Отговор на този въпрос дава изданието Motor1, експертите от което правят интересен сравнителен тест между най-популярните електромобили в Европа. По-конкретно става дума за моделите Smart EQ Fortwo, Renault Zoe, Nissan Leaf, Hyundai Kona Electric, Jaguar I-Pace и Tesla? Model S.
На практика това са автомобили от различни класове, като първите две са субкомпактни и подчертано градски, а предложението от Nissan е пълноценен компактен хечбек. Следват два кросоувъра и накрая - няма как да минем без Tesla. Първата оценка е за ефективност или колко всъщност харчат електромобилите (кВтч/100 км).
Вторият тест пък ни показва колко километра може да измине всяка една от шестте най-популярни електрически коли в Европа с пълен заряд. Тук изненади почти няма, като изключим факта, че по-малкото Renault изминава повече километри от сродния си по технологии по-голям брат от Nissan. Това се дължи на по-ниското тегло.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Жичка Електричка
Коментиран от #4, #10
11:43 19.12.2018
2 Трънчев
Иначе файда от написаното няма.
Коментиран от #7, #12, #41
11:47 19.12.2018
3 трагедия
11:54 19.12.2018
4 Зомби с квадратно чело
До коментар #1 от "Жичка Електричка":
Да виждаме го в статията, ти прочете ли я???? Няма смисъл да го коментираш докато си удряш главата в земята, статията говори красноречиво :)). Нисана е с малката батерия.Коментиран от #5, #15
12:02 19.12.2018
5 прочети
До коментар #4 от "Зомби с квадратно чело":
Защото по-голямата батерия още не се продава!Коментиран от #9
12:05 19.12.2018
6 sra
12:17 19.12.2018
7 DARK
До коментар #2 от "Трънчев":
Е поне от коментара ти има файда.1-во знаеш как се работи с устройство осигуряващо връзка с интернет.
2-ро знаеш български език даже и да го пишеш
3-то или не плащаш тока вкъщи ти а мама или не можеш да боравиш с калкулатора защото след 3-ти клас си решил , че това математиката не е за тебе.
4-то като искаш нещо дай пари или отиди в черквата за безплатна благословия.
Коментиран от #23
12:25 19.12.2018
8 Рано е
Коментиран от #17, #19
12:28 19.12.2018
9 Зомби с квадратно чело
До коментар #5 от "прочети":
Да прочетох сега, беше планирана отдавна 60кВч батерия но все още я бавят.12:34 19.12.2018
10 Зорлем
До коментар #1 от "Жичка Електричка":
Как успя да намесиш хем Модел 3, хем БМВ i3 при положение, че нито една тях участва в този експеримент не знам? Сега остава да чакаме супер-мега-ултра оригиналния коментар "А къде е Лада?" и направо можем да заключваме коментарите към статията, защото няма да има какво повече да се коментира.12:46 19.12.2018
11 гост
Коментиран от #13, #14, #16, #45
13:00 19.12.2018
12 гост
До коментар #2 от "Трънчев":
Производството на батерии има вредни емисии колкото и производството на един ДВГ. Вредните емисии при производството на ток в нормалните държави където е от АЕЦ е НУЛА. 13 киловата по 17 стотинки дневен ток прави 2.21 лв. разход на 100 км. Както и да го гледаш е далавера. Не я разбира тоя дето не я е ползвал. В България сме богопомазани с евтиния битов ток и когато колата ни е предимно за града (както е за повечето) една КОНА (примерно) електрическа почва да носи печалба от движението си още с първия си километър, докато бензиновата КОНА стартираш с брутална обезценка (като всяка кола) и раззход поне 4 пъти над токовата. Да не говорим, че обслужване в електрическите коли няма. И не започвайте с батериите - батерии на милион км. има на много места вече по света и си работят на над 80% от първоначалното си състояние. Колко от вас ще минат милион? И колко пъти за този един милион колата ще си върне първоначалната сума от финансовата разлика м/у движението на ток и гориво било и то газ. И за да е още по-интересно Голф и Ионик елктрически струват колкото дизеловите аналози на тези марки. Със здраве и се молете горивото да не поскъпне.Коментиран от #18, #22, #47
13:03 19.12.2018
13 Зомби с квадратно чело
До коментар #11 от "гост":
Дай статия да видим как се рециклират батерии, да не се окажат емисиите повече от изработката и от 0???13:07 19.12.2018
14 Зорлем
До коментар #11 от "гост":
Ниска, ниска, колко да е ниска цената на електрическата Кона при положение, че си е около 2 пъти по-скъпа от варианта с ДВГ? При останалите производители положението не е много по-различно, включително и при братовчедите от Киа.13:20 19.12.2018
15 Жичка Електричка
До коментар #4 от "Зомби с квадратно чело":
И ти си с малката батерия зад см2 чело ХаХа13:26 19.12.2018
16 Антиелектрика
До коментар #11 от "гост":
Това да си заровиш боклука от кога се нарича рециклиране? Нито лития нито кобалта могат да се рециклират към момента. Сега само не излизай пак с брътвежите за пророчествата си и как си видял в кристалната топка, че някой щял да изобрети нещо си.Коментиран от #42
13:30 19.12.2018
17 Тъп
До коментар #8 от "Рано е":
Не забравяй, че тва грам няма фактор, при положение, че нито можеш да си я купиш, нито да я поддържаш, ното да развиеш максималната й скорост13:31 19.12.2018
18 Антиелектрика
До коментар #12 от "гост":
Поредните ти опашати лъжи! Те електричките нямат разходи викаш - нямат лагери, нямат филтри, нямат антифриз, намят крушки, нямат гуми, нямат амортисьори, нямат окачване. Пък на левче kWh в Германия е много евтино да караш електричка викаш? А това някой в България да даде 50 000 лева за електричка, за да пести от гориво е мегаидиотско.Коментиран от #20
13:37 19.12.2018
19 Грешиш
До коментар #8 от "Рано е":
Най-бързите коли все още са керосинови, с реактивни двигатели.Коментиран от #21
13:38 19.12.2018
20 Доктор Морков
До коментар #18 от "Антиелектрика":
В идиотската България всичко което ти се струва мегаидиотско е всъщност нормално.13:40 19.12.2018
21 Рано е
До коментар #19 от "Грешиш":
Абе човек, става въпрос за коли с разрешение да се карат по пътищата14:43 19.12.2018
22 Електрошок
До коментар #12 от "гост":
Вредните емисии при АЕЦ не са НУЛА!Имаме производство на радиоактивно гориво!!14:59 19.12.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 DARK
До коментар #23 от "Аве селянин прост":
Ни та разбрах само колко даваш за мама ?15:45 19.12.2018
25 Ганю Ганев
16:06 19.12.2018
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Сашо
Коментиран от #29
16:16 19.12.2018
28 75milano
Коментиран от #56
16:34 19.12.2018
29 Не замърсявала
До коментар #27 от "Сашо":
Предлагам ти да се затвориш в гаража, да запалиш двигателя на газ и да постоиш около час за да видиш дали не замърсява? На газ се отделя само 15% по-малко въглероден двуокис отколкото при бензин.Коментиран от #30
16:50 19.12.2018
30 Антиелектрика
До коментар #29 от "Не замърсявала":
Пък аз ти предлагам да влезеш в един трафопост само за 5 минутки.Коментиран от #31
17:23 19.12.2018
31 Не замърсявала
До коментар #30 от "Антиелектрика":
Влизал съм десетки пъти в трафопост и съм стоял по повече от 5 минути. Досега не съм чул някой да има някакво заболяване от стоене в трафопост. Има трафопостове които се намират под спалните на хората. Ако си спомняш имаше случай в които се беше взривил и отнесъл подът на първия етаж. За сметка на това напълно доказано, мръсният въздух от автомобилите убива милиони хора всяка, ама всяка година. Да си чул машинист на електрически влак да страда от професионално заболяване свързано с електромагнетизма? една Тесла може да кара на пълна мощност само две-три секунди докато ускорява, докато мощността на локомотива е десетки пъти повече и мощността е постоянна, докато се движи влакът с тегло стотици тонове.Коментиран от #32, #33, #50
17:34 19.12.2018
32 Антиелектрика
До коментар #31 от "Не замърсявала":
Влизал си в трафопостове на кукуво лято, щом пишеш поредните си тъпотии. "Мъж загина при "нерегламентирано нахлуване" в трафопост на ЧЕЗ вчера в столичния квартал „Младост“, съобщиха от пресцентъра на дружеството." - https://offnews.bg/112/mazh-zagina-v-trafopost-v-sofia-486868.html "Мъж на 45 години от плевенското село Крета, Община Гулянци, е загинал от токов удар" - https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2016/08/15/2811753_muj_e_zaginal_pri_opit_za_krajba_ot_trafopost/ Ето ти законовата уредба за трафопостовете и задължителните отстояния за 4,5 метра: http://www.cez-rp.bg/file/edee/cez-rp/tps/metodiki/metodika-za-tp.pdf И стига с това, че мощността в локомотивите била по-голяма от Тесла, защото двигателят на локомотива не е на 30 см от задника ти! Правиш ли разлика изобщо при действието на електромагнитната индукция на един трафопост вътре в помещението до него и това на 5 метра извън него, че караш човека да диша от ауспуха?Коментиран от #38, #48
17:58 19.12.2018
33 състрадателен
До коментар #31 от "Не замърсявала":
Човека не е лош,но като малък са го плашили,че ще дойде чичко инкасатор и ще го затвори в трафопоста ако не папка.Коментиран от #34
18:03 19.12.2018
34 Антиелектрика
До коментар #33 от "състрадателен":
Ах колко оригинално, също както като си пишеш сам с различните никове и си водиш диалог - голяма забава, нали? Ама то и в училище се учи, че най-полезното и здравословно място е трафопоста. Даже всяка седмица организират екскурзии и задължителни посещения в трафопостовете. Пък за десерт предлагат малко киселинка от акумулатор, запечена с полезна волтова дъга с много витамини!Коментиран от #35
18:19 19.12.2018
35 състрадателен
До коментар #34 от "Антиелектрика":
Кой знае какво кюмбе караш,ма са прайш на еколог.Коментиран от #36, #37
18:30 19.12.2018
36 Зорлем
До коментар #35 от "състрадателен":
Точно Антиелектрика винаги е твърдял, че кара бензинов боксер и никога не е твърдял, че е еколог!Коментиран от #39
18:51 19.12.2018
37 Антиелектрика
До коментар #35 от "състрадателен":
Зорлем много добре ти е обяснил, защото не се крия като вас с нафтовите печки, които бленувате електрички, с едничката идея да ви е по-евтинко. С евро 4 съм и не зареждам от Марешки. А ти какво караш, Тесла ли?Коментиран от #40
19:16 19.12.2018
38 гост
До коментар #32 от "Антиелектрика":
Ама да бе , не е на 30 см , а на два метра , само дето не е 500-600 квт , а горе долу петдесет ПЪТИ повече , ама тия подробности не те бъркат , нали ? А и да ти припомня , колкото и да не ти изнася , в този момент в света се движат над 2 милиона електромобила и растат в пъти всяка следваща !!! И искаш да ни кажеш , че някой някакси е успял да скрие , че тия милиони хора са болни , особено в САЩ и ЕС където всеки съд би им дал милиони само да докажат дори частично увреждане , хахахаха !!!Коментиран от #43
19:29 19.12.2018
39 състрадателен
До коментар #36 от "Зорлем":
Боксера е най-големия ташак,а антиелектрика постоянно пише за околната среда,макар че още не я е виждал.Коментиран от #44
19:35 19.12.2018
40 вече несъстрадателен
До коментар #37 от "Антиелектрика":
Тесла не карам,ама живот и здраве ще си купя,ама ти ще ме изпревариш,само че ше я караш с налупен каскет да не те познаят.19:45 19.12.2018
41 двг мъка
До коментар #2 от "Трънчев":
Не търси под вола теле, а статистика има в изобилие. Също така не само за това колко харчи автомобил на газ, но и колко вредни емисии трябва да прибавим към разхода му заради регулярно изхвърляните консумативи от автомобил с двг (масла, филтри, ролки, ремъци, акумулатори-макар и малки, свещи, дюзи, съединители и всякакви други от ремонти, които липсват при елколата) плюс вредностите от проучване, добив, транспорт, преработка (LPG) и крайна дистрибуция до клиента. И бъди сигурен, че няма как двг да е по-екологичен, та дори и на газ. А пък за нафта..... - просто е излишно да се говори.19:57 19.12.2018
42 двг мъка
До коментар #16 от "Антиелектрика":
А как се нарича това, да изгаряш в двг невъзобновимо стотици милиарди литра гориво годишно, а преди да го изгориш да съсипваш природата с проучвания, добив, транспорт и рафиниране на суровината и пак транспорт на готовата вече продукция. Да не говорим за инцидентите (петролни разливи), за тоновете масло, което се изгаря и подменя многократно в цикъла на експлоатация, както и за производството на всички останали неща, които просто липсват в електромобила. Защото в пост 18 си изредил тези компоненти, които са общи, но другите два чувала дето електромобила въобще ги няма си ги "забравил", а точно те са съществените. Колко бил тока, колко скъпо щяло да бъде - ха, ето това е кристална топка да гадаеш в бъдещето, но още от сега знам колко струва дюзи, свещи, ремъци, масла, съединители и всякакви други двг -дивотии...Коментиран от #46
20:22 19.12.2018
43 Антиелектрика
До коментар #38 от "гост":
А случайно да знаеш, че двигателят в локомотивът не е асинхронен като в Тесла, а е с последователно възбуждане? То за теб едва ли има разлика, но за индукцията има. Иначе и от цигарите и GSM-ите нямаше официално болни, но всеки си решава на какво да вярва.20:35 19.12.2018
44 Антиелектрика
До коментар #39 от "състрадателен":
Това за боксера го кажи на Порше и Субару, защото явно нищо не разбират за разлика от теб - анонимния невежа каращ незнайно каква коруба. Пък аз какво ще карам, не е твоя работа, стига да не ми бъркат в джоба да дотирам тъпите електрички на сила!20:37 19.12.2018
45 Димов
До коментар #11 от "гост":
"В момента Кона е обещаваща кола на ниска цена, висок пробег и цяостно завършена кола без екстравагентни решения." Абе, това не бяха ли мои твърдения от една друга статия? А ти не ми ли опонираше за тях?20:43 19.12.2018
46 Антиелектрика
До коментар #42 от "двг мъка":
Кой е казал, че в ДВГ трябва да се горят само и единствено петролни продукти? А за добива на кобалт и литий нещо да кажеш? А за това, че не се рециклират да кажеш нещо? И кое е това което е най-съществено като консуматив, а го няма в електромобила? Стига с тая мантра за маслата, защото е смешна.20:44 19.12.2018
47 Димов
До коментар #12 от "гост":
"Вредните емисии при производството на ток в нормалните държави където е от АЕЦ е НУЛА." Особено в Чернобил и Фукушима.20:45 19.12.2018
48 Отстояние
До коментар #32 от "Антиелектрика":
Ти да не мислиш, че няма да проверя какво е написано в линка? Както винаги подкрепя моята теория и няма никакви доказателства за твоята. Ето ти пряко доказателство "При техническа невъзможност за поставяне на БКТП или МТП, се допуска поставянетона трансформаторни постове в обособено помещение вътре в сградата с независим
вход или в шахта под земята с непосредствен достъп от улична регулация.
Задължително трябва да се предвидят отстояния от съседни обекти, които да
позволяват монтаж и демонтаж на трансформатор." Както виждаш трансформатори могат да се монтират дори в сгради, като единствените причини за изискване на отстояние са за лесен демонтаж на самия трансформатор. Иначе позволяват дори метър и половина от стена.Хайде намери някъде в цялата наредба да пише нещо за електромагнитните вълни?
И за какво въобще ми даваш пример, че някой го ударил тока в трансформатор докато краде жици? Какво общо има това? Ток може да те удари и у вас от контакта. Очаквам скоро да предложиш да забранят използването на контакти. То бива анти бива, ама твоето граничи с глупостта!
Коментиран от #49
22:07 19.12.2018
49 Антиелектрика
До коментар #48 от "Отстояние":
Доказал си многократно, че глупостта е присъща за теб. И ми писна да ти давам линкове, които не четеш. Това какво на теб ти се струва, че е написано, си е твой проблем. Обаче в наредбата много ясно пише, че в сгради се прави трафопост САМО ПРИ НЕВЪЗМОЖНОСТ ДА СЕ ИЗГРАДИ НА ДРУГО МЯСТО. И сто пъти съм цитирал наредбата за допустимите стойности на електромагнитните лъчения, които са България като максимална стойност са 2 Тесли.Коментиран от #52
22:17 19.12.2018
50 Злоб 232
До коментар #31 от "Не замърсявала":
Що дърдориш глупости,неподготвен.Или не очакваш някой лок. машинист да се намеси щото сте само шофьочета,а.
Я кажи сега колко лок.машиниста познаваш,че да даваш мнение за здравето им като 35 год.са практикували тази професия.....и до колко доживяват
Коментиран от #51
22:35 19.12.2018
51 гост
До коментар #50 от "Злоб 232":
Ами хайде господин "машинист" набеден , покажи си ТЕЛКа в който черно на бяло пише , че си "увреден" от електромагнитно облъчване и ако ще почваш да мажеш , че докторите не разбират и са купени , даже не си заслужаваш писането !Коментиран от #55
23:13 19.12.2018
52 Отстояние
До коментар #49 от "Антиелектрика":
"Силата на полето е най-висока по време на зареждането (30,1 до 116,5 μT) и се увеличава с увеличаване на зарядния ток. Експозицията по време на зареждането е най-малко с порядък по-голям от този, измерен в рамките на 5 см от CIED на предната седалка (2,0 до 3,6 μT). Силата на полето не се различаваше между предната и задната седалка. Максималната сила на полето, измерена извън автомобилите, варира между стойностите, измерени по време на зареждането, и тези, измерени в автомобилите по време на изпитването ... ""
И сто пъти съм цитирал наредбата за допустимите стойности на електромагнитните лъчения, които са България като максимална стойност са 2 Тесли."
И какво като си я цитирал? за пореден път си доказал моята теза с цитата си. Реалните стойности са 1000000 пъти по-ниски. ЕДИН МИЛИОН ПЪТИ ПО-НИСКИ ОТ ДОПУСТИМОТО. КОЛКО ПЪТИ ИСКАШ ДА ТИ ГО ПОВТОРЯ? ВРЕДА НЯМА. Дори и да си пуснеш WiFi и bluetooth, излъчването е повече и по-вредно.
https://www.saferemr.com/2014/07/shouldnt-hybrid-and-electric-cars-be-re.html?m=1
Коментиран от #53
08:12 20.12.2018
53 Антиелектрика
До коментар #52 от "Отстояние":
Абе ти верно тотално буташ масло! Какво ме интересува при зареждане какво е магнитното поле? Важно е при движение и тръгване какво е то! И се научи да правиш разлика за максимални стойности на облъчване и такива каквито са допустими. Много ясно това е написано в Наредба № 7 от 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд - "Чл. 151. (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2004 г.) Производствените процеси и работното оборудване, които са източник на постоянно магнитно поле, се използват така, че магнитната индукция на работното място да не превишава 60 mТ, осреднено по време в течение на работния ден, а максималната стойност на плътността на потока на магнитното поле да не превишава 2 Т независимо от времето на облъчване."Съгласно чл.154 от същата Наредба при лица, работещи с имплантирани кардиостимулатори, максимално допустимата плътност на потока на магнитното поле трябва бъде по-малка от 0,1 mТ.
08:31 20.12.2018
54 Отново функционална неграмотност
Коментиран от #58
15:52 20.12.2018
55 Димов
До коментар #51 от "гост":
Знаеш много добре, че няма комисия, която да издаде телк с такова заключение. Както никоя комисия не се осмели да признае, че един приятел почина от цироза, заради химиите в завода, в който работеше. Имено на това разчитат тези технологии.Коментиран от #57, #60
16:13 20.12.2018
56 Строителни войски
До коментар #28 от "75milano":
Винаги можеш да си купиш соларни панели но не можеш да си забъркаш дизел.17:42 20.12.2018
57 гост
До коментар #55 от "Димов":
Ама да бе , нали казах , докторите са купени , хахаха ! Иначе как смеят да се подписват с две ръце за болести и смърт от пушеци от "безвредното" ДВГ , а не виждат вредното електричество !!!! Айде холан , стига сте мазали с " един приятел " , че вече не върви , ама хич !!!Коментиран от #69
18:02 20.12.2018
58 Антиелектрика
До коментар #54 от "Отново функционална неграмотност":
Ти наистина ли си толкова жалък, че да продължаваш да пишеш тъпизма за "функционална неграмотност"??? Колко според теб са 116 μT, след като абсолютните стойности за сърдечно болни са 0,1 mT,за което математиката казва, че са 100 μT?! И това забележи, че са ОФИЦИАЛНИ СТОЙНОСТИ за постоянни магнитни полета, не за променливи. И кои са тези тайни общества, които пишат срещу електричките, като всички пари за тях идват от петролните долари? Ако си беше направил труда да се запознаеш с нормативната уредба, щеше да видиш, че тихо мълком цитираните от мен стойности са отменени миналата година от министерски съвет, защото изведнъж всички електромагнитни излъчвания са станали полезни. Я се скрий и не ми говори за духане на учените от Единбург, защото всички зелени престъпници сте за бесилото!
Коментиран от #59
18:30 20.12.2018
59 Е нема такъв неграмотник
До коментар #58 от "Антиелектрика":
Хората черно на бяло са ти написали Какви са най-високите измерени стойности които са успяли да постигнат"Експозицията по време на зареждането е най-малко с порядък по-голям от този, измерен в рамките на 5 см от CIED на предната седалка (2,0 до 3,6 μT). Силата на полето не се различаваше между предната и задната седалка. " То продължава да рупа ли рупа "Колко според теб са 116 μT, след като абсолютните стойности за сърдечно болни са 0,1 mT, за което математиката казва, че са 100 μT?!" Ами математиката казва, ЧЕ ИЗМЕРЕНИТЕ МАКСИМАЛНИ СТОЙНОСТИ са 30 ДО 50 ПЪТИ ПО НИСКИ! Да ти спестя мъките, защото очевидно не знаеш какво е CIED. Това е точно пейсмейкъра за който говориш. Само не разбрах защо така рязко смени курса и се загрижи за хората с пейсмейкъри? НАЛИ ЕМИ ПРИЧИНЯВАШЕ РАК?Коментиран от #61
22:37 20.12.2018
60 гост
До коментар #55 от "Димов":
Виж сега , даже ще ви съдействам !!! Значи хващате се с "увредения" машинист и отивате в официалния орган за условия на труд в България , ако не го знаеш ще ти го кажа и се оплаквате официално , че мръсниците в БДЖ ползват "вредни" локомотиви !!! Ама че са минали всички световни сертификати за неща дето не си го представяте даже , това е долна лъжа и да вземат да обявят на целия свят , това японци , французи да знаят горките какви вредни локомотиви карат и как ги работят "мръсните" електричари , хахаха !!! И да връщат веднага въглищата , че ако знаят какви разкрития ги чакат от "машинист ите" , ум ша им зайде , хахаха !!! Е как може толкоз години да не знаят , че трябва машинистите да питат , ми тръгнали цели институти с професори да питат кое е вредно , ейййй !!! Ма това стандарти , официални тестове за всичко , какво значат пред мнението на МАШИНИСТА , да прогледнат най-после , пък най-добре да се обадят на вас с Антивсичко и сие , как може да не знаят кои са истинските експерти , хахаха !!!!Коментиран от #62, #70
23:06 20.12.2018
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Антиелектрика
До коментар #60 от "гост":
Нали знаеш къде да си завреш истеричния смях? Ако не знаеш, ще ти кажа. Когато някой лекар напише черно на бяло, че заради ДВГ някой се е разболял, ела ми се обади. Дори едни учени, които вие с онова многониково изчадие не признавате, са доказали, че лекетричките отделят 10% повече ФПЧ, които са основния виновник за белодробните заболяване, не СО2. Сега си пожелай и ти някой от родата ни да умре, за да си покажеш пълната тъпотия, жалък плъх!07:37 21.12.2018
63 И тези ли да го дух@т?
Службата уточнява, че ежегодно 1 милион души заболяват заради високите нива на азотен диоксид, а нивата на токсични частици в 70 града са по-високи от наложените ограничения за спазване на стандартите на въздуха.
Коментиран от #71
08:07 21.12.2018
64 И тези ли да го дух@т?
През 2016 г. замърсяването на въздуха на закрито и на открито е причинило смъртта на 543 00 деца под 5 години и на 52 000 деца на възраст между 5 и 15 години в резултат на дихателни инфекции, се казва в доклада.
Коментиран от #72
08:10 21.12.2018
65 И тези ли да го дух@т?
От ЕК са изчислили, че в трите милиарда годишни загуби влиза 11 млн. евро за здравни грижи, приблизително 120 млн. евро губят работещите, на които се налага да излизат в болнични, а около 58 млн. евро са загубите за селското стопанство.
В същото време от Брюксел заявяват, че не правим достатъчно за решаване на проблема.
София и Пловдив са сред градовете, в които ЕК отчита системно превишаване на допустимите норми на фини прахови частици.
Общината в Пловдив обаче отчита подобряване на състоянието на въздуха в последните две години. Улиците се миели по-често, но пък няма тролеи.
Точно транспортът и отопляването на твърдо гориво са сред най-големите замърсители.
Коментиран от #73
08:15 21.12.2018
66 Антиелектрика
Коментиран от #68
08:25 21.12.2018
67 Отново функционална неграмотност
08:48 21.12.2018
68 гост
До коментар #66 от "Антиелектрика":
А пък аз съм абсолютно сигурен , че учените в Магадан са доказали , че всеки локомотив на Китова мас е абсолютно "въглеродно неутрален" , хахаха !! Каквото изгори , после планктона го "изяжда" , китовете изяждат планктона и воала , веднага да връщат парните локомотиви на Китова мас , това е бъдещето , ама ха , електричари мръсни , хахаха !!Коментиран от #74, #76
11:04 21.12.2018
69 Димов
До коментар #57 от "гост":
Досега те мислех само за бyдала, но след тава ти изказване разбирам, че си нагъл глуnак, който няма срам от никого и от нищо. Хубаво е по някои теми човек да се съобразява какви ги говори.13:58 21.12.2018
70 Димов
До коментар #60 от "гост":
На кого ги говориш, кое как се мерело и сертифицирало бе, голанино!!! Ти, и тоя трол, дето не сте си подавали носовете навън, да видите кое как става. Сертификат ли искаш? Кажи за какво и си готов. Знаеш ли колко сертификати са ни уреждали, както и на разни други фирмички, дето не заслужават и 1/100 от това, дето го пише вътре? Хал-хабер си нямате. Апропо: през 2016 най-тровещата фабрика в един наш град (ще ме извиниш, че спестявам имена), спечели приз със сертификат, за най-екологичен завод на годината. Още ли ще ми обясняваш колко струват тия ваши сертификати? А как се мери ЕМИ на клетка, просто да не те почвам. Тя излъчва в цял диапазон от честоти, а те мерят само в единият край, дето полето е най-слабо и го пишат него за официално. И на хартия всичко е 6, ама хората, живеещи под тая антена не спира да ги мъчи главоболие. Пък разни многознаещи драскачи, като вас, им развяват сертификати, че всичко било в норми. В днешно време и на магарето ти ще му издадат сертификат, стига да си платиш. И китайските стоки идват със сертификат, ама са счупени 5 мин след като излезеш от магазина. Да не мислиш, че хората трева пасат? Сертифицирани нещасtници, такива. Вчера станал от чина, седнал зад бюро в някой call център и почнал да разбира много. Че и акъл ще ми дава!... Сертификати тръгнал да развява!Твоите сертификати стават само да си бършеш "тезгяха" с тях.14:19 21.12.2018
71 Димов
До коментар #63 от "И тези ли да го дух@т?":
Това е вярно.14:33 21.12.2018
72 Димов
До коментар #64 от "И тези ли да го дух@т?":
И това е вярно.14:34 21.12.2018
73 Димов
До коментар #65 от "И тези ли да го дух@т?":
Това също, с една малка корекцийка: Според световният доклад за замърсяване на въздуха, най-толеми причинители са индустрията, самолетите, влаковете и корабите. МПСтата са след тях. Не че ги изключваме като причинител! Просто, има няколко доста по-големи преди тях. Но да речем, че ти си прав, а аз не съм, тогава защо, като вече се знае от де тече канчето, що никой нищо не прави по въпроса? Не ми отговаряй - сам се сещам. Щото изброените заболявания са идеална причина, дебелите чичковци и лелки да искат още по-дебел бюджет за здравеопазване, от който да цуцат ли цуцат. Как смяташ да пребориш този фактор, който ще опорочи всяка нова, благородна идея по същият начин?14:46 21.12.2018
74 Нещо се умълча Антито
До коментар #68 от "гост":
Май започна да схваща какво му пишем от месеци. А дано. По Коледа ставали чудеса. А дано, ама надали. Скоро не е обявявал колко много радиация излъчват мощните двигатели. Над еди-каква си мощност нали излъчвали рентгенови лъчи! И кобалтът нямало начин да се рециклира, въпреки че юмикор заряза медо добива и се занимава само с рециклиране на батерии за да извлича от тях кобалтът и да прави нови катоди за батерии.Коментиран от #75
19:49 21.12.2018
75 Антиелектрика
До коментар #74 от "Нещо се умълча Антито":
Колко ли трябва да си тъповат, за да не схванеш, че повече не желая да се занимаваш с нагъл лъжец като теб? За теб само ИГНОР!!!Коментиран от #77
10:03 22.12.2018
76 Антиелектрика
До коментар #68 от "гост":
А аз съм сигурен, че си толкова увреден, че си позволяваш да сравняваш учените от Единбург с въображаеми учени от Магадан, г-н РезервУар!10:12 22.12.2018
77 То се видя кой е лъжеца
До коментар #75 от "Антиелектрика":
Всичко което твърдеше се оказа пълна лъжа. Както виждаш обориха всичките ти тези с цифри и факти. Цифри и факти, които самият ти даде, но така и не разбра какво пише в линковете и го интерпретира по свой детински начин. Точно както беше прочел radiation в някоя статия на английски и реши, че електромобилите са радиоактивни.Коментиран от #78, #79, #80
21:41 22.12.2018
78 Антиелектрика
До коментар #77 от "То се видя кой е лъжеца":
Ти си напълно смахнат. Само в болното ти съзнание цифрите отговарят на твоите измислици и лъжи! От трафопоста и 2 Тесли допустима стойност, до 116 μT, които не знаеш, че са 0,1 mT - всичко потвърждава какъв жалък непрокопсаник си. ИГНОР! ИГНОР! ИГНОР!00:09 23.12.2018
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Димов
До коментар #77 от "То се видя кой е лъжеца":
Абе, аз без да се заяждам, и с извинение за острият ми тон към гост, няколко поста по-горе, искам най-човешки да попитам, че от доста време ми е любопитно: Колко ЕМР излъчва един електромобил? Търсих инфо в нета. Видях, че са правени проучвания, но са доста разнородни. Някой от тях показват измерени стойности на границата на допустимото, други дори малко под нея. Проблемът е, че знам как се правят подобни измервания така, че да покаже в допустимите граници, и хич, ама никак не им вярвам. Типичен пример за манипулирани измервания са тези, на GSM антените, по покривите на блоковете. Интересува ме, колко всъщност е ЕМР за пътниците в електромобила? Знам, че освен нея, те са изложени и на естествен радиационен фон, който ги облъчва без значение дали са в кола на бензин или на ток, или в каруца. Не говоря за него. Икам да знам колко реално е ЕМР от електромобилът към пътниците му. От батерията му, от моторът му, от силовата му инсталация, от инверторът и т.н. Подозирам, че в това време на масова електромобилна пропаганда, никъде няма да има публикувани реални стойности, а всичко ще е нагаждано, около и под допустимото, за да не се опропасти електромобилизацията.Коментиран от #81, #82
08:36 23.12.2018
81 Антиелектрика
До коментар #80 от "Димов":
Точно това се опитвам години наред да обясня на електрофилите. Дори цифрите, които даде многониковото недоразумение за 116 μT при зареждане, са над допустимите 100 μT за сърдечно болните. При ускорение няма официални данни за електромагнитното поле на електромобил с 500 kW като Тесла, защото никой не може да скрие фактът, че електромагнитното поле на електромотор 2000 пъти по-мощен от компресора на обикновен домашен хладилник, е вредно. Екранирането за което постоянно плямпат може само и единствено да спре електрическото поле генерирано от промяната на напрежението. Само, че промяната на тока генерира магнитно поле, което няма начин да бъде екранирано. Но тези същества са скарани с науката и няма смисъл да се занимаваме с тях, особено след цитатът на многониковия: "Да го духат учените"!!!09:50 23.12.2018
82 Отговорено е многократно
До коментар #80 от "Димов":
Само в тази тема, няколко пъти дадох точни цифри, а отделно и линкове с още повече информация. За разлика от Антиелектрика, аз правя разлика между Тесли, милитесли и микротесли и разбирам смисъла на написаното. Най-високите стойности са измерени близо до източниците на електромагнитно излъчване по време на зареждането (30,1 до 116,5 μT) , а по време на движение са по-ниски при допустими стойности за сърдечни импланти 100μT. Забележи, че говорим за евентуални смущения за електрониката на самия пейсмейкър, а не за вреда по човека. С отдалечаване от източниците - кабели, батерии и електродвигател, електромагнитните излъчвания намаляват експоненциално. На пет сантиметра от пейсмейкъра, най-високите измерени стойности са от 2,0 до 3,6 μT. Силата на полето не се различавало между предната и задната седалка. Според българското законодателство цитирано от Антиелектрика, "магнитната индукция на работното място да не превишава 60 000 μT, осреднено по време в течение на работния ден, а максималната стойност на плътността на потока на магнитното поле да не превишава 2 000 000 μT" Ти виждаш ли някакъв проблем, различен от неграмотността на Антиелектрика?Коментиран от #83
21:21 23.12.2018
83 Димов
До коментар #82 от "Отговорено е многократно":
Виждам яко увъртане. Казах, че и сам съм изръшнал нета и не само постнатите от теб статии, ами и доста други съм прочел по въпроса. Демек - това, за което попитах, не беше поредният подобен линк. Исках данни, неопорочени от лобизма и рекламната пропаганда. Те, и ФВ развяваха данни за ниски стойности на изгорели газове, ама.... А щом такъв голям, световноизвестен концерн може да си позволи такива евтини, цигански чалъми, значи няма некомпрометиран източник на контролни измервания. Самият факт, че най-високи стойности на ЕМИ са били измерени по време на зареждане показва, колко са им коректни измерванията. Убеден съм, че при ускорение стойностите ще са доста по-големи. Тогава токът е зверски. Например, когато любимата ви Тесла ускорява от 0-100 за 3сек, бушоните й са пред стопяване. Но никой не мери (или поне не публикува) данни при такъв режим. Мерили са при равномерно движение, без ускорение, в допустимата извънградска скорост. Нагаждация, подобно на тази при телефонните антени. Все пак - мерси, и весели празници на всички.Коментиран от #84
17:10 24.12.2018
84 А ти можеш ли да ги измериш?
До коментар #83 от "Димов":
Ти можеш ли да измериш изгорелите газове в домашни условия? Чуваш ли се какви ги говориш? Концерните с милиарди доходи, срещнаха трудности да измерят и сертифицират всичките си модели за повече от година, която имаха. По тази причина губят милиарди, защото не могат да продават не сертифицираните модели. От друга страна, всеки любител с техника за 100 долара, може да измери електромагнитните излъчвания на който и да е електрически уред или електромобил. Не мислиш ли че точно Фолксваген щяха да са първите които да си го върнат за дизелгейт? Напълно нормално е, най-високите нива да са измерени при зареждане, защото зарядните кабели минават на голяма дължина, а дължината на кабела по който тече тока е от първостепенно значение при излъчването. При ускорение, токът от батерията стига до инвертора по кабел с минимална дължина и огромно сечение, минаващ през дебел метален кожух. Инвертора е куплиран заедно с електромотора, редуктора и диференциала. Те също са с дебел метален кожух. Дори обаче да приемем че си прав, нека интерполираме. Ако приемем че тези 116μT са само при 50 kW зареждане, колко според тебе ще са при Ускорение с 500 kW? Както и да го погледнем, каквато и да е грешката, електромагнитното излъчване ще е около 100 хиляди пъти по-малко от максимално допустимото по българските стандарти, като дори не се доближава до среднодневното. Мислиш ли че някой е манипулирал резултатите със от 100 хиляди пъти, до 1 милион пъти разлика ? Вярно е Коледа, ама не очКоментиран от #86, #87, #88
18:26 24.12.2018
85 А ти можеш ли да ги измериш?
18:47 24.12.2018
86 Димов
До коментар #84 от "А ти можеш ли да ги измериш?":
В гаражът ми не. Но мога веднага да отида при едни момчета, които ще ми свършат тази услуга, срещу 20лв. Колкото до БГ законите: Е*ал съм ти и продажното ни законодателство. Наште "старейшини" узакониха педофилията, само и само циrаните да се женят за непълнолетни и да правят секс с тях, ти ме убеждаваш, че стойностите, посочени от законът ни, не са в интерес на нечий бизнес?! Я виж какво казват от СЗО по въпроса с ЕМР в електромобилите: The matter of children being potentially subject to greater magnetic field exposure may be relevant as leukemia is the most common type of childhood cancer. In particular, Ahlbom аnd Greenland indicated that the exposure to 50 and 60 Hz MF exceeding 0.3–0.4 μT may result in an increased risk for childhood leukemia. Виждаш ли? Стойности, надвишаващи 0,3-0,4 μT, при честоти от 50-60 Hz, могат да предизвикат детска левкемия. МИКРО Т!!! Не МИЛИ, а МИКРО!!! За разлика от нашето, силно обобщено и нагласено за някой си законодателство, хората си имат доста по-ширикоспектърни, гранични стойности на ЕМР, указани в голяяяма таблица. Посочени са граници при различни честоти. Не просто една цифра за целият диапазон, както ти си постнал, че е при нас. Освен според честотите, има гранични стойности и според това, за кой орган от тялото се отнася, както и на какво разстояние от източника си. Методиката им на определяне на тези граници е доста по-богата и адекватна, от нашта, Ганьовска простотия. При измервания на няколко съвременни елект11:41 25.12.2018
87 Димов
До коментар #84 от "А ти можеш ли да ги измериш?":
При измервания на няколко съвременни електромобила (БМВ i3; Nissan Leaf; Тесла Модел 85S и Фолксваген Ъп), направени тази година, измерените стойности са в пъти над тези. Имало е сериозни разлики в стойностите при ускорение и спиране, спрямо тези при равномерно движение с 40км/ч. Имало е също много голяма разлика в стойности при движение в извънградски условия и при такова в града, където се е налагало постоянно ускоряване и спиране. Въобще, отговорът на въпроса не е толкова прост, като "това е границата, толкова сме измерили", а си е много комплексно нещо. И моето питане беше, дали някой е виждал нещо различно от компрометираните данни на сайтове, обслужващи интереса на фирми, занимаващи се с ЕВ бизнеса, или е правил сам измервания, та да сподели? Щото единственото различно до момента, което аз видях, е на СЗО. Но никой сайт не подкрепя техните изводи и измервания. Що ли?11:42 25.12.2018
88 Димов
До коментар #84 от "А ти можеш ли да ги измериш?":
Поправка: Точно този цитат не беше от СЗО. Не помня от де го копнах. Ако намеря пак доклада на СЗО, ще копирам и от него, ама баш днес......12:34 25.12.2018