20 Юли, 2012 11:59 36 663 151

Дизелите не били толкова на сметка

  • дизел-
  • изследване-
  • which?

Официалното издание на британската Асоциация на потребителите Which? публикува изследване, според което дизеловите автомобили съвсем не са толкова по-евтини за експлоатация и поддръжка, колкото се смята. Според англичаните по-високата им цена в сравнение с бензиновите модификации се изплаща с по-ниския разход на гориво чак след 14 години.

В изследването на Which? са сравнявани автомобили от различни класове и марки, продавани в Обединеното кралство - Ford Fiesta, Volkswagen Sharan и Tiguan, Vauxhall (Opel) Astra и BMW 5er. Резултатите сочат, че съвременното равнище на технологиите позволява на бензновите двигатели да харчат почти толкова малко, колкото дизеловите.

Освен това според статистиката на британците бензиновите модификации са се оказали по-надеждни от нафтовите. От Which? уточняват, че са взели предвид не само гаранционния срок (средно три години във Великобритания), а и проблемите с експлоатацията след изтичането в продължение на 4 до 8 години.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 VR4 TT

    4 2 Отговор
    Е добро утро.

    Коментиран от #88

  • 2 Snake

    4 4 Отговор
    Е добър ден, откакто нафтата стана по-скъпа от бензина, естествено че няма нищо икономично и като сложим по- високата цена на автомобила и по-скъпата поддръжка.
  • 3 Toyota

    3 1 Отговор
    da,no o6te ima promiti mozaci koito si kupuvat pe4ki na ,koito vs 2 ra dvigatela e s izduhala turbina i dvigatela celiq v maslo.
    Kupete si Japan benzin kola i 6te q karate ve4no,maslo ot smqna na smqna ne har4i i kapka i motora ne mojete da go umorite nikoga,4e az vzeh edin disel i s tova karane se pree.a za 6 meseca,a sega edna Toyota nqma s4upvane 2.0 benzin unikalno zdrava kola
  • 4 бнзн

    3 6 Отговор
    Спрямо бензина те не са на сметка и по отношение на други показатели - акустика, вибрации, пушилка и смрад! Кво им харесвате не знам!
  • 5 апостол

    10 1 Отговор
    Еми няма да е надежден дизела няма как като слагат в нафтата всякакви боклуци включително и леко корабно гориво и тн Новите дизели са много чувсвителни към горивото откъм цетаново число и примеси
  • 6 Japoneze

    6 1 Отговор
    Съгласен съм със Змея и ТТ-то,дизела си струва само ако се кара на дълъг път повечето време-извънградско е все още по-изгодно от бензина.Градско и най-икономичните дизели си гълтат по 7-8 литра на 100,особено ако ти е по-тежичък крака.За подръжката-иска си гледане -филтри на време,хубава нафта и много важно -масло,тия напрегнати турбинки хич, ама хич не обичат калпави масла,после много "боли".Ако караш спокойно,мазно-дизела е колата за теб-и ще е по-икономично и няма да има и ремонти - чакат те много безаварийни километри,ако си нервак и все си на "ръчка" по добре някоя пиляща се бензинка - по-малък живот,но пък караш и с по-голяма усмивка,ти си знаеш за ремонта - после пак газ!Всичко опира
    до човека зад волана-право на избор!
  • 7 знаещ

    6 3 Отговор
    „Апостоле“ нали не смяташ, че в Англия дизела го мешат с боклуци?Ако не си чел статията е прочети,че става на въпрос за Англия,което не променя тезата,че дизела не е на сметка.Още повече не е на сметка у нас,заради скапаната нафта,която е по-скъпа от бензина.В Англия поне нафтата е по-евтина и пак им е по-скъпо да карат дизел.Става на въпрос обаче само за леки автомобили.За СУВ,БУС и по-големи коли дизела е по на сметка спрямо бензина.Обаче,ако се сложи АГУ или метан работите пак се обръщат в полза на бензина.Изобщо най-доброто и най-евтино излиза да се кара бензинов хибрид.Това е най-добрата технология на този етап.

    Коментиран от #18, #39

  • 8 дизел

    2 0 Отговор
    е добро утро бензинова секта
  • 9 Захарче

    2 0 Отговор
    На сметка е ! По в страни от бензиностанциите .
  • 10 ahhahaha

    0 0 Отговор
    за това най добре да караме на ток :)
  • 11 дизел

    4 2 Отговор
    смрад и пушилки , много ви разбират главите на вас от дизели , качете се на едно пежо HDi дори от първите от 2000 година и обеснявайте как после всичко е по-евтино на бензина , щото бензина прай разход сигурно 4.3 на сто извън града със каране до 120 нали .... и тия пушилкки и димилки можеш да си ги оставиш назаде в съзнанието за всякакви недуразумения и издухани двигатели , а издухани има и бензинови доста да ви светна и дори са повече ако се замислите ще се досети само защо

    Коментиран от #52

  • 12 знаещ

    1 3 Отговор
    Japoneze,карам Нисан Алмера с нисанския мотор 2,2 114 к.с. и в града ми дава разход 5,5-6/100 с нормално каране,а с малко повече ръчкане стига до 6,5/100.Така,че за разхода не си съвсем прав.Карал съм и Ярис 1,4 д4-д.Разхода беше под 5/100 градско.Имам Сузуки Суифт 1.0 54 к.с. бензинка с 3 цилиндъра.Градско дава 5-5,5/100.Така,че нещата с дизелите са малко на кантар по отношение разхода на гориво.Същото е и с поддръжката.Каквото се сменя на бензинова кола,това се сменя и на дизеловата.Единственото по-скъпо от консумативите е горивния филтър при дизела е малко по-скъп и подгряващите свещи,но те се сменят на 100-150 000 км.Друг е въпроса с комфорта.Няма дизел,който да достави по-добър комфорт от който и да е бензинов двигател.Просто шума,миризмата на нафта,саждите и вибрациите си казват думата.А и отделяните частици на дизеловите двигатели са канцерогенни.Нека не го забравяме този факт!
  • 13 кик

    3 0 Отговор
    по убаво от В 8 бензин е само В 10 и в 12 с турбини
  • 14 аз

    3 1 Отговор
    Само за HDi не ми говори,че това са едни от най-отвратителните двигатели!
  • 15 Юлиян Надков

    1 0 Отговор
    колега да не си се убъркал и да ти харчи 2 ?
    Знаещ!
  • 16 ажо

    4 2 Отговор
    Добро утро !
    Още ли има балъци да се набутват за скъпи
    ремонти и скъпо гориво за тези нафтови печки ?!?
  • 17 Japoneze

    1 1 Отговор
    Знайко,Алмерата кротичко я караш,тоя мотор 2.2 common rail ли е,какви сажди и вибрации-аз имам 2 коли-Мазда 3 Спорт(новичка),1.6л-бензин,другата ми е лагуна 1.9dci,но много си я гледам-имам я вече 6 год. тя е и по-тежичка,както и да я галя-градско 7.5-8 л/100 си ги знае.Маздата както е чисто нова -същата работа -минимум 8л/100 в града и това е при нормално каране-ако се "разбързам" -добави по още 1,5л и на двете,виж на магистралата
    да речем 120км/ч на равен път ,Реното -5.9(от компа),Маздата-7.1(пак от компа),пък и комфорта на возене на Лагуната ,sorry Mazda!
    Бургас-Варна по завоите Мазда-та се пили яко и е много стабилна -по-доставя удоволствие!
    Яриса и Сузукито -малки колички,дизела си е за по голяма кола -в малка кола сигурно ще тресе!
  • 18 Батко

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "знаещ":

    Обаче,ако се сложи АГУ или метан работите пак се обръщат в полза на бензина.Изобщо най-доброто и най-евтино излиза да се кара бензинов хибрид.Това е най-добрата технология на този етап.

    И така стигаме до алтернативни горива, а тази тема е безкрайна.
  • 19 Japoneze

    1 0 Отговор
    Бате,много лесно ги слагаш тия АГУ и Метан-парчки да купиш и монтажа броиш ли?Има да караш докато се избие,че после да си на кяр!

    Коментиран от #54

  • 20 Дошо

    1 2 Отговор
    Аз пък откакто смених Аудито 1.8Т със Сивик 1.7цтди се родих да ви кажа.Много съм доволен.В пари се видях.Скромна колица ама икономична и надеждна.
  • 21 кало ган

    3 0 Отговор
    seat ibiza 1.9tdi 90 коня 5.5 града 4.5 извън натоварен с 4 говеда не пуши моторчето си мърка.Колата струваше 4000лв незнам за какви бензинови коли ми говорите въобще

    Коментиран от #42, #55

  • 22 така де!

    2 1 Отговор
    Да ви кажа, признавам дизела само за джиповете. Старите дизели, бавнооборотни, са незаменими за тежък терен, а освен това ще загасне само ако глътне вода през въздушния филтър! Иначе много по икономично ми е с колата - на бензин- газ!! Освен това,като ми свърши някъде газта, винаги ми остава и един резервоар с бензин ..... :-)
  • 23 Пловдив

    1 1 Отговор
    Най на сметка е моноинжекционен автомобил с газова уредба - слагането и струва около 300 лв,които се избиват за около година. По-сложно е с пълен газов инжекцион - там цената е 3 пъти по-висока,съответно и да си я избиеш е по-трудно,но пък е голямо предимство да изминеш път,за който ти трябва бензин примерно за 50 лв,само за по-малко от 30 лв. с газ.
  • 24 Дошо

    4 2 Отговор
    Какво ми слагате минуси бе?Аудито харчеше 11-12/100 среден разход, Хонделата ми дава 5,4.Данъка ми е 30лв, 5 месеца я карам абсолютно безпроблемно, Аудито всеки месец и 200лв за ремонти.В пари се видях, казвам ви.
  • 25 Направо незнам!!!

    5 0 Отговор
    От няколко месеца чета коментарите в този сайт и искам само да попитам , колко от вас работят в завод за автомобили?Защото аз работя това от 20 години.Тука или всички това работите или се изкарахте по големи капацитети от хората които се занимават с това.Щото гледам че се изказвате много компетентно по въпроса за колите!
  • 26 гост

    3 0 Отговор
    тия които пишат против дизела описват антични печки.комън рейл няма общо със старите,на място не се чува в купето.а за бензинова кола среден клас с разход 5 л на 100 не знам да има.сравни консумативи на директна инжекция бензин и дизел,а не с някакво старо моно. понеже от една и съща марка и година са сходни консумативите,няма нещо различно.дизелът няма толкова променлив разход както бензина през зимата и при настъпване.не ги плюйте толкова.
  • 27 Дошо

    4 0 Отговор
    Е какво като работиш в завод за автомобили бе мен?Като сглобяваш коли да не си въобразяваш, че всичко свързано с разработването на моторите и техните характеристики са ти ясни?
    Чистача в АЕЦ да не би да може да си обясни що е ядрения синтез?
  • 28 Направо незнам!!!

    2 1 Отговор
    А ти можеш ли да си го обясниш , и ако можеш айде да ни светнеш и нас? Второ нали се сещаш че няма как да работя там 20 години и "ПРОСТО" да зглобявам автомобили?Трето от теб със сигурност са ми по ясни нещата по разработването на моторите и техните характеристики и четвърто , ако смяташ за нормално 20 години да стоиш на един етап от развитието си си е твой проблем!!!

    Коментиран от #30

  • 29 Иван Иванов

    2 0 Отговор
    VW Passat 2.5 TDI 4х4, автоматик, + Климатик - разход градско 12-13, извънградско 8-9, комбиниран 10. Да харчи много, но гарантирам, че никоя бензинка няма да ми харчи толкова МАЛКО ако я настъпвам както настъпвам печката горе. До Номер 26 - да зимата и лятото няма голяма разлика, понеже зимата не си пуснал климатика, а лятото е нон-стоп пуснат, но и при бензинката е така. А ако я настъпваш.....о много ще харчи, давал са на майка ми да кара, прави комбиниран разход 7, а аз 10.
  • 30 Дошо

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Направо незнам!!!":

    Абе тука всички са някакви паралии бизнесмени собственици на фирми или високопоставени и високоплатени служители.
    Хайде изфукай се да ми стане тъпо.Кажи какво работиш?
    Явно наистина не Сглобяваш
  • 31 Astra

    2 1 Отговор
    Кало-ган, Опел-Астра-Г 1.4, 16в, 90-кончета, 8 100 извън града и 10 вътре, ГАЗ инжекция!!

    1.20лв. за литър срещу 2.60 за нафтата.. СМЯТАЙ!
    НЕ ЗНАМ ЗА КАКВИ ДИЗЕЛИ МИ ГОВОРИШ!
  • 32 BMW

    0 1 Отговор
    Пенко, моето BMW 330Ci ми гори точно толкова, колкото твоя Пасат, а е с 3 литра атмосферен бензинов мотор, и изобщо не го щадя. Е, понякога ми е качвало градското в София и до 15, ако попадна в някакви зловещи задръствания, но нормално ми е към 13.
  • 33 Гост

    3 0 Отговор
    Карам Форд ескорт 1.8 ТД. Гори ми 5.5-6 разход зима лете все тая.Карам си на нафти4ка предимно от 2 лв,апак ако ве4е няма на 2.60.Но 6 литра по 2.60=15.60 лв на 100 км.Бензинките колко харчат 12 литра в града по 1.20 гледам 4е е днеска пак =14.40 и какво 1 лв разлика.Само че той макне бутилка в колата и вози бомбичка а аз имам полезен товар.Да не говорим за газта която се продава на на6ите газстанции.Често 4увам изгоря ми 15 16 литра гаси колата.Замразнали испарители и темподобни простотии.Колите които караме ние са направени за бензин или дизел.Рядко виждам фабрични на газ по улиците ни.Така 4е тва с газта пак са български простотии правени от мизерията ни.
  • 34 ХХК

    0 2 Отговор
    Аз предпочитам да мога да си плащам бензина дори и 20 на 100км да ми харчи колата, отколкото да търся начини да си намалявам разходите и да се чудя от къде и как да икономисвам!
  • 35 Владимир Василев

    0 0 Отговор
    Е как български бе, в цяла Европа карат на газ, да не говорим, че тия уредби с изпарители ги слагаха на жигулите аз преди години карах на газ А4 с инжекцион и бях много доволен и от вървеж и от разход ;)
  • 36 Бръм

    1 0 Отговор
    Незнам за какво спорите! В много западните държави дизела (автомобилът) е натоварен с допълнителни държавни такси което го прави неизгоден при малък годишен пробег (пример Швейцария). Фактът, че имаше бум на продажбата на дизелови автомобили едва ли се дължи на това, че са по лошият избор! Едва на скоро се появиха конкурентни (от към разход) бензинови мотори, но те идват с "недостатъците" на дизела - сложна и скъпа поддръжка! Което малко е и мит за дизела, защото ако се поддържа компетентно определено надживява бензиновите вариянти. Всеки да преценя според джоба си, но! само по себе си, че единсвтенно в Германия преди 10-на години новопродадените дизелови автомобили са били съизмерими като брой с бензиновите, а впоследствие в цяла Европа, при прагматичен европеец, надали би си давал парите за по лошото и то години наред!
  • 37 Гост

    3 1 Отговор
    В Германия сестра ми живее от бая време.Там не ми е споменала да слагат газ на бензинките си.Само ми казва ,че като иде на бензиностанция и казва догоре с бенз.А аз това сам го правил само 1 път,просто за6тото тук е 150 лв.Там дори не им пука колко гори,пък камо ли бенз или печка е.С газ се занимаваме само мизерниците на балканите тука.Ония карат коли 2008 нагоре...
  • 38 Жоро

    4 0 Отговор
    Тук всеки защитава своето, но то е защото не всеки познава колата на другия.
    Имам дизел, имал съм и бензин с газ, имам и атмосферен дизел, и дизел с турбо.
    Атмосферния дизел може да надживее собственика си, убеден съм, и не се чупи. Освен това харчи малко. Но ако го караш на извънградско, тоест, на големи разстояния, е бавна смърт. Бавна и мудна кола карат само >65 годишните.
    Турбо дизелът си е чуплив, откъдето и да го гледаш. Датчици, датчици...все нещо не е както трябва, сложни двигатели са си. И го казвам сле дкато съм сменявал какво ли не на турбо дизел, комон рейл.
    Бензинката пък с гас...в началото - кеф, газта евтина и живота е прекрасен. И после се почват простотиите - всичките свързани с газта! Казвам го от позицията на човек, който си парви сам газовата уредба.

    За мен, един голям и не много сложен бензин е решението, за извънградско, за градско - чист дизел. Това е.
  • 39 Петър

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "знаещ":

    И как реши, че нафтата в Англия е по-евтина, ако не е тайна? Чисто информативно, и там дизела е с около 3p, което е към 7 стотинки, по-скъп.
  • 40 PlimP

    1 1 Отговор
    добро утро :D, открихте топлата вода, да не говорим, че дизелът е винаги по-скъп за поддръжка, мани тва, ами се и трошат по-лесно, па въздух смучело, па не бил сменен горивният филтър, па насрещният вятър бил силен и още куп глупости, па адитиви, днешните не са като старите атмосферки, кюф, кюф, без да бързаш, щото той не може да бърза и само водичка и масло му слагай редовно, и цяяял живот ше те изкара

    Коментиран от #44

  • 41 Пирамид Хлътков

    1 0 Отговор
    Дали ще е бензин или дизел пари, ако има проблеми няма. Това е.
  • 42 пес

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "кало ган":

    E, кало ган - това е най-добрия дизелов мотор за такава кола на Фолксваген груп! без да е капризен е супер икономичен!
  • 43 димитър пенчев

    0 1 Отговор
    dizela e dobre ako patuva6 mnogo na dalgi razstoqniq ,ina4e benza si e benz ,osobenno za kef
  • 44 the mask

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "PlimP":

    А всички л..на в бензиновите двигатели - дизела поне диагностиката му е лесна, дори и да има проблеми! А с бензина се почва - кабели, свещи, бензинови помпи, датчици и т.н. докато проблема не се оправи!
  • 45 иво

    1 1 Отговор
    Явно ,нямаш никаква представа от поддръжка на съвременен дизел.
  • 46 симеон

    1 1 Отговор
    карах на нафта -18 лева /100 км
    карам на газ -11 лева /100 км
    това е в града, а на дълго :
    нафта- 12лв./100км.
    газ - 7лв./100км.
  • 47 Диран Бояджиян

    1 1 Отговор
    Дизел-бензин, глупости кое било по-надежно, кое било по- евтино.
    Ако купуваш кола (втора ръка) може и да ти се стори по-изгодно да караш дизел, защото нямат голяма разлика в цената.
    Но дай боже всекиму като решиш да си купиш нова там ти става ясно едно друго. Пример:
    Шкода Фабия 1,2 бензин средно ниво екстри 16900лв
    Шкода Фабия 1,9 TDI същото ниво екстри 24100лв
    (цени от 2005г. когато си купувах моята.)
    по-документи бензиновата има 7.2 комбиниран раход, а дизела 5.8
    Айде да видим колко стотин хиляди километра трябва изминеш, че само да си изплати собствената себестойност.
    Махаме от сметката турбо маслата нафтовите филтри и пиезо дюзите щото ще я объркат тотално.
    Дизела е хубаво нещо, но камиони и тежка аграрна техика.
  • 48 Юлиян Георгиев

    0 0 Отговор
    До the mask като направят Ф1 на дизел може и да си купя а който0 ти е казал че полесен за диагностика си се прее.ал гори ти ГНП за около 1500-2000 и после си прави диагностика а при бензина една помпа е от порядъка на 100-150
  • 49 Гост

    0 0 Отговор
    ххахах приятел ти се едно сравни 12 цилиндров на ламбото с лади4ка 1.3.
    Бензин 1.2 с пе4ка 1.9.Разликата знае6 ли каква е между тях?Че с първото на магистралата 6те кара6 с 90 и по баира 6те умира.Авера има 1.100 кубика Поло 3 цилиндара и му гори 4.5.Не сравняваи 1.2 с 1.9 6тот не е обективно за разхода.

    Коментиран от #56

  • 50 симеон

    0 0 Отговор
    разхода дето съм го дал е за дизел 2.0 с турбо без интеркулер
    и бензин 1.5 16 клапана интересното е че и двете коли са 90 коня за това сравнението е уместно дори и данъка и застраховката на бензинката са по евтини а за подръжка няма да говоря щото сменях 3 пъти турбо на първото му дойде времето и сложик едно рециклирано от фирма в пловдив което струваше 1000 лева и изкара 2 седмици гаранцията не я признаха естествено извадиха ми от 100 кладенеца вода а третото щото ударих картера и ми изтече малото
  • 51 Диран Бояджиян

    0 0 Отговор
    За какви сравнения говориш госта?
    Първо на магистрала с колко караш, аз карам 120-140 И то много рядко.(ако искам да се самоубия има по-сигурни начини).
    Приказката, че колккото ти е по-бърза колата толкова по-бързо стигаш и спираш на другия светофар сигурно не си я чувал.
    Аз живея в голям град и светофарите за на всеки 200м.
    Дали ще караш 50 или 500 кс
    ВСЕ ТАЯ. ВИСИШ ВЪВ ЗАДРЪСТВАНИЯТА.
    а МЕЖДУ ДРУГОТО 1.4 TDI НЕ Е ТОЛКОВА ПО-ИКОНОМИЧЕН.горят около 5л /100км
    Шкодата я карам на газ вече 140хил км и гори 8-9л.
  • 52 Шпер

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "дизел":

    е па точно такъв кенеф съм карал служебен..на 3 месеца на ремонт за по 10 дена..пушеше като комин и отгоре на всичко ми даваше 8.5 градско разход. А и с тея 90 коня..по добре голф 3 с газова
  • 53 дизел мен

    0 0 Отговор
    На мен пък ми е евтино на нафта щото си я вземам от служебния камион.Тъй че....на мен ми е доста изгодно...И на бензинова кола няма да мина..
  • 54 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Japoneze":

    1200 лв за 10 000 хиляди избивам...на година правя по 35-40 хиляди..газовата е сложих преди 3 години ,хахахах, а сега смятай ти!
  • 55 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "кало ган":

    за такива дето са по 1500кг и по 174коня а не женски колички и ми харчи по 12-15 лева ..ти си карай съпунерчицата и се радвай някой батко с 2 тона самолет да не те откара на гр.....та
  • 56 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    Я ми покажи коя от двете ще умре на баир...1.4I или 2.0D???
  • 57 кало ган

    1 0 Отговор
    Astra(гост),приятелю при цените които казваш 1.20лв. 2.60лв. в градски условия ти даваш 12лв. аз давам 14лв. мога да ти кажа от къде ти идва разликата аз карам 1.9 ,а ти 1.4 усещаш ли леката разлика. Карал съм точно опел на газ моляте не се хвали с това пожелавам ти само безпроблемна зима защото знам какви разправии следват от тази газ като комутатори не палене гаснене от нищото изпарители тнт, така че за мен си струва да давам 2лв отгоре за да нямам разправии.

    Коментиран от #59, #77

  • 58 ВИП АМГ

    0 0 Отговор
    ПП. http://www.zeperfs.com/duel1865-409.htm
  • 59 Шпер

    1 1 Отговор

    До коментар #57 от "кало ган":

    това защото си карал на дядо ти праисторическата уредба на ладата..тук говорим за газови системи LPI ..втечнен пропан-бутан...няма никакви комутатори, изпарители и т.н. ако прочетеш малко ще видиш, че всички коли внасяни в Холандия са задължително на Метан или ГАЗ и то не от днес..виждал съм VW TOURAN с фабричен LPI-ай.. и бензинов резервоар 13 литра. Ако си мислиш, че откриваш топлата вода - бъркаш..В България сме винаги 30 години назад.. точно преди 30 години беше модерно ( в нормално развити и цивилизовани държави) да караш пушеци. Не знам, защо в България все още за тези, които карат на газ им викат "прошлеци" и т.н... За мен прошлек е човек, който харчи от парите за ядене, образование, почивки и ги дава НА ЛУКОИЛ..не исакм да убеждавам никой, това си е моята гледна точка. Всеки сам решава за какво да си дава парите!!!

    Коментиран от #60

  • 60 Шпер

    0 0 Отговор

    До коментар #59 от "Шпер":

    http://www.vialle.nl/producten/lpi.html?L=1
  • 61 Дядо поп

    1 2 Отговор
    Те хората са го казали.Ако е камион нека е дизел но автомобила трябва да си е бензинов защото докато са нови тези кошници горе долу са тихи но като станат по на 5-6години почват да тракат тези дизели не ти е работа особено ако са някакви по малки коли от рода на разните му Шкодички, Голфчета, Опелчета и компания.Единствено Мерцедес се справя добре при дизелите но тяхните коли са големи обезшумени с балансирани мотори.Там е друг свят.Та ако трябва да избирам за мен съществува само бензиновия лек автомобил.Другите са трактори.
  • 62 Икономист

    1 0 Отговор
    До ДЯДО ПОП ! Да мерцедес беще до преди 10- тина години при леките и тежките между водещите производители на автотехника,а сега сервизите благодарение на тях им върви работата и бизнеса! Защо в германия не се забелязва бензиново такси? Сигурно немците са балами и точно те не могат да си правят сметката!
  • 63 ми

    2 0 Отговор
    Какво се ядете един друг не мога разбера, всеки си прави сам избора по много причини. Сега карам 1,9Д без турбина на ОЛИО от 30ооокм. Не плащам за него по мои причини, нямам никакви проблеми с дюзи, филтри и т.н. Вървежа и разхода са същите, колата ми струва 3500лв, ще я карам докато се скапе не ми пука-избил съм я. Това по един или друг начин пресмята всеки един от нас, ама да си говорим, че някои бил избрал еди к'во си и се бил набутал си е просто глупаво! Преди бях на газ и бях много доволен, но сега пък докато излиза 'био'-то ще карам на нафта. Все пак сме в БГ нито горивата са читави нито частите, няма смисъл да се ядем един друг-лъжем се на дребно !

    Коментиран от #68

  • 64 ик

    0 0 Отговор
    До ком 59 - байо, тея филми със втечнената газ още не са за наште телевизори, а иначе и аз съм фен на газчицата.
  • 65 520 zender

    0 1 Отговор
    Абе стига с тези сметки бе.Всеки все тарикат се пише ,умник и спестовник.Всяко гориво има предимства и недостатъци.Аз лично обичам бензинови и дизелови коли с мощност не по-малка от 150-170кс.На малолитражка която харчи 5.0 литра газ не мое ме качи никой ако ще и да ме заплаши с оръжие.И междо другото най-се нервя от шофьори с малолитражки на газ които тръгват да изпреварват и не могат да наберат скорост щото колата няма вътък-свил газта до край че да харчи малко-и по този начин изпреварват едно возило по един час.Пък даже и на по-малка скорост включват пък тя колицата не стига че само 60кс има под капака ами и газта допълнително я спъва.Ама инъче имат агресивен стил на шофиране.
  • 66 Пламен Трайков

    0 0 Отговор
    na gaz e istinata -5 godini s gazov injekcion nqmam nikvi qdove
  • 67 Гост

    0 0 Отговор
    Диран Бояджиян в кой голям град живее6 4е не ми стана ясно ?:Д
    Колата не е само за в града между другото.
  • 68 Димитър Михайлов

    2 0 Отговор

    До коментар #63 от "ми":

    Прав си според мен,че това е право на избор и предпочитания.Живея в Северна Италия и честно казано поне 75% от всички коли(нови и стари) са дизели.Аз лично също предпочитам дизела ,но по стечение на обстоятелствата карам нова бензинка ( 1.2) и ми дава средно в града около 6,но като пусна климатик е нещо страшно-колата се чуди дали е кола или климатик и разхода ми отива към 8.5-9.Някъде по-долу четох коментар за Германия,че пълнят до горе-и тук е така.Бензина е 1.72 евро (нормална заплата 1300-1400 евро) и няма място за сравнение с Бг- не знам колко е сега бензина в Бг,но да речем 2.60 при заплата 400 лв върви пълни до горе.Нафтата тук е по-евтина от бензина и 200% по-качествена,но е факт че тук се карат предимно дизели,а за поддръжка тук си е е..ло м....та-просто те убиват с цени,о хората си карат и това е.КУЧЕТО СКАЧА СПОРЕД ТОЯГАТА-на всеки според джоба и това е.И бензина и дизела си имат фенове и само да се лаете тук няма да стигнете до консенсус,така че ,според мен няма смисъл.
  • 69 Нуб

    0 1 Отговор
    Аве точо щях да си купя една дачия лоуган на нафта и нещо ме стресирахте.
  • 70 Димитър Димитров

    0 0 Отговор
    Всичките м.....и тук едва ли сте карали дизели,по скоро щайги по на 20 години,понеже немате парички....да не говорим,че заченки на разум има колкото и в хамстера ми.img src="/img/bbcodes/icon_twisted.gif">
  • 71 ВИП АМГ

    0 0 Отговор
    az sashto sam za benzina
  • 72 Кирилизатора

    4 2 Отговор
    Не мога да разбера ,купуваш си кола за 10 000лв. например и я разпробиваш и й е..ваш м.....та ,лишаваш се от част от багажника си ,само и само да й докараш разхода ,като при дизел на аналоговия й модел.Разбиваш й половината електроника и вече нито на бензин бачка добре нито на газ.Започваш да поддържаш две горивни системи.Дизелджия съм от 13г. и няма да се откажа НИКОГА!!!Да живей дизела!!!
  • 73 Rider777

    1 0 Отговор
    Еврейските производители на горива и автомобили пак се опитват да промиват мозъците на Хората ,,,,,,,,,,,, в дизела е Истината.
  • 74 Гост

    2 0 Отговор
    До митко михайлов.Аз за какво говоря.....хората в европа имат пари и не им пука об6то взето нафта или бенз.Но ние в бг правим АГУта и се лаем кое по насметка.Всяка кола си има приложение.Но преди вси4ко искам заплата 1000 лв и 6те си опрая проблема.
  • 75 ЕКО

    2 0 Отговор
    Хора , стига с тези , дизели и бензини ... все на петрол ...
    И пак замърсяваме въздуха ...
    И пак унищожаваме Природата ...
    А има толкова други екологични алтернативи ...

    Коментиран от #76

  • 76 Нема Бира

    0 0 Отговор

    До коментар #75 от "ЕКО":

    Ммммда... имаме и по 2 крака
  • 77 205

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "кало ган":

    Батка май се изказа неподготвен - обикновено инжекциите палят на бензин и като се стоплят преминават на газ. През последните зими всички видяхме как палеха дизелаците като падне под -10, да не говорим за -20. За какви комутатори, изпарители ми говориш - бензинката пали от четвърт, а ти ако случайно запалиш ще ти се задръсти я филтъра, я нещо друго от нашите качествени горива. Иначе не съм против печките - особено новите

    Коментиран от #79

  • 78 do vip amg

    0 0 Отговор
    випче карам W нема казвам кво ама 1.4 = 190 кончета, кой ли ще изяде дарвото но баира :))))
  • 79 Кирилизатора

    0 1 Отговор

    До коментар #77 от "205":

    Гледал си сигурно как пали някоя дърта Шкода.1000% съм сигурен че ще запаля по-бързо от тебе на -23градуса например точно с една дърта Г-2 1.6тд ,макар че вече не притежавам такава.Не палят онея дето нямат свещи ,ама то и за бензина са нужни свещи.Батка май ти се изказа неподготвен а!?

    Коментиран от #80

  • 80 205

    1 0 Отговор

    До коментар #79 от "Кирилизатора":

    Кирилизаторчо - ама ти си диагноза нафта. Радвам се за тебе ,че си вярваш, ама по-кротко. Бъди спокоен - на никого няма да кажа.
  • 81 pizi_77

    0 0 Отговор
    Дизелът е определено по-добрият двигател ,имайки в предвид цената на возилото и поддръжката след това....както и нашия висок стандарт .....?!?!Газчицата май си е най добре за сега в нашата татковина ! И все пак може би малко хора знаят ,че дизелът като агрегат е развит на около 40% а бензина вече е на100% ,така ,че ще има изненади,само да видим как да из хитруваме да сме по-далеч от родните производители и търговци на гориво ,че ми идва да си събуя гащите и да ги ръгам брутално ,в дупетата
  • 82 БЕНЗИН

    1 0 Отговор
    Спора Ви е открай време.........БЕЗУМИЕ! Имам пежо 406 2.2 хди 133 коня на 201 000 ,производство 2002 година и ситроен ксантия 2.0 турбо 147 коня ,производство 1998 година на 196 000. ПОВЕЧЕ НИКОГА ДИЗЕЛ!!!Пежото е мое откакто е на 80 000 за да се движи: 2 пъти е отварян мотора (постоянно загряваше, без да губи вода) 2 по около 2000 лева, 4 нови дюзи по1300 лева от бош,
    нова помпа за високото наляагане около 1900 лева ,втора чисто-нова турбина-2 по 1900............а и фап-филтъра се запуши и ърябва нов......НИКОГА НЯМА ДА МОГА ДА СИ ВЪРНА И ЕДНА ЧЕТВЪРТ ОТ ПАРИТЕ, ЗАЩОТО ХАРЧЕЛО С 3 ЛИТРА ПО-МАЛКО!!!ситроена от магазина 1 турбо на 155 000...мотора никога не е отварян!!!.......................при изброеното има ли смисъл да коментираме ИЗОБЩО!!! Дизела е отживелица! Идва ерата на бензиновите- турбо мотори и хибридите!!!
  • 83 Diesel_fan

    1 0 Отговор
    Карам Мерцедес турбодизел и съм много доволен от него! Бензиновия е по на сметка ако е с газова, но пък тези коли все пак са правени да вървят на бензин! Да - вярно е че поддръжката на дизела е по-скъпа, но пък и дизела си има своите предимства.
  • 84 кое?

    1 0 Отговор
    И кое е това предимство??? Безпроблемното палене зимата и загряването на парното 12 км или честата смяна на турбото или евтините дюзи или приятния пу6ек зад колата или евтината нафта??? Кое?
  • 85 БЕНЗИН

    1 0 Отговор
    Във всеки сервиз влизат много повече дизели за ремонт ,отколкото бензини!!!ВСИЧКИ ГО ЗНАЕТЕ.................
  • 86 Diesel_fan

    0 0 Отговор
    Дизела е двойно по-здрав двигател от бензиновия, лошото е че в БГ се внасят главно дизели на по няколко стотин хиляди км - дори има милионници, но който разбира може да си намери и запазен дизел. Преди бях карал само бензинови коли, но откакто имам турбодизел (Мерцедес) съм дотолкова впечатлен че станах фен на тази марка!
    За 2 години за поддръжка съм дал сравнително малко пари - за предни дискове и накладки, една подгревна свещ, тампони на предни носачи и смяна на масло и филтри.
  • 87 Diesel_fan

    0 0 Отговор
    Бих си взел бензинов (пак Мерцедес) ако е с газова (или да му сложа впоследствие газова уредба) - заради високите цени на горивата. Иначе мощен бензинов двигател върви повече от дизела (който също си има достатъчно кончета), но и гори повече! Гледам че много хора си накупиха малолитражки, но аз не харесвам такива коли.
  • 88 БЕНЗИН

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "VR4 TT":

    1 За да стане6 истински "Diesel_fan" трябва да кара6 дизел поне 10-тина години, а не 2!
    2 Ако Си прочел внимателно моят дизел далеч не е милионник и ,освен това му сипвам от най-скъпите дизелови горива и масла...потдържа се само с части от представителството!
    3 Ако дизела (които се използва за локомотиви) беше толкова здрав никой няма6е сега да кара 50 годишни бензинови уаз-ки и газ-ки, които палят зимата, нали!?!
    4 От вси4ки мой дългогодишни приятели само един кара дизел все още, защото не можа да го продаде ЗИМАТА.
    5 Ако Си истински дизел-фен е хубаво да знае6, 4е дизеловото масло се сменя на 7000, защото се износва по-бързо, а не на 10000, както бензиновото и това допълнително ускъпява дизеловото обслужване.
  • 89 Diesel_fan

    2 1 Отговор
    Нищо ново не ми казваш - тези работи се знаят от повечето хора, не съм чел нищо за твоя дизел. Моя си пали безпроблемно и зимата, а през лятото и с една изгоряла свещ пак палеше на секундата. За добрия дизел със здрави подгревни свещи не е проблем да пали при отрицателни температури стига да не са като на северния полюс, но тук няма такива екстремни температури! Колата ми сама си казва кога и е за смяна маслото, но и аз не чакам да станат 10 000 за да го сменям тогава. Дизела не само е Двойно по-здрав (пише го във всяка книга), но и е по-ефективен двигател от бензиновия - с по-малко гориво върши повече работа! Освен това турбодизела не е капризен като CDI (по-икономични, но и с по-скъпа поддръжка и капризни към бг нафтата) и върви доста добре и с некачествената бг нафта.
    Харесва ми и как върви - досега само големи бмв-та (от по-висок клас) ме изпреварват и то аз не ползвам кикдаун в такива случаи а ги оставям - а и турбодизеловия мерцедес на над 10 г. не е за състезания, макар че и това се постига с тунинг...

  • 90 до БЕНЗИН

    1 0 Отговор
    Трябвало е да кажеш в коментара си под номер 82 не никога повече дизел, а - НИКОГА ПОВЕЧЕ ФРЕНСКА КОЛА !

    Макар че съм чел главно хубави неща за френските дизели, но явно ти не си случил на фр. дизели...

    Ако видиш новите модели на Мерцедес ще разбереш че това последното което си казал че дизела бил отживелица е една голяма глупост.

    Коментиран от #95

  • 91 тколев

    0 0 Отговор
    и от мен да знаете,билета за бързия влак ,винаги е по-скъп
  • 92 Дядо поп

    2 1 Отговор
    Не знам кой не може да си оправи сметката ,но в момента дизелите в България нещо хич не се харчат.Първо много е скъпа нафтата та колкото и икономия да ти дава на цена 2.6-2.7 няма как да стане.Аз си карам на газ на 1.27 и не ми дреме.Подръжката на дизела е много по скъпа и не на последно място съвременния дизел е много капризен на нафта а знаете какви бълвочи се продават по родните бензиностанции.И накрая цялата кола мирише на нафта ,шофьора и той мирише на нафта вибрации ,шум и за какво като хване навън -16градуса даже и не иска да запали.Не благодаря с бензинова кола си ми е по добре.

    Коментиран от #93, #94

  • 93 фиеста

    1 1 Отговор

    До коментар #92 от "Дядо поп":

    Ами аз пък карам на нафта на 1.70.Е кой е на сметка а.Колата ми харчи 6 градско и 4 на дълго.Карам всеки ден и зимата също.Карам култовия Форд тд фиеста 75кс.Да трудно пали зимата на минус 10 15 градуса но от втория или от третия път пали.Не гори масло или антифриз.За сега съм доволен макар че има какво да се прави по тая бричка.
  • 94 comment

    0 1 Отговор

    До коментар #92 от "Дядо поп":

    Ало, разбирача, по-кротко. Говориш за немска щайга на 30 или повече години. Ще ме извиняваш, но хората, уважаващи себе си не карат такива каруцен. Я вземи отиди и направи един тест драйв на dCi или HDI двигател и след това ми говори кой и на какво миришел. А като нямаш пари да поддържаш кола на под 10 или под 6 години възраст, ами ще ти мирише дизела, ще ти мирише. Аман от разбирачи бе.
  • 95 БЕНЗИН

    0 0 Отговор

    До коментар #90 от "до БЕНЗИН":

    DO "DO BENZIN" ПИСНАЛО МИ Е ДА МЕ ПОУЧАВАТ НЕВЕЖИ "разбирачи"
    1 Въпросния дизел е изцяло немски! Които се е инрересувал ще знае ,че това е изцяло разработка на БМВ, както и 1.6 турбо-бензин, който се слага на новото пежо crz, а БМВ го слагат на мини!!!Във този дизел няма нито една френска част, всичко е немско! Скоростите също са немски! По електрическата част и помпите, дюзите, свещите и датчиците всичко е бош!
    2 По отношение на новия дизелов "мерцедес" ..........колко могат да го купят? ТИ ЗАЩО НЕ СИ ГО КУПИШ ОТ МАГАЗИНА???!!!
    3 А за това, че съм написал, че ДИЗЕЛА Е ОТЖИВЕЛИЦА-ДА ТАКА Е ,НО ВИЕ ЩЕ ГО РАЗБЕРЕТЕ ПРЕКАЛЕНО КЪСНО!!! НИЩО ПО ДОБРЕ КЪСНО,................
    P.S. Някои хора си гласуват сами за себе си.........хахаха
  • 96 Гост

    0 0 Отговор
    Моят фордак пали зимата при -25 без никви ядове а е дизеларка.
  • 97 F-1

    0 0 Отговор
    Хубава тема,вечния спор диэел или бенэин,само на бенэин трудно се иэдържа эатова пък има гаэови инжекциони последно поколение,такъв сложих на Ситроен С-5 2006 год вече 2 год никакви проблеми,колата не можеш я раэбра на бенц ли е или на гаэ,де не эабравяме че сме в БГ и какви са ни доходите.Диэела е по скъп откъдето и да го погледнеш,сложен каприэен,един ФАП да се наложи да се смени и ти се стъжнява живота,а то само това ли е? Эареждал съм Диэел от BP в Португалия на един агрегат,ами тя жълта като оранжада и не мирише на нафта,диэел да,но нов с тяхното гориво и с техните доходи,всички виждаме постоянно коли эа 50-60 бона които пушат эдраво,жалка история,эатова само бенэинов хибрид в БГ
  • 98 гост

    1 0 Отговор
    кола се купува според желанието на шофьора,какво му се кара. на мен ми харесва въртящият момент и тегленето на дизела и си купувам такива,ниският разход е бонус. ако трябва да се купува нова кола,то бензина е по-удачен заради цената,а и разхода спада на новите бензинови с директната инжекция.все тая е ,колата си е кола,ако случиш на хубава ще си доволен,ако ли не ще оплюеш марката: национална черта. новите дизели са доста добри като показатели и има още много да се развиват,след 10 години ще се види на какво са способни понеже почнаха да се занимават да ги подобряват от една няколко години.
  • 99 до 95 БЕНЗИН

    0 0 Отговор
    Това че ти като "голям разбирач" си се набутал с някакви таралясници в които си изсипал една камара пари и в резултат си формирал лошо мнение за дизелите не значи че всички които карат дизелови автомобили са като теб!
    А първосигналната реплика - "2 По отношение на новия дизелов "мерцедес" ..........колко могат да го купят? ТИ ЗАЩО НЕ СИ ГО КУПИШ ОТ МАГАЗИНА???!!!"
    - не е нужно да я коментирам, само ще кажа че написах това за новите дизелови модели на Мерцедес за да видиш какви характеристики имат, а и за да покажа че дизела има бъдеще! Иначе много ясно че са скъпи - всяка нова кола (да не говорим за истински коли като немските и особено - Мерцедес) са скъпи! Дори моя над 13 годишен Мерцедес като нов е бил доста по-скъп от френските коли за които си писал - сигурно няма да е случайно...
  • 100 до БЕНЗИН

    0 0 Отговор
    "P.S. Някои хора си гласуват сами за себе си.........хахаха "

    Пак се изказа неподготвен - няма как да гласувам сам за себе си след като пиша като гост и нямам регистрация на сайта!
  • 101 БЕНЗИН

    0 0 Отговор
    Май Ти се оказа неподготвен, защото (можеш да го провериш, ако знаеш как можеш да гласуваш)............А що се отнася до цени ,като нова (и това можеш да го провериш пежо купе 2.2 HDI 2002 година със вси4ки възможни екстри (кожа, бленда на огледалото, пръскачки ,музика JBL с чеинжър ,круиз контрол климатроник спирачки bremo и не на последно място награди за дизаин на купето за pininfarina тн)............и, ако Си чел внимателно .........вси4ко е немско(БМВ и БОШ по колата, освен купето, турбината (англииска) и стъклата!!! МАЙ ТИ СИ НЕПОДГОТВЕНИЯ........ЧЕТИ ПОВЕЧЕ ЛИТЕРАТУРА ПО ТЕЗИ ВЪПРОСИ.........
  • 102 хичо

    1 0 Отговор
    Моята бензинка е 1000 куб.Харчи 6.5 газ на 100 км смесено.Последния път я засякох с 54 литра газ,тоест с около 60 лв изминах 840 км.Не искам и да чуя за дизел.Ако е нов от магазина може!
  • 103 до БЕНЗИН

    0 3 Отговор
    Френска ли е - пък ако ще и с части на БМВ не ми я хвали! И май ще се окаже че ти гласуваш сам за себе си...
    Дизела бил отживелица - сигурно затова всички големи машини и камиони са дизели...
    Купи си бензинова малолитражка, сложи и газова и бягай някъде другаде да спамиш!
  • 104 Юзър

    0 0 Отговор
    Е,ние ги купуваме след 14 годишна възраст,точно като почнат да дават "икономия"!
  • 105 Никола

    0 1 Отговор
    Аре престанете да говорите за коли от сорта на 20 годишни, които се наблюдавали, по пътя за морето някое БМВ 525 tds пуши като локомотив!
    Вземете си нова кола, дизелова и тогава говорете! Престанете да мислите, че хората не се развиват!!! И автомобилите се развиват и ние!!! Не живеем вече в 80 и 90 години, за да изказвате вече банални лафове за дизелите! Научете се, че всичко се променя!!!
  • 106 Никола

    1 0 Отговор
    Това, че караш кола 1.6 i от 96 на газ не значи, че и аз карам такава!!!
    Избийте си миналото от главите, избийте си го!
  • 107 Somebody

    1 0 Отговор
    Сега пък кой говори за БМВ 525 тдс? Вземи да прочетеш коментарите и тогава се изказвай.
  • 108 Боко

    3 0 Отговор
    Мойте впечатления са също в полза на бензинеца
    2 години карах BMW 525 дизел автомат (143к.с) харчи около 13-14 литра градско + скъпи ремонти на помпа
    след това 2 години BMW 520 бензин (150к.с) 12.5 литра градско и смяна само на едни свещи. При положение че дизела е по скъп от бензина май няма смисъл от печка .А и поддръжката и ремонтите на дизела е по скъпа със сигурност (турбо ,ГНП ,дюзи)- знам го от опит.
    Газова уредба не бих причинил на колата освен ако не е V8.
  • 109 неразбирач

    1 0 Отговор
    споделям мнението за дизела че е по добро решение от бензина но само за този който може да си го позволи да го подържа. Карам японски дизел от 5 години колата вече е на 12 масло филтри и един съединител и това за 5 години без болтове шарнири биалетки и още какви глупости просто си е здрава , ако я вземеш здрава добре ако не не искаш и да чуеш повече за дизел
  • 110 opel vectra fen

    0 5 Отговор
    Газта е за готвене!!! Предишната ми кола беше на газ,но изгоря като факел.Добре,че нямаше хора вътре,иначе ставаше мазало.Които веднъж покара Дизелова кола,за Бензинов мотор повече няма и да помисли.Коя му е по-скъпата поддръжка на дизела? С верига е,сменям само масло и филтри.За 3 години 60 хил. километра никакви грижи.Колата ми е Опел Вектра 2.0 ДТИ 2000г
  • 111 Somebody

    5 0 Отговор
    В повечето държави от ЕС дизеловото гориво е по-евтино от бензина и там купуват и си карат дизелите, а не се правят на тарикати да слагат газови уредби! Не сте ли разбрали че не сме нормална държава?
  • 112 Somebody

    3 0 Отговор
    energy.eu - В 22 от 27 европейски държави днес дизела е по-евтин от бензина!

    Само в държави като БГ нафтата е по-скъпа заради руски мафиоти като Лукойл и бг ортаците им!
  • 113 bai ivan

    0 1 Отговор
    Zdraweite nqkakuv savet za alfa romeo 147 jtd ??
  • 114 Silata

    2 1 Отговор
    Абе зае.ете го тоя диэел!!!! Гаэта е эа готвене!Дизела е за отопление а Бензина е за каране !!!!!!!!!!!
  • 115 atv

    5 2 Отговор
    Масовата нафтарка е рожба на мизерната брюкселска политика, която натрапи тая смрад насила в Европа. Никъде по света (някога в Европа като цяло се караше повече бензин), където има нормални цени на горивата хвалените от вас печки не се продават повече, което показва реалните предпочитания на хората, когато те не са дирижирани изкуствено. Ако живеете на такова място и през ум няма да ви мине да си купите тая вибрираща, щракаща смрад. Така че си признайте за единственото преимущество и причина за което се купуват! Но за да не си наранят егото, доста дизелджий казват, че ги купуват защото били по-добрия мотор, а не заради финансовия мотив! Новите малолитражни турбо бензини с директно впръскване обезсмислиха и това предимство, което всъщност е темата на статията. И това е сега, а като влезе евро 6 през 2014 г. – нито един дизел не може да премине нормите за азотен окис – хайде още хилядарка към цената за нова кола заради азотен катализатор, още чаркове и още сложност. Честито, при евро 7 може да има още „екстри”! При компактните за нова кола няма какво да коментираме вече. Евала на БМВ засега (дано и те да не прещракат) затова, че плъгин хибридите ги планират на бензинова основа, но повечето евро хибриди ще ги правят на базата на нафтовата печка - логично такава е цялата политика, толкова пари наляха сега трябва да лапат! Няма какво да си говорим, ясно е, че тоя дето си криви душата само за да му пасне на джоба нищо не може да го убеди. Карайте си ги щом ви харесват, ама не ми ги рекламирайте, защото нищо не може да ме накара да си сложа ключ на трактор на ключодържателя! Поне бъдете откровени: душата дизел не иска, дизел кеф не прави! И спрете да се хвалите как с двойка турбо дизел сте отвели двойка бензин ….. атмосферен обаче! Мотори се сравняват при еднакви – ходов обем, работна честота и начин на пълнене! Ясно е какво се случва при такова сравнение, за останалото има алтернативи!


  • 116 Дизел=2-но по-гол. компр., 2-но по-здрав

    1 0 Отговор
    Дизелът е по-съвършен от бензиновият двигател, благодарение на принципа си на действие. Дизелът няма запалителни свещи, горенето започва от температурата на адиабатно свития въздух в цилиндъра /това е вероятностен процес/. Ето защо степента му на сгъстяване е 2-3 пъти по-голяма. Ако новият бензинов мотор има 14 бара компресия /много неправилно се изразих, но ако използвам инстинските термини, много от вас няма да ме разберат/, то новият дизел е с 34-36 бара. За добър дизел на старо се смята такъв с компресия 30 и повече бара. КПД на дизела е по-голям от този на бензина с около 20% за автодвигателите и до 40-50% при големите корабни нискооборотни хибридни мазутно-дизелови двигатели. От тук следва и пословичната икономичност на дизела.Вярно е, че като двигател дизела е температурно и якостно по-натоварен, но това не е от значение напрактика. Трябва да се отбележи, че дизелът е нискооборотен мотор. Максимума на въртящият му момент е при около 2000-2500 оборота в минута. Това гарантира и по-голямата дълговечност на двигателя в сравнение с бензина /по-бавно движение на буталото и по-малко на брой цикли за едно и също изминато от автомобила разстояние, водят до по-малко износване/. Чувал съм за автодизели с по 500-700 000 хиляди километра без основен ремонт.

    Коментиран от #123, #126

  • 117 до atv

    0 0 Отговор
    Много глупости и противоречия има в написаното от теб, като например - хем си се изказал против турбо-дизеловите двигатели, а в същото време хвалиш новите бензинови малолитражки с турбина.
    И за каква вибрираща и тракащ смрад говориш? Карам13 год. турбодизел и неведнъж са ми казвали учудено че работи тихо като бензинов, да не говорим че изобщо не пуши и на теста с газовия анализатор по време на техн. преглед показа много добри резултати. Да не говорим че двигателя има двойно по-голяма компресия 22:1 от бензиновите двигатели с 10:1 и по-ниски компресии - затова и дизеловия двигател се прави 2 пъти по-здрав от бензиновия!

    Коментиран от #125

  • 118 лада

    0 0 Отговор
    абе папагали какво значи икономия инжекция
  • 119 The guest

    0 0 Отговор
    Между другото френските дизели са много добри за твое сведение. А ако трябва да бъдем точни малките дизели на БМВ точно с Пежо ги правят. Просто има някои марки, които нямат добри дизели. Аз карам дизел и харесвам това,че е икономичен и динамичен.
  • 120 Дизел

    0 0 Отговор
    Още едно предимство мога да посоча при дизеловите автомобили - по-голямата част от тях тежат повече, но и носят с десетки кг по-голям товар от бензиновите (е има и изключения) - но това ми е направило впечатление от данните на производителите за стотици марки и модели коли които съм видял.
    Да, бензиновия върви повече, но и гори повече! Единствено с газова уредба има предимство, макар че тези коли не са правени да вървят на газ!
  • 121 Десен

    0 0 Отговор
    Тези от Which? откриха топлата вода. Откакто дизелът поскъпна, няма никаква сметка, освен ако не си го намираш по втория начин на 1.90 за литър. Колко често ще се развали инжектор на бензинов двигател или помпа, а и да се развали - колко ще струва? Цената на една дюза за съвременен дизел, струва колкото основен ремонт на бензинов двигател. Да не говорим, че ако тръгнат помпи, FAP и още няколко неща при дизелов двигател с ремонта, все едно си купуваш още една кола. Като добавим и "кадърните" монтьори, по-добре да си купиш бензинка, да инвестираш в газов инжекцион около 2000лв. и да си караш с кеф, отколкото да се чудиш дали пак нещо няма да й се скапе на тая нафтова печка. Карал съм 2 дизелови автомобила след 2000г. и повече за дизел не искам да чуя. Бензин с пропан - чиста работа. Каквото и да му се скапе, повече от 200лв. няма да ти ремонта. Ако пък случиш на кофти мотор - 500-600лв. си пак в играта, при това с нов двигател.
  • 122 No Comment

    0 0 Отговор
    energy.eu - айде сега да видите в колко и в кои държави дизела е по-скъп от бензина като в БГ.
  • 123 comment

    0 0 Отговор

    До коментар #116 от "Дизел=2-но по-гол. компр., 2-но по-здрав":

    Да допълня само това, че дизеловия мотор е по-ниско оборотен, не защото да не се поврежда от по-високите обороти, а защото при много високи обороти дизеловото гориво не може да изгори достатъчно бързо както бензина. Но пък при турбиниран дизел с охлаждане, бензина може само да вие и фучи на по-задни позиции. А какво да кажем за би-турбо дизеловите агрегати. Просто бензина отмира като гориво, независимо какво тук умуващите дървени философи дращят из форумите.
  • 124 Дизел

    0 0 Отговор
    Да, най-евтино излиза бензинов с газова (такива дето не ги пускат навсякъде в ЕС, освен ако не са с фабрични уредби), но аз например познавам доста хора които карат бензинови автомобили и не искат и да чуят за газова уредба...
  • 125 atv

    0 0 Отговор

    До коментар #117 от "до atv ":

    Глупости са ти приказките за 13 г. дизел. Дай го на някой да го напъне на баир, а ти карай по него та да си видиш пушилката. Всеки ден виждам дизели на под 8-10 г. модели да пушат да не говорим за 13 г. кола, която няма филтър за твърди частици даже. То на газ-анализатор в БГ всички минават и локомотив на въглища да закараш на ГТП и той ще мине. Иди мини в Германия и да видим какъв стикер ще вземеш за тая кола и как ще влезеш в някои зони с нея! Кое е противоречивото? Ти чете ли въобще? „…хем си се изказал против турбо-дизеловите двигатели, а в същото време хвалиш новите бензинови малолитражки с турбина….” – това така и не го разбрах! Между другото евала за признанието „работи тихо като БЕНЗИН”. А тия дето ти хвалят 13 г. ти дизел ми е ясно какви ладови критерии имат за комфорт (шум, вибрации, миризма). Карай си го, да си жив и здрав!
  • 126 дай линк

    0 0 Отговор

    До коментар #116 от "Дизел=2-но по-гол. компр., 2-но по-здрав":

    Можеш ли да пуснеш линк за авторитетен източник на информация, (не лаически, като тези писания тук) относно цитираните от теб цифри? Питам защото излиза че ДВГ вече е достигнал с 70-80% КПД, с което доближава доста електромотора! Да сложим на бензина 25-30% и да добавим твоите 40-50% повече от бензина = на 65-80% !?
  • 127 Дизел

    0 0 Отговор
    Хубаво е и това да се прочете ако някой случайно не знае - Забрана за влизане и паркиране на МПС с газови уредби в подземни паркинги и молове .

    Точно турбодизела се справя прекрасно на голям баир и не пуши!
    Моя дори е автоматик и ако случайно се затрудни на някой голям баир (такъв случай досега не съм имал) - мога да включа автомата на някоя от скоростите - 1,2, 3 или 4 , но както казах досега не ми се е налагало и си изкачвам баирите на D .

    За тези дето не са чели достатъчно - като поработят малко турбодизелите с непряко впръскване са по-тихи от комънрейловите (които пък са по-икономични) заради самата си конструкция. Не говоря за новите модели където много неща са изчистени и подобрени.
  • 128 бензинка

    1 0 Отговор
    Новите не миришели и не пушели, а! Друго се вижда отзад като ги напънат на баир, ама айде. Дори и да е така това е за новите, но колко са последните модели у нас? А милионите произведени „стари” дето щъкат из европътищата без филтър за твърди частици и увеличават звуковото замърсяване в пъти? Лятна нощ и сутрин в квартала, някой с дизел като се прибере или излиза буди всичко живо, а бензинката не се чува. На улицата като се съберат няколко на едно място не можеш да си чуеш приказката. Акустичните характеристики на най-добрите дизелови коли сега, опаковани с кори и педя изолация са равни на добрите бензини отпреди 50 г. с отворен капак. Да не говорим за извратената помпа-дюза, която щрака като куполна картечница (добре че я спряха!)– позор, лъскава кола, която при подаване на газ звучи като стара Ифа! Като врътнеш ключа да запалиш се разтрисат като мокро куче. Да ви е… дизелите, едно си знаете - кпд и разход.
  • 129 Kalin72

    1 0 Отговор
    До бензинката - ела в БП Младост в работен ден, да ти покажа как пали и звучи моята помпа-дюза...щото ми омръзна от мнения на хора, дето не са виждали нормален дизел, вървящ с нормална нафта, а само стари и карани с кръщавана нафта коли...
  • 130 Diesel_fan

    1 0 Отговор
    The diesel engine has the highest thermal efficiency of any regular internal or external combustion engine due to its very high compression ratio. Low-speed diesel engines (as used in ships and other applications where overall engine weight is relatively unimportant) can have a thermal efficiency that exceeds 50 percent.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine - изброени са предимствата на дизеловите двигатели под следното заглавие в статията -

    "Major advantages

    Diesel engines have several advantages over other internal combustion engines"
  • 131 Димитър Димитров

    3 0 Отговор
    Дизелите се разваляли и тн....проблемът е ,че ги карат хора които са свръх некомпетентни! Колко от вас правят едно елементарно нещо за да пазят турбините си примерно да оставиш колата да поработи на празен ход около 20 -30 сек. преди да загасиш.Да изчакаш също толкова преди да тръгнеш? Да използваш качествени масла за двигатели с ТУРБИНИ и специални адитиви или добавки за смазване на цялата система....Няма лоши коли има мърлячи които не могат да поддържат себе си камо ли колите си!
  • 132 ел.мотор

    1 0 Отговор
    ...колкото и да спорите ДВГ-тата (няма значение дизел или бензин ) нямат повече от 25-35% КПД и никога няма да стигнат, докато един ел.мотор може и над 90% да изкара КПД истината е че скоро всички ще караме електрически коли погледнете Тесла Моторс и тогава пак спорете Роадстера за 100 000 $ е по-добър от Ферари за 500 000$ (има в YouTube ) ...така че колкото и да си ги мерите дизел/бензина те са си отживелица на отминаващото време ...просто трябва да поизчакаме мах. 5 години още :)
  • 133 диян желязков

    1 0 Отговор
    А какво става след 8 година защото 90% от колити който вкарваме и караме са след или около 10 години.След тази година просто дизеловия двигатели имат по голям живот
  • 134 Дизела е гориво за камиони, не за коли

    7 2 Отговор
    Дизеловите автомобили първо са по-скъпи като начална цена от идентични бензинови. След това - дизела харчи повече акомулатор от бензина. Дизелите палят по трудно на студа - въпреки че по-новите уж са по успешни, пак си остават дизел и като скове студа правят проблеми. Дизела иска хубаво гориво, защото иначе се задръстват дюзи, докато бензина е много по непретенциозен. Дизела не трябва да се настъпва много-много заюото свършва курса много по-лесно от бензина. Дизела има гаден звук и не ми е приятно да ми тропа постоянно двигателя. И какво остана? Че харчи по-малко? Айде не благодаря, то ми излезна 2000 пъти по-скъпо, а това че харчи по-малко даже зависи от колата, ако искаш бърза кола и дизел да е, пак харчи. Дизел кола си заслужава само под наем, за лична кола не благодаря.
  • 135 Бхд БхД

    1 0 Отговор
    Някои хора хептен се о.раха тука.Как тъй дизелта трака много и е претенциозен,наистина има хора дето карат още МБ 190 дизелак,качете се малко на по новички да видите за какво става въпрес 163 коня дизел на Ц 220 W204 на пример не се чува че работи и харчи 4,2 на сто.А същия комресор 6-7 минимум.Е добре де няма какво да се спори И ДИЗЕЛА И БЕНЗИНА СЛЕД 2007 СА НА РАВНО ГОВОРИМ ДО 3000 КУБИКА.

    Коментиран от #136

  • 136 520 зендер

    0 0 Отговор

    До коментар #135 от "Бхд БхД":

    Така е-няма кой знае какво значение.Е има-на светофара.
  • 137 Васил Петров

    0 2 Отговор
    ахахахах ц220 най голямото дърво вози като каруца предпочитам да си карам авенсиса и с 5.2 разход и да ме вози като колаа!Мерцедес ц клас fail

    Коментиран от #149

  • 138 Who cares

    1 0 Отговор
    И аз исках Авенсис от 2001 г. в началото, но не съжалявам че си взех Мерцедес от 1998 г. - който в последствия като стравних характеристиките на 2-та автомобила се оказа че бие Авенсиса почти по всичко! Е, Авенсиса малко по-икономичен, но с по-ниска макс. скорост, по-лек и носи по-малко товар, вътре само евтина пластмаса и кинкалерия в сравнение с Мерцедеса! А и Мерцедеса е с повече екстри!
  • 139 Who Cares

    0 0 Отговор
    Абе освен малко по-ниския разход Авенсиса тотално отстъпва на Мерцедеса - просто не мога да се сетя за някакво друго негово достойнство, докато в същото време се сещам за още неща с които Мерцедеса е по-добър!

    Коментиран от #140

  • 140 520 zender

    1 1 Отговор

    До коментар #139 от " Who Cares":

    Ти пък страшни изводи направи.Има ли изобщо сравнение между Авенсис и Мерцедес или БМВ.Брат ми кара Авенсис 110кс дизел.Ма тая кола прост я ненавиждам като седна в моята 530д.Толкоз ли незнаеш че за японците дизел и мощност са две твърде различни и непонятни неща.Виж БМВ ги разбират тия неща.Няма аз да ти казвам за какво става на въпрос ами сам си провери и сравнявай...-...
  • 141 520 zender

    0 0 Отговор
    Абе човек ако можеш да си го позволиш за какво ти е този Авенсис.Ако е бензин е друга тема но ако е дизел те съжалявам.Ама честно.Толкоз умрял дизел не винаги можеш да откриеш.Ако търсиш дизел се насочи към немски производител.Там е истината-да не вземеш да погледнеш към HDI...умряла работа и там колкото TDCI...

    Коментиран от #146

  • 142 instruktor

    0 0 Отговор
    Да не ви се натрапвам, ама за учебен автомобил само и единствено дизел!Максимален въртящ момент при по ниски обороти на двигателя-по лесно потегляне.Около 80 % от учебните коли са дизел.Разхода на гориво също е много по нисък-напр.1.7 астра ЦДТИ 2007г.-6 л. на 100 км ама олигофренско каране в София -3-та до 4-та предавка.срещу 11-12 на 100 на същата 1.6 на газ и не може да потегли от 3-тия път.
  • 143 Иван

    0 0 Отговор
    Пак британци трябваше да разбият поредния германско-евробюрократски мит за възвеличаните им в култ дизели. Единствения им прехвален ефект - икономия на гориво спрямо бензиновия, се реализира при извънградско движение и то за някои типове двигатели...
  • 144 до Иван

    0 0 Отговор
    Нищо не са разбили англичаните, напротив това което ми прави впечатление е че освен в България,само още в 4 държави от 27 в ЕС нафтата е по-скъпа от бензина - и прави впечатление че Англия някак си не се вмества в мафиотския списък с по-скъп дизел от бензина - Кипър, Унгария, Румъния, Англия...

    Сигурно заради това реват така против дизела...
  • 145 до Иван

    0 0 Отговор
    за справка - energy.eu
  • 146 anhhhhhhhhh

    0 0 Отговор

    До коментар #141 от "520 zender":

    HDi-то е МНОГО добре, по-добре е от TDI - карал съм няколко коли с такива двигатели и си купих такава! Изобщо няма нищо общо с пушещите голфски двигатели - тоя дизел работи като бензинка и няма никакво пушене!
  • 147 БЕНЗИН

    0 0 Отговор
    до "до БЕНЗИН"
    С КОЕ ИМЕ СИ В МОМЕНТА?
  • 148 Пецата

    0 0 Отговор
    Ква економия кви 5 лв бе пичове-неможе да карам на 5-та с 50 в града и на 5-та със 100 извън че виж ли гори ми малко!Ми аз искам като тръгна да стигна а не да стигна след 1 седмица.Икономията е за скутерчетата като сте скръндзи за собственото си удоволствие изобщо не купувайте кола и скутера може 50-100,и с по аеродинамична каска и попътен вятър може и по инерция да си джъткате ХА-ХА.Бензина си е истината не някаква пушеща тракаща печка с турбо ЛАГ и при рязката смяна на предавките да тръгва назад...
  • 149 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #137 от "Васил Петров":

    avensisa e palen klozet v sravnenie s benza
  • 150 Дошо

    0 0 Отговор
    Колега с тебе по въпроса за Алуди сме единодушни, но да ти кажа аз знам много хора, които са се отказали от Мерц заради точно 220ЦДИ.

    Коментиран от #151

  • 151 520 зендер

    0 0 Отговор

    До коментар #150 от "Дошо":

    Заради прецакани дюзи ли...