Меморандумът за сътрудничество, подписан между Volkswagen AG и Ford през юни, положи основите на тясно партньорство между два от най-големите производители на автомобили в света. В индустриалните кръгове обаче все по-настойчиво се говори, че двата концерна планират сливане или поне капиталов суап, в резултат на което ще се появи най-голямата автомобилна компания в света.
Анализ в The Detroit Bureau изтъква, че ако сътрудничеството между VW и Ford в областта на лекотоварното автомобилостроене, за което двете компании се договориха през лятото, еволюира в пълноценно партньорство, ползата би била огромна и за двете страни. Немците биха получили възможност да се възползват от силните позиции на Ford в Щатите - особено при пикапите и SUV-тата, а Синия овал би получил достъп до пазарите в Европа, Латинска Америка и Китай, където в момента изостава сериозно.
Евентуално немско-американско сливане би позволило обмен на платформи и взаимопомощ в разширяването на моделните гами. Някогашният лидер в областта на електрическите технологии Ford днес се намира далеч зад Volkswagen, който гони амбициозен план за електрификация. В замяна германците биха се възползвали на драго сърце от всякаква помощ в преодоляването на имиджовата си катастрофа в Щатите след Дизелгейт.
Мнозина експерти смятат, че моментът за евентуална сделка между VW и Ford е идеален. Американската компания се намира в криза, която главният изпълнителен директор Джим Хакет се опитва да тушира с радикална програма за реформи като безпрецедентен пълен отказ от леки коли за американския пазар за сметка на пикапи, кросоувъри и SUV-та. Според източници от бранша, цитирани от The Detroit Bureau, ръководствата на двата автомобилни гиганта осъзнавали отлично перспективите и вече водели преговори за параметрите на бъдещата сделка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Радо
17:55 18.10.2018
2 123
Коментиран от #5
20:38 18.10.2018
3 Мартин
22:25 18.10.2018
4 Иванов
23:20 18.10.2018
5 Dinoas
До коментар #2 от "123":
Нямам идея до къде се простират вашите знания , но в Португалия има фабрика която е съвместно направена между двете фирми. Дори има два автомобила които външно нямат никаква разлика освен емблемата.VW sharan и Форда не го помня кой беше. След 6 годишно съвместно сътрудничество, Форд преустанови производството на техния модел , за сметка на VW , сега фабриката в палмела произвежда само народен автомобил и е под немско ръководство.
Коментиран от #6, #14, #15
01:08 19.10.2018
6 123
До коментар #5 от "Dinoas":
Този дето му казвате "кой беше" е Форд Галакси. В същия завод вървеше и третия близнак Сеат Алхамбра. Но това обсолютно нищо не значи. Форд имаше съвместни производства и с Мазда (Фиеста/121, Проуб/МХ6, Маверик/Трибют и т.н.), е това значи ли че ще се слива и с Мазда? Ако всички слухове в автоиндустрията се сбъдваха, то сега щеше да има една мегакомпания примерно.04:24 19.10.2018
7 гост
11:15 19.10.2018
8 гост
Коментиран от #16
12:21 19.10.2018
9 Георги
Остана мерцедес да потдаде в цукалото, дано НЕ, те поне биват, доказали са се във времето...обаче тези симпатяги, развалиха цирка ;д
Коментиран от #10
12:32 19.10.2018
10 Умен
До коментар #9 от "Георги":
А Мерцедес слагат мотори на Пежо в моделите си...Вече всичко е омацано....Затова Хонда ! Там поне знаеш , че всичко ти е японско. А това къде се сглобяват си е съвсем друга тема :)Коментиран от #12, #17
13:03 19.10.2018
11 Jack Bauer
13:35 19.10.2018
12 Георги
До коментар #10 от "Умен":
Много ме оцели с хондата...да знаеш +п.с. това с пежо моторите не го знаех..тц :D
15:14 19.10.2018
13 селянин 1
20:04 19.10.2018
14 Фокус mk1
До коментар #5 от "Dinoas":
Форд галакси фолкваген шаран и сеат алхамбра21:34 19.10.2018
15 Фокус mk1
До коментар #5 от "Dinoas":
Форд галакси фолкваген шаран и сеат алхамбра21:35 19.10.2018
16 Хах
До коментар #8 от "гост":
Хах смешка!!!21:38 19.10.2018
17 хондю
До коментар #10 от "Умен":
Щот си много умен не знаеш че хода слагаха мотори от ровър.......16:41 20.10.2018
18 Санди
20:18 20.10.2018
19 Чух че
12:48 21.10.2018