Докато в интернет пространството активно се обсъжда възможно сътрудничество между ЗАЗ и Renault, малцина са тези от вас, които са чували за Запорожец от миналото, който се е оборудвал с двигател Renault.
Ако трябва да сме точни, то става дума за експортна версия, наречена Yalta 1000. Това е трудно за вярване, но навремето ЗАЗ-966 се изнася и продава в 20 страни по света. Специално за Европа е създаден варианта, наречен Yalta 1000.
Автомобилът се оборудва с еднолитров двигател от Режията и по-конкретно от модела Renault R8. Любопитното в случая е, че четирицилиндровият агрегат е с водно охлаждане и е с мощност 44 конски сили - повече от тогавашните ЗАЗ-ки.
За първи път ZAZ Yalta 1000 е показан на автомобилното изложение в Брюксел, като за него пише дори авторитетното издание Autocar. Планирано било да започне и производство на модела в Белгия, но по неясни причини това не се случва.
Така въпросният ZAZ Yalta 1000 остава произведен в един-единствен екземпляр, като през 1969 година започват да се изнасят ЗАЗ-ки със стандартния 1.2-литров двигател с въздушно охлаждане.
-19 +25
-12 +27
-10 +30
Коментиран от #7
-14 +27
Коментиран от #6
-5 +14
До коментар #5 от "Минало неосъществено.":
Шкода 1000МБ- шкода 1000 мъки и болести... така беше известна. Но пък беше симпатична количка.
-1 +14
До коментар #4 от "Факт":
Като гледам колко минуса са ти сложили се разбира, че хал хабер си нямат, че това наистина е копие на NSU IV Prinz
Коментиран от #8, #9, #13
-6 +15
До коментар #7 от "Бати Злати":
Че кое му е странното? И в уики си го пише:
"Запорожец модел „ЗАЗ-966“ е в серийно производство от 1967 до 1974 година. Разработеният модел силно е повлиян от новостите в автомобилостроенето. Има модерна каросерия, като използва схемата на Chevrolet Corvair и дизайна на NSU Prinz IV."
-3 +9
До коментар #7 от "Бати Злати":
Копие само на външен вид, конструкцията и механиката нямат нищо общо
Коментиран от #14
-1 +11
-2 +9
-0 +6
-2 +7
До коментар #7 от "Бати Злати":
И аз се изненадвам колко коментиращи има тук които хабер си нямат от автомобили и автомобилна история!
-0 +5
До коментар #9 от "Random":
За дизайна става въпрос, някой да е писал че е 1:1 със NSU.
-0 +2
Коментиран от #19
-1 +5
-4 +14
-2 +7
-0 +7
До коментар #15 от "Komapak":
Вартбурга вървеше доста добре беше широк и просторен, двигателя му беше много по-тих и с по-приятен звук като се вкара в обороти, не може и да става въпрос за сравнение.
Коментиран от #20, #24
-2 +9
До коментар #19 от "Алфа Ромео":
Даже, не веднаж, на зазки им сменяха двигателя с такъв от лада или вартбург.
Зазката ставаше самолет!
Соцтунинг...
-0 +7
-1 +2
-3 +5
-2 +3
До коментар #19 от "Алфа Ромео":
Статията точно е написана за ЗАЗ А НЕ ЗА ВАРБУРЗИ МЕРЦЕДЕСИ И БОГ ЗНАЕ КАКВИ КОЛИ ЩТЕ ИЗМИСЛИТЕ ЗА СРЪВНЕНИЕ.
-0 +2