Last news in Fakti

2 Октомври, 2018 11:06 33 794 69

Електрическо Renault за 12 хил. лева

  • renault-
  • k-ze-
  • париж 2018

С откриването на Парижкия автосалон за посетители днес ще се състои дългоочакваната премиера на достъпния електромобил, който Renault обещава от две години. Ако французите осъществят заканите си, серийната версия на компактния кросоувър K-ZE има шансове да се превърне в най-масовата кола на ток в света.

През декември 2016 г. Режията обяви, че разработва евтин електромобил с цена между $6 000 и $7 000 (€6 067-€6 934), който ще предизвика революция на пазара и ще остави конкурентите на компанията далеч назад. Сега става ясно, че K-ZE ще влезе в серийно производство още догодина, а първи ще могат да оценят качествата му купувачите в Китай.

Новото бюджетно електромобилче е базирано на друг от най-достъпните модели на Renault - Kwid, който се произвежда в Индия и струва $4 000 (€3 467). K-ZE се различава от донора си по декорациите на каросерията, "гримираната" предница и оформлението на фаровете и стоповете.

Серийната версия на френската "електричка" ще получи съвременна мултимедия с навигация, камера за движение на заден ход и парктроник. От Renault твърдят, че капацитетът на акумулаторите ще стига да изминаването на 250 км, а зареждането ще може да се извършва както на обществени станции, така и от домашния контакт.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 кос

    103 6 Отговор
    BWAVO
  • 2 12345

    226 5 Отговор
    Това ако е вярно, ще избие рибата.
  • 3 тасс

    77 33 Отговор
    А дано ама надали.
  • 4 Дани

    94 42 Отговор
    12 хил на хартия ,а около 40 , 50 ще е в действителност.

    Коментиран от #8

  • 5 незнайко

    68 6 Отговор
    Най после нещо достъпно ! Разбира се обявената цена не значи, че ще е действителната !!! 12 000 лв. не са реални, ако се оборудва с литиеви акумулатори ! Може да се окаже, че е само за Китай и Индия !!!
  • 6 капитулирал велосипедист

    78 2 Отговор
    Това ако е вярно, китайците ще направят за 1000 и колите ще станат като смартфоните - ако си абониран, колата е безплатна.
  • 7 гост

    61 5 Отговор
    Рено практикува принципа батерия под наем. Щом смятат 250км, то капацитета няма да е повече от 24квч или колкото на старото Зое, един вид ще си пробутат старата технология в нов пакет. Така че подобна кола няма шансове да струва по-малко то 30х.лв у нас. Умножете по две цените, това са резултатите от оборудване за ЕС, мерки за сигурност и мита.

    Коментиран от #15

  • 8 куку руку ку

    36 4 Отговор

    До коментар #4 от "Дани":

    12 хилки ще са само гъзарийките и батериите.
  • 9 Random

    11 65 Отговор
    Боклук.
  • 10 ХХХ

    69 4 Отговор
    Ако това е вярно - купувам веднага. Чисто нов продукт за €7 хил. Ако се замислите прагматично, това са 6 "гъзарски" телефона. :D А приложението на един такъв автомобил, е много по-голямо, от който и да било телефон за 2 бона.
  • 11 ондро

    39 3 Отговор
    Хубаво, ама никой не се е сетил, че по белите страни батериите не се продават, а се дават под наем. Вземи си кола за 6 евро и плащай всеки месец наем батерии. У нас това по една или друга причина не работи и към цената на колата трябва да се калкулира и цената на батериите.

    Коментиран от #48

  • 12 ГосТ

    31 11 Отговор
    C'est Genial !!! Това е автомобила, френски , нов, на ток. Народен ! Ще се купят и батерии.
  • 13 БЕНЗИНДЖИЯ

    3 37 Отговор
    дали ще бъде здраво като лада едва ли даваш 7к за кола после за поддръжка пак едни 2-3к за годината +останалите разходи и на-най ду ду
  • 14 Шоо

    46 14 Отговор
    Добре де, вечер като паркирам пред блока, къде ще го заредя, станция няма и гараж нямам, с разклонител от балкона ли?

    Коментиран от #16

  • 15 Електрошок

    10 1 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Ти уби мечтите ми!

    Коментиран от #22

  • 16 Ттоииии

    30 3 Отговор

    До коментар #14 от "Шоо":

    Аз си купувам веднага ако се окаже вярно.
  • 17 Бате Дидо

    30 7 Отговор
    Всичко е лъжа и измама.Крайната му цена няма да е такава за БГ.
  • 18 Именно

    34 6 Отговор
    Очаквайте в България след 3 години на двойна цена! ;)

    Коментиран от #19

  • 19 гост

    32 6 Отговор

    До коментар #18 от "Именно":

    Даже и на двойна цена още на втората година ще е вече по-евтино от най-евтината петролка , оттам нататък чиста печалба , за спестените пари , нерви и време от сервизи и "консумативи" да не говорим !!! А за станциите не се безпокойте , само си спомнете за колко време се напълни с бензиностанции , а след това с газстанции !!! Само да станат 20-30 000 електромобила и ще почнете да ги виждате на всеки ъгъл , а по магистралите десет пъти по-често от бензиностанции !! И ако не знаете една голяма бензиностанция излиза между 5 и 10 милиона !!! С толкова пари ще направите поне 10 зарядни за електрички , даже сегашните бензиностанции ще са първите дето ще се оборудват за не повече от година , който е бил навън знае !!!
  • 20 цистит

    17 3 Отговор
    в българия ще е само 19999 без ддс базово
  • 21 хубаво е но важни са и подробностите

    9 3 Отговор
    '' А първи ще могат да оценят качествата му купувачите в Китай.''-и както се казва,егати Реното....Сега сериозно.Много свежо изглежда,цената-поне както е обявена е добра,обаче имам един, може би смешен въпрос,но наистина ме интересува.Колко горе-долу биха стрували акумулаторите на такъв електромобил?Питам сериозно,че имам някакви съмнения,дано да греша.....

    Коментиран от #26

  • 22 gost

    11 4 Отговор

    До коментар #15 от "Електрошок":

    Съжалявам, но това са фактите. В момента най-евтината им електричка, нормална кола имам предвид, е над 50х.лв с отстъпките. Няма вариант да пуснат кола със сходен пробег, но на 30% от цената, това е маркетинг. Същото както разминаванията при Рено и Нисан, не предлагат едни и същи опции, за да не се краде от клиентелата. Например не се предлага бензинов двигател на Колеос с 4х4, макар че Х-Трейл го има и е най-евтината модификация, просто маркетинг.
  • 23 Jack Bauer

    12 0 Отговор
    Интересно ми е дали ще го сертифицират за продажби в Европа и ако го направят каква ще е цената за нашия пазар. В Китай е ясно че няма да надхвърли 7000е.
  • 24 Българин

    10 11 Отговор
    250км. е прекалено малко за автомобил, само за къси разтояния стига.
  • 25 СЪДИЯТА454

    10 2 Отговор
    АКО ПРОИЗВОДСТВЕНАТА ЦЕНА Е 12 000лв,ТО ПАЗАРНАТА ЩЕ Е ПО ТРИ,ИЛИ ОКОЛО 36-40 000
  • 26 гост

    22 6 Отговор

    До коментар #21 от "хубаво е но важни са и подробностите":

    Предполагаемата цена на батерията по актуални цени е 4-5х.долара. Затова е много вероятно тя да е на лизинг, а толкова да струва само колата. Отделно от това колата ще се предлага на пазари с потенциални купувачи и политика на страната в подкрепа на електричките, каквато е Китай. Дори Канада с техните големи субсидии се издъниха, след като се опитаха да забранят подпомагане на Тесла.
    У нас правителството мисли за самолети, но не и за ежедневните отрови от изхвърлените от ЕС коли. Един барутник да мине по пътя и може да те задуши, опитайте се да карате велосипед, после отидете в Рим и се разходете покрай 4 лентовите им пътища в града - никаква задуха, ама една няма да пуши и да трака. Докато търтеите спят в парламента никой няма никакъв стимул да си купува нито нова, нито пък кола с алтернативно задвижване. Пропан/метан са разпространени у нас само заради икономическата изгода, никой не гледа екологичния фактор. Та Ганчо е прецакан от управляващите, затуй ще мре в мъки по онкологичните клиники.

    Коментиран от #31, #58

  • 27 kjl

    8 6 Отговор
    Номера на китайката ще е с батериите. При "Туйзи" си купуваш превозното средство без батерии. Те ти се дават под наем за 55 евро на месец. Така мислили за потребителя и ако батериите се прецакали, то загубите били за фирмата, а не за клетия клиент!!!Ха, ха. 110 лева за батериите под наем. Страшна далавера.
  • 28 Миро

    28 7 Отговор
    Много са ми смешни всички наивници които си мислят, че при масово ползване на електромобили цената на електирчеството ще остане същата и ще могат да си ходят на село за лютеница и яйца без пари!! :-) :-) :-) Отделно тези 250км пробег на хартия в реалния живот ще се окажат 100 - 150км. Но пък мечтите са безплатни ... :-) -:)

    Коментиран от #29, #33

  • 29 гост

    25 1 Отговор

    До коментар #28 от "Миро":

    Гледа се разход на 100км. БМВ и3 е към 13квч, Нисан Лийф/Рено Зое - 15-16квч., а Теслите - 18-20квч. Колкото капацитет имаш го делиш и ей ти разстоянието. Ако тази въшка харчи към 12квч, то батерията трябва да е поне 24квч. Ето сега ще излиза Лийф с 60квч, напълно адекватно предложение с реални 300км пробег. Всичко друго надолу е неадекватно. Затова и Тесла се изкупува, не че е евтина, не че е толкова добра, не че е лукзосна, а че предлага напълно адекватен капацитет, който да ти осигури безпроблемно пътуване и достигане без мисли къде ще заредиш или къде ще ти свърши тока. С е-голф и неговите 110км къде да ходиш? До магазина за компоти и обратно ли? Ами за какво си дал тогава над 30х.евро?
  • 30 Сатаната

    9 2 Отговор
    Ще си купя.
  • 31 хубаво е но важни са и подробностите

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Благодаря.
  • 32 Димитър

    6 3 Отговор
    Никой не споменава обаче каква е консумацията в домашни условия. Това, че консумацията е равна на капацитета на батерията умножена по времето за зареждане и при тази цента на тока колко ли струва? Хайде някой компетентен да направи сметката.
  • 33 гост

    15 0 Отговор

    До коментар #28 от "Миро":

    Съгласен съм, че електричеството няма да остане на същата цена, но погледни страните където реформите се случват действително. В една Германия дела на възобновяеми източници е 30%, а цената на тока е 22-28евроцента на квч. Там монтаж и употреба на фотоволтаик на собствен покрив трае 4-6седмици. Пробвай се тук у нас, на мен ми отне повече само да се свържа с хора от ЕВН, които имаха понятие какво е туй фотоволтаик, защото отговорите бяха: плати си таксата и попълни това заявление и ще видим. Това ли е компетенция? Докато у нас са малоумници и никой не натиска ЕРП за нищо, то няма как да се получи каквато и да е промяна, а може всеки покрив да е покрит с волтаици и това ще намали натоварването на мрежата, но всеки по веригата те спъва и накрая като ти кажат, че ще те третират като крупен производител на ток от ВЕИ с месечни отчети и др. за има няма 10квч върнато по мрежата и ти става едно приятно.

    Коментиран от #36

  • 34 Xtra

    15 2 Отговор
    Тея франсета, ако го направят това, просто ще смажат конкуренцията. ФВ ще хлипа кротко в ъгъла :)
  • 35 аааааа

    6 12 Отговор
    на рендъри не вярвам, а и цената...абсурд. Те от кашони да я правят - няма да е толкова евтина.

    Коментиран от #50

  • 36 Зорлем

    6 19 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    А защо ЕРП-то да е длъжно да ти купува тока, и то не всичкия, а само този, който ти остава излишен? По същата логика зарзаватчията от пазара вечерта може да се изсипе с непродадените домати пред вратата ти и да ти каже, "Айде купувай и не мрънкай!".

    Коментиран от #38

  • 37 Реалист

    9 1 Отговор
    Ако стане за тази цена ще бъде яката работа, но трябва и да е по-височко, като джип и водоустойчиво, защото с тези наводнения напоследък, не виждам как електриката ще кисне във водата. Увеличете височината с 5 см и го пускайте.
  • 38 гост

    13 2 Отговор

    До коментар #36 от "Зорлем":

    В България има инсталирани в момента 12-13 000 МВт мощности , от които работят 3-4 000 !! Има регистрирани около 3 000 000 автомобила , включително бусове , от които се движат реално не повече от милион , другите ръждясват по градинки и дворове !! Даже утре целия този милион да мине на ток , само ще натоварят до 100% тецовете и АЕЦа !! И веднага ще кажа , че ТЕЦовете изобщо не е нужно да са на въглища , а даже да са на въглища , емисиите са много по-малко от кюмбетата по пътищата и най-важното НЕ СА в населените места !!! И ТЕЦовете в СОФИЯ са НА ГАЗ !!!!!!!!!!!! !00 % !!!! И веднага зачеркваме едни 4,5 МИЛИАРДА за внос на петрол , дето само те ни стигат да даде държавата по 10-15 000 евро субсидия за електромобили , както ВЕЧЕ го направи Румъния !!!

    Коментиран от #47, #51

  • 39 Радо

    18 1 Отговор
    Аз ще чакам електрическата Дачия, цената и със сигурност ще бъде по-ниска от ел. Реното.
  • 40 Димов

    4 1 Отговор
    Монополиста като не гушне 1млрд от газ, ще ги гушне от фотоволтаици. Той си иска парите. Как и от кво....не го бърка. сменя продукта с по-търсен, коригира цената и пак е отгоре. А ние сезим, мигаме тъпо и питаме "е ква стана тя?".

    Коментиран от #41

  • 41 Все още

    5 2 Отговор

    До коментар #40 от "Димов":

    Прав сте, господине, но освен нашият монополист, от петрола печели и руският монополист. При фотоволтаиците печели китайският монополист, макар че там цените на киловат падат.
    За самият автомобил - рендер... Няма как да вземе EuroNCAP и да струва 6-7 000 долара. За толкова пари катастрофа и после погребение. Според мен ел. автомобилите ще ги докарат до цената на петролните такива или малко над тях, но след време, когато започнат да влизат в сила забраните за ДВГ в ЕС държавите.
  • 42 Все още

    0 1 Отговор
    Ето ви един тест на електричка:
    https://www.youtube.com/watch?v=dh8KcHhixYM
  • 43 елколоездач

    3 3 Отговор
    В тази цена вероятно не е включена цената на акумулаторите. Само за пример - 20 000$ е цената на акумулатори за автомобил тежащ 1 тон (заедно с тях) за да има пробег с едно зареждане 200-300км.
  • 44 ъъъ

    5 7 Отговор
    250 км и после 4 часа(и това е бързото зареждане)на контакта. И за морето ще ти трябват още 3 дена отпуска да преспиваш по пътя.

    Коментиран от #46

  • 45 Герасим Стволов

    1 11 Отговор
    Една дума за това нищожество !!!!!!!!!!Боклук!!!!!!!
  • 46 Лъжеш

    10 0 Отговор

    До коментар #44 от "ъъъ":

    Безплатните зарядни по хипермаркетите са с мощност 50 киловата. 80% от батерията с такова зарядно се зареждат за 30 минути. Две три почивки за кафе и тоалетна и си на морето.
  • 47 Зорлем

    3 3 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    Цялата тази плеяда от думи не отговаря на въпроса защо ЕРП-тата трябва да бъдат задължавани да изкупуват продукта, в случая електричество, на даден производител? И каква е разликата от това теб да те задължават да купуваш нещо (както е например полицата "Гражданска Отговорност")?
  • 48 Тома Неверни

    3 4 Отговор

    До коментар #11 от "ондро":

    Тука е заровено кучето. С цената на батерията сумата ще е поне тройна. А и не се надявайте на 250 км, на практика ще са макс 150 , а с климатик , независимо дали за отопление или охлаждане, ще падне още доста.

    Коментиран от #52

  • 49 Радо

    5 0 Отговор
    Ако циганин купи електричка - това е 100% гаранция, че краде ток.

    Коментиран от #60

  • 50 Реститут

    8 0 Отговор

    До коментар #35 от "аааааа":

    Че като махнеш от една кола скоростите и двигателя,какво остава,бе колега.Затова цената е напълно реална
  • 51 Сметка

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    Ама държавата ли ги дава тези пари Мунчо?? Напротив държавата лапа акциза и ДДСто. Тоест искаш да отнеме едни 4 милиарда примерно от бюджета и допълнително да раздаде 1 милиард. На чужд гръб..

    Коментиран от #53

  • 52 гост

    6 0 Отговор

    До коментар #48 от "Тома Неверни":

    За коя цена на батерията сънуваш ?? От 2010 ?? Щото 2020 цената ще е по 100 долара за киловат !! Тоест 33 квт ще струват 3300 долара !!!!! И още толкова за двигателя и купето колко станаха ?? И ако ще даже да е два пъти по 7 000 за Европа , колко петролки за 13-14 000 евро знаеш и колко струва само горивото им за 5-6 години , за другите работи отделно ?
  • 53 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #51 от "Сметка":

    Естествено че държавата , тоест всички ние ги даваме , мунчо , това са парите за СУРОВИЯ петрол , върху които ПОСЛЕ идват всички разходи за преработка и данъци , които ще се начисляват и при тока , а тия 4 милиарда се изпаряват в посока Масква и са БЕЗВЪЗВРАТНО загубени за България , но за сметка на това изработени във нея , а тока е 100% българско производство и освен данъците дава заплати и работа на един куп българи !!! И държавата просто ще получи тия данъци от тока , че и отгоре , ама някои "петролофили" няма да си вземат комисионните от батя !!!!!

    Коментиран от #54

  • 54 Сметка

    3 3 Отговор

    До коментар #53 от "гост":

    Частните марици ли са български, украинските въглища или газът а. А забравих фотоволтаиците на Гинка са Български ама Гинка сигурно ти пали свещ за субсидия та дето и плащаш или сигурно ТЕЦ Варна е Български на най-големият Българин Доган. Скоро и Козлодуй няма да го има и ще цъфнем и вържем. Кога очакваш тока за небогопомазаните да падне кажи да видим?

    Коментиран от #55

  • 55 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #54 от "Сметка":

    И що трябва да пада тока , като е най-евтиния в Европа ?? Ти да не би да плащаш най-евтините нафта и бензин в Европа или това е щото се "грижиш" за данъците на държавата или печалбата (скритата естествено) на Лукойл отива за държавата ?? Чии били Мариците или ТЕЦ Варна няма ама абсолютно никакво значение , щото тока вече е на борсата и до две три години не само ЕРПтата , а всеки търговец ще може да дойде и да ти предложи по-добри условия за доставка , а ти Лукойл на коя борса ще го "качиш" , мунчо и как ще му направиш конкуренция , като е ЕДИНСТВЕН вносител , производител и търговец на едро , всички останали са под 10% от него ????
  • 56 Асан

    1 0 Отговор
    КАТ СВЪРШИ ТОКЯ ЩА КАРАМЕ С ИСКРА .моята кобила .УРА.
  • 57 ГУРУ

    5 2 Отговор
    Истината е, че нашите деца ще разправят на своите деца "абе ние за да караме коли горяхме преработен умрял планктон в течна форма" - същото учудване ще се предизвиква както сега като се сетим автомобилите на въглища и т.н. Рано или късно всичко това ще се случи. И добрия ми стар трилитров бензинов крематориум за умрял планктон ще бъде безвъзвратно остарял, но определено романтичен и различен.
  • 58 hmhmhm

    2 3 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    От къде знаеш че електричките не замърсяват. Атомната централа в козлодуй на какво работи на вафлени пръчки ли? Я у лево с вашите електрички. И алтернативно добиваната енергия от слънцето и вятъра и тя фалш. Няма насекоми и колко птици се удариха във вятърнитеви шитове.

    Коментиран от #64

  • 59 ВАГ

    3 1 Отговор
    Не знам ,ама вчера си купих електро-генератор на батерии , хем ми свети у нас ,хем си зарежда и батериите.
  • 60 Иван Гешев

    7 0 Отговор

    До коментар #49 от "Радо":

    От мене да знаеш - в България циганин ток не плаща!
  • 61 Сметка

    3 2 Отговор
    Тока бил на борсата, а петрола къде е да не е на марс. За разлика от бензина обаче от който държавата смуче здраво, тока го субсидира, за да може тарикати да си преподават евтин ток за сметка на държавата. Лукойл е до толкова монополист колкото и Козлодуй, който обаче е държавен. Скоро няма да го има както и субсидиите и ще видиш как енергията падала всяка година. Тока бил най-евтиния в България що така да не би да сме най-големите богаташи че обикновеният човек да го субсидира, ама има някъде бензин без пари какво правим тогава със сметките ти. Това са конюктурни цени и нямат нищо общо с пазара.
  • 62 Виктор

    1 1 Отговор
    Като чета написаното от автора се чудя кой от двама ни е бил на салона....! НЯМА такъв автомобил!
  • 63 Виктор

    0 1 Отговор
    Като чета написаното от автора се чудя кой от двама ни е бил на салона....! НЯМА такъв автомобил!
  • 64 Електрошок

    3 0 Отговор

    До коментар #58 от "hmhmhm":

    Малий!Много насекоми загиват или остават инвалиди!
  • 65 Eskaflone

    3 2 Отговор
    Това отдавна е осъществено в Индия и Китай. Рено/Нисан/ произвежда електромобили от 10 години наред с Тесла. Тази цена няма да бъде фантазия до 2-3 години всички производители го казват. Цената на киловат литиеви батерии е паднала 10 пъти за 10 години и се движи под $200. И ако можете да смятате и ако имате достатъчно информация ще знаете че това е истината. Фолксваген декларира производство на 10 мильона електромобила до 2022г...бъдете информирани света не е България.
  • 66 Eskaflone

    2 2 Отговор
    Това отдавна е осъществено в Индия и Китай. Рено/Нисан/ произвежда електромобили от 10 години наред с Тесла. Тази цена няма да бъде фантазия до 2-3 години всички производители го казват. Цената на киловат литиеви батерии е паднала 10 пъти за 10 години и се движи под $200. И ако можете да смятате и ако имате достатъчно информация ще знаете че това е истината. Фолксваген декларира производство на 10 мильона електромобила до 2022г...бъдете информирани света не е България.
  • 67 Иии

    3 4 Отговор
    Не ми хвалете рено
  • 68 Gordy

    0 0 Отговор
    Защо цената в България никога не такава, обявена от производителя?
    Мошеници!!
  • 69 Коко

    1 0 Отговор
    Да го д....те всички аз си карам хонда та на въздух. Супер яко е . Аре.