Вече повече от 35 години баварската трета серия е истински бестселър. Това се доказа от вече пет поколения на модела, като първото, носещо индекс E21, се появява през далечната 1975 година. Сега на ход е шестата генерация, обозначена с индекс F30. Този автомобил вече се предлага на нашия пазар в три бензинови и четири дизелови версии. Тестът, който направихме, засяга най-икономичната трета серия или по-конкретно ще си говорим за BMW F30 320d EfficientDynamics Edition.
Екстериор
Всяко следващо поколение на модела става по-бързо, по голямо и по-луксозно. Неведнъж сме споменавали, че външният вид е въпрос на вкус, но що се отнася до новата тройка, можем да кажем, че промените са доста и в същото време не са радикални. Основните са в предната част. Там на очи се набиват новите издължени светлини, релефният капак, по-голямата радиаторна решетка и иновативната броня. Всичко това създава усещане за динамика и като цяло по-широк автомобил.
Профилът на F30 впечатлява не по-малко. Доволно дългата дъгообразна линия на капака плавно преминава в т.нар. А-колонка. Ако човек се абстрахира от това, че автомобилът разполага с четири врати, ясно се вижда, че профилът има доста общо с този на Z4. Линията е ефектно завършена от повдигнатия край на багажника - атрибут, познат на феновете от моделите E36 и E46. Като цяло може да се каже, че новата тройка е по-лека и по-динамична от предшественика си.
Интериор
Вътрешното пространство впечатлява с доста по-малко индивидуалност. В него се откриват характерни за всички модели на марката елементи. Там са налични детайли както от по-евтината "единичка", така и по-скъпите и луксозни 5er и 7er. Като цяло салонът е фирмено идентичен, впечатлява с функционалност и с повишен простор. Последното е особено видно в задната част. Един от основните недостатъци на предшественика беше именно по-малкото пространство в задната част на пасажерския отсек.
Сега това е поправено и F30 раполага с оптимален по размери салон. Всъщност увеличението отзад е само 1.5 см, но пълноразмерни пасажери не се чувстват некомфортно. Багажният обем е нараснал с 20 литра. За качеството на материалите и това на самата сглобка едва ли е нужно да говорим много. То е на познатото прецизно немско ниво и в купето няма да чуете никакви паразитни звуци и неприятни поскърцвания. Салонът е добре обезшумен, уредите са информативни, а седалките са ергономични. Не са големи, но се характеризират с добри настройки и изразена странична поддръжка.
Двигател и ходови характеристики
Без да се колебаем можем да кажем, че съвременните дизелови мотори на BMW са едни от най-добрите, отлично съчетаващи динамика и икономичност. Това с пълна сила важи за дизеловата версия 320d EfficientDynamics Edition. Този агрегат, заедно с осемстепенната автоматична скоростна кутия на ZF, впечатлява с ниски децибели, отлично ускорение и доускорение и реален среден разход около пет литра. При идеални пътни условия разходът на гориво пада и до четри литра на сто километра пробег.
Новата тройка отстъпва по коефициент на съпротивление на рекордьора C207 на Mercedes-Benz с неговия Cx=0.24, но с показател 0.26 си остава един от най-обтекаемите автомобили в този клас. Това несъмнено допринася за пестеливото изразходване на горивото. Използването на иновационни материали води до олекотяване на купето с 40 килограма, което наред с досега изброените качества и с помощта на EfficientDynamics системите правят новата тройка наистина динамичен и същевременно икономичен автомобил.
Що се отнася до возията, то предимство на новота тройка се усеща, когато попаднеш с автомобила на гладък планински път. Устойчивостта на колата в остри завои е много добра. Возията е малко по-твърда от тази на C-Klasse, например, но не е причина за дискомфорт.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Rotary
12:37 18.06.2012
2 Petko
Коментиран от #44
12:45 18.06.2012
3 тони
12:51 18.06.2012
4 ???????????
Предишното било тясно отзад и сега като вдигнали с 1,5 см мястото вече е невероятно просторно.
Това е една от най неудобните коли в този клас за возене отзад.
Относно материалите в базовия модел където кожи няма нещата са като Форд и Опел.Материалите са същите.
Абе въобще като погледнеш цифроманията започваш да се чудиш защо точно искат толкова много пари.
12:57 18.06.2012
5 Сако
Тройката е отличен автомобил
13:07 18.06.2012
6 Марио
Коментиран от #9, #43
13:15 18.06.2012
7 BM-Power
13:17 18.06.2012
8 ML 320 CDI
Коментиран от #27
13:38 18.06.2012
9 520 zender
До коментар #6 от "Марио":
Абе момче,БМВ е лидер при дизеловите двигатели.Разбра ли-ЛИДЕР.Дори моя 11 годишен шестак може да постигне 6 на 100 при 227кс.Единствено Мерцедес може да се мери с БМВ при дизелите.Осем предавки в средния клас....нямам думи.Тука хората ти казват ако караш икономично а не да го настъпваш до дупка.Ма то и да го настъпваш до дупка пак няма да прекрачи 8 на 100.Който не ми вярва значи изобщо не е карал модерен дизел на БМВ.Ако не се лъжа в един от броевете на ауто билд 320д спечели по икономичност срущу бенц макар че неговия пък разход беше 4.2 или нещо такова.Абе това са царете на дизела.Ноооо,трябва да призная-БМВ срува скъпо и Форд е алтернатива.Затова пък Форд никога няма да има толкова модерни дизели.А премиум,не,Опел и Форд не са толкова премиум марки колкото е БМВ-Затова и цената е доста солена.Както винаги съм казвал,БМВ не е за всеки-има и други марки на тоя свят като Киа примерно с култовия 1.7crdi ха ха ха...по-добър двигател има от на 320д ха ха ха..14:18 18.06.2012
10 ahaha
320i - 13.5gradsko 7.3izvun
328i - 15 gradsko 8.5izvun
335i - 19 gradsko 10 izvun
316d - 8.5 gradsko 6.2izvun
318d - 9 gradsko 6.5izvun
320d -10.6 gradsko 7izvun
efficient dinamics? -1L gradsko
Коментиран от #11, #12
14:23 18.06.2012
11 520 зендер
До коментар #10 от "ahaha":
Мноооого си зле.Ама не си само ти,тука и други като тебе има.Бая си схванатичък бе момко младичък и зеленичък.Чувал си вероятно от някъде че има марка БМВ ама за кво става на въпрос изобщо не чаткаш...Тез данни като се напуши ли ги измисли.Хората са ти написали на чист български за кво иде реч обаче ти пак тука скачаш с некви прости писания.14:28 18.06.2012
12 520 zender
До коментар #10 от "ahaha":
От далеч ти личи че баварски дизел не си и помирисвал.Изобщо и понятие си нямаш от комън-реил пък да не отварям дума за каскадно пълнене.Апък за 550д изобщо не ми се говори че то туй е доста над капацитета ти и неможеш го усвои като информация па камо ли да го асимилираш...14:32 18.06.2012
13 ahaha
Коментиран от #16
14:38 18.06.2012
14 каду
14:42 18.06.2012
15 ивански
14:45 18.06.2012
16 520 зендер
До коментар #13 от "ahaha":
Ти пак си излизай.Все ще влезеш пак че да прочетеш нещо.Аз картинки гледам ама и без тях зная как горят дизеловите баварци.И не говоря за ТДС-ите.Ти мене не ме убеждавай в твоите глупости.Аз точно дизелово БМВ карам тъй че ходи ги приказвай тия на аверите в местната кръчма.Да за бензиновите петици и седмици съм съгласен-горят много.Ама тук става въпрос за дизел и хората са ти написали среден разход ама не да го юркаш туй 320д ами да караш разумно.При тези осем скорости няма как да не падне разхода.Това дето ми приказваш за седмиците е така щото са много мощни тежки и с по-малко скорости-говоря за предходното поколение.14:46 18.06.2012
17 каду
14:47 18.06.2012
18 ивански
Коментиран от #20
14:49 18.06.2012
19 520 зендер
14:51 18.06.2012
20 520 зендер
До коментар #18 от "ивански":
Ма то ти никога не си имал че да знаеш как е с нов автомобил14:52 18.06.2012
21 520 зендер
14:59 18.06.2012
22 ивански
Коментиран от #25
15:21 18.06.2012
23 BMW
16:08 18.06.2012
24 BMW
Коментиран от #26, #59
16:14 18.06.2012
25 520 зендер
До коментар #22 от "ивански":
Даже изобщо кола нямаш-личи си отвсякъде..16:15 18.06.2012
26 520 зендер
До коментар #24 от "BMW":
Ти 8 предавки имаш ли в твоето Е46.Това е дизел и то комън-реил бе.Не е бензин.И говорим за икономично каране.Коментиран от #29
16:16 18.06.2012
27 ico
До коментар #8 от "ML 320 CDI":
ми то в града на 7-8 предавка може да падне и под 3,5 на 10016:20 18.06.2012
28 BMW
Коментиран от #30
16:20 18.06.2012
29 Петър
До коментар #26 от "520 зендер":
Колега, не се впрягай толкова. Тук пишат разни, които на ново BMW не са и може и никога да не се качат. Единият карал 30 годишно BMW, която дядо му купил ново, завещал го на баща му, а той не можел да му смогне на разхода и го дал на сина си, който коментира тука и си мисли брей тия баварци много горят, не стават, 20-годишния Кадет ми гори 6 на 100 газ, той е страшен. Другият кара 10 годишно бензиново BMW и изобщо няма идея за какъв разход става дума при съвременните дизели. Само дето никой от тях не знае преди колко време са започнали да се разработват дизелови двигатели и как в началото са се задвижвали само камиони и кораби с тях, как едва преди 30 години се появява някакъв сериен автомобил с дизелов двигател от PSA (изключваме предишните опити на Мерцедес и Пежо от 50те и 60те, защото не са стигнали до масово производство), а common rail системата, която лежи в основата на всеки модерен дизел е приложена в автомобилостроенето през 1997. От тогава разхода на дизелите е неимоверно по-нисък от бензините и ми е трудно да се сетя за сериозна компания, която да не набляга на разработването на все по-добри дизели, защото там е истината, колкото и да не се съгласяват някакви ограничени 'коне с капаци'. А BMW са виртуози в правенето на икономични и същевременно много бързи дизели. Нека сега всичките разбирачи, които имат приятел, на който баща му се е 'изръсил' и е купил на синчето си 325TDS e36, да кажат как баварските дизели не струват, BMW са умряла марка и статията е платена.Коментиран от #31
17:22 18.06.2012
30 520 zender
До коментар #28 от "BMW":
Много пъти съм писал-пътувам почти всеки ден и то надалеко.Минимум веднъж в седмицата правя София-Варна-София и то за един ден.Сам си направи сметката дали карам икономично.Споменавам икономичното каране защото само при него могат да се постигнат тези респектиращи стойности.Това е.Но трябва да призная че когато съм със семеиството карам спокойно.Ето тогава постигам разход 6.2.18:32 18.06.2012
31 Гост (:
До коментар #29 от "Петър":
Най-накрая някой да им го каже !18:56 18.06.2012
32 Анонимен
Коментиран от #33
19:05 18.06.2012
33 520 зендер
До коментар #32 от "Анонимен":
Не отричам бе човек-така е.Аз и бензиново БМВ имах-200кс ама то беше доста старо и харчеше много-особенно ако го настъпя.Както много пъти съм казвал-бъдещето е на БИТУРБОТО.Единственото което ще ни липсва на такива като мен е липсата шестаци.Тенденцията е за намаляване на кубатурата-сигурно е за добро но шестакът си е шестак.Сега карам шестак но дизел.Мощен е но не се развърта както бензиновия....19:17 18.06.2012
34 Личо
19:58 18.06.2012
35 ВИП АМГ
20:28 18.06.2012
36 калоян
22:24 18.06.2012
37 FMC
22:38 18.06.2012
38 Мерцедесо
22:40 18.06.2012
39 chupeniq
01:53 19.06.2012
40 Гост
Моля да дадете мнение относно надеждността.
09:08 19.06.2012
41 330i
10:32 19.06.2012
42 Andrey
10:50 19.06.2012
43 BMW
До коментар #6 от "Марио":
6 цилиндровите двигатели на е46 са супер надеждни, за бензина говоря. Дизел съм нямал никога и никога няма да си купя. Ако и обемът е поне 2.5, колата изобщо не е мъртва. Няма толкова балансиран и гладък двигател. Няма допълнителни валове, всичко е естествена простота и липса на каквито и да било вибрации.11:53 19.06.2012
44 Гост
До коментар #2 от "Petko":
2.5 е голям мотор и разхода никак няма да се хареса на брат ми още повече, че ще го кара предимно градско.Мъртваци казвам, че са 2.0 и 2.2.12:04 19.06.2012
45 Христо
Бягай далече от БМВ
12:04 19.06.2012
46 Гост
12:05 19.06.2012
47 Гост до Христо
Аз му казвам да си вземе един Акорд купе ама той не иска и да чуе.
12:09 19.06.2012
48 Грую
13:40 19.06.2012
49 Ихаааа
14:59 19.06.2012
50 Е46
Коментиран от #52
17:07 19.06.2012
51 симсон
17:25 19.06.2012
52 520 зендер
До коментар #50 от "Е46":
Най-много да има проблем с гориво-нагнетателната помпа.Другото не е проблем според мене...евентуално турбо.....17:31 19.06.2012
53 E46
Коментиран от #54
00:16 20.06.2012
54 Гост
До коментар #53 от "E46":
Мерси за инфото колега.09:10 20.06.2012
55 дидо
Виж Аудито е друга работа ...при 200км/ч...дава разход 6.3 нафта !
Коментиран от #56, #57
23:47 22.06.2012
56 520 зендер
До коментар #55 от "дидо":
Лягай да спиш бе -ти БМВ само на картинка си виждал.Ауди-също.Коментиран от #58
20:45 23.06.2012
57 ВИП АМГ
До коментар #55 от "дидо":
xaxa 6.3 pri 200km/h abe ti si mnogo zabluden.poslushai kolegata 520 зендер i liagai da spish.00:19 24.06.2012
58 дидо
До коментар #56 от "520 зендер":
Ауди съм виждал преди 10 минути като паркирах в двора....а4 2007г 3.0 ТДИ QUATTRO .......233кс !Само не знам ти какво си видял днес !
07:36 24.06.2012
59 Може
До коментар #24 от "BMW":
330d на задно.ф31 София-Пловдив темпо 110-120 разход 4.523:09 16.03.2021