13 Октомври, 2018 10:28 17 722 84

Делът на дизеловите коли се сви до 36%

  • дизел-
  • дизелгейт

Продажбите на автомобили с дизелови двигатели в Европа продължават да спадат с главоломни темпове. През първата половина на годината на Стария континент са купени с 3.12 млн. нафтови коли, с 16% по-малко от същия период през 2017-а, сочат данните на Международна агенция по енергетика, цитирани от Reuters.

Делът на дизеловите возила на европейския пазар се е свил от 42.5% през първите шест месеца на 2017 г. до 36.5% тази година. В някои страни като Великобритания сривът в продажбите достига 30%.

В Германия, която е един от най-големите производители на дизелови автомобили, делът им намалява от 41.3% на 31.1%. Все повече европейски градове забраняват движението на стари нафтови коли в центровете си, а много компании се отказват от дизеловите си модели.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 mediator37

    74 27 Отговор
    ТИР-овете и автобусите дето бълват, трактори, комбайни, пътно-строителна техника, индустриалните ДВГ, цялата военщина. Те кога ще минат на бензин, че да опожаряват нивите и горите ?
    Не мога да си представя тежък джип на бензин- да му изхвърчат буталата, ама да е на бензин.

    Коментиран от #3, #37

  • 2 госта

    61 30 Отговор
    Не ви ли омръзна да пишето за дизелгейт?Давайте те ги насам а ние ще си ги караме в малките градове и селата.

    Коментиран от #8

  • 3 Гост

    58 35 Отговор

    До коментар #1 от "mediator37":

    Коя е тази военна техника само на дизел? Танковите двигатели са многогоривни, а самолетите и хеликоптерите са на керосин. Това, че ти не може да си представиш тежък джип на бензин, не означава, че не може да има. И Land Cruiser и G class залагат на бензинови V8-ци. В САЩ, Русия и Япония никой не кара на дизел, ама тук сме големи разбирачи и гледаме коя кола харчи по-малко.

    Коментиран от #11, #76

  • 4 Антон

    43 12 Отговор
    Пълно глупости! В момента и мерц и айди и бмв предлагат всевъзможни дизелиц- кеф ти илономичен, кеф ти мощен. Същото се отнася и за фолксвагена, пежа, рена, шкоди, ягуари. Всичко се дължи на фскта че последните години, се продават много дизели и концерните вложили в разработки на бензинови двг , не могат да си покрият разхлдите по развойна дейност. И това налага цялата кампания против дизела, та да може и бензина да живне малко. Сигурно един танкер плаващ от китай до европа, изхвърля повече емисии в атмосферата, колкото сидчко дизели за няколк месеца. А такива танкери са почти ежедневие.
  • 5 no name no face no number

    76 15 Отговор
    Не намирам , че дизела е основният враг на природата. Не смятам, че бензиновите са мещо различно от дизела. Виждам как сипят бомби на ляво и дясно по света фосгорни с обеднен уран всякакви и не им дреме за глобалното затопляне. Правят ядрени опити, учения всеки месец и то големи. Аз ще карам дизел до последно сега е евро 5, ще си взема и евро 6, щом като е по екологичен, но на лицемеритв от ЕС,а те са най големите, които са ме управлявали НЕ ВЯРВАМ И НЕ ГИ ХАРЕСВАМ, Напред Орбан, Савини, Курц, Льо Пен, променете тая скапана бърлога ЕС. Махнете тия баби и изкукуригали дедковци от Брюксел.
  • 6 Dobromir

    29 36 Отговор
    Време беше. Колите трябва да са на бензин. Цената на бензина в европа е покъртителна трябва да е малко по-евтин. Трябва българите дя получават заплати поне колкото в словакия. Дизела е за фирмени коли, камиони автобуси. Катализаторите трябва да се следят, а не да се избушват. Бъдещето може да бъде малко по-зелено, дори и в Бългрия, само да вдигнат заплтите, моля ви се хора не искам да работя в чужбина, но няма и блик да се промени нещо към по добро

    Коментиран от #14, #15

  • 7 Dobromir

    36 20 Отговор
    Забравих да спомена че не става въпрос за Озона в атмосферата а за въздуха в градовете. Когато сме в задръствания и около нас 40 печки с избушени катализатори тракат не е хубав въздуха. Сега осъзнавам че всички минуси ще бъдат от хора с дизели, защото са мазохисти обичат мазната нафта и да показва 4и5 на бордченцето и каквото икономосат да го дадат в сервиза
  • 8 Д'мин

    22 10 Отговор

    До коментар #2 от "госта":

    Е то вече българите се юрнаха в Германия за евтинийка дизеларка! Който иска да си джитка с нафтовата печка. Аз ще карам другото.

    Коментиран от #9, #12

  • 9 Kako

    36 4 Отговор

    До коментар #8 от "Д'мин":

    15 те най-големи кораба изхбърлят толкова NOx колкото 750000000 леки коли, а по моретата са около 90000 кораба , постояанно.

    Коментиран от #69

  • 10 злобар

    29 10 Отговор
    Що за идиотщина ! Явно някои искат много да очернят дизела като двигател и то икономичен както и неговия биологичен вариант. Бензиновите ,електричестките двигатели могат да умрат но дизела надали така че по добре да престанат с идиотските провокации.До този момент колкото пъти сме слушали ЕС и САЩ винаги сме си патили този път да гласуваме за правителство който да слуша народа си .
  • 11 Мартин

    29 7 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Ти добре ли си бе момче? G-Wagen като военен джип е планиран само с дизелов двигател, не от съображения за максимален въртящ момент, а поради нуждата това нещо да може да изминава повече от 300 км с едно зареждане. При всички положения, чувал ли си примрно за бензинови подводници? Имало е и такива, да, направени през първата световна война от дебилните англичани, с обхват на действие 500 км. Докато по същото време германците са имали дизелови подводници с обхват 11 000 км. Забелязваш ли някаква разлика?

    Коментиран от #16, #21

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 леле

    30 1 Отговор
    Такива спорове ще има колеги докато има нефт.За после не знам.
  • 14 Зорлем

    38 1 Отговор

    До коментар #6 от "Dobromir":

    Ако целта беше наистина екология, отдавна да караме само на метан или дори "спирт"...
  • 15 Истината

    11 7 Отговор

    До коментар #6 от "Dobromir":

    Специално за теб бензинът трябва да е 3 евро за литър.

    Коментиран от #57

  • 16 Зорлем

    12 1 Отговор

    До коментар #11 от "Мартин":

    Всъщност военните най-вече ги вълнува всичката им техника да върви с едно и също гориво, за да е по-лесно организирането на зареждането ѝ и тъй като най-големите "елементи" са дизелови, затова и по-малките също са такава. Дори мотори се мъчеха да "дизелират" преди години.
  • 17 Driving pleasure

    33 2 Отговор
    20 кораба изхвърлят повече мръсотия отколкото 1 милион дизелови автомобила, ама лицемерите нищо не казвате за тях - всеки ден стотици кораби пристигат със стоките ви от китай и филипините.
    И като са спаднали дизелите с колко увеличихте електрическите кошници - ама не процент кажете в бройки щото ако до една овца като вас застане още една увеличението е 200% ама бройката продължава да е жалка!

    Коментиран от #65

  • 18 Кораб

    30 2 Отговор
    Ами корабите, чийто ДВГ са дори и на мазут? Само един кораб в пристанището на Хамбург изхвърля например толкова ФПЧ колкото всички дизелови автомобили в града взети заедно!!!

    Коментиран от #22

  • 19 надзорник

    29 2 Отговор
    като отговор на замърсяването не може ли масово залесяване на изсечени те гори??? и празни неизползваеми земи????
    мисля ,че е много разумно.

    Коментиран от #23

  • 20 Кола

    19 8 Отговор
    Как чак след толкова години изведнъж дизелът стана толкова вреден,че да се спират дизеловите коли от движение.Смях... и прищявка на някоя компания на която не върви продажбата на бензин.А в прочел бензина е по вреден и опасен от дизела.
  • 21 Гост

    7 14 Отговор

    До коментар #11 от "Мартин":

    Мерси, че ме подмлади :))) Но G class не е военна техника. Все едно да кажа, че Урал е с бензин. Humvee също е с бензин. Пък по-голяма глупост от това, че подводниците били дизелови, само показва, че нищо не разбираш. Подводниците ползват дизелови ГЕНЕРАТОРИ, които зареждат акумулатори.

    Коментиран от #24, #73

  • 22 Driving pleasure

    12 2 Отговор

    До коментар #18 от "Кораб":

    Тва са лицемерни лигльовци. за съжаление убиват планетата с глупостта си!
  • 23 Гост

    11 3 Отговор

    До коментар #19 от "надзорник":

    Не може, нали трябва да си налагат миксерите. Ако всички карат на газ или спирт, както казва Зорлем, как ще успеят да наложат електрички ако въздуха е чист?

    Коментиран от #25

  • 24 Мартин

    5 3 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Държиш да се похвалиш с незнанието си, искаш да спориш с фактите? Be my guest.

    Коментиран от #26

  • 25 Тесла Шмесла

    7 4 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Я ни разкажи нещо за Тесла. Нали са най-добрите? Ко стаа с тях. Чичо Илън пуши трева, съдят го за набедяване, погна го и SEC, плаща милиони глоби от собствения си джоб.

    Коментиран от #27

  • 26 Гост

    5 7 Отговор

    До коментар #24 от "Мартин":

    Къде са ти фактите, че нещо май липсват? Урал и Хъмви с бензинови двигатели ли са? Май да, нали?! Подводниците с дизелови генератори ли за да захранват батериите - да, нали?! Да не говорим, че по принцип от половин век има атомни подводници. Ама като няма какво да кажеш, по-добре си трай.

    Коментиран от #30, #48

  • 27 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #25 от "Тесла Шмесла":

    Нещо ме бъркаш с друг. Я пак прочети какво съм написал.
  • 28 Миле Китич

    0 1 Отговор
    Гост Урал е с бензин

    Коментиран от #29, #31

  • 29 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #28 от "Миле Китич":

    Е нали това казвам. Дизел в армията има малко, а навремето всичко беше на бензин даже.

    Коментиран от #38

  • 30 Мартин

    5 4 Отговор

    До коментар #26 от "Гост":

    Да, дизелови генератори са отдавна, ДА НЕ БИ ДА СА БЕНЗИНОВИ?!?Това имам предвид. На интересен ли ми се правиш? Ето, стогодишни британски клас В БЕНЗИНОВИ подводници от WWI за придвижване на повъхността, потапяне с мощност от батериите!
    https://en.wikipedia.org/wiki/British_B-class_submarine


    Geländewagen е направен в началото само и единствено поради поръчка от ВОЕННИТЕ, умнико. Гражданските версии идват по-късно. Чети повече и не ми се перчи като не знаеш!

    Коментиран от #33

  • 31 оня

    5 1 Отговор

    До коментар #28 от "Миле Китич":

    Първите Урали бяха на бензин в армията.После им сложиха двигатели на Камаз т.е дизелови.

    Коментиран от #32

  • 32 госта

    8 1 Отговор

    До коментар #31 от "оня":

    Даже си спомням през 80-90 години как масово сменяха бензиновите мотори на ЗИЛ 130 и ГАЗ 53 с дизелови на Перкенс които не излязоха сполучливи.Става въпрос за цивилните нужди.
  • 33 Гост

    5 6 Отговор

    До коментар #30 от "Мартин":

    Я по-спокойно с патоса. Карай си печката и си трай.

    Коментиран от #41

  • 34 ЙКЛ

    10 7 Отговор
    Дизелът умира! Страхотни новини!

    Коментиран от #35

  • 35 Бръкни у щепсъло

    7 6 Отговор

    До коментар #34 от "ЙКЛ":

    Ще има бая да почакаш....
  • 36 Kako

    8 2 Отговор
    15 те най-големи кораба изхбърлят толкова азотни оксиди, колкото 750 000 000 леки коли, а по моретата са около 90 000 кораба , постоянно.

    Коментиран от #83

  • 37 Алфа Ромео

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "mediator37":

    Те и без това са безсмислени големите тежки SUV, такива потресаващи недоразумения като Х6, GLE, нали са големи баровци тия дето ги карат да ги карат със големи бензинови мотори нали са червиви със пари, или хибрид бензин-ел. Тойота Тундра например е огромен камион и не предлага дизелови мотори ама във кравария го кльопат кат топъл хляб.
  • 38 Язе

    5 2 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    Бензинови са ЗИЛовете.Карал съм и бензинов и дизелов УРАЛ.Разликата знаеш ли каква е?Убийствена в полза на дизела.Дизеловия върви с лекота докато бензиновия едвам тръгва.Разхода на бензин точно на военните машини често достига 100/100 та и повече.За сила няма да говорим.

    Коментиран от #40, #43

  • 39 Язе

    6 3 Отговор
    Ето ви и едно изказване от УЧЕН по повод чистите ел.коли

    ""Ако гледаме в перспектива преди 2050 година, дотогава дизеловата икономика все още не си отива. Ако гледаме отвъд 2050 – тогава да, защото ще свършат изкопаемите горива на планетата. Двигателите с вътрешно горене като цяло са под страхотна атака, защото автомобилите с такива двигатели биват наблюдавани под лупа. Слага се на пиедестал електромобилът – тих, елегантен, чист, красив. Електромобилите обаче на този етап реално замърсяват три пъти повече. Една сто киловатчасова батерия, за да се произведе за ектромобил, се изразходват изкопаемите горива, които генерират въглероден двуокис отпечатък от 15 до 17 тона".

    Коментиран от #47

  • 40 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #38 от "Язе":

    Бъркаш, карал си ТУРБО дизел. Покарай някой път турбо бензин над 2,5 и пак ще си говорим кое как върви.

    Коментиран от #42

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Алфа Ромео

    2 0 Отговор

    До коментар #38 от "Язе":

    Така е, прав си, за камионите, строителната и селскостопанска техника е наложително да остане дизела. За Зил-а си прав, идва слаб бензиновия мотор особено ако е натоварен и дава огромен разход, но пък звука му е страхотен, ако работи добре и не прекъсва.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #42 от "Шмесла":

    Кви Тесли сънуваш? Я пак прочети мнението ми и не ме бъркай с оня теслолюбец.
  • 46 Димов

    2 1 Отговор
    Бе то хубаво, ама.... Кога ще се увеличи делът на коли салтернативни горива? Щатите продават Тесли на поразия, а за тук, какво се предприема? Просто увеличаване на бензинките за сметка на дизелите ли? Това ли е големият екологичен план? Нещо на метанец, на газ, на метанол, етанол, водород, ток...?
  • 47 Алфа Ромео

    7 3 Отговор

    До коментар #39 от "Язе":

    За мен електричките не са толкова екологични, във батериите им има отровни вещества, ще трябва да се произвежда все повече ток, ако станат милиарди тези коли? Кво става после със отровните батерии, а и както казваш производството им също е вредно, палят се дори и при по-лек инцидент, ако успеят да ги изгасят преди да изгорят напълно после има случай дни след това да се възпламеняват сами.
  • 48 провери

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Гост":

    Хъмвито е дизел.
  • 49 Driving pleasure

    6 1 Отговор
    Да кажем все пак, че Хъмви оригиналното, военното е с 6.6 литров дизелак, едва в късните години пуснаха цивилна версия с 5.7 литров бензинов 8мак а Н2 и Н3 не ги и смятам за Хъмвита :)
    И... ДА - ТОКА Е МРЪСЕН!
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Driving pleasure

    9 3 Отговор
    И ДА ПОТРЕТИМ белким ватманите най-накрая хванат кво им се говори - Дизела ДА ДИЗЕЛА е щадящо природата гориво защото изхвърляните СО2 от изгарянето му са по-малко отколкото на бензина и на електрическите кошници!!!

    А ако не се ограничи изпускането на СО2 ще изпържим цялата природа и е безумие 7 милиарда човека да се съобразяват с простотията на шепа еко-джендър-терористи на които им било мръсно в мегаполисите - ами бегайте на село да садите компири и да ринете обора ще ви е чисто!!! Не може целия свят да е заложник на вашата глупост и наглост!!!
  • 52 Бъз

    6 1 Отговор
    Момчета радвайте се на електричките.
    След някоя година ще наболеят и тогава ще се сетите като си видите сметките за ток. Защо ми се струва че Ел.....те не са новооткритие?
    Или мислите че тези преди нас са били глупави?
  • 53 Klaus

    0 8 Отговор
    За какво говорим , въглероден диоксид или въглероден двуокис ,щото има много голема разлика.

    Коментиран от #63, #78

  • 54 НЕ на цървулите!

    5 10 Отговор
    Най-любим момент ми е да видя седан за 200 000 лева или евро и да е на нафта! :D Цървула е инвестирал всичко в една кола за 200 К, но и прави сметка да арчи малко и затова я е взел дизеларка! Арчи му с 5 лева на сто по-малко! :) Селска истотия от класически тип :)

    Коментиран от #55, #59

  • 55 Driving pleasure

    7 4 Отговор

    До коментар #54 от "НЕ на цървулите!":

    Което показва, че цървула си ти! Първо на запад данъка и цените се начислявт на база СО2 и разликата с бензинов еквивалент понякога стига 20-30 000 само при покупката, да не говорим за експлоатация. И хората си купуват Ес-клас Мерцедес не за гъзарията а заради комфорта. И второ на един тежък СУВ 8 цилиндров дизелак е в пъти по-доброто задвижване отколкото изцеден бензин... И най-накрая отново опираме до екологията дизеловият двигател щади природата в много по-голяма степен от бензинов еквивалент... ама явно няма от де да ги знаеш тия неща...

    Коментиран от #58

  • 56 Хаха

    5 5 Отговор
    Колега,погледни в youtube новата G класа на Мерцедес какъв "изцеден бенз. мотор" има.V8,4.0 битурбо 850 N.m,600+ к.с .Покажи ми дизелов двигател със същото ускорение

    Коментиран от #60

  • 57 Dobromir

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Истината":

    Няма проблем за мен и 4 лева да е ;)
  • 58 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #55 от "Driving pleasure":

    Защо си мислиш, че само СО2 е вреден? Азотните окиси и саждите са далеч по-опасни за здравето. А това кое е по-добро задвижване за СУВ си е субективно - аз например предпочитам бензин със същия брой турбини като дизела. Там нещата са различни.
  • 59 Бъз

    3 2 Отговор

    До коментар #54 от "НЕ на цървулите!":

    Искрено се зарадвах на коментара Ви.
    Спомних си как на един сиромах му подариха Ферари и след месец го видяли да му слага АГУ. За по обикновените коли да не говорим.
  • 60 Язе

    3 0 Отговор

    До коментар #56 от "Хаха":

    Това е АМГ а не всички Г-класи са с такъв мотор.
  • 61 Disela

    4 7 Отговор
    Като гледам и чета тука се исказват хора дето даже и седнат какво и ма пак е капака на колата.Сега по същество ,дизела и бензина замърсяват а абсолютно еднакво даже бензина малко повече.Вие се замислете малко бе стадо , как може двигател който е с 30% по добро КПд от бензина и гори два че и три пъти по малко да замърсява повече.За катализаторите да кажа защото виждам че повечето даже не знаят какво е пък и надали някой а отваряли .Вътре са натъпкани такива боклуци че е 200 пъти по добре без катализатор.За капак вътре има и АЗБЕСТ който е забранен навсякъде по света а те го пъхат в милиарди коли и то в испускателната система да може да се тровим на мах.За стадото да поясня АЗБЕСТ А причинява рак при вдишване на 100% частици от него попаднали в белия дроб остават за цял живот .

    Коментиран от #68, #70

  • 62 Лъвче

    5 8 Отговор
    - Дизела е за текесари, който има пари и акъл кара с бензин.

    Коментиран от #64

  • 63 Хи их хи

    9 0 Отговор

    До коментар #53 от "Klaus":

    Толкова е голЕма разликата, че е едно и също! И ако трябва напълно да латинизираме въглеродния двуокис ще трябва да е карбон диоксид!
  • 64 Disela

    9 4 Отговор

    До коментар #62 от "Лъвче":

    Текезесарите бяха на времето и караха газки и молотовки на бензин дето горят 100 на100=
  • 65 Абе

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "Driving pleasure":

    пич, защо говориш глупости. Провери какъв е обемът, разходът, колко конски сили и т.н. е един средно голям корабен двигател и ще видиш, че сравненията, които даваш са смешни. Един средно голям кораб "пуши", ако може така да се каже, колкото около 100-тина дизеляка без катализатори :)
  • 66 Гост

    4 2 Отговор
    Глупости, некъде четох, че една печка на въглища хвърля вредни емисии колкото стотина и повече дизелови коли. Смешници са тия "еколози"...
  • 67 двг мъкаа

    4 4 Отговор
    Когато с такива темпове нещо пада, то със сигурност ще падне завинаги. И то се срива ядрото (евро пазара), а как ли в държавите в които тая мизерия така и не придоби никога сериозен дял пък тепърва ще се наложи - смях тотален. Китай (най-голям производител и пазар в света) се електрифицира с бесни темпове. Ако искат европейците да оцелеят ще трябва да правят елколи, защото най-големите пазари го искат и вече са отворени. Така немските компании, които заложиха на дизела са шах-мат. Ако не хвърлят пари за елколи, ще продължават да изостават и да им взимат пазарния дял под носа, както го прави Тесла. До 5-6 години големите в Европа искат не искат ще приключат напълно с масовото производството на тая смрад. Сбогом дизел мизерен, сбогом автоДВГ!
  • 68 no name no face no number

    0 4 Отговор

    До коментар #61 от "Disela":

    Няма, кой да те разбере ти сам каза точната дума стадо
  • 69 не живея на сред океана

    3 4 Отговор

    До коментар #9 от "Kako":

    Танкерите в океана не са ми под прозореца, темата е за коли, а те замърсяват в населени места -там където живеят 99,999% от хората в развитите държави, там са проблем NOх и саждите. Танкерите общо за атмосферата, заради огромното количество СО2 - парников газ.

    Коментиран от #72

  • 70 двг мъкаа

    5 3 Отговор

    До коментар #61 от "Disela":

    Първо това не е вярно, че дизелов лек автомобил има 30% повече КПД от бензинови автомобил. Уики: "Дизел-КПД 35-40%, а бензин- 25 до 33 %. Второ и аз не мога да се начудя как машина, която има КПД над 90% (електромотора) може да се сравнява със щракащия и смърдящ дизел. Трето - разхода на гориво не е в пропорционална зависимост с вредността на отработените газове. По отношение на СО2 дизелите са с по-добри параметри, заради по-малкия разход, което е по-добре най-вече за високите слоеве на атмосферата и парниковия ефект. Убийците в населени места обаче са канцерогенните сажди и азотните окиси, които са конструктивно заложени в дизела. Първото заради особености на сложната молекула на нафтата съдържаща парафини, второто заради бедната смес при която има винаги излишък от въздух, който в комбинация с азота прави NОх. Класическия бензинов мотор (без директно впръскване) няма сажди и има ниски нива на NОх. Вредните емисии при експлоатация на електромобила -0. На дизела му пиши и замърсяването от проучване и добив на суров петрол (химикали, разливи като в Мексиканския залив), транспортирането му до рафинерии (не малкото катастрофи с танкери), преработването му до нафта, транспортирането й до бензиностанции и едва тогава идват саждите и NОх от потребителя. Всичко това е повече замърсяващо от производството на батерии, а ток има не само от ТЕЦ. Двг-то има и повече части и консумативи от електрика, а за производството им се отделят вредни емисии.

    Коментиран от #71, #74, #75

  • 71 Враца Баце

    5 1 Отговор

    До коментар #70 от "двг мъкаа":

    А батериите и електродвигателите падат от небето? В тях няма ли материали от химията и металургията, добивани и преработвани по същия начин, като нефта? За логистика и доставка, както и повишеното производство на електричество, също са нужни петролни продукти.
  • 72 Како

    2 1 Отговор

    До коментар #69 от "не живея на сред океана":

    в у ропата слагат граница от 40 микрограма за NOx на кубик метър.
    обаче на работното ти место у ГФР то границата е при 950 микрограма,а
    в швейцария границата е 6000 микрограма.
    кухня на газ 4000 микрограма,
    стая с отворена камина 8000 микрограма
  • 73 dragula

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    То и дизеловите 🚂 не са дизелови, дизелов двигател задвижва генератор, а произведеният ток захранва електрически двигател.
  • 74 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "двг мъкаа":

    Тези проценти са малко стари. Най-добрият бензинов мотор на Опел (С20ХЕ) имаше 37% КПД, още в началото на 90-те години. А новите бензини са дори с по-високо КПД, защото разполагат с променливи фази на газоразпределението. Но принципно, няма как да се сравняват с КПД на електромотор.
  • 75 ртр

    4 0 Отговор

    До коментар #70 от "двг мъкаа":

    Смислен коментар. В добавка бих сложил това, че литър бензин е по-лек от литър нафта с около 90 грама. Ако сметките тръгнат в посока тегло, а не литър (по незнайна каква причина е горивата от началото са тръгнали на литрова а не на тегловна система) нещата ще са обратни - дизела не харчи по-малко кила на 100 км. от бензина. Има и доста повече вредни емисии. Така, че има резон в атаката към дизела.

    Коментиран от #82

  • 76 Дизел

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Ами ,керосина си е най-качественото дизелово гориво...по бабешки казано,дървено масло.Айде,който квото иска да кара и да не се прави на експерт.Колкото по-евтино,толкова по-добре;)
  • 77 Караконджул

    0 4 Отговор
    Дизелът се точна машина. Можеш да го караш с всичко. И керосин, и изгоряло масло, и олио от фритюрник. А пък бензинов двигател с какво ще върви освен бензин.

    Коментиран от #79

  • 78 Едно

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "Klaus":

    Едно и също Съединение с название по старому и ново
  • 79 Хи их хи

    2 0 Отговор

    До коментар #77 от "Караконджул":

    Пробвай новите с изгоряло масло или олио! Бензина върви и на газ, метан!
  • 80 Киро

    1 0 Отговор
    Колкото и да злобеете тъпи електрофилчета дизел винаги ще си има. На дизелака ми като го напълня догоре 70 литровят резервоар изписва около 1200 км разбира се при нормално каране не повече от 140. Когато такова постижение постигне електрически миксер обадете ми се.

    Коментиран от #81

  • 81 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "Киро":

    Като гледам характеристиките на Тесла, тези максимални пробези с един заряд ги дават, при скорости между 40 и 80км/ч. Ако карат със 120км/ч, обсегът намалява с 40%.
  • 82 Глупости

    0 0 Отговор

    До коментар #75 от "ртр":

    По незнайни причини :))) причините са че там където го сипваш вместимостта му е в литри!!!!! И като си такъв отворко вземи измини 100 км с нафта и с бензин и после измери колко CO2 е излязъл от ауспуха после вземи прочети какво е КПД и колко е при дизела и бензина и после спри да се излагаш.
  • 83 Kaleko

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Kako":

    Kako,напиши в Гугъл,общо 52000 кораба има по света,от които едва 20000 са големи,недей да пишеш глупости!Друг е въпроса колко са активните.Дизеловите коли са голям бич защото финните канцерогенни сажди ти ги бълват буквално в устата на всяко кръстовище!А азотните оксиди ти избелват мозъка бавно но сигурно и необратимо!Азотния и серния Оксид в Морето се съединчва свлагата във въздуха и се превръща в мръсни капки киселина която пада в океана и се неутрализира,много преди да достигне сушата!Електроцентралите на въглища са най-страшни - познай колко има в България !?Цивилизованите страни отдавна минаха на метан тези електростанции,най-чистото гориво в момента,без сажди,отпадъчни продукти са СО2 и водна пара !

    Коментиран от #84

  • 84 ТЕЦ

    2 0 Отговор

    До коментар #83 от "Kaleko":

    Така е обаче ако замениш в България котлите на въглища с такива на метан знаеш ли какво ще стане с цената на тока??? Не става само с желание трябват и пари.