Шефът на Mercedes Ола Калениус съобщи, че компанията е разгледала сериозно въпросите, свързани с бъдещето на култовата G-Klasse. По време на обсъждането е възникнало предложението, рано или късно G-Klasse да бъде свалена от конвейера.
Калениус обаче твърдо е заявил, че G-Klasse ще е последната кола, която ще напусне конвейерите на марката и, че всъдеходът ще остане в портфолиото на марката, но ще премине в моделната линия EQ, което означава, че той ще стане изцяло електрически.
Още миналата година бившият шеф на компанията Дитер Цетше прокара идеята за подобен ход, като се обърна за съвет лично към Арнолд Шварценегер. Известно е, че в гаража на най-известния кулутист има изцяло електрическа G-Klasse, която му бе направена по специална поръчка.
Тогава обаче Цетше беше уклончив в отговорите си и заяви, че рано или късно всеки модел на Mercedes ще има електрифицирана версия. Сега информацията за електрическа G-Klasse бе официално потвърдена от Калениус, който обаче не обяви конкретни срокове.
#Daimler CEO Källenius: ”There will be a zero-emission #EV version of the #MercedesBenz G-Class. In the past there were discussions whether we should eliminate the model, the way I see things now I'd say the last Mercedes to be built will be a G-Class" #AMWKongress #eMobility pic.twitter.com/tAS6tzpR3Y
— Sascha Pallenberg 潘賞世 (@sascha_p) 7 ноември 2019 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 куку руку ку
11:38 08.11.2019
2 Иванчо
11:38 08.11.2019
3 сектант
Коментиран от #4, #7, #11
11:39 08.11.2019
4 гост
До коментар #3 от "сектант":
В Индия вече пуснаха електрическа Дачия , чакай скоро и тук , хахах !!http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2996-elektricheska-dacia-mahindra-everito-ealpha-india
11:43 08.11.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Blackthorn
12:00 08.11.2019
7 Тъпоъгълен
До коментар #3 от "сектант":
Е а стига с тоя Дъстар ве шизофеник12:01 08.11.2019
8 парен локомотив
Коментиран от #18
12:04 08.11.2019
9 toka otkade idva
Коментиран от #10, #14
12:05 08.11.2019
10 идва
До коментар #9 от "toka otkade idva":
от нефтохима.като няма да има за кой да правят бензин,ще има много ток.12:13 08.11.2019
11 Кореаца
До коментар #3 от "сектант":
Не си никакъв сектант,щом още незнеш че рено скоро пускат електрокар дъстър..ониди хапни мамалига в румънско и може да ти кажат от дачия новината,а не да си НЕподготвен тука..12:22 08.11.2019
12 Шампиона
Коментиран от #29
12:56 08.11.2019
13 Енерго про.
Коментиран от #16
13:00 08.11.2019
14 асд
До коментар #9 от "toka otkade idva":
От много места !13:07 08.11.2019
15 999
13:12 08.11.2019
16 Факт
До коментар #13 от "Енерго про.":
И цената нагоре!13:19 08.11.2019
17 Borislav Popov
13:29 08.11.2019
18 Driving pleasure
До коментар #8 от "парен локомотив":
да си чувал за синтетично гориво?А да си чувал за водороден двигател? (не клетки)
батериите са временна лудост, но не и решение ще се изпонаакате и ще откриете, че понамирисват и те гадно просто на някои им трябва време да зацепят очевадни неща.
П.С. Вчера ми се обадиха тръгвай, без да планирам с дни минах и за 5 мин заредих гориво за над 700 км в 16.00 изгасих двигателя в 16.05 вече бях излязъл на пътя и настъпвах - направи го с електричка и ми се обади да си купя и аз ;)
Коментиран от #19, #22
13:38 08.11.2019
19 А стига бе
До коментар #18 от "Driving pleasure":
А ти как караш толкова много и пишеш във форума без почивка?Коментиран от #20
13:47 08.11.2019
20 Driving pleasure
До коментар #19 от "А стига бе":
Казах, че съм заредил за толкова, не че съм минал толкова. Това му е хубавото на резервоара, пълниш го бързо и за дълго, не ти се налага при всяко спиране да се оглеждаш за зарядна станция, за да "влееш" 2-3 киловата, че да избуташ до следващата и да си непрекъснато ангажиран със зареждането и състоянието на батерията.Колата е да ми служи и да е винаги готова за път, а не да губя часове с нея и да и служа аз на нея.
Коментиран от #21, #32
13:58 08.11.2019
21 така е
До коментар #20 от "Driving pleasure":
то и много електрички има където се зареждат бързо.Коментиран от #23, #24
14:08 08.11.2019
22 Borislav Popov
До коментар #18 от "Driving pleasure":
Ми зареждай си и си карай, ако щеш 700 км., ако щеш 1700, някой спира ли те !? Като не ти се планира, кеф ти бензин, кеф ти нафта ! А на който му се кара електричка, той ще си планира и ще и бере грижата, къде и как да си я зареди и колко да си я кара !Коментиран от #25, #26
14:22 08.11.2019
23 7577
До коментар #21 от "така е":
Абе човекът ви обяснява, че идеята на всяка машината е операторът, който я използва, да каталяса преди нея, т.е. тя да може да работи без да почива. Колко бързо да ги зареждат тия електрички като всеки път Електрика и "гост" обясняват за някакви сложни схеми със зареждане докато са разтъпкваш и пиеш кафе някъде из пущиняка, да дебнеш някакви промоции по някакви паркинги на молове и супермаркети или да правиш някакви сложни схеми да зареждаш повече в нощите през седмицата, защото в петък ще си ходиш на село. Пи..ка му ленина и удобство и чудо! Аз ще решавам стратегически транспортни задачи или ще пътувам? Докато приключа с плануването на пътуването няма да ми останат сили да свърша работата, за която съм тръгнал.14:26 08.11.2019
24 Driving pleasure
До коментар #21 от "така е":
За половин час... и ако има един преди тебе? И ни да тръгнеш щото няма как, ни да чакаш щото е час и зайде.14:28 08.11.2019
25 8899
До коментар #22 от "Borislav Popov":
Такива разбирачи като тебе го спират. Вземи тия 100% данъци и акциз върху бензина и нафтата. Вземи тая субсидия за електричка (интересно с пари откъде?). Вземи тия еко изисквания, които скопяват двигателя и го оскъпяват. И като похлупак - вземи и тая тотална забрана за движение. Кой ли го спира наистина? Все едно да питаш кой спира севернокорейците да изберат някой друг освен Ким Чен Ун!Коментиран от #31
14:32 08.11.2019
26 Driving pleasure
До коментар #22 от "Borislav Popov":
Вече сме го говорили. Еко-откачалките викат здраво, политиците се впечатляват от една тумба идиоти и всъщност ми забраняват да си карам каквото си исма и ми казват, че трябвало непремено електричка да е.Оставете тия простотии с регулациите дайте да сложим акци на тока за електромобилите както има акциз на горивата и тогава който каквото избере - свобеден пазар, ако сте навити на това никой няма да ви каже дума
Коментиран от #34
14:34 08.11.2019
27 Мартин
Коментиран от #28
14:35 08.11.2019
28 Driving pleasure
До коментар #27 от "Мартин":
А беше време в което с G можеше да прекосиш пустиня, сега ми говорите за ускорение на кола с аеродинамика на тухла...Ами G поема V12 мотор, който без проблем може да се тунингова до 1500 кона... къв е смисъла обаче?
14:40 08.11.2019
29 Иванов
До коментар #12 от "Шампиона":
А бе колега, за такъв модел мечтаехме 93-та година. Ти хептен си заседнал във времето14:45 08.11.2019
30 Европа минава на ток
https://electrek.co/2019/11/05/vw-ceo-diess-batteries-carbon-price-germany-ev-credits/
Коментиран от #33, #35
14:51 08.11.2019
31 Антиелектрика
До коментар #25 от "8899":
Всички знаем какво могат ел. двигателите, никой не го оспорва и за това се прилагат във влакове, трамваи, тролеи и т.н. Обаче с това истерично, престъпно и лобистко налагана на електромобили от зелените фашисти, освен да отблъснат нормалните хора, не знам какво друго ще постигнат.15:11 08.11.2019
32 Ивайло
До коментар #20 от "Driving pleasure":
Ти си единственият човек тук, който е с нормална и разумна гледна точка по въпроса с електричките и ДВГ!!! И аз съм на мнението, че най-голяма автономност и свобода ти дава ДВГ. А това за синтетичните горива си е вярно - бензин или дизел могат да се произведат от много неща!!! А водорода като гориво за ДВГ също си е опция!!! Така че хора, не отписвайте ДВГ, той си има бъдеще!!!Коментиран от #37
15:14 08.11.2019
33 водорода
До коментар #30 от "Европа минава на ток":
Забелязвате ли? Феновете на водорода? Водорода НИКОГА няма да е по-ефективен от батериите.Точка.Коментиран от #38
15:16 08.11.2019
34 Borislav Popov
До коментар #26 от "Driving pleasure":
Ясно, пак започна с опорките - екооткачалките, политиците, регулациите, тумба идиотите и бла, бла, бла..) Сам, току що се хвалИ тук, че без никакви проблеми си прескочил и др бензиностанцията и за 5 минути си заредил горивр за 700 км. ! А сега вече ревеш, че тези и онези ти били пречели, а после се сърдиш, когато ти кажат, че си параноик и те е подгонила яко електрофобията ! На никой не му пречат, само на теб, направо са те хванали за гушата и ти викат, продай си бензинката и веднага си купувай електричка ! Никой не ти пречи на теб, просто търсиш причини да оправдаеш параноите и фобиите си.15:18 08.11.2019
35 точно
До коментар #30 от "Европа минава на ток":
един от няколкото,който е разбрал на къде върви света.15:20 08.11.2019
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Driving pleasure
До коментар #32 от "Ивайло":
Трявба повече хора в пъбличното пространство да го говорят иначе получаваме диктатура на малцинството, която е просто по-организирано и вика повече и по-силно.15:42 08.11.2019
38 Driving pleasure
До коментар #33 от "водорода":
Е и? Те и батериите не са по-ефективни от течните горива енергийната им плътност е 25 пъти мисля беше по-ниска от тази на батерията пък вървят напред ...Въпросът не е да избираме горивото а да поставяме ясни приоритети! Не веднъж съм го казвал и ще го кажа пак - нищо против малка градска бълха на ток нямам. Кола като Смарт или Туизи с 10-15 кВч батерия малки габарити и относително опростена - това работи в града. Вероятно като втора кола в семейството (вече повечето семейства са с по 2 и 3 така или иначе)
Твърдо обаче отказвам да приема, че 100 кВч батерия в 5 метрова каруца е екологична. Хем е непригнодна за и без това пренаселените градове, хем е непригодна за дълъг път защото имено при висока скорост пробега пада рязко и "гори" по 30 кВч/100 което значи, че трябва да произведеш 60 кВч за да стигнат до колелата 30.
Водородния двигател може да намери чудесно приложение при товарни и лекотоварни автомобили за дълги дистанции, а добрия стар бензин И ДИЗЕЛ са за обикновения човек да иде да се повози, да си свърши работа или просто да натовари семейството и да замине на почивка без да планира 3 дневен преход до морето без да знае ще се върне ли обратно щото някоя зарядна не работела ;)
Коментиран от #39
15:50 08.11.2019
39 не е
До коментар #38 от "Driving pleasure":
Не електрическите коли са непрактични,а липсата на зарядни станции у нас ги прави непрактични. Течните горива са с по-голяма енергийна плътност,но цената на горивото е по-висока от тока,което дава предимство на електрическите. С масово производство на електрически коли и по-голямата конкуренция,цените на електрическите ще продължават да падат.Когато,цената на колата се изравни,малко хора ще предпочетат скъпото гориво.Коментиран от #40
16:01 08.11.2019
40 Driving pleasure
До коментар #39 от "не е":
Цъ :) Непрактични са. Вече споменах времето за зареждане. Теглото им е значително по-високо, живота на батерията си е ограничен и не подлежи на ремонт а замяната е скъп и не на последно място ресурсите за масово производство на батерии са относително ограничени което няма да позволи драстично падане на цените им... а когато електрическите автомобили станат масови бъди сигурен, че ще има някакъ вид акциз на електричеството за тяхното зареждане, защото акциза на горивата е съществена част от приходите на всяко правителство :) пак няма да са по-евтини за каранеКоментиран от #41
16:07 08.11.2019
41 защо
До коментар #40 от "Driving pleasure":
Защо са непрактични,защото ти го казваш ли? Цената на елктричките,пада и те са вече конкурентни. И китайците започнаха много бързо да навлизат на европейския пазар.Виж тази кола,СУВ с размерите на Мазда СХ-5,за колко? За 60 хиляди лева! Какво можеш да си купиш за 60 хиляди лева? Батерията не е много голяма,но много хора ги устройва,които имат възможност да зареждат.Цената,на колата със сайта,за 60 хиляди лева! И кажи пак,че цените са им високи!
https://mg.co.uk/mg-zs-electric/
Коментиран от #42, #46, #50
16:21 08.11.2019
42 мод
До коментар #41 от "защо":
Не му пиши на тоя - това е руски трол. От 3 години ги пише тия неща под всяка една статия за електромобил, спасява си матушката. Сигурно си 10-хилядния дето му обяснява ама за 5 копейки ще дращи като изоглавен сигурно още 5 години напред под всяка новина.Ако си нямаш работа и ти се спори с радиоточка, давай!
17:53 08.11.2019
43 Японеца
18:06 08.11.2019
44 Японеца
18:07 08.11.2019
45 И ДИ ОТ
18:09 08.11.2019
46 7373
До коментар #41 от "защо":
Въпросното МГ е хубаво наистина, но е нещо средно между СХ-3 и СХ-5 (щом използваме Мазда като пример), т.е. бензиновия му еквивалент е нещо от порядъка на 40-45 хил. лв. Сега ти кажи, че цените не са високи щом 30% или 15 хил. лева надценка не е проблем. После кажи за хиляден път как тази разлика ще се избие от безплатно паркиране в "синя зона" и зареждане на нощна тарифа, защото с тази батерия въпросното МГ си баш градска кола.Коментиран от #47, #48, #49
20:46 08.11.2019
47 Синя зона
До коментар #46 от "7373":
5 часа по 2 лв. на час са 10 на ден, 23 работни дни са 230 лв. на месец, което е 2500 на година. За 5 години са 12500 лв. само от синя зона, без да смятаме бензини и сервизи. Между другото това МГ е доста добре оборудвано с екстри, ако поръчаш на Мазда тези екстри, не вярвам цената да ти е 45 хил. Да сметнем и бензина. Градско 10 на 100, на 100 хил. са 10 хил. литра което е 23 хил. лв. Сервизите, да смятаме ли, а още и данъците. Стига, че ще излезе подарък.20:56 08.11.2019
48 Ценова листа
До коментар #46 от "7373":
Ценовата листа на Мазда СХ 5. За 46 е най-евтината без никакви екстри. По високото оборудване е около 60 хил. лв. и на горе.Коментиран от #53
21:06 08.11.2019
49 Забравих
До коментар #46 от "7373":
Ценова листа.https://mazda.bg/mazda-cx-5/
21:07 08.11.2019
50 Driving pleasure
До коментар #41 от "защо":
Не защото аз го казвам, а заради изброените негативи, които определено не са разрешение.Размера е на Мазда... ама качеството е на Лада :) Да китайците правят евтини коли, ама те пестят от нещо и това нещо е дългосрочното качество. Това е като да сравниш Дачия сандеро с мерцедес А-клас... и двете ползват 1.5 литровия дизелов двигател (или поне в предното поколение сега не знам с последното) ама дачията що ли струва 3 пъти по-малко от Мерцедеса... явно някой не си прави сметката... или я прави? ;)
Коментиран от #51, #60
21:24 08.11.2019
51 Ти тествал ли си колата
До коментар #50 от "Driving pleasure":
Тествал ли си я вече? От къде разбра, че качеството е лошо? На много марки, частите идват от едно и също място. При скъпите модели продава марката, а не качеството да е по-високо. Отдавна скъпите марки не предлагат надеждност и качество, а само престиж. Понеже са премиум.Коментиран от #52
21:37 08.11.2019
52 Driving pleasure
До коментар #51 от "Ти тествал ли си колата":
Тествал съм качеството на Грейт Уол, който е премиума сред китайските заедно с Гийли - ами далеч е от средния клас европейски все още. На Китай му трябват още 10тина-15 години за да настигне европейските и азиятските конкуренти. Китай произвежда евтино заради държавните протекции....и не, европейския премиум в по-голямата си част не продава само престиж, продава технологии. Продава и качество в дългосрочен план.
01:13 09.11.2019
53 4842
До коментар #48 от "Ценова листа":
Браво, че си намерил ценовите листи на Мазда! Сега виж какви са цените и на СХ-3 и обърни внимание, че съм написал, че въпросното МГ е нещо СРЕДНО между 3 и 5, и пак ела да обясниш кое колко струва.06:52 09.11.2019
54 Лично мнение
Коментиран от #55
08:30 09.11.2019
55 Антиелектрика
До коментар #54 от "Лично мнение":
Не е точно така. Къде ще заредиш по пътя в България за 40 минути? А ако ходиш по почивки, къде ще заредиш като достигнеш крайната си дестинация, в стаята в хотела ли?10:22 09.11.2019
56 Rado
Коментиран от #57
12:36 09.11.2019
57 Антиелектрика
До коментар #56 от "Rado":
А аз ще се изкефя, ако някой ти налее малко акъл в главата и накрая спреш да мислиш, че тези, които не харесват електрички нямат нищо общо с Русия. Ех, мечти, мечти.Коментиран от #58
12:52 09.11.2019
58 Антиелектрика
До коментар #57 от "Антиелектрика":
*Имат.12:53 09.11.2019
59 555
16:20 09.11.2019
60 Путкин
До коментар #50 от "Driving pleasure":
Купих на жена ми Тесла и сметнах разхода и за месец =8лв! Аз имам 4 автомобила два от които са Г класи харчат около 18/100 км. Ако има Г класа на ток и него ще си го купя, но немисля, че ще има голяма разлика във вървенето защото съм с 580коня ама звукът на електрика е като на тролей, на някои марки им монтират в аудио системата звук на двигател, но ще видим.18:08 09.11.2019
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Анонимен
00:29 11.11.2019