14 Септември, 2010 10:43 5 035 2

Сглобен от части - Yamaha FZ8 2010

  • kawasaki z750-
  • triumph street triple-
  • fz6 s2-
  • fz6 fazer-
  • yamaha

Първият модел мотоциклет на Yamaha от серията Fazer - FZS600, както и последвалите го модели винаги са представлявали образ на скъп мотор – такъв, с който може да си прекараме забавно навсякъде и по всяко време. Сега обаче се появиха моторите XJ6 и Diversion, които запълват нишата на по-евтиния пазар и дългосрочно се настаниха там след спирането на FZ6 S2 и FZ6 Fazer. Yamaha представя нов мотоциклет - FZ8 и полу голата версия - FZ8 Fazer. Освен че работният капацитет сега е увеличен до 779 куб.см, FZ8 покорява пазара с подобрение в работата на машината, както и с нова рама и шарнир от лята сплав и не много евтина ценова табелка.

Макар да е предназначена главно за мотористите в Европа, където мотоциклетът на Kawasaki  Z750 владее продажбите, машината на Yamaha има своите заслуги, които трябва да бъдат оценени подобаващо. Например не е толкова стряскащо като да се качиш на 1000 кубиковото чудовище FZ1 1000 – просто всеки може да яхне мотора и да се забавлява. Като цяло мотоциклетът от японския производител заслужава висока оценка, но цената от £7920 оставя голяма дупка за по-евини машини като Kawasaki Z750, Triumph Street Triple и др.

 Двигател

Мотоциклетът FZ8 има същия картер като на 1000 кубиковия модел FZ1, но има олекотен колянов вал за по-бърза реакция на двигателя, а размера на цилиндъра е намален, за да се постигне намаляването и на работния обем от 1000 до 779 куб.см. Ходът на буталото остава същия, което дава на FZ8 безпроблемно каране подсилено с безупречна работа на горивото. Заявените 106 кн.с. и 81 Nm въртящ момент не заучат много за днешните стандарти. Все пак, ако искате повече мощност е по-добре да се насочите към FZ1 със 150 кн.с. От друга страна, ако искате да не сваляте усмивките от лицата си и да имате книжка за по-дълго – по-добрият избор е FZ8.

Каране и управление

Моторът Yamaha FZ8 има тип спортно шаси и шарнир. Именно за това остава загадка защо японците не са направили предното окачване да бъде регулируемо, а само задното. Отговорът на марката е, че е по-добре, ако мотористите не променят сами окачването на мотоциклетите си. Отпред возията се усеща наистина мека и плавна особено при спиране. За сметка на това няма особено добро усещане на ездача за предната Bridgestone BT021 гума. Задната не е толкова зле.

Освен окачването, FZ8 е конструиран за лесно управление, използвайки шаси, базирано на онова на FZ1. Щастливият моторист е онзи, който се шмугва измежду колите в натоварения градски трафик като стрела, а FZ8 е Бог в това отношение.

Оборудване

Алуминиевата рама и шарнир са компоненти, с които може да се хвалите – по-голямата част от конкурентните мотори използват стоманена, тръбовидна рама и шарнири. Останалото от мотоциклета е стандартно (буквално). Можем да кажем, че Yamaha FZ8 е смесица от всичко – двигател от FZ1, стопове отново от FZ1, предна гума от XJ, преден фар от XJ6, навигация от FZ (макар и с различен заден фон), предни спирачки на старата R1 и т.н. Новата технология идва от дължината на цилиндрите – 2 и 3 са дълги, а 1 и 4 по-къси. Това е направено с цел да се подобри работата на мотора на средни обороти. Шок! Дори ужас! Колкото и да ни е трудно да повярваме в изпускателната система на FZ8 няма Exup клапа. Вместо нея, тръбите на ауспуха са най-тънките и дълги, отколкото на който и да е мотоциклет Yamaha  до сега.

FZ8 Fazer има щастието да има някой друг спойлер повече, което върши прекрасна работа на по-дълги преходи.

Качество и издръжливост

Компактна, стегната, серията FZ идва с дълга история на качество и здравина. Както казахме, моторът е сглобен от различни части на други байкове и винаги има шанс нещо да не издържи. Шансът може да не е голям, но именно това не бихте искали да се случи на новият ви мотор, кола, компютър и т.н.

Цена

Е, стана дума и за цената. £7920 (18 000 лв.) за Yamaha FZ8 си е много. Доказателството е, че има достатъчно голям брой мотоциклети, които предлагат същите, ако не и по-добри характеристики и то за по-малко пари - Suzuki Bandit 1250 за £6099 (13 900 лв.), Aprilia Shiver - £6150 (14 000 лв.) и още други.


История на модела

1998-2004: FZS600 Fazer
2000-2001: FZS600-S Fazer (серия със специална боя)
2003-2007: FZ6 Fazer
2004-2007: FZ6
2007-2010: FZ6 S2
2007-2010: FZ6 Fazer S2

Технически характеристики

Макс. мощност 106 кн.с.
Макс. въртящ момент 211 кг.
Тегло
81 Nm
Височина на седалката 815 мм.
Капацитет на резервоара
17 литра
Единица за разстояние мили
Работен обем 779 куб.см.
Характеристики на двигателя водно охлаждане, DOHC, 16 клапанен, четиритактов, редови, четирицилиндров. Шест степенна скоростна кутия.

Рама лят алуминий – рама и шарнир
Предно окачване нерегулируемо
Задно окачване не изцяло регулируемо
Предни спирачки 310 мм. дискове с 4 бутални спирачни апарати
Задни спирачки 267 мм. диск с еднобутален спирачен апарат
Размер на предна гума 120/70 x 17
Размер на задна гума 180/55 x 17


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 нагърмян

    1 2 Отговор
    Добра машина за начинаещи
  • 2 анонимен

    3 1 Отговор
    DUCATI