Тесла все още е номер едно на пазара за електрически автомобили, но немските производители скоро ще задминат пионера от Калифорния. Това показва проучване на консултантската фирма PA Consulting Group. В изследването са оценени 13 автоконцерна въз основа на много критерии, включително обща технология, технология на батериите, мрежа на доставчици и финансови резултати. Според резултатите американският производител Tesla ще продължи да бъде номер едно и през 2019-та , следван от Renault / Nissan / Mitsubishi (втори), BWM (трети) и Hyundai / Kia (четвърти). Daimler ще заемат пета позиция, VW - седма, а PSA (Opel) се нареждат на единадесето място. Все пак, според анализаторите, тази класация ще претърпи драстични промени през следващите години.
През 2021-ва Tesla ще бъде едва на седма позиция. Предните места ще заемат почти изцяло само немски автопроизводители - единствено Renault / Nissan / Mitsubishi ще могат да се конкурират с тях (второ място). Даймлер ще бъде на лидерската позиция, BMW се очаква да бъдат трети, а VW - четвърти. PSA ще продължи да заема единадесето място, а Ford ще е на дванадесето.
Германските автоконцерни ще се възползват от "ясните си стратегии и модернизирани портфейли", каза Томас Гьотъл от PA Consulting. Лошата позиция на Тесла пък се оправдава от анализаторите с проблемите в производството и финансовите трудности.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ха ха
Много ми е интересно, защо забраните коментарите на предишната новина за пробегът от 1000км. Да не би за да не ви ПОПРАВЯТ ФАЛШИВИТЕ ДАННИ които сте писали? Максимума бил 260км пробег при 130км/ч. Е няма толкова нагла лъжа.
Коментиран от #3, #7, #17
13:13 22.07.2018
2 Weee
Коментиран от #4, #25
13:25 22.07.2018
3 CL500
До коментар #1 от "Ха ха":
Статията се основава на прогнозни резултати на всички тези концерни. Не е казано, че се сравняват със сегашното положение на Тесла, а с бъдещото, спрямо темповете на развитие. То няма нищо толкова учудващо, все пак Тесла по никакъв начин не може да се конкурира с потенциала на големите, винаги е било въпрос на време, кога големите играчи ще вложат повече ресурс и ще задминат Теслите. Дори, ако това ще да е бъдещето, съм 100% сигурен, че след време, много или малко, Тесла ще се задъхва дотолкова в авто-пазара спрямо конкуренцията, че ще се пренасочат в някакво друго ел. специфично производство или просто ще бъдат погълнати от някой голям играч (уж като общ консорциум, ама с подчинена роля ;-) ).Коментиран от #6, #57
13:34 22.07.2018
4 546
До коментар #2 от "Weee":
Пълна глупост е тая статия.Тесла надали ще бъдат минати скоро,а американските автомобили са емблематични и едни от най-добрите в света.А сега да те питам ,можеш ли да ми кажеш ел. модела на Лада на кое място е ?Коментиран от #22
13:47 22.07.2018
5 Weee
Коментиран от #12, #13, #15
14:00 22.07.2018
6 гост
До коментар #3 от "CL500":
Ако някоя фирма , няма значение немска , американска , ако ще да е китайска изкара по-добри показатели за електромобил от Тесла , това е само плюс за потребителите и да заповяда !!!! Само че такава все още не се е появила и не се вижда скоро да се появи !! Всичките закани за 2021 са просто принуда за "стогодишните" , защото тогава щат не щат влизат новите изисквания за 95 гр емисии от цялата гама модели !!!! И ми е много чудно как им "оцениха" технологиите , като досега само прототипи са показали , с "прогнозни" показатели , на които явно и самите те не вярват , както се видя от скорошното сравнение на електрическия Ягуар с Тесла ! Докато не постигнат по-добри и то значително показатели , никакъв производствен капацитет не ги спасява , така както в момента за Тесла чакат стотици хиляди , а електромобилите на Форд и ГМ си стоят по складовете и се чудят с какви "промоции" да ги пласират !! Така че не бързайте с фанфарите , 2021 не е толкова далече , само зарядните станции на Тесла не могат направи за 3 години , за другия "капацитет" да не говорим !! Я вземете погледнете чия е тая агенция и кой и плаща "изследването" , да няма изненади , а ??14:00 22.07.2018
7 123
До коментар #1 от "Ха ха":
А ти прочете ли как са изминати тези 1000 километра? Смяташ ли, че подобно нещо е реалистично в ежедневието? Ти защо се правиш на интересен? Ти, добре... ли си? Ти въобще за какво се плюнчиш? За спорта? Твоята електричка на колко работи, 220 или 110? Аман от тралове!Иначе за статията, съвсем нормално е! Наместо да се плюнчите всички, просто проверете продажбите на електричка. Тесла е обречена! Просто няма ресурсите, и се развива главоломно изкуствено за да задоволи инвеститорите. Въпрос на време е да я издухат ....
Коментиран от #8, #9, #10
14:15 22.07.2018
8 Японеца
До коментар #7 от "123":
Мислех , че си минал 10-ти клас, ама май не си!Тесла не могат да я стигнат още 5г
14:39 22.07.2018
9 Японеца
До коментар #7 от "123":
Мислех , че си минал 10-ти клас, ама май не си!Тесла не могат да я стигнат още 5г
14:39 22.07.2018
10 Ха ха
До коментар #7 от "123":
Абе те, че ще духат, ще духат, това е ясно. Само с "проучвания" електромобили не се произвеждат. Трябват и батериики. И докато останалите ходят по супермаркетите да си ги пазаруват от който каквото намерят, Тесла си ги произвежда сама, проектирани специално за електромобили. Техните си електромобили. До 2021г. Останалите дори фабриката за батерии не могат да построят, за да им поеме по-голям капацитет за производство от този на Тесла . Дори да построят фабрики, дотогава няма да има разработени толкова мини за материалите за производство. Съществуващите днес мини отдавна са подписали договори с Тесла и останалите производители на батерии, за всичките произведени количества за години напред. Поне още пет години Тесла ще е лидер и в технологиите и в продажбите. Изненади могат да се очакват единствено от Китай, а като гледам "експертите" дори не са ги включили в класацията.Коментиран от #19, #32
14:40 22.07.2018
11 некойси
14:44 22.07.2018
12 гост
До коментар #5 от "Weee":
Отговаряш ми на въпроса с въпрос.И за какво величие и реклами ми говориш,ти наред ли си ?! Тук става въпрос за бъдещето и е явно ,че всички големи марки тръгват по стъпките на Тесла,а ти тука ни убеждаваш ,как някакъв дизелов таралясник бил минавал над 1 милион километра.За да минеш с Тесла 400км. ще ти струва около 10лв.Да не забравяме и ,че караш автомобил който набира по-бързо от Ферари,а не като твоя дизеляк ,разбираш ли ? И какво значи връщали автомобили ? Еми те и новите S класи ги връщат с дефекти бе трол и какво от това ? Като толкова те влече ,карай си там Ладата още 10 милиона километра и няма кой да те пипне.Все пак се ремонтира с чук.За какво са ти тея модерни и ненадеждни автомобили ,нали така ?Коментиран от #27
16:10 22.07.2018
13 жица
До коментар #5 от "Weee":
От догодина спира производството на дизелови и бензинови автомобили Волво. Само електрически. Те тъпите шведи къде ще се мерят с теб!?16:20 22.07.2018
14 Жичкаджия
18:52 22.07.2018
15 Да да
До коментар #5 от "Weee":
Гений,ами ако 1 000 000 коли зареждат едновременно на бензиностаниите? Не се ли сещаш че тази тъпотия е невъжможна! Това значи да има 1 мил.зарядни станции само в Ню Йорк! Голяма част от колите ще се зареждат в гаража през ноща в часовете с ниска натовареност! Вероятно ще има и намаление на цените на тока през деня пак в такива часове! Ама е по-лесно да пишеш, вместо да мислиш!Коментиран от #18, #23
19:38 22.07.2018
16 5555
19:55 22.07.2018
17 Язе
До коментар #1 от "Ха ха":
Пробег от 1000км без радио,климатик и ср.скорост великите 36км/час.Времетраене 30часа.Това ли е бъдещето?Дръж си го за теб.Аз си оставам в миналото когато за Сл.бряг пътувам 4часа а не половин ден на 35градуса без климатик.Евр.автопроизводители не само ще настигнат но и ще минат Тесла без никакви затруднения.Сега си продават двг-та и ги боли фара за Тесла.20:50 22.07.2018
18 Язе
До коментар #15 от "Да да":
Искаш да кажеш,че е невъзможно ако има 1млн електромобила в Ню Йорк да зареждат едновременно?Как ще движат ако не зареждат?Също искаш да кажеш,че ако това се случи ще има понятие като ниска натовареност?Нали разбираш,че това не е като да си зареждаш телефона,тук се иска мощност.Щели да намалят цените за да зареждаш евтино??????Я пак.Дори мисля,че ще ти плащат да им ползваш тока.Май вярно ти е по-лесно да пишеш,отколкото да мислиш.Коментиран от #24
21:38 22.07.2018
19 Търговец
До коментар #10 от "Ха ха":
ХаХа даже борсите биле затворили и не се търгувало литии и кобалт понеже всичкият бил изкупен.Коментиран от #21
21:49 22.07.2018
20 ще ще ще
22:38 22.07.2018
21 кобалт от Конго
До коментар #19 от "Търговец":
Това е вярно, че Тесла има най-изгодни договори за кобалт, а също така единствено те (с доставчика им Панасоник) успяха засега да свалят нивото на кобалт в батерията от 8% на под 3%, което с първия факт е двоен коз, защото кобалта наистина се добива трудно и е дефицитен.22:45 22.07.2018
22 ЕлАвто
До коментар #4 от "546":
Тесла ще бъдат минати защото не могат да произвеждат толкова колкото големите производители.Лада са в групата на Рено Нисан.Може да има Лада Лийф, ама в Русия това не работи /студ пътища големи растояния /.23:37 22.07.2018
23 Не не
До коментар #15 от "Да да":
Почти всички зареждат вечер тъпако! Бъди сигурен, че тогава електроенергията вече няма да е на сегашната цена.Коментиран от #28
23:44 22.07.2018
24 Да да
До коментар #18 от "Язе":
Първо прочети какво съм написал! На една колонка на бензиностанция на ден могат да заредят примерно 100 коли(за 24 часа) ! Да сложим 8 колонки средно на бенз! Ню Йорк е мегаполис,ще му дадем 10 мил.коли! От тях да кажем че на ден зареждат 4 мил. Което ще рече че има 400 000 колонки на 50 000 бенз. Или максимума е 400 000 на веднъж,но едва ли може да се получи,вероятно е 200 000! Сега за елките! 10 мил.елки зареждат се 5 мил.на ден! Средно 60 квата! Вкъщи на 7 квата зарядно за 8-9 часа(докато спиш или почиваш) ще се заредят 2,5 милиона коли! Натоварването за къща ,апартамент се калкулира минимум на 8 квата и нормално на 20 квата! Консумацията на ток през ноща е около 60% от тази през деня! Тези 40% ще стигнат за колите! Няма да се налага да се изключват мощности през ноща! През деня голяма част от тока на зарядните ще се покрива от фотоволтаици,тоест ще се произвежда на мястото където се зарежда подобно на суперчърджърите на Тесла! Разхода градско в Ню Йорк ще е доста по-малък от ДВГ а пробег от 300 км.(60 квата) мисля че ще им е достатъчен! В Германия в часовете със свръхпроизводство плащат за да ползваш ток, а нощна тарифа има навсякъде и е по-евтина! Винаги мисля преди да пиша,но все се намира някой разбирач недочел и недоучил! Главния проблем обаче е че все се намира някой нов и цялото писане отива на вятъра! Ти пак няма да си разбрал основната идея и ще се хванеш за някоя цифра,която не била абсолютно точна! Даже няма да си представиш как колите се дКоментиран от #26, #42
23:56 22.07.2018
25 Бухахабухахаха
До коментар #2 от "Weee":
Ти приятелю натурално ли си така прост или си вземал нещо за допълнително дооглупяване...за прЕател питам естествено06:23 23.07.2018
26 Търговец
До коментар #24 от "Да да":
1.В германия плащали при свръхпроизводство :))). Един път се случило на годината и вече голяма врява. Ама германеца първо си е платил за субсидия 20 евро после заредил без пари:))). Хайде да махнат субсидиите да видим как ще зареждаш без пари. Тези субсидии да не ги носи някой мармот???2. Нощната била евтина, абе мунчо ти зададе ли си въпроса дали това е защото дядо господ е казал така или има икономически причини, и дали ако всички започнат да зареждат през нощта те няма да се променят и с това цената. Не забравяй цената се определя от търсене и предлагане.
3.Цената на тока като цяло била евтина, абе прокопи я махни акциза, махни ДДС върху акциза и после го сложи на тока да те видя.
07:55 23.07.2018
27 Факти
До коментар #12 от "гост":
Цитат от другата статия:Например при 50 км/ч в града Tesla Model S може да измине почти 780 километра. При 130 км/ч на магистралата обаче максималният достижим пробег се свива до около 260 километра.
А със 160 под 200 километра!!!!!!!
Това е твоето бъдеще, а сега разбра ли от къде идват тези 260 километра дето толкова много ревеше за една предна статия че била фалшова :))
Коментиран от #29
08:06 23.07.2018
28 Зарядно
До коментар #23 от "Не не":
Защо повечето които не могат да разсъждават, си мислят че зареждането става с кабел в ръка, като държиш кабела през цялото време за зареждане, както пистолета на бензиностанцията? Зареждането на електромобилите се свежда до това, да включиш кабелът при паркиране, а при потегляне да го изключиш. Общо няколко секунди. При положение, че автомобилът стои паркиран през 90% от денонощието, Защо реши че всички ще зареждат по едно и също време и защо вечер? Електромобилите ще се зареждат автоматично само тогава, когато има достатъчно или излишна енергия и по този начин ще свалят цената на тока, а няма да я вдигнат. Най-висока е цената на пиковите газови централи, които балансират системата. При достатъчно електромобили, те могат да поемат тази дейност, така че колкото повече на брой зарядни, толкова по-малко проблеми за мрежата и толкова по-ниска цена на тока.Коментиран от #30
08:10 23.07.2018
29 Фалшиви новини
До коментар #27 от "Факти":
А ти прочете ли, че точно този пробег от 260 километра е фалшивата новина в статията. Не ти ли светна лампичката защо са заключили коментарите? 260 километра при скорост от 130 километра в час може да е максималният пробег на някоя малка батерия. Реалният пробег на Tesla с голямата батерия е около 400 км с включен климатик.Коментиран от #31, #37
09:42 23.07.2018
30 Търговец
До коментар #28 от "Зарядно":
Да бе хората не мислят по същият начин си мислят че около 8:00 а.m. и около 5:00p.m щяло да има задръстване в градовете колко са невежи само :).А ходил ли си малко из градовете на държави извън Западна Европа и САЩ да видиш колко процента от хората живеят в къщи? И от тях на колко км. е големият град???
Коментиран от #36
10:13 23.07.2018
31 Факти
До коментар #29 от "Фалшиви новини":
Факт е че на два пъти се публикуват еднакви данни!!!Трябва ли всеки да си купи(наеме) една Тесла за да разбере истината.
А ти вместо да ревеш дай един линк(не от Тесла форум) от журналисти колко е реалният пробег на някоя тесла при скорост над 130 км/ч каквато е за магистралите.
10:17 23.07.2018
32 икем
До коментар #10 от "Ха ха":
Пич, батериите на "Тесла" са разработени и се произвеждат от "Panasonic".Коментиран от #34, #35
10:33 23.07.2018
33 Vuicho Vanio
10:43 23.07.2018
34 гост
До коментар #32 от "икем":
Пич , батериите на Тесла са разработени СЪВМЕСТНО от Тесла и Панасоник , ПО ПОРЪЧКА и СПЕЦИФИКАЦИИ на Тесла и се произвеждат във фабрика собственост 50/50 между Тесла и Панасоник !! За следващите фабрики на Тесла е въпрос на преговори !!10:45 23.07.2018
35 гост
До коментар #32 от "икем":
Също така , пич , надявам се няма да ни разправяш вицове , как Панасоник ще остави Тесла (то и не може по договор) и ще иде при "немските производители" !!!!Коментиран от #40
10:49 23.07.2018
36 Зарядно
До коментар #30 от "Търговец":
Я ми прочети отново коментара и цитирай къде съм писал нещо за къща? Писал съм за зарядно на всяко едно паркомясто, Независимо дали то се намира на служебен паркинг, на обществен паркинг, на улицата до тротоара, пред жилището или магазин. Всяко едно място на което си паркираш автомобила. Например ако пътуваш от къщи до работа 20 километра, за да си възстановиш заряда, ще са ти необходими 4 киловатчаса. Това може да стане за един час с 4 kW или за два часа с 2 киловата или четири часа с по един киловат мощност. Всички тези сценарии са осъществими в 8-часовият работен ден, като няма никакво значение кога ще започне и кога ще спре зареждането. Ако целият през целият ден мрежата е натоварена, Няма никакъв проблем дори да не се зарежда въобще, а зареждането да се осъществи в малките часове на денонощието, когато мрежата е най-малко натоварена. Всичко това е повече писане на софтуер отколкото хардуерни изисквания. Представи си го нещо като torrent системата.Коментиран от #41
10:52 23.07.2018
37 Факти
До коментар #29 от "Фалшиви новини":
https://www.quora.com/How-long-could-a-Tesla-Model-S-100D-last-at-a-speed-of-120-miles-per-hourНещо такова във видеото който го мързи да го отвори ще обобщя:
Със 90кВч батерия Бьорн изминава(на живо) 106 км със скорост около 200км/ч в Германия. Когато тръгва батерията е на 100% след 106 км е 14%.
Тоест след 150 км ти си в критичното ниво около 5%. Да верно скоростта е много голяма аз лично никога не карам с такава, но ти ако дадеш с 150 км/ч ще бъде полезно за всички нас!!!!!
10:54 23.07.2018
38 гост
Коментиран от #43, #46
11:25 23.07.2018
39 gad
Коментиран от #44
11:40 23.07.2018
40 икем
До коментар #35 от "гост":
Нищо не мисля да разправям на когото и да било, батериите на "Tesla", са разработени от специалисти на "Panasonic" произвеждат се от "Panasonic", във фабрики на "Panasonic" - факт."Tesla" са финансирали част от разработката. Въпрос на време е и другите японски гиганти, като "Hitachi", "Toshiba," Sharp "," Mitsubishi heavy industry " и др. , да започнат собствено производство, ако има пазар разбира се.Коментиран от #45
11:48 23.07.2018
41 Търговец
До коментар #36 от "Зарядно":
То хубаво ама големият спор и сега ако не си разбрал е КОЙ КОЙ КОЙ .Щото Мерцедес и другите казват ние правим коли ние не сме Шел или за ток примерно ЕОН.
Та всичко това струва пари и скъпа поддръжка та ти ни разправяй че тока растял по дърветата и бил без пари.
На практика няма да ти е по-евтино от бензина но поне ще е малко по чисто.
11:51 23.07.2018
42 Язе
До коментар #24 от "Да да":
Фотоволтаици в Ню Йорк!!!!Е тук направо ме уби.Може да сложат на ЕСБ или цялото 5-то авеню да го осеят с панели.Дори Тръмп може да накичи цялата си сграда с панели.Хем ще е сянка,пести от климатици и спестеното отива в електричките.Малко по-сериозно.11:53 23.07.2018
43 Копърка
До коментар #38 от "гост":
Хората искат футуристична консерва, ти уби коча с лопатата:))).11:53 23.07.2018
44 Патентно бюро
До коментар #39 от "gad":
Патенти за какво??Как да не загрява батерията:))). Смешно е това всеки го знае, Тесла има патент колата да е с 4 гуми и да е продълговата и сплесната:)
11:55 23.07.2018
45 Gigafactory
До коментар #40 от "икем":
А да си чувал нещо за гигафабриката на Тесла? Какво произвеждат там? Локум? А да си чул, че това в момента е фабриката която произвежда най-много батерии в световен мащаб? Да си чул, че от Панасоник казаха, че биха участвали в следващата гигафабрика... ако от Tesla ги поканят? Хайде отговори си на тези въпроси и пак заповядай да обясняваш кой произвежда батериите.Коментиран от #47
12:00 23.07.2018
46 икем
До коментар #38 от "гост":
Пич, върви в представителството на "Тесла" в Бирмингам и виж как чакат на" опашка." Има десетки Тесли на склад. Не знам това с чакането с месеци от къде идва. Отиваш, вадиш парата и се прибираш с 🚙.12:02 23.07.2018
47 икем
До коментар #45 от "Gigafactory":
Не съм, ама съм чувал за мега, хера, гига, мига, хипер, трипер фабриката им :) По твоята логика, Панасоник произвеждат батериите и трябва някой да ги кани. По-голяма глупост скоро не бях срещал. Историята ясно показва, че японските производители не изостават един от друг. Има малки разлики в качеството на отделните фирми, но като цяло са равни.Коментиран от #48
12:12 23.07.2018
48 Gigafactory
До коментар #47 от "икем":
Panasonic ще обмисли бъдеща инвестиция в т.нар. Gigafactory на Tesla, ако ѝ бъде отправено подобно предложение от американския производител на електромобили. Това разкри директор на японския конгломерат, цитиран от Ройтерс.Инвестицията ще бъде допълнение към сумата от 1,6 млрд. долара, с които Panasonic допринася за завода за батерии за автомобили, който управлява заедно с Tesla в американския щат Невада.
"Разбира се, че ще обмислим допълнителна инвестиция, ако бъдем помолени да го направим“, коментира Йошио Ито, директор на автомобилния бизнес на Panasonic.
Коментарите бяха направени след като Tesla достигна целта си за производството на 5000 коли Model 3 в неделя сутринта.
Производството на Model 3, което започна миналия юли, се сблъска с редица проблеми, включително с правенето на батериите.
Миналата седмица Ито заяви на срещата на акционерите на Panasonic, че увеличението в производството на Model 3 е довел до недостиг на батерийни клетки на моменти.
Коментиран от #50
12:44 23.07.2018
49 незнайко
15:12 23.07.2018
50 икем
До коментар #48 от "Gigafactory":
Лек, това, което си постнал е рутинен отговор на зададен въпрос, нищо повече. И мен някой да ме пита бих ли инвестира в дадено нещо - и аз така ще отговоря.Ще обмисля,може,бих, би представлявало интерес за нас и т. н. Къв е проблема "Хюндай" да направят предложение на Панасоник за същото.Коментиран от #51
15:19 23.07.2018
51 Gigafactory
До коментар #50 от "икем":
Какво точно предложение да направят Hyundai? Panasonic да вложат няколко милиарда в новата фабрика за батерии на Hyundai? Май не схващаш смисъла на написаното. Фабриката за батериите е на Тесла, а Panasonic просто имат дял. Не е както ти твърдиш, че Тесла купувала батериите от Панасоник. При евентуално разширяване на капацитета или строеж на Нова фабрика за батерии, Панасоник ще участват само ако ги поканят. Ако в момента, когато от Тесла работят на половината от обявеният капацитет, Panasonic среща трудности с доставката на батерии, какво ли ще е когато правят по 10 000 автомобила седмично догодина? Дали от Панасоник ще имат възможност да обърнат внимание на Hyundai, дори да имат желание? Дали от Hyundai имат ноу-хау, по което да поръчат машини за производство на Панасоник? Прекалено вярвате на митове, че Тесла произвежда автомобилите си със стандартни части, които се намират на пазара и не са измислили нищо иновативно.Коментиран от #52
15:43 23.07.2018
52 Зорлем
До коментар #51 от "Gigafactory":
Точно пък ти да обвиняваш някого във вярване в митове...16:41 23.07.2018
53 ВАГ
23:40 23.07.2018
54 Иван
Коментиран от #55
09:43 24.07.2018
55 Антиелектрика
До коментар #54 от "Иван":
Така е - сега литър петрол струва 70 стотинки. Акциза обаче за 2018 година на литър бензин и дизел е също около 70 стотинки. Само демагог и лъжец може да твърди, че масовостта на електромобилите ще направи пътуването с тях по-евтино.10:20 24.07.2018
56 Гон
10:23 24.07.2018
57 tre
До коментар #3 от "CL500":
Няма никакво значение кой кога ще бъде по-добър.ТЕСЛА промениха автомобилния свят завинаги!
Щом всички ги следват, това е ОК.
14:08 24.07.2018
58 гощо
10:00 25.07.2018