BMW 8er и Mercedes-Benz E-Klasse са по-скоро от категорията на Tesla Model S. От британския YouTube-канал CarWow обаче са решили все пак да изпробват срещу двата немски атлета по-малкия Model 3.
Шансовете на американския електромобил са ясни от самото начало. Версията Performance с два електромотора разполага с общо 450 к.с. и 650 Нм. Предимството на Model 3 са липсата на трансмисия и достъпният при всякакви обороти въртящ момент.
Стига ли това да се справи с далеч по-могъщите германци? BMW M850i има 4.4-литров V8 с 530 к.с. и 750 Нм, а Mercedes-AMG E63 S с 612 коня и 850 Нм от 4.0-литров агрегат със същата архитектура.
Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 17 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай Тошо
Коментиран от #7
12:25 24.06.2019
2 Teodor slepiq
Коментиран от #62
12:29 24.06.2019
3 Brabus
Коментиран от #35
12:30 24.06.2019
4 Каракуд
Коментиран от #38
12:31 24.06.2019
5 сектант
Коментиран от #8, #57
12:31 24.06.2019
6 Емил
Коментиран от #20
12:33 24.06.2019
7 333
До коментар #1 от "Бай Тошо":
На модерните коли звука им излиза от аудиосистемата :D. Включително и на тия с ДВГ. Не, не съм фен на Тесла. Те имат още много хляб да ядат, за да направят хубава кола, понеже автомобилите не са само динамични характеристики.12:34 24.06.2019
8 Емил
До коментар #5 от "сектант":
Момче, ако не ти плащат от Дачия, значи си болен!Коментиран от #10, #11
12:34 24.06.2019
9 Емил
12:35 24.06.2019
10 сектант
До коментар #8 от "Емил":
чичко, имал съм само дачии от дачия 1300 насам и никога не съм бил разочарован. всичко друго е компромисКоментиран от #13
12:40 24.06.2019
11 Рум
До коментар #8 от "Емил":
Хахахахаха Браво:)12:47 24.06.2019
12 Бай Хой
12:47 24.06.2019
13 Емил
До коментар #10 от "сектант":
Значи си има Рено 12 произведено в Романия (старната на ромите)! Двадесет и пет години след старта на производството (до 1992 г.) страничните му стъкла бяха прави, не помниш ли?! Култура на производство и технология - 00 (кенеф)!Коментиран от #15, #24, #26
12:54 24.06.2019
14 За Тесла
Коментиран от #17, #30
13:00 24.06.2019
15 сектант
До коментар #13 от "Емил":
расизма е за неинтелигентни хора и такова нещо като полурасист няма13:01 24.06.2019
16 2323
Коментиран от #18
13:32 24.06.2019
17 мвнрп
До коментар #14 от "За Тесла":
Голямо ускорение е постижение за автомобил с ел. двигател? Откога е така? Но иначе не е зомбиране, никак даже.13:39 24.06.2019
18 Бай Хой
До коментар #16 от "2323":
Е чакай де, ти па никъв маркетингов нюх нямаш, нали ако ги пуснат с 1000 + км всички останали ще фалират. Споко, изчакай да си завършат производствените цикли големите производители и изведнъж "аууууу революция ел колите минават 1000 км". Сега тепърва ще пуснат суперкарите с последните технологии от Ф1 па после ще видим.13:42 24.06.2019
19 йадйс
13:50 24.06.2019
20 гост
До коментар #6 от "Емил":
Самия факт , че вече ВСИЧКИ се сравняват с Тесла е предостатъчен !!! Преди само 5-6 години шефовете на БМВ и Мерцедес се подиграваха и предричаха бърз фалит до 2-3 години максимум , а сега тя е най-големия им кошмар !!! И то без изгледи за промяна !!! И в случая се сравняват върхови модели на "стогодишните" , поне два пъти по-скъпи с масовия модел на Тесла , който успяват да победят с 0,2 секунди , хахахха !!! А пропускат , че с върховия на Тесла , с който всъщност трябва да се сравняват , нямат никакъв шанс !!! И то с тоя отпреди 7 години , а тази есен излиза новия Модел Ес , който пак ще ги отвее и то с много и на по-ниска цена , на всичкото отгоре !!! Ама нека ганьовците си плюят , кервана си върви , Европа е превзета , остава само да го осъзнае , хахахха !!!Коментиран от #22, #29, #36
13:55 24.06.2019
21 Я пак
14:38 24.06.2019
22 Петър
До коментар #20 от "гост":
Преди 9-10 години от Мерцедес купиха 10% от акциите на Тесла. Ти би ли си купил 10% от акциите на някого и 3-4 г. след това да му се подиграваш и да му предричаш фалит?Коментиран от #23
15:09 24.06.2019
23 То не били компютри, а компоти!
До коментар #22 от "Петър":
Daimler ПРОДАВА своя дял в американската TeslaПламен Ангелов 23.10.2014 10:30
Сделката ще донесе на немския концерн около 780 млн. долара
Daimler реши да продаде своите акции от 4% в компанията Tesla, която, както и известно, се занимава със създаване на електромобили. От немския концерн съобщават, че сделката ще им донесе около 780 млн. долара. А кой ще е купувачът на акциите за момента не е ясно.
„ Много сме доволни от развитието на нашите инвестиции в Tesla, но за нашето по-нататъшно сътрудничество те не са необходими. Поради това решихме да продадем нашите акции. Тази стъпка ще позволи на Tesla да разшири базата на инвеститорите”, заяви финансовият директор на Daimler Бобо Юбер.
Коментиран от #28
15:37 24.06.2019
24 Емиле, Емиле,
До коментар #13 от "Емил":
Прост си беше, прост ще си останеш! Съдба!16:00 24.06.2019
25 Нане
16:24 24.06.2019
26 Емиле а ти
До коментар #13 от "Емил":
какви искаш да бъдат трапецовидни ли, а т.нар. от теб страна на ромите да ти кажа,че идва от романи,а не от роми,което е същесдтвена разлика за грамотните,за неграмотните няма никаква. Ти се определи от кои си. От 1969г. до ден днешен в Румъния се сглобяват по лиценз или се правят автомобили на марката Рено,а у нас въпреки,че контракта с Рено бе сключен преди Румъния и се произвеждехе до 1972г. и у нас Рено от моделите 8,10 и Алпин,ние не съумяхме да започнем и продължим производство на никакви автомобили,като ненадеждни,включително и за прословутия завод за ФВ отиде при комшиите в Турция,пак поради ненадеждност и липса на кадри с квалификация. Та да даваш оценки за тези и онези,и да не си видиш окаляния задник е меко казано простотия.16:39 24.06.2019
27 Госта
17:15 24.06.2019
28 Петър
До коментар #23 от "То не били компютри, а компоти!":
Купуват акции за 50 мил. и ги продават за 780 мил. 730 мил. чиста печалба. Как по-точно си представи, че са ги продали подигравайки им се и защото са очаквали фалит? Даймлер са извлекли нужното им като ноухау и тн. за 5 години, и са се възползвали да реализират едни 730 мил.17:25 24.06.2019
29 Зомби с квадратно чело
До коментар #20 от "гост":
Хаха зомби все едно да кажеш ролса 5 пъти по скъп от БМВ а 5 пъти по-бавен. Няма как да правиш директна връзка с двигател цена на кола щото колата не е само двигател. В случаят удивителното е че ДВГ може така да стопи разликата с електричките на драг, удивително добра СК от Мерца впечатлен съм.Коментиран от #32
17:51 24.06.2019
30 Гошо Жичкаджията
До коментар #14 от "За Тесла":
Освен това ако хванеш полюсите на акумулатора на ДВГ кола нищо няма да ти стане, но ако пипнеш на Тесла кабела дето отива от инвертора към електромотора ше си е... майката, което си е голямо постижение. Таблета вместо табло също е як.17:56 24.06.2019
31 гост
https://www.youtube.com/watch?v=ZXquGvwzcxE
Коментиран от #33
18:00 24.06.2019
32 Rolls-royce не са в автомобилния бизнес
До коментар #29 от "Зомби с квадратно чело":
Затова въобще не ги сравнявай с автомобилите. За разлика от Ролс Ройс, тези двата автомобила, които сравняват с тесла са проектирани да са бързи и това е целта на съществуването им. Както виждаш дори първото поколение на най-евтиният електромобил на Тесла им се опъва, въпреки че има почти два пъти по-малко коне. Представи си какво ще е след още пет-шест години, когато излезе второто поколение. А петото? За петото вече няма да се произвежда ДВГ с които да го сравняват. Ще се произвеждат автомобили като ролс-ройс, които ще са музейни експонати с колекционерска стойност и няма да се появяват на драгове и писти.Коментиран от #34
18:09 24.06.2019
33 за гъби съм
До коментар #31 от "гост":
"it's an Ak-47 disguised as a butter knife" - направо ги цепи на старта :):):) Вярно че над 200 км/ч изостава, ама си е голям кеф каквато си поискаш кола да ти остава на точка в огледалото на старта, и това с 500 евра на месец вноска :)18:49 24.06.2019
34 Зомби с квадратно чело
До коментар #32 от "Rolls-royce не са в автомобилния бизнес":
ХаХаХа бих се съгласил с тебе при едно условие!!!!Хайде погледни интериора на БМВто после ако не те е срам на Тесла и ми кажи какво виждаш ще изпаднеш в шок!!!!! Все едно сравняваш палат със сламена колиба!!!!
За конете да видим BMW 2030кг 530кс; Merc 1880кг 612кс; Tesla 1847кг 450кс. Нищо впечатляващо на драга като имаш предвид кг/кс при положение че сравняваш електрозадвижване с ДВГ, голям поклон пред германските инженери.
Коментиран от #39
19:51 24.06.2019
35 MERCEDES E 612К.С. И 850 Н.М.
До коментар #3 от "Brabus":
ВМW E 530 K.C. И 750Н.М... СРАВНЕНИЕТО НЕ Е С РАВНОСТОЙНИ АВТОМОБИЛИ.ТАКА ЧЕ ХАЙДЕ ДА НЕ СЕ РАДВАТЕ ВСИЧКИ МЕЧТАТЕЛИ ЗА MERCEDES..ТЕСТА НЕ Е КОРЕКТЕН..А ЕЛЕКТРОКАРА НЕ Е ЗАСЛУЖИЛ ДА СЕ КОМЕНТИРА...20:32 24.06.2019
36 Язе
До коментар #20 от "гост":
Докторе на помощ.До есента ще плачеш но после с новия модел ще им натриеш носовете на тия двг любители.Дано Мъск те чуе как плачеш и да ти подаде ръка,нещо рекламно лице да те направи.Прав си-Европа е превзета.30хил.броя счупиха пазара и внесоха смут за години напред.За годината ще са към 60хил и тогава вече не ми се мисли.Незабавна оставка на всички шефове на сто годишните.Искам свиване на производството,няма да ми продават по 10млн на година.Свиване до 60хил годишно.Тогава Европа направо ще се сцепи на две.От ляво надясно ако може.хухухаха.Коментиран от #37
21:06 24.06.2019
37 гост
До коментар #36 от "Язе":
И в момента Тесла изпреварва тези коли,но с Модел С! Виж времето за което се взима това разстояние от Модел С в този клип!https://www.youtube.com/watch?v=8I-6_H0haAw
21:13 24.06.2019
38 гост
До коментар #4 от "Каракуд":
Поздрави! Вярно е,че вече доскуча с едни и същи коментари! Чакаме вече на писта или нещо ново! Топ Гиър също са я тествали,предполагам ще излезе някакво време на пистата!21:18 24.06.2019
39 Е какво да сравнявам?
До коментар #34 от "Зомби с квадратно чело":
BMW 3,83 кг/кс; Mercedes 3,07кг/кс; Tesla 4,02кг/кс; Някой изненадан ли е от резултатите? Ускорението е СЛЕДСТВИЕ на съотношението тегло/мощност, а не на типа на двигателя. Особено в доускорение. Електричките имат естествено предимство само при потегляне от място.Коментиран от #42, #44
21:22 24.06.2019
40 Алфа Ромео
21:57 24.06.2019
41 Хаха
01:16 25.06.2019
42 Зомби с квадратно чело
До коментар #39 от "Е какво да сравнявам?":
ДВГ има СК именно защото тези коне не може да ги достави във всички обороти. Поклон пред инженерите че коли със СК на практика не се усеща че имат такава. И при старт и при смяна на скоростите има моментна загуба на мощност която както се вижда е недоуловима.03:24 25.06.2019
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Пешо от панелката
До коментар #39 от "Е какво да сравнявам?":
В допълнение, малко теория. Мощност = въртящ момент х обороти. Ел мотора има макс въртящ момент на ниски обороти и там всичко е ясно ДВГ е точно обратното, и предавките ни помагат бързо да вдигнем оборотите за да достигнем максималния въртящ момент за съответната скорост на движение. Някой ще попита, защо мощността продължава да се увеличава след като сме подминали макс въртящ момент. Защото оборотите се увеличават по бързо от спада на върт. момент (виж формулата за мощност). Графиката на въртящия момент на ДВГ като функция от оборотите обяснява всичко, и мощност, и подбор на предавки, и всеки който поне малко се интересува от елементарната теория добре да се запознае с неяКоментиран от #46
08:11 25.06.2019
45 Ето кой е зомби и блъска чело в земята
И отново се кланяш на грешни богове. Това със скоростните кутии вече е остаряла концепция за хора с Дълбоки джобове. Ако от Тесла пожелаят да ги скъсат, щяха да са ги скъсали и на старт и на писта, но това означава канибализиране на така или иначе намалелите продажби на Тесла модел S. За целта вместо чуплива скоростна кутия за хиляди долари, могат да добавят един или два двигателя, които тежат по 30 килограма и струват по няколкостотин долара. Лесно и евтино решение, което подобрява надеждността, управляемостта, регенеративнота спиране и прави възможно ултра бързото и прецизно векторно управление на колелата без никаква механика. И сам се досещаш, че при еднакво или по добро съотношение тегло/мощност, ДВГ няма никакви шансове при ускорение. Единственото ограничение ще са гумите.
Коментиран от #49
09:42 25.06.2019
46 Теорията ти куца
До коментар #44 от "Пешо от панелката":
Първо, при електродвигателите, въртящият момент не е максимален само при ниски обороти, а е един и същ от нула оборота до достигане на максималната мощност, след това мощността остава постоянна, а повишаването на оборотите става за сметка на намаляване на въртящия момент. При Тесла това е проектирано да стане около 200 километра в час. Второ, скоростната кутия не може да ти вдигне мощността. Единственото предимство на ДВГ засега, е по-ниското тегло, което подобрява коефициента мощност/тегло. Именно заради него, автомобилите с ДВГ временно се възползват от предимствата при високите скорости. Това ще е само докато електромобилите олекнат, а след това никаква скоростна кутия не може да ги спаси или подобри. Ако вземем за пример един електромобил и автомобил с ДВГ с еднакво тегло и мощност, ДВГ няма абсолютно никакъв шанс и скоростната кутия е само недостатък, а не предимство както твърдиш.Коментиран от #47, #54
10:00 25.06.2019
47 за Куция
До коментар #46 от "Теорията ти куца":
Научи се първо да четеш и да разбираш прочетеното преди да куцаш.Коментиран от #48
14:10 25.06.2019
48 Теорията ти куца
До коментар #47 от "за Куция":
Какво има за разбиране? Според тебе това ли е вярно "Ел мотора има макс въртящ момент на ниски обороти" или това "при електродвигателите, въртящият момент не е максимален само при ниски обороти, а е един и същ от нула оборота до достигане на максималната мощност, след това мощността остава постоянна, а повишаването на оборотите става за сметка на намаляване на въртящия момент. При Тесла това е проектирано да стане около 200 километра в час." Няма как и двете да са вярни, освен ако не смяташ че при 200км/ч оборотите са все още ниски.Коментиран от #51
15:07 25.06.2019
49 Зомби с квадратно чело
До коментар #45 от "Ето кой е зомби и блъска чело в земята":
Аз за това не споря, всички знаят че ТЕСЛА владеят ТЕЛЕПОРТАЦИЯТА и ако искат могат да я използват. Само че телепортират глупоста на феновете си право в главата им.Коментиран от #50
15:11 25.06.2019
50 Не хваща дикиш
До коментар #49 от "Зомби с квадратно чело":
Те могат да телепортират глупостта, но феновете на tesla обикновенно разсъждават с главата си и лесно отхвърлят глупостта. При тебе проблемът е обратен. Трябва да се изкара глупостта оттам, което е и на теория и на практика е невъзможно.15:39 25.06.2019
51 Куца логика
До коментар #48 от "Теорията ти куца":
Ха ха, ще сляза на твоето ниво и ще се опитам да разбера логиката ти с достъпен въпрос. Чуваш твърдението “Сутрин ку... на Иван е много твърд” Какъв извод вадиш за твърдостта му вечер? (а) пак твърд; (б) мек; (в) не е ясно. :)))))))))))Коментиран от #52
16:38 25.06.2019
52 Имаш ли да кажеш нещо конкретно по въпро
До коментар #51 от "Куца логика":
Или ще играеш козът със смяна на темата? С кое не си съгласен, че до 200 км в час въртящият момент на tesla е постоянен? Да не мислиш, че пада като на Иван?Коментиран от #53
17:16 25.06.2019
53 Липса на елементарна логика
До коментар #52 от "Имаш ли да кажеш нещо конкретно по въпро":
Нека те улесня. Правилният отговор е (в). Това което се случва сутринта не е индикация какво се случва вечерта. В първоначалния си пост разяснявам какво се случва на ниски обороти с двата вида двигатели, там електричките имат преимущество и ДВГ преодолява проблемите си на ниски обороти със СК, а какво се случва на високи обороти при висока скорост е отделна тема защото там е силата на ДВГ а електричката там издиша. Тъй като си конфликтно настроен не ми е интересно да продължавам, каквото кажеш - такова, разбираш, знаеш, прав си.Коментиран от #55
17:35 25.06.2019
54 Язе
До коментар #46 от "Теорията ти куца":
Я виж Формула 1 и Формула Е.Едните карат 2-3часа а другите 15минути.Страхотно,невероятно.Онзи пък мечтае за лек миксер.И как ще стане?18:37 25.06.2019
55 Каква е твоята логика
До коментар #53 от "Липса на елементарна логика":
Пак повтарям, сравни два автомобила с еднакво тегло и мощност и кажи какви са предимствата на ДВГ и скоростна кутия? Да речем 4600к.с. Какво се случва при високи обороти и високи скорости? Превключват на все по-висока предавка, всяка от която НАМАЛЯВА въртящия момент на колелата. Как това дава предимство? Електрическата след определена скорост, ще продължи да ускорява с постоянна мощност равна на максималната - 600к.с. и намаляващ въртящ момент. Въртящият момент на ДВГ също ще намалява, но мощността също ще се променя заедно с оборотите на двигателя,което е НЕДОСТАТЪК А НЕ ПРЕДИМСТВО! Не мога да се съглася и за въртящият момент на ДВГ при ниска скорост. На първа предавка въртящия момент на гумите е НАЙ-ГОЛЯМ, а при висока скорост НЯМАЛЯВА!!
Коментиран от #58
00:03 26.06.2019
56 Ти да видиш
проба
проба
ред
два
три!
00:06 26.06.2019
57 Луд
До коментар #5 от "сектант":
Даже с презареждането пак Теслата ще победи.08:32 26.06.2019
58 Нито логика нито елементарни познания
До коментар #55 от "Каква е твоята логика":
Пич, в главата ти е такава каша че и Господ не може да ти помогне.Коментиран от #59
11:47 26.06.2019
59 Може да е каша
До коментар #58 от "Нито логика нито елементарни познания":
Но поне има нещо в моята глава, за разлика от твоята. така и не каза с какво не си съгласен с две думи дори не знаеш какво се случва при електродвигателите. Цялата ти логика се гради на факта че си мислиш че въртящият момент започва да намалява с увеличение на скоростта, КОЕТО НЕ Е ВЯРНО. въртящият момент започва да намалява чак при достигането на максималната мощност и номиналната обороти, които в случая с тесла са при около 200 километра в час. Хайде кажи кое от тези не е вярно?Коментиран от #60
13:39 26.06.2019
60 Каша и боза
До коментар #59 от "Може да е каша":
В главата ти е вакуум. Това което ни интересува е мощност. Мощност = въртящ момент х обороти. Гледаме графиката на въртящият момент като функция на оборотите и ни става ясно къде какво се случва. Моето сравнение беше между двата двигателя на ниски и на високи обороти. Тези графики са публикувани навсякъде по интернет, виж ги, сравни ги, помисли ако можеш, опитай се да си извадиш някакви изводи, сравни изводите с написаното както от теб така и от мен, пак помисли ако можеш и ако не те досрамее се върни да ръсиш мозък.Коментиран от #61
17:05 26.06.2019
61 Цялата логика ти е на обратно
До коментар #60 от "Каша и боза":
Ами погледни ги тези графики! Не ме карай аз да ги гледам, аз ти ги обяснявам с думи. Даваш ми линк на графика на електродвигател и ми казваш ето тук не си прав! Само че не можеш, защото съм прав. В един момент се оказва точно обратното на това което твърдиш. ДВГ с помощта на скоростната си кутия, още на първа предавка може да използва цялата си мощност при скорост от 50 км в час, а електродвигателя няма такъв шанс, защото ще достигне максималната си мощност чак при 200 км в час. Самият ти започваш поста си с "Мощност = въртящ момент х обороти." Много близко е до ума, ако го имаш, че при постоянен въртящ момент на електродвигателя, мощността зависи от оборотите, а при малки обороти на гумите, мощността също е малка и расте заедно със скоростта и оборотите на гумите.19:18 26.06.2019
62 Майка ти
До коментар #2 от "Teodor slepiq":
Кухар ! Бмв- то не е м8, а е само 850. Ти или си тъп, или нямаш идея кво пишеш. Стига си чопли носа, а отивай да се образоваш.09:57 01.07.2019