Last news in Fakti

18 Октомври, 2019 13:01 4 965 117

За новото Volvo Recharge

  • volvo-
  • xc40-
  • recharge
За новото Volvo Recharge - 1

Volvo Cars представи XC40 Recharge, първият изцяло електрически автомобил на компанията и първият модел от най-новата концепция за автомобили Recharge.

XC40 Recharge, базиран на SUV-то XC40, е първият от семейството изцяло електрически Volvo автомобили. Представянето на модела е истински ключов момент за Volvo Cars: първият електромобил на компанията и първият Volvo автомобил с чисто нова инфотейнмънт система, задвижвана от операционната система Android на Google.

През следващите пет години Volvo Cars ще пуска изцяло електрически автомобил всяка година. Стремежът на компанията е 50% от световните продажби до 2025 г. да бъдат от изцяло електрическите автомобили, а останалите от хибриди. Recharge ще бъде всеобхватното име за всички електрически и хибридни Volvo автомобили.

За новото Volvo Recharge

От началото на 2020 г. клиентите, влизащи в уебсайта на Volvo Cars, ще бъдат питани дали искат автомобил Volvo Recharge или не. За допълнително стимулиране потребителите да изберат електрически автомобил, всеки нов хибриден модел на Volvo Recharge ще има право на безплатно електричество за една година.

От Volvo твърдят, че XC40 Recharge е всичко, което клиентите очакват от шведския премиум бранд. Електромобилът разполага с най-модерния изцяло електрически задвижващ механизъм на всички колела, който предлага обхват от над 400 км с едно зареждане и мощност от 408 к.с.. При система за бързо зареждане батерията има възможността да се зареди до 80% само за 40 минути.

За новото Volvo Recharge

Инфотейнмънт системата с Android е напълно интегрирана с Volvo On Call. Чрез тази платформа водачите на Plug-in хибридни автомобили могат да проследят колко време прекарват в режим на електрическо шофиране.

За да отговори на очаквания ръст на търсенето на своите Recharge автомобили, Volvo Cars ще утрои производствения капацитет на електрифицираните автомобили и от следващата година клиентите ще могат да се възползват от опцията Designer’s choice, с потенциал за драстично намаляване на сроковете за доставка. Стремежите на Volvo Cars са 20% от общите продажби през 2020 г. да бъдат именно от Plug-in хибридни автомобили.

За новото Volvo Recharge


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 12 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 сектант wannabe

    18 1 Отговор
    Много е як. Жалко, че ще струва поне 150 големи зелени.
  • 3 Той

    52 8 Отговор
    Волво са коли за богати и интелигентни хора. Не виждам как биха се продавали в Бг... особено пък на ток. Тука е рай за БМВ, чалга, батки, кифли и как се вписва тих ел. автомобил щом важното е да изръмжиш форсаж така, че да разлаеш кучетата, да разплачеш бебетата и да включиш алармите на колите, докато дъниш "Доко доко" на отворен прозорец с изкаран лакет, да се види бицепса с татуировката... Какво Волво, може да се купува в Бг?! Мечтатели...

    Коментиран от #13, #62

  • 4 гост

    1 10 Отговор
    Това Волво е много малко, седми вътре, покрай го и ще видиш, че няма симетрията за сув. А това се очаква да е над 50х.евро. И с пробег 360км в реални услови, та къде са тръгнали ако това им е най-доброто? А и не виждам смисъл да го правят щом имат подразделение за електромобили. Това е като ФВ, шкода, ауди и сеат, една кола и технология, а отдолу Илия все в тия.
  • 5 Borislav Popov

    2 4 Отговор
    Специално четиво за сектантнята-каскетнята, да четат внимателно и между редовете, щот тук един трол, Димов наскоро ми зададе въпрос - Кога щяло да им дойде времето на електричките ?..на Димов, чети : Прeз cлeдвaщитe пeт гoдини Vоlvо Саrs щe пуcкa изцялo eлeктричecки aвтoмoбил вcякa гoдинa. Cтрeмeжът нa кoмпaниятa e 50% oт cвeтoвнитe прoдaжби дo 2025 г. дa бъдaт oт изцялo eлeктричecкитe aвтoмoбили, a ocтaнaлитe oт хибриди. Rесhаrgе щe бъдe вceoбхвaтнoтo имe зa вcички eлeктричecки и хибридни Vоlvо aвтoмoбили. Зa дa oтгoвoри нa oчaквaния ръcт нa търceнeтo нa cвoитe Rесhаrgе aвтoмoбили, Vоlvо Саrs щe утрoи прoизвoдcтвeния кaпaцитeт нa eлeктрифицирaнитe aвтoмoбили и oт cлeдвaщaтa гoдинa клиeнтитe щe мoгaт дa ce възпoлзвaт oт oпциятa Dеsignеr’s сhоiсе, c пoтeнциaл зa дрacтичнo нaмaлявaнe нa cрoкoвeтe зa дocтaвкa. Cтрeмeжитe нa Vоlvо Саrs ca 20% oт oбщитe прoдaжби прeз 2020 г.

    Коментиран от #6, #14

  • 6 Borislav Popov

    3 5 Отговор

    До коментар #5 от "Borislav Popov":

    Хайде сега, чакам да набягат тук, Димов и другите сектанти от групата на Шаро и ди ни разкажат за кой ли път, че за всеки един запалил се електроавтомобил отиват зян, цели 11 кубика вода и как акумулаторите на електричките, щели били да замърсяват природната среда, по вече дори и от нафтовите печки и от бензиновите пушиларки.

    Коментиран от #7, #15

  • 7 Чакай малко

    6 5 Отговор

    До коментар #6 от "Borislav Popov":

    Чакай да си освободи ника Антиелектрика и ще ти пише с ника Димов, щом толкова искаш. Все с претенции си и ти, значи

    Коментиран от #8

  • 8 Borislav Popov

    3 3 Отговор

    До коментар #7 от "Чакай малко":

    А бе, чакам ама никакви ги няма, нещо много яко взеха да издишат сектантите -антиелектрици, а и опорките им се изтъркаха, а новите от Мацква, нещо много се задържаха.

    Коментиран от #9, #17

  • 9 запознат

    4 4 Отговор

    До коментар #8 от "Borislav Popov":

    Те каскетите сега са се снишили, докладват коментари в сайта и си спомнят с умиление как са писали доноси през комунизъма. А уж бяха за електрифиция и народна власт..

    Коментиран от #10, #19

  • 10 Borislav Popov

    6 5 Отговор

    До коментар #9 от "запознат":

    Да бееее, електрификацията умря вече и не е на мода, сакън да не умре, нефто-газовия бизнес, сега той е най важен за каскетнята от страната-бензиностанция.

    Коментиран от #11

  • 11 запознат

    3 2 Отговор

    До коментар #10 от "Borislav Popov":

    само да не почне матушката да развива "фекален бизнес" че тогава не знам какви ще ги плещят хахаха! има да обясняват колко са добри колите на фекалии и как хич не замърсяват, а и ток не те удря от тях :)
  • 12 Да да

    5 4 Отговор
    Днес на зарядна станция в Холандия, видях към 20 Брадви да се зареждат едновременно! Духаше силен вятър и сигурно зареждат на промоция от съседните ветрогенератори! И после се чудят, защо търсенето на петрол спада. Всеки продаден електромобил е пирон в ковчега на ОПЕК+
  • 13 Дъ Клаш

    3 3 Отговор

    До коментар #3 от "Той":

    Такава държава като нашата се оправя само с вкарване на бежанци от Сирия Ирак и Того за да размият батките и масивни санкции за оялите се политици ако не изпълняват каквото ом се нареди.
  • 14 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "Borislav Popov":

    А бе, Боре, като пуснаха електрическия Опел не пишеше ли пак такива гръмки нагласи? Всичките се точат, ама бързо им спира тока. Пример: компанията, дето предпочете да продължи с прахосмукачки, вместо да си губи времето с електрокари.

    Коментиран от #16, #21, #56

  • 15 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Borislav Popov":

    Какво си настръхнал толкова, сякаш ще ти подаряват такава кола? Това са само планове бе, Боре. Голи мераци. Още нищо не са постигнали. Тепърва имат да си чупят главите с тоя кош. Тупърва има да се чудят, от де идват тоя и оня проблем.

    Коментиран от #22

  • 16 Ами така е

    1 2 Отговор

    До коментар #14 от "Димов":

    Ти би ли си купил кола, от производител на прахосмукачки. Правилно е решил, че е спрял.

    Коментиран от #18

  • 17 Димов

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "Borislav Popov":

    Някои хора работят, Боре. Не ни пускат от даскало наобяд и цял следобед да кълвем клавира.
  • 18 Димов

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Ами така е":

    Купувал съм си от производител на шевни машини и съм бил най-доволен от неговите коли.

    Коментиран от #24

  • 19 Димо

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "запознат":

    Не знам за твоите каскети, нито за терлика на Борката, ама аз съм за електрификацията. Проблемът е, че ще се добива мръсен ток и ще се складира в токсични батерии.
  • 20 КОЮ

    3 1 Отговор
    Taka мили мой ето рецептата за деня : взимате едно Волво ( по възможност да е електрическо в краен случай може и хибрид ) карате го най близкия кауфланд , чакате двете тесли да заредят преди вас , влючвате го в контакта и беж да ви нема . Заебавате тая простотия там или си вземате поне 300 км макара ( тип удължител ) . Тръгвате за морето жената размотава кабела ( добре е да вземете и тъщата с вас ) лягате на плажа , мажете жената , биете децата и като види тая идилия бабата сама пожелание отива и сабира кабела че да се върнете :) Тоя ток още не е за Ганя , моя домашен майстор тъкмо свикна да цепи двигателя на орела и да сменя сегменти и масло за два часа на пътя , как сега ще оправи андроида на тая кошница :)
  • 21 Borislav Popov

    0 3 Отговор

    До коментар #14 от "Димов":

    Когато са пускали Опела, аз не съм писал никъде нищо, аз дори за пръв път чувам за него, именно от теб. А да сравняваш една фалирала марка със сериозна компания като Волво е доста глупав ход, освен това Волвото не са единствения голям производител, който крои сериозни планове за прозводството на електрички, тези хора не си хвърлят думите на вятъра.

    Коментиран от #23

  • 22 Borislav Popov

    1 3 Отговор

    До коментар #15 от "Димов":

    Споко мен, не съм настръхнал, напротив, абсолютно съм спокоен за бъдещето на електроавтомобилостроението, защото както се вижда от тази статия, то крачи напред с огромни седемкилометрови крачки, крачки и спиране няма, тъй да знаеш. А сте настръхнали, точно вие сектантите от групата на Шаро, в тревожно очакване на все по вече нови модели електрокари ! А плахите ви коментарчета, като твоя с простотиики от рода на - а бе това са само планове и бла, бла, бла, в никакъв случай няма да спрат възхода на електроавтомобилите !

    Коментиран от #25

  • 23 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "Borislav Popov":

    Ами да те светна, Боре. Не само опела излезе полуг. И други марки видяха, че не е добра тая работа. Ама на тях никой не им покрива загубите с държавни пари, като на тесла. А опела си беше шевролет волт. Фалирала марка викаш. Много ги чуваш бе, Боре. Я кажи, колко от тия вулви се продадоха, че вече ги обяви за гробари на дВГ?

    Коментиран от #26

  • 24 Borislav Popov

    0 4 Отговор

    До коментар #18 от "Димов":

    Споко, каскет, този твой производител на шевни машини и тъкачни станове, в идната 2020 година, ще представи на широката публика, цели 6, съвсем нови електроавтомобила от най различен клас и не концепти, а реални модели, 2 вана (голям и среден), 2 кросовера (малък и среден) седан и хатчбек...) Така, че и там всичко си върви по план, към частична, а по на сетне и към пълна електрофикация на компанията, когато автомобилите с ДВГ ше се превърнат зверчета от рядка порода.

    Коментиран от #27

  • 25 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #22 от "Borislav Popov":

    Де ги гледаш тия огромни крачки бе, Борченце? Аз виждам едни 5% за 2018г и 6% за 2019г. С по един-два процента на година ли нарастват тъй главоломно и неудържимо. Я ми се обади пак след 40-50г, да ме плашиш. Ама тогава, хората ще са заети да търсят място на десетата си стара батерия, която няма да изхвърлят, щото правителството им е наложило 1000лв еко такса за рециклиране. А светът ще е препълнен с 30млн стари батерии на година, всяка голяма колкото матрак. Теб, обаче, тези проблеми няма да те засягат, защото все още ще си буташ нафтеният кенеф, и ще прехвърляш нафта на черно по нощите.

    Коментиран от #29

  • 26 Borislav Popov

    0 4 Отговор

    До коментар #23 от "Димов":

    Няма какво да ме светваш ти мен, сам си светни лампата, хванал си се за този Опел, като удавник за сламка и със всеки един изминат час, коментаоите ти стават все по глупави и лишени от всякакъв смисъл. В чуждото око и прашинката забелязваш, а в своето, цяла цепеница не виждаш, Опела, та Опела..) На един, неуспешен проект, електроавтопроизводителите ти отговарят със 100 успешни, така, че , айде няма нужда от напразни напъни.

    Коментиран от #28, #30

  • 27 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #24 от "Borislav Popov":

    Казваш, че още догодина електрокарите ще доминират над ДВГ? Тука имаше един прилеп, дето прогнозираше подобни дивотии за тази година..... Пък нещо не стана баш тъй. Що тъй не стана бе, Борченце? Щот толкоз ви бива в прогнозите. Не можете да кажете утре от коя страна ще изгрее слънцето, камо ли нещо повече.
  • 28 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Borislav Popov":

    Кой друг е успешен? Само не ми казвай Тесла, че ще падне смях

    Коментиран от #32

  • 29 Borislav Popov

    0 4 Отговор

    До коментар #25 от "Димов":

    Айде, айде, заепи ги тез проценти, те за сега може и да не са в полза на електричките, но в близките 2-3 години, ситуацията ще се измени кардинално. През следващите пет години Volvo Cars ще пуска изцяло електрически автомобил всяка година. Стремежът на компанията е 50% от световните продажби до 2025 г. А това е само началото и не само от Волво, кроят такива грандиозни планове, а и всички останали големи автопроизводители, се заемат съвсем сериозно с електроавтомобилостроението, понеже разбраха, че именно в него е бъдещето.

    Коментиран от #31, #33

  • 30 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Borislav Popov":

    Кое в коментарите ми е лишено от смисъл? Това, че електрокарите от 5% нарастнаха на 7% за година, или това, че ти истерясваш над тези микроръстове, сякаш са по-големи от повишеният пазар на ряпа в Трънско? Кое е лишено от смисъл, лобисте?

    Коментиран от #35, #59

  • 31 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #29 от "Borislav Popov":

    Ще, ще, ще...... Само щеки и нищо конкретно. А резултатът и фактите са ясни 7%. Твоите ще-та, срещу конкретни цифри. Кой викаш ставал смешен? Наври си щеките, знайш къде. Обещанията са присъщи за празнословните кандидат политици. Тук е технически форум. Боравим с доказани цифри. Ще-тата нямат място.
  • 32 Borislav Popov

    0 4 Отговор

    До коментар #28 от "Димов":

    Кой друг, кой друг ?? Всички други, които са се заели сериозно с електроавтомобилостроението, аз тук не веднъж съм ти ги изброявал, каоаш ме пак да се повтарям, освен това и новите успешни проекти в тази област, никнат като гъби след дъжд. Виж какво става на Токийския автосалон, всички японски производители представят новите си модели електрички, плюс това китайските и американските компании, за европейските мълча, справка - ввиж автосалона в София.

    Коментиран от #34, #36

  • 33 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #29 от "Borislav Popov":

    Стремежът им бил да нарастнат до 50%..... То, и твоят е да ти порасне до 12 см, ама...... Колкото и да го опъваш, има си лимит, а Боре :)))))
  • 34 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Borislav Popov":

    Кои са???? Дай име на електромобил с печалба. Гугълни там, където явно аз не мога, пък намери електрокар с печалба и я постни тук колко е, да те видим. Не казвам, че няма. Питам кой е?

    Коментиран от #38

  • 35 Borislav Popov

    0 4 Отговор

    До коментар #30 от "Димов":

    Ми всичко, едни и същи простотийки пишеш, нямаш нито аргументи, нито факти, против електрокарите, само повтаряш едни си съши опорки , все едно си някоя, развалена грамофонна плоча.

    Коментиран от #37, #39

  • 36 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Borislav Popov":

    Колко от автосалона в София са по улиците? Колко от тях заляха света? Или пак всичко е плод на ярки надежди за светлото бъдеще?

    Коментиран от #40

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Borislav Popov

    0 4 Отговор

    До коментар #34 от "Димов":

    Абсолютно всички са на печалба, която за сега не е така голяма, но в бъдеще ще се увеличава с геометрическа прогресия ! Хората да не са толкова прости да влагат милиарди и милиарди долари в електрички, които ще им носят само загуби. То ако беше така, никой нямаще да се захваща с тях и всички щяха до сега да фалират.

    Коментиран от #41

  • 39 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #35 от "Borislav Popov":

    93% от потребителите са против електрокарите. 93% са избрали ДВГ за по-добра технология. 93% казват, че моите факти смазват твоите блянове.

    Коментиран от #42

  • 40 Borislav Popov

    0 5 Отговор

    До коментар #36 от "Димов":

    По улиците на европейските градове ги има мноооого, по нашите ще се появят малко по късно, не се притеснявай.

    Коментиран от #43

  • 41 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #38 от "Borislav Popov":

    Не са прости хората, Боре. Ти си. Я кажи, колко спечели Тесла за две години бълване на електрокари?

    Коментиран от #46

  • 42 Borislav Popov

    0 4 Отговор

    До коментар #39 от "Димов":

    Ткзи фалшиви проценти са твои измишльотини и са изсмукани от палеца ти, айде без евтини сектантски номера.

    Коментиран от #44

  • 43 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #40 от "Borislav Popov":

    И по нашите ги има, Боре. От няколко години вече. И това си изпуснал. И са 16 броя, срещу 2млн. Продължавам да те душа с безфактие.
  • 44 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #42 от "Borislav Popov":

    Я дай истинските, тогава. Дай да те видим

    Коментиран от #48

  • 45 Димов

    4 0 Отговор
    Изкарах ли ти надника и за днеска, Боре :))))
  • 46 Borislav Popov

    0 4 Отговор

    До коментар #41 от "Димов":

    Колкото е спечелила, всичките са си нейните, щом отваря все още нови заводи и пуска нови модели, всичко и е наред, а големите печалби, тепърва ще ги има, споко, не се вълнувай, то не стават така тези работи за 1-2-3 години, всяко хубаво нещо с времето си.

    Коментиран от #47, #49

  • 47 Димов

    2 1 Отговор

    До коментар #46 от "Borislav Popov":

    Тесла от 1-2-3г ли работи бе, Боре :)))

    Коментиран от #50

  • 48 Borislav Popov

    0 1 Отговор

    До коментар #44 от "Димов":

    Дал съм ти ги отдавна и не един път, ако ти трябват много търси моите стари коментари в другите статии. Аз да не съм ти тук, бюро информация, в края на краищата имаш си интернет, търси, чети, гледай, колкото ти влезе.

    Коментиран от #51

  • 49 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "Borislav Popov":

    И колко са тия "всичките"? Колко точно пише в графата печалба на Тесла? А я погледни и в графата загуби.

    Коментиран от #53

  • 50 Borislav Popov

    0 1 Отговор

    До коментар #47 от "Димов":

    Ти питаш, за 2 години, аз пък ти отговарям за три, какъв ти проблема ?

    Коментиран от #52

  • 51 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "Borislav Popov":

    Само това ли измисли бе, Боре? Първокласник излиза по-умело от неудобна ситуация, от тебе.

    Коментиран от #54

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Borislav Popov

    0 3 Отговор

    До коментар #49 от "Димов":

    Аз съм погледнал, където трябва, работата е там, че ти въобще не зеаеш коя графа да гледаш, затова си трай, ха,ха, графа печалби...) Ти да не продаваш домати на пазара бе, човек, на пазара има само купи - продай -печалба, а призводството на електроавтомобили е сериозен процес, който за твоя ум-разум е доста сложен, а и аз хич немам никаво желание да те светвам в тези икономически тънкости.
  • 54 Borislav Popov

    0 3 Отговор

    До коментар #51 от "Димов":

    А бе, ясни са ми тия детско-градински номерца като твоите, нямаш го инелекта и на един първокласник дори.
  • 55 Borislav Popov

    0 3 Отговор

    До коментар #52 от "Димов":

    Ясно, кто вземеш да издишаш, какво друго освен тази простотия можеш да измислиш !? Познати са ми тези тролски евтини трикове, когато решиш да избягаш от ринга с подвита опашка.
  • 56 Borislav Popov

    0 3 Отговор

    До коментар #14 от "Димов":

    Какъв Опел те гони бе, каскет ? След като Опел представая първия си електрокар пред широката публика, едва сега, на току що открилото се вчера - Sofia Motor Show. На, чети - Елeктричecкият Оpеl Соrsа, КОЙТО Е ПЪРВИЯ МОДЕЛ НА ТОК ЗА ГЕРМАНСКАТА МАРКА. Хeчбeкът ce зaдвижвa oт eлeктрoмoтoр c мoщнocт 134 к.c., a бaтeриятa му e c кaпaцитeт 50 кВт/ч. C eднo зaрeждaнe eлeктрoмoбилът изминaвa дo 330 км, измeрeни пo нoвия цикъл WLTP. Уcкoрeниeтo oт 0 дo 100 км/ч oтнeмa caмo 8,1 ceкунди. Пoдoбни ca хaрaктeриcтикитe и нa eлeктричecкoтo Pеugеоt 208, кoeтo cъщo e cрeд eкcпoнaтитe.

    Коментиран от #57

  • 57 ФауВе

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "Borislav Popov":

    Добро утро! Ето малко инфо да се образовате. Виждам, че познанията Ви са далеч по-малки от претенциите ви за тях. Лек уикенд Ви желая:
    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Opel_Ampera-e

    Коментиран от #58

  • 58 Borislav Popov

    0 3 Отговор

    До коментар #57 от "ФауВе":

    Ха добро утро, не ми се навирай драги ми, каскетчо с тези уикипедии, под краката, а слушай, ко ти пее бачо ти Боре ! Визирам първия модел на Опел, от както минаха под управлението на Groupe PSA ! Аман значи, от експерДи тук, лек уйкенд, не ви желая, щот ми писнало от дилетанти, кът теб !!
  • 59 Земеделец от Трън

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "Димов":

    "Кое в коментарите ми е лишено от смисъл? Това, че електрокарите от 5% нарастнаха на 7% за година, или това, че ти истерясваш над тези микроръстове, сякаш са по-големи от повишеният пазар на ряпа в Трънско? Кое е лишено от смисъл, лобисте?"

    Призоваваш да говорим с факти, но не виждаш очевидното. Разликата между 5 и 7% не е 2% както ти си мислиш, а цели 40%. Дори да ги приемем, въпреки, че реалният ръст е 70%, ако ръстът се запази 40%, да погледнем фактите в очите с тези микроръстове по години?

    2018 - 5%
    2019 - 7%
    2020 - 10%
    2021 - 14%
    2022 - 20%
    2023 - 28%
    2024 - 40%
    2025 - 56%
    2026 - 78%

    Колко да са микро тези ръстове? А това са 40% вместо реалните 70%.

    Коментиран от #60, #61

  • 60 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #59 от "Земеделец от Трън":

    "Разликата между 5 и 7% не е 2% както ти си мислиш, а цели 40%"........ Твоите 40% ръст на нищото се равняват на 2% ръст на пазара. Но щом ти помага да виждаш нещата в по-розово.... Нали самозаблудата е затова. Не оспорвам цифрите, които си прогнозирал. Даже напротив - съгласен съм с тях. Но нека ти представя другият полюс на твоите прогнози. Този, който електрофинистичните щрауси се правят, че ако не го виждат значи не съществува: При 20% пазарен дял електромобилите започват да стават сериозна част от портфолиото на повечето автопроизводители. Някои страни започват да спират безплатното зареждане. Други ще ги последват по-късно. Сънищата на електрофеновете започват да губят утопичният си блясък. При 30% спират привилегиите, като безплатен достъп до синя зона. Светът започва да бълва по 10млн огромни батерии за отпадък, всяка година. Последният щраус е извадил глава от пясъка и е осъзнал, защо никой не нарича електромобилите ЕКО. При 40% цената на тока ще е двойна на сегашната, отнесена към МРЗ. Проблемът с отпадъчните батерии ескалира. Правителствата налагат екотакса за да си изхвърлиш батерията, както и периодични, контролни проверки от датата й на закупуване. Техн преглед ще следи за това, като за набавяне на нужното оборудване цената му ще стане тройна на сегашната. Екоактивистите започват бунтове заради безбройните незаконни сметища за стари батерии, както и за отровените плодородни почви и води от тях. Сънят вече се е превърнал в кошмар. При 50% нещ
  • 61 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #59 от "Земеделец от Трън":

    При 50% нещата излизат тотално от контрол. Страни, добиващи ток основно от въглища и газ, произвеждат много и продават евтино на белите страни. Те пък, обвиняват доставчиците си, че замърсяват природата, въпреки, че зависят от тях. Защо? Защото искат по-евтин ток и го постигат с непрестанни санкции. При 70% процесът е необратим. Тровенето на почви и води достига критични последици. Земята вече няма да роди дори глава лук. Всичките плодове и зеленчуци ще са изкуственоотгледани. Водата за консумация ще е само бутилирана и на цена 3 пъти по-висока от бензина сега. Родопските чучури ще са с табели с череп и кръстосани кости. Средната продължителност на живот ще е занижена с поне 15-20г. Дежурното оправдание, че живеем в такива времена, вече няма да заблуждава никого, освен гост, електрика и Борката, които ще продължават да карат последните три дивела в България.
  • 62 Ввв

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Той":

    Блажени са вярващите....
  • 63 Земеделец от Трън

    1 2 Отговор
    Тези проценти за нищо ги нямаш. Едни инженери бяха правили сметка, че един милион електромобила биха вдигнали потреблението на електроенергия в България ще се повиши с 10%.

    В момента въглеродните емисии струват под 20$ на тон, а само ТЕЦ Марица Изток 2 плаща половин милиард за тях за 2019 година. Очаква се до 3 години емисиите да струват 60 долара за тон.

    Смяташ ли, че при един свободен пазар, въглищата имат някакви шансове да останат на пазара през по-голямата част от годината? Бизнесът ще предпочете да си произвежда енергията сам с вятърни генератори и фотоволтаици, чиято цена намалява всяка изминала година и ще продължава да намалява. Цените на батериите и те падат. Ще си купуват скъпият ток от въглища само в краен случай, ако няколко дни не духа вятър, не пече слънце, а токът от ВЕЦ, ГЕЦ и АЕЦ не достига.

    Коментиран от #64

  • 64 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #63 от "Земеделец от Трън":

    Това, за 10% е вярно, но то няма нищо общо с причината заради която ще скочат цените на тока. Един продукт стане ли масов, почват да доят потребителите с него. Защо, мислиш, бензина стана от 12ст на 2,12лв? Радвай се на електрокар сега, докато все още са един на хиляда двг. Станат ли масовки ще ви смъкнат кожите от гърбовете. И при всяко следващо повишение на цените ще се питате защо. Също както се питате и сега за бензина.

    Коментиран от #65, #66, #67

  • 65 Не не

    0 1 Отговор

    До коментар #64 от "Димов":

    Тока няма да стане много скъп, защото тогава всеки ще си купи фотоволтаик. Сега не е изгоден, защото тока е евтин. А ако стане скъп, няма ли да е изгодно? И ако стане скъп и всички си накупят фотоволтаици, на кой ще си продават тока. 3 лв. не може да стане, ми то тогава с един фотоволтаик, ще станеш милионер. Но бензин няма как да си направиш.

    Коментиран от #68

  • 66 Borislav Popov

    0 3 Отговор

    До коментар #64 от "Димов":

    Просто ти е бедна сектантската фантазия и не можеш да допетриш, че когато тока достигне тези стойности, цената на бензина ще скочи още по вече и съвсем няма да е по 2-3 лева, както сега, каскетчо. Не се напъвай много да доказваш, че не си камила, понеже при всички, положения, винаги и във всички времена, тока ще е по евтин и ще е винаги по изгодно да експлоатираш електрокар, от колкото автомобил с ДВГ. А тези твои приказки тук, че тока това, тока онова, тъй ще стане, иначе, ще стане са плод, именно на бедната ти фантазия. Просто повтаряш тук едни и същи простотии... аре трай малко, щото гледам гоооолем предсказател се извъди, Нострадамус и баба Ванга, нервно пушат отстрани, като ти четат предсказанията.

    Коментиран от #69

  • 67 Няма промяна

    1 2 Отговор

    До коментар #64 от "Димов":

    Как пък го измисли това с повишаването на търсенето? Преди 10 години, потреблението на ток в България беше с 20% повече, което се равнява на два милиона електромобила. Знаеш ли само Кремиковци колко ток потребяваше?

    Ако ще се вдига цената на тока, то ще е от данъци и такси за пренос, което пък ще стимулира собственото производство, както в Германия. Там не сеят фотоволтаици по плодородните почви, а си ги монтират по покривите на къщите, защото въпреки, че Германия произвежда най-евтиният ток, крайната цена за потребителя е най-висока.

    Коментиран от #70

  • 68 Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "Не не":

    Фотоволтаикът произвежда денем, когато у вас няма кой да ползва. Като се прибереш вечерта, той вече не произвежда. Трябват ти акумулатори, които струват скъпо и издишат макс на седмата година, и като ги смениш, токът от фотоволтаик става златен. Смятано е мн пъти. Няма изгода.

    Коментиран от #71

  • 69 Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #66 от "Borislav Popov":

    Можеш само да си водиш бележки. Но поне за едно си прав - бензинът наистина ще стане златен, в отчаян опит да се закрепи петролният бизнес. Останалите ти брътвежи са в резултат на тотална липса на какъвто и да било житейски опит. Нещо, което несъмнено доказва, че още не си излязъл от училище, и не си и помирисал самостоятелен живот. Животът мачка бляновете на наивниците. Тепърва ще го разбереш.

    Коментиран от #72

  • 70 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "Няма промяна":

    Здравей Електрика. Отдавна не бях ти чел напъните. Не знам къде видя да казвам, че щяло да се повиши търсенето. За овъртащите повтарям: цената на токът ще скочи заради многото електромобили. Това значи, много зависими от ток машини, които досега не са зависили от ток. Говорим за дране на кожи. За изнудване на потребители, нямащи друга опция. За извиване на ръце. За истинските причини, които управляват цените. Не за логическите, които само децата си мислят, че са водещи.

    Коментиран от #73

  • 71 Знам, че няма

    2 1 Отговор

    До коментар #68 от "Димов":

    Знам, че няма изгода защото тока е евтин. Нали пишеш, че ще стане скъп. Смятай го на скъп ток, не на евтин. Изгода няма сега, ако цената се вдигне ще има изгода.

    Коментиран от #74

  • 72 Borislav Popov

    0 2 Отговор

    До коментар #69 от "Димов":

    Сегааа, не разбрах - ти съгласен ли си с моето твърдениие, че тока ще бъде винаги по евтин от бензина, и съответно, експлотацията на електрокара ще бъде винаги по изгодна от тази на атомобила с ДВГ ?? Всъщност, точно твоето мнение, съвсем не е важо. А бележките си ги водят хора с къса пъмет, ей таквиз кът теб, дет не помнят какво са говорили, вчера или завчера, та да не се объркат в собствените си лъжи и простотийки. Нооо така като ти чета коментара, на теб вече и бележките не ти помагат, обърна го на общи дежурни, приказки, които нямат абсолютно нищо общо с темата по която се води спора. и съвсем се оплете като пиле в кълчища. Впрочем, тези евтини, тролски номера са ми добре познати, но си зеленичък още ти за тях, дето се казва млякото още не е изсъхнало по устните ти. Та, затова ти връщам рестото със същата монета, в смисъл, с твойте камъни по твоята глава.

    Коментиран от #75, #76

  • 73 Дрън-дрън

    1 3 Отговор

    До коментар #70 от "Димов":

    Май говориш за централизирания модел, в който всички купуват горивата от Лукойл, а след това си правят "конкуренция"

    Токът обаче се произвежда от стотици производители в момента, а съвсем скоро ще станат хиляди, които са в реална конкуренция. Цените се менят всеки час и дори в рамките на деня, поскъпват и поевтиняват двойно. През нощта на 5 стотинки, а през деня на 12 стотинки. В момента зарядните станции са стотици и могат да си позволят да извиват ръцете, но когато станат хиляди и това ще се промени. Запиши си го някъде, конкуренцията сваля цените, а централизацията ги вдига.

    Коментиран от #77, #78

  • 74 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #71 от "Знам, че няма":

    Правителството винаги ще измисли някой регламент с който да те удуши. Няма да оставят хората да си правят сами ток и бизнесът им с него да умре. Винаги ще те държат зависим от доставчика.

    Коментиран от #79

  • 75 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #72 от "Borislav Popov":

    Не знам кой какво е оплел, но аз давам логични обяснения на всяко свое съждение, докато ти изписа и потрети и почетвърти едни и същи пет думи, с които се изчерпва целият ти речниквече двеста твои постове се чете само за каскети, за руснаци, за розови сънища с пухени еднорози..... Но нищо в подкрепа на голите ти блянове. А колкото до това, че съм бил зелен: аз съм инж на свободна практика и съм в занаята повече години, отколкото ти си живял. Можеш само да се учиш от мен. Че си невръстен тинейджър стана ясно отдавна, по начинът, по който виждаш всичко в розово. Човек, който е свършил поне едно нещо сам в живота си, знае, че нещата не са такива, каквито си ги мислите вие - токаджийските щраусчета. Вие сте свикнали да виждате как всичко става от самосебеси, защото някой друг го е препатил вместо вас, докато сте пиянствали по кръчмите. Тати носи, мама меси - да живей труда. Утре, като се дипломираш, ще излезеш на пазара на труда. Ще откриеш много скоро, че фирмите като Тесла не функционират за твоето благо, а че ти живееш и блъскаш за тяхното. Контрастът между детските ти схващания и реалността ще се стовари върху ти с цялата си тежест, от което ще ти се отще да жевееш. И понеже не си научен да се бориш сам за постигане на целите си, ще обвиниш за това държавата. Ще емигрираш някъде назапад, където по 12ч на ден ще миеш чинии в някоя закусвалня, а в обедната си почивка ще влизаш тук, да плюеш по малкото останали, непреклонни българи в България, които ще теглят

    Коментиран от #84

  • 76 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #72 от "Borislav Popov":

    ..... които ще продължават да теглят каруцата и вместо теб. И всичко това, защото не си ме послушал сега. Ако толкова не вярваш на мен - на, виж си електрокарското бъдеще нагледно. Китай днес представлява умален модел на света , осеян с електрокари. Най-много от тях са в Китай. Но, въпреки това, Китай е най-замърсяваната страна. Над 30% от СО емисиите на света са там. Да ня говорим за останалите съставки на смога им, че ще припаднеш и ще закъснееш за коптролното си по литература, утре. И без това си го закъсал здраво по тоя предмет. Е? Що китайците не са с най-чистия въздух, щом са с най-много електрокари? Щото електрокарите не са решението. Щото проблемът никога не са били ДВГ. Проблемът е индустрията, която задоволява непрестанните прищявки на псевдо-екоактивистите, като тебе. Която бълва ли баълва за да има за вас, щото не спряхте да ползвате и да прахосвате. Не спряхте да генерирате отпадък от безбройните ви еднодневни продукти. Проблемът с екологията е в начинът ти на живот, не в двг. А решението никога няма да го намериш, защото си обучен да не мислиш. Трениран са за лапнишаран от ранна детска възраст. Покажат ти тещо, прошепнат ти, че е мноо яко, и ти си готов, клъвнал. На канап ви ловят.

    Коментиран от #82

  • 77 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #73 от "Дрън-дрън":

    Няма защо да го записвам. Знам го. Аз съм ти го казвал. Леко с гръмките съвети - не те правят голям, а смешен. Я ми кажи, къде в България имаш конкуренция на доставчик на ток? Това да не ти е телефонна услуга. Ако днес решиш да не купуваш от Еон, към кого ще се прехвърлиш? Другите доставчици май нямат мрежа в твоят регион. Още ли не си осъзнал, че монополистите не си дават пазара? В ЕС може и да може, но те пак ще контролират пазара. Цените падат до там, докъдето им е изгодно на всички конкуренти. Това са големи фирми. Как го виждаш някой да смъква повече от други и да им прай сечено? Ще го самоубият преди следващото посещение на инкасатора. Абе, никак не отчитате човешкият фактор бе, деца. Само кълвете постни теории от учебника. Понапънете се малко и почнете да търсите подводни камъни, че иначе ще се удавите до година-две след бала.
  • 78 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #73 от "Дрън-дрън":

    "Токът обаче се произвежда от стотици производители в момента, а съвсем скоро ще станат хиляди, които са в реална конкуренци"........... И кой им определя цената на хилядите производители, повечето от които на две магарета сламата не могат да разделят? Да ти кажа ли кой? Тоя, който дърпа конците на всичките. И точно тук е най-гениалният момент в тая врътка. Този, който определя цената, дори вече не се занимава с производство. Прехвърлил е тази огромна за него отговорност върху самите потребители. Все едно, сам да си отгледаш картофите, но пак да си плащаш за тях. Гениално! Точно за лапнишарани. Всички си правят това, което им трябва, препродават си го един на друг, но през ЕРПто, което прибира процент от тая далавера. Голямата риба вече не мисли за купуване на панели, нито за поддръжка, нито за монтаж...... Това вече е проблем на потребителя. Заслужават медал за гениалност. А лапнишараните заслужават трибуквеник с орехи.

    Коментиран от #95

  • 79 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #74 от "Димов":

    Чета те и се чудя как издържаш толкова дълго да отговаряш на тези платените? Ти им обясняваш, че тока е също акцизна стока като петрола, те ти обясняват как щели да си направят фотоволтаици. Ами да си направят на панелката, кой ги спира? В Германия се произвеждал най-евтиния ток, пък обикновения германец плащал най-скъпия ток - ти да видиш. Сигурно се имат за необикновени щом не ги вълнува крайната цена към обикновените хора. Ама и техните НПО-та ще фалират като свършат паричките за спам и тролене. Единствения изход за справяне с такива генератори на спам, е по възможност да се избягва всякакъв диалог с тях и да се сезират модераторите при първи прояви на дебилизъм като обиди и писане с чужди никове.

    Коментиран от #80

  • 80 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #79 от "Антиелектрика":

    Мен по ме забавлява Борето. Дето само каскети му в главата. Аз го питам нещо, той отговаря каскет. Питам го друго, пак каскет. Искам от него обосновка - всички сте каскети. Що бе Боре Тесла не са на печалба? - Автомобилостроенето било сложна работа и само Борето го разбирал. Обаче, едно трябва да му се признае: много ясно си вижда собствените недостатъци, макар и късно. Въпреки, че крайно непохватно се опитва да ми ги припише, веднага щом забележи, че са лъснали в поредният му пародиен пост. Седи Борето пред компа, напъва се, пише, умотвори, поства...... и после вижда колко лишени от смисъл глупости е написал. Но!!! Той има решение. Научил го е от младежката формация на БСПто. Ще прехвърли собственият си резил върху някой друг, преди да са го разкрили. Веднъж каже ли, че тая к*рва е твойта сестра..... Върви доказвай, че всъщност е неговата. Голем е Борето..... ама мисълта му малка. В соц младежта са пропуснали да му обяснят, че тия похвати минаваха допреди 30г по ТКЗСтата. Отдавна не се връзва никой на тях, а Борето само маже ли маже напразно да замаже.

    Коментиран от #81

  • 81 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #80 от "Димов":

    Ти го виж в раздел "Свят" - там ще го намериш под всяка статия за Русия да пише по 1000 пъти на ден думата "Каскет". Аз не се забавлявам с него, защото много ме натоварват болните, които отказват лечение. Няма как нормален човек да виси в сайта от сутрин до вечер и да пише стотици коментари с един и същ епитет - каскет. И пак ти казвам, той кола няма, има само ел. тротинетка.

    Коментиран от #85

  • 82 Borislav Popov

    0 2 Отговор

    До коментар #76 от "Димов":

    Китай бил осеян с електрокари, грънци осеян ! Електрокарите са все още много малко там, напротив, Китай е осеян с милиони атомобили, атобуси, камиони, мотоциклети , скутери и всякаквите там триколки от рода на Тук-Тук и всичката тази техника е с ДВГ ! Ииенно тази техника, заедно с разните там ТЕЦ-ове на въглища, многобройните и металургически, химически и не знам си какви още заводи и производства са главните замърсители в Китай. Да може и електрокарите да не са решението. Но замяната на голяма част от тези автобуси, автомобили, камиони и друга техника с ДВГ, на техника с електротяга, плюс увеличението на екологически чисти и други алтернативни източници на енергия, значително ще подобрят екологическата обстановка в Китай. Но пък да приказваш тук, че ето виж, Китай е осеян с електроавтомобили и въздуха там пак си е мръсен, е меко казано, глупав ход. Умните хора отдавна са го разбрали, да не заприлича целия свят на един гооолям Китай, като начало поне трябва да се обърне по вече внимание на електрическите технологии, докато не е станало късно. А по нататък да се предприемат и други мерки, за подобряване на екологията, всичко ще си дойде на място с времето си, ти не се приеснявай.

    Коментиран от #86

  • 83 Иванов

    1 3 Отговор
    Новото време настъпва с пълна сила и Димовци и Антиелектрици -топнете си по един ДВГ в масло-да го консервирате, щот след 10 год -само на картинка ще ги гледате

    Коментиран от #89

  • 84 Borislav Popov

    0 3 Отговор

    До коментар #75 от "Димов":

    Ми няма да знаеш разбира, след като си се оплел и с всеки един уж нов, твой пост, говориш едни и същи глупости и безмислици и сам си си въобразил, че те били логически обяснения на уж твоите съждения. Не те знам какъв си там инженер, кой те държи на работа и кой ти плаща заплата...!? Но, ако аз ти бях началник или работодател, на втория ден щях да ти покажа вратата. Ми, че те твоите простотии, край нямат бе, при това едни и същи глупости ги повтаряш, тук всеки ден. Я си виж лексикона бе, другарю инженер, все едно някой подпийнал селски бек, държи реч пред кръчмата, за вредата на ракията и тютюнопушенето, за здравето на човечеството. А що се отнася до дарбата ти на екстрасенс и предсказател, в смисъл, че се опитваш тука да определиш възраста ми, професията ми и дори
    бъдещето ми, мога да ти кажа, че и за това не ставаш, ама никак, какъвто си пишман инженер, такъв си и пишман екстрасенс.

    Коментиран от #87

  • 85 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #81 от "Антиелектрика":

    Каква кола бе човек? Това са деца. Не виждаш ли колко найвно мислят? Не виждаш ли как всичко им се вижда бляскаво и лъскаво? Та те не са се сблъсквали с нищо в тоя живот. Една партида за ток не са пускали. При първото тичане по инстанции, за разрешително за усвояване на тераса и ще загубят вярата си в системата/майка. Това са хлапета. Головрати и неоперени, но големеещи се скрити зад компа. Ти искаш кола да имат..... Чакай първо да вземат книжка.

    Коментиран от #88

  • 86 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #82 от "Borislav Popov":

    Боре, виждам, че си много изостанал с инфото. В Китай има най-много електромобили. Те си имат много техни си марки, които от години произвеждат. Китайците откриха топлата вода преди илон. Поне можеше да провериш преди да се изложиш.

    Коментиран от #91

  • 87 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #84 от "Borislav Popov":

    Брейййй! Я го виж ти нашия....! Кога ти даде баща ти да му ползваш компа, кога почна да уволняваш. Тия изрази от него ли си ги чул? Като се нафирка вечер, таман преди да ти фърли един хубав пердах, а? Виж, понеже замалко съм бивал и даскал, ако ти ми беше ученик, щеше всяка година да повтаряш класа. Боре, гъбке мамина, инж на свободна практика означава, че не чакам на заплата. Нямам началници, а имам клиенти. Ти няма как да уволниш дори кондуктор. Вече не дават висок пост на некадърни тройкаджии. Свърши се с любимите ти соц времена, когато всеки устат дебил се уреждаше. Ся ще трябва да бачкаш за да папкаш. Ама едва ли ще се вредиш, с този интелектуален недъг. И преди да ти дадат, да уволниш някого, бая годинки ще търкаш чинията до блясък и да раболепничиш пред господарят си за някоя и друга троха. Тъй че..... на баща ти лафовете бяха модерни, когато бях на твоите години. И в лафовете си много годинки изостанал...... Жалка картинка.

    Коментиран от #93

  • 88 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #85 от "Димов":

    Нали се сещаш що за същество може да виси тук денонощно и да троли? Диагнозата е ясна. Той подскача във всяка тема и гледам, че дори се е развихрил да подскача за всеки един електрически модел на марките, нищо че всички останали в гамите са им с ДВГ. И то са електрически не заради друго, а заради еко диктатурата. Разбира се, че зависимостта от нефта трябва да се прекъсне, но не със зависимост към батерии и електроразпределителни дружества.

    Коментиран от #90

  • 89 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #83 от "Иванов":

    Я, Ивановци и Боревци..... Бръкнете си с пръстче в ****, нарисувайте си мустачки и се правете на мъжествени, или каквото там ви научи новото ви време. Може и да се почувствате корави почти колкото гаджетата си, вместо да циврите по цял ден тука.

    Коментиран от #103

  • 90 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #88 от "Антиелектрика":

    Това момче няма понятие от техника. Той дори не знае защо бръщолеви нещата, които бръщолеви. Той не може да се обоснове. Не може да разсъждава. Ти го питаш защо, а той ти отговаря каскет. Питаш го как, той ти отговаря, че се повтаряш. Питаш го от къде, той ти казва Илон ми го говори, докато спя. Виждал съм хора без лично мнение. Живял съм във времена, когато промиваха мозъците на податливите до неузнаваемост. Но този е най-крехкият и податлив социопат от всички. При това във време, когато имаш свободата да мислиш и изказваш свободно мнението си. Той доброволно се отказва от тази си привилегия, защотохмисленето е прекалено сложен процес за него. Това не може да се обясни просто с нисък IQ или психично отклонение. Това говори за липса на хромозом. Ставаме свидетели на зараждането на нов вид човекоподобни - хомо тъпирус.

    Коментиран от #92, #94

  • 91 Borislav Popov

    0 3 Отговор

    До коментар #86 от "Димов":

    Изостанал си ти с инфото, понеже колкото и да са много, все още са недостатъчно, чак да оказват някакво влияние за чистотата на тамошния въздух, поне за сега. После, като станат много по вече и ако китайците се решат да затворят китайците някои свои вредни производства пак ще си поговорим. А ако не се решат това си тяхен проблем, нека да си ходят с маски по улиците, щом така им харесва по вече.
  • 92 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #90 от "Димов":

    Лошото е, че им се плаща за подобно поведение. Това са истинските тролове и генератори на спам. И аз харесвам електричките и никога не съм ги отричал, дори винаги пиша против зависимостта на ДВГ и петрола. Но много пъти съм казвал, че лично за мен има два основни проблема с електричките - силното ЕМП на асинхронни ел. двигатели със стотици киловати мощност и леснозапалимите и токсични литиево-йонни батерии.
  • 93 Borislav Popov

    2 3 Отговор

    До коментар #87 от "Димов":

    Ти по добре погледни себе си и си препрочети коментарите, какви ги бръщолевиш тук. Баща ти, дядо ти, мама ти , компа, разрешения, соца-моца, типичен тролски речник, под шаблон. Когато се видиш на тясно и нямаш някакъв разумен аргумент да възразиш, включваш пета глупава скорост и започваш, ама туй било, ама онуй било, ама баща ти, ама майка ти и все едни такива тъпотиики. Същите евтини тролски номера, като вчера. Но аз те разбрах вече що за рибка си и ти свикнах, така, че продължавай да се правиш на умен, пиши още, важното е моабета да върви, нъл тъй каскет !?

    Коментиран от #96

  • 94 Borislav Popov

    2 2 Отговор

    До коментар #90 от "Димов":

    Не се прави на халосан, каскет ! В по ранните наши спорове съм давал отговор на всичките ти въпроси, за разлика от теб. Но ти всеки път ми задаваш едни и същи дебилини въпроси, на които аз не веднъж съм ти давал отговор. Та затова ти казвам, че си се оплел тук в собствените си мисли, въпроси и разсъждения и ти дадох съвет да си водиш бележки. След като си толкова зле с паметта и не помниш какво си приказвал вчера или оня ден и какви въпроси си задавал и на какви аз съм ти давал отговор, запмсвай си. Аз не съм длъжен тук, всеки ден на едни и същи въпроси да отговарям, поразглеай по старите новини, където сме спорили и препрочети там още веднъж коментарите, белким ти се освежи паметта.

    Коментиран от #97

  • 95 Дрън-дрън

    0 3 Отговор

    До коментар #78 от "Димов":

    ""Токът обаче се произвежда от стотици производители в момента, а съвсем скоро ще станат хиляди, които са в реална конкуренци"........... И кой им определя цената на хилядите производители, повечето от които на две магарета сламата не могат да разделят?"

    Ей голямо самочувствие голямо нещо, и какво се хвалиш че си разделил абсолютно точно сламата на двете магарета, като погледнато отстрани си разделил не слама, а лозови пръчки и си ги занесъл на овцете, вместо на магаретата, защото да смяташ и да делиш не ти върши никаква работа, ако не знаеш какво и на кой да разделиш. Разбира се, че мога да си сменя доставчика на ток с който си искам от 50-те лицензирани доставчика. Това че ти не правиш разлика между доставчик на ток и електроразпределително дружество си е твой проблем. Цените за пренос не ги определя ЕРП, а КЕВР. Тази такса еднаква за пренос на киловатчас, независимо от кой го купуваш и на каква цена. А цените на тока, зависят от търсенето и предлагането и никой не ги определя.

    Коментиран от #98

  • 96 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #93 от "Borislav Popov":

    Важното е че ти отдавна издишаш, докато те смазвам с тонове обосновани аргументи. Репертоарът ти се изчерпа. Вече всички разбраха, че си юноша весел с розови мечти, който не може да си защити т.нар.собствено мнение, което доказва, че и мнението ти не е собствено. Най-вероятно ти го диктуват от БСМ.

    Коментиран от #102

  • 97 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #94 от "Borislav Popov":

    Прегледах ги. Там си писал само за каскет, каскет, и за някъв каскет. Страхотна обосновка. Паляк!

    Коментиран от #101

  • 98 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #95 от "Дрън-дрън":

    Едното ти изказване противоречи на другото. А ти не можеш да смениш доставчика. Смени си поне дилъра, че много ти личи.

    Коментиран от #99, #104

  • 99 Дрън-дрън

    1 2 Отговор

    До коментар #98 от "Димов":

    "Я ми кажи, къде в България имаш конкуренция на доставчик на ток? Това да не ти е телефонна услуга. Ако днес решиш да не купуваш от Еон, към кого ще се прехвърлиш? Другите доставчици май нямат мрежа в твоят регион. "


    Аз ти говоря че не може да различиш магаре от овца и доставчик на ток от мрежов оператор ЕОН от енерго-про, ама ти си толкова сигурен в собствената си глупост, че дори не направи елементарна проверка преди да продължиш да спориш. Ето ти директно от официалната страница на ЕНЕРГО ПРО

    Добре дошли в интернет портала на
    ЕНЕРГО-ПРО Енергийни Услуги

    Търсене
    Ключови думи

    Често задавани въпроси


    1. Какво представлява либерализираният (свободният) пазар на електроенергия?
    Този пазар дава възможност на клиентите да ИЗБИРАТ СВОЯ ДОСТАВЧИК на електрическа енергия, както и продуктите и ЦЕНИТЕ, по които да сключват договори за снабдяване. [Виж още]
    2. Кое налага въвеждането на либерализация на пазара?
    Либерализацията на пазара в България се изпълнява в съответствие с изискванията на европейското енергийно законодателство. [Виж още]
    3. Каква е целта на либерализирания пазар на електроенергия?
    Основната цел на свободния пазар на електроенергия е въвеждането на КОНКУРЕНЦИЯ МЕЖДУ УЧАСТНИЦИТЕ НА ПАЗАРА. [Виж още]
    4. Как мога да се регистрирам на свободния пазар и от кого мога да получа съдействие?
    Регистрацията на свободния пазар се администрира от МРЕЖОВИЯ ОПЕРАТОР, към чиято РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНА МРЕЖА е присъединен Вашият обект. [Виж още

    Коментиран от #105

  • 100 Дрън-дрън

    1 2 Отговор
    5. От кого мога да закупя енергия на либерализирания пазар?
    Електрическа енергия на либерализирания пазар можете да закупувате от ИЗБРАН ОТ ВАС лицензиран ТЪРГОВЕЦ НА ЕЛЕКТРИЧЕСКА ЕНЕРГИЯ. Списъкът с активни ТЪРГОВЦИ НА ЕЛЕКТРИЧЕСКА ЕНЕРГИЯ към съответния момент се намира на интернет страницата на независимия преносен оператор. [Виж още]
    6. Коя част от цената подлежи на договаряне и какво се случва с компонентите във фактурата?
    На договаряне подлежи единствено цената на електрическата енергия и свързаните с нея разходи за балансиране на потреблението. Цените на МРЕЖОВИТЕ УСЛУГИ като достъп и пренос през електропреносната и електроразпределителната мрежа се регулират от Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) и се заплащат от всички клиенти, както на регулирания, така и на свободния пазар. [Виж още]
    ...

    Достатъчна ли ти е обосновката?
  • 101 Borislav Popov

    0 2 Отговор

    До коментар #97 от "Димов":

    Прегледал си ти таратанци, ти вече не помниш дори и статиите, където с теб сме спорили, затова и ти казвам, като на приятел - записваааай, прави си бележки, за да не изпадаш други път в неудобни ситуции, както сега.
  • 102 Borislav Popov

    2 2 Отговор

    До коментар #96 от "Димов":

    Да бе, да, аз все още издищам, а ти се изду като спукан плондер, един свестен аргумент не можеш да ми противопоставиш, едни и същи глупости дърдориш тук - рози, мечти, блянове, бъртвежи и т.н. Ти си мислиш, че ти като си сложил на носа розовите очила и всичо наоколо ти се вижда в розови цветове и другите хора, подобно на теб, всичко виждат в розово. Вземи се обади на мацковските си ментори, да ти опуснат някакви по пресни опорки, че тези твоите вече, бая се поизтъркаха.
  • 103 Иванов

    1 2 Отговор

    До коментар #89 от "Димов":

    Говори си , не ми пречиш. След 10 години , ще гледаш ДВГ на катинка и ще лъскаш бастуна. Набий си в главата, че света е избрал посоката си и се движи по нея, без да се интересува , кво мислят психопатите ,като теб.
  • 104 Иванов

    1 2 Отговор

    До коментар #98 от "Димов":

    Димов, ти добре ли си? Тая енергия ,дето я изразходи ,да напишеш една камара коментари- по добре да беше задоволил жена си, че друг ще свърши тая работа.

    Коментиран от #106

  • 105 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #99 от "Дрън-дрън":

    Електрика, това не е смяна на доставчика на ток. Тока идва от едно място - от мрежата. А тя не е на доставчика, а е на ЕРПто. Тази смяна, която си постнал, е само в главите на счетоводните органи. Осчетоводяват твоят разход към друг доставчик, докато реално ти ползваш същият ток, от същата мрежа. Няма нищо общо със смяната на мобилен оператор. Не изпадай в такива елементарни заблуди.

    Коментиран от #108

  • 106 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #104 от "Иванов":

    Сори, пич. Тъкмо слязох от твоята.

    Коментиран от #107

  • 107 Borislav Popov

    0 3 Отговор

    До коментар #106 от "Димов":

    Слязъл си ти от магарицата ! Видя ли си сега не детинските похвати и какъв интелект лъха от коментарите ти, а каскет ?
  • 108 Дрън-дрън

    0 2 Отговор

    До коментар #105 от "Димов":

    Инженеров, на тебе кой ти е доставчика на хляб? Бойко Борисов? Защото е построил пътищата а всичкия хляб минава по тях, независимо кой е производителя на хляба и от кой търговец на хляб го купуваш. в крайна сметка винаги минаваш по твоята улица за да го занесеш вкъщи. По твоята логика доставчикът е улицата, особено ако имаш такса всеки път, когато минаваш по улицата и трябва да го включиш в цената на хляба. Като си купиш нещо от eMAG, и даваш парите на Спиди, кой е търговеца? Speedy? Пътят на тока е производител->борса->търговец/търговци->доставчик->електропреносна мрежа->електроразпределителна мрежа->клиент.

    Всеки от тях взима своя дял. Това, че плащаш на последния не го прави твой доставчик. Той притежава само пътя, по който ти идва стоката и нищо друго. Даже не е длъжен да те взема цялата цена на тока, а може да му плащаш само процента, а останалото да плащаш на доставчика на ток. Как мислиш да разбереш принципа на работа на системата, като дори не познаваш отделните и части? Как е на че ще разбереш, че можеш да си купиш само зелена енергия, въпреки микса?

    Коментиран от #109

  • 109 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #108 от "Дрън-дрън":

    Грешен пример е това с хляба. И не си схванал това, което аз ти обясних. Със смяната на енергопроизводител нещата не са като при смяната на мобилен, кабелен или на интернет оператор. При тия трите всеки си има негова мрежа. И въпреки разнообразието им цените пак са едни и същи. Имаш избор на оператор, ама цените им са договорени. Пак ще плащаш същата такса. Просто на бележката ще има друго лого отгоре. Знам, защото съм ги менкал всичките и съм го разбрал. Свободата да избираш в днешното време е илюзия за наивниците. Но, щом ти помага да спиш нощем.....

    Коментиран от #110

  • 110 Дрън-дрън

    0 1 Отговор

    До коментар #109 от "Димов":

    Ще ми обясниш ли кой ти отнема свободата да заредиш на дневна или на нощна тарифа, като във втория случай е два пъти по-евтино? С излизането на свободния пазар, ще имаш 24 тарифи, само че няма да са с фиксирани цени, а се определят на предишният ден. Тогава само от тебе зависи кога ще си заредиш електромобила, ще си включиш бойлера или подовото , а от това зависи и на каква цена ще ти купят токът от фотоволтаиците на покрива. Пак от тебе зависи, кога да си я ползваш и кога да продаваш. Може да ти излезе по-евтино, да продадеш енергията през деня, а да заредиш на нощна, но в повечето случаи ще е обратното. Така че не ми обяснявай, че нямаш избор. Имаш го още днес. След време просто всичко ще е много по-справедливо, отколкото сега, където осредняват цената за една година напред и принуждават производителите да продават на фиксирани цени. През лятото цените ще са по-ниски отколкото сега, заради излишъкът и производството на фотоволтаиците, а през зимата ще са по-скъпи. Цената ще зависи и от това дали са пълни язовирите или не. За едни това ще е по-добре, за други не.

    Коментиран от #111

  • 111 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #110 от "Дрън-дрън":

    Електрика, твоите розови очила са пословични и те издават, пък зад какъвто и ник щеш се скрий. Не само, че няма да имаш никаква свобода, ами ще си натоварен с много допълнителни задължения. Като да чистиш по два часа панели след работа, през има-няма 200 дъждовни дни в годината. Иначе ще произвеждат с много ниско КПД и няма да изкараш и за себе си. Представям си те, как цял ден си заварявал на работа, сгънат на две, цели 8ч, и като се прибереш в едно гадно мокро време, грабваш ентусиазиран парцала и се катериш със зъби и нокти до покрива, за да отмаряш с любимото си занимание - чистене на панели. Аз през това време ще зяпам ТВ и ще пия бира на топло. Ама аз съм глупак, не ме гледай мене. Само се заземи с един шнур, че ако има и гръмотевици..... Няма да имат повече свобода, хората. Още повече ще се заробят с тая, твоя, тъпа система. Бизнесът не е свобода. Бизнесът е отговорност и задължение. Малки сте още и няма как да го знаете.

    Коментиран от #112

  • 112 Дрън-дрън

    0 2 Отговор

    До коментар #111 от "Димов":

    От 15 години имам слънчеви колектори на покрива и досега не съм ги чистил нито веднъж. А ти чети простотии в нета и им вярвай. В момента имам 300 литра вода с температура 68гр. , а ти си пий топлата бира и се мисли за умен.

    Поне успя ли да прочетеш каква е разликата между мрежов оператор и доставчик на електроенергия, да не се излагаш пред децата или ще продължаваш да си интерпретираш реалността спрямо своите познания? Инженерни познания.

    Коментиран от #113

  • 113 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #112 от "Дрън-дрън":

    А ти успя ли да научиш разликата между колектор за ток и колектор за вода? Кво ми се прайш, че уж случайно прехвърляш от едните на другите? Никакви колектори нямаш. Ако за 15г не си ги чистил значи мязат на петите на прабаба ти. Дрънкай ги тия на лапетата тука. Само те ти се връзват. И да им обясниш, като смениш един електродоставчик с друг, как спираш да ползваш от тока на стария, като те са с обща мрежа? Аре у лево!

    Коментиран от #114

  • 114 Дрън-дрън

    0 1 Отговор

    До коментар #113 от "Димов":

    Хайде ти им обясни, как тогава има само 4 ЕРП и още 50 доставчика на ток, които може да сменяш всеки месец? На тебе банкомата ли ти е работодател, като той ти дава парите?

    ЕРП само ти ТРАНСПОРТИРА тока, които си купил от ДОСТАВЧИКА. Едните можеш да смениш или дори да използваш няколко доставчика едновременно, но ЕРП нито избираш, нито може да смениш.

    Не се изисква много акъл да го проумееш, но очевидно дори и за такива малки количества изпитваш дефицит.

    Питай някой, който има слънчеви панели от какъвто и да е вид, дали някога ги е чистил? Те се самопочистват при всеки дъжд и особено при снеговалеж.

    Коментиран от #115

  • 115 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #114 от "Дрън-дрън":

    А ЕРП може ли да спре токът от старият ти доставчик да не идва повече към тебе? Виждаш ли колко ти е манерката? Мрежата е обща. Набий си го това! Тя е като един голям казан, в който всички производители пикаят, а ти сучеш от една, от канелките долу. Няма как да кажеш чие сучеш. Просто счетоводителите прехвърлят осчетоводяването от тоя, на оня. А ти си мислиш, че вече не ползваш от тока на другия доставчик. КРАЙ! Вече кьорав електрон не взимаш от него. Пак от него ползваш, рибке. Както и от всички други, вързани в мрежата. Като го проумееш, може пак да говорим. Дотогава си в заблуда, в която нямам интерес да се въртя с тебе. Апропо: Аз имам слънчев бойлер. Чистя си го сам и редовно. Не уцели на кого да ръсиш мозъци.

    Коментиран от #116

  • 116 Дрън-дрън

    0 0 Отговор

    До коментар #115 от "Димов":

    Хайде Добро утро, че мрежата е обща и физически черпиш ток от най-близкия производител. Че нали точно това е най-хубавото на децентрализираното производство. Де факто, произведеният от покривът ти ток, го ползват съседите и не натоварва електропреносната и електроразпределителните мрежи, което повишава преносния капацитет.

    Ти като отидеш до банката да преведеш 5000 лв на някой от Бургас, да не мислиш че по куриер му пращат точно твоите банкноти? Разбираш ли колко е глупав примерът ти? Ако си подписал договор с доставчикът ти за предплатен ток, то точно в момента в който използваш последната стотинка от предплатената сума, токът ти ще спре. Точно както ще тръгне няколко секунди, след като извършиш новото плащане. Това кой ти спира тока са технически подробности.
  • 117 Дрън-дрън

    0 0 Отговор
    И като ти е толкова акъла, се катери по покривите да си чистиш панелите. Добивът намалява с 5 до 15%, което най-лесно се компенсира с толкова или по-голяма инсталирана площ панели. Знаеш ли кога ще тръгна да се катеря, заради някакви си 15% повече? Така или иначе от ранна пролет до късна есен, не плащам ток за топла вода, а през зимата бойлера се топли от котела. Добавянето на допълнителен фотоволтаик за 200 лв, ще свърши същата работа, като 25 години чистене на панели по покривите. Ти на толкова ли оценяваш труда си?