ФАКТИ.БГ

Един ЗАЗ с мотор от Renault, за който не сте и подозирали

Публикувана: 5 Ноември, 2019 10:40
24 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7298
Един ЗАЗ с мотор от Renault, за който не сте и подозирали
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.1 от 13 гласа.

Докато в интернет пространството активно се обсъжда възможно сътрудничество между ЗАЗ и Renault, малцина са тези от вас, които са чували за Запорожец от миналото, който се е оборудвал с двигател Renault.

Един ЗАЗ с мотор от Renault, за който не сте и подозирали

Ако трябва да сме точни, то става дума за експортна версия, наречена Yalta 1000. Това е трудно за вярване, но навремето ЗАЗ-966 се изнася и продава в 20 страни по света. Специално за Европа е създаден варианта, наречен Yalta 1000.

Автомобилът се оборудва с еднолитров двигател от Режията и по-конкретно от модела Renault R8. Любопитното в случая е, че четирицилиндровият агрегат е с водно охлаждане и е с мощност 44 конски сили - повече от тогавашните ЗАЗ-ки.

Един ЗАЗ с мотор от Renault, за който не сте и подозирали

За първи път ZAZ Yalta 1000 е показан на автомобилното изложение в Брюксел, като за него пише дори авторитетното издание Autocar. Планирано било да започне и производство на модела в Белгия, но по неясни причини това не се случва.

Така въпросният ZAZ Yalta 1000 остава произведен в един-единствен екземпляр, като през 1969 година започват да се изнасят ЗАЗ-ки със стандартния 1.2-литров двигател с въздушно охлаждане.

Един ЗАЗ с мотор от Renault, за който не сте и подозирали

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.1 от 13 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Аркадий
1 Отговор
Слава СССР

Оценка:
-19 +25

onq s konq
2 Отговор
Ехххх това е истинска кола, а не сега тези пластмасатарници напудрени!!!

Оценка:
-12 +27

525тдс
3 Отговор
много добър , а и красив автомобил , бих си го купил .. пак !!!

Оценка:
-10 +30

Факт
4 Отговор
Дизайна е копие на NSU от края на 60-те год. Затова изглежда добре, но двигателите бяха пълна трагедия.

Коментиран от #7


Оценка:
-14 +27

Минало неосъществено.
5 Отговор
Двигател с тези характеристики се монтира в Шкода1000МБ и Шкода 100 с. Двата автомобила са с водно охлаждане и наклон 30градуса за да се намали височината.Така или иначе ремонт на 70 хил. километра.Лесен за експлоатация и ремонт.Като цяло за времето си е могло да се получи що годе автомобил.Същата работа с Вартбург.

Коментиран от #6


Оценка:
-5 +14

куку руку ку
6 Отговор

До коментар #5 от "Минало неосъществено.":


Шкода 1000МБ- шкода 1000 мъки и болести... така беше известна. Но пък беше симпатична количка.

Оценка:
-1 +14

Бати Злати
7 Отговор

До коментар #4 от "Факт":


Като гледам колко минуса са ти сложили се разбира, че хал хабер си нямат, че това наистина е копие на NSU IV Prinz

Коментиран от #8, #9, #13


Оценка:
-6 +15

куку руку ку
8 Отговор

До коментар #7 от "Бати Злати":


Че кое му е странното? И в уики си го пише:
"Запорожец модел „ЗАЗ-966“ е в серийно производство от 1967 до 1974 година. Разработеният модел силно е повлиян от новостите в автомобилостроенето. Има модерна каросерия, като използва схемата на Chevrolet Corvair и дизайна на NSU Prinz IV."

Оценка:
-3 +9

Random
9 Отговор

До коментар #7 от "Бати Злати":


Копие само на външен вид, конструкцията и механиката нямат нищо общо

Коментиран от #14


Оценка:
-1 +11

Random
10 Отговор
Зазковия мотор си е добре измислен но го предават уплътннията и изработката - уплътненията протичат, за протеклото масло се залепват боклуци, от там се затруднява охлаждането и прегрява, ако не тече, е така направен че да не прегрява. Изработката - за цилиндрите е използван обикновен чугун, а не лигиран

Оценка:
-2 +9

Грую
11 Отговор
Всички съветски коли са повлияни от световните модели,Чисто техния новаторски дизайн си личи обикновенно има някакъв необясним ръб и изглежда страно .В Тубата е пълно с такива произведения.Все пак заводските модели не изглеждат лошо но всички страдат от липса на ствременни надеждни и икономични двигатели .

Оценка:
-0 +6

Алфа Ромео
12 Отговор
Със това моторче можеше да заприлича малко на нормална кола.

Оценка:
-2 +7

Алфа Ромео
13 Отговор

До коментар #7 от "Бати Злати":


И аз се изненадвам колко коментиращи има тук които хабер си нямат от автомобили и автомобилна история!

Оценка:
-0 +5

Алфа Ромео
14 Отговор

До коментар #9 от "Random":


За дизайна става въпрос, някой да е писал че е 1:1 със NSU.

Оценка:
-0 +2

Komapak
15 Отговор
Колко масло гореше направо не е истина😊. А каква акустика имаше.... Само вартбург можеше да се сравнява със зазката. Може би с двигател рено и двата фактора биха могли да бъдат подобрени чувствително!

Коментиран от #19


Оценка:
-1 +5

тъпанар
16 Отговор
Имам лични наблюдения относно ЗАЗ ( с двигател ЗАЗ). Тотален кенеф ( като предварително се извинявам за израза тук). За мое съжаление изредих в края на 80-те повечето СССР автомобили. Та до 1993, когато успях да купя 123 купе на МБ. По мое скромно лично мнение, единствения автомобил ставащ за ползване ( като прилична возия и динамика) е Лада 1500 . Карах и Лада 1200 за кратко, но е слабичка като динамика. Москвич (12-ка), бе продаден на 6000 км!!!! не се шегувам. Няма такава недомислица. За Волга ( от 1990-до 1993) може би ако не беше големия разход, щеше да е фаворит. Затова и слагам Лада (но 1500) на 1-во място като комбинация от всички качества. За съжаление за ЗАЗ не мога да дам и един пример а нещо удачно. базирам се на лични впечатления, и затова споменавам конкретни модели... за другите модификации на споменатите марки, нямам личен поглед.

Оценка:
-4 +14

БАРС
17 Отговор
Спокойно мога да кажа че през социализма в СССР даже и в България е имало достатъчно умни инжинери които са измисляли и са създавали много от авто техниката та и в много други направления да не говорим и във венното дело но проблемът е идвал от високостоящтите партийни дебили които са решавали без да имат и понятие от техника са решавали кое може да се призвежда и кое не гаранция че това е спирало всички заводи да не говорим че един модел дали камион та лека кола сее произвежа по 30 години.та да се върнем към Зазката едно ми харесваше че имаше автономна печка за отопление без да работи двигателят.Иначе не беше кой знае каква кола но си беше бюджетна и евтина за подръжка.После ги прекръстиха ТАВРИЯ с двигател колкото съм чувал разработен от порше.Бяха чудесни малко харчеха и много бягаха и тя си беше малка кола.Между другото ощте карат в Украина ТАВРИИ подръжката и струва много евтино

Оценка:
-2 +7

Бай Зъл
18 Отговор
Номера 968А , 968М е копирано от Порше,концепцията е същата ,а бе близнаци,"почти " с малки разлики!

Оценка:
-0 +7

Алфа Ромео
19 Отговор

До коментар #15 от "Komapak":


Вартбурга вървеше доста добре беше широк и просторен, двигателя му беше много по-тих и с по-приятен звук като се вкара в обороти, не може и да става въпрос за сравнение.

Коментиран от #20, #24


Оценка:
-2 +9

Boxer 3.0
20 Отговор

До коментар #19 от "Алфа Ромео":


Даже, не веднаж, на зазки им сменяха двигателя с такъв от лада или вартбург.
Зазката ставаше самолет!
Соцтунинг...

Оценка:
-0 +7

софия
21 Отговор
1.2 двигател !? смешници

Оценка:
-1 +2

гост
22 Отговор
Те някой харесват освен ЗАЗ и Сталин,нищо че е избил повече руснаци от който и да е друг.Била хубава кола-странно мнение.

Оценка:
-3 +5

стоян
23 Отговор
ЗАЗ е копие на германска кола =виждал съм ги в Германия =и са по качествено изработени -в първия момент си помислих че е ЗАЗ но е НСУ

Оценка:
-2 +3

БАРС
24 Отговор

До коментар #19 от "Алфа Ромео":


Статията точно е написана за ЗАЗ А НЕ ЗА ВАРБУРЗИ МЕРЦЕДЕСИ И БОГ ЗНАЕ КАКВИ КОЛИ ЩТЕ ИЗМИСЛИТЕ ЗА СРЪВНЕНИЕ.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

-->
АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Силвио Берлускони
Италианският премиер, цитиран от "Тайм", обяснява страстта си към жените, която по-късно му докара няколко съдебни дела:
Миналата нощ имах опашка пред вратата на спалнята ми. Бяха 11. Взех 8, защото повече не мога."

Още бисери