Last news in Fakti

2 Декември, 2018 12:00 15 378 118

Най-мощният електромобил в света ще е италиански

  • pininfarina-
  • pf0-
  • електромобили-
  • хиперкар
Най-мощният електромобил в света ще е италиански - 1

Ателието Pininfarina започва лека-полека да се възражда след банкрута, като се преориентира в производството на собствени автомобили. Още през 2020 година в производство ще влезе електрическият хиперкар PF0.

Иновацията все още не е напълно готова, но италианците удивиха феновете на подобни автомобили с изказването си, че това ще е най-мощната електрическа кола в света. Новата Pininfarina PF0 ще се противопостави директно на предстоящата Tesla Roadster.

Още един любопитен факт е, че електромоторите ще бъдат доставени от хърватския производител Rimac. Те ще са четири на брой, като системната им мощност ще е 1 900 конски сили. Максималният въртящ момент пък ще е 2 300 Нм.

Най-мощният електромобил в света ще е италиански

Очакванията са, че така комплектована Pininfarina PF0 ще може да ускорява от 0 до 100 км/ч за под 2 секунди, а до 300 км/ч - за 12 секунди. Максималната скорост ще е над 400 километра, а автономният пробег ще е колкото на Tesla Roadster - 480 км.

От Pininfarina планират да произведат серия от 150 електромобила PF0, като те ще се продават на доста впечатляващи цени. Към момента цената за екземпляр от най-мощната електрическа кола в света е $2.2 млн. 80 коли вече са поръчани.

Най-мощният електромобил в света ще е италиански


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Емил

    44 36 Отговор
    Двигателите с вътрешно горене ще последват тези с външно (парните) - директно в музея!

    Коментиран от #2, #4, #5, #79

  • 2 ДВГ

    30 24 Отговор

    До коментар #1 от "Емил":

    Така е, но ще ми липсват... ;(
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Хайл

    33 9 Отговор

    До коментар #1 от "Емил":

    Поне едни 20 години ще се правят още...опитват сега да направят модерни парни машини така че няма да изчезне все още
  • 5 Дан

    31 18 Отговор

    До коментар #1 от "Емил":

    Електродвигателите са по-стари с повече от век от вътрешното горене, следователно електродвигателите са за музея.

    Коментиран от #6, #36

  • 6 Не е въпрос на измисляне

    40 4 Отговор

    До коментар #5 от "Дан":

    Въобще няма никакво значение кое кога е измислено, а е важно кога му е дошло времето. Почти 200 години след измислянето на електромобила, най-накрая му дойде времето, защото технологиите са готови за това. Електродвигателя може да е същия като преди 200 години, но батериите не са. На електродвигателя няма какво толкова да му се усъвършенства, защото е почти съвършен. Това трудно може да се каже за батериите дори на сегашния етап. Те имат огромен потенциал за развитие и откъм цена и като технологии. Може да се каже че батериите за електромобили в момента са в бебешките си години.

    Коментиран от #10, #25

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 ГосТ

    19 9 Отговор
    Нормално, италианците правят и едни от най мощните ДВГ. Няма какво да ги мислим тях

    Коментиран от #9

  • 9 Lubo

    12 31 Отговор

    До коментар #8 от "ГосТ":

    Tesla Roadster е с 10 000 Nm въртящ момент и 1000км автономен пробег.Италианците могат само да са с по-добър дизайн.Стези цифри,имат много да догонват още

    Коментиран от #11, #13, #38, #61

  • 10 Бесен Язовец

    8 9 Отговор

    До коментар #6 от "Не е въпрос на измисляне":

    Ахааа, супер си брат ми, по добре за елктроавтомобила и да искаш не можеш да го кажеш, антиелектриците са в дълбок нокаут !!

    Коментиран от #31

  • 11 ГосТ

    6 4 Отговор

    До коментар #9 от "Lubo":

    Кои цифри, ускорение и максимална скорост? Колко са на тази тесла? Другото не ме интересува. Това е като с титлите на Ферари. Останалото са подробности.

    Коментиран от #12

  • 12 гост

    8 14 Отговор

    До коментар #11 от "ГосТ":

    Да , точно за ускорение и максимална скорост !!!!! А най-важната цифра е ЦЕНАТА !!!!! Тесла ще струва 200 000 (!!!!!) долара , точно 11 ПЪТИ по-малко от това , а ще има ПО-ДОБРИ показатели , освен твърде необективния "дизайн" !!! Лично на мен много повече ми харесва практичността и изчистения дизайн на Тесла , отколкото италиански флинтифлюшки за оправдание на безумна цена !!! А да не говорим за софтуерната доживотна поддръжка и ресурса от минимум 1 600 000 км !!! Плюс безплатно зареждане на суперчарджър в цял свят и заводска гаранция от минимум 8 години !!!

    Коментиран от #14, #17, #18

  • 13 Kirumo

    19 14 Отговор

    До коментар #9 от "Lubo":

    Тази Тесла с тези 10000нм и 1000км пробег съществува само в болния мозък на чичо ти Елън и всичките Тесла фанатици.

    Коментиран от #15, #21

  • 14 ГосТ

    9 6 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Ама пак не ми каза ускорение и максимална скорост бе човек? Това е спортен автомобил. Най добрите такива са италиански и френски, пояснявам-Ферари (Ф1) и Ситроен (wrc) това е положението.
  • 15 ГосТ

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "Kirumo":

    Аха ясно 😂
  • 16 Сашо

    5 7 Отговор
    Все още не ми е ясно как решават въпроса с климатика - няма ли да намали много пробега? А и карането и през деня на фарове?
  • 17 Kirumo

    15 5 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    То и модел 3 щеше да струва 20 000 долара. Забелязвам, че винаги се използва думичката "ще". За момента тази Тесла не съществува. Много е лесно всеки да каже : "ЩЕ направя кола която ЩЕ има 50000нм, ЩЕ вдига от 0 до 100 за 1сек., ЩЕ има пробег от 3000км. и ЩЕ има ресурс от 10 000 000км.

    Коментиран от #42, #43

  • 18 ГосТ

    12 6 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Ако говорим за практичност,по продажбите се вижда че Nissan е най доброто ;). Кви софтуери,кви 5лв. Освен това батериите на титлите са Panasonic, всъщност кое е тесла? Купето? Е pininfarina е много,ама много класи над теслите

    Коментиран от #41

  • 19 Ким

    8 12 Отговор
    Аз ще си карам старата 7ца. ,щото не ми харесва да се возя в тостер.
    Обичам да слушам двигателя как звучи като настъпиш,Да ми мирише на кола и да вози като такава.

    Коментиран от #45

  • 20 1234

    8 10 Отговор
    италянците приключиха отдавна със света на колите и техниката, кое му е италянското? нищо, дефакто като обувките ментета армани, слагат лепенката на турските... а показателите са най обикновени, пинифарина не произвежда нищо освен дизайн, като в модния бизнез, където това е нормално. при колите това е плагиатство и менте. по добре да си купя истинския Римак... по добър е и по евтин
  • 21 гост

    11 7 Отговор

    До коментар #13 от "Kirumo":

    Роадстера е представен официално и дори беше осигурен тест-драйв , което за италианската изгъзица са още мечти !! Освен това от статията чета , че от 150 предвидени засега са поръчани 80 или малко над 50 % ! Ако не знаеш от ПЪРВАТА партида 1000 бр, Роадстер показана миналата година са КАПАРИРАНИ ВСИЧКИТЕ 1000 бр за няма и месец след това !!! И колата може да се види от всеки в централата на Тесла и на ОФИЦИАЛНИЯ сайт , ако има болни мозъци тук са на такива като теб !!!

    Коментиран от #26, #27

  • 22 гост

    4 4 Отговор
    На събитието, посветено на електрическите камиони Tesla Semi, Илон Мъск представи и още едно малко бижу - Tesla Roadster, който веднага причини брожение сред технологичните фенове. Причина за това бяха невероятните цифри, които мъск цитира за производителността на колата, които предизвикваха скептицизъм, меко казано.

    Ускорение от 0-100 км/ч за 1,9 секунди звучи не особено реално, като се има предвид, че хиперколата Bugatti Veyron ускорява за 2,5 секунди със своите 1001 конски сили. Пробегът от 1000 км с едно зареждане също изглежда доста съмнителен - все пак големият проблем на електромобилите е именно обхвата и батериите. Колегите от Jalopnik са потърсили експертното мнение на индийски специалист по батериите и ето какво казва той за твърденията на Мъск. Венкат Вишванатан е асистент-професор в Университета Карнеги Мелън и се занимава с иновативни разработки в областта на батериите.

    Ускорение
    В момента няма кола в масово производство, която да достига от 0-100 км/ч за под 2 секунди. Собственият модел на Tesla - Model S го прави за 2,4 секунди, а половин секунда подобрение е огромна стъпка, когато времената са толкова съкратени. Рали автомобилите обаче могат да постигнат това ускорение, благодарение на няколко компонента - ниско тегло, спортни диференциали и турбодвигатели с мощност 600 конски сили.

    Коментиран от #29

  • 23 гост

    4 3 Отговор
    Tesla Roadster ще използва тези трикове - Мъск каза, че електродвигатели ще задвижват и четирите колела, което с малко хитър софтуер ще може да разпредели достатъчно добре мощността, за да се ускори колата максимално бързо. Що се отнася до мощност - 200 kWh са предостатъчни, за да бият малките двулитрови турбодвигатели на рали автомобилите. Поради всички тези фактори Вишван смята, че ускорение от 0-100 км/ч за 1,9 секунди е постижимо за Tesla Roadster. Въпреки че теглото на 200 kWh батерии е около 800 кг, с модерни леки композитни материали, Roadster най-вероятно би могъл да остане под 2 тона, колкото тежи например Nissan GT-R. Японският спортен седан постига 100 км/ч за 2,7 секунди с конвенционален двигател с вътрешно горене и около 500 конски сили. Според изчисленията на Вишванатан, 200 kWh батерии се равняват на около 780 конски сили, а при електродвигателите мощността е налична през цялото време. Ето защо ускорението и максималната скорост на Roadster, цитирани от Мъск, макар да изглеждат невероятни, са напълно реалистични.
    На въпроса дали Roadster ще може да направи 1000 км с едно зареждане, Вишванатан отговаря "определено... 200 kWh пакет от батерии може безпроблемно да направи 1000 км". Разбира се, той признава, че когато говорим за пробег, има много други фактори - аеродинамика, брой пасажери, стил на шофиране и пр. Ако Roadster има подобен на Tesla Model S аеродинамичен коефициент на челно съпротивление, Вишванатан смята, че 1000 км са вързани
  • 24 гост

    3 3 Отговор
    На въпроса дали Roadster ще може да направи 1000 км с едно зареждане, Вишванатан отговаря "определено... 200 kWh пакет от батерии може безпроблемно да направи 1000 км". Разбира се, той признава, че когато говорим за пробег, има много други фактори - аеродинамика, брой пасажери, стил на шофиране и пр. Ако Roadster има подобен на Tesla Model S аеродинамичен коефициент на челно съпротивление, Вишванатан смята, че 1000 км са вързани в кърпа.
    Оказва се, че Tesla Roadster наистина ще бъде сензацията, която Мъск предрече. Астрономическите на пръв поглед цифри са напълно постижими, казва науката. Сега въпросът е дали достатъчно заможни хора ще решат да подкрепят Мъск и да вложат 250 000 долара в бъдещето на спортните кабриолети. Съдейки по предварителните поръчки (всички 1000 бройки, произведени предварително като Founders Edition, са запазени) има голяма вероятност това да е поредният удар по двигателите с вътрешно горене. Бъдещето е електрическо.
  • 25 Кольо Камиона

    12 0 Отговор

    До коментар #6 от "Не е въпрос на измисляне":

    Никола Тесла изобретява асинхронния двигател преди около 130 години ако не се лъжа, така че ел двигателя едва ли е един и същ за последните 200 години
  • 26 Kirumo

    7 5 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Всичко което си написал е теория, аз искам да видя практика. Ако тия данни бяха истина, чичо Елън веднага щеше да пусне 10 000 видеа как тази Тесла бие Бугатита и Кьонигсеци на драг и как вдига 400км/ч по GPS. Но такива видеоклипове няма. Защо ли?

    Коментиран от #28

  • 27 Зомби с квадратно чело

    4 1 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    На диностенд ли я виждаш в реални условия ли къде? Това е като по разни изложения виждаш Ф1 на Ферари, макларан ама виждаш една ламарина нищо друго. И не ви омръзна да ги повтаряте тези 1000Нм дето са след редуктира на колелата. Ходи виж един трактор колко Нм вади и колко вдига. И друго нали 3та има трак режим вече колко направи на ринга знаеш ли?
  • 28 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #26 от "Kirumo":

    Пределно ми е ясно , че и да те качат в нея и да ти покажат , пак ще твърдиш , че е номер и невъзможно , така че пиша за хора дето се интересуват , плювачите ви остават няма и две години , по простата причина , че в момента Тесла е заета с по-важни неща !! Само напомням пак , още миналата година 1000 човека предплатиха по 50 000 долара и причината да не са 10 (десет) 000 е , че просто Тесла не е обявила серия от 10 000 броя , хахаха !!! Засега , хаах !!!
  • 29 Зомби с квадратно чело

    2 3 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Гост пак говориш глупост 1.9 е до 60 мили в час и е по Амер. стандарт тоест не се отчита от място. ДВГ също няма ограничения за ускорението, то идва от гумите. Под 2 сек с нормални гуми забрави. Освен това модерните коли искат да са леки което също е проблем за 0-100 но веднъж като ускори споилерите държат гумите на пътя. Другото нормална кола има мин. клиренс за да гази но това води до влизане на въздух отдолу и т. н.

    Коментиран от #30

  • 30 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #29 от "Зомби с квадратно чело":

    Изобщо нямам намерение да убеждавам в нещо теб и дружинката плювачи , само казвам , че пожелавам на италианците до 2020 да са си намерили и другите 70 "мерклии" , щото после ще е трудничко , да не кажа невъзможно , а и тия евентуални 150 бр тъй ще си събират прах по милионерски гаражи , щото никой няма да рискува да го направи за смях човек с 11 ПЪТИ по-евтина кола , хахахах !!!

    Коментиран от #32

  • 31 Антиелектрика

    6 3 Отговор

    До коментар #10 от "Бесен Язовец":

    Единствено мога да бъда в нокдаун от неграмотността ти! Ако утре подкарат всички коли с ДВГ на водород или етанол, това ново ДВГ ли ще бъде? Опс, забравих, че ти се ръководиш само то омраза към Русия. Интересно ако утре Тръмп каже, че забранява електромобилите, дали пак ще ги харесваш? А този миксер от статията с 1900 к.с. все още е в сферата на фантастиката, докато отдавна има коли с ДВГ с по над 8000 к.с. но никой не е толкова луд, че да ги прави за ежедневно ползване.
  • 32 Зомби с квадратно чело

    3 1 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Къде видя плюене, кажи какво грешно съм написал?
  • 33 onq s konq

    3 4 Отговор
    Тепърва ще се разбере какво са крали от руснаците...Така,както на времето изкопираха "Жигулито" 1 към 1 и си направиха Фиат 124
  • 34 Японеца

    3 0 Отговор
    Вече 3 дни има автомобилно изложение в Лос Анджелис, факти мълчат!И ми трият коментара за тази информация!
  • 35 гост

    3 3 Отговор
    Къде се сравняват с Тесла като тя струва 70х.долара, а тази кола, когато излезе след много години, ще е 2.2млн. долара? Все едно да сравняваш заз със порше: и двете коли със задноразположен двигател, но разликата е огромна. В случая бих избрал да купя на цял отбор тесли отколкото дно подобно нещо, да си го купуват китайци и араби.
  • 36 Да да

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "Дан":

    Дан-чо,мамин сине! Ами сложи си ДВГ на миксера! Сложи си и аа прахосмукачката,на телевизора,на климатика,на бормашината! Метни по един на метрото,на трамвайте,на бързите влакове! Махни мотокарите с ел.двигатели и върни тези с ДВГ! Гледай да си вътре в склада докато работят! Тия стари ел.двигатели за нищо не стават!

    Коментиран от #39

  • 37 Тинко

    6 2 Отговор
    Аз си мисля,че и Тесла и италианците са много назад.Българската кола на вода (1990 има запис) е бъдещето.
  • 38 Йордан Йорданов

    5 3 Отговор

    До коментар #9 от "Lubo":

    Това, със Тея 10 000 NM си беше чисто маркитингов трик. Първо, ако си запознат с особеността на електрическите двигатели, ще знаеш , че те отдават цялата си мощност веднага... При положение, че конските сили са обороти по въртящ момент излиза, че аКо тая двигател достига 1900 коня при 1000 оборота, то въртящият момент трябва да е 18000, а при 100 оборота 180000 NM ( може да си го сметнеш има преобразователи за това). Що се отнася до батерията и капацитета.... Също ми се струва, че има някаква уловка освен ако от тесла не са направили някакво фундаментално откритие
  • 39 Антиелектрика

    3 3 Отговор

    До коментар #36 от "Да да":

    Пак ли избухваш с тъпите ти сравнения? За всяко нещо си има сфера на приложение - толкова ли е трудно да го асимилираш? Човека ти пише кое е по-ново като технология, ти започваш с глупавите си сравнения за прахосмукачки, телевизори и бормашини. Ами подкарай един телевизор из улиците или хапни малко батерийки за мезе, че да те освидетелстват най-накрая!
  • 40 HUAWEI

    4 4 Отговор
    Писна ми като отворя авто новините да гледам заглавия за електромиксери. Пишете за мощни коли на бензин V12 500-600 кс с четири ауспуха, като се настъпи газта да ръмжи като мечка.
  • 41 Нищо общо с истината

    3 2 Отговор

    До коментар #18 от "ГосТ":

    "Ако говорим за практичност,по продажбите се вижда че Nissan е най доброто ;). Кви софтуери,кви 5лв. Освен това батериите на титлите са Panasonic, всъщност кое е тесла? Купето? Е pininfarina е много,ама много класи над теслите"

    Тесла произвежда батериите, инверторите и двигателите в собствени фабрики по собствен проект за разлика от повечето автомобилни производители. Дори седалките сами си правят. Освен това Тесла произвежда и зарядните си станции, а и фотоволтаични панели за тяхното зареждане. Относно продажбите, въпреки проблемите през първата част на годината, още септември месец, Тесла модел 3 би най-добрият годишен резултат на Нисан лийф. Още на втората година от производството си, се очаква да бие и почти 10 годишното производство на Nissan Leaf

    Коментиран от #47

  • 42 Нищо общо с истината

    2 1 Отговор

    До коментар #17 от "Kirumo":

    "То и модел 3 щеше да струва 20 000 долара. Забелязвам, че винаги се използва думичката "ще". За момента тази Тесла не съществува. "

    Тя никога не е съществувала и не е имала намерение да съществува извън въображението ти. Кой някога е обещал Тесла модел 3 за 20000 долара? Има обещание за 35 хиляди долара, което ще започне да се изпълнява през второто тримесечие на другата година. Когато то изтече, може с основание да започнеш да мрънкаш.
  • 43 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Kirumo":

    20 000 долара ще струва Модел 4 , ама той ще излезе след 2025 , дотогава си имат предостатъчно работа с S , Х , 3 и Y , както и с пикапа и камиона !! Роадстера не го броя , щото е само 1000 бр за фенове , ама другите ще са милиони , хахах !!!

    Коментиран от #44

  • 44 Как само 1000 броя?

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "гост":

    Откъде ги измисли тези цифри? Дай информация? 2025 година също е нещо ново за мен както и модел 4. Знам че след 2020 година ще представят евтин модел за 20000 долара, но досега не бях чувал как ще го наричат. Освен всичко изброено от тебе, имат някакви идеи да правят и електрически микробуси на базата на sprinter.
  • 45 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Ким":

    Ще си я караш, защото най вероятно не можеш да си го позволиш "тостера". Иначе поне щеше да караш нова 7-ца.
  • 46 ГосТ

    2 2 Отговор
    Тесла ще фалира скоро,Тея ми разправят врели некипели. Ще,ще....ще като мускулите кацне на Марс. Дотогава, Нисан и Рено ще ги къртят по продажби за практични автомобили за нормални хора,а италианците и германците във лукса и спорта ;)

    Коментиран от #49

  • 47 ГосТ

    2 1 Отговор

    До коментар #41 от "Нищо общо с истината":

    Откровена лъжа- Panasonic произвеждат батериите за тесла, а Bosch много от компонентите, включително софтуера за автономните им автомобили. Бъдещето за тесла е много несигурно. Както за цялото американско автомобилостроене. Не мисля че е много по напред от руското като цяло ;). Просто са се изхитрили да купуват части и да ги сглобяват

    Коментиран от #48

  • 48 Нищо общо с истината

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "ГосТ":

    Много си далеч от истината. Panasonic се просто под изпълнител в гигафабриката на Тесла. Тесла сами си проектират батериите и машините за производство им са си техни, произведени в собствената фабрика в Германия, закупена преди две-три години. Скоро някой журналист беше питал Панасоник, дали ще участват в следващата гигафабрика на Тесла. От panasonic отговорили че ще участват ако ги поканят. Това отговаря ли на въпроса ти кой произвежда батериите на Тесла? Тесла сама си проектира и ще си произвежда и чипът, който ще отговаря за автопилота, защото на този етап никой не е разработил и не произвежда такъв чип, какъвто им трябва.

    Коментиран от #50, #51

  • 49 Нищо общо с истината

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "ГосТ":

    Нарочно първо отговорих на въпроса за Панасоник. Panasonic в партньорство с Tesla, в момента са едни от най-големите производители на батерии в света. С готовност ще инвестират във всяка нова фабрика. Китайците са готови да финансират фабриката в Китай. Както виждаш Тесла няма никакви проблеми да финансира проектите си. Защо дори си помислиш, че Тесла може да фалира? Последното тримесечие дори беше на печалба. Предвид бъдещите разходи за всички тези проекти, надали ще има печалби всяко тримесечие, но оборота ще се качва, защото продажбите ще стават все повече. Вече няма изгледи за фалит.
  • 50 Смешник

    2 2 Отговор

    До коментар #48 от "Нищо общо с истината":

    Не вярвах че чак толкова тъпи хора има на този свят. Ама собствена архитектура ли са измислили а???
    А по 10nm технология ли ще бъди или на молекулярно ниво, или и това като Байкал супер супер колко да е супер РИСК технология по 28nm технология!! Разбираш ли какво ти говоря или само си бъркаш в носа и слушаш чалга???

    Коментиран от #63

  • 51 Смешник

    2 2 Отговор

    До коментар #48 от "Нищо общо с истината":

    Същото е и с батериите тесла само ги произвежда нищо нова няма на пазара от тях, стига говори глупости. Единствено уникално е софтуерът им на контролерът.

    Коментиран от #53, #66

  • 52 Потник

    1 0 Отговор
    Ала бала
  • 53 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #51 от "Смешник":

    До смешника , хахааахааха !! Според ООН бензинът трябва да е в пъти повече - 65 долара за литър !!!! Екологичен данък от 5500 долара за тон СО2 или примерно 13 долара за литър бензин или дизел през 2030 г. предвижда докладът на международни експерти. В полския град Катовице се открива конференцията на ООН за климатичните промени. В специално подготвен доклад международна група експерти предлага радикални планове, свързани с намаляването на използването на изкопаемите видове горива като въглища, петрол и природен газ. Но колко ще струва тогава бензинът ? Работната група към ООН е с виждането, че през 2030 г. всички страни да въведат екологичен данък от 5500 долара за тон СО2, което означава примерно 13 долара за литър бензин или дизел. !!!!!!!!! Честито на петрофеновете !!!!

    Коментиран от #55, #56, #77

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Смешник

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "гост":

    Ти си неграмотен, прочете ли какво коментираш а??
    А в болното ти мозъче не се ли прокрадва мисълта че не само Тесла е на пазара на ел. автомобили???

    Коментиран от #57

  • 56 Ташунко сапа

    2 0 Отговор

    До коментар #53 от "гост":

    Според същият доклад ще има данък реален секс от 2000 долара на месец заради болестите които се предават. Правителствата ще стимулират използването на вибратори заради здравето и за тяхно добре!!!!!!
    Сега разбра ли колко си ограничен.
  • 57 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #55 от "Смешник":

    Коментирам точно под вашите коментари ( по темата , хахахаха ) , че Тесла щяла скоро да фалира , при положение , че в момента държи над 50% от световното производство на батерии за електромобили и въобще няма намек това да се намали , напротив със започнатите заводи в Китай и Европа най-вероятно ще се увеличи !!!! Пък ти си обяснявай колко "производители" имало на електромобили , ама на картинки , хахахах !!! 2019 г Тесла ще произведе повече електромобили от всички останали накуп , без китайските за по 4-5 000 долара !! А на вас плювачите пожелавам "приятно" зареждане с бензин и дизел на цени една месечна заплата за резервоар , хахаххах !!!

    Коментиран от #58

  • 58 Смешник

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "гост":

    Тоест Тесла държи над 50 процента от електроавтомобили в света така ли?
    Заводите сигурен ли си че са започнати, в кой градове са и на коя кота са? Ти сигурен ли си че си нормален?

    Коментиран от #59, #60

  • 59 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "Смешник":

    Теѕlа e зaĸyпилa зeмя зa нoвия cи зaвoд в Kитaй, пpeдaвaт cвeтoвнитe aгeнции. Πpoизвoдитeлят нa eлeĸтpoмoбили e пpидoбил 864 885 ĸв. м. в Лингaгн. Цeнaтa нe e извecтнa.

    Πлaнoвeтe зa нoвия зaвoд бяxa oбявeни пpeз юли. Лингaнг ce нaмиpa нa бpeгa, нa oĸoлo 75 ĸм югoизтoчнo oт Шaнxaй. Hяĸoлĸo aвтмoбилни пpoизвoдитeли c чyждecтpaннa вpъзĸa имaт cъopъжeния тaм, a пo yлицитe чecтo мoгaт дa бъдaт видяни тecтoви aвтoмoбили.

    Теѕlа oчaĸвa зaвoдът тaм дa зaпoчнe дa пpoизвeждa пъpвитe aвтoмoбили в paмĸитe нa cлeдвaщитe тpи гoдини. Πъpвoнaчaлнo, тoй щe имa ĸaпaцитeт oт 250 xил. ĸoли и бaтepии гoдишнo, ĸaтo cлeд тoвa тoй щe бъдe yдвoeн.

    Финaнcиpaнeтo щe бъдe ocигypeнo oт мecтeн дълг и coбcтвeни инвecтиции. Πpoизвoдcтвoтo нa ĸoли в Kитaй щe нaмaли знaчитeлнo paзxoдитe нa Теѕlа.
  • 60 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "Смешник":

    Американският производител на електрически автомобили Tesla обмисля да изгради голям производствен обект в Германия. Според материал на Wall Street Journal политически представители от Рейнланд-Пфалц и Заарланд са провели вече разговори с компанията за производствен обект във федералните провинции. Те се считат за идеален кандидат заради близостта си до Франция – най-важният пазар на американския концерн в Европа. Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви наскоро в Twitter, че Германия е "предпочитан избор" за производствено съоръжение в Европа. Той заяви, че завод в близост до германско-френската граница край страните от Бенелюкс би имал смисъл. Въпреки това Германия може да не е единственият кандидат, защото, както се твърди в материала на WSJ, компанията e преговаряла и с представител на Холандия за производствената си база. В Холандия е и европейското седалище на Tesla. Дискусиите ще се съсредоточат върху производствена база, която произвежда както автомобили, така и батерии.

    Коментиран от #62

  • 61 harvester

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Lubo":

    10000 Nm, ама на колелата. Това е доста по-различно от ВМ на двигателя. Бугати Вейрон примерно има около 15000 на колелата. Де факто тесла Роудстър има ВМ горе долу колкото на Порше 911 турбо.
  • 62 Смешник

    1 0 Отговор

    До коментар #60 от "гост":

    Извади си тълковният речник и прочети какво означава обмисля???

    Коментиран от #65

  • 63 Да видим кой е тъпия

    2 1 Отговор

    До коментар #50 от "Смешник":

    "Не вярвах че чак толкова тъпи хора има на този свят. Ама собствена архитектура ли са измислили а???"

    Разбира се че са измислили собствена архитектура. Защо се иначе архитектите от AMD, които наеха преди няколко години? Чипът е готов и тестван и ще започне масово производство след 6 месеца. Чипът е от 5 до 20 пъти по-бърз от аналозите които се предлагат в момента на пазара. Не очакваше да чуеш това нали? Сега разбираш ли защо всички се опитват да настигнат Тесла? Опитват се защото тя налага стандарти, които са недостижими за останалите. Не случайно я наричат технологичен лидер. Хайде сега кажи кой е тъпия?https://www.google.bg/amp/s/electrek.co/2018/10/16/tesla-neural-net-computer-production-elon-musk/amp/

    Коментиран от #64

  • 64 Смешник

    1 2 Отговор

    До коментар #63 от "Да видим кой е тъпия":

    В някакъв измислен сайт Мъск казал нещо си. Каква е тази нова извънземна архитектура дай да видим и по каква технология ще я произвеждат. Ти си типичното зомби лапни шаран дето хабер си няма от технологии.

    Коментиран от #67

  • 65 Зорлем

    1 1 Отговор

    До коментар #62 от "Смешник":

    Няма смисъл. И "гост", и "Електрика" са от модерните времена, когато образоването се базира на "прочетено в Интернет". Електрика се поне се хвали, че чете "спецификации", но не е сигурно какво точно влага в този термин. Никой от тях двамата няма практически опит с ел. автомобил (или производството на ел. енелгия!), но знаят теорията за всичко - производство, експлоатация, управление, финансиране/субсидиране и т.н., както на автомобили, така и на енергия. Поредните, които си мислят, че топлата вода започва и свършва с техните прозрения.

    Коментиран от #68

  • 66 Нищо общо с истината

    2 0 Отговор

    До коментар #51 от "Смешник":

    "Същото е и с батериите тесла само ги произвежда нищо нова няма на пазара от тях, стига говори глупости." Ти си този който говори глупости. След като няма нищо ново на пазара от Тесла, ще покажеш ли батерии които поне да се доближават до батериите на модел 3? За жалост останалите автомобилни производители, нямат достъп дори до технологии на Тесла произведена през 2012 година и не мислят че ще имат дори през 2022, защото дори тогава, новите им модели ще имат по-лоши характеристики от Тесла 2012 година. Имам и още една лоша новина за теб. В момента се строи нова поточна линия за батерии, която ще заработи до месеци и ще произвежда следващо поколение батерии, които са по-леки по-мощни и на всичко отгоре и по-евтини. На това ли му казваш "нищо ново на пазара няма от тях". Ти си поредният хейтър, който не говори с факти, а с опорни точки. Пак да ти задам въпроса, защо след като Тесла не предлага нищо ново на пазара, всички останали производители се опитват да я настигат? Всички без изключение. Всички си го признават в прав текст. Никой автомобилен производител, не смее да каже, че ще задмине Tesla. Всички просто се опитват да я стигнат, или поне да постигнат това което Тесла постигна още през 2012.

    Коментиран от #69

  • 67 Ами потърси си по достоверен източник

    1 1 Отговор

    До коментар #64 от "Смешник":

    Като не вярваш на този сайт, си потърси по достоверен източник. Forbes върши ли ти работа или те са някакви измислени?

    https://www.forbes.com/sites/edgarsten/2018/10/16/tesla-says-faster-autopilot-chip-is-months-away/

    в крайна сметка Тесла ще произвежда ли чип по своя архитектура или не според тебе?

    Коментиран от #70, #81

  • 68 Зор ми е да мисля

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "Зорлем":

    О, и тебе те знаем. Зор ти е да мислиш и се опираш на опорки. Както виждаш, каквото и да съм казал се е случило, въпреки че преди това сте се подигравали, че разчитам на кристалната топка. Само след няколко месеца, Отново ще ви се подигравам на днешните коментари, когато отново се окажа прав и излязат и батериите и чипа. След като боравиш с факти, покажи ми един съвременен електромобил който да има характеристиката на Тесла модел S от преди 4 години? Поне един?

    Коментиран от #75

  • 69 Смешник

    1 1 Отговор

    До коментар #66 от "Нищо общо с истината":

    А коя електричка има по лоши батерии от Тесла? Стратегията е различна, хората слагат 20квч а не 100. Едните правят градски автомобили другите не.

    Коментиран от #73

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Кой отново е тъпия

    1 1 Отговор

    До коментар #70 от "Смешник":

    Дори не разбра, че нарочно ти дадох линк към forbes, за да видиш че дори те се доверяват на този "измислен сайт" Е колко да е измислен след като дори от Форбс му се доверяват. Освен това, и на двете места има линкове към twitter, на който самият Илон Мъск лично дава информацията за чипа. Кажи сега ще има ли чип или няма, за да може да ти се подигравам много след няколко месеца? Точно както се подигравах, когато точно според прогнозите на дървените философи тук, към които като гледам се притесняваш и ти, очакваха Тесла да фалира, тя пък взе че излезе на печалба, точно както бяха обещали.

    Кажи Tesla дали въобще произвежда чип по собствена архитектура, за да ти се посмеем още сега, за да не чакаме толкова месеци.

    Коментиран от #72

  • 72 Смешник

    1 2 Отговор

    До коментар #71 от "Кой отново е тъпия":

    Чип ще има, няма да е уникален. Ти сериозно ли не разбираш какво ти пиша че трябва да повтарям? А туитовете на Мъск знаеш къде да си ги завреш?!

    Коментиран от #74

  • 73 Кой отново е тъпия

    2 1 Отговор

    До коментар #69 от "Смешник":

    Логиката ти издиша отвсякъде. Батериите на Nissan Leaf, при опит за второ зареждане на бърза зарядна станция прегряват и трябва да чакаш 3 часа за да се охладят. Това ли са по хубавите батерии от на Тесла, която изминава 4600 км за 50 часа, включително времето за зареждане? Audi като бяха решили миналия месец да почнат продажбите на своя електромобил, защо не го предлагат още? Нали сами са си избрали батериите и пробегът? Не можеш да пребориш факти само с помощта на опорни точки и глупост в изобилие. Трябват ти други факти и малко акъл.

    Коментиран от #82

  • 74 20 пъти по-бърз не уникално

    3 1 Отговор

    До коментар #72 от "Смешник":

    Щом един чип, може да бъде 5 до 20 пъти по-бърз от конкурентния и въпреки това да не е уникален, не виждам смисъл да продължавам разговора с тебе. Не знам какви са ти очакванията и разбиранията за уникалност. Само допреди един час дори не знаеше че Тесла проектират чипове по своя архитектура. Вземи влез малко в час и тогава ми губи времето.
  • 75 Зорлем

    1 2 Отговор

    До коментар #68 от "Зор ми е да мисля":

    Бегай, бегай бърже да не закъснееш за днешната литургия. Не ни мисли нас "хейтърите". Ние все някак ще се оправим.

    Коментиран от #76

  • 76 Вярващ

    0 1 Отговор

    До коментар #75 от "Зорлем":

    За разлика от вас, моите твърдения не се крепят на Вяра, а на факти. Хайде ти отивай да се молиш Тесла да фалира! Или си измисли нещо друго което да мразиш и да се молиш, уповавайки се на вярата в ДВГ и неговото господство. Моли се тази напаст електромобилите да се разминат някак. Всичко да е било лош сън. Може пък да се случи чудо благодарение на твоите молитви.

    Коментиран от #80

  • 77 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "гост":

    Ех как се радваш на диктатурката на корумпетата от ООН! Я пробвайте да излезете и да ги кажете тези глупости по улиците на Париж, Брюксел, София, Пловдив и останалите градове, където се провеждат протести срещу високите АКЦИЗИ на горивата - вярвам доволни ще останете с АНАЛитичното си мислене! Тези брътвежи и лъжи за СО2 отдавна вече не вървят, защото именно полското и дори българското правителство ясно и категорично заявиха, че са твърдо против увеличаване на въглеродните квоти. Така, че тези идиотщини за 5500$ на тон СО2, може да си използуваш за изотзадзе. Само гледай сега тази конференция за климата как ще ви покаже на еко-джендърчетата, една конфигурацията от 5 пръста, с преобладаващ среден. Тръмп ви го показа, а сега очаквайте Бразилия да напусне абсурдното Парижко споразумение на герантофила МакАрон, на който псевдо екологията му подпали Франция! Хората не са прости и много добре знаят, че СО2 се преработва бързо и лесно с помощта на фотосинтезата на растенията, г-н РезервУар!

    Коментиран от #78

  • 78 Кристална топка

    0 0 Отговор

    До коментар #77 от "Антиелектрика":

    Този път ще се съглася с тебе, че това няма да стане. Най-малкото защото цените на въглеродните плочи се определят на пазарен принцип. Който не му достигат, трябва да си ги купи отнякъде, а на тези които са им излишни, гледат да ги продадат. Ако замърсяващите производства не си намалят парниковите газове, ще трябва да си ги купят отнякъде и ще се появи недостиг и високи цени. ако обаче болшинството фирми и предприятия намалят въглеродния си отпечатък, ще се появи голям излишък от въглеродни квоти е това ще понижи цените им. Както виждаш системата работи изключително справедливо. Всички знаят какви са изискванията и имат достатъчно време да се подготвят за тях.
  • 79 123

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Емил":

    Да не стане като с Betamax-a. И тази технология щеше да измести VHS, ама остана само в музея. А сега и двете ги няма. На фона на доста алтернативни, неограничени и евтини източници на енергия, само трябва да се доразработят технологиите и смешните, тежки, мръсни и трудни за рециклиране батерии ще останат в миналото. Водородна клетка, студен ядрен синтез, електромагнетизъм и други подобни са бъдещето. Източникът на енергия на автомобила трябва да бъде автономен за да има успех. Батериите са действително връщане назад, защото тази технология се е фокусирала върху това как да съхранява енергията, а не как да я произведе. Може да имаш батерии, ама тока идва от ТЕЦ-а или АЕЦ-а или слънцето. Като нямаш източника директно в колата, нищо иновативно не си измислил. Екологичната тесла например в 70 % от случаите гори ток, произведен в следствие на горене на въглища. Все едно, че карате парен локомотив. Това не може да е технологията на бъдещето.
  • 80 Зорлем

    1 0 Отговор

    До коментар #76 от "Вярващ":

    То ако питаш някои хора и Библията, и Корана съдържат неоспорими факти...
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Смешник

    0 0 Отговор

    До коментар #73 от "Кой отново е тъпия":

    Ти нямаш факти и говориш простотии виж елементарно сравнение колко издържат батериите на конкурентите при равни батерии!!!
    Всяка кола прегрява и ТЕСЛА също след няколко драга. Всяка кола е проектирана за определена цел Нисан не е бегачка и няма нужда да е. Хората се мъчат да правят екологични коли а не танкове на колела.

    Коментиран от #83

  • 83 Факти?

    0 0 Отговор

    До коментар #82 от "Смешник":

    Ами като говориш за факти дай някой факти де? Дотук слушаме само празни общи приказки без никакво покритие. Дадох ти пример за колко време Тесла модел 3 изминава 4600 км. Както виждаш, средната скорост включително зареждането е около 90 километра в час. Следователно като махнем почивките за зареждане, а сметнем само времето за пътуване, средната скорост отива на 130 км в час. Nissan Leaf ще загрее само от поддържането на тази скорост, защото няма охладителна система на батериите. Факт. Заради липсата на охладителна система не може да зарежда толкова бързо колкото Тесла модел 3. Факт. Дори по бавното зареждане, още на вторият път става още по-бавно -около три часа. Хайде сметни Сега за колко време ще мине 4600 км един Nissan Leaf? Ще му трябва минимум седмица. На това ли казваш по-добри батерии от на Тесла модел 3. Факт. Дай сега някой факт от реалния живот и ти? Да Тесла не са идеални и вероятно никога няма да бъдат. Само че за момента няма по-добри от тях. Факт. Тесла по-екологична ли е от Nissan, защото изразходва по-малко енергия за изминат километър въпреки по-голямата си мощност и тегло? Факт.

    Коментиран от #85

  • 84 Аз да чета стари новини?

    0 0 Отговор

    До коментар #81 от "Смешник":

    И за какво ми е да чета стари новини? Новини са за тебе, аз тези факти ги знам от години. Единствената новина беше кога точно ще излезе чипа, а не че Tesla въобще разработва чипове. Ако вместо да се правиш на умен, като изтъкваш невежеството си, можеше малко да се ограмотиш преди да пишеш. Доста новини са изписани по темата дори на български: https://www.investor.bg/novini/444/a/tesla-shte-pravi-sobstveni-chipove-za-avtonomnite-koli-247056/ можеше да видиш кой точно ще произвежда физически чипът, който е проектиран от Tesla. Всичките тези линкове ги имаше и в статията на electrеc и можеше да се информираш, преди да си дойдеш да се излагаш.

    Коментиран от #87

  • 85 Смешник

    0 0 Отговор

    До коментар #83 от "Факти?":

    Ти си верно неграмотник че не ме разбираш какво ти казвам :))))
    Охладителната система какво общо има с качеството на батериите???
    Това си е отделна система и се смята в зависимост от това за какво ще се ползва колата!!!!!
    Теслата загрява след два драга!!!! Защо ли еми защото не е спортна кола и не става за такава щото е 2тона. Нисана не е за големи разстояния, японците и европейците мислят за екологията искат да направят малък лек автомобил за къси и средни разстояния затова и слагат малки батерии.По малка батерия по малка възможност за рекуперация. Я вземи една тесла и един нисан прмерно (незнам защо си се втурачил в него) да карат на автопилот с 100 само да видим какво ще стане с батериите им??
  • 86 Пропуснал съм да отговоря

    0 0 Отговор
    Отново демонстрираш липсата ти на информация, като си мислиш че всички останали са неинформирани като тебе. За твое съжаление Тесла модел 3 вече би на Willow Springs - Streets of Willow , като направи по-добро време от която и да е тройка на BMW. С други гуми и спирачки, подобри резултата с още две секунди.

    Коментиран от #89

  • 87 Смешник

    0 0 Отговор

    До коментар #84 от "Аз да чета стари новини?":

    ХахАХААААААА прочетох подзаглавието и ми стана ясно: АМД АМД АМД АМД АМД АМД АМД АМД АМД АМД АМД АМД знаеш ли ги кои са тия или викаш щом не е азис не го знам този АМД какви чалги пее :))))

    Коментиран от #96

  • 88 Смешник

    1 0 Отговор
    И между другото 4 въпросчета като за теб:1. Какво стана с трак мода на 3ката нали щеше да е убиеца на ринга вече излезе и нииищо :).2.Какво стана с роадстера нищо не се чува за него кога ще е на пазара??3.И за камионите нищо не са чува почнаха ли вече да изграждат и мегачарджерите за тях?4.Абе какво стана с Марс догодина ли ще ходи Мъск на там???

    Коментиран от #97

  • 89 Глупости

    0 0 Отговор

    До коментар #86 от "Пропуснал съм да отговоря":

    Ринга дай ринга не ми давай някакви модифицирани глупости, щото ако ще я правиш ще се изправиш на истински състезания. И коя година тази Тесла 3ка направи рекорда я дай инфо да не би да се бъркаш нещо а???

    Коментиран от #90

  • 90 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #89 от "Глупости":

    Недей, че пак ще започне да дава пример с тази смешна писта от 2 км. То всъщност не е и писта, а състезание по улиците, където бяха наели топ пилот и бяха модифицирали модел 3, защото на Ринга токът ще им свърши още на първата обиколка преди да са подгрели гумите както трябва. То за това и повече няма да видиш Тесла на Ринга след фиаското с първия Роудстър и модел S. Ама сега ще започне да ти обяснява как ЩЕ, ЩЕ, ЩЕ.

    Коментиран от #93

  • 91 Смешник

    0 0 Отговор
    http://www.willowspringsraceway.com/page.php?id=11
    Ето я официалната класацията аз не виждат нито Тесла нито БМВ изобщо. Явно не им е приоритет на БМВ да се занимават с всяка писта на света особенно пък с Американските глупости.
    Също отдолу пише ако счупите тези рекорди моля да ни информирате да ви запишем :))))

    Коментиран от #92

  • 92 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #91 от "Смешник":

    Нищо не разбираш, сега ще ти даде другата класация за улиците, да видиш колко е добра на 2 км улици с 3 завоя - хахахаххаха
  • 93 Смешник

    0 0 Отговор

    До коментар #90 от "Антиелектрика":

    Е добре АЗ ли съм тъп или не виждам никъде Тесла 3 на това състезание само С-ката и то 2014??? И не е никакъв рекорд и не е записано никъде официално.
    Аз питам за трак мода на 3ката които е специален за писта да го видим някъде какво прави има ли някой да даде инфо без да се обяснява само линк ние ще разберем за какво става дума???

    Коментиран от #94

  • 94 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #93 от "Смешник":

    Ама как къде го пиело? Ама и ти си един значи, пишело го в туитър акаунта на БМВ - бухахахахаххахаха Ама вече 2 седмици никой не иска да го напише официално в сайта на пистата обаче - хахахахаххахаха Моля те, не се излагай - Тесла е най-най, не разбра ли :))))))))))))))

    Коментиран от #95

  • 95 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #94 от "Антиелектрика":

    Исках да кажа "пишело", но от смях допуснах грешка :)))
  • 96 Ти откри Америка!

    1 0 Отговор

    До коментар #87 от "Смешник":

    Бавно загряваше нали ?Хайде прочети отново коментар 63, дали още там не споменах АМД? Май тогава още не си проверил кои са те в Гугъл и даже не си ми обърнал внимание:"Не вярвах че чак толкова тъпи хора има на този свят. Ама собствена архитектура ли са измислили а???" Разбира се че са измислили собствена архитектура. Защо се иначе архитектите от AMD, които наеха преди няколко години? Чипът е готов и тестван и ще започне масово производство след 6 месеца. Чипът е от 5 до 20 пъти по-бърз от аналозите които се предлагат в момента на пазара. Не очакваше да чуеш това нали? Сега разбираш ли защо всички се опитват да настигнат Тесла? Опитват се защото тя налага стандарти, които са недостижими за останалите. Не случайно я наричат технологичен лидер. Хайде сега кажи кой е тъпия?"

    Коментиран от #98

  • 97 4 отговора

    1 0 Отговор

    До коментар #88 от "Смешник":

    1. Изчакай модел 3 да започне продажбите в Европа и ще видиш и резултатите от ринга. Тези батерии са си проектирани и произведени от Тесла в сътрудничество с Панасоник. В модел S и Х все още ползват произведени от Панасоник, които загряват. 2,3,4 задаваш въпроси за бъдещето, но искаш отговора днес? Ти как си отпразнува следващия си рожден ден? А на този след 3 години добре ли си изкара? Все пак имам отговори. Всички ще излязат в производство ПРЕДИ останалите автомобилни производители да започнат да произвеждат електромобили с характеристики на Тесла от 2012. Отговорът устройства ли те?

    Коментиран от #99

  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 Смешник

    0 0 Отговор

    До коментар #97 от "4 отговора":

    1.Като не се продава в Европа това не означава че не можеш да я купиш и да си я внесеш. Освен това има куп Американски авто списания дай да видим какво правят с нея?
    2.До сега много гордо развяваше кристалната си топка пред хората а сега изведнъж се счупи, аз не те питам за бъдещето а докъде са стигнали проектите особенно Роадстера, който догодина вече трябва да е на пазара а за камиона Мъск обеща Мегачарджери, които не могат да станат за 2 дена, колко има открити до сега?
    Какви са характеристиките на Теслата ти от 2012 я вземи се ограмоти малко и виж тех. данните на конкуренцията, въпросът е дали мислим за екологията или не ако няма да мислим тогава може да се сложи и 500квх батерия, Европееца обаче не е мегаломан като Американеца.

    Коментиран от #100

  • 100 Каква конкуренция?

    0 0 Отговор

    До коментар #99 от "Смешник":

    Я дай технически характеристики на конкурентен електромобил, произведен тази година, по-добри от на Тесла 2012 година? Не е лошо ти да се ограмотиш малко. Включително сроковете когато Тесла трябва да започне да произвежда всичко изброено от тебе. Ако това те успокоява, поточната линия за батериите на Тесла семи и Tesla Roadster вече се изграждат и ще заработят до няколко месеца. Те ще са второ поколение батерии произвеждани от Тесла за електромобили. Дори първото поколение, с което в момента правят батериите на модел 3, са много по-добри и като плътност и като термична устойчивост от батериите за лаптопи, с които правят Тесла модел Х и Тесла модел S. Модел 3 може да поддържа много по-висока скорост за неограничено време без да му загреят батериите и могат да се зареждат по-бързо. Следващото поколение ще са много по-добри, но за сметка на това цената ще е... по-ниска от сегашната. сам се сещай Какво ще се случи с техническите характеристики на електромобилите в които ще се влагат тези батерии и какво ще се случи с цените или поне печалбата от автомобил. Я кажи какво прави конкуренцията по въпроса?

    Коментиран от #101

  • 101 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 102 Измислен сайт

    0 0 Отговор

    До коментар #101 от "Смешник":

    Нали не трябваше да се доверяваме на измислени сайтове? Някакъв блогър написал нещо което сам казва, че е негова интерпретация, отдолу в коментарите се вижда че е неправилна интерпретация, но ти реши това за неоспорим факт?

    Има си официални данни и според тях е единственият по енергоефективен електромобил от Тесла модел 3 е Hyundai ionic. Ако се приеме реалният пробег от 539, а не по документи и спецификации 500 километра, тогава направо си се изравняват по ефективност. А да, изненада нали? Реалният пробег на Тесла модел 3 е по-голям от обявената в спецификациите, а при всички останали е точно обратното. Хайде сега отиди да провериш в табличката от линка ти, какво пише като пробег срещу модел 3 и вземи да преизчислиш разхода спрямо реалния? Очаква те не изненада, а направо шок. Вземи прочети и първият абзац от статията, дали точно този параметър е от значение когато си избираш електромобил? Ако беше, Hyundai ionic щеше да е бестселър, а той не може да влезе дори в топ 20. В тази година са продали по-малко от 20 хиляди броя, а вчера Тесла се похвали, че произвеждат по 1000 броя модел 3 на ден. Не мислиш ли, че някои други спецификации като цена и пробег са по-важни от ефективността, която както виждаш при всички електромобили е плюс минус 5% разлика?

    Коментиран от #103, #104, #105

  • 103 Смешник

    0 0 Отговор

    До коментар #102 от "Измислен сайт":

    Абе ти нормален ли си или шизофреник, нали ми пишеш за Тесла от 2012????
    Няма да си правя труда вече да се занимавам с тебе и да търся информация. Първо си изпии хапчетата после ще говорим сериозно.
    Покажи ми две коли с еднакъв капацитет ПОДЧЕРТАВАН еднакъв капаците а не да сравняваш кон с кокошка и после пак ще говорим аз спирам да търся каквото и да било след като не знаеш какво си писал преди няколко коментара.
    А какво стана с тесла 3 на измисленото ти Streets of Willow чакам линк или и там шизофренията те хвана.

    Коментиран от #107

  • 104 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 105 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 106 Типичен трол

    0 0 Отговор
    Обикновено троловете когато нямат какво да кажат започват да обиждат, за да свалят опонента на тяхното ниво. Сори пич, не си уцелил човека. Тролските номерца при мен не вървят. Спокойно можеш да си измислиш и още критерии, например Тесла модел x е най тежкия електромобил следователно по твоите критерии губи и е най-дълго в класацията. Може дори по цвят да си ги избираш, ей го на, за Димов единственото важно на един електромобил е интериора. Това обаче са си твои критерии. Един цитат от твоята статия, за да видиш дори авторът и как определя този критерии:




    Кои са най-ефективните електрически автомобили?
    Въпроса
    Това беше въпросът за ефикасността на ЕП, който ми бе зададен наскоро, и освен че си мислех, че Hyundai Ioniq трябва да бъде сравнително ефективен, тъй като получава около 120 мили от батерията си от 28 кВтч, не успях да отговоря. Понякога се случва, че едва когато някой попита какво е съвсем очевиден въпрос, който човек мисли - "по дяволите, никога не съм мислил за това". В моя случай имам извинение, че АКО ГЛЕДАМ ДА КУПУВАМ ЕЛЕКТРОМОБИЛ, БИХ СЕ ЗАНИМАВАЛ ПОВЕЧЕ с ПРОБЕГЪТ и ЦЕНАТА, а НЕ С ЕФЕКТИВНОСТТА, но след като въпросът беше зададен, аз се почувствах подслушван от него и просто трябваше да измисля отговора.

    Коментиран от #108

  • 107 Егати тъпия критерии

    0 0 Отговор

    До коментар #103 от "Смешник":

    "Покажи ми две коли с еднакъв капацитет ПОДЧЕРТАВАН еднакъв капаците а не да сравняваш кон с кокошка и после пак ще говорим"

    Сега искаш да кажеш че за да разбереш коя захар е най-евтина, трябва задължително да сравняваш пакети с еднакво тегло? Няма толкова тъп пример който си дал. Като искаш да сравняваш, сравнявай кой автомобил ти излиза най-изгодно за изминат километър. Какво ще ми търсиш два автомобила с еднакви батерии, за да ги сравняваш. Хората очевидно умеят да си правят сметката и предпочитат да дадат повече пари за автомобил с по-голяма батерия, която им осигурява всички останали предимства, отколкото да си купят малка батерия на висока цена за киловатчас. Точно както ако искаш да си купиш 300 кг захар, няма да си купиш 600 пакета по половин килограм, защото пакетът е по-евтин от 50 кг чувал, а ще погледнеш колко ти излиза килограма захар, и ще купиш най-изгодната опаковка. Продажбите на електромобили показват, че при покупката клиентите използва точно тази логика. Ниската цена и ефективността не са основен критерий при избора. Хората предпочитат повече пробег с едно зареждане. Бързината за зареждане също е от основните критерии.
  • 108 Смешник

    0 0 Отговор

    До коментар #106 от "Типичен трол":

    Абе неграмотник аз ако си закача една цистерна на колата колко километра мога да измина???Какво ми гледаш пробегът може да е 200 може да е 2000 км зависи каква батерия му сложиш то бива неграмотност ама чак толкова. Хората в Япония и Китай искат да правят Еко автомобили не танкове по 2.5т. Сложил 200кВч батерия и после ми говори за екология че и Клиото му пречело да го забранели ти си пълен оли.... да не казвам какво че пак ще ме изтрият. И трябва да си пълен неграмотник да не знаеш че с капацитета на батерията се променят и всички други показатели примерно вземи си "танка" изтощи батерията на 10% и после да те видя за колко ще направиш 0-100км/ч и т.н. и т.н пълен неграмотник дето няма понятие от елементарни неща. Бях ти написал и други неща ама коментарите са ми изтрити и няма да се мъча да пиша отново.

    Коментиран от #109, #110, #111

  • 109 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #108 от "Смешник":

    Я повече не се занимавай с него. Ето поредното доказателство какъв платен трол е и как ни лъжеше, че цените на тока на свободния пазар щели да паднат, а се оказа, че са скочили 350% - https://fakti.bg/biznes/347476-skapiat-tok-zatvori-kompanii-v-stara-zagora Публикувано във факти.бг: "В отвореното си писмо работодателите алармират премиера Бойко Борисов, че цената на свободния пазар е скочила за последните месеци с близо 350%". Ето това е истината и тролът сега ще донесе от 9 кладенеца вода да продължи да троли! Нали виждаш, че си мълчи като бит дирник за "рекорда" на модел 3, който никой никъде не го признава официално.

    Коментиран от #118

  • 110 Пълен неграмотник? Погледни в огледалото

    0 0 Отговор

    До коментар #108 от "Смешник":

    "И трябва да си пълен неграмотник да не знаеш че с капацитета на батерията се променят и всички други показатели примерно вземи си "танка" изтощи батерията на 10% и после да те видя за колко ще направиш 0-100км/ч и т.н. и т.н пълен неграмотник дето няма понятие от елементарни неща. "

    Като се изтощи батерията на 10%, и мощността и ускорението на Tesla ще са повече отколкото някога можеш да си помечтаеш с твоя автомобил, независимо какъв е. Твоят автомобил ще ускори ли за под 4 секунди до 100? Има ли мощност 500 конски сили? Ако не, значи Тесла те бие с 10% заряд в батерията. Хайде посочи ми кой електромобил ще я бие дори с 10% заряд? С 25%, ускорението отива под три секунди, а мощността дори не можеш да я мечтаеш. Ето ти една таблица да цъкаш с език. Хайде дай електромобил с такива параметри, след като ти ги избра?

    Коментиран от #112

  • 111 Големи батерии

    0 0 Отговор

    До коментар #108 от "Смешник":

    Всички клиенти търсят големи батерии. Да не мислиш, че автомобилните производители не го знаят. Само че и да искат не могат да съберат по-големи батерии, защото им трябва повече обем, а и теглото става немислимо, предвид малките мощности които могат да осигурят техните батерии. ако не си запознат само Тесла използва цилиндрични батерии, точно каквито се използват в лаптопите. Просто има 7000 броя от тях със съответните контролери. Батерията има и топлинен мениджмънт и охладителна система. Батерията е всичко това взето заедно. Другите автомобилни производители са се спрели на призматични батерии, които са малко на брой но с голям капацитет. Те обаче много трудно се охлаждат и не могат да отдават голяма мощност. Заемат и повече място, а освен това поради големите размери не могат да заемат плътно всички кухини образувани в пода. Това че ще сложат повече батерии е само една мечта. Неизпълнима мечта на този етап, защото на всичко отгоре се опитват да ги напъхат в купета проектирани за ДВГ. Голямата батерия си има и голяма цена. Тесла успява да предложи най-доброто съотношение пробег-цена. Точно затова са търсени, а не заради ускорението, което е само следствие от добрите батерии.

    Коментиран от #113

  • 112 Смешник

    0 0 Отговор

    До коментар #110 от "Пълен неграмотник? Погледни в огледалото":

    Ти си пълен неграмотник моят автомобил не си го вземам да се блъскам в дървета защото имам жена и 2 деца, като искаш да се мериш с батковците отиди на пистата да те видя. И като заговорихме за писта абе какво стана с Модел 3 трак мода вече е на пазара от половин година дай да видим линк какво може????
    И неграмотнико когато ти пиша нещо вземи го проумей а не да скачаш от тема в тема казах ти когато сравняваш за да видиш кое е по добро не може да сравняваш круши с ябълки защото промяната на капацитета на батерията променя условията не е като да смениш големината на резервоара това е положението НЕГРАМОТНИКО.
  • 113 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 114 Добре че ти трият простотиите

    0 0 Отговор
    Снощи не можах да ти отговоря, но гледам вече са те изтрили простотията, че лаптопите не били с кръгли батерии като на Тесла. Хайде по образовай се малко поне за елементарните неща, преди да спориш по по-сложни. Ти дори не знаеш разликата дори на външен вид между батериите на Тесла и останалите, а си тръгнал да спориш за техническите характеристики на двете различни технологии батерии. За да ти е по-лесно да търсиш в Google, Tesla model S и Tesla model x използват 18 650 тип батерии, които са стандартни размери за лаптопи, винтоверти и всякаква битова електроника. Модел 3 се произвежда с по-нов стандарт 2170. Ето ти един примерен линк да се запознаеш с "по-лошите батерии" на Tesla. https://elektro-bg.com/2018/07/18/bateriyata-model-3-tehn-chudo/

    Коментиран от #115

  • 115 Смешник

    0 1 Отговор

    До коментар #114 от "Добре че ти трият простотиите":

    Неграмотника не е виждал лаптоп на живо, съжелява те. Повече няма да пиша защото отново съм изтрит. Странно че това винаги и само се случва при Радослав.

    Коментиран от #117

  • 116 Добре че ти трият простотиите

    1 0 Отговор
    Забравих да изкоментирам и другата простотия. Тази че няколко големи акумулатора с формата на паралелепипед, ще оползотворят по-добре всяка форма, отколкото стотици пъти повече на брой по малки кръгли батерии. Ако си виждал въобще какво представлява батерията на Тесла, съставена от хиляди малки батерийки и охладителната им система с водно охлаждане, ще видиш че всеки милиметър е оползотворен от тази симбиоза. Под батерия на електромобил, се разбира цялата опаковка заедно с управлението и охлаждането, а не отделна батериина клетка. Опаковката може да бъде произведена в произволна форма именно заради малките батерийки, точното обратното на което твърдиш.
  • 117 Не само съм виждал

    1 0 Отговор

    До коментар #115 от "Смешник":

    Също така съм разглобявал батерии на лаптоп и много добре знам какво има вътре. Има същите онези 18 650 батерии, които вадя от батериите на лаптопите и ги слагам на винтоверта, защото има още много живот в тях, въпреки че лаптопа ми обяснява, че батерията била свършила и не може да я зареди. Това обикновено става един-единствен елемент 18 650. Спокойно може да потърсиш в Google laptop battery inside и да видиш какво има вътре, защото е очевидно че ти не си виждал лаптоп на живо, поне виж как е във виртуалното пространство.
  • 118 Отново неграмотност

    1 0 Отговор

    До коментар #109 от "Антиелектрика":

    Омръзна ми да даваш линкове които потвърждават моята гледна точка. Хайде прочети статията. Там много ясно е написано че високите цени са заради монополното положение на държавните фирми на пазара. Те са единствените продавачи и сами определят цените без конкуренция. Хайде сега си помисли ако имаше повече участници, включително фотоволтаици и вятърни генератори, а на по-късен етап и батерии, дали няма да се разбие монополът и да има конкуренция? Не мислиш ли че ако тези цени се задържат, на предприятията няма да им е по-изгодно да си изградят фотоволтаични покриви? Погледни какво е производството от вятър и слънце в този мрачен зимен денАЕЦ 2086 33.24%
    Кондензационни ТЕЦ 2806 44.72%
    Топлофикационни ТЕЦ 422 6.73%
    Заводски ТЕЦ 111 1.77%
    ВЕЦ 211 3.36%
    Малки ВЕЦ 116 1.85%
    ВяЕЦ 269 4.29%
    ФЕЦ 233 3.71%
    Био ТЕЦ 21 0.33%
    Товар на РБ 5846