Двигателите от серията 71 на Detroit Diesel са двутактови и се произвеждат в няколко конфигурации с редово или V-образно разположение на цилиндрите. Най-внушителната модификация има ходов обем от 27.9 литра, по 1 163 см3 за всеки от 24-те цилиндъра, и по заводски параметри развива мощност от 1 800 к.с.
Detroit Diesel произвежда серията 71 от 1938 г., а от 1957-а започва сглобяването на V-образните версии на този тип двигатели. Намират широко приложение във всички транспортни сфери, включително и в корабоплаването.
Именно 24-цилиндрова модификация от океанска яхта са си харесали група американски ентусиасти за осъществяването на проект, начело с "Големия" Майк Хара, милионер, предприемач и любител на уникалните маширании от Хаваите. Той планира да монтира гигантския дизелов мотор на ръчно изработено шаси за камион Peterbilt.
Стандартната мощност на Detroit Diesel 24V71 обаче се е видяла нисичка на екипа. За да го подсилят, те са му монтирали 12 турбокомпресора. В резултат на тази "дребна" оптмизация чудовищният двигател вече развива 3 424 к.с. Нагледно обяснение как цифрата е замерена с такава точност дава клипчето по-долу.
1 Декември, 2010 13:53 19 410 58
24-цилиндров дизел на динамометъра
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 VOLVO C70
Коментиран от #51
15:57 08.09.2011
2 4ipi
15:57 08.09.2011
3 удивен
15:57 08.09.2011
4 Сааб
Коментиран от #31
15:57 08.09.2011
5 sha
15:57 08.09.2011
6 петър
15:57 08.09.2011
7 Алекс
15:57 08.09.2011
8 mitaka
15:57 08.09.2011
9 ...
15:57 08.09.2011
10 M!R40
15:57 08.09.2011
11 niki
Коментиран от #14
15:57 08.09.2011
12 VW&Mercedes
Коментиран от #13
15:57 08.09.2011
13 Никола
До коментар #12 от "VW&Mercedes":
Колко малоумен може да си, бе, бот?15:57 08.09.2011
14 Никола
До коментар #11 от "niki":
Абсолютно!15:57 08.09.2011
15 Mitko
15:57 08.09.2011
16 anti u.s.a
p.s. korba e model 1970 godina i e praven po patent ot norvegia!
Коментиран от #46
15:57 08.09.2011
17 OMG~
15:57 08.09.2011
18 benzinsider
15:57 08.09.2011
19 Чети !
15:57 08.09.2011
20 toni
15:57 08.09.2011
21 pe6o
15:57 08.09.2011
22 ss
15:57 08.09.2011
23 Георги
15:57 08.09.2011
24 ulcho
15:57 08.09.2011
25 haha
15:57 08.09.2011
26 xxxx
15:57 08.09.2011
27 termit
15:57 08.09.2011
28 zxzxzx
15:57 08.09.2011
29 Соичиро
15:57 08.09.2011
30 deniy
гледаи тези клипове си кажи мнението
http://www.youtube.com/watch?v=ttRMJ0FYZ34
и 2 част на видеото
http://www.youtube.com/watch?v=W3YxkEjOgzE&feature=related
15:57 08.09.2011
31 VOLVO C70
До коментар #4 от "Сааб":
xaxaxaxa, Kolega ela da pomagash v rubrikata kola na godinata 4e sam sam sre6ti fenovete na qponskata sila15:57 08.09.2011
32 Марто
15:57 08.09.2011
33 PlimP
bigest, largest i bla bla
kato go kazva 4ak si viarva i orgazam 6e polu4i daje, promit mozak, kato ostanalite 90% ot sduhana im kapitalisti4na nacia
15:57 08.09.2011
34 G777
15:57 08.09.2011
35 rebo
15:57 08.09.2011
36 kacko
15:57 08.09.2011
37 zoky
15:57 08.09.2011
38 nuray sedat
15:57 08.09.2011
39 isak
Коментиран от #41
15:57 08.09.2011
40 kobrata
15:57 08.09.2011
41 Ghost
До коментар #39 от "isak":
napulno sum saglasen s teb kolega mercedes imat motor4e s obem 2.1 litra i mo6nost 204 konq i za kvo si govorim i ti samo s 1 torbina15:57 08.09.2011
42 Ghost
15:57 08.09.2011
43 ico77
golemi ste iliterati v tazi oblast
tuk se govori samo za vyrtq6t moment i ni6to pove4e
15:57 08.09.2011
44 Momo
15:57 08.09.2011
45 niki
15:57 08.09.2011
46 dvigatelist
До коментар #16 от "anti u.s.a":
Пич, това дето си писал е невъзможно! Един корвет 5700 кубика е около 300 коня, а как така 8000 кубика ретро дизел ще е 2000к.с?15:57 08.09.2011
47 do 46
15:57 08.09.2011
48 Puh4o
15:57 08.09.2011
49 митко - скромен механик
I. има 2-тактови двг с клапани и ГРМ който ги задвижва...
II. Обяснявам с малки подробности за всички, които пишат НЕГРАМОТНО за турбо и чарджър - това са така наречените ДВГ със свръхпълнене, които се разделят на следните четири системи:
1. Инерционно и скоростно пълнене - извършва се без компресор. При тази система налягането на работното в-во в края на пълненето се повишава вследствие използването на динамичния напор, създаден от инерцията на въздушния поток в пълнителния тръбопровод.
2. Механично свръхпълнене - с помощта на комресор, който се привежда в движение от ДВГ посредством зъбно, верижно или друго предаване, т.е. използва се част от мощността на двигателя (средно 5-15%)
3. Газотурбинно свръхпълнене - осъществява се с помощта на компресор, който се задвижва от газова турбина. Газовата турбина заедно с компресора се нарича турбокомпресор или турбопълнител. Турбокомпресорът е напълно самостоятелен агрегат и има само газова връзка с двигателя. За задвижването му се използва топлинната енергия на отработилите газове(30-35%) от общото количество топлина въведена в двигателя.
4. Комбинирано свръхпълнене - единият от компресорите се въвежда в движение от вала на двигателя, а другият от газовата турбина. Комбинираното свръхпълнене има особено значение при 2-тактовите двигатели...
Надявам се бях полезен за всички :)
15:57 08.09.2011
50 митко - скромен механик
15:57 08.09.2011
51 boy
До коментар #1 от "VOLVO C70":
двутактов дизел какви клапани15:57 08.09.2011
52 mitko_jeleznia
15:57 08.09.2011
53 ludaka
I vse pak tova nee e nauchno otkritie a testvane !
15:57 08.09.2011
54 ludaka
15:57 08.09.2011
55 ludaka
15:57 08.09.2011
56 zaz
15:57 08.09.2011
57 Blago6
15:57 08.09.2011
58 master
15:57 08.09.2011