Last news in Fakti

27 Юни, 2019 17:45 9 984 53

BMW: Дизелът има поне още 20 години живот

  • bmw-
  • дизел-
  • клаус фрьолих

До 2025 г. всяко пето BMW ще бъде електрифицирано под една или друга форма, но това в никакъв случай не означава, че компанията смята да се откаже от двигателите с вътрешно горене, заявява членът на борда на директорите Клаус Фрьолих в интервю за Automotive News. Според мениджъра автомобили с дизелови мотори ще се произвеждат поне още 20 години, а с бензинови - 30.

Фрьолих смята, че масовото навлизане на електромобилите се възпрепятства от неразвитата инфраструктура в страни като Русия, западните части на Китай и Близкия Изток, а Европа предпочита хибриди. В САЩ пък коли на ток се купували предимно по крайбрежията, докато в централните щати се продавали повече хибриди от M-сериите.

"Преходът към електромобили се преекспонира. Колите на батерии са по-скъпи заради използваните в акумулаторите материали. Търсенето ще нараства, а с него и цените, като положението ще се влошава", смята Фрьолих.

Въпреки това обаче BMW планира известно отдръпване от дизеловия фронт. Компанията смята да се откаже от 3-цилиндровия дизел с обем 1.5 литра заради все по-строгите екологични норми в Европа. От гамата ще отпадне и чудовищният нафтов шестак с четири турбокомпресора и 400 к.с., който се монтира на M550d, 750d, X5 M50d и X7 M50d. Неговата роля ще бъде поета от аналогичен агрегат, но с три нагнетателя.

Преброени са и дните са 6.6-литровия V12, който бил икономически нерентабилен. Фрьолих обяснява, че BMW трябва да харчи хиляди евро за модернизирането на всеки произведен двигател от този тип, за да може да покрива стандартите за чистота, а се продавали само по около 5 000 бройки годишно. Бъдещето на 8-цилиндровите мотори обаче било гарантирано.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Адолф

    52 39 Отговор
    BMW-тата живеят до края а гараницията и след това мрът.

    Коментиран от #2, #3, #5, #12, #16

  • 2 асддса

    43 18 Отговор

    До коментар #1 от "Адолф":

    Така е, милионите БМВ-та извън гаранция по улиците са илюзия, лъжа на правителството.
  • 3 Хитлер

    31 13 Отговор

    До коментар #1 от "Адолф":

    Колега!нямаше какво да кажеш или?...... :)
  • 4 BMW - БЕШЕ КОЛА!

    29 18 Отговор
    От години е просто китайско недоразумение!
    Разкапват се дори и в гаранция. Вижте им спада в продажбите, има го официално публикуван!
    Хората не искат да си дават парите за купчина китайска пластмаса.
  • 5 МАК

    13 13 Отговор

    До коментар #1 от "Адолф":

    Абсолютно съгласен!!!но все пак с правилната подръжка може и повече от 20 години!!
  • 6 Този

    10 6 Отговор
    Хубаво е да си вярваш
  • 7 Инж.

    58 18 Отговор
    Всеки студент, втора година ДВГ му става ясно, че дизела е в пъти по екологичен и с най - високо КПД. Друг е въпросът, че останалите горива са реална фантазия...

    Коментиран от #8, #20, #26, #33, #39

  • 8 МАК

    31 16 Отговор

    До коментар #7 от "Инж.":

    Върви го обеснявай на АГУ сектата!!! Не си хаби думите!!!няма да бъдеш разбран!!!

    Коментиран от #13

  • 9 Bmw

    32 5 Отговор
    За кокво са ни тия ел миксери !! Какво опазване но околната среда ? Те още боклуцине не знаят къде да си изхвърлят , замарсяват океаните и моретата с тонове пластмаса , манг*алите се отопляват на гуми те за колите са се хванали ! Да не говорим от какви материали се прави батерията както и след дълга експлатация в най добрия случай не се зарежда !
  • 10 Bmw

    14 3 Отговор
    Тия правописни грешки не съм ги направил ,защото съм неграмотен ! От жегата е :D
  • 11 Ганьо

    11 18 Отговор
    Европейската комисия: "Още 20 години ще плащате акциз и ще живеете в нафтаджийска мизерия"

    Коментиран от #15

  • 12 КОГАТО НЕ МОЖЕШ НИЩО ДА КАЖЕШ

    6 4 Отговор

    До коментар #1 от "Адолф":

    ПО ТЕМАТА...ПРОСТО НЕ КАЗВАЙ..ОТВОРИ СИ ОЧИТЕ И ДРУГО ЩЕ ВИДИШ..
  • 13 иванчо

    26 12 Отговор

    До коментар #8 от "МАК":

    Тук не говорим за КПД-та. А за това което излиза отзад. А за България и димилниците по улиците въобще няма смисъл да се споменава. Дано скоро приемат закона за катализаторите и спиране на внос под евро 4

    Коментиран от #14

  • 14 МАК

    15 6 Отговор

    До коментар #13 от "иванчо":

    Да може и без екобоклуците!!!просто трябва качествена подръжка и горива каквито в Бг няма!! Няма да си осакатя колата заради разни измислени правителства!!! Когато изгонят Боклукойл от Бг и докарат фирма от ранга на Арал Германия тогава да имат претенций!!!

    Коментиран от #21

  • 15 МАК

    6 4 Отговор

    До коментар #11 от "Ганьо":

    Никой не те пита!!!

    Коментиран от #43

  • 16 Антон

    9 23 Отговор

    До коментар #1 от "Адолф":

    Ти грешиш за близо 2 години минах с моят автомобил, който е за първи път регистрирана в края на 2017-та година а е произведен в средата на същата година и минах вече 450000 км. Словом четири стотин хиляди километра и три пъти сменям съединител, а третия път преди педесет хиляди километра го смених. BMW X6 M 575 конски сили комбинирано гори бензин 8,5 л. на 100 километра и три пъти сменям дискове и накладки с съединител заедно, а гумите зимни и летни на по 50000 км. Зимни или летни. Преди тази кола с BMW X5 3.0i минах един милион и двеста хиляди километра, койтоо е произведен през 2005-та. Шофирам нормално и внимавам. Всеки лек автомобил има своите слаби места.

    Коментиран от #17

  • 17 гост

    19 8 Отговор

    До коментар #16 от "Антон":

    А може ли да не ни занимаваш с полюциите си по време на сън при отворен прозорец ??!!
  • 18 2323

    18 1 Отговор
    Да нямаш предвид трета кутия, тези не са ли автомат😁. Ти на морето бачкаш, а в София живееш, иначе тези километри не ми се връзват

    Коментиран от #25

  • 19 Ааааа

    14 3 Отговор
    И къде ги мина тези милион километра,на село ли😊
  • 20 Магистър

    6 6 Отговор

    До коментар #7 от "Инж.":

    Проблема, е че ги скопяват EGRи, DPFи, FAPове и какви ли още не системи за "събиране на финни прахови частици". Двигателя няма сила да "диша" и така колата грохва рано-рано.

    Коментиран от #23

  • 21 Ганьо

    9 2 Отговор

    До коментар #14 от "МАК":

    И ти как предлагаш да изгонят "Боклукоил" от БГ? И аз искам западен бензин, но по липса на такъв, карам на А100 от определена марка и нямам проблеми. Вярно, няма мощта на западния бензин, но не дими, не се задръства, не гори и капка масло и въобще не иска нищо друго освен още бензин и хубав път. А ти чакай симбиозата на енергийните картели с държавния апарат да се разпадне.... Ще има да чакаш....
  • 22 Така...

    14 11 Отговор
    ...нека на всички инж. и подобни разбирачи да е ясно. Дизеловият двигател няма място в лек автомобил. Писнало ми е да ги посрещам на ''репатраци'' всеки ден по няколко боклука, стари, нови, всякакви. Карайте си леките коли на бензин. Спрете да си въобразявате, че пестите...

    Коментиран от #24

  • 23 МАК

    5 1 Отговор

    До коментар #20 от "Магистър":

    Един да напише истинско мнение!!!
  • 24 МАК

    9 2 Отговор

    До коментар #22 от "Така...":

    Тия глупости си ги разправяй на китайците в Илиянци!!!има място и още как!!!

    Коментиран от #30

  • 25 Антонова му работа

    8 3 Отговор

    До коментар #18 от "2323":

    Какво са за Антон 616 км ВСЕКИ БОЖИ ДЕН! По поне 6 часа изкарва в шофиране. За 2 години е дал около 100 лв само за гориво, а за старото е дал 250 хил. лв. за гориво, ама иначе електромобилите са му скъпи.
  • 26 Акад.

    10 6 Отговор

    До коментар #7 от "Инж.":

    И в трети курс му става ясно защо го забраняват в държавите които държат на екологията.
  • 27 Вин Дизел

    16 13 Отговор
    Дизела е за трактори и камиони.
    За коли само бензин и газ.
    Екологията никой шофьор не го интересува, просто дизела е много неизгоден за лека кола.
    С цена 2,5-3 пъти над газта, а разход при идентични коли не повече от 20 процента в литрите. Сметката е лесна, само от горивото. Скъпите ремонти на дизела са му отделен минус.
    И който се прави на голям шофьор, че му е много важно колата да е пъргава, на бензин винаги е по-добре.

    Коментиран от #28, #29, #36

  • 28 МАК

    11 11 Отговор

    До коментар #27 от "Вин Дизел":

    Поредния посредствен отговор!!!никой не ви иска мнепието от вас АГУ сектата!!!
  • 29 Така...

    11 8 Отговор

    До коментар #27 от "Вин Дизел":

    ...напълни се с математици, които само смятат, как да спестят някой лев от гориво. Дизела в лек автомобил е просто пълен боклук. Прекалено сложен и претенциозен. Истината е само една: лека кола-чист бензин!
  • 30 Така...

    6 7 Отговор

    До коментар #24 от "МАК":

    ...пич, истина е, опитай да вденеш. Дизела има куп потенциални пробреми. Колите висят постоянно в сервизите. Спри да смяташ тоя разход. Прозрение!

    Коментиран от #31, #32

  • 31 МАК

    7 3 Отговор

    До коментар #30 от "Така...":

    Пич аз нямам проблем с мойта кола и не вися в сервизи!!! Тия къде висят в сервизи висят защото нямат понятие как се подържа турбодизел затова има последствия!! Така че ти си поредния с посредствено мнение които няма грам понятие!!!сорри!!

    Коментиран от #49

  • 32 Еднакви

    8 0 Отговор

    До коментар #30 от "Така...":

    А бензините нямат?
    Новите тех. дойдоха първо при дизелите обаче ако сравняваш нов дизел и бензин нещат са еднакви, скъпа подръжка. Имаше период в който бензина беше доста опростен но в момента е наблъскат със същите хай тех като и дизелът.
  • 33 Алфа Ромео

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "Инж.":

    Изби рибата с този коментар, за КПД-то поне си прав.
  • 34 Ти си прав и ти си прав всички сте прави

    5 2 Отговор
    Като чета коментарите всичките сте прави, както беше казал онзи съдия на всички ответници! В такъв случай само от BMW грешат, защото електронните са най простите от всички видове двигатели и при равни цени за покупка на нов автомобил, никой няма да предпочете трошливите бензини или дизели със скъпа поддръжка и скъпо гориво. А цените на батериите падат и ще продължават да падат. Под цени имам предвид себестойността на батериите, а не продажната цена. Ако смятат да си купуват батериите през трима прекупвачи, разбира се, че ще им вдигат цените спрямо търсенето и ще си продават продукцията на най-високата възможна цена. Ако стогодишните продължават да разчитат на външни доставчици, това ще им е началото на края. Разни стартъпи ще ги изместят от пазара за изключително кратко време. Nokia от лидер, само за две години стана аутсайдер.

    Коментиран от #38

  • 35 onq s konq

    11 9 Отговор
    Непрекъснато тук се говори за "Скъпа поддръжка" на Дизела.Ако обаче анализираме тая ОБЩА ФРАЗА,можем да диференцираме поддръжката като такава основно на КУПЕ и ХОДОВА ЧАСТ ,и ДВИГАТЕЛ.При сравняване на 2 ИДЕНТИЧНИ ПО МОЩНОСТ,МОДЕЛ И МАРКА автомобили в Бензинов и Дизелов вариант,разходите по Купе,Ходова част,Трансмисия следва да са ЕДНАКВИ,като разликата се свежда единствено при поддръжка на Двигатела.Вярно е че при Дизела има някои "по-скъпи части" в сравнение с Бензина което е логично поради принципа не действие/основно- по-високата степен на сгъстяване/,но за сметка на това те се чупят ДОСТА РЯДКО.Като прибавим обаче ОСНОВНАТА РАЗЛИКА-че АМОРТИЗАЦИЯТА при Бенз. коли е драстично по-голяма поради по-високите Обороти необходими за нормалното функц. на двигатела,като сложим в сметката и едно около 30-40% икономичност в полза на Дизела,мисля че коментар относно ИЗГОДНОСТТА при покупката на Дизел или Бензин определено е в полза на първия.

    Коментиран от #51

  • 36 Boxer

    4 7 Отговор

    До коментар #27 от "Вин Дизел":

    Така е. Но е добре за нас, че има и любители на дизела, иначе цената на газта, нямаше да е толкова ниска. Дизел бих карал, ако имам някакво подобие на бус и жуля по много километри на магистралите. С минимум 6 цилиндъра, щото комбинацията от трактор(4 цил.) и линейка(звукът от турбината), ми е жалка и смешна.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Язе

    2 2 Отговор

    До коментар #34 от "Ти си прав и ти си прав всички сте прави":

    Тогава ходи в мината и си направи сам батерия.

    Коментиран от #42

  • 39 Анонимен

    6 2 Отговор

    До коментар #7 от "Инж.":

    То черният пушек явно е някаква екстра.
  • 40 Байо

    6 1 Отговор
    Супер! Значи моя 20 годишен дизеляк ще изкара още 20 години. Здрави са си тези дизели, кой каквото ще да разправя!

    Коментиран от #41

  • 41 МАК

    3 1 Отговор

    До коментар #40 от "Байо":

    Даа стига да го подържаш правилно !!!
  • 42 Не ми трябват чак толкова много батерии

    2 0 Отговор

    До коментар #38 от "Язе":

    Че да тръгна от мините. Виж, при сериозните автомобилни производители които смятат да произвеждат електромобили да печелят от това, като tesla например, е напълно логично да почнат от мините и те точно това правят. Освен че са договорили да изкупуват всички количества за няколко години напред от вече съществуващи мини, купуват и разработват свои.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Дизел мен

    3 2 Отговор
    Имам пасат 1.9 тди 90 коня 96 год купих го от Австрия на 380000км сега е на 500000 преден капак вдигам само като го обслужват, също и мерцедес ц 220 цди 150 коня 2007год купих го от Италия на 570000км сега е на 730000км, и там е същото със разликата че още като го взех смених турбото за 1500лв, но всеки грамотен човек може да сметне колко съм спестил от разхода, и за разлика от разни Газпроми не се моля да палят зимата, да не говорим че на всяка изгорена бутилка газ зареждат и бензин който май не го смятат към разхода

    Коментиран от #50

  • 45 гост

    0 8 Отговор
    Още 20 години може да има дизели но само ако се използват за генериране на ток да си зареждам батериите на Теслата! Тесла е бъдещето, Тесла, Тесла и пак Тесла, до няколко години няма да има други марки на пазара.

    Коментиран от #48

  • 46 shhhh

    7 5 Отговор
    Ей тва с дизелите в България не го разбирам, караш 4-5 километра до работа, къде ти е икономията на тоя незагрял дизелов двигател? Къде ти е икономията да ти пада акумулатора всяка зима като падне -15 градуса? Като запуши някоя дюза, щото нафтата ни е тоооопп, особенно тая в тубите дето я взимаме от някъде. на 1 и 70? Като запуши ДПФ? А като смениш ЕГР или турбо или да кажем удари демферчето на съединителя...не е много икономично май а? Инженерчето - кви екологии кви КПДта, я се огледай кво излиза от ауспуха...в който и голям град в нашата татковина да съм ходил, все има някой дизелак дето така чади, че не виждаш какво се случва пред теб...айде със здраве...

    Коментиран от #47

  • 47 Дизел мен

    7 3 Отговор

    До коментар #46 от "shhhh":

    Ти имаш халюцинации пич, явно за разлика от теб аз не си ползвам колата само да ходя на работа, и съм дал 280лв за акумулатор Варта който ме кара вече 6 години без проблем, нафта от 1,70 не сипвам а само на Шел на 2.30, а минус 15градуса в бг е 10 дни в годината, от там следва извода че проблеми с дюзи нямам, а демпфери сменят най често некадърници които не могат да карат, дотук предполагам ти стана ясно че с твоите 4-5км на ден най ще си на сметка да си продадеш каквото караш и с тия пари да си хващаш такси много огорчен години

    Коментиран от #53

  • 48 Каква "Тесла"?

    3 0 Отговор

    До коментар #45 от "гост":

    Това не е кола, а недоразумение.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Така...

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Дизел мен":

    ...значи си много добър в сметките.
  • 51 Така...

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "onq s konq":

    ...просто се опитайте да игнорирате ''изгодноста'' и изберете обективно по-доброто.
  • 52 факт

    2 1 Отговор
    BMW и дизел!хахаха.........!А в България тази марка се кара предимно от де*ли!
  • 53 Ами

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Дизел мен":

    Да ти кажа шефката също кара нова с класа само че тя зарежда с тонове от лукоил. Търговия. И тя кара малко. А класа 8 г 20к километра. Шефа като счупи v8 ml я взема и навъртя 60к километра докато е в сервиза неговата. Затова взе с класа защото а класа взе да издава някакви звуци. 😆 Та приличате си. Ние обаче да ни е евтино за 10 г куп бараки. Вземам карам чупи хвърлям. За 1на изгорях 800 кинта мама и. Другите са ок. Имах 1на метан за 7г 3 двигателя акумулатор монбат полутягов. Да върти яко. Окачване постоянно се сменя нещо. Джанти не се броят. Ама корса 94 година. Толкова ръжда че няма как. Иначе повече от 200 кинта за мотор не съм давал. Съединител 125 нов комплект. Километра по 1но време спах в нея. Гадно е. Ама трябва пари и така. А вие ги харчите.