Last news in Fakti

20 Април, 2012 10:44 11 137 33

Mercedes-Benz разсекрети мини-CLS

  • mercedes-benz-
  • concept style coupe-
  • cla

 

Немската компания Mercedes-Benz разпространи официална информация и фотографии на прототип на компактно спортно купе с четири врати. Концептуалната разработка се казва Concept Style Coupe и на практика се явява предшественик на нов сериен модел под название CLA.
 
Concept Style Coupe ще бъде показан за първи път пред публика по време на автосалона в Пекин, който отваря врати на 23 април. Габаритната дължина на концепта е 4 637 мм, а широчината и височината са съответно 1 891 и 1 398 мм.
В сравнение със седана C-Klasse прототипът е по-дълъг с 47 мм, по широк е с цели 121 мм, но е по-нисък с 47 мм. Concept Style Coupe е построен на модулната платформа, на която е изградена и новата A-Klasse и поради тази причина двата автомобила имат едно и също междуосие - 2 699 мм.
 
Външността на серийната версия ще повтаря почти напълно концепцията. В момента единствено част от екстериорните детайли са специално преувеличени с цел да се придаде по-динамичен външен облик на автомобила. Това заяви анонимен източник от компанията пред Autocar.
Mercedes-Benz Concept Style Coupe разполага с четирицилиндров бензинов двигател с работен обем два литра. Агрегатът е снабден с турбокомпресор, благодарение на който мощността е 211 к.с. Към мотора е монтирана роботизирана седемстепенна автоматична трансмисия с два съединителя.
 
Серийната версия на CLA ще е с предно предаване, но като опция ще може да се поръчва и вариант с четири задвижващи колела. Гамата от двигатели ще се допълни от още два бензинови с мощност 120 и 156 к.с. и с три дизела с мощност от 108 до 170 к.с.
Естествено и този модел няма да се размине без намесата на подразделението AMG. Топ-вариантът ще разполага с двулитров двигател с мощност 340 к.с. Тази мощност ще се предава задължително на четирите колела.
 
Както ви информирахме по-рано Mercedes-Benz CLA ще се произвежда в унгарския град Кечкемет. Моделът има за цел да се конкурира с аналогичното BMW – 3er GT, който ще дебютира след две години.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Martin

    4 0 Отговор
    Mercedes e na vurha ! vsi4ko drugo e bair ....
  • 2 гост

    4 0 Отговор
    хахаха :)))) много добър коментар :))))
  • 3 Путин

    0 0 Отговор
    Това на снимката е CLS, но лично на мен много по-ми харесват формите на CLA. Има ги и двата модела в последния брой на Ауто Билд. Интересното е, че най-малкият мотор за CLA ще е 1.2 литров дизел OM607 на Renault. Цената според АБ ще е 56000 лева за най-евтината версия, което според мен е добре. Това е колкото базова C-класа.
  • 4 пежо

    1 4 Отговор
    Това е пежо бе
  • 5 хихи

    1 4 Отговор
    отстрани и отзад е чисто пежо,пак са откраднали хахаха
  • 6 Жони

    1 0 Отговор
    Искам един чисто нов 560 SEC,пък вий си карайте тея пластмасарки,натъпкани с излишна електроника!!!!!!
  • 7 баварка

    0 5 Отговор
    отпред е бмв
  • 8 ммм да

    3 0 Отговор
    Добра е колицата!
  • 9 Иван Димитров

    2 0 Отговор
    Ето още една много добра снимка

    http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2012-style_coupe_concept/1024x768/wallpaper_07.htm

    Това на снимките е Mercedes-Benz Concept Style Coupe(CSC)не е CLS вярно е че има заемки от CLS но и доста се отличава за 1.2 л. мотор не съм чул но най-малкия ще е 1.6 с 120 кс. и базова цена от 23 000 евро.Ето една по добре написана статия за този автомобил http://aboutcars.bg/read:iztekoha_snimki_na_konceptualniia_mercedes_csc
    Колкото до това че приличала на пежо я се осъзнайте бе хора всички коли имат някакви сходни черти няма как да се различават драстично,но това е много по красиво от което пежо
  • 10 Димитър Михайлов

    5 0 Отговор
    nqmam dumi prosto....STRAHOTEN!!!
  • 11 wow

    4 0 Отговор
    Какво да кажа уникална! Мерцедес никога не спи, поздравления!
  • 12 Путин

    0 0 Отговор
    Вярно, че е така. Грешката е моя. Просто се бях загледал повече в списанието, отколкото в снимките тук :) Иначе, АБ споменават тая цена от 56000 лева. Вероятно са преписали от германската цена или може би имат друга информация. А 1.2 литровият дизел според АБ е разработен съвместно с Renault, но всички знаем, какво е сътрудничеството между двете фирми - едните се заемат с малките мотори и баничарки, другите с големите. Все пак аз исках да кажа друго с предния си коментар. На анимациите в АБ CLA изглежда много по-добре от тоя концепткар CLC както казваш. Тук нещо са му заоблили фаровете ала CLS, което никак не ми харесва.
  • 13 Иван Димитров

    2 0 Отговор
    Анимациите на АБ не съм ги гледал(може да е по добър наистина)но и това тук не изглежда зле даже точно обратното :) много се надявам въпреки сътрудничеството с рено да не се появи този 1,2 дизел
  • 14 бати батев

    1 7 Отговор
    Много хубаво това ПЕЖО :)
  • 15 дда

    2 4 Отговор
    уникално пежо браво
  • 16 еееееее

    4 1 Отговор
    Хич не ми се нрави идеята за Мерцедес с предно предаване, а иначе много готино, незнам какво от пежо намирате в него, но явно ги разбирате нещата...
  • 17 Ts@r

    4 0 Отговор
    Колата изглежда космически, но предното предаване и 1.2 дизелякът са ОГРОМНА грешка. Като фен на Mercedes бих клазал, че идеята за сътрудничество с Renault е доста лоша !
  • 18 Ts@r

    3 0 Отговор
    Колата изглежда космически, но предното предаване и 1.2 дизелякът са ОГРОМНА грешка. Като фен на Mercedes бих клазал, че идеята за сътрудничество с Renault е доста лоша !

    Коментиран от #20

  • 19 cla

    0 0 Отговор
    AIRMATIC ше има ли?
  • 20 Mercedes-Benz

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Ts@r":

    @18 По това се познава че си истински фен на марката! Предното е тотална глупост за тая марка,Мерцедеса не е ли на задно не е Мерцедес. А такива миксери 1.2 да си слагат във френските бангии,в нас пасатора е по-мощен! Мерцедеса трябва да е на задно и с двигател над 2.0!

    Коментиран от #21

  • 21 Ts@r

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Mercedes-Benz":

    @20 СЪГЛАСЕН ! През 1886 Карл Бенц създава бензиновия двигател, който движи ЗАДНИТЕ колела, 1954-300SL - бащата на суперавтомобилите - ЗАДНО предаване. Въртенето на задните колела е символ на Mercedes-Benz !
  • 22 ония на луната

    0 0 Отговор
    уау!!
  • 23 Фен

    2 0 Отговор
    И аз съм фен на Мерцедес .. и съм съгласен с това че предното е голяма грешка ..но 1.2 двигател не е грешка при наличие на достатъчно коне (когато са достатъчно ще си набира) .. като голям пример бих дал Мицубиши Ево .. 2000 куб.см но разполага най - малко с 280 к.с (сток) , а има екземпляри по 610 к.с ! .. Пък т'ва "сътрудничество" с Рено е обида за мен като фен на Мерцедес ..

    Коментиран от #25

  • 24 Петър Сидеров

    0 0 Отговор
    Ауди имат опонент ! Страшна кола !
  • 25 Иван Димитров

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Фен":

    @23 Не вярвам да има кой знае каква мощност това 1,2 литрово моторче при условие че е дизел пък бил той турбо,би-турбо и тн. а и както знаете Мерцедесите въобще не са от най-леките затова че един такъв малък мотор да развие голяма мощност(110-120кс) освен една две турбини трябва и да е по високо оборотен което от своя страна не е предпоставка за по-нисък разход и динамични харкт.С две думи 1,8 cdi110 кс. би се справил по добре от 1,2 с същата мощност и разхода на гориво ще е по-нисък
  • 26 Петър

    1 0 Отговор
    Невероятен дизайн ! Евала на момчетата :)
    Отвътре е малко претрупано (както обикновено при Мерцедес), но рисунките са 6+
  • 27 ВИП АМГ

    1 0 Отговор
    kolata e unikalna, samo deto prednoto predavane ne e po moiat vkus.
  • 28 Путин

    0 1 Отговор
    Все пак тая кола е на базата на A-класата. Не знам какво ще представлява тоя 1.2 литров дизел, но факт е, че АБ споменават за такава кубатура, стига да не е печатна грешка, каквито често правят напоследък. Иначе, 1.2 литровия мотор е новоразработен. Това би трябвало да означава, че има нещо ново. Никой доскоро не вярваше на Форд, че ще ползва 3 цилиндрови еднолитрови мотори за Фокус но ето, че това вече е факт. Даже плановете са за 180 к.с. от три цилиндъра и един литър работен обем за някои спортни модификации. БМВ също заяви планове за 3 цилиндрови 1.5 литрови мотори за техните автомобили. На някой това може да му се струва невероятно, но явно има нещица, които още могат да се направят в двигателостроенето. Ако прочетете последния брой на АБ ще видите, как се хвалят тия трицилиндрови мотори ( на Фокус - 125 к.с. и на Пежо 82 к.с. от 1.2 л без турбина). Единственото, по което се различават от четирицилиндрови с по-голяма кубатира е звука. Така, че защо Рено и Мерцедес да не са създали някоя ракета от 1.2 литров дизел? Що се отнася до предното предаване...ами това е конкуренцията. предното предаване позволява да се намалят разходите, а с това и цената. Така повече от нас биха имали възможност да карат Мерцедес. След като БМВ заявява автомобили с предно предаване, защо Мерцедес да се дърпа? А и спортната версия на CLA ще е с 4х4 така, че спокойно. Друг е въпроса, ако на някой не му харесва и двойното предаване.
  • 29 Иван Димитров

    1 0 Отговор
    То няма лошо да са създали 1,2 ракета и както и форд с техния 3 цилиндров мотор но какъв ресус ще имат тези двигатели?Може би аз съм скептичен към малките двигатели,пък и съм заклет фен на марката (но не отричам другите марки) но някак си,не си го представям мерцедес 1,2 :).Няма ги старите 3 литрови шестаци 5-6 литрови V8 атмосферни мотори,сега с намален обем и няколко турбини.
  • 30 Путин

    0 1 Отговор
    Ами явно живеем постоянно няколко години назад в миналото. По тая логика, трябва да се върнат 5-6 литровите мотори отпреди 100 години с 2-3 конски сили. Сигурно някой навремето е казал - какво кощунство, да зарязваме 5 литровите мотори и да минаваме на два и половина. Е, нещата се развиват, но ми е интересно нещо. Кой определя колко кубически сантиметра са достатъчни и колко не са? След като КПД-то е толкова ниско, не може ли да се намери някой умен човек, дето да го вдигне примерно 2 пъти, а от там да намали и работния обем 2 пъти? И понеже сега излязоха най-модерните мотори на Форд и се повдига навсякъде тоя въпрос - достатъчни ли са 3 цилиндъра или не, нека погледнем мненията. А те са, че това е невероятно спокоен мотор въпреки трите цилиндъра и ако човек не знае, че под капака има само 999 кубически сантиметра, не би могъл дори да предположи, че това е толкова малък мотор. Всъщност, Форд маха версиите си с 1.6 литра работен обем и ги заменя с 1 литър. Просто се проектира нещо, което заменя старата генерация мотори. Така е и при останалите производители, включително Мерцедес. А Мерцедес доста често е крил работния обем с обозначенията си, както разбира се и БМВ. Това показва едно - доста отдавна Мерцедес е разбрал, че работният обем трябва да се намалява. Не мисля, че ще има проблем да ви лепнат едно 180D на тоя 1.2 литров мотор, стига наистина тоя мотор да се представя като такъв. Тогава се чудя, кой ли ще разбере, че под капака има само 1.2 литра?
  • 31 Путин

    1 1 Отговор
    А за високите обороти, при които трябва да работи мотора...пак ще повторя това, което писах по-долу. Нещата се развиват. Материалите стават по-издръжливи. Достатъчно е да погледнете в сайта на EuroNCAP как са се представяли различните поколения автомобили от 1997 година насам, за да видите как почти всички автомобили преди 1998 година се гънат като хармоника. Погледнете и последните модели. Някои от тях дори не се огъват до челното стъкло при тоя краштест. Погледнете как стоят нещата и със страничния удар. Така е и с моторите. Ако навремето един двигател издържаше 50-100 000 км преди основен ремонт, сега след 100 000 км всички двигатели са с износване в рамките на допуска при монтаж. Има и друго. Казвате, че високите обороти скапвали мотора. Не мисля, че оборотите са по-високи. Напротив, все същите са си с тенденция за понижаване при ползване на турбокомпресори. Сега какво, да лепнем някой 10 литров мотор, работещ на 200 об/мин, само за да можем да прекосим Атлантическия океан? Интересно, колко е лесно отстрани да даваме акъл на инженерите, разработващи нови ДВГ. Ами какво правим, като техниката стигне дотам, че от 2 литра без проблем почнат да се вадят по 500 к.с. ? Да пусним тия чудовища по пътищата или просто да срежем тоя мотор на 2?
  • 32 Иван Димитров

    1 0 Отговор
    Далеч съм от мисълта че трябва да се върнем към старите с по 5 конски сили,но това 1,0-1,2 литрово моторче как ще се справя с 1300-1400 килограмa просто няма как да се справя в по-добре при поддържането на висока скорост, ще трябва работи на по-високи обороти от 1,8 (примерно),точно по-големия обем и по ниските обороти допринасят за по-спокойния ход на мотора и по големия му ресурс.
  • 33 Атанас

    0 0 Отговор
    Не виждам как BMW смята да отговори на този космически кораб с 3er GT... Въпреки че съм фен на BMW, чисто визуално мерцедеса е класи нагоре... Страхотен дизайн!