ФАКТИ.БГ

Слабоизвестни факти за Volvo 164

Публикувана: 24 Август, 2018 10:24
17 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6180
Слабоизвестни факти за Volvo 164
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Докато редица държави по света са разтърсени от протести през размирната 1968 г., екипът на Volvo в Гьотеборг се подготвя за премиерата на новия престижен модел – 164. Всъщност идеята за проектиране на по-голям, ексклузивен модел, датира много преди това.

В края на 50-те години е планирано голямо Volvo с V8 двигател и мощна вертикална решетка, но този проект „умира“ през 1960 г., тъй като според тогавашно проучване, бъдещето принадлежи на компактните автомобили, особено в САЩ. Премиерата на серията 140 през 1966 г. обаче отново възражда идеята да се постави 6-цилиндров двигател във Volvo 140, който да осигури комбинацията от престижност и компактни размери – абсолютно необходима на потребителите тогава, според шведския производител.

Слабоизвестни факти за Volvo 164

Главният дизайнер Ян Уилсгард запазва шасито от серията 140 и използва предната част от проекта 358, създаден през 50-те. Тук логото отново е на централно място, позиционирано върху диагонал, също като на първото Volvo от 1927 г. и както го виждаме осъвременено и на моделите днес. Шасито на 140 е удължено напред с 10 см, за да се осигури достатъчно място за новоразработения 6-цилиндров 3-литров двигател, означен като В3 и осигуряващ 145 к.с., благодарение на двойните карбуратори Zenith-Stromberg.

Слабоизвестни факти за Volvo 164

В прессъобщението от август 1968 г. с гордост е обявено, че немската скоростна кутия ZF е от типа "дистанционно управление", което означава, че сравнително късият лост е позициониран върху трансмисионен тунел в съседство с предните седалки. Оборудването е значително по-богато от серията 140, с плътна вълнена тапицерия на седалките, текстилни стелки на пода и задни седалки, проектирани за двама пътници, със спускащи се подлакътници по средата.

Слабоизвестни факти за Volvo 164

След първата година на производство, 164 получава кожена тапицерия като стандартно оборудване, интегрирани спомагателни халогенни светлини и облегалки за глава. В САЩ, разбира се, моделът се предлага с електрорегулируеми и тонирани стъкла, електрорегулируем панорамен покрив и климатик.

Когато американското списание Car and Driver тества Volvo 164 за юлския брой на 1969 г., подходът към читателите е като към хора, които се очаква да закупят новото Volvo: „Volvo се опитват да откраднат клиенти от шоурумите на Buick, Oldsmobile и Mercedes и наистина го правят. Новите клиенти на Volvo са професионалисти от различни области – лекари, стоматолози, адвокати – хора, които могат да си позволят нещо различно“. Рекламата на 164 за американския пазар носи същото послание: „Луксозният автомобил, който показва, че имате нещо повече от пари“.

Слабоизвестни факти за Volvo 164

Volvo 164 претърпява непрекъснато развитие през целия си жизнен цикъл и получава редица допълнителни характеристики, като електронно впръскване на горивото от моделна година 1972. Последната му моделна година е 1975 и всички автомобили, произведени тогава, са изнесени за САЩ. По това време неговият наследник – 264, вече е пуснат в производство. Тази година моделът чества своя 50-годишен юбилей.

5 слабоизвестни факта за Volvo 164:
1. Само едно Volvo 164 е превърнато в линейка. Подразделението на Volvo за специализирани превозни средства създава прототип, който е значително по-висок и с разширено междуосие. Въпреки че от него е произведен само един автомобил, той се превръща в предшественик на бъдещите линейки, създадени по-късно на базата на Volvo 265.
2. През 1974 г. производството на Volvo 164 е преместено в шведския град Калмар. Методите, използвани в новия завод на Volvo, са изключително модерни за времето си. Автомобилите са премествани по специални съоръжения, задвижвани с батерии. Сглобявани са от екипи работници, които са имали възможност да поемат различни производствени задачи на ротационен принцип.
3. Прототипът на луксозното купе Volvo 262C е базиран на 164 и до голяма степен изглежда като него.
4. 6-цилиндровият В30 двигател на Volvo 164 е използван и при редица военни офроуд автомобили на Volvo. Морска версия пък е произвеждана от Volvo Penta.
5. Италианското ателие Zagato представя на автосалона в Женева през 1970 г. концептуалното спортно купе 3000 GTZ, което всъщност има В30 двигател и механично е базирано на 164.

Слабоизвестни факти за Volvo 164

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Баш Майстора
1 Отговор
Статията е копи-пейст от ams.bg от вчера.

Оценка:
-0 +8

Va60
2 Отговор
Абе напишете за ХС70 нещо какво пишете за коли които няма да ги видим даже и на снимка па макар и истински автомобили

Оценка:
-4 +4

Алфа Ромео
3 Отговор
Сигурно е много корава кола, чудя се само защо е със толкова тънки гуми.

Коментиран от #4


Оценка:
-1 +3

Фют
4 Отговор

До коментар #3 от "Алфа Ромео":


Защото с тях е по-икономична, а през зимата е по-проходима! 😯

Оценка:
-0 +9

Ива
5 Отговор
Всеки чичак и дядо карат Волво. Волво е за водачи пенсионери. Огледайте се и ще видите кой кара тази марка автомобили. И не на последно място Волво е прехвалена марка с не реални легенди и митове.

Оценка:
-3 +1

Коко
6 Отговор
Ако сте пенсионер, чичка или нещо такова това е вашата марка автомобил. Във Волво всичко е бавно, мудно и самата атмосфера в автомобила е ретроградна.

Оценка:
-3 +1

Ели
7 Отговор
Волво винаги се отличава от останалите автомобили с водачите си... Пенсионери и чичарници.

Оценка:
-3 +1

Краси
8 Отговор
Двама чички от квартала си взеха чисто нови джипарки Волво. Нищо особено чички във Волво...

Оценка:
-1 +1

Конса
9 Отговор
Верно бе кат се сетя все дедовци и чички са с Волво

Оценка:
-2 +1

Зико
10 Отговор
Волво вдига ли 100 километра?
Или водачите им са трета възраст?
По магистралите и проходите все задръствания правят.

Оценка:
-2 +1

Ками
11 Отговор
Имах едно "гадже" с Волво, оказа се набор на дядо ми и го отсвирих.

Оценка:
-3 +1

Ник
12 Отговор
Вчера влязох във Волво и се почувствах +30 години.

Оценка:
-3 +1

Оги
13 Отговор
От няколко години и бабетата се отвориха на Волво.

Оценка:
-3 +1

Ани
14 Отговор
С Волво времето е спряло

Оценка:
-3 +1

Няма значение
15 Отговор
Както чичковци и дядовци карат волво, така и татковци, на които кракът им още не е спрял да тежи. И като е сам в колата, а не вози детето ви обръща огледалата. Волво не е марка за подценяване и не си мислете, че като видите "чичака" на магистралата със 110км/ч да ви се влачи и кара смешен автомобил, за да не ви разреве с това колко бързо се наема.

Оценка:
-0 +1

Волво
16 Отговор
Никита и Мимита, вземете се образовайте малко на темата Волво и не говорете глупости, защото сте смешни. Явно за вас от дръгели бмв не ви останало мозък в главите.

Оценка:
-0 +1

V 70
17 Отговор
Донори коментират Волво, интересно

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
В. Сега
Вестникът за законопроекта на социалното министерство за равнопоставеност на жените и мъжете:
Равенството на жените и мъжете у нас ще се гарантира от нови хартии и чиновници."

Още бисери