22 Юли, 2018 13:00 8 267 58

Електромобилност: Немските концерни скоро ще изпреварят Tesla

  • daimler-
  • tesla-
  • bmw-
  • mercedes-
  • електромобили

Тесла все още е номер едно на пазара за електрически автомобили, но немските производители скоро ще задминат пионера от Калифорния. Това показва проучване на консултантската фирма PA Consulting Group. В изследването са оценени 13 автоконцерна въз основа на много критерии, включително обща технология, технология на батериите, мрежа на доставчици и финансови резултати. Според резултатите американският производител Tesla ще продължи да бъде номер едно и през 2019-та , следван от Renault / Nissan / Mitsubishi (втори), BWM (трети) и Hyundai / Kia (четвърти). Daimler ще заемат пета позиция, VW - седма, а PSA (Opel) се нареждат на единадесето място. Все пак, според анализаторите, тази класация ще претърпи драстични промени през следващите години.

През 2021-ва Tesla ще бъде едва на седма позиция. Предните места ще заемат почти изцяло само немски автопроизводители - единствено Renault / Nissan / Mitsubishi ще могат да се конкурират с тях (второ място). Даймлер ще бъде на лидерската позиция, BMW се очаква да бъдат трети, а VW - четвърти. PSA ще продължи да заема единадесето място, а Ford ще е на дванадесето.

Германските автоконцерни ще се възползват от "ясните си стратегии и модернизирани портфейли", каза Томас Гьотъл от PA Consulting. Лошата позиция на Тесла пък се оправдава от анализаторите с проблемите в производството и финансовите трудности.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ха ха

    34 22 Отговор
    Смях! Скоро ... през 2021г. ... А от Тесла ще спят дотогава? Тези същите анализатори, през 2016г прогнозираха че в края на 2019 година, Тесла едва ще произвежда 50 хиляди броя Модел3 ... в най-добрия случай, ако не е фалирала дотогава.

    Много ми е интересно, защо забраните коментарите на предишната новина за пробегът от 1000км. Да не би за да не ви ПОПРАВЯТ ФАЛШИВИТЕ ДАННИ които сте писали? Максимума бил 260км пробег при 130км/ч. Е няма толкова нагла лъжа.

    Коментиран от #3, #7, #17

  • 2 Weee

    14 30 Отговор
    Е най накрая.Колкото и да се мъчат САЩ макар и негласно още веднъж се убедиха,че машиностроенето е в ДНК то на немеца.Нямат равни немците,а американците си направиха театъра с реклами и помпозност.Но сами се убедиха,че не ги бива в автомобилостроенето.Хората почнаха да си теглят парите от Тесла защото многото разбраха,че е балон и само реклами.Сега почнаха да излизат статии ,че дизела е по екологичен,малки и редки статии но е самата истина.САЩ/Тесла убеждаваха правителствата(щеш не щеш)че ел.колата е по екологична с големи статии и реклами,но никога не признаваха,че придобиването на ел.енергия замърсява повече и от дизела.

    Коментиран от #4, #25

  • 3 CL500

    15 8 Отговор

    До коментар #1 от "Ха ха":

    Статията се основава на прогнозни резултати на всички тези концерни. Не е казано, че се сравняват със сегашното положение на Тесла, а с бъдещото, спрямо темповете на развитие. То няма нищо толкова учудващо, все пак Тесла по никакъв начин не може да се конкурира с потенциала на големите, винаги е било въпрос на време, кога големите играчи ще вложат повече ресурс и ще задминат Теслите. Дори, ако това ще да е бъдещето, съм 100% сигурен, че след време, много или малко, Тесла ще се задъхва дотолкова в авто-пазара спрямо конкуренцията, че ще се пренасочат в някакво друго ел. специфично производство или просто ще бъдат погълнати от някой голям играч (уж като общ консорциум, ама с подчинена роля ;-) ).

    Коментиран от #6, #57

  • 4 546

    11 24 Отговор

    До коментар #2 от "Weee":

    Пълна глупост е тая статия.Тесла надали ще бъдат минати скоро,а американските автомобили са емблематични и едни от най-добрите в света.А сега да те питам ,можеш ли да ми кажеш ел. модела на Лада на кое място е ?

    Коментиран от #22

  • 5 Weee

    13 20 Отговор
    А ти можеш ли да ми посочиш ел.кола с милионни километри?Без да са сменени ел моторите и батерията?А на дизела мога да ти посоча 10 милиона.А чуваш ли учените и ел.инженерите какво викат за тези коли и тяхната консумация?Я си калкулирай в Ню Йорк 1 000000 коли едновременно зареждат и какво се получава.Или те интересува величието на рекламата.А колко коли се връщат с дефекти обратно във фабриката и защо не може Тесла да прави качествени коли.

    Коментиран от #12, #13, #15

  • 6 гост

    27 4 Отговор

    До коментар #3 от "CL500":

    Ако някоя фирма , няма значение немска , американска , ако ще да е китайска изкара по-добри показатели за електромобил от Тесла , това е само плюс за потребителите и да заповяда !!!! Само че такава все още не се е появила и не се вижда скоро да се появи !! Всичките закани за 2021 са просто принуда за "стогодишните" , защото тогава щат не щат влизат новите изисквания за 95 гр емисии от цялата гама модели !!!! И ми е много чудно как им "оцениха" технологиите , като досега само прототипи са показали , с "прогнозни" показатели , на които явно и самите те не вярват , както се видя от скорошното сравнение на електрическия Ягуар с Тесла ! Докато не постигнат по-добри и то значително показатели , никакъв производствен капацитет не ги спасява , така както в момента за Тесла чакат стотици хиляди , а електромобилите на Форд и ГМ си стоят по складовете и се чудят с какви "промоции" да ги пласират !! Така че не бързайте с фанфарите , 2021 не е толкова далече , само зарядните станции на Тесла не могат направи за 3 години , за другия "капацитет" да не говорим !! Я вземете погледнете чия е тая агенция и кой и плаща "изследването" , да няма изненади , а ??
  • 7 123

    10 11 Отговор

    До коментар #1 от "Ха ха":

    А ти прочете ли как са изминати тези 1000 километра? Смяташ ли, че подобно нещо е реалистично в ежедневието? Ти защо се правиш на интересен? Ти, добре... ли си? Ти въобще за какво се плюнчиш? За спорта? Твоята електричка на колко работи, 220 или 110? Аман от тралове!
    Иначе за статията, съвсем нормално е! Наместо да се плюнчите всички, просто проверете продажбите на електричка. Тесла е обречена! Просто няма ресурсите, и се развива главоломно изкуствено за да задоволи инвеститорите. Въпрос на време е да я издухат ....

    Коментиран от #8, #9, #10

  • 8 Японеца

    17 6 Отговор

    До коментар #7 от "123":

    Мислех , че си минал 10-ти клас, ама май не си!
    Тесла не могат да я стигнат още 5г
  • 9 Японеца

    14 4 Отговор

    До коментар #7 от "123":

    Мислех , че си минал 10-ти клас, ама май не си!
    Тесла не могат да я стигнат още 5г
  • 10 Ха ха

    19 4 Отговор

    До коментар #7 от "123":

    Абе те, че ще духат, ще духат, това е ясно. Само с "проучвания" електромобили не се произвеждат. Трябват и батериики. И докато останалите ходят по супермаркетите да си ги пазаруват от който каквото намерят, Тесла си ги произвежда сама, проектирани специално за електромобили. Техните си електромобили. До 2021г. Останалите дори фабриката за батерии не могат да построят, за да им поеме по-голям капацитет за производство от този на Тесла . Дори да построят фабрики, дотогава няма да има разработени толкова мини за материалите за производство. Съществуващите днес мини отдавна са подписали договори с Тесла и останалите производители на батерии, за всичките произведени количества за години напред. Поне още пет години Тесла ще е лидер и в технологиите и в продажбите. Изненади могат да се очакват единствено от Китай, а като гледам "експертите" дори не са ги включили в класацията.

    Коментиран от #19, #32

  • 11 некойси

    11 6 Отговор
    Ама на куково лято ... трябва доста Тесли да разлобят докато започнат да произвеждат завършен продукт, камо ли да се конкурира с тях.
  • 12 гост

    17 7 Отговор

    До коментар #5 от "Weee":

    Отговаряш ми на въпроса с въпрос.И за какво величие и реклами ми говориш,ти наред ли си ?! Тук става въпрос за бъдещето и е явно ,че всички големи марки тръгват по стъпките на Тесла,а ти тука ни убеждаваш ,как някакъв дизелов таралясник бил минавал над 1 милион километра.За да минеш с Тесла 400км. ще ти струва около 10лв.Да не забравяме и ,че караш автомобил който набира по-бързо от Ферари,а не като твоя дизеляк ,разбираш ли ? И какво значи връщали автомобили ? Еми те и новите S класи ги връщат с дефекти бе трол и какво от това ? Като толкова те влече ,карай си там Ладата още 10 милиона километра и няма кой да те пипне.Все пак се ремонтира с чук.За какво са ти тея модерни и ненадеждни автомобили ,нали така ?

    Коментиран от #27

  • 13 жица

    15 5 Отговор

    До коментар #5 от "Weee":

    От догодина спира производството на дизелови и бензинови автомобили Волво. Само електрически. Те тъпите шведи къде ще се мерят с теб!?
  • 14 Жичкаджия

    8 1 Отговор
    Купил съм си 1000 броя ААА батерии!
  • 15 Да да

    11 9 Отговор

    До коментар #5 от "Weee":

    Гений,ами ако 1 000 000 коли зареждат едновременно на бензиностаниите? Не се ли сещаш че тази тъпотия е невъжможна! Това значи да има 1 мил.зарядни станции само в Ню Йорк! Голяма част от колите ще се зареждат в гаража през ноща в часовете с ниска натовареност! Вероятно ще има и намаление на цените на тока през деня пак в такива часове! Ама е по-лесно да пишеш, вместо да мислиш!

    Коментиран от #18, #23

  • 16 5555

    10 1 Отговор
    Много странно тойота не прави никакви опити по въпроса.Поне няма инфо а те пуснаха първи хибридната технология.Струва ми се,че гледат сеир и чакат какво ще направят другите и след това ще има голяма изненада
  • 17 Язе

    11 7 Отговор

    До коментар #1 от "Ха ха":

    Пробег от 1000км без радио,климатик и ср.скорост великите 36км/час.Времетраене 30часа.Това ли е бъдещето?Дръж си го за теб.Аз си оставам в миналото когато за Сл.бряг пътувам 4часа а не половин ден на 35градуса без климатик.Евр.автопроизводители не само ще настигнат но и ще минат Тесла без никакви затруднения.Сега си продават двг-та и ги боли фара за Тесла.
  • 18 Язе

    10 4 Отговор

    До коментар #15 от "Да да":

    Искаш да кажеш,че е невъзможно ако има 1млн електромобила в Ню Йорк да зареждат едновременно?Как ще движат ако не зареждат?Също искаш да кажеш,че ако това се случи ще има понятие като ниска натовареност?Нали разбираш,че това не е като да си зареждаш телефона,тук се иска мощност.Щели да намалят цените за да зареждаш евтино??????Я пак.Дори мисля,че ще ти плащат да им ползваш тока.Май вярно ти е по-лесно да пишеш,отколкото да мислиш.

    Коментиран от #24

  • 19 Търговец

    2 4 Отговор

    До коментар #10 от "Ха ха":

    ХаХа даже борсите биле затворили и не се търгувало литии и кобалт понеже всичкият бил изкупен.

    Коментиран от #21

  • 20 ще ще ще

    6 3 Отговор
    Гьотъл ми говори ала-бала, но не споменава нищо конкретно. Японците направиха консорциум от 23 компании за да останат лидери в производството на батерии, за да се опънат на следващите в класацията китайските CATL и BYD, а швабите ги няма никъде, но виждаш ли 2021 г. ще изметат всичко и всички и ще са първи. В същото време германците се утрепаха да разглобяват колите на Тесла. Зюдойче Цайтунг последно писа, че неназован германски премуим автопроизводител платил близо 200 хил. евро за Тесла модел 3. Колата е тествана всячески от инженерите преди да започнат да я разглобяват. Според немското издание особено впечатлени били от електрониката, която била "изумително интелигентна в много детайли." Порше купува 10 процента дял в хърватската Римак –досега защо не купували дялове в други фирми, за да се учат да си правят бензиновите поршета? Защо в колоната от тестови ел-поршета има Тесла модел-Х? Ауди си купи модел X още преди да започнат доставките за Европа. Мерцедес вече знаем какво направи с една модел S. Е, сигурно са много напред щом правят тия неща.........
  • 21 кобалт от Конго

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "Търговец":

    Това е вярно, че Тесла има най-изгодни договори за кобалт, а също така единствено те (с доставчика им Панасоник) успяха засега да свалят нивото на кобалт в батерията от 8% на под 3%, което с първия факт е двоен коз, защото кобалта наистина се добива трудно и е дефицитен.
  • 22 ЕлАвто

    4 3 Отговор

    До коментар #4 от "546":

    Тесла ще бъдат минати защото не могат да произвеждат толкова колкото големите производители.Лада са в групата на Рено Нисан.Може да има Лада Лийф, ама в Русия това не работи /студ пътища големи растояния /.
  • 23 Не не

    6 5 Отговор

    До коментар #15 от "Да да":

    Почти всички зареждат вечер тъпако! Бъди сигурен, че тогава електроенергията вече няма да е на сегашната цена.

    Коментиран от #28

  • 24 Да да

    4 1 Отговор

    До коментар #18 от "Язе":

    Първо прочети какво съм написал! На една колонка на бензиностанция на ден могат да заредят примерно 100 коли(за 24 часа) ! Да сложим 8 колонки средно на бенз! Ню Йорк е мегаполис,ще му дадем 10 мил.коли! От тях да кажем че на ден зареждат 4 мил. Което ще рече че има 400 000 колонки на 50 000 бенз. Или максимума е 400 000 на веднъж,но едва ли може да се получи,вероятно е 200 000! Сега за елките! 10 мил.елки зареждат се 5 мил.на ден! Средно 60 квата! Вкъщи на 7 квата зарядно за 8-9 часа(докато спиш или почиваш) ще се заредят 2,5 милиона коли! Натоварването за къща ,апартамент се калкулира минимум на 8 квата и нормално на 20 квата! Консумацията на ток през ноща е около 60% от тази през деня! Тези 40% ще стигнат за колите! Няма да се налага да се изключват мощности през ноща! През деня голяма част от тока на зарядните ще се покрива от фотоволтаици,тоест ще се произвежда на мястото където се зарежда подобно на суперчърджърите на Тесла! Разхода градско в Ню Йорк ще е доста по-малък от ДВГ а пробег от 300 км.(60 квата) мисля че ще им е достатъчен! В Германия в часовете със свръхпроизводство плащат за да ползваш ток, а нощна тарифа има навсякъде и е по-евтина! Винаги мисля преди да пиша,но все се намира някой разбирач недочел и недоучил! Главния проблем обаче е че все се намира някой нов и цялото писане отива на вятъра! Ти пак няма да си разбрал основната идея и ще се хванеш за някоя цифра,която не била абсолютно точна! Даже няма да си представиш как колите се д

    Коментиран от #26, #42

  • 25 Бухахабухахаха

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Weee":

    Ти приятелю натурално ли си така прост или си вземал нещо за допълнително дооглупяване...за прЕател питам естествено
  • 26 Търговец

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Да да":

    1.В германия плащали при свръхпроизводство :))). Един път се случило на годината и вече голяма врява. Ама германеца първо си е платил за субсидия 20 евро после заредил без пари:))). Хайде да махнат субсидиите да видим как ще зареждаш без пари. Тези субсидии да не ги носи някой мармот???
    2. Нощната била евтина, абе мунчо ти зададе ли си въпроса дали това е защото дядо господ е казал така или има икономически причини, и дали ако всички започнат да зареждат през нощта те няма да се променят и с това цената. Не забравяй цената се определя от търсене и предлагане.
    3.Цената на тока като цяло била евтина, абе прокопи я махни акциза, махни ДДС върху акциза и после го сложи на тока да те видя.
  • 27 Факти

    3 3 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Цитат от другата статия:
    Например при 50 км/ч в града Tesla Model S може да измине почти 780 километра. При 130 км/ч на магистралата обаче максималният достижим пробег се свива до около 260 километра.
    А със 160 под 200 километра!!!!!!!
    Това е твоето бъдеще, а сега разбра ли от къде идват тези 260 километра дето толкова много ревеше за една предна статия че била фалшова :))

    Коментиран от #29

  • 28 Зарядно

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "Не не":

    Защо повечето които не могат да разсъждават, си мислят че зареждането става с кабел в ръка, като държиш кабела през цялото време за зареждане, както пистолета на бензиностанцията? Зареждането на електромобилите се свежда до това, да включиш кабелът при паркиране, а при потегляне да го изключиш. Общо няколко секунди. При положение, че автомобилът стои паркиран през 90% от денонощието, Защо реши че всички ще зареждат по едно и също време и защо вечер? Електромобилите ще се зареждат автоматично само тогава, когато има достатъчно или излишна енергия и по този начин ще свалят цената на тока, а няма да я вдигнат. Най-висока е цената на пиковите газови централи, които балансират системата. При достатъчно електромобили, те могат да поемат тази дейност, така че колкото повече на брой зарядни, толкова по-малко проблеми за мрежата и толкова по-ниска цена на тока.

    Коментиран от #30

  • 29 Фалшиви новини

    4 1 Отговор

    До коментар #27 от "Факти":

    А ти прочете ли, че точно този пробег от 260 километра е фалшивата новина в статията. Не ти ли светна лампичката защо са заключили коментарите? 260 километра при скорост от 130 километра в час може да е максималният пробег на някоя малка батерия. Реалният пробег на Tesla с голямата батерия е около 400 км с включен климатик.

    Коментиран от #31, #37

  • 30 Търговец

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "Зарядно":

    Да бе хората не мислят по същият начин си мислят че около 8:00 а.m. и около 5:00p.m щяло да има задръстване в градовете колко са невежи само :).
    А ходил ли си малко из градовете на държави извън Западна Европа и САЩ да видиш колко процента от хората живеят в къщи? И от тях на колко км. е големият град???

    Коментиран от #36

  • 31 Факти

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "Фалшиви новини":

    Факт е че на два пъти се публикуват еднакви данни!!!
    Трябва ли всеки да си купи(наеме) една Тесла за да разбере истината.
    А ти вместо да ревеш дай един линк(не от Тесла форум) от журналисти колко е реалният пробег на някоя тесла при скорост над 130 км/ч каквато е за магистралите.
  • 32 икем

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "Ха ха":

    Пич, батериите на "Тесла" са разработени и се произвеждат от "Panasonic".

    Коментиран от #34, #35

  • 33 Vuicho Vanio

    1 0 Отговор
    Идеята на статията е много вярна. Всички големи концерни отдавна са напред с батериите и ел. колите - технологии използвани във Ф1 и Формула Е, които са разработени именно от МБ, БМВ, Рено и т.н. Просот на тези марки не им е необходимо към момента да изваждат ел автбомобили, при положение че заводите и поточните им линии са пригодени за други модели. Т.е. те ще експлоатират тези модели до последно и когато регулациите трябва да бъдат покрити съм убеден , че ще излязат със супер ексклузивни модели базирани на технологии от преди 10 години. Позицията на Тесла обаче е много силна поради една причина - качество и цена, по продажби може и да загубят но ще останат лидери в цена/качество сегмента. 100% МБ ще извадят ултра луксозни електро мобили, където Тесла не може да ги конкурира и т.н.
  • 34 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #32 от "икем":

    Пич , батериите на Тесла са разработени СЪВМЕСТНО от Тесла и Панасоник , ПО ПОРЪЧКА и СПЕЦИФИКАЦИИ на Тесла и се произвеждат във фабрика собственост 50/50 между Тесла и Панасоник !! За следващите фабрики на Тесла е въпрос на преговори !!
  • 35 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #32 от "икем":

    Също така , пич , надявам се няма да ни разправяш вицове , как Панасоник ще остави Тесла (то и не може по договор) и ще иде при "немските производители" !!!!

    Коментиран от #40

  • 36 Зарядно

    0 1 Отговор

    До коментар #30 от "Търговец":

    Я ми прочети отново коментара и цитирай къде съм писал нещо за къща? Писал съм за зарядно на всяко едно паркомясто, Независимо дали то се намира на служебен паркинг, на обществен паркинг, на улицата до тротоара, пред жилището или магазин. Всяко едно място на което си паркираш автомобила. Например ако пътуваш от къщи до работа 20 километра, за да си възстановиш заряда, ще са ти необходими 4 киловатчаса. Това може да стане за един час с 4 kW или за два часа с 2 киловата или четири часа с по един киловат мощност. Всички тези сценарии са осъществими в 8-часовият работен ден, като няма никакво значение кога ще започне и кога ще спре зареждането. Ако целият през целият ден мрежата е натоварена, Няма никакъв проблем дори да не се зарежда въобще, а зареждането да се осъществи в малките часове на денонощието, когато мрежата е най-малко натоварена. Всичко това е повече писане на софтуер отколкото хардуерни изисквания. Представи си го нещо като torrent системата.

    Коментиран от #41

  • 37 Факти

    5 0 Отговор

    До коментар #29 от "Фалшиви новини":

    https://www.quora.com/How-long-could-a-Tesla-Model-S-100D-last-at-a-speed-of-120-miles-per-hour
    Нещо такова във видеото който го мързи да го отвори ще обобщя:
    Със 90кВч батерия Бьорн изминава(на живо) 106 км със скорост около 200км/ч в Германия. Когато тръгва батерията е на 100% след 106 км е 14%.
    Тоест след 150 км ти си в критичното ниво около 5%. Да верно скоростта е много голяма аз лично никога не карам с такава, но ти ако дадеш с 150 км/ч ще бъде полезно за всички нас!!!!!
  • 38 гост

    2 4 Отговор
    Ще, ще, ще, а само Тесла прави хиляди коли дневно. Другите правят, но няма търсене за тях, докато при Тесла са на опашка стотици хиляди. Хайде замислете се като пуснат пикапи, сувове и камиони дали ще са на 7мо място с техните цени и дали някой ще плаща двойно и тройно за немското. Хората искат футуристична електроческа кола, а не голф с батерия в багажника и пробег от 100км., каквото предлагат немците.

    Коментиран от #43, #46

  • 39 gad

    2 3 Отговор
    Еми успех им пожелавам. Добре че бяха Тесла, да си отворят безплатно патентите преди 3-4 години, че да дръпнат и останалите.

    Коментиран от #44

  • 40 икем

    2 1 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Нищо не мисля да разправям на когото и да било, батериите на "Tesla", са разработени от специалисти на "Panasonic" произвеждат се от "Panasonic", във фабрики на "Panasonic" - факт."Tesla" са финансирали част от разработката. Въпрос на време е и другите японски гиганти, като "Hitachi", "Toshiba," Sharp "," Mitsubishi heavy industry " и др. , да започнат собствено производство, ако има пазар разбира се.

    Коментиран от #45

  • 41 Търговец

    4 0 Отговор

    До коментар #36 от "Зарядно":

    То хубаво ама големият спор и сега ако не си разбрал е КОЙ КОЙ КОЙ .
    Щото Мерцедес и другите казват ние правим коли ние не сме Шел или за ток примерно ЕОН.
    Та всичко това струва пари и скъпа поддръжка та ти ни разправяй че тока растял по дърветата и бил без пари.
    На практика няма да ти е по-евтино от бензина но поне ще е малко по чисто.
  • 42 Язе

    4 0 Отговор

    До коментар #24 от "Да да":

    Фотоволтаици в Ню Йорк!!!!Е тук направо ме уби.Може да сложат на ЕСБ или цялото 5-то авеню да го осеят с панели.Дори Тръмп може да накичи цялата си сграда с панели.Хем ще е сянка,пести от климатици и спестеното отива в електричките.Малко по-сериозно.
  • 43 Копърка

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    Хората искат футуристична консерва, ти уби коча с лопатата:))).
  • 44 Патентно бюро

    3 1 Отговор

    До коментар #39 от "gad":

    Патенти за какво??
    Как да не загрява батерията:))). Смешно е това всеки го знае, Тесла има патент колата да е с 4 гуми и да е продълговата и сплесната:)
  • 45 Gigafactory

    3 3 Отговор

    До коментар #40 от "икем":

    А да си чувал нещо за гигафабриката на Тесла? Какво произвеждат там? Локум? А да си чул, че това в момента е фабриката която произвежда най-много батерии в световен мащаб? Да си чул, че от Панасоник казаха, че биха участвали в следващата гигафабрика... ако от Tesla ги поканят? Хайде отговори си на тези въпроси и пак заповядай да обясняваш кой произвежда батериите.

    Коментиран от #47

  • 46 икем

    3 1 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    Пич, върви в представителството на "Тесла" в Бирмингам и виж как чакат на" опашка." Има десетки Тесли на склад. Не знам това с чакането с месеци от къде идва. Отиваш, вадиш парата и се прибираш с 🚙.
  • 47 икем

    2 2 Отговор

    До коментар #45 от "Gigafactory":

    Не съм, ама съм чувал за мега, хера, гига, мига, хипер, трипер фабриката им :) По твоята логика, Панасоник произвеждат батериите и трябва някой да ги кани. По-голяма глупост скоро не бях срещал. Историята ясно показва, че японските производители не изостават един от друг. Има малки разлики в качеството на отделните фирми, но като цяло са равни.

    Коментиран от #48

  • 48 Gigafactory

    4 0 Отговор

    До коментар #47 от "икем":

    Panasonic ще обмисли бъдеща инвестиция в т.нар. Gigafactory на Tesla, ако ѝ бъде отправено подобно предложение от американския производител на електромобили. Това разкри директор на японския конгломерат, цитиран от Ройтерс.

    Инвестицията ще бъде допълнение към сумата от 1,6 млрд. долара, с които Panasonic допринася за завода за батерии за автомобили, който управлява заедно с Tesla в американския щат Невада.

    "Разбира се, че ще обмислим допълнителна инвестиция, ако бъдем помолени да го направим“, коментира Йошио Ито, директор на автомобилния бизнес на Panasonic.
    Коментарите бяха направени след като Tesla достигна целта си за производството на 5000 коли Model 3 в неделя сутринта.

    Производството на Model 3, което започна миналия юли, се сблъска с редица проблеми, включително с правенето на батериите.
    Миналата седмица Ито заяви на срещата на акционерите на Panasonic, че увеличението в производството на Model 3 е довел до недостиг на батерийни клетки на моменти.

    Коментиран от #50

  • 49 незнайко

    1 1 Отговор
    Защо всички се сравняват с ТЕСЛА ??? Немските концерни щели да я изпреварят !!! Разбира се един срещу всички, не може да се справи !!!
  • 50 икем

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "Gigafactory":

    Лек, това, което си постнал е рутинен отговор на зададен въпрос, нищо повече. И мен някой да ме пита бих ли инвестира в дадено нещо - и аз така ще отговоря.Ще обмисля,може,бих, би представлявало интерес за нас и т. н. Къв е проблема "Хюндай" да направят предложение на Панасоник за същото.

    Коментиран от #51

  • 51 Gigafactory

    3 2 Отговор

    До коментар #50 от "икем":

    Какво точно предложение да направят Hyundai? Panasonic да вложат няколко милиарда в новата фабрика за батерии на Hyundai? Май не схващаш смисъла на написаното. Фабриката за батериите е на Тесла, а Panasonic просто имат дял. Не е както ти твърдиш, че Тесла купувала батериите от Панасоник. При евентуално разширяване на капацитета или строеж на Нова фабрика за батерии, Панасоник ще участват само ако ги поканят. Ако в момента, когато от Тесла работят на половината от обявеният капацитет, Panasonic среща трудности с доставката на батерии, какво ли ще е когато правят по 10 000 автомобила седмично догодина? Дали от Панасоник ще имат възможност да обърнат внимание на Hyundai, дори да имат желание? Дали от Hyundai имат ноу-хау, по което да поръчат машини за производство на Панасоник? Прекалено вярвате на митове, че Тесла произвежда автомобилите си със стандартни части, които се намират на пазара и не са измислили нищо иновативно.

    Коментиран от #52

  • 52 Зорлем

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "Gigafactory":

    Точно пък ти да обвиняваш някого във вярване в митове...
  • 53 ВАГ

    1 2 Отговор
    За да потръгне производството на електромобили трябва да го направят немците и естествено другите да преписват както винаги. Това е така от 1000години насам .
  • 54 Иван

    6 1 Отговор
    Всички сме се юрнали да говорим вкупом за дизеловите таралясници и как електричките минавали 1,000 км с 10 лв в джоба. Съществува обаче един проблем. Нали не си мислите, че като преминем изцяло на ток, цената на тока ще остане същата? Цената на тока върви само нагоре и сте го усетили и в България. Вероятно, до покупката на първия ви електромобил на старо, цената ще се е повишила дотолкова, че да се сравнява с настоящите цени на дизела. Т.е. ние всички искаме да се откъснем от зависимостта си от горивната мафия и затова вървим към зависимостта от електрическата мафия. Сегашните ЕРП-та и централи ще станат мастодонти на пазара, а ние максимално да си монтираме некой фотоволтаик да ни светят крушките и телевизора вкъщи...

    Коментиран от #55

  • 55 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #54 от "Иван":

    Така е - сега литър петрол струва 70 стотинки. Акциза обаче за 2018 година на литър бензин и дизел е също около 70 стотинки. Само демагог и лъжец може да твърди, че масовостта на електромобилите ще направи пътуването с тях по-евтино.
  • 56 Гон

    2 0 Отговор
    Нисан и сега произвежда повече от Тесла.
  • 57 tre

    2 2 Отговор

    До коментар #3 от "CL500":

    Няма никакво значение кой кога ще бъде по-добър.
    ТЕСЛА промениха автомобилния свят завинаги!
    Щом всички ги следват, това е ОК.
  • 58 гощо

    1 0 Отговор
    Теслите не стават.Скоро ще бъдат задминати и то сериозно. Да не говорим,че Хонда и Хитачи са направили компания за електромотори с които вероятно ще се оборудват масовите кокали в бъдеще.