Продажбите на автомобили с дизелови двигатели в Европа продължават да спадат с главоломни темпове. През първата половина на годината на Стария континент са купени с 3.12 млн. нафтови коли, с 16% по-малко от същия период през 2017-а, сочат данните на Международна агенция по енергетика, цитирани от Reuters.
Делът на дизеловите возила на европейския пазар се е свил от 42.5% през първите шест месеца на 2017 г. до 36.5% тази година. В някои страни като Великобритания сривът в продажбите достига 30%.
В Германия, която е един от най-големите производители на дизелови автомобили, делът им намалява от 41.3% на 31.1%. Все повече европейски градове забраняват движението на стари нафтови коли в центровете си, а много компании се отказват от дизеловите си модели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 mediator37
Не мога да си представя тежък джип на бензин- да му изхвърчат буталата, ама да е на бензин.
Коментиран от #3, #37
10:49 13.10.2018
2 госта
Коментиран от #8
10:52 13.10.2018
3 Гост
До коментар #1 от "mediator37":
Коя е тази военна техника само на дизел? Танковите двигатели са многогоривни, а самолетите и хеликоптерите са на керосин. Това, че ти не може да си представиш тежък джип на бензин, не означава, че не може да има. И Land Cruiser и G class залагат на бензинови V8-ци. В САЩ, Русия и Япония никой не кара на дизел, ама тук сме големи разбирачи и гледаме коя кола харчи по-малко.Коментиран от #11, #76
11:04 13.10.2018
4 Антон
11:06 13.10.2018
5 no name no face no number
11:15 13.10.2018
6 Dobromir
Коментиран от #14, #15
11:26 13.10.2018
7 Dobromir
11:45 13.10.2018
8 Д'мин
До коментар #2 от "госта":
Е то вече българите се юрнаха в Германия за евтинийка дизеларка! Който иска да си джитка с нафтовата печка. Аз ще карам другото.Коментиран от #9, #12
11:51 13.10.2018
9 Kako
До коментар #8 от "Д'мин":
15 те най-големи кораба изхбърлят толкова NOx колкото 750000000 леки коли, а по моретата са около 90000 кораба , постояанно.Коментиран от #69
12:13 13.10.2018
10 злобар
12:20 13.10.2018
11 Мартин
До коментар #3 от "Гост":
Ти добре ли си бе момче? G-Wagen като военен джип е планиран само с дизелов двигател, не от съображения за максимален въртящ момент, а поради нуждата това нещо да може да изминава повече от 300 км с едно зареждане. При всички положения, чувал ли си примрно за бензинови подводници? Имало е и такива, да, направени през първата световна война от дебилните англичани, с обхват на действие 500 км. Докато по същото време германците са имали дизелови подводници с обхват 11 000 км. Забелязваш ли някаква разлика?Коментиран от #16, #21
12:25 13.10.2018
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 леле
12:36 13.10.2018
14 Зорлем
До коментар #6 от "Dobromir":
Ако целта беше наистина екология, отдавна да караме само на метан или дори "спирт"...12:40 13.10.2018
15 Истината
До коментар #6 от "Dobromir":
Специално за теб бензинът трябва да е 3 евро за литър.Коментиран от #57
12:43 13.10.2018
16 Зорлем
До коментар #11 от "Мартин":
Всъщност военните най-вече ги вълнува всичката им техника да върви с едно и също гориво, за да е по-лесно организирането на зареждането ѝ и тъй като най-големите "елементи" са дизелови, затова и по-малките също са такава. Дори мотори се мъчеха да "дизелират" преди години.12:47 13.10.2018
17 Driving pleasure
И като са спаднали дизелите с колко увеличихте електрическите кошници - ама не процент кажете в бройки щото ако до една овца като вас застане още една увеличението е 200% ама бройката продължава да е жалка!
Коментиран от #65
12:54 13.10.2018
18 Кораб
Коментиран от #22
13:03 13.10.2018
19 надзорник
мисля ,че е много разумно.
Коментиран от #23
13:16 13.10.2018
20 Кола
13:19 13.10.2018
21 Гост
До коментар #11 от "Мартин":
Мерси, че ме подмлади :))) Но G class не е военна техника. Все едно да кажа, че Урал е с бензин. Humvee също е с бензин. Пък по-голяма глупост от това, че подводниците били дизелови, само показва, че нищо не разбираш. Подводниците ползват дизелови ГЕНЕРАТОРИ, които зареждат акумулатори.Коментиран от #24, #73
13:23 13.10.2018
22 Driving pleasure
До коментар #18 от "Кораб":
Тва са лицемерни лигльовци. за съжаление убиват планетата с глупостта си!13:30 13.10.2018
23 Гост
До коментар #19 от "надзорник":
Не може, нали трябва да си налагат миксерите. Ако всички карат на газ или спирт, както казва Зорлем, как ще успеят да наложат електрички ако въздуха е чист?Коментиран от #25
13:38 13.10.2018
24 Мартин
До коментар #21 от "Гост":
Държиш да се похвалиш с незнанието си, искаш да спориш с фактите? Be my guest.Коментиран от #26
13:44 13.10.2018
25 Тесла Шмесла
До коментар #23 от "Гост":
Я ни разкажи нещо за Тесла. Нали са най-добрите? Ко стаа с тях. Чичо Илън пуши трева, съдят го за набедяване, погна го и SEC, плаща милиони глоби от собствения си джоб.Коментиран от #27
13:47 13.10.2018
26 Гост
До коментар #24 от "Мартин":
Къде са ти фактите, че нещо май липсват? Урал и Хъмви с бензинови двигатели ли са? Май да, нали?! Подводниците с дизелови генератори ли за да захранват батериите - да, нали?! Да не говорим, че по принцип от половин век има атомни подводници. Ама като няма какво да кажеш, по-добре си трай.Коментиран от #30, #48
13:51 13.10.2018
27 Гост
До коментар #25 от "Тесла Шмесла":
Нещо ме бъркаш с друг. Я пак прочети какво съм написал.13:52 13.10.2018
28 Миле Китич
Коментиран от #29, #31
14:03 13.10.2018
29 Гост
До коментар #28 от "Миле Китич":
Е нали това казвам. Дизел в армията има малко, а навремето всичко беше на бензин даже.Коментиран от #38
14:08 13.10.2018
30 Мартин
До коментар #26 от "Гост":
Да, дизелови генератори са отдавна, ДА НЕ БИ ДА СА БЕНЗИНОВИ?!?Това имам предвид. На интересен ли ми се правиш? Ето, стогодишни британски клас В БЕНЗИНОВИ подводници от WWI за придвижване на повъхността, потапяне с мощност от батериите!https://en.wikipedia.org/wiki/British_B-class_submarine
Geländewagen е направен в началото само и единствено поради поръчка от ВОЕННИТЕ, умнико. Гражданските версии идват по-късно. Чети повече и не ми се перчи като не знаеш!
Коментиран от #33
14:09 13.10.2018
31 оня
До коментар #28 от "Миле Китич":
Първите Урали бяха на бензин в армията.После им сложиха двигатели на Камаз т.е дизелови.Коментиран от #32
14:41 13.10.2018
32 госта
До коментар #31 от "оня":
Даже си спомням през 80-90 години как масово сменяха бензиновите мотори на ЗИЛ 130 и ГАЗ 53 с дизелови на Перкенс които не излязоха сполучливи.Става въпрос за цивилните нужди.15:01 13.10.2018
33 Гост
До коментар #30 от "Мартин":
Я по-спокойно с патоса. Карай си печката и си трай.Коментиран от #41
15:19 13.10.2018
34 ЙКЛ
Коментиран от #35
15:55 13.10.2018
35 Бръкни у щепсъло
До коментар #34 от "ЙКЛ":
Ще има бая да почакаш....16:02 13.10.2018
36 Kako
Коментиран от #83
16:05 13.10.2018
37 Алфа Ромео
До коментар #1 от "mediator37":
Те и без това са безсмислени големите тежки SUV, такива потресаващи недоразумения като Х6, GLE, нали са големи баровци тия дето ги карат да ги карат със големи бензинови мотори нали са червиви със пари, или хибрид бензин-ел. Тойота Тундра например е огромен камион и не предлага дизелови мотори ама във кравария го кльопат кат топъл хляб.16:17 13.10.2018
38 Язе
До коментар #29 от "Гост":
Бензинови са ЗИЛовете.Карал съм и бензинов и дизелов УРАЛ.Разликата знаеш ли каква е?Убийствена в полза на дизела.Дизеловия върви с лекота докато бензиновия едвам тръгва.Разхода на бензин точно на военните машини често достига 100/100 та и повече.За сила няма да говорим.Коментиран от #40, #43
16:53 13.10.2018
39 Язе
""Ако гледаме в перспектива преди 2050 година, дотогава дизеловата икономика все още не си отива. Ако гледаме отвъд 2050 – тогава да, защото ще свършат изкопаемите горива на планетата. Двигателите с вътрешно горене като цяло са под страхотна атака, защото автомобилите с такива двигатели биват наблюдавани под лупа. Слага се на пиедестал електромобилът – тих, елегантен, чист, красив. Електромобилите обаче на този етап реално замърсяват три пъти повече. Една сто киловатчасова батерия, за да се произведе за ектромобил, се изразходват изкопаемите горива, които генерират въглероден двуокис отпечатък от 15 до 17 тона".
Коментиран от #47
16:55 13.10.2018
40 Гост
До коментар #38 от "Язе":
Бъркаш, карал си ТУРБО дизел. Покарай някой път турбо бензин над 2,5 и пак ще си говорим кое как върви.Коментиран от #42
17:08 13.10.2018
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Алфа Ромео
До коментар #38 от "Язе":
Така е, прав си, за камионите, строителната и селскостопанска техника е наложително да остане дизела. За Зил-а си прав, идва слаб бензиновия мотор особено ако е натоварен и дава огромен разход, но пък звука му е страхотен, ако работи добре и не прекъсва.17:11 13.10.2018
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Гост
До коментар #42 от "Шмесла":
Кви Тесли сънуваш? Я пак прочети мнението ми и не ме бъркай с оня теслолюбец.17:18 13.10.2018
46 Димов
17:19 13.10.2018
47 Алфа Ромео
До коментар #39 от "Язе":
За мен електричките не са толкова екологични, във батериите им има отровни вещества, ще трябва да се произвежда все повече ток, ако станат милиарди тези коли? Кво става после със отровните батерии, а и както казваш производството им също е вредно, палят се дори и при по-лек инцидент, ако успеят да ги изгасят преди да изгорят напълно после има случай дни след това да се възпламеняват сами.17:29 13.10.2018
48 провери
До коментар #26 от "Гост":
Хъмвито е дизел.18:10 13.10.2018
49 Driving pleasure
И... ДА - ТОКА Е МРЪСЕН!
18:15 13.10.2018
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Driving pleasure
А ако не се ограничи изпускането на СО2 ще изпържим цялата природа и е безумие 7 милиарда човека да се съобразяват с простотията на шепа еко-джендър-терористи на които им било мръсно в мегаполисите - ами бегайте на село да садите компири и да ринете обора ще ви е чисто!!! Не може целия свят да е заложник на вашата глупост и наглост!!!
18:24 13.10.2018
52 Бъз
След някоя година ще наболеят и тогава ще се сетите като си видите сметките за ток. Защо ми се струва че Ел.....те не са новооткритие?
Или мислите че тези преди нас са били глупави?
18:39 13.10.2018
53 Klaus
Коментиран от #63, #78
18:54 13.10.2018
54 НЕ на цървулите!
Коментиран от #55, #59
18:58 13.10.2018
55 Driving pleasure
До коментар #54 от "НЕ на цървулите!":
Което показва, че цървула си ти! Първо на запад данъка и цените се начислявт на база СО2 и разликата с бензинов еквивалент понякога стига 20-30 000 само при покупката, да не говорим за експлоатация. И хората си купуват Ес-клас Мерцедес не за гъзарията а заради комфорта. И второ на един тежък СУВ 8 цилиндров дизелак е в пъти по-доброто задвижване отколкото изцеден бензин... И най-накрая отново опираме до екологията дизеловият двигател щади природата в много по-голяма степен от бензинов еквивалент... ама явно няма от де да ги знаеш тия неща...Коментиран от #58
19:22 13.10.2018
56 Хаха
Коментиран от #60
19:43 13.10.2018
57 Dobromir
До коментар #15 от "Истината":
Няма проблем за мен и 4 лева да е ;)19:51 13.10.2018
58 Гост
До коментар #55 от "Driving pleasure":
Защо си мислиш, че само СО2 е вреден? Азотните окиси и саждите са далеч по-опасни за здравето. А това кое е по-добро задвижване за СУВ си е субективно - аз например предпочитам бензин със същия брой турбини като дизела. Там нещата са различни.19:53 13.10.2018
59 Бъз
До коментар #54 от "НЕ на цървулите!":
Искрено се зарадвах на коментара Ви.Спомних си как на един сиромах му подариха Ферари и след месец го видяли да му слага АГУ. За по обикновените коли да не говорим.
19:58 13.10.2018
60 Язе
До коментар #56 от "Хаха":
Това е АМГ а не всички Г-класи са с такъв мотор.20:15 13.10.2018
61 Disela
Коментиран от #68, #70
20:29 13.10.2018
62 Лъвче
Коментиран от #64
20:41 13.10.2018
63 Хи их хи
До коментар #53 от "Klaus":
Толкова е голЕма разликата, че е едно и също! И ако трябва напълно да латинизираме въглеродния двуокис ще трябва да е карбон диоксид!20:47 13.10.2018
64 Disela
До коментар #62 от "Лъвче":
Текезесарите бяха на времето и караха газки и молотовки на бензин дето горят 100 на100=20:48 13.10.2018
65 Абе
До коментар #17 от "Driving pleasure":
пич, защо говориш глупости. Провери какъв е обемът, разходът, колко конски сили и т.н. е един средно голям корабен двигател и ще видиш, че сравненията, които даваш са смешни. Един средно голям кораб "пуши", ако може така да се каже, колкото около 100-тина дизеляка без катализатори :)21:47 13.10.2018
66 Гост
21:47 13.10.2018
67 двг мъкаа
23:30 13.10.2018
68 no name no face no number
До коментар #61 от "Disela":
Няма, кой да те разбере ти сам каза точната дума стадо00:04 14.10.2018
69 не живея на сред океана
До коментар #9 от "Kako":
Танкерите в океана не са ми под прозореца, темата е за коли, а те замърсяват в населени места -там където живеят 99,999% от хората в развитите държави, там са проблем NOх и саждите. Танкерите общо за атмосферата, заради огромното количество СО2 - парников газ.Коментиран от #72
00:37 14.10.2018
70 двг мъкаа
До коментар #61 от "Disela":
Първо това не е вярно, че дизелов лек автомобил има 30% повече КПД от бензинови автомобил. Уики: "Дизел-КПД 35-40%, а бензин- 25 до 33 %. Второ и аз не мога да се начудя как машина, която има КПД над 90% (електромотора) може да се сравнява със щракащия и смърдящ дизел. Трето - разхода на гориво не е в пропорционална зависимост с вредността на отработените газове. По отношение на СО2 дизелите са с по-добри параметри, заради по-малкия разход, което е по-добре най-вече за високите слоеве на атмосферата и парниковия ефект. Убийците в населени места обаче са канцерогенните сажди и азотните окиси, които са конструктивно заложени в дизела. Първото заради особености на сложната молекула на нафтата съдържаща парафини, второто заради бедната смес при която има винаги излишък от въздух, който в комбинация с азота прави NОх. Класическия бензинов мотор (без директно впръскване) няма сажди и има ниски нива на NОх. Вредните емисии при експлоатация на електромобила -0. На дизела му пиши и замърсяването от проучване и добив на суров петрол (химикали, разливи като в Мексиканския залив), транспортирането му до рафинерии (не малкото катастрофи с танкери), преработването му до нафта, транспортирането й до бензиностанции и едва тогава идват саждите и NОх от потребителя. Всичко това е повече замърсяващо от производството на батерии, а ток има не само от ТЕЦ. Двг-то има и повече части и консумативи от електрика, а за производството им се отделят вредни емисии.Коментиран от #71, #74, #75
01:21 14.10.2018
71 Враца Баце
До коментар #70 от "двг мъкаа":
А батериите и електродвигателите падат от небето? В тях няма ли материали от химията и металургията, добивани и преработвани по същия начин, като нефта? За логистика и доставка, както и повишеното производство на електричество, също са нужни петролни продукти.09:32 14.10.2018
72 Како
До коментар #69 от "не живея на сред океана":
в у ропата слагат граница от 40 микрограма за NOx на кубик метър.обаче на работното ти место у ГФР то границата е при 950 микрограма,а
в швейцария границата е 6000 микрограма.
кухня на газ 4000 микрограма,
стая с отворена камина 8000 микрограма
11:34 14.10.2018
73 dragula
До коментар #21 от "Гост":
То и дизеловите 🚂 не са дизелови, дизелов двигател задвижва генератор, а произведеният ток захранва електрически двигател.11:41 14.10.2018
74 Димов
До коментар #70 от "двг мъкаа":
Тези проценти са малко стари. Най-добрият бензинов мотор на Опел (С20ХЕ) имаше 37% КПД, още в началото на 90-те години. А новите бензини са дори с по-високо КПД, защото разполагат с променливи фази на газоразпределението. Но принципно, няма как да се сравняват с КПД на електромотор.13:43 14.10.2018
75 ртр
До коментар #70 от "двг мъкаа":
Смислен коментар. В добавка бих сложил това, че литър бензин е по-лек от литър нафта с около 90 грама. Ако сметките тръгнат в посока тегло, а не литър (по незнайна каква причина е горивата от началото са тръгнали на литрова а не на тегловна система) нещата ще са обратни - дизела не харчи по-малко кила на 100 км. от бензина. Има и доста повече вредни емисии. Така, че има резон в атаката към дизела.Коментиран от #82
14:54 14.10.2018
76 Дизел
До коментар #3 от "Гост":
Ами ,керосина си е най-качественото дизелово гориво...по бабешки казано,дървено масло.Айде,който квото иска да кара и да не се прави на експерт.Колкото по-евтино,толкова по-добре;)18:05 14.10.2018
77 Караконджул
Коментиран от #79
19:21 14.10.2018
78 Едно
До коментар #53 от "Klaus":
Едно и също Съединение с название по старому и ново20:42 14.10.2018
79 Хи их хи
До коментар #77 от "Караконджул":
Пробвай новите с изгоряло масло или олио! Бензина върви и на газ, метан!20:53 14.10.2018
80 Киро
Коментиран от #81
04:51 15.10.2018
81 Димов
До коментар #80 от "Киро":
Като гледам характеристиките на Тесла, тези максимални пробези с един заряд ги дават, при скорости между 40 и 80км/ч. Ако карат със 120км/ч, обсегът намалява с 40%.09:24 15.10.2018
82 Глупости
До коментар #75 от "ртр":
По незнайни причини :))) причините са че там където го сипваш вместимостта му е в литри!!!!! И като си такъв отворко вземи измини 100 км с нафта и с бензин и после измери колко CO2 е излязъл от ауспуха после вземи прочети какво е КПД и колко е при дизела и бензина и после спри да се излагаш.12:33 15.10.2018
83 Kaleko
До коментар #36 от "Kako":
Kako,напиши в Гугъл,общо 52000 кораба има по света,от които едва 20000 са големи,недей да пишеш глупости!Друг е въпроса колко са активните.Дизеловите коли са голям бич защото финните канцерогенни сажди ти ги бълват буквално в устата на всяко кръстовище!А азотните оксиди ти избелват мозъка бавно но сигурно и необратимо!Азотния и серния Оксид в Морето се съединчва свлагата във въздуха и се превръща в мръсни капки киселина която пада в океана и се неутрализира,много преди да достигне сушата!Електроцентралите на въглища са най-страшни - познай колко има в България !?Цивилизованите страни отдавна минаха на метан тези електростанции,най-чистото гориво в момента,без сажди,отпадъчни продукти са СО2 и водна пара !Коментиран от #84
12:39 15.10.2018
84 ТЕЦ
До коментар #83 от "Kaleko":
Така е обаче ако замениш в България котлите на въглища с такива на метан знаеш ли какво ще стане с цената на тока??? Не става само с желание трябват и пари.12:42 15.10.2018