27 Март, 2019 14:21 25 098 42

Една френска кола, извършила революция в автоиндустрията

  • renault-
  • espace
Една френска кола, извършила революция в автоиндустрията - 1
Espace I

Няма съмнение, че Renault Espace извърши революция в автомобилостроенето. Благодарение на модела днес пътищата в Европа изглеждат по съвсем различен начин, отколкото преди 30 години.

Една френска кола, извършила революция в автоиндустрията
Espace II

Автомобилът се появява на бял свят през 1984 година и до 2015 се предлага на пазарите, като типичен миниван. При последното поколение нещата се променят. Продиктувани от актуалните модни течения Espace се превръща в нещо като SUV - решение, което впоследствие беше последвано от компании, като Peugeot, Volkswagen и Opel.

Една френска кола, извършила революция в автоиндустрията
Espace III

Именно Espace изведе многофункционалността в челото на добродетелите, по които се оценяват съвременните коли, а авангардната конструкция с полимерна каросерия и досега се смята за предвестник на най-модерните модулни технологии.

Една френска кола, извършила революция в автоиндустрията
Espace IV

Съществена роля за успеха на Espace изигра плодотворното сътрудничество между Renault и Matra - компанията, която го произвеждаше до 2002 година. Сега на ход е петото поколение на Espace, което е изградено на платформата CFM1, разработена съвместно с Nissan.

Една френска кола, извършила революция в автоиндустрията
Espace V


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Атанас

    112 13 Отговор
    Уникални автомобили бяха, са и ще бъдат. Не съм фен на Рено, говоря конкретно за Еспас.

    Коментиран от #14

  • 2 Легенда

    13 93 Отговор
    Е какво промениха - накараха хората да са родом от изтока и да пътуват до запада. Пример за това е именно миниваните на турците, работещи в западна Европа. Кое е легендата, че някой се е сетил, че автомобила може да има повече седалки ? Ако е така очакваме нова легенда - някой да наложи моторите с 3 или 4 места и да стане той легенда )

    Коментиран от #4, #15, #25

  • 3 67йк

    17 91 Отговор
    Когато комбито не стига, купуваш миниван, а той е Toyota Sienna, Хонда Одисей или Hyundai Starex!

    Коментиран от #7

  • 4 Гошето

    37 2 Отговор

    До коментар #2 от "Легенда":

    С 3 места има бе каун...
  • 5 бай Кольо

    28 25 Отговор
    Значи ко ? Вместо рено ще си купите хюндай ? Ами като сте бедни кво друго :) :) :) КИА ... ха ха ха ха .... :)
  • 6 сектант

    25 35 Отговор
    единствената кола, която е ПО-ДОБРА от Рено Каптур е Дачия Дъстър!
  • 7 GoGO

    23 4 Отговор

    До коментар #3 от "67йк":

    Toyota Sienna е уникален автомобил, но у нас се предлагат 5 бройки, като почват от 40к на старо. С Одисея положението е горе- долу същото.
  • 8 Бяха

    27 75 Отговор
    Бяха и си остават най - големите боклуци и проблемни ванове !

    Коментиран от #26

  • 9 Кракра

    17 20 Отговор
    Е тия коли идват от Америка, там ванове и миниванове има от 50-те години.
  • 10 сектант wannabe

    28 28 Отговор
    Един ден и за Дачия Дъстър 4х4=16 ще се пише, че е извършила революция. Това все пак еавтомобилът, който даде възможност на работническата класа да изпита удоволствието да се вози в автомобил от класа на Bentley Bentayga, при това на 1/20 от цената му.

    Коментиран от #11

  • 11 сектант

    31 15 Отговор

    До коментар #10 от "сектант wannabe":

    така е колега, само хората които са се докосвали до премиум усещането на нов дъстър знаят за какво става на въпрос
  • 12 владо

    37 4 Отговор
    имах 2 еспеиса 2-ка бензин (газ) Многофункционални френски кьтъри !
  • 13 Голям Слон

    33 2 Отговор
    Еспас е ВАН.Сценик е миниВАН. Действително изключително очарователна кола. Карах за малко третата версия. След нея и четвърта (под наем). Масовият двулитров бензин идва тегав, докато когато си сам в колата. 3 литровият дизел е чуден. А 3.5 бензин си е направо връх на сладоледа.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Без

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "Легенда":

    По-скоро молимерната каросерия е легендата, ама айде...
  • 16 Карал Рено Спас

    24 5 Отговор
    Еспас 1 и 2 са истинските коли. 3-ката горе/долу бива. С 4тата серия осир*нето беше пълно - фул електроника и "сполучливи" дизелови двигатели 1.9, 2.2 и 3.0 дци. Тоз новия модел като гледам за нищо не става: Прилича ми на малко по-голямо комби. Няма го простора като едно време.
  • 17 Миризлив пор

    9 4 Отговор
    Защо ли имам някакви спомени, че първите еспейси с полимерна каросерия от рено бяха само двигатели и трансмисия, купетата бяха на друг производител.

    Коментиран от #20

  • 18 Kirumo

    3 14 Отговор
    Чудя се защо спрягат Espace за първия ван. Mitsubishi Space Wagon излиза една година преди Espace.

    Коментиран от #21

  • 19 Еспас

    19 0 Отговор
    Имам тройка,купих и 4-ка...ЕспасIV се оказа пълен боклук! Отървах се бързо от нея. Сега си джиткам с 3-ката и ще я търкалям докато може да стои на пътя.
  • 20 Мммм

    11 3 Отговор

    До коментар #17 от "Миризлив пор":

    Да не си в грешка и до днес купетата се правят от фирмата специализирала се в аерокосмическата област,а едно време бе и в Ф1 "Матра"

    Коментиран от #29

  • 21 Мммм

    17 2 Отговор

    До коментар #18 от "Kirumo":

    Едно време имаше спор за това,кой е първият миниван Еспейс на Рено или някакъв си американски от години около 50-60г. забравил съм,и се оказа,че американският е по-стар,но не произвеждан серийно,та поради тази причина се смята "Еспейс" за родоначалник на минивановете. Това не са мои заключения,а на хора знаещи и вещи много повече от мен. Иначе "Еспейс" се появява през вече далечната 1983г. в серийно производство.
  • 22 Ivan S

    18 1 Отговор
    А Авантайм и до днес изглежда като от бъдещето....

    Коментиран от #27

  • 23 Voyager

    11 13 Отговор
    Истинският първи миниван е и винаги ще бъде КРАЙСЛЕР ВОЯДЖЕР. Американците го измислиха първи.

    Коментиран от #30

  • 24 Един от всички

    10 2 Отговор
    Имал съм еспейс 2.1 122кс 4х4 бензин ( 2 кубика дърва неги усещаше дървата не бяха КРАДЕНИ!!! )нямаше ръжда и беше здрав като танк е вярно харчеше 13,14 но искара много пари единствения проблем беше че се бяха скъсали тампоните на двигателя

    Коментиран от #32

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 АLFA Q 4

    8 0 Отговор

    До коментар #22 от "Ivan S":

    АВАНТАЙМ НЕ Е ВАН
    НО Е ЗДРАВ И ПРЕВЪСХОДЕН АВТОМОБИЛ
    И НЕ ВЕРОЯТНО УДОБЕН
    УНИКАЛНО ИЗПЪЛНЕНИЕ
    И КАТО ДИЗАИН И КАТО ВЪТРЕШНО ПРОСТРАНСТВО
  • 28 Дженев

    10 4 Отговор
    Още карам 2 серия 4х4.В отлично здраве и погреба доста Тойоти и Хонди.Матра са до 3 серия.После Рено си ги правят сами с алуминиеви панели.В статията не са споменали,че Матра предлагат проекта на Пежо ,но в последния момент се отказват и Рено след кратки колебания се съгласяват.Пежо и до ден днешен съжаляват - аз не.
  • 29 запознат

    6 0 Отговор

    До коментар #20 от "Мммм":

    не приятелю, матра произвежда купетата до 2002г. от фаза 4 ,си я прави рено. затова еспейс за мен приключва с 3-ката. до тук съм имал всичките модели без този от 2013 г . той е много красив, но предполагам като всички нови- само фаца!
  • 30 Голям Слон

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "Voyager":

    Вояджер е 4 години слес Еспаса. Бъркаш се.
  • 31 vasik atanasova

    3 9 Отговор
    предпочитам VW мултиван
  • 32 Hahoman

    5 0 Отговор

    До коментар #24 от "Един от всички":

    Няма как ,пластмаса да раждяса
  • 33 kral

    2 9 Отговор
    браво на минюгите най новата вече е зокарана и на рармер емблемата тип женски полов орган и сега собственика няма да харчи за простотутки ами нея ще си клеца
  • 34 Алексей

    9 0 Отговор
    Първият Еспейс беше най-доброто попадение за времето си. Други почти не предлагаха кола с този размер и простор, с полимерна облицовка тежаща около 800 кг. Пъргава и икономична
  • 35 Трифонов

    6 10 Отговор
    М-м-м-м-м... да-а-а-а-а-а... "Да кажеш, че Рено Еспас е най-добрият ван, е като да кажеш: "О, вижте, хванах най-добрата от всички венерически болести - сифилис!"
  • 36 Един

    21 0 Отговор
    Имах за известно време 3ка обиколихме Гърция и цяла българия по екскурзий имам 2 малки деца и куче,а с приятели имаме незабравими излети с тая кола..
    7 места фабрични щори,предниъе седалки се въртят на 360градуса,жестока семейна кола за пътуване.Била боклук...може ама мой приятел автомонтьор си построи къща и си изучи децата,ремонтирайки Ауди и БМВ ....така че всеки си знае за него си..И аз харесвам други коли но всеки според джоба си,оценявайте това което ви е по джоба а не това което гледате на снимка!
  • 37 майстора

    1 9 Отговор
    Че остава отпечатък в автомобилния пазар факт. Но не е първи в нищо тоя гнилоч
  • 38 Задръстър

    3 4 Отговор
    От дъстър по-голям кенеф няма, той ми говори за премиум, разкарай се с таа каруца бе, няма ли кой да трие спама на тоя кавал
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Златко

    5 0 Отговор
    Еспейс, е първият еднообемен автомобил. Заедно с това и полимерната каросерия, го правят революционен.
  • 41 Фен

    8 0 Отговор
    Не трябва тук да си мерим пац*те.
    Освен здравата пластмаса да не забравяме, че купето е поцинковано. Без механична интервенция автомобила няма гниене + изключително дуракоустойчив двигател :))) Не знам колко време може да издържи, ако се кара разумно и се сменят консумативите овреме...
    Няма стар автомобил, а зле поддържан.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.