2 Октомври, 2018 10:25 7 152 42

Renault: 300 км на ток са предостатъчни

  • renault-
  • nissan-
  • zoe-
  • leaf-
  • карлос гон-
  • автономен пробег-
  • електромобил-
  • париж 2018

300 км с едно зареждане на батериите са напълно достатъчен пробег за електромобил, обяви шефът на алианса Renault-Nissan Mitsubishi Карлос Гон на отрасловата конференция Mondial.Tech в рамките на Парижкия автосалон. Според последните изследвания именно това е прагът, от който насетне собственикът престава да се безпокои за запаса от енергия в акумулаторите.

Алиансът е стигнал до този извод след детайлно изучаване на статистиката за над половин милион електромобила, които Renault и Nissan са продали до този момент. От данните става ясно, че средният дневен пробег на колите на ток рядко надвишава 50 км.

Двата основни електрически модела на Renault и Nissan - Zoe и Leaf - могат да изминат съответно 300 и 262 км с едно зареждане. Това според Гон означава, че проблемът с автономния пробег на "електричките" към днешна дата вече е практически решен, а алиансът трябва да съсредоточи усилията си върху създаването на по-достъпни модели за масовия купувач.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 САП

    25 2 Отговор
    За пробег за едно зареждане става. Въпроса е за, колко време се зарежда и колко километра трае следващото зареждане. На всеки му се налага да измине по-някога по-голямо разстояние. И какво е решението тогава.
  • 2 ПРЪЙТЕ БЕЛЕНЕ ЧИ ТОКА ША

    6 6 Отговор
    ГОНИ ДВА ЛЕВА АКО СЯШНИТЕ АВТОМОБИЛИ МИНАТ НА ТОК ....

    Коментиран от #10

  • 3 JEEP

    31 5 Отговор
    То и 200 км може да са достатъчни....въпросът е колко зарядни станции имате по пътя и за какво време се зарежда батерията. Някак си не ми се връзва София - Бургас с едно песпиване в Ст.Загора.
  • 4 Мнителен

    9 3 Отговор
    Достатъчни, ама колко време ще са 300? Като знаем колко примитивни технологии се използват за батериите все още, след 5 години дали няма да са вече 200 кв? При това този пробег, разбира се, ще е с пенсионерско каране, та май трябва още поне 50 км да свалим

    Коментиран от #35, #37, #42

  • 5 цистит

    10 2 Отговор
    достатъчни за какво?

    Коментиран от #24

  • 6 BruteForce

    11 11 Отговор
    След 300 км ползваш репатрака, който е в комплекта на електричката...
  • 7 1234

    15 7 Отговор
    Значи колко са нагли, било достатъчно! Не е никак достатъчо, просто вие не можете да ги направите повече. Все повече мирише на ссср и на картел. Ще караме това което има а не това имаме нужда. Тази технология с електричките е абсурдна. Дори да качат капацитета тройно както трябва да е, каква мощност и кабел е нужен за да я напълниш тая батерия? Кабелите трябва да са като шланга на ф1 и то за зареждане 30 мин. А ко искаме да е 5 мин като сега? Автоиндустрията много се обърка и забатачи ибще става все по зле. Горивната клета е бъдещето за това в Япония решиха всички да инвестират нея

    Коментиран от #8

  • 8 гост

    14 2 Отговор

    До коментар #7 от "1234":

    Не, че не могат, а не искат. Наскоро една немска фирма изпозлва архитектурата на батерията на Тесла и набута по този начин към 70квч батерия, изградена от клетки 18650 в БМВ и3. А БМВ предлагат и3 с максимум 33квч. Батерията с голям капацитет не е кой знае колко по-скъпа, но пък удвоява пробега и при разход от 13квч/100км то спокойно може да измине 500км преди да се наложи презареждане. Но БМВ не искат да си сменят типа на батерията. Това е проблема, показано е им е как да го направят, но те не искат. Как Тесла може да вкара 100квч, а другите набутват основно към 30квч? Не искат, това е.
  • 9 Шоо

    15 4 Отговор
    Единствения шанс е по бензиностанциите да може да сменяш батерията, пълно за празно. Иначе електричките са само за градско каране. Другото е умряла работа.

    Коментиран от #20

  • 10 Да да

    10 7 Отговор

    До коментар #2 от "ПРЪЙТЕ БЕЛЕНЕ ЧИ ТОКА ША":

    Да помислим малко! При 2 лева ток за киловат и цена на фотоволтаик 1000 лева за киловат, ще си избиеш инвестицията за 500 часа слънцегреене! Това са 50 дни по 10 часа! По 5 часа да грее на ден, за 100 дни си на далавера! Тока ако стане 30 ст. съм сигурен че инсталираните фотоволтаици ще се сдобият с батерии, а новите мощности ВЕИ ще конкурират 5 и 6 реактор на Козлодуй!

    Коментиран от #13, #26

  • 11 Ники

    16 2 Отговор
    Бъдете реалисти ... никой не си купува Електромобил с пробег 200 км за да ходи с него до морето на 400 км ... Те се ползват градско само .. а факт е , че през деня да ходиш на работа и да свършиш някоя друга задача .. и 100 км на ден стигат ... Реални са им данните ... Ма най важното !!! Ел колите НЕ СТАВАТ ЗА ДЪЛГИ РАЗСТОЯНИЯ ... в момента както в чужбина така и в София .. в семейство имат нормална и ел. кола ... и спестява разход за гориво има облекчения и тн. .. а имат и вариант за дълъг път ... аз още не мога да се пречупя ...

    Коментиран от #21, #30

  • 12 Електрошок

    2 7 Отговор
    18650-12вт/ч
    10000батерий-120квч!
    Давам го за пример колко е голяма вероятността след първата година да има доста голям брой прецакани елементи от батерията
  • 13 Да помислим още малко

    4 3 Отговор

    До коментар #10 от "Да да":

    При 2лв/кг домати за три месеца ще избиеш за бендзин за гоуфа!:)
    Те това е математиката.
  • 14 Аз бре

    15 3 Отговор
    Ми достатъчни са за градско каране в Европа...
    Живея в Германия,купих си електрическо колело и карам и си свиркам из града.В най-близкия до мен Кауфлант,има зарядна станция за електрически коли и велосипеди...
    В големите градове,все по-често засичам тесли такси,следователно вършат работа.
    Ако искаш да отидеш от София до Бургас,това определено не функционира!

    Коментиран от #15, #17

  • 15 Аз бре

    10 2 Отговор

    До коментар #14 от "Аз бре":

    Забравих да напиша,Ойропата ще ми възстанови до около 25 процента,от стойността на колелото от данъците.
  • 16 Именно

    8 1 Отговор
    Ако може да се зарежда на достатъчно много места достатъчно бързо (за 10-15мин макс.) без да се съкращава живота на батериите би бил решен, но още е далеч от това

    Коментиран от #19

  • 17 гост

    15 2 Отговор

    До коментар #14 от "Аз бре":

    Ние по нищо не приличаме на Западноевропейска страна, и аз живях в Германия и месеци преди да влезем в ЕС се обзаложих, че няма как да ни приемат, понеже познавах обстановката там и тук, и загубих, което ми вдъхна надежда, че след като сме в ЕС вече ще има копиране и прилагане ан добрите практики, закони, уреждане на спорни въпроси, но уви. За 10г. нищо не се промени, дори данъците на коли не искат да направят нато в ЕС, разумни и справедливи. У нас новата кола не означава иконимия от данъци и такси, точно обратното, та европейците хем си пазят здравето, хем им е по-евтино да карат нови коли спрямо дохода, хем им е ясно и точно всичко разписано. Отиваш при консултант, той ти обяснява. У нас няма една процедура разписана, за да не ти е проблем и всичко зависи от това доколко чиновника е корумпиран и му се работи. Е няма какво да сравняваш.
  • 18 Българин

    4 4 Отговор
    Този пробег е смешно малък, за града, може би, но са универсална употреба - абсурд, пък рено да казват каквото си искат.
  • 19 Именно се, именно

    7 6 Отговор

    До коментар #16 от "Именно":

    кучетата тук си лаят, а кервана си върви.Вече започна производството на Porsche, което се зарежда до 80% за 15 минути на зарядни станции 350 кв. Миналия месец изградиха първите 10 броя. От Audi анонсираха, че през 2020 година, ще сменят типа батерии, за да зареждат на същите тези станции за 10 минути.

    Електромобилите не ставали за дълго, А още миналата година Тесла Модел 3 измина 4600 км за 52 часа и 100 долара при зимни температури. Това малко разстояние ли ви се струва или ви се струва, че времето е много?
  • 20 Зорлем

    10 3 Отговор

    До коментар #9 от "Шоо":

    Преди време някакво шефче от ФВ (или някой друг голям) беше изкоментирал, че при тегло от по 300-500кг и водно охлаждане тази работа със бързата смяна на батерии няма как да стане лесно и надеждно. Болшинството народ си представя батериите на електричките като тези на детските колички с дистанционно управление, но реалността е доста, доста по-сложна и "гадна".
  • 21 Зорлем

    16 4 Отговор

    До коментар #11 от "Ники":

    Тцъ, най-важното е, че електричката струва майка си и баща си спрямо бензинов/дизелов еквивалент, така че оправдаването на инвестицията в "електрическа кола само за градско" си е направо мисия невъзможна. Сметките за общите разходи са правени милион пъти и все още електричката не е изгодна чисто икономически.

    Коментиран от #22

  • 22 Антиелектрика

    11 4 Отговор

    До коментар #21 от "Зорлем":

    Ама как не те е срам да плюеш по чистото и иновативното :))) Не виждаш ли, че преди да са станали масови електричките, вече има ефект от борбата на МакАрон срещу Глобалното затопляне и сега чакаме Глобално застудяване: https://www.vesti.bg/lyubopitno/idva-li-nezapomnen-stud-satelit-na-nasa-s-shokirashti-danni-6087038
    Ех, как пламенно само електрофилчетата тук ни обясняваха, че въглеродния двуокис затопля атмосферата, а Слънцето не играе никаква роля. Ама с теб сме много задръстени и не разбираме модата на еко-електрическото джендърство - хахахахахха
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Вярно

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "цистит":

    Достатъчно за 2ри градски автомобил. Има голяма логика само се замисли колко семейства дори в България имат два автомобила единият от който е за града. Това е истинска екология лек малък градски или за къси разстояния автомобил на ток.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Пешо

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "Да да":

    Я си виж фактурата за ток и тогава пиши джендарските простотии за евтиния "възобновяем" ток.
  • 27 Тъпотии

    5 0 Отговор
    Остави зарядните станции в Калифорния или по пътя за морето, може ли някой от специалистите да ми обясни как точно ще се зареждат десетки електрички паркирани на тревните площи между панелките?

    Коментиран от #29, #36

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Да бе

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "Тъпотии":

    За източна Европа и Азия ще бъде много трудно. Обаче в западна Европа и щатите нещата са на обратно.
  • 30 JEEP

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "Ники":

    Еми съвсем реалистично в БГ повечето хора не могат да си позволят по една кола за море, друга за планина и трета за града, със всичките съпътстващи ги разходи. Когато си купуваш кола, гледаш да покрива нормалните ти нужди макар и с някакви компромиси. И не е казано, че е само за морето. Ако трябва да отида до Белград за ден примерно, какво правим? Отделно тези 300км ако ги постине колата, то ще е в лабораторни условия, без товар, с лек наклон и попътен вятър. Да ама в живота е друго:баири, ускорения...като повисиш в някое задръстване на климатик и смятай за колко км ще остане ток.

    Коментиран от #31

  • 31 JEEP

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "JEEP":

    И не ме разбирайте погрешно. Принципно съм фен на ел.колите. Даже ако пуснат у нас онова рено за 12к сигурно ще се замисля сериозно дали да не взема едно такова за жената
  • 32 Townboy

    2 0 Отговор
    Докато говорите за Илън Мъск и неговата теслА, Рено се превръща в лидер в сегмента.
  • 33 чичака

    0 3 Отговор
    това със пробега е пълен абсурд има възможност да ти трябва ток колкото да мръднеш 2 метра и от там колата се самозарежда и движи колкото км. ти е необходимо и ти трябва акумолатор какъвто в момента има всеки автомобил имаго в тубата ама тогава нещата отиват на зле за енергетиката
    п.с. карай си на газчица до последно!!!
  • 34 чичака

    0 1 Отговор
    всеки истински електротехник ще се съгласи и може даже да ни светне на две на три каква е схемата!
  • 35 55443322

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "Мнителен":

    Виж с колко са паднали батериите на една Tesla S след навъртяни 500 000 / петстотин хиляди / км и тогава говори че иначе много олекваш.

    Имаше и сравнение колко би струвал конвенционален автомобил от същия клас + всички разходи по поддръжка и гориво спрямо Теслата + ремонтите и + сметките за ток.

    Оказа се че пестиш десетки хиляди долара като теглиш чертата
  • 36 Тъпотии2

    2 4 Отговор

    До коментар #27 от "Тъпотии":

    Когато ти обясниш как паркираните между блоковете бараки се зареждат с бензин, тогава и за електричките ще говорим.

    Електромобил с пробег 300 км по документи реално прави 200 спокойни в градски условия дори и с климатик/отопление. Значи грубо веднъж седмично минаваш на електростанцията. Закачаш се за 30 минути и се прибираш. Само не ми казвай че всички карат градско по 100 км на ден. Средния пробег в Европа е под 15 000 годишно или 300 на седмица. Това означава средно две зареждания по половин час седмично срещу едно 10 минутно за нормално гориво.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Гост

    0 2 Отговор
    Някои от коментиращите живеят още в 20-ти век.
    Tesla вече има зарядна мрежа и доказва, че може да се направи!
    Пътувах 1200 км, като заредих няколко пъти по 15-20 минути.
    Спиранията бяха нужна почивка, не ме забавиха, зареждането е безполатно... време е за събуждане, хора :)
  • 39 гост

    0 0 Отговор
    Има атомни батерии които държат по 50 години , значи може да се направи автомобил да кара с едно зареждане 50 години , защо трябва постоянно да се презарежда и т.н.(то си е ясно де , за пари , аман от този капитализъм)
  • 40 Случаен

    0 0 Отговор
    Електрическите коли не са по-чисти или кой знае колко по-ефективни. Всъщност за да се произведе необходимото електричество са нужни огрмони ресърси и суровини. Както и има загуби при пренасянето на тока..
    Но тук става въпрос за друго. Ако светът успее да не зависи от петрола това означава по-малка зависимост от арабския мюсюлмански свят, който в момента финансира цялата си дейност с петрол. Когато петрола стане ненужен и те ще станат със стандарт на живеещите в Сахара. Не критикувайте колите на ток, а напротив- ако имате възможност ги купувайте.
  • 41 Случаен

    0 0 Отговор
    Електрическите коли не са по-чисти или кой знае колко по-ефективни. Всъщност за да се произведе необходимото електричество са нужни огрмони ресърси и суровини. Както и има загуби при пренасянето на тока..
    Но тук става въпрос за друго. Ако светът успее да не зависи от петрола това означава по-малка зависимост от арабския мюсюлмански свят, който в момента финансира цялата си дейност с петрол. Когато петрола стане ненужен и те ще станат със стандарт на живеещите в Сахара. Не критикувайте колите на ток, а напротив- ако имате възможност ги купувайте.
  • 42 Рено

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Мнителен":

    Ами зимата израсходват още повече ток така че задраскайте още поне 50 км