Официалното издание на британската Асоциация на потребителите Which? публикува изследване, според което дизеловите автомобили съвсем не са толкова по-евтини за експлоатация и поддръжка, колкото се смята. Според англичаните по-високата им цена в сравнение с бензиновите модификации се изплаща с по-ниския разход на гориво чак след 14 години.
В изследването на Which? са сравнявани автомобили от различни класове и марки, продавани в Обединеното кралство - Ford Fiesta, Volkswagen Sharan и Tiguan, Vauxhall (Opel) Astra и BMW 5er. Резултатите сочат, че съвременното равнище на технологиите позволява на бензновите двигатели да харчат почти толкова малко, колкото дизеловите.
Освен това според статистиката на британците бензиновите модификации са се оказали по-надеждни от нафтовите. От Which? уточняват, че са взели предвид не само гаранционния срок (средно три години във Великобритания), а и проблемите с експлоатацията след изтичането в продължение на 4 до 8 години.
20 Юли, 2012 11:59 36 699 151
Дизелите не били толкова на сметка
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 VR4 TT
Коментиран от #88
12:10 20.07.2012
2 Snake
12:19 20.07.2012
3 Toyota
Kupete si Japan benzin kola i 6te q karate ve4no,maslo ot smqna na smqna ne har4i i kapka i motora ne mojete da go umorite nikoga,4e az vzeh edin disel i s tova karane se pree.a za 6 meseca,a sega edna Toyota nqma s4upvane 2.0 benzin unikalno zdrava kola
12:30 20.07.2012
4 бнзн
12:36 20.07.2012
5 апостол
12:37 20.07.2012
6 Japoneze
до човека зад волана-право на избор!
12:46 20.07.2012
7 знаещ
Коментиран от #18, #39
12:48 20.07.2012
8 дизел
12:56 20.07.2012
9 Захарче
13:00 20.07.2012
10 ahhahaha
13:00 20.07.2012
11 дизел
Коментиран от #52
13:01 20.07.2012
12 знаещ
13:01 20.07.2012
13 кик
13:07 20.07.2012
14 аз
13:08 20.07.2012
15 Юлиян Надков
Знаещ!
13:14 20.07.2012
16 ажо
Още ли има балъци да се набутват за скъпи
ремонти и скъпо гориво за тези нафтови печки ?!?
13:16 20.07.2012
17 Japoneze
да речем 120км/ч на равен път ,Реното -5.9(от компа),Маздата-7.1(пак от компа),пък и комфорта на возене на Лагуната ,sorry Mazda!
Бургас-Варна по завоите Мазда-та се пили яко и е много стабилна -по-доставя удоволствие!
Яриса и Сузукито -малки колички,дизела си е за по голяма кола -в малка кола сигурно ще тресе!
13:30 20.07.2012
18 Батко
До коментар #7 от "знаещ":
Обаче,ако се сложи АГУ или метан работите пак се обръщат в полза на бензина.Изобщо най-доброто и най-евтино излиза да се кара бензинов хибрид.Това е най-добрата технология на този етап.И така стигаме до алтернативни горива, а тази тема е безкрайна.
13:34 20.07.2012
19 Japoneze
Коментиран от #54
13:37 20.07.2012
20 Дошо
13:47 20.07.2012
21 кало ган
Коментиран от #42, #55
14:16 20.07.2012
22 така де!
14:21 20.07.2012
23 Пловдив
14:43 20.07.2012
24 Дошо
14:43 20.07.2012
25 Направо незнам!!!
14:52 20.07.2012
26 гост
14:54 20.07.2012
27 Дошо
Чистача в АЕЦ да не би да може да си обясни що е ядрения синтез?
15:17 20.07.2012
28 Направо незнам!!!
Коментиран от #30
15:37 20.07.2012
29 Иван Иванов
15:50 20.07.2012
30 Дошо
До коментар #28 от "Направо незнам!!!":
Абе тука всички са някакви паралии бизнесмени собственици на фирми или високопоставени и високоплатени служители.Хайде изфукай се да ми стане тъпо.Кажи какво работиш?
Явно наистина не Сглобяваш
15:51 20.07.2012
31 Astra
1.20лв. за литър срещу 2.60 за нафтата.. СМЯТАЙ!
НЕ ЗНАМ ЗА КАКВИ ДИЗЕЛИ МИ ГОВОРИШ!
15:56 20.07.2012
32 BMW
16:02 20.07.2012
33 Гост
16:09 20.07.2012
34 ХХК
16:15 20.07.2012
35 Владимир Василев
16:15 20.07.2012
36 Бръм
16:18 20.07.2012
37 Гост
16:23 20.07.2012
38 Жоро
Имам дизел, имал съм и бензин с газ, имам и атмосферен дизел, и дизел с турбо.
Атмосферния дизел може да надживее собственика си, убеден съм, и не се чупи. Освен това харчи малко. Но ако го караш на извънградско, тоест, на големи разстояния, е бавна смърт. Бавна и мудна кола карат само >65 годишните.
Турбо дизелът си е чуплив, откъдето и да го гледаш. Датчици, датчици...все нещо не е както трябва, сложни двигатели са си. И го казвам сле дкато съм сменявал какво ли не на турбо дизел, комон рейл.
Бензинката пък с гас...в началото - кеф, газта евтина и живота е прекрасен. И после се почват простотиите - всичките свързани с газта! Казвам го от позицията на човек, който си парви сам газовата уредба.
За мен, един голям и не много сложен бензин е решението, за извънградско, за градско - чист дизел. Това е.
16:30 20.07.2012
39 Петър
До коментар #7 от "знаещ":
И как реши, че нафтата в Англия е по-евтина, ако не е тайна? Чисто информативно, и там дизела е с около 3p, което е към 7 стотинки, по-скъп.16:31 20.07.2012
40 PlimP
Коментиран от #44
16:35 20.07.2012
41 Пирамид Хлътков
16:36 20.07.2012
42 пес
До коментар #21 от "кало ган":
E, кало ган - това е най-добрия дизелов мотор за такава кола на Фолксваген груп! без да е капризен е супер икономичен!17:14 20.07.2012
43 димитър пенчев
17:21 20.07.2012
44 the mask
До коментар #40 от "PlimP":
А всички л..на в бензиновите двигатели - дизела поне диагностиката му е лесна, дори и да има проблеми! А с бензина се почва - кабели, свещи, бензинови помпи, датчици и т.н. докато проблема не се оправи!17:22 20.07.2012
45 иво
17:35 20.07.2012
46 симеон
карам на газ -11 лева /100 км
това е в града, а на дълго :
нафта- 12лв./100км.
газ - 7лв./100км.
18:13 20.07.2012
47 Диран Бояджиян
Ако купуваш кола (втора ръка) може и да ти се стори по-изгодно да караш дизел, защото нямат голяма разлика в цената.
Но дай боже всекиму като решиш да си купиш нова там ти става ясно едно друго. Пример:
Шкода Фабия 1,2 бензин средно ниво екстри 16900лв
Шкода Фабия 1,9 TDI същото ниво екстри 24100лв
(цени от 2005г. когато си купувах моята.)
по-документи бензиновата има 7.2 комбиниран раход, а дизела 5.8
Айде да видим колко стотин хиляди километра трябва изминеш, че само да си изплати собствената себестойност.
Махаме от сметката турбо маслата нафтовите филтри и пиезо дюзите щото ще я объркат тотално.
Дизела е хубаво нещо, но камиони и тежка аграрна техика.
18:13 20.07.2012
48 Юлиян Георгиев
18:23 20.07.2012
49 Гост
Бензин 1.2 с пе4ка 1.9.Разликата знае6 ли каква е между тях?Че с първото на магистралата 6те кара6 с 90 и по баира 6те умира.Авера има 1.100 кубика Поло 3 цилиндара и му гори 4.5.Не сравняваи 1.2 с 1.9 6тот не е обективно за разхода.
Коментиран от #56
18:27 20.07.2012
50 симеон
и бензин 1.5 16 клапана интересното е че и двете коли са 90 коня за това сравнението е уместно дори и данъка и застраховката на бензинката са по евтини а за подръжка няма да говоря щото сменях 3 пъти турбо на първото му дойде времето и сложик едно рециклирано от фирма в пловдив което струваше 1000 лева и изкара 2 седмици гаранцията не я признаха естествено извадиха ми от 100 кладенеца вода а третото щото ударих картера и ми изтече малото
18:46 20.07.2012
51 Диран Бояджиян
Първо на магистрала с колко караш, аз карам 120-140 И то много рядко.(ако искам да се самоубия има по-сигурни начини).
Приказката, че колккото ти е по-бърза колата толкова по-бързо стигаш и спираш на другия светофар сигурно не си я чувал.
Аз живея в голям град и светофарите за на всеки 200м.
Дали ще караш 50 или 500 кс
ВСЕ ТАЯ. ВИСИШ ВЪВ ЗАДРЪСТВАНИЯТА.
а МЕЖДУ ДРУГОТО 1.4 TDI НЕ Е ТОЛКОВА ПО-ИКОНОМИЧЕН.горят около 5л /100км
Шкодата я карам на газ вече 140хил км и гори 8-9л.
18:57 20.07.2012
52 Шпер
До коментар #11 от "дизел":
е па точно такъв кенеф съм карал служебен..на 3 месеца на ремонт за по 10 дена..пушеше като комин и отгоре на всичко ми даваше 8.5 градско разход. А и с тея 90 коня..по добре голф 3 с газова20:08 20.07.2012
53 дизел мен
20:09 20.07.2012
54 ВИП АМГ
До коментар #19 от "Japoneze":
1200 лв за 10 000 хиляди избивам...на година правя по 35-40 хиляди..газовата е сложих преди 3 години ,хахахах, а сега смятай ти!20:11 20.07.2012
55 ВИП АМГ
До коментар #21 от "кало ган":
за такива дето са по 1500кг и по 174коня а не женски колички и ми харчи по 12-15 лева ..ти си карай съпунерчицата и се радвай някой батко с 2 тона самолет да не те откара на гр.....та20:13 20.07.2012
56 ВИП АМГ
До коментар #49 от "Гост":
Я ми покажи коя от двете ще умре на баир...1.4I или 2.0D???20:18 20.07.2012
57 кало ган
Коментиран от #59, #77
20:18 20.07.2012
58 ВИП АМГ
20:20 20.07.2012
59 Шпер
До коментар #57 от "кало ган":
това защото си карал на дядо ти праисторическата уредба на ладата..тук говорим за газови системи LPI ..втечнен пропан-бутан...няма никакви комутатори, изпарители и т.н. ако прочетеш малко ще видиш, че всички коли внасяни в Холандия са задължително на Метан или ГАЗ и то не от днес..виждал съм VW TOURAN с фабричен LPI-ай.. и бензинов резервоар 13 литра. Ако си мислиш, че откриваш топлата вода - бъркаш..В България сме винаги 30 години назад.. точно преди 30 години беше модерно ( в нормално развити и цивилизовани държави) да караш пушеци. Не знам, защо в България все още за тези, които карат на газ им викат "прошлеци" и т.н... За мен прошлек е човек, който харчи от парите за ядене, образование, почивки и ги дава НА ЛУКОИЛ..не исакм да убеждавам никой, това си е моята гледна точка. Всеки сам решава за какво да си дава парите!!!Коментиран от #60
20:27 20.07.2012
60 Шпер
До коментар #59 от "Шпер":
http://www.vialle.nl/producten/lpi.html?L=120:33 20.07.2012
61 Дядо поп
20:43 20.07.2012
62 Икономист
21:28 20.07.2012
63 ми
Коментиран от #68
21:37 20.07.2012
64 ик
22:07 20.07.2012
65 520 zender
22:09 20.07.2012
66 Пламен Трайков
22:25 20.07.2012
67 Гост
Колата не е само за в града между другото.
22:29 20.07.2012
68 Димитър Михайлов
До коментар #63 от "ми":
Прав си според мен,че това е право на избор и предпочитания.Живея в Северна Италия и честно казано поне 75% от всички коли(нови и стари) са дизели.Аз лично също предпочитам дизела ,но по стечение на обстоятелствата карам нова бензинка ( 1.2) и ми дава средно в града около 6,но като пусна климатик е нещо страшно-колата се чуди дали е кола или климатик и разхода ми отива към 8.5-9.Някъде по-долу четох коментар за Германия,че пълнят до горе-и тук е така.Бензина е 1.72 евро (нормална заплата 1300-1400 евро) и няма място за сравнение с Бг- не знам колко е сега бензина в Бг,но да речем 2.60 при заплата 400 лв върви пълни до горе.Нафтата тук е по-евтина от бензина и 200% по-качествена,но е факт че тук се карат предимно дизели,а за поддръжка тук си е е..ло м....та-просто те убиват с цени,о хората си карат и това е.КУЧЕТО СКАЧА СПОРЕД ТОЯГАТА-на всеки според джоба и това е.И бензина и дизела си имат фенове и само да се лаете тук няма да стигнете до консенсус,така че ,според мен няма смисъл.22:31 20.07.2012
69 Нуб
22:33 20.07.2012
70 Димитър Димитров
22:48 20.07.2012
71 ВИП АМГ
22:57 20.07.2012
72 Кирилизатора
23:02 20.07.2012
73 Rider777
23:08 20.07.2012
74 Гост
23:19 20.07.2012
75 ЕКО
И пак замърсяваме въздуха ...
И пак унищожаваме Природата ...
А има толкова други екологични алтернативи ...
Коментиран от #76
23:33 20.07.2012
76 Нема Бира
До коментар #75 от "ЕКО":
Ммммда... имаме и по 2 крака23:35 20.07.2012
77 205
До коментар #57 от "кало ган":
Батка май се изказа неподготвен - обикновено инжекциите палят на бензин и като се стоплят преминават на газ. През последните зими всички видяхме как палеха дизелаците като падне под -10, да не говорим за -20. За какви комутатори, изпарители ми говориш - бензинката пали от четвърт, а ти ако случайно запалиш ще ти се задръсти я филтъра, я нещо друго от нашите качествени горива. Иначе не съм против печките - особено новитеКоментиран от #79
23:38 20.07.2012
78 do vip amg
23:47 20.07.2012
79 Кирилизатора
До коментар #77 от "205":
Гледал си сигурно как пали някоя дърта Шкода.1000% съм сигурен че ще запаля по-бързо от тебе на -23градуса например точно с една дърта Г-2 1.6тд ,макар че вече не притежавам такава.Не палят онея дето нямат свещи ,ама то и за бензина са нужни свещи.Батка май ти се изказа неподготвен а!?Коментиран от #80
23:50 20.07.2012
80 205
До коментар #79 от "Кирилизатора":
Кирилизаторчо - ама ти си диагноза нафта. Радвам се за тебе ,че си вярваш, ама по-кротко. Бъди спокоен - на никого няма да кажа.00:17 21.07.2012
81 pizi_77
01:08 21.07.2012
82 БЕНЗИН
нова помпа за високото наляагане около 1900 лева ,втора чисто-нова турбина-2 по 1900............а и фап-филтъра се запуши и ърябва нов......НИКОГА НЯМА ДА МОГА ДА СИ ВЪРНА И ЕДНА ЧЕТВЪРТ ОТ ПАРИТЕ, ЗАЩОТО ХАРЧЕЛО С 3 ЛИТРА ПО-МАЛКО!!!ситроена от магазина 1 турбо на 155 000...мотора никога не е отварян!!!.......................при изброеното има ли смисъл да коментираме ИЗОБЩО!!! Дизела е отживелица! Идва ерата на бензиновите- турбо мотори и хибридите!!!
01:39 21.07.2012
83 Diesel_fan
01:56 21.07.2012
84 кое?
02:09 21.07.2012
85 БЕНЗИН
02:37 21.07.2012
86 Diesel_fan
За 2 години за поддръжка съм дал сравнително малко пари - за предни дискове и накладки, една подгревна свещ, тампони на предни носачи и смяна на масло и филтри.
02:56 21.07.2012
87 Diesel_fan
03:10 21.07.2012
88 БЕНЗИН
До коментар #1 от "VR4 TT":
1 За да стане6 истински "Diesel_fan" трябва да кара6 дизел поне 10-тина години, а не 2!2 Ако Си прочел внимателно моят дизел далеч не е милионник и ,освен това му сипвам от най-скъпите дизелови горива и масла...потдържа се само с части от представителството!
3 Ако дизела (които се използва за локомотиви) беше толкова здрав никой няма6е сега да кара 50 годишни бензинови уаз-ки и газ-ки, които палят зимата, нали!?!
4 От вси4ки мой дългогодишни приятели само един кара дизел все още, защото не можа да го продаде ЗИМАТА.
5 Ако Си истински дизел-фен е хубаво да знае6, 4е дизеловото масло се сменя на 7000, защото се износва по-бързо, а не на 10000, както бензиновото и това допълнително ускъпява дизеловото обслужване.
03:31 21.07.2012
89 Diesel_fan
Харесва ми и как върви - досега само големи бмв-та (от по-висок клас) ме изпреварват и то аз не ползвам кикдаун в такива случаи а ги оставям - а и турбодизеловия мерцедес на над 10 г. не е за състезания, макар че и това се постига с тунинг...
03:59 21.07.2012
90 до БЕНЗИН
Макар че съм чел главно хубави неща за френските дизели, но явно ти не си случил на фр. дизели...
Ако видиш новите модели на Мерцедес ще разбереш че това последното което си казал че дизела бил отживелица е една голяма глупост.
Коментиран от #95
04:26 21.07.2012
91 тколев
06:49 21.07.2012
92 Дядо поп
Коментиран от #93, #94
08:02 21.07.2012
93 фиеста
До коментар #92 от "Дядо поп":
Ами аз пък карам на нафта на 1.70.Е кой е на сметка а.Колата ми харчи 6 градско и 4 на дълго.Карам всеки ден и зимата също.Карам култовия Форд тд фиеста 75кс.Да трудно пали зимата на минус 10 15 градуса но от втория или от третия път пали.Не гори масло или антифриз.За сега съм доволен макар че има какво да се прави по тая бричка.08:53 21.07.2012
94 comment
До коментар #92 от "Дядо поп":
Ало, разбирача, по-кротко. Говориш за немска щайга на 30 или повече години. Ще ме извиняваш, но хората, уважаващи себе си не карат такива каруцен. Я вземи отиди и направи един тест драйв на dCi или HDI двигател и след това ми говори кой и на какво миришел. А като нямаш пари да поддържаш кола на под 10 или под 6 години възраст, ами ще ти мирише дизела, ще ти мирише. Аман от разбирачи бе.10:18 21.07.2012
95 БЕНЗИН
До коментар #90 от "до БЕНЗИН":
DO "DO BENZIN" ПИСНАЛО МИ Е ДА МЕ ПОУЧАВАТ НЕВЕЖИ "разбирачи"1 Въпросния дизел е изцяло немски! Които се е инрересувал ще знае ,че това е изцяло разработка на БМВ, както и 1.6 турбо-бензин, който се слага на новото пежо crz, а БМВ го слагат на мини!!!Във този дизел няма нито една френска част, всичко е немско! Скоростите също са немски! По електрическата част и помпите, дюзите, свещите и датчиците всичко е бош!
2 По отношение на новия дизелов "мерцедес" ..........колко могат да го купят? ТИ ЗАЩО НЕ СИ ГО КУПИШ ОТ МАГАЗИНА???!!!
3 А за това, че съм написал, че ДИЗЕЛА Е ОТЖИВЕЛИЦА-ДА ТАКА Е ,НО ВИЕ ЩЕ ГО РАЗБЕРЕТЕ ПРЕКАЛЕНО КЪСНО!!! НИЩО ПО ДОБРЕ КЪСНО,................
P.S. Някои хора си гласуват сами за себе си.........хахаха
10:35 21.07.2012
96 Гост
10:58 21.07.2012
97 F-1
11:41 21.07.2012
98 гост
11:48 21.07.2012
99 до 95 БЕНЗИН
А първосигналната реплика - "2 По отношение на новия дизелов "мерцедес" ..........колко могат да го купят? ТИ ЗАЩО НЕ СИ ГО КУПИШ ОТ МАГАЗИНА???!!!"
- не е нужно да я коментирам, само ще кажа че написах това за новите дизелови модели на Мерцедес за да видиш какви характеристики имат, а и за да покажа че дизела има бъдеще! Иначе много ясно че са скъпи - всяка нова кола (да не говорим за истински коли като немските и особено - Мерцедес) са скъпи! Дори моя над 13 годишен Мерцедес като нов е бил доста по-скъп от френските коли за които си писал - сигурно няма да е случайно...
11:50 21.07.2012
100 до БЕНЗИН
Пак се изказа неподготвен - няма как да гласувам сам за себе си след като пиша като гост и нямам регистрация на сайта!
12:15 21.07.2012
101 БЕНЗИН
12:41 21.07.2012
102 хичо
12:43 21.07.2012
103 до БЕНЗИН
Дизела бил отживелица - сигурно затова всички големи машини и камиони са дизели...
Купи си бензинова малолитражка, сложи и газова и бягай някъде другаде да спамиш!
12:59 21.07.2012
104 Юзър
13:41 21.07.2012
105 Никола
Вземете си нова кола, дизелова и тогава говорете! Престанете да мислите, че хората не се развиват!!! И автомобилите се развиват и ние!!! Не живеем вече в 80 и 90 години, за да изказвате вече банални лафове за дизелите! Научете се, че всичко се променя!!!
13:54 21.07.2012
106 Никола
Избийте си миналото от главите, избийте си го!
13:58 21.07.2012
107 Somebody
13:58 21.07.2012
108 Боко
2 години карах BMW 525 дизел автомат (143к.с) харчи около 13-14 литра градско + скъпи ремонти на помпа
след това 2 години BMW 520 бензин (150к.с) 12.5 литра градско и смяна само на едни свещи. При положение че дизела е по скъп от бензина май няма смисъл от печка .А и поддръжката и ремонтите на дизела е по скъпа със сигурност (турбо ,ГНП ,дюзи)- знам го от опит.
Газова уредба не бих причинил на колата освен ако не е V8.
14:02 21.07.2012
109 неразбирач
14:07 21.07.2012
110 opel vectra fen
14:09 21.07.2012
111 Somebody
14:09 21.07.2012
112 Somebody
Само в държави като БГ нафтата е по-скъпа заради руски мафиоти като Лукойл и бг ортаците им!
14:15 21.07.2012
113 bai ivan
14:58 21.07.2012
114 Silata
15:03 21.07.2012
115 atv
15:15 21.07.2012
116 Дизел=2-но по-гол. компр., 2-но по-здрав
Коментиран от #123, #126
15:39 21.07.2012
117 до atv
И за каква вибрираща и тракащ смрад говориш? Карам13 год. турбодизел и неведнъж са ми казвали учудено че работи тихо като бензинов, да не говорим че изобщо не пуши и на теста с газовия анализатор по време на техн. преглед показа много добри резултати. Да не говорим че двигателя има двойно по-голяма компресия 22:1 от бензиновите двигатели с 10:1 и по-ниски компресии - затова и дизеловия двигател се прави 2 пъти по-здрав от бензиновия!
Коментиран от #125
15:57 21.07.2012
118 лада
15:59 21.07.2012
119 The guest
16:26 21.07.2012
120 Дизел
Да, бензиновия върви повече, но и гори повече! Единствено с газова уредба има предимство, макар че тези коли не са правени да вървят на газ!
16:26 21.07.2012
121 Десен
16:41 21.07.2012
122 No Comment
16:53 21.07.2012
123 comment
До коментар #116 от "Дизел=2-но по-гол. компр., 2-но по-здрав":
Да допълня само това, че дизеловия мотор е по-ниско оборотен, не защото да не се поврежда от по-високите обороти, а защото при много високи обороти дизеловото гориво не може да изгори достатъчно бързо както бензина. Но пък при турбиниран дизел с охлаждане, бензина може само да вие и фучи на по-задни позиции. А какво да кажем за би-турбо дизеловите агрегати. Просто бензина отмира като гориво, независимо какво тук умуващите дървени философи дращят из форумите.17:02 21.07.2012
124 Дизел
17:03 21.07.2012
125 atv
До коментар #117 от "до atv ":
Глупости са ти приказките за 13 г. дизел. Дай го на някой да го напъне на баир, а ти карай по него та да си видиш пушилката. Всеки ден виждам дизели на под 8-10 г. модели да пушат да не говорим за 13 г. кола, която няма филтър за твърди частици даже. То на газ-анализатор в БГ всички минават и локомотив на въглища да закараш на ГТП и той ще мине. Иди мини в Германия и да видим какъв стикер ще вземеш за тая кола и как ще влезеш в някои зони с нея! Кое е противоречивото? Ти чете ли въобще? „…хем си се изказал против турбо-дизеловите двигатели, а в същото време хвалиш новите бензинови малолитражки с турбина….” – това така и не го разбрах! Между другото евала за признанието „работи тихо като БЕНЗИН”. А тия дето ти хвалят 13 г. ти дизел ми е ясно какви ладови критерии имат за комфорт (шум, вибрации, миризма). Карай си го, да си жив и здрав!17:17 21.07.2012
126 дай линк
До коментар #116 от "Дизел=2-но по-гол. компр., 2-но по-здрав":
Можеш ли да пуснеш линк за авторитетен източник на информация, (не лаически, като тези писания тук) относно цитираните от теб цифри? Питам защото излиза че ДВГ вече е достигнал с 70-80% КПД, с което доближава доста електромотора! Да сложим на бензина 25-30% и да добавим твоите 40-50% повече от бензина = на 65-80% !?17:31 21.07.2012
127 Дизел
Точно турбодизела се справя прекрасно на голям баир и не пуши!
Моя дори е автоматик и ако случайно се затрудни на някой голям баир (такъв случай досега не съм имал) - мога да включа автомата на някоя от скоростите - 1,2, 3 или 4 , но както казах досега не ми се е налагало и си изкачвам баирите на D .
За тези дето не са чели достатъчно - като поработят малко турбодизелите с непряко впръскване са по-тихи от комънрейловите (които пък са по-икономични) заради самата си конструкция. Не говоря за новите модели където много неща са изчистени и подобрени.
17:33 21.07.2012
128 бензинка
17:40 21.07.2012
129 Kalin72
18:13 21.07.2012
130 Diesel_fan
http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine - изброени са предимствата на дизеловите двигатели под следното заглавие в статията -
"Major advantages
Diesel engines have several advantages over other internal combustion engines"
18:23 21.07.2012
131 Димитър Димитров
18:29 21.07.2012
132 ел.мотор
18:45 21.07.2012
133 диян желязков
19:04 21.07.2012
134 Дизела е гориво за камиони, не за коли
19:06 21.07.2012
135 Бхд БхД
Коментиран от #136
20:52 21.07.2012
136 520 зендер
До коментар #135 от "Бхд БхД":
Така е-няма кой знае какво значение.Е има-на светофара.21:36 21.07.2012
137 Васил Петров
Коментиран от #149
21:53 21.07.2012
138 Who cares
22:42 21.07.2012
139 Who Cares
Коментиран от #140
22:45 21.07.2012
140 520 zender
До коментар #139 от " Who Cares":
Ти пък страшни изводи направи.Има ли изобщо сравнение между Авенсис и Мерцедес или БМВ.Брат ми кара Авенсис 110кс дизел.Ма тая кола прост я ненавиждам като седна в моята 530д.Толкоз ли незнаеш че за японците дизел и мощност са две твърде различни и непонятни неща.Виж БМВ ги разбират тия неща.Няма аз да ти казвам за какво става на въпрос ами сам си провери и сравнявай...-...22:50 21.07.2012
141 520 zender
Коментиран от #146
22:59 21.07.2012
142 instruktor
23:38 21.07.2012
143 Иван
23:49 21.07.2012
144 до Иван
Сигурно заради това реват така против дизела...
00:05 22.07.2012
145 до Иван
00:06 22.07.2012
146 anhhhhhhhhh
До коментар #141 от "520 zender":
HDi-то е МНОГО добре, по-добре е от TDI - карал съм няколко коли с такива двигатели и си купих такава! Изобщо няма нищо общо с пушещите голфски двигатели - тоя дизел работи като бензинка и няма никакво пушене!01:47 22.07.2012
147 БЕНЗИН
С КОЕ ИМЕ СИ В МОМЕНТА?
09:34 22.07.2012
148 Пецата
09:56 22.07.2012
149 ВИП АМГ
До коментар #137 от "Васил Петров":
avensisa e palen klozet v sravnenie s benza10:15 22.07.2012
150 Дошо
Коментиран от #151
20:25 23.07.2012
151 520 зендер
До коментар #150 от "Дошо":
Заради прецакани дюзи ли...21:50 24.07.2012