До 2025 г. всяко пето BMW ще бъде електрифицирано под една или друга форма, но това в никакъв случай не означава, че компанията смята да се откаже от двигателите с вътрешно горене, заявява членът на борда на директорите Клаус Фрьолих в интервю за Automotive News. Според мениджъра автомобили с дизелови мотори ще се произвеждат поне още 20 години, а с бензинови - 30.
Фрьолих смята, че масовото навлизане на електромобилите се възпрепятства от неразвитата инфраструктура в страни като Русия, западните части на Китай и Близкия Изток, а Европа предпочита хибриди. В САЩ пък коли на ток се купували предимно по крайбрежията, докато в централните щати се продавали повече хибриди от M-сериите.
"Преходът към електромобили се преекспонира. Колите на батерии са по-скъпи заради използваните в акумулаторите материали. Търсенето ще нараства, а с него и цените, като положението ще се влошава", смята Фрьолих.
Въпреки това обаче BMW планира известно отдръпване от дизеловия фронт. Компанията смята да се откаже от 3-цилиндровия дизел с обем 1.5 литра заради все по-строгите екологични норми в Европа. От гамата ще отпадне и чудовищният нафтов шестак с четири турбокомпресора и 400 к.с., който се монтира на M550d, 750d, X5 M50d и X7 M50d. Неговата роля ще бъде поета от аналогичен агрегат, но с три нагнетателя.
Преброени са и дните са 6.6-литровия V12, който бил икономически нерентабилен. Фрьолих обяснява, че BMW трябва да харчи хиляди евро за модернизирането на всеки произведен двигател от този тип, за да може да покрива стандартите за чистота, а се продавали само по около 5 000 бройки годишно. Бъдещето на 8-цилиндровите мотори обаче било гарантирано.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Адолф
Коментиран от #2, #3, #5, #12, #16
17:49 27.06.2019
2 асддса
До коментар #1 от "Адолф":
Така е, милионите БМВ-та извън гаранция по улиците са илюзия, лъжа на правителството.17:52 27.06.2019
3 Хитлер
До коментар #1 от "Адолф":
Колега!нямаше какво да кажеш или?...... :)17:56 27.06.2019
4 BMW - БЕШЕ КОЛА!
Разкапват се дори и в гаранция. Вижте им спада в продажбите, има го официално публикуван!
Хората не искат да си дават парите за купчина китайска пластмаса.
18:24 27.06.2019
5 МАК
До коментар #1 от "Адолф":
Абсолютно съгласен!!!но все пак с правилната подръжка може и повече от 20 години!!18:25 27.06.2019
6 Този
18:29 27.06.2019
7 Инж.
Коментиран от #8, #20, #26, #33, #39
18:43 27.06.2019
8 МАК
До коментар #7 от "Инж.":
Върви го обеснявай на АГУ сектата!!! Не си хаби думите!!!няма да бъдеш разбран!!!Коментиран от #13
18:47 27.06.2019
9 Bmw
18:55 27.06.2019
10 Bmw
18:57 27.06.2019
11 Ганьо
Коментиран от #15
19:00 27.06.2019
12 КОГАТО НЕ МОЖЕШ НИЩО ДА КАЖЕШ
До коментар #1 от "Адолф":
ПО ТЕМАТА...ПРОСТО НЕ КАЗВАЙ..ОТВОРИ СИ ОЧИТЕ И ДРУГО ЩЕ ВИДИШ..19:12 27.06.2019
13 иванчо
До коментар #8 от "МАК":
Тук не говорим за КПД-та. А за това което излиза отзад. А за България и димилниците по улиците въобще няма смисъл да се споменава. Дано скоро приемат закона за катализаторите и спиране на внос под евро 4Коментиран от #14
19:13 27.06.2019
14 МАК
До коментар #13 от "иванчо":
Да може и без екобоклуците!!!просто трябва качествена подръжка и горива каквито в Бг няма!! Няма да си осакатя колата заради разни измислени правителства!!! Когато изгонят Боклукойл от Бг и докарат фирма от ранга на Арал Германия тогава да имат претенций!!!Коментиран от #21
19:28 27.06.2019
15 МАК
До коментар #11 от "Ганьо":
Никой не те пита!!!Коментиран от #43
19:45 27.06.2019
16 Антон
До коментар #1 от "Адолф":
Ти грешиш за близо 2 години минах с моят автомобил, който е за първи път регистрирана в края на 2017-та година а е произведен в средата на същата година и минах вече 450000 км. Словом четири стотин хиляди километра и три пъти сменям съединител, а третия път преди педесет хиляди километра го смених. BMW X6 M 575 конски сили комбинирано гори бензин 8,5 л. на 100 километра и три пъти сменям дискове и накладки с съединител заедно, а гумите зимни и летни на по 50000 км. Зимни или летни. Преди тази кола с BMW X5 3.0i минах един милион и двеста хиляди километра, койтоо е произведен през 2005-та. Шофирам нормално и внимавам. Всеки лек автомобил има своите слаби места.Коментиран от #17
19:46 27.06.2019
17 гост
До коментар #16 от "Антон":
А може ли да не ни занимаваш с полюциите си по време на сън при отворен прозорец ??!!20:01 27.06.2019
18 2323
Коментиран от #25
20:37 27.06.2019
19 Ааааа
20:53 27.06.2019
20 Магистър
До коментар #7 от "Инж.":
Проблема, е че ги скопяват EGRи, DPFи, FAPове и какви ли още не системи за "събиране на финни прахови частици". Двигателя няма сила да "диша" и така колата грохва рано-рано.Коментиран от #23
21:21 27.06.2019
21 Ганьо
До коментар #14 от "МАК":
И ти как предлагаш да изгонят "Боклукоил" от БГ? И аз искам западен бензин, но по липса на такъв, карам на А100 от определена марка и нямам проблеми. Вярно, няма мощта на западния бензин, но не дими, не се задръства, не гори и капка масло и въобще не иска нищо друго освен още бензин и хубав път. А ти чакай симбиозата на енергийните картели с държавния апарат да се разпадне.... Ще има да чакаш....21:27 27.06.2019
22 Така...
Коментиран от #24
22:12 27.06.2019
23 МАК
До коментар #20 от "Магистър":
Един да напише истинско мнение!!!22:28 27.06.2019
24 МАК
До коментар #22 от "Така...":
Тия глупости си ги разправяй на китайците в Илиянци!!!има място и още как!!!Коментиран от #30
22:29 27.06.2019
25 Антонова му работа
До коментар #18 от "2323":
Какво са за Антон 616 км ВСЕКИ БОЖИ ДЕН! По поне 6 часа изкарва в шофиране. За 2 години е дал около 100 лв само за гориво, а за старото е дал 250 хил. лв. за гориво, ама иначе електромобилите са му скъпи.23:15 27.06.2019
26 Акад.
До коментар #7 от "Инж.":
И в трети курс му става ясно защо го забраняват в държавите които държат на екологията.23:46 27.06.2019
27 Вин Дизел
За коли само бензин и газ.
Екологията никой шофьор не го интересува, просто дизела е много неизгоден за лека кола.
С цена 2,5-3 пъти над газта, а разход при идентични коли не повече от 20 процента в литрите. Сметката е лесна, само от горивото. Скъпите ремонти на дизела са му отделен минус.
И който се прави на голям шофьор, че му е много важно колата да е пъргава, на бензин винаги е по-добре.
Коментиран от #28, #29, #36
23:58 27.06.2019
28 МАК
До коментар #27 от "Вин Дизел":
Поредния посредствен отговор!!!никой не ви иска мнепието от вас АГУ сектата!!!00:20 28.06.2019
29 Така...
До коментар #27 от "Вин Дизел":
...напълни се с математици, които само смятат, как да спестят някой лев от гориво. Дизела в лек автомобил е просто пълен боклук. Прекалено сложен и претенциозен. Истината е само една: лека кола-чист бензин!01:33 28.06.2019
30 Така...
До коментар #24 от "МАК":
...пич, истина е, опитай да вденеш. Дизела има куп потенциални пробреми. Колите висят постоянно в сервизите. Спри да смяташ тоя разход. Прозрение!Коментиран от #31, #32
01:42 28.06.2019
31 МАК
До коментар #30 от "Така...":
Пич аз нямам проблем с мойта кола и не вися в сервизи!!! Тия къде висят в сервизи висят защото нямат понятие как се подържа турбодизел затова има последствия!! Така че ти си поредния с посредствено мнение които няма грам понятие!!!сорри!!Коментиран от #49
01:55 28.06.2019
32 Еднакви
До коментар #30 от "Така...":
А бензините нямат?Новите тех. дойдоха първо при дизелите обаче ако сравняваш нов дизел и бензин нещат са еднакви, скъпа подръжка. Имаше период в който бензина беше доста опростен но в момента е наблъскат със същите хай тех като и дизелът.
06:19 28.06.2019
33 Алфа Ромео
До коментар #7 от "Инж.":
Изби рибата с този коментар, за КПД-то поне си прав.06:52 28.06.2019
34 Ти си прав и ти си прав всички сте прави
Коментиран от #38
07:30 28.06.2019
35 onq s konq
Коментиран от #51
07:31 28.06.2019
36 Boxer
До коментар #27 от "Вин Дизел":
Така е. Но е добре за нас, че има и любители на дизела, иначе цената на газта, нямаше да е толкова ниска. Дизел бих карал, ако имам някакво подобие на бус и жуля по много километри на магистралите. С минимум 6 цилиндъра, щото комбинацията от трактор(4 цил.) и линейка(звукът от турбината), ми е жалка и смешна.07:38 28.06.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Язе
До коментар #34 от "Ти си прав и ти си прав всички сте прави":
Тогава ходи в мината и си направи сам батерия.Коментиран от #42
10:15 28.06.2019
39 Анонимен
До коментар #7 от "Инж.":
То черният пушек явно е някаква екстра.11:35 28.06.2019
40 Байо
Коментиран от #41
12:19 28.06.2019
41 МАК
До коментар #40 от "Байо":
Даа стига да го подържаш правилно !!!12:31 28.06.2019
42 Не ми трябват чак толкова много батерии
До коментар #38 от "Язе":
Че да тръгна от мините. Виж, при сериозните автомобилни производители които смятат да произвеждат електромобили да печелят от това, като tesla например, е напълно логично да почнат от мините и те точно това правят. Освен че са договорили да изкупуват всички количества за няколко години напред от вече съществуващи мини, купуват и разработват свои.12:50 28.06.2019
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Дизел мен
Коментиран от #50
14:46 28.06.2019
45 гост
Коментиран от #48
17:03 28.06.2019
46 shhhh
Коментиран от #47
17:55 28.06.2019
47 Дизел мен
До коментар #46 от "shhhh":
Ти имаш халюцинации пич, явно за разлика от теб аз не си ползвам колата само да ходя на работа, и съм дал 280лв за акумулатор Варта който ме кара вече 6 години без проблем, нафта от 1,70 не сипвам а само на Шел на 2.30, а минус 15градуса в бг е 10 дни в годината, от там следва извода че проблеми с дюзи нямам, а демпфери сменят най често некадърници които не могат да карат, дотук предполагам ти стана ясно че с твоите 4-5км на ден най ще си на сметка да си продадеш каквото караш и с тия пари да си хващаш такси много огорчен годиниКоментиран от #53
19:08 28.06.2019
48 Каква "Тесла"?
До коментар #45 от "гост":
Това не е кола, а недоразумение.20:20 28.06.2019
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Така...
До коментар #44 от "Дизел мен":
...значи си много добър в сметките.22:49 28.06.2019
51 Така...
До коментар #35 от "onq s konq":
...просто се опитайте да игнорирате ''изгодноста'' и изберете обективно по-доброто.22:51 28.06.2019
52 факт
07:15 29.06.2019
53 Ами
До коментар #47 от "Дизел мен":
Да ти кажа шефката също кара нова с класа само че тя зарежда с тонове от лукоил. Търговия. И тя кара малко. А класа 8 г 20к километра. Шефа като счупи v8 ml я взема и навъртя 60к километра докато е в сервиза неговата. Затова взе с класа защото а класа взе да издава някакви звуци. 😆 Та приличате си. Ние обаче да ни е евтино за 10 г куп бараки. Вземам карам чупи хвърлям. За 1на изгорях 800 кинта мама и. Другите са ок. Имах 1на метан за 7г 3 двигателя акумулатор монбат полутягов. Да върти яко. Окачване постоянно се сменя нещо. Джанти не се броят. Ама корса 94 година. Толкова ръжда че няма как. Иначе повече от 200 кинта за мотор не съм давал. Съединител 125 нов комплект. Километра по 1но време спах в нея. Гадно е. Ама трябва пари и така. А вие ги харчите.22:03 02.07.2019