Новини

От Mercedes потвърдиха: G-Klasse става електрическа

Публикувана: 8 Ноември, 2019 11:35
62 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7528
От Mercedes потвърдиха: G-Klasse става електрическа
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.1 от 14 гласа.

Шефът на Mercedes Ола Калениус съобщи, че компанията е разгледала сериозно въпросите, свързани с бъдещето на култовата G-Klasse. По време на обсъждането е възникнало предложението, рано или късно G-Klasse да бъде свалена от конвейера.

Калениус обаче твърдо е заявил, че G-Klasse ще е последната кола, която ще напусне конвейерите на марката и, че всъдеходът ще остане в портфолиото на марката, но ще премине в моделната линия EQ, което означава, че той ще стане изцяло електрически.

Още миналата година бившият шеф на компанията Дитер Цетше прокара идеята за подобен ход, като се обърна за съвет лично към Арнолд Шварценегер. Известно е, че в гаража на най-известния кулутист има изцяло електрическа G-Klasse, която му бе направена по специална поръчка.

Тогава обаче Цетше беше уклончив в отговорите си и заяви, че рано или късно всеки модел на Mercedes ще има електрифицирана версия. Сега информацията за електрическа G-Klasse бе официално потвърдена от Калениус, който обаче не обяви конкретни срокове.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.1 от 14 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
куку руку ку
1 Отговор
Началото на краят за Г-класата...

Оценка:
-20 +61

Иванчо
2 Отговор
Една епоха приключва.... Тъжно!

Оценка:
-16 +63

сектант
3 Отговор
Само истински сув кто Дъстър държи на своите корени и под капака още мърка бензинов звяр.

Коментиран от #4, #7, #11


Оценка:
-40 +36

гост
4 Отговор

До коментар #3 от "сектант":


В Индия вече пуснаха електрическа Дачия , чакай скоро и тук , хахах !!
http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2996-elektricheska-dacia-mahindra-everito-ealpha-india

Оценка:
-3 +15

5
Този коментар е премахнат от модератор
Blackthorn
6 Отговор
И G класата превръщат в кочина... RIP Mercedes!

Оценка:
-12 +40

Тъпоъгълен
7 Отговор

До коментар #3 от "сектант":


Е а стига с тоя Дъстар ве шизофеник

Оценка:
-9 +22

парен локомотив
8 Отговор
Да сте чели скоро за качествата и бъдещето на парните локомотиви?Същият въпрос може да зададете след пет-десет години за ДВГ.

Коментиран от #18


Оценка:
-13 +19

toka otkade idva
9 Отговор
Електричеството откъде идва?

Коментиран от #10, #14


Оценка:
-3 +14

идва
10 Отговор

До коментар #9 от "toka otkade idva":


от нефтохима.като няма да има за кой да правят бензин,ще има много ток.

Оценка:
-3 +13

Кореаца
11 Отговор

До коментар #3 от "сектант":


Не си никакъв сектант,щом още незнеш че рено скоро пускат електрокар дъстър..ониди хапни мамалига в румънско и може да ти кажат от дачия новината,а не да си НЕподготвен тука..

Оценка:
-3 +8

Шампиона
12 Отговор
Варианта е да се купи някой 560 SEL или SEC и да си го гледаш цял живот..

Коментиран от #29


Оценка:
-0 +17

Енерго про.
13 Отговор
Смърт на бензиновите и дизеловите двигатели всичко на ток.

Коментиран от #16


Оценка:
-19 +14

асд
14 Отговор

До коментар #9 от "toka otkade idva":


От много места !

Оценка:
-1 +4

999
15 Отговор
Да и като му сложат две вилици от пред става и за електрокор. Тогава могат да направят и завод в Б. Г.

Оценка:
-4 +9

Факт
16 Отговор

До коментар #13 от "Енерго про.":


И цената нагоре!

Оценка:
-2 +7

Borislav Popov
17 Отговор
Нивата 4х4 и тя ще стане електрическа, някъде към 2045 година.

Оценка:
-5 +10

Driving pleasure
18 Отговор

До коментар #8 от "парен локомотив":


да си чувал за синтетично гориво?
А да си чувал за водороден двигател? (не клетки)

батериите са временна лудост, но не и решение ще се изпонаакате и ще откриете, че понамирисват и те гадно просто на някои им трябва време да зацепят очевадни неща.

П.С. Вчера ми се обадиха тръгвай, без да планирам с дни минах и за 5 мин заредих гориво за над 700 км в 16.00 изгасих двигателя в 16.05 вече бях излязъл на пътя и настъпвах - направи го с електричка и ми се обади да си купя и аз ;)

Коментиран от #19, #22


Оценка:
-5 +15

А стига бе
19 Отговор

До коментар #18 от "Driving pleasure":


А ти как караш толкова много и пишеш във форума без почивка?

Коментиран от #20


Оценка:
-8 +7

Driving pleasure
20 Отговор

До коментар #19 от "А стига бе":


Казах, че съм заредил за толкова, не че съм минал толкова. Това му е хубавото на резервоара, пълниш го бързо и за дълго, не ти се налага при всяко спиране да се оглеждаш за зарядна станция, за да "влееш" 2-3 киловата, че да избуташ до следващата и да си непрекъснато ангажиран със зареждането и състоянието на батерията.
Колата е да ми служи и да е винаги готова за път, а не да губя часове с нея и да и служа аз на нея.

Коментиран от #21, #32


Оценка:
-6 +14

така е
21 Отговор

До коментар #20 от "Driving pleasure":


то и много електрички има където се зареждат бързо.

Коментиран от #23, #24


Оценка:
-7 +7

Borislav Popov
22 Отговор

До коментар #18 от "Driving pleasure":


Ми зареждай си и си карай, ако щеш 700 км., ако щеш 1700, някой спира ли те !? Като не ти се планира, кеф ти бензин, кеф ти нафта ! А на който му се кара електричка, той ще си планира и ще и бере грижата, къде и как да си я зареди и колко да си я кара !

Коментиран от #25, #26


Оценка:
-2 +11

7577
23 Отговор

До коментар #21 от "така е":


Абе човекът ви обяснява, че идеята на всяка машината е операторът, който я използва, да каталяса преди нея, т.е. тя да може да работи без да почива. Колко бързо да ги зареждат тия електрички като всеки път Електрика и "гост" обясняват за някакви сложни схеми със зареждане докато са разтъпкваш и пиеш кафе някъде из пущиняка, да дебнеш някакви промоции по някакви паркинги на молове и супермаркети или да правиш някакви сложни схеми да зареждаш повече в нощите през седмицата, защото в петък ще си ходиш на село. Пи..ка му ленина и удобство и чудо! Аз ще решавам стратегически транспортни задачи или ще пътувам? Докато приключа с плануването на пътуването няма да ми останат сили да свърша работата, за която съм тръгнал.

Оценка:
-4 +9

Driving pleasure
24 Отговор

До коментар #21 от "така е":


За половин час... и ако има един преди тебе? И ни да тръгнеш щото няма как, ни да чакаш щото е час и зайде.

Оценка:
-2 +6

8899
25 Отговор

До коментар #22 от "Borislav Popov":


Такива разбирачи като тебе го спират. Вземи тия 100% данъци и акциз върху бензина и нафтата. Вземи тая субсидия за електричка (интересно с пари откъде?). Вземи тия еко изисквания, които скопяват двигателя и го оскъпяват. И като похлупак - вземи и тая тотална забрана за движение. Кой ли го спира наистина? Все едно да питаш кой спира севернокорейците да изберат някой друг освен Ким Чен Ун!

Коментиран от #31


Оценка:
-1 +6

Driving pleasure
26 Отговор

До коментар #22 от "Borislav Popov":


Вече сме го говорили. Еко-откачалките викат здраво, политиците се впечатляват от една тумба идиоти и всъщност ми забраняват да си карам каквото си исма и ми казват, че трябвало непремено електричка да е.
Оставете тия простотии с регулациите дайте да сложим акци на тока за електромобилите както има акциз на горивата и тогава който каквото избере - свобеден пазар, ако сте навити на това никой няма да ви каже дума

Коментиран от #34


Оценка:
-4 +10

Мартин
27 Отговор
Това ще е нещо епично, вече си представям за какво извращение става дума. В това огромно купе може да се събере много мощност и много батерии. Очаквам нещо от сорта на 1500 коня и 2000нм въртящ момент от топ версията. Представете си как този динозавър ускорява за 2 секунди, направо е плашещо.

Коментиран от #28


Оценка:
-8 +3

Driving pleasure
28 Отговор

До коментар #27 от "Мартин":


А беше време в което с G можеше да прекосиш пустиня, сега ми говорите за ускорение на кола с аеродинамика на тухла...
Ами G поема V12 мотор, който без проблем може да се тунингова до 1500 кона... къв е смисъла обаче?

Оценка:
-4 +13

Иванов
29 Отговор

До коментар #12 от "Шампиона":


А бе колега, за такъв модел мечтаехме 93-та година. Ти хептен си заседнал във времето

Оценка:
-1 +4

Европа минава на ток
30 Отговор
Бавно, но сигурно, Европа минава на ток.
https://electrek.co/2019/11/05/vw-ceo-diess-batteries-carbon-price-germany-ev-credits/

Коментиран от #33, #35


Оценка:
-4 +6

Антиелектрика
31 Отговор

До коментар #25 от "8899":


Всички знаем какво могат ел. двигателите, никой не го оспорва и за това се прилагат във влакове, трамваи, тролеи и т.н. Обаче с това истерично, престъпно и лобистко налагана на електромобили от зелените фашисти, освен да отблъснат нормалните хора, не знам какво друго ще постигнат.

Оценка:
-3 +13

Ивайло
32 Отговор

До коментар #20 от "Driving pleasure":


Ти си единственият човек тук, който е с нормална и разумна гледна точка по въпроса с електричките и ДВГ!!! И аз съм на мнението, че най-голяма автономност и свобода ти дава ДВГ. А това за синтетичните горива си е вярно - бензин или дизел могат да се произведат от много неща!!! А водорода като гориво за ДВГ също си е опция!!! Така че хора, не отписвайте ДВГ, той си има бъдеще!!!

Коментиран от #37


Оценка:
-4 +11

водорода
33 Отговор

До коментар #30 от "Европа минава на ток":


Забелязвате ли? Феновете на водорода? Водорода НИКОГА няма да е по-ефективен от батериите.Точка.

Коментиран от #38


Оценка:
-9 +2

Borislav Popov
34 Отговор

До коментар #26 от "Driving pleasure":


Ясно, пак започна с опорките - екооткачалките, политиците, регулациите, тумба идиотите и бла, бла, бла..) Сам, току що се хвалИ тук, че без никакви проблеми си прескочил и др бензиностанцията и за 5 минути си заредил горивр за 700 км. ! А сега вече ревеш, че тези и онези ти били пречели, а после се сърдиш, когато ти кажат, че си параноик и те е подгонила яко електрофобията ! На никой не му пречат, само на теб, направо са те хванали за гушата и ти викат, продай си бензинката и веднага си купувай електричка ! Никой не ти пречи на теб, просто търсиш причини да оправдаеш параноите и фобиите си.

Оценка:
-11 +7

точно
35 Отговор

До коментар #30 от "Европа минава на ток":


един от няколкото,който е разбрал на къде върви света.

Оценка:
-7 +2

36
Този коментар е премахнат от модератор
Driving pleasure
37 Отговор

До коментар #32 от "Ивайло":


Трявба повече хора в пъбличното пространство да го говорят иначе получаваме диктатура на малцинството, която е просто по-организирано и вика повече и по-силно.

Оценка:
-1 +5

Driving pleasure
38 Отговор

До коментар #33 от "водорода":


Е и? Те и батериите не са по-ефективни от течните горива енергийната им плътност е 25 пъти мисля беше по-ниска от тази на батерията пък вървят напред ...

Въпросът не е да избираме горивото а да поставяме ясни приоритети! Не веднъж съм го казвал и ще го кажа пак - нищо против малка градска бълха на ток нямам. Кола като Смарт или Туизи с 10-15 кВч батерия малки габарити и относително опростена - това работи в града. Вероятно като втора кола в семейството (вече повечето семейства са с по 2 и 3 така или иначе)

Твърдо обаче отказвам да приема, че 100 кВч батерия в 5 метрова каруца е екологична. Хем е непригнодна за и без това пренаселените градове, хем е непригодна за дълъг път защото имено при висока скорост пробега пада рязко и "гори" по 30 кВч/100 което значи, че трябва да произведеш 60 кВч за да стигнат до колелата 30.

Водородния двигател може да намери чудесно приложение при товарни и лекотоварни автомобили за дълги дистанции, а добрия стар бензин И ДИЗЕЛ са за обикновения човек да иде да се повози, да си свърши работа или просто да натовари семейството и да замине на почивка без да планира 3 дневен преход до морето без да знае ще се върне ли обратно щото някоя зарядна не работела ;)

Коментиран от #39


Оценка:
-2 +8

не е
39 Отговор

До коментар #38 от "Driving pleasure":


Не електрическите коли са непрактични,а липсата на зарядни станции у нас ги прави непрактични. Течните горива са с по-голяма енергийна плътност,но цената на горивото е по-висока от тока,което дава предимство на електрическите. С масово производство на електрически коли и по-голямата конкуренция,цените на електрическите ще продължават да падат.Когато,цената на колата се изравни,малко хора ще предпочетат скъпото гориво.

Коментиран от #40


Оценка:
-5 +3

Driving pleasure
40 Отговор

До коментар #39 от "не е":


Цъ :) Непрактични са. Вече споменах времето за зареждане. Теглото им е значително по-високо, живота на батерията си е ограничен и не подлежи на ремонт а замяната е скъп и не на последно място ресурсите за масово производство на батерии са относително ограничени което няма да позволи драстично падане на цените им... а когато електрическите автомобили станат масови бъди сигурен, че ще има някакъ вид акциз на електричеството за тяхното зареждане, защото акциза на горивата е съществена част от приходите на всяко правителство :) пак няма да са по-евтини за каране

Коментиран от #41


Оценка:
-2 +8

защо
41 Отговор

До коментар #40 от "Driving pleasure":


Защо са непрактични,защото ти го казваш ли? Цената на елктричките,пада и те са вече конкурентни. И китайците започнаха много бързо да навлизат на европейския пазар.Виж тази кола,СУВ с размерите на Мазда СХ-5,за колко? За 60 хиляди лева! Какво можеш да си купиш за 60 хиляди лева? Батерията не е много голяма,но много хора ги устройва,които имат възможност да зареждат.
Цената,на колата със сайта,за 60 хиляди лева! И кажи пак,че цените са им високи!
https://mg.co.uk/mg-zs-electric/

Коментиран от #42, #46, #50


Оценка:
-4 +3

мод
42 Отговор

До коментар #41 от "защо":


Не му пиши на тоя - това е руски трол. От 3 години ги пише тия неща под всяка една статия за електромобил, спасява си матушката. Сигурно си 10-хилядния дето му обяснява ама за 5 копейки ще дращи като изоглавен сигурно още 5 години напред под всяка новина.
Ако си нямаш работа и ти се спори с радиоточка, давай!

Оценка:
-5 +3

Японеца
43 Отговор
Става, ама само маркетингово! Нямат нищо, а и няма да имат, лъжат и вдигат продажбите!

Оценка:
-4 +0

Японеца
44 Отговор
Най много хибрид след 10г! Изостанали изпаднали германци!

Оценка:
-3 +2

И ДИ ОТ
45 Отговор
Еййй Радкоо, Радкоо... как от две изречения съчини 20... тъпо е да кажеш, че моделът ще стане изцяло електрически, като нищо подобно не е написано... педе рун гел.. пише, че ще има и електрическа версия, но никъде не се говори само за електрически!’!

Оценка:
-0 +5

7373
46 Отговор

До коментар #41 от "защо":


Въпросното МГ е хубаво наистина, но е нещо средно между СХ-3 и СХ-5 (щом използваме Мазда като пример), т.е. бензиновия му еквивалент е нещо от порядъка на 40-45 хил. лв. Сега ти кажи, че цените не са високи щом 30% или 15 хил. лева надценка не е проблем. После кажи за хиляден път как тази разлика ще се избие от безплатно паркиране в "синя зона" и зареждане на нощна тарифа, защото с тази батерия въпросното МГ си баш градска кола.

Коментиран от #47, #48, #49


Оценка:
-2 +3

Синя зона
47 Отговор

До коментар #46 от "7373":


5 часа по 2 лв. на час са 10 на ден, 23 работни дни са 230 лв. на месец, което е 2500 на година. За 5 години са 12500 лв. само от синя зона, без да смятаме бензини и сервизи. Между другото това МГ е доста добре оборудвано с екстри, ако поръчаш на Мазда тези екстри, не вярвам цената да ти е 45 хил. Да сметнем и бензина. Градско 10 на 100, на 100 хил. са 10 хил. литра което е 23 хил. лв. Сервизите, да смятаме ли, а още и данъците. Стига, че ще излезе подарък.

Оценка:
-3 +2

Ценова листа
48 Отговор

До коментар #46 от "7373":


Ценовата листа на Мазда СХ 5. За 46 е най-евтината без никакви екстри. По високото оборудване е около 60 хил. лв. и на горе.

Коментиран от #53


Оценка:
-0 +3

Забравих
49 Отговор

До коментар #46 от "7373":


Ценова листа.
https://mazda.bg/mazda-cx-5/

Оценка:
-0 +2

Driving pleasure
50 Отговор

До коментар #41 от "защо":


Не защото аз го казвам, а заради изброените негативи, които определено не са разрешение.
Размера е на Мазда... ама качеството е на Лада :) Да китайците правят евтини коли, ама те пестят от нещо и това нещо е дългосрочното качество. Това е като да сравниш Дачия сандеро с мерцедес А-клас... и двете ползват 1.5 литровия дизелов двигател (или поне в предното поколение сега не знам с последното) ама дачията що ли струва 3 пъти по-малко от Мерцедеса... явно някой не си прави сметката... или я прави? ;)

Коментиран от #51, #60


Оценка:
-0 +0

Ти тествал ли си колата
51 Отговор

До коментар #50 от "Driving pleasure":


Тествал ли си я вече? От къде разбра, че качеството е лошо? На много марки, частите идват от едно и също място. При скъпите модели продава марката, а не качеството да е по-високо. Отдавна скъпите марки не предлагат надеждност и качество, а само престиж. Понеже са премиум.

Коментиран от #52


Оценка:
-0 +0

Driving pleasure
52 Отговор

До коментар #51 от "Ти тествал ли си колата":


Тествал съм качеството на Грейт Уол, който е премиума сред китайските заедно с Гийли - ами далеч е от средния клас европейски все още. На Китай му трябват още 10тина-15 години за да настигне европейските и азиятските конкуренти. Китай произвежда евтино заради държавните протекции.
...и не, европейския премиум в по-голямата си част не продава само престиж, продава технологии. Продава и качество в дългосрочен план.

Оценка:
-0 +0

4842
53 Отговор

До коментар #48 от "Ценова листа":


Браво, че си намерил ценовите листи на Мазда! Сега виж какви са цените и на СХ-3 и обърни внимание, че съм написал, че въпросното МГ е нещо СРЕДНО между 3 и 5, и пак ела да обясниш кое колко струва.

Оценка:
-0 +0

Лично мнение
54 Отговор
Не знам къде трябва да живееш в Европа, за да трябва да пътуваш 3 дни до морето с електрическа кола. Освен ако не искаш да отидеш на някакво море в друга държава. Българите ходят с кола главно в България, Гърция и Турция на море, по рядко на Запад, примерно Хърватска, Словения. В Италия, Франция, Испания, Португалия е по-евтино да отидеш със самолет и на място да си наемеш кола. Ходил съм с кола до Португалия и със самолет и кола под наем до там - второто е по-евтино, освен ако не минаваш по някакви третокласни пътища, на които да се издървиш от завои и ниска скорост. Накратко всички морета удобни за кола са на 500, максимум 700 километра. С един модерен електромобил тези разстояния се изминават с едно зареждане за 30-45 минути при нормална инфраструктура, а не само на безплатно да зареждаш. Напълно сте прави, че електрическите коли не са за панелкаджии, на които 20-годишната им лимузина е струвала нова повече от дупката, в която живеят. Те са за хора с гараж, които когато спрат там, не им е проблем да си вкючат колата към мрежата и да се зарежда - било то на дневна или нощна тарифа. Вероятно знаете, но някои електромобили имат и софтуер, с които можеш да ги настроиш кога да стартират зареждането... Скъпи са за българите тези електрички и това си е...

Коментиран от #55


Оценка:
-1 +1

Антиелектрика
55 Отговор

До коментар #54 от "Лично мнение":


Не е точно така. Къде ще заредиш по пътя в България за 40 минути? А ако ходиш по почивки, къде ще заредиш като достигнеш крайната си дестинация, в стаята в хотела ли?

Оценка:
-0 +0

Rado
56 Отговор
Ще се изкефя да почнат да я произвеждат в руския завод, и да видим как русофилите ще обърнат палачинката за електричките и ще се превърнат в най-яките коли

Коментиран от #57


Оценка:
-1 +0

Антиелектрика
57 Отговор

До коментар #56 от "Rado":


А аз ще се изкефя, ако някой ти налее малко акъл в главата и накрая спреш да мислиш, че тези, които не харесват електрички нямат нищо общо с Русия. Ех, мечти, мечти.

Коментиран от #58


Оценка:
-0 +2

Антиелектрика
58 Отговор

До коментар #57 от "Антиелектрика":


*Имат.

Оценка:
-0 +0

555
59 Отговор
Една по една легендите си отиват...Радвам се, че все още има Toyota LC70 и Уаз 469 (Хънтър) който макар и с ужасно качество на изработка и доста китайски части все още остава един много прост, евтин за поддръжка, но и доста проходим офроудър. Но с тези все по-малоумни мениджъри и тяхното време изтича. И децата ни ще наричат оффроудър автомобили, като Дачия Дъстър и Нисан Джук... 😢

Оценка:
-0 +0

Путкин
60 Отговор

До коментар #50 от "Driving pleasure":


Купих на жена ми Тесла и сметнах разхода и за месец =8лв! Аз имам 4 автомобила два от които са Г класи харчат около 18/100 км. Ако има Г класа на ток и него ще си го купя, но немисля, че ще има голяма разлика във вървенето защото съм с 580коня ама звукът на електрика е като на тролей, на някои марки им монтират в аудио системата звук на двигател, но ще видим.

Оценка:
-1 +1

61
Този коментар е премахнат от модератор
Анонимен
62 Отговор
Къде са онея аборигени дето обясняваха как ел автомобилите нямали никакво бъдеще !? Май бъдещето е изцяло за ел автомобилите а бензиновите и дизеловите за жалост ще изчезнат.

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Пламен Константинов
Селекционерът на националния ни отбор по волейбол обяснява пред руския сайт sport-weekend.com как се справя със сибирските условия
Не пия. Много приятели ми се чудят как оцелявам в сибирските студове без водка. Ето че е възможно"

Още бисери