300 км с едно зареждане на батериите са напълно достатъчен пробег за електромобил, обяви шефът на алианса Renault-Nissan Mitsubishi Карлос Гон на отрасловата конференция Mondial.Tech в рамките на Парижкия автосалон. Според последните изследвания именно това е прагът, от който насетне собственикът престава да се безпокои за запаса от енергия в акумулаторите.
Алиансът е стигнал до този извод след детайлно изучаване на статистиката за над половин милион електромобила, които Renault и Nissan са продали до този момент. От данните става ясно, че средният дневен пробег на колите на ток рядко надвишава 50 км.
Двата основни електрически модела на Renault и Nissan - Zoe и Leaf - могат да изминат съответно 300 и 262 км с едно зареждане. Това според Гон означава, че проблемът с автономния пробег на "електричките" към днешна дата вече е практически решен, а алиансът трябва да съсредоточи усилията си върху създаването на по-достъпни модели за масовия купувач.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 САП
10:36 02.10.2018
2 ПРЪЙТЕ БЕЛЕНЕ ЧИ ТОКА ША
Коментиран от #10
10:37 02.10.2018
3 JEEP
10:37 02.10.2018
4 Мнителен
Коментиран от #35, #37, #42
10:40 02.10.2018
5 цистит
Коментиран от #24
10:40 02.10.2018
6 BruteForce
11:06 02.10.2018
7 1234
Коментиран от #8
11:15 02.10.2018
8 гост
До коментар #7 от "1234":
Не, че не могат, а не искат. Наскоро една немска фирма изпозлва архитектурата на батерията на Тесла и набута по този начин към 70квч батерия, изградена от клетки 18650 в БМВ и3. А БМВ предлагат и3 с максимум 33квч. Батерията с голям капацитет не е кой знае колко по-скъпа, но пък удвоява пробега и при разход от 13квч/100км то спокойно може да измине 500км преди да се наложи презареждане. Но БМВ не искат да си сменят типа на батерията. Това е проблема, показано е им е как да го направят, но те не искат. Как Тесла може да вкара 100квч, а другите набутват основно към 30квч? Не искат, това е.11:25 02.10.2018
9 Шоо
Коментиран от #20
12:32 02.10.2018
10 Да да
До коментар #2 от "ПРЪЙТЕ БЕЛЕНЕ ЧИ ТОКА ША":
Да помислим малко! При 2 лева ток за киловат и цена на фотоволтаик 1000 лева за киловат, ще си избиеш инвестицията за 500 часа слънцегреене! Това са 50 дни по 10 часа! По 5 часа да грее на ден, за 100 дни си на далавера! Тока ако стане 30 ст. съм сигурен че инсталираните фотоволтаици ще се сдобият с батерии, а новите мощности ВЕИ ще конкурират 5 и 6 реактор на Козлодуй!Коментиран от #13, #26
12:33 02.10.2018
11 Ники
Коментиран от #21, #30
12:41 02.10.2018
12 Електрошок
10000батерий-120квч!
Давам го за пример колко е голяма вероятността след първата година да има доста голям брой прецакани елементи от батерията
12:45 02.10.2018
13 Да помислим още малко
До коментар #10 от "Да да":
При 2лв/кг домати за три месеца ще избиеш за бендзин за гоуфа!:)Те това е математиката.
12:55 02.10.2018
14 Аз бре
Живея в Германия,купих си електрическо колело и карам и си свиркам из града.В най-близкия до мен Кауфлант,има зарядна станция за електрически коли и велосипеди...
В големите градове,все по-често засичам тесли такси,следователно вършат работа.
Ако искаш да отидеш от София до Бургас,това определено не функционира!
Коментиран от #15, #17
12:55 02.10.2018
15 Аз бре
До коментар #14 от "Аз бре":
Забравих да напиша,Ойропата ще ми възстанови до около 25 процента,от стойността на колелото от данъците.13:00 02.10.2018
16 Именно
Коментиран от #19
13:02 02.10.2018
17 гост
До коментар #14 от "Аз бре":
Ние по нищо не приличаме на Западноевропейска страна, и аз живях в Германия и месеци преди да влезем в ЕС се обзаложих, че няма как да ни приемат, понеже познавах обстановката там и тук, и загубих, което ми вдъхна надежда, че след като сме в ЕС вече ще има копиране и прилагане ан добрите практики, закони, уреждане на спорни въпроси, но уви. За 10г. нищо не се промени, дори данъците на коли не искат да направят нато в ЕС, разумни и справедливи. У нас новата кола не означава иконимия от данъци и такси, точно обратното, та европейците хем си пазят здравето, хем им е по-евтино да карат нови коли спрямо дохода, хем им е ясно и точно всичко разписано. Отиваш при консултант, той ти обяснява. У нас няма една процедура разписана, за да не ти е проблем и всичко зависи от това доколко чиновника е корумпиран и му се работи. Е няма какво да сравняваш.15:26 02.10.2018
18 Българин
16:14 02.10.2018
19 Именно се, именно
До коментар #16 от "Именно":
кучетата тук си лаят, а кервана си върви.Вече започна производството на Porsche, което се зарежда до 80% за 15 минути на зарядни станции 350 кв. Миналия месец изградиха първите 10 броя. От Audi анонсираха, че през 2020 година, ще сменят типа батерии, за да зареждат на същите тези станции за 10 минути.Електромобилите не ставали за дълго, А още миналата година Тесла Модел 3 измина 4600 км за 52 часа и 100 долара при зимни температури. Това малко разстояние ли ви се струва или ви се струва, че времето е много?
16:18 02.10.2018
20 Зорлем
До коментар #9 от "Шоо":
Преди време някакво шефче от ФВ (или някой друг голям) беше изкоментирал, че при тегло от по 300-500кг и водно охлаждане тази работа със бързата смяна на батерии няма как да стане лесно и надеждно. Болшинството народ си представя батериите на електричките като тези на детските колички с дистанционно управление, но реалността е доста, доста по-сложна и "гадна".17:31 02.10.2018
21 Зорлем
До коментар #11 от "Ники":
Тцъ, най-важното е, че електричката струва майка си и баща си спрямо бензинов/дизелов еквивалент, така че оправдаването на инвестицията в "електрическа кола само за градско" си е направо мисия невъзможна. Сметките за общите разходи са правени милион пъти и все още електричката не е изгодна чисто икономически.Коментиран от #22
17:34 02.10.2018
22 Антиелектрика
До коментар #21 от "Зорлем":
Ама как не те е срам да плюеш по чистото и иновативното :))) Не виждаш ли, че преди да са станали масови електричките, вече има ефект от борбата на МакАрон срещу Глобалното затопляне и сега чакаме Глобално застудяване: https://www.vesti.bg/lyubopitno/idva-li-nezapomnen-stud-satelit-na-nasa-s-shokirashti-danni-6087038Ех, как пламенно само електрофилчетата тук ни обясняваха, че въглеродния двуокис затопля атмосферата, а Слънцето не играе никаква роля. Ама с теб сме много задръстени и не разбираме модата на еко-електрическото джендърство - хахахахахха
18:25 02.10.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Вярно
До коментар #5 от "цистит":
Достатъчно за 2ри градски автомобил. Има голяма логика само се замисли колко семейства дори в България имат два автомобила единият от който е за града. Това е истинска екология лек малък градски или за къси разстояния автомобил на ток.22:43 02.10.2018
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Пешо
До коментар #10 от "Да да":
Я си виж фактурата за ток и тогава пиши джендарските простотии за евтиния "възобновяем" ток.01:09 03.10.2018
27 Тъпотии
Коментиран от #29, #36
05:49 03.10.2018
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Да бе
До коментар #27 от "Тъпотии":
За източна Европа и Азия ще бъде много трудно. Обаче в западна Европа и щатите нещата са на обратно.09:31 03.10.2018
30 JEEP
До коментар #11 от "Ники":
Еми съвсем реалистично в БГ повечето хора не могат да си позволят по една кола за море, друга за планина и трета за града, със всичките съпътстващи ги разходи. Когато си купуваш кола, гледаш да покрива нормалните ти нужди макар и с някакви компромиси. И не е казано, че е само за морето. Ако трябва да отида до Белград за ден примерно, какво правим? Отделно тези 300км ако ги постине колата, то ще е в лабораторни условия, без товар, с лек наклон и попътен вятър. Да ама в живота е друго:баири, ускорения...като повисиш в някое задръстване на климатик и смятай за колко км ще остане ток.Коментиран от #31
10:46 03.10.2018
31 JEEP
До коментар #30 от "JEEP":
И не ме разбирайте погрешно. Принципно съм фен на ел.колите. Даже ако пуснат у нас онова рено за 12к сигурно ще се замисля сериозно дали да не взема едно такова за жената10:48 03.10.2018
32 Townboy
13:51 03.10.2018
33 чичака
п.с. карай си на газчица до последно!!!
13:57 03.10.2018
34 чичака
14:01 03.10.2018
35 55443322
До коментар #4 от "Мнителен":
Виж с колко са паднали батериите на една Tesla S след навъртяни 500 000 / петстотин хиляди / км и тогава говори че иначе много олекваш.Имаше и сравнение колко би струвал конвенционален автомобил от същия клас + всички разходи по поддръжка и гориво спрямо Теслата + ремонтите и + сметките за ток.
Оказа се че пестиш десетки хиляди долара като теглиш чертата
15:54 03.10.2018
36 Тъпотии2
До коментар #27 от "Тъпотии":
Когато ти обясниш как паркираните между блоковете бараки се зареждат с бензин, тогава и за електричките ще говорим.Електромобил с пробег 300 км по документи реално прави 200 спокойни в градски условия дори и с климатик/отопление. Значи грубо веднъж седмично минаваш на електростанцията. Закачаш се за 30 минути и се прибираш. Само не ми казвай че всички карат градско по 100 км на ден. Средния пробег в Европа е под 15 000 годишно или 300 на седмица. Това означава средно две зареждания по половин час седмично срещу едно 10 минутно за нормално гориво.
16:02 03.10.2018
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Гост
Tesla вече има зарядна мрежа и доказва, че може да се направи!
Пътувах 1200 км, като заредих няколко пъти по 15-20 минути.
Спиранията бяха нужна почивка, не ме забавиха, зареждането е безполатно... време е за събуждане, хора :)
03:35 04.10.2018
39 гост
10:37 04.10.2018
40 Случаен
Но тук става въпрос за друго. Ако светът успее да не зависи от петрола това означава по-малка зависимост от арабския мюсюлмански свят, който в момента финансира цялата си дейност с петрол. Когато петрола стане ненужен и те ще станат със стандарт на живеещите в Сахара. Не критикувайте колите на ток, а напротив- ако имате възможност ги купувайте.
19:10 04.10.2018
41 Случаен
Но тук става въпрос за друго. Ако светът успее да не зависи от петрола това означава по-малка зависимост от арабския мюсюлмански свят, който в момента финансира цялата си дейност с петрол. Когато петрола стане ненужен и те ще станат със стандарт на живеещите в Сахара. Не критикувайте колите на ток, а напротив- ако имате възможност ги купувайте.
19:11 04.10.2018
42 Рено
До коментар #4 от "Мнителен":
Ами зимата израсходват още повече ток така че задраскайте още поне 50 км05:59 18.04.2019