Last news in Fakti

9 Август, 2018 17:44 4 228 12

От конвейера слезе 10-милионният Mustang

  • ford-
  • mustang-
  • юбилей

От поточните линии на завода на Ford във Флат Рок, щата Мчиган, слезе 10-милионният Mustang. Американската компания отбеляза знаменателното събитие с празник за служителите и поклонниците на култовия модел.

Mustang е една от иконите на щатското автомобилостроене. Създаден е от гения на мениджмънта Ли Якока и полага основите на цял нов клас - т.нар. "pony cars". От 1964 до 2018 г. на конвейерите се изреждат шест поколения и стотици различни модификации, сред които легендарните Shelby и Cobra.

Юбилейният 10-милионен Mustang е бял кабриолет GT, оборудван с V-образен 8-цилиндров двигател с мощност 460 к.с. и 6-степенна механична трансмисия. Цветът, каросерията и двигателят не са подбрани случайно. Първият сериен представител на модела е боядисан в същия бял цвят и има сгъваем покрив, но неговият V8 развива едва 164 к.с., а трансмисията има само три предавки.

В празненствата по случай достигането на 10-милионния тираж в щабквартирата на Ford в детройтското предградие Диърборн са участвали изтребители P-51 Mustang от Втората световна война, на които е кръстен моделът. Шейсет собственици на коли от различните генерации са ги паркирали така, че да оформят числото "10 000 000".

Mustang е герои в безброй филми, побеждавал е в безчислени състезания и е най-продаваният американски спортен автомобил на всички времена. През първото полугодие на 2018-а са продадени 42 428 екземпляра. За сравнение от началото на година са купени 37 367 Dodge Challenger и 25 379 Chevrolet Camaro.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 aaaaaaa

    15 9 Отговор
    Това е автомобил , а не разни голфуве, бимвета и джити ера батко .

    Коментиран от #10

  • 2 004130

    1 1 Отговор
    Докато стигнат 20 милиона има още много...
  • 3 ТВА С ЕВРО 1 ЛИЙ ...????

    6 10 Отговор
    ЗАМЪРСЯВА КЪТ ЗА ДЕСЕТ КОЛИ . ДА ДА ЗАБРАНИ.

    Коментиран от #5

  • 4 Уес

    16 0 Отговор
    Само,че в щатите е 26хил.долара а в България 80000лв?????????
  • 5 ьяаомнвт

    13 0 Отговор

    До коментар #3 от "ТВА С ЕВРО 1 ЛИЙ ...????":

    Замърсяването, не е свързано само с разхода на гориво. Той основно определя емисиите от СО2, повече разход - повече емисии. Затова тръгна в Европа тая насилствена истерия по дизелите, за да пазят високите слоеве на атмосферата с по-малък разход на гориво. Но дизели за сметка на това бълват много повече азотни окиси от бензина, който е токсичен газ, както и канцерогенни сажди. За жалост и двете основно въздействат в градска среда сред хората, като причиняват смърт на хиляди души годишно. Много по-добре из улиците да се движат мустангоподобни коли, отколкото малолитражни димящи и смърдящи дизели бълващи смърт сред хората. Не съм чул за райони забраняващи Мустанги, но за забраняващи дизели много, особено старите.

    Коментиран от #7

  • 6 Порше 911

    0 15 Отговор
    Американски таралясници...грозно,ръбесто,ниско КПД...
  • 7 Язе

    2 3 Отговор

    До коментар #5 от "ьяаомнвт":

    Както дизела замърсява така и бензиновите не са цвете за мирисане.Прочети другата статия и ще разбереш,че бензина също е вреден.Както има чадещи дизели,така има и пушещи бензинови.Някои правят мъгла зад тях и съвсем не съм съгласен,че е безвреден онзи синкав пушек(гори масло).Сега забраняват дизелите а е въпрос на време, това да достигне и бензиновите.Няма как.ЕКО джендърите ще накарат Европа да си подмени автопарка и да налеят едни пари(много пари) в нечии джобове.

    Коментиран от #8

  • 8 ьяаомнвт

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Язе":

    Извърташ нещата. Ясно че като гори масло (не е норма, а повреда) всеки един мотор без значение от горивото ще бълва сив пушек. Проблем при дизела е, че дори и в отлично здраве на мотора си отделя повече азотни окиси и сажди. Единствения начин да го кротнат е със скъпи очистителни системи, които имат ресурс. Като дойдат у нас той е изтекъл, ние ги изрязваме и тогава колкото и да е модерен дизела се връща в 60-години и си пуши, дори и да не гори масло. По принцип стар бензин се газифицира и ако не е повреден мотора и на газ/бензин няма нинкакви сажди. Не съм твърдял че бензина е безвреден и отзад излизат теменужки, просто е по-малко вреден. Иначе съм съгласен, че всички пушещи трябва да се спират от движение.
  • 9 Масъл кар фен

    3 2 Отговор
    Форд Мустанг е бил супер машина през 1964 г. Факт. Обаче, през 1968 г. на корпорацията Шел и става ясно, че горенето на петролни продукти прецаква света. 1968 г. Хайде да бяхме продължили с ДВГ до 1978 г., щеше да бъде окей. И след това стоп, да минем на електрифициран транспорт от възобновяеми източници, а старите, но златни Мустанги да се карат по веднъж на месец за кеф. Нямаше да има проблем. Но да продължаваш да правиш коли с ДВГ през 2018 г., когато света се гърчи в жеги, наводнения и бури от климатичните промени, трябва да си супер диване. Правилно ли кзвам?
  • 10 АЛФА Q4

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "aaaaaaa":

    АБСОЛЮТНО ВЕРНО. БЕЗ ДА.САМ ПЕОЧЕЛ НАДОЛУ КОМЕНТАРИТЕ САМ СИГУРЕН ЧЕ ЕЙ СЕГА ЩЕ СЕ ПОКАЖЕ СЕЛЯНИЯТА С НЕЙНОТО КЪСОГЛЕДСТВО
    ИСТИНСКА КОЛА / ИКОНА /

    Коментиран от #11

  • 11 aaaaaaa2

    0 2 Отговор

    До коментар #10 от "АЛФА Q4":

    с един GT-R ще го скъсам

    Коментиран от #12

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.