Докато в интернет пространството активно се обсъжда възможно сътрудничество между ЗАЗ и Renault, малцина са тези от вас, които са чували за Запорожец от миналото, който се е оборудвал с двигател Renault.
Ако трябва да сме точни, то става дума за експортна версия, наречена Yalta 1000. Това е трудно за вярване, но навремето ЗАЗ-966 се изнася и продава в 20 страни по света. Специално за Европа е създаден варианта, наречен Yalta 1000.
Автомобилът се оборудва с еднолитров двигател от Режията и по-конкретно от модела Renault R8. Любопитното в случая е, че четирицилиндровият агрегат е с водно охлаждане и е с мощност 44 конски сили - повече от тогавашните ЗАЗ-ки.
За първи път ZAZ Yalta 1000 е показан на автомобилното изложение в Брюксел, като за него пише дори авторитетното издание Autocar. Планирано било да започне и производство на модела в Белгия, но по неясни причини това не се случва.
Така въпросният ZAZ Yalta 1000 остава произведен в един-единствен екземпляр, като през 1969 година започват да се изнасят ЗАЗ-ки със стандартния 1.2-литров двигател с въздушно охлаждане.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Аркадий
10:44 05.11.2019
2 onq s konq
10:44 05.11.2019
3 525тдс
10:45 05.11.2019
4 Факт
Коментиран от #7
10:49 05.11.2019
5 Минало неосъществено.
Коментиран от #6
11:17 05.11.2019
6 куку руку ку
До коментар #5 от "Минало неосъществено.":
Шкода 1000МБ- шкода 1000 мъки и болести... така беше известна. Но пък беше симпатична количка.11:24 05.11.2019
7 Бати Злати
До коментар #4 от "Факт":
Като гледам колко минуса са ти сложили се разбира, че хал хабер си нямат, че това наистина е копие на NSU IV PrinzКоментиран от #8, #9, #13
12:42 05.11.2019
8 куку руку ку
До коментар #7 от "Бати Злати":
Че кое му е странното? И в уики си го пише:"Запорожец модел „ЗАЗ-966“ е в серийно производство от 1967 до 1974 година. Разработеният модел силно е повлиян от новостите в автомобилостроенето. Има модерна каросерия, като използва схемата на Chevrolet Corvair и дизайна на NSU Prinz IV."
12:51 05.11.2019
9 Random
До коментар #7 от "Бати Злати":
Копие само на външен вид, конструкцията и механиката нямат нищо общоКоментиран от #14
13:01 05.11.2019
10 Random
13:06 05.11.2019
11 Грую
13:10 05.11.2019
12 Алфа Ромео
14:18 05.11.2019
13 Алфа Ромео
До коментар #7 от "Бати Злати":
И аз се изненадвам колко коментиращи има тук които хабер си нямат от автомобили и автомобилна история!14:22 05.11.2019
14 Алфа Ромео
До коментар #9 от "Random":
За дизайна става въпрос, някой да е писал че е 1:1 със NSU.14:26 05.11.2019
15 Komapak
Коментиран от #19
15:23 05.11.2019
16 тъпанар
16:44 05.11.2019
17 БАРС
18:22 05.11.2019
18 Бай Зъл
23:00 05.11.2019
19 Алфа Ромео
До коментар #15 от "Komapak":
Вартбурга вървеше доста добре беше широк и просторен, двигателя му беше много по-тих и с по-приятен звук като се вкара в обороти, не може и да става въпрос за сравнение.Коментиран от #20, #24
23:24 05.11.2019
20 Boxer 3.0
До коментар #19 от "Алфа Ромео":
Даже, не веднаж, на зазки им сменяха двигателя с такъв от лада или вартбург.Зазката ставаше самолет!
Соцтунинг...
06:25 06.11.2019
21 софия
09:06 06.11.2019
22 гост
09:35 06.11.2019
23 стоян
16:53 06.11.2019
24 БАРС
До коментар #19 от "Алфа Ромео":
Статията точно е написана за ЗАЗ А НЕ ЗА ВАРБУРЗИ МЕРЦЕДЕСИ И БОГ ЗНАЕ КАКВИ КОЛИ ЩТЕ ИЗМИСЛИТЕ ЗА СРЪВНЕНИЕ.21:09 06.11.2019