ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Най после нещо достъпно ! Разбира се обявената цена не значи, че ще е действителната !!! 12 000 лв. не са реални, ако се оборудва с литиеви акумулатори ! Може да се окаже, че е само за Китай и Индия !!!
Рено практикува принципа батерия под наем. Щом смятат 250км, то капацитета няма да е повече от 24квч или колкото на старото Зое, един вид ще си пробутат старата технология в нов пакет. Така че подобна кола няма шансове да струва по-малко то 30х.лв у нас. Умножете по две цените, това са резултатите от оборудване за ЕС, мерки за сигурност и мита.
Ако това е вярно - купувам веднага. Чисто нов продукт за €7 хил. Ако се замислите прагматично, това са 6 "гъзарски" телефона. :D А приложението на един такъв автомобил, е много по-голямо, от който и да било телефон за 2 бона.
Хубаво, ама никой не се е сетил, че по белите страни батериите не се продават, а се дават под наем. Вземи си кола за 6 евро и плащай всеки месец наем батерии. У нас това по една или друга причина не работи и към цената на колата трябва да се калкулира и цената на батериите.
Даже и на двойна цена още на втората година ще е вече по-евтино от най-евтината петролка , оттам нататък чиста печалба , за спестените пари , нерви и време от сервизи и "консумативи" да не говорим !!! А за станциите не се безпокойте , само си спомнете за колко време се напълни с бензиностанции , а след това с газстанции !!! Само да станат 20-30 000 електромобила и ще почнете да ги виждате на всеки ъгъл , а по магистралите десет пъти по-често от бензиностанции !! И ако не знаете една голяма бензиностанция излиза между 5 и 10 милиона !!! С толкова пари ще направите поне 10 зарядни за електрички , даже сегашните бензиностанции ще са първите дето ще се оборудват за не повече от година , който е бил навън знае !!!
'' А първи ще могат да оценят качествата му купувачите в Китай.''-и както се казва,егати Реното....Сега сериозно.Много свежо изглежда,цената-поне както е обявена е добра,обаче имам един, може би смешен въпрос,но наистина ме интересува.Колко горе-долу биха стрували акумулаторите на такъв електромобил?Питам сериозно,че имам някакви съмнения,дано да греша.....
Съжалявам, но това са фактите. В момента най-евтината им електричка, нормална кола имам предвид, е над 50х.лв с отстъпките. Няма вариант да пуснат кола със сходен пробег, но на 30% от цената, това е маркетинг. Същото както разминаванията при Рено и Нисан, не предлагат едни и същи опции, за да не се краде от клиентелата. Например не се предлага бензинов двигател на Колеос с 4х4, макар че Х-Трейл го има и е най-евтината модификация, просто маркетинг.
Интересно ми е дали ще го сертифицират за продажби в Европа и ако го направят каква ще е цената за нашия пазар. В Китай е ясно че няма да надхвърли 7000е.
До коментар #21 от "хубаво е но важни са и подробностите":
Предполагаемата цена на батерията по актуални цени е 4-5х.долара. Затова е много вероятно тя да е на лизинг, а толкова да струва само колата. Отделно от това колата ще се предлага на пазари с потенциални купувачи и политика на страната в подкрепа на електричките, каквато е Китай. Дори Канада с техните големи субсидии се издъниха, след като се опитаха да забранят подпомагане на Тесла.
У нас правителството мисли за самолети, но не и за ежедневните отрови от изхвърлените от ЕС коли. Един барутник да мине по пътя и може да те задуши, опитайте се да карате велосипед, после отидете в Рим и се разходете покрай 4 лентовите им пътища в града - никаква задуха, ама една няма да пуши и да трака. Докато търтеите спят в парламента никой няма никакъв стимул да си купува нито нова, нито пък кола с алтернативно задвижване. Пропан/метан са разпространени у нас само заради икономическата изгода, никой не гледа екологичния фактор. Та Ганчо е прецакан от управляващите, затуй ще мре в мъки по онкологичните клиники.
Номера на китайката ще е с батериите. При "Туйзи" си купуваш превозното средство без батерии. Те ти се дават под наем за 55 евро на месец. Така мислили за потребителя и ако батериите се прецакали, то загубите били за фирмата, а не за клетия клиент!!!Ха, ха. 110 лева за батериите под наем. Страшна далавера.
Много са ми смешни всички наивници които си мислят, че при масово ползване на електромобили цената на електирчеството ще остане същата и ще могат да си ходят на село за лютеница и яйца без пари!! :-) :-) :-) Отделно тези 250км пробег на хартия в реалния живот ще се окажат 100 - 150км. Но пък мечтите са безплатни ... :-) -:)
Гледа се разход на 100км. БМВ и3 е към 13квч, Нисан Лийф/Рено Зое - 15-16квч., а Теслите - 18-20квч. Колкото капацитет имаш го делиш и ей ти разстоянието. Ако тази въшка харчи към 12квч, то батерията трябва да е поне 24квч. Ето сега ще излиза Лийф с 60квч, напълно адекватно предложение с реални 300км пробег. Всичко друго надолу е неадекватно. Затова и Тесла се изкупува, не че е евтина, не че е толкова добра, не че е лукзосна, а че предлага напълно адекватен капацитет, който да ти осигури безпроблемно пътуване и достигане без мисли къде ще заредиш или къде ще ти свърши тока. С е-голф и неговите 110км къде да ходиш? До магазина за компоти и обратно ли? Ами за какво си дал тогава над 30х.евро?
Никой не споменава обаче каква е консумацията в домашни условия. Това, че консумацията е равна на капацитета на батерията умножена по времето за зареждане и при тази цента на тока колко ли струва? Хайде някой компетентен да направи сметката.
Съгласен съм, че електричеството няма да остане на същата цена, но погледни страните където реформите се случват действително. В една Германия дела на възобновяеми източници е 30%, а цената на тока е 22-28евроцента на квч. Там монтаж и употреба на фотоволтаик на собствен покрив трае 4-6седмици. Пробвай се тук у нас, на мен ми отне повече само да се свържа с хора от ЕВН, които имаха понятие какво е туй фотоволтаик, защото отговорите бяха: плати си таксата и попълни това заявление и ще видим. Това ли е компетенция? Докато у нас са малоумници и никой не натиска ЕРП за нищо, то няма как да се получи каквато и да е промяна, а може всеки покрив да е покрит с волтаици и това ще намали натоварването на мрежата, но всеки по веригата те спъва и накрая като ти кажат, че ще те третират като крупен производител на ток от ВЕИ с месечни отчети и др. за има няма 10квч върнато по мрежата и ти става едно приятно.
А защо ЕРП-то да е длъжно да ти купува тока, и то не всичкия, а само този, който ти остава излишен? По същата логика зарзаватчията от пазара вечерта може да се изсипе с непродадените домати пред вратата ти и да ти каже, "Айде купувай и не мрънкай!".
Ако стане за тази цена ще бъде яката работа, но трябва и да е по-височко, като джип и водоустойчиво, защото с тези наводнения напоследък, не виждам как електриката ще кисне във водата. Увеличете височината с 5 см и го пускайте.
В България има инсталирани в момента 12-13 000 МВт мощности , от които работят 3-4 000 !! Има регистрирани около 3 000 000 автомобила , включително бусове , от които се движат реално не повече от милион , другите ръждясват по градинки и дворове !! Даже утре целия този милион да мине на ток , само ще натоварят до 100% тецовете и АЕЦа !! И веднага ще кажа , че ТЕЦовете изобщо не е нужно да са на въглища , а даже да са на въглища , емисиите са много по-малко от кюмбетата по пътищата и най-важното НЕ СА в населените места !!! И ТЕЦовете в СОФИЯ са НА ГАЗ !!!!!!!!!!!! !00 % !!!! И веднага зачеркваме едни 4,5 МИЛИАРДА за внос на петрол , дето само те ни стигат да даде държавата по 10-15 000 евро субсидия за електромобили , както ВЕЧЕ го направи Румъния !!!
Монополиста като не гушне 1млрд от газ, ще ги гушне от фотоволтаици. Той си иска парите. Как и от кво....не го бърка. сменя продукта с по-търсен, коригира цената и пак е отгоре. А ние сезим, мигаме тъпо и питаме "е ква стана тя?".
Прав сте, господине, но освен нашият монополист, от петрола печели и руският монополист. При фотоволтаиците печели китайският монополист, макар че там цените на киловат падат.
За самият автомобил - рендер... Няма как да вземе EuroNCAP и да струва 6-7 000 долара. За толкова пари катастрофа и после погребение. Според мен ел. автомобилите ще ги докарат до цената на петролните такива или малко над тях, но след време, когато започнат да влизат в сила забраните за ДВГ в ЕС държавите.
В тази цена вероятно не е включена цената на акумулаторите. Само за пример - 20 000$ е цената на акумулатори за автомобил тежащ 1 тон (заедно с тях) за да има пробег с едно зареждане 200-300км.
Безплатните зарядни по хипермаркетите са с мощност 50 киловата. 80% от батерията с такова зарядно се зареждат за 30 минути. Две три почивки за кафе и тоалетна и си на морето.
Цялата тази плеяда от думи не отговаря на въпроса защо ЕРП-тата трябва да бъдат задължавани да изкупуват продукта, в случая електричество, на даден производител? И каква е разликата от това теб да те задължават да купуваш нещо (както е например полицата "Гражданска Отговорност")?
Тука е заровено кучето. С цената на батерията сумата ще е поне тройна. А и не се надявайте на 250 км, на практика ще са макс 150 , а с климатик , независимо дали за отопление или охлаждане, ще падне още доста.
Ама държавата ли ги дава тези пари Мунчо?? Напротив държавата лапа акциза и ДДСто. Тоест искаш да отнеме едни 4 милиарда примерно от бюджета и допълнително да раздаде 1 милиард. На чужд гръб..
За коя цена на батерията сънуваш ?? От 2010 ?? Щото 2020 цената ще е по 100 долара за киловат !! Тоест 33 квт ще струват 3300 долара !!!!! И още толкова за двигателя и купето колко станаха ?? И ако ще даже да е два пъти по 7 000 за Европа , колко петролки за 13-14 000 евро знаеш и колко струва само горивото им за 5-6 години , за другите работи отделно ?
Естествено че държавата , тоест всички ние ги даваме , мунчо , това са парите за СУРОВИЯ петрол , върху които ПОСЛЕ идват всички разходи за преработка и данъци , които ще се начисляват и при тока , а тия 4 милиарда се изпаряват в посока Масква и са БЕЗВЪЗВРАТНО загубени за България , но за сметка на това изработени във нея , а тока е 100% българско производство и освен данъците дава заплати и работа на един куп българи !!! И държавата просто ще получи тия данъци от тока , че и отгоре , ама някои "петролофили" няма да си вземат комисионните от батя !!!!!
Частните марици ли са български, украинските въглища или газът а. А забравих фотоволтаиците на Гинка са Български ама Гинка сигурно ти пали свещ за субсидия та дето и плащаш или сигурно ТЕЦ Варна е Български на най-големият Българин Доган. Скоро и Козлодуй няма да го има и ще цъфнем и вържем. Кога очакваш тока за небогопомазаните да падне кажи да видим?
И що трябва да пада тока , като е най-евтиния в Европа ?? Ти да не би да плащаш най-евтините нафта и бензин в Европа или това е щото се "грижиш" за данъците на държавата или печалбата (скритата естествено) на Лукойл отива за държавата ?? Чии били Мариците или ТЕЦ Варна няма ама абсолютно никакво значение , щото тока вече е на борсата и до две три години не само ЕРПтата , а всеки търговец ще може да дойде и да ти предложи по-добри условия за доставка , а ти Лукойл на коя борса ще го "качиш" , мунчо и как ще му направиш конкуренция , като е ЕДИНСТВЕН вносител , производител и търговец на едро , всички останали са под 10% от него ????
Истината е, че нашите деца ще разправят на своите деца "абе ние за да караме коли горяхме преработен умрял планктон в течна форма" - същото учудване ще се предизвиква както сега като се сетим автомобилите на въглища и т.н. Рано или късно всичко това ще се случи. И добрия ми стар трилитров бензинов крематориум за умрял планктон ще бъде безвъзвратно остарял, но определено романтичен и различен.
От къде знаеш че електричките не замърсяват. Атомната централа в козлодуй на какво работи на вафлени пръчки ли? Я у лево с вашите електрички. И алтернативно добиваната енергия от слънцето и вятъра и тя фалш. Няма насекоми и колко птици се удариха във вятърнитеви шитове.
Тока бил на борсата, а петрола къде е да не е на марс. За разлика от бензина обаче от който държавата смуче здраво, тока го субсидира, за да може тарикати да си преподават евтин ток за сметка на държавата. Лукойл е до толкова монополист колкото и Козлодуй, който обаче е държавен. Скоро няма да го има както и субсидиите и ще видиш как енергията падала всяка година. Тока бил най-евтиния в България що така да не би да сме най-големите богаташи че обикновеният човек да го субсидира, ама има някъде бензин без пари какво правим тогава със сметките ти. Това са конюктурни цени и нямат нищо общо с пазара.
Това отдавна е осъществено в Индия и Китай. Рено/Нисан/ произвежда електромобили от 10 години наред с Тесла. Тази цена няма да бъде фантазия до 2-3 години всички производители го казват. Цената на киловат литиеви батерии е паднала 10 пъти за 10 години и се движи под $200. И ако можете да смятате и ако имате достатъчно информация ще знаете че това е истината. Фолксваген декларира производство на 10 мильона електромобила до 2022г...бъдете информирани света не е България.
Това отдавна е осъществено в Индия и Китай. Рено/Нисан/ произвежда електромобили от 10 години наред с Тесла. Тази цена няма да бъде фантазия до 2-3 години всички производители го казват. Цената на киловат литиеви батерии е паднала 10 пъти за 10 години и се движи под $200. И ако можете да смятате и ако имате достатъчно информация ще знаете че това е истината. Фолксваген декларира производство на 10 мильона електромобила до 2022г...бъдете информирани света не е България.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 кос
11:10 02.10.2018
2 12345
11:11 02.10.2018
3 тасс
11:16 02.10.2018
4 Дани
Коментиран от #8
11:19 02.10.2018
5 незнайко
11:19 02.10.2018
6 капитулирал велосипедист
11:22 02.10.2018
7 гост
Коментиран от #15
11:29 02.10.2018
8 куку руку ку
До коментар #4 от "Дани":
12 хилки ще са само гъзарийките и батериите.11:36 02.10.2018
9 Random
11:39 02.10.2018
10 ХХХ
11:43 02.10.2018
11 ондро
Коментиран от #48
11:49 02.10.2018
12 ГосТ
11:58 02.10.2018
13 БЕНЗИНДЖИЯ
12:02 02.10.2018
14 Шоо
Коментиран от #16
12:22 02.10.2018
15 Електрошок
До коментар #7 от "гост":
Ти уби мечтите ми!Коментиран от #22
12:23 02.10.2018
16 Ттоииии
До коментар #14 от "Шоо":
Аз си купувам веднага ако се окаже вярно.12:23 02.10.2018
17 Бате Дидо
12:58 02.10.2018
18 Именно
Коментиран от #19
13:01 02.10.2018
19 гост
До коментар #18 от "Именно":
Даже и на двойна цена още на втората година ще е вече по-евтино от най-евтината петролка , оттам нататък чиста печалба , за спестените пари , нерви и време от сервизи и "консумативи" да не говорим !!! А за станциите не се безпокойте , само си спомнете за колко време се напълни с бензиностанции , а след това с газстанции !!! Само да станат 20-30 000 електромобила и ще почнете да ги виждате на всеки ъгъл , а по магистралите десет пъти по-често от бензиностанции !! И ако не знаете една голяма бензиностанция излиза между 5 и 10 милиона !!! С толкова пари ще направите поне 10 зарядни за електрички , даже сегашните бензиностанции ще са първите дето ще се оборудват за не повече от година , който е бил навън знае !!!13:09 02.10.2018
20 цистит
13:12 02.10.2018
21 хубаво е но важни са и подробностите
Коментиран от #26
13:14 02.10.2018
22 gost
До коментар #15 от "Електрошок":
Съжалявам, но това са фактите. В момента най-евтината им електричка, нормална кола имам предвид, е над 50х.лв с отстъпките. Няма вариант да пуснат кола със сходен пробег, но на 30% от цената, това е маркетинг. Същото както разминаванията при Рено и Нисан, не предлагат едни и същи опции, за да не се краде от клиентелата. Например не се предлага бензинов двигател на Колеос с 4х4, макар че Х-Трейл го има и е най-евтината модификация, просто маркетинг.13:25 02.10.2018
23 Jack Bauer
13:38 02.10.2018
24 Българин
13:52 02.10.2018
25 СЪДИЯТА454
13:58 02.10.2018
26 гост
До коментар #21 от "хубаво е но важни са и подробностите":
Предполагаемата цена на батерията по актуални цени е 4-5х.долара. Затова е много вероятно тя да е на лизинг, а толкова да струва само колата. Отделно от това колата ще се предлага на пазари с потенциални купувачи и политика на страната в подкрепа на електричките, каквато е Китай. Дори Канада с техните големи субсидии се издъниха, след като се опитаха да забранят подпомагане на Тесла.У нас правителството мисли за самолети, но не и за ежедневните отрови от изхвърлените от ЕС коли. Един барутник да мине по пътя и може да те задуши, опитайте се да карате велосипед, после отидете в Рим и се разходете покрай 4 лентовите им пътища в града - никаква задуха, ама една няма да пуши и да трака. Докато търтеите спят в парламента никой няма никакъв стимул да си купува нито нова, нито пък кола с алтернативно задвижване. Пропан/метан са разпространени у нас само заради икономическата изгода, никой не гледа екологичния фактор. Та Ганчо е прецакан от управляващите, затуй ще мре в мъки по онкологичните клиники.
Коментиран от #31, #58
14:09 02.10.2018
27 kjl
14:12 02.10.2018
28 Миро
Коментиран от #29, #33
14:22 02.10.2018
29 гост
До коментар #28 от "Миро":
Гледа се разход на 100км. БМВ и3 е към 13квч, Нисан Лийф/Рено Зое - 15-16квч., а Теслите - 18-20квч. Колкото капацитет имаш го делиш и ей ти разстоянието. Ако тази въшка харчи към 12квч, то батерията трябва да е поне 24квч. Ето сега ще излиза Лийф с 60квч, напълно адекватно предложение с реални 300км пробег. Всичко друго надолу е неадекватно. Затова и Тесла се изкупува, не че е евтина, не че е толкова добра, не че е лукзосна, а че предлага напълно адекватен капацитет, който да ти осигури безпроблемно пътуване и достигане без мисли къде ще заредиш или къде ще ти свърши тока. С е-голф и неговите 110км къде да ходиш? До магазина за компоти и обратно ли? Ами за какво си дал тогава над 30х.евро?14:43 02.10.2018
30 Сатаната
14:46 02.10.2018
31 хубаво е но важни са и подробностите
До коментар #26 от "гост":
Благодаря.14:59 02.10.2018
32 Димитър
15:13 02.10.2018
33 гост
До коментар #28 от "Миро":
Съгласен съм, че електричеството няма да остане на същата цена, но погледни страните където реформите се случват действително. В една Германия дела на възобновяеми източници е 30%, а цената на тока е 22-28евроцента на квч. Там монтаж и употреба на фотоволтаик на собствен покрив трае 4-6седмици. Пробвай се тук у нас, на мен ми отне повече само да се свържа с хора от ЕВН, които имаха понятие какво е туй фотоволтаик, защото отговорите бяха: плати си таксата и попълни това заявление и ще видим. Това ли е компетенция? Докато у нас са малоумници и никой не натиска ЕРП за нищо, то няма как да се получи каквато и да е промяна, а може всеки покрив да е покрит с волтаици и това ще намали натоварването на мрежата, но всеки по веригата те спъва и накрая като ти кажат, че ще те третират като крупен производител на ток от ВЕИ с месечни отчети и др. за има няма 10квч върнато по мрежата и ти става едно приятно.Коментиран от #36
15:14 02.10.2018
34 Xtra
15:49 02.10.2018
35 аааааа
Коментиран от #50
16:52 02.10.2018
36 Зорлем
До коментар #33 от "гост":
А защо ЕРП-то да е длъжно да ти купува тока, и то не всичкия, а само този, който ти остава излишен? По същата логика зарзаватчията от пазара вечерта може да се изсипе с непродадените домати пред вратата ти и да ти каже, "Айде купувай и не мрънкай!".Коментиран от #38
17:21 02.10.2018
37 Реалист
17:26 02.10.2018
38 гост
До коментар #36 от "Зорлем":
В България има инсталирани в момента 12-13 000 МВт мощности , от които работят 3-4 000 !! Има регистрирани около 3 000 000 автомобила , включително бусове , от които се движат реално не повече от милион , другите ръждясват по градинки и дворове !! Даже утре целия този милион да мине на ток , само ще натоварят до 100% тецовете и АЕЦа !! И веднага ще кажа , че ТЕЦовете изобщо не е нужно да са на въглища , а даже да са на въглища , емисиите са много по-малко от кюмбетата по пътищата и най-важното НЕ СА в населените места !!! И ТЕЦовете в СОФИЯ са НА ГАЗ !!!!!!!!!!!! !00 % !!!! И веднага зачеркваме едни 4,5 МИЛИАРДА за внос на петрол , дето само те ни стигат да даде държавата по 10-15 000 евро субсидия за електромобили , както ВЕЧЕ го направи Румъния !!!Коментиран от #47, #51
18:11 02.10.2018
39 Радо
18:19 02.10.2018
40 Димов
Коментиран от #41
18:40 02.10.2018
41 Все още
До коментар #40 от "Димов":
Прав сте, господине, но освен нашият монополист, от петрола печели и руският монополист. При фотоволтаиците печели китайският монополист, макар че там цените на киловат падат.За самият автомобил - рендер... Няма как да вземе EuroNCAP и да струва 6-7 000 долара. За толкова пари катастрофа и после погребение. Според мен ел. автомобилите ще ги докарат до цената на петролните такива или малко над тях, но след време, когато започнат да влизат в сила забраните за ДВГ в ЕС държавите.
19:17 02.10.2018
42 Все още
https://www.youtube.com/watch?v=dh8KcHhixYM
19:24 02.10.2018
43 елколоездач
19:25 02.10.2018
44 ъъъ
Коментиран от #46
20:00 02.10.2018
45 Герасим Стволов
20:25 02.10.2018
46 Лъжеш
До коментар #44 от "ъъъ":
Безплатните зарядни по хипермаркетите са с мощност 50 киловата. 80% от батерията с такова зарядно се зареждат за 30 минути. Две три почивки за кафе и тоалетна и си на морето.20:30 02.10.2018
47 Зорлем
До коментар #38 от "гост":
Цялата тази плеяда от думи не отговаря на въпроса защо ЕРП-тата трябва да бъдат задължавани да изкупуват продукта, в случая електричество, на даден производител? И каква е разликата от това теб да те задължават да купуваш нещо (както е например полицата "Гражданска Отговорност")?20:34 02.10.2018
48 Тома Неверни
До коментар #11 от "ондро":
Тука е заровено кучето. С цената на батерията сумата ще е поне тройна. А и не се надявайте на 250 км, на практика ще са макс 150 , а с климатик , независимо дали за отопление или охлаждане, ще падне още доста.Коментиран от #52
21:01 02.10.2018
49 Радо
Коментиран от #60
21:08 02.10.2018
50 Реститут
До коментар #35 от "аааааа":
Че като махнеш от една кола скоростите и двигателя,какво остава,бе колега.Затова цената е напълно реална21:10 02.10.2018
51 Сметка
До коментар #38 от "гост":
Ама държавата ли ги дава тези пари Мунчо?? Напротив държавата лапа акциза и ДДСто. Тоест искаш да отнеме едни 4 милиарда примерно от бюджета и допълнително да раздаде 1 милиард. На чужд гръб..Коментиран от #53
22:01 02.10.2018
52 гост
До коментар #48 от "Тома Неверни":
За коя цена на батерията сънуваш ?? От 2010 ?? Щото 2020 цената ще е по 100 долара за киловат !! Тоест 33 квт ще струват 3300 долара !!!!! И още толкова за двигателя и купето колко станаха ?? И ако ще даже да е два пъти по 7 000 за Европа , колко петролки за 13-14 000 евро знаеш и колко струва само горивото им за 5-6 години , за другите работи отделно ?22:17 02.10.2018
53 гост
До коментар #51 от "Сметка":
Естествено че държавата , тоест всички ние ги даваме , мунчо , това са парите за СУРОВИЯ петрол , върху които ПОСЛЕ идват всички разходи за преработка и данъци , които ще се начисляват и при тока , а тия 4 милиарда се изпаряват в посока Масква и са БЕЗВЪЗВРАТНО загубени за България , но за сметка на това изработени във нея , а тока е 100% българско производство и освен данъците дава заплати и работа на един куп българи !!! И държавата просто ще получи тия данъци от тока , че и отгоре , ама някои "петролофили" няма да си вземат комисионните от батя !!!!!Коментиран от #54
22:25 02.10.2018
54 Сметка
До коментар #53 от "гост":
Частните марици ли са български, украинските въглища или газът а. А забравих фотоволтаиците на Гинка са Български ама Гинка сигурно ти пали свещ за субсидия та дето и плащаш или сигурно ТЕЦ Варна е Български на най-големият Българин Доган. Скоро и Козлодуй няма да го има и ще цъфнем и вържем. Кога очакваш тока за небогопомазаните да падне кажи да видим?Коментиран от #55
22:37 02.10.2018
55 гост
До коментар #54 от "Сметка":
И що трябва да пада тока , като е най-евтиния в Европа ?? Ти да не би да плащаш най-евтините нафта и бензин в Европа или това е щото се "грижиш" за данъците на държавата или печалбата (скритата естествено) на Лукойл отива за държавата ?? Чии били Мариците или ТЕЦ Варна няма ама абсолютно никакво значение , щото тока вече е на борсата и до две три години не само ЕРПтата , а всеки търговец ще може да дойде и да ти предложи по-добри условия за доставка , а ти Лукойл на коя борса ще го "качиш" , мунчо и как ще му направиш конкуренция , като е ЕДИНСТВЕН вносител , производител и търговец на едро , всички останали са под 10% от него ????23:02 02.10.2018
56 Асан
23:03 02.10.2018
57 ГУРУ
23:06 02.10.2018
58 hmhmhm
До коментар #26 от "гост":
От къде знаеш че електричките не замърсяват. Атомната централа в козлодуй на какво работи на вафлени пръчки ли? Я у лево с вашите електрички. И алтернативно добиваната енергия от слънцето и вятъра и тя фалш. Няма насекоми и колко птици се удариха във вятърнитеви шитове.Коментиран от #64
23:10 02.10.2018
59 ВАГ
23:36 02.10.2018
60 Иван Гешев
До коментар #49 от "Радо":
От мене да знаеш - в България циганин ток не плаща!01:33 03.10.2018
61 Сметка
07:43 03.10.2018
62 Виктор
09:58 03.10.2018
63 Виктор
09:58 03.10.2018
64 Електрошок
До коментар #58 от "hmhmhm":
Малий!Много насекоми загиват или остават инвалиди!10:27 03.10.2018
65 Eskaflone
14:17 03.10.2018
66 Eskaflone
14:17 03.10.2018
67 Иии
18:01 03.10.2018
68 Gordy
Мошеници!!
15:13 25.10.2018
69 Коко
09:15 19.05.2019