА УШЕВ МУ ПРАВИ ЗАБЕЛЕЖКА ЧЕ НЕ КАРА НА КЪСИ.СТЕФЧО .
ПЪРВО ЗАКОНИ ПОСЛЕ ЗАБЕЛЕЖКИ.
22:36 11.05.2018
71 Коментар
Той така е Шофирал не си противоречи.
В клипа сам казва Изключвам СВЕТЛИНИТЕ И ГАСЯ ДВИГАТЕЛЯ СТЕФЧО.
Коментиран от #73
22:40 11.05.2018
72 Адвокат
22:47 11.05.2018
73 Коментар
До коментар #71 от "Коментар":
Стефчо Прав ли съм ?Или Греша ?
габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.
КАРА НА ГАБАРИТИ
И СПАЗВА ЗАКОНА ?
22:55 11.05.2018
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 гост
16:43 12.05.2018
76 Student
09:24 13.05.2018
77 Прекалено късо име
До коментар #24 от "справедлив":
Това е много добра идея - не трябва да се отсъства от работа за да се обжалват актове писани от незаконна полиция! Автоматично всички актове от 2016 насам трябва да се анулират, защото иначе половин България няма да ходи на работа, а ще се мота по съдилища. Така няма да има кой да плати на всички търтеи в мвр заплати, осигуровки и бонуси! А и по принцип не е зле да се направи специализиран съд за кат, който да работи в удобни за гражданите извън работни часове!09:59 13.05.2018