Новини

Червеното прасе на Mercedes

Публикувана: 16 Септември, 2019 12:52
22 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5726
Червеното прасе на Mercedes
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.3 от 14 гласа.

Франкфурт, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

В една от залите на панаирния център във Франкфурт е изложена една доста по-различна експозиция. Става дума за ретро и класически автомобили, много от които са доста ценни, но един екземпляр привлече вниманието ни със своята история. Става дума AMG Mercedes-Benz 300SEL W109, произведен през далечната 1971 година.

Този автомобил е наричан "Червеното прасе" и именно с него започва историята на AMG. През 1971 година компанията вади сериозно доработен Mercedes с V-образен осемцилиндров двигател. Агрегатът е с обем от 6.8 литра и развива впечатляващите за онова време 428 конски сили.

Червеното прасе на Mercedes

Първата поява на тази кола е по време на маратонското състезание на пистата Спа в Белгия, където въпросният Mercedes-Benz 300SEL W109 неочаквано се класира на второ място в общото класиране. За съжаление днес оригиналът не е запазен.

Автомобилът е продаден на авиационен пилот, който превръща състезателната кола в изпитателен стенд, а след това с лека ръка я праща за скрап. Сега, във Франкфурт е изложена абсолютно точна реплика на "Червеното прасе", дало началото на забележителната история на подразделението AMG.

Червеното прасе на Mercedes

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.3 от 14 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Марио
1 Отговор
Уникална красота, няма вече такива коли.

Коментиран от #4, #13


Оценка:
-6 +54

РЗС
2 Отговор
430 коня от мерц, по времето когато цивилните руснаци са били още на кон/крава/бивол с каруца

Коментиран от #19


Оценка:
-21 +41

Ивайло
3 Отговор
Какво да кажа - конската глава, както го наричха този модел, си е класика!!! Особено пък тази разработка, дала началото на АМГ подразделението, заслужава своето място в историята на автомобилостроенето!!!

Коментиран от #8


Оценка:
-0 +35

Краси
4 Отговор

До коментар #1 от "Марио":


Има една такава в гаража ми... Само дето не е АМГ... и цвета е златист. Уникат от 1971 година. Два или три пъти в годината го изкарвам за кеф...

Коментиран от #9


Оценка:
-2 +30

qwerty
5 Отговор
Съседът (шодьор на ТИР по"онова време" имаше оранцева 123-ка, а беше осравил на леля Милка (жена му) ей талова дизелово, атмосферно, черно, черна кожа и бяла булана тип овча кожа на предните седалки. Километража приличаше на радиоточка - вертикално издигаща се стрелкка по цирерблата. Беше вълшебен. Много хора хвалят 124, но това беше ogerengineered.

Коментиран от #14


Оценка:
-2 +11

Дъ Клаш
6 Отговор
Квото и да правят китайците си ги папкат процент по процент.Вече държат 15 % от Даймлер.

Коментиран от #7


Оценка:
-4 +5

Ввв
7 Отговор

До коментар #6 от "Дъ Клаш":


Китайците папкат единствено ориз,даже и тва е лукс:)

Коментиран от #10, #11


Оценка:
-3 +6

Танко
8 Отговор

До коментар #3 от "Ивайло":


Не съм съвсем сигурен ,но "конска глава " не е ли W114/8?

Оценка:
-1 +2

Бенц фен
9 Отговор

До коментар #4 от "Краси":


Много искам да взема един W115 220D от 1973-та защото попаднах на екземпляр в оригинално състояние.Не знам обаче цените на резервните части и дали изобщо се намират такива.Ако ми дадеш някаква информация ще ти бъда много благодарен.

Коментиран от #15, #17


Оценка:
-1 +4

10
Този коментар е премахнат от модератор
Дъ Клаш
11 Отговор

До коментар #7 от "Ввв":


Беше тва беше.Ако не са китайските продажби пиши ФВ бегало.За другите да нИ говорим.

Оценка:
-1 +4

Uio
12 Отговор
Интересно кой ли е завършил на първо място в състезанието за издръжливост на Спа?

Коментиран от #16, #18


Оценка:
-1 +2

Хайл
13 Отговор

До коментар #1 от "Марио":


Наистина невероятен автомобил-виждал съм 300 sel 6.3 просто е красива кола

Оценка:
-1 +3

Хайл
14 Отговор

До коментар #5 от "qwerty":


Това не е било 123 а 190 с вертикалния километраж

Оценка:
-1 +3

Хайл
15 Отговор

До коментар #9 от "Бенц фен":


Цените силно варират-има и за 500 лв и за 50 000 защото била "ретро и за ценители",демек "търся будали да взема много пари" части се намират на добри цени

Оценка:
-2 +2

На мюмюн брат му
16 Отговор

До коментар #12 от "Uio":


Пешо къдравия с ЗаЗ 966-справка в нета 🤣

Оценка:
-1 +1

Реставратора
17 Отговор

До коментар #9 от "Бенц фен":


1.Какви части ти трябват?
2.Части има бол!Разни и разнообразни!
3.Ако нещо го няма се прави ново :) все пак това е кола и не е правена от извънземни,но ти трябват точните хора.
4.Като те чета имаш мерак,но само с това не става!Искат се и кинти и то доста.
5.Иска се и време,а за да го имаш трябва да имаш кинти!
6.Ако някоя от точките не ти допада,по-добре се откажи и си намери друго занимание!

Коментиран от #20


Оценка:
-0 +6

майстора
18 Отговор

До коментар #12 от "Uio":


Срам ги е да напишат кой е бил на първо място

Оценка:
-0 +0

19
Този коментар е премахнат от модератор
Бенц фен
20 Отговор

До коментар #17 от "Реставратора":


Финансовото ми състояние е стабилно но за да запазя колата и за бъдеще искам да знам дали реално има предлагане на оригинални части,все пак модела е произведен преди 46 години...

Коментиран от #21, #22


Оценка:
-0 +0

Реставратора
21 Отговор

До коментар #20 от "Бенц фен":


Пак не си написал какви точно части ти трябват,НО може би питаш за хрома по колата или по-точно казано лайсни,гривни на фаровете,брони предна решетка и.т.н.Всичко това го има ново,нооо......!
1.Броня от Мерцедес - по-спомен 7-8000€
2.броня от Китай или Виетнам - Фак ОФФ 1000-1500$
3.втора употреба - която се реставрира и става нова 1200 до 1700лв.без цената на бронята.
3-ти варянт е най-добрия,аз незнам някой да си е купувал броня от Мерцедес.От Китай да,правят го разни разбирачи който си мислят че ще купят кола за 5000€ от някоя плевня искат да е направят за още 5000-7000хил.лв. И да продават за 50-60000€ да ама не става.Цената на колата пада в пъти от покупка на фалшиви части,скапан бояджия,гадна тапицерия и матеряли за стотинки.
Качествен бояджия + тенекиджия без да полагат кит все едно ти шпакловат стените може да ти струва между 7-15000лв.защото тези коли ги гледат и на скенер колко кит има,колкото повече толкова по и пада цената.
Тапицер там цената също хапе като говорим за качество.
Колкото по кадърно и качествено е реставриран автомобила толкова грижи няма да имаш че и куп пари можеш да изкараш след време когато искаш да се разделиш с него.Дано ти е стигнало това което ти написах.

Оценка:
-0 +0

Реставратора
22 Отговор

До коментар #20 от "Бенц фен":


Ако те кефи колата и имаш готин гараж скачай смело в нея :) и не мисли за части и дали ще се развали,по вероятно е да ти се скапе новият Мерцедес от 2015-19г.Да не говорим,че ако спреш до нов такъв погледите ще са в старият Мерцедес.На скоро реставрирах DKW F7 - 1937г. а преди това BMW-501 тези автомобили са много по-стари така че частите са ти най-малък проблем.Успех!

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Дидие Дешан
Селекционерът на Франция отговаря на въпрос на журналист за победата на България над "петлите" през 1993-та година
Не помня мача от 1993-та година"

Още бисери
ТОП 5