Last news in Fakti

18 Октомври, 2018 16:11 9 445 19

Нови слухове за сливане на VW и Ford

  • ford-
  • volkswagen-
  • сливане-
  • капиталов суап-
  • алианс

Меморандумът за сътрудничество, подписан между Volkswagen AG и Ford през юни, положи основите на тясно партньорство между два от най-големите производители на автомобили в света. В индустриалните кръгове обаче все по-настойчиво се говори, че двата концерна планират сливане или поне капиталов суап, в резултат на което ще се появи най-голямата автомобилна компания в света.

Анализ в The Detroit Bureau изтъква, че ако сътрудничеството между VW и Ford в областта на лекотоварното автомобилостроене, за което двете компании се договориха през лятото, еволюира в пълноценно партньорство, ползата би била огромна и за двете страни. Немците биха получили възможност да се възползват от силните позиции на Ford в Щатите - особено при пикапите и SUV-тата, а Синия овал би получил достъп до пазарите в Европа, Латинска Америка и Китай, където в момента изостава сериозно.

Евентуално немско-американско сливане би позволило обмен на платформи и взаимопомощ в разширяването на моделните гами. Някогашният лидер в областта на електрическите технологии Ford днес се намира далеч зад Volkswagen, който гони амбициозен план за електрификация. В замяна германците биха се възползвали на драго сърце от всякаква помощ в преодоляването на имиджовата си катастрофа в Щатите след Дизелгейт.

Мнозина експерти смятат, че моментът за евентуална сделка между VW и Ford е идеален. Американската компания се намира в криза, която главният изпълнителен директор Джим Хакет се опитва да тушира с радикална програма за реформи като безпрецедентен пълен отказ от леки коли за американския пазар за сметка на пикапи, кросоувъри и SUV-та. Според източници от бранша, цитирани от The Detroit Bureau, ръководствата на двата автомобилни гиганта осъзнавали отлично перспективите и вече водели преговори за параметрите на бъдещата сделка.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Радо

    25 5 Отговор
    Ракия с боза = пернишки бейлиз.
  • 2 123

    5 5 Отговор
    Пълна глупост са повечето твърдения в статията. Поредната инфо партенка за създаване на интриги, поне сред читателите...

    Коментиран от #5

  • 3 Мартин

    8 0 Отговор
    Новата марка ще e fw форд ваген
  • 4 Иванов

    27 7 Отговор
    Жалко за Форд!
  • 5 Dinoas

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "123":

    Нямам идея до къде се простират вашите знания , но в Португалия има фабрика която е съвместно направена между двете фирми. Дори има два автомобила които външно нямат никаква разлика освен емблемата.
    VW sharan и Форда не го помня кой беше. След 6 годишно съвместно сътрудничество, Форд преустанови производството на техния модел , за сметка на VW , сега фабриката в палмела произвежда само народен автомобил и е под немско ръководство.

    Коментиран от #6, #14, #15

  • 6 123

    5 2 Отговор

    До коментар #5 от "Dinoas":

    Този дето му казвате "кой беше" е Форд Галакси. В същия завод вървеше и третия близнак Сеат Алхамбра. Но това обсолютно нищо не значи. Форд имаше съвместни производства и с Мазда (Фиеста/121, Проуб/МХ6, Маверик/Трибют и т.н.), е това значи ли че ще се слива и с Мазда? Ако всички слухове в автоиндустрията се сбъдваха, то сега щеше да има една мегакомпания примерно.
  • 7 гост

    1 1 Отговор
    До 2010 Мазда беше дефакто собственост на Форд, бяха най-големия им външен акционер с 40% от акциите им. После, като част от плана зa оптимизация, американците се разделиха и с Мазда, и с Волво. Но това ще е голяма загуба за Форд. Сузуки някак успяха да се спасят от хватката на немската боа, дано и Форд да излязат живи.
  • 8 гост

    2 9 Отговор
    Спокойно колеги от VW не са толкова глупави че да се занимават с Форт ...

    Коментиран от #16

  • 9 Георги

    0 1 Отговор
    Великите брендове, "великаните" в автомобилизмът :ДДД немски присмехулки, бмв ще се сглабя и в Китай, Ауди правят кабели в България, VW и форд стават едно,,,.....е няма такава гозбица Д:
    Остана мерцедес да потдаде в цукалото, дано НЕ, те поне биват, доказали са се във времето...обаче тези симпатяги, развалиха цирка ;д

    Коментиран от #10

  • 10 Умен

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "Георги":

    А Мерцедес слагат мотори на Пежо в моделите си...Вече всичко е омацано....Затова Хонда ! Там поне знаеш , че всичко ти е японско. А това къде се сглобяват си е съвсем друга тема :)

    Коментиран от #12, #17

  • 11 Jack Bauer

    0 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Някогашният лидер в областта на електрическите технологии Ford ... - да не говорим за 1910г.?!?!?
  • 12 Георги

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Умен":

    Много ме оцели с хондата...да знаеш +

    п.с. това с пежо моторите не го знаех..тц :D
  • 13 селянин 1

    1 1 Отговор
    Тва вагаджите,немат ни едно заводче в щатите,за разлика от Форд,в америка като видят ваг,слагат маски..а сега като прочетат,,фордваген,,шелби-ше минат на апчета против стрес.
  • 14 Фокус mk1

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Dinoas":

    Форд галакси фолкваген шаран и сеат алхамбра
  • 15 Фокус mk1

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Dinoas":

    Форд галакси фолкваген шаран и сеат алхамбра
  • 16 Хах

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Хах смешка!!!
  • 17 хондю

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Умен":

    Щот си много умен не знаеш че хода слагаха мотори от ровър.......
  • 18 Санди

    0 0 Отговор
    Досега Фордю не палеше зимата,вече няма да пали и през останалото време.
  • 19 Чух че

    0 0 Отговор
    ЗАЗ и Трабант се сливат........................