Last news in Fakti

1 Декември, 2010 13:53 19 410 58

24-цилиндров дизел на динамометъра

  • detroit diesel-
  • 24v71

Двигателите от серията 71 на Detroit Diesel са двутактови и се произвеждат в няколко конфигурации с редово или V-образно разположение на цилиндрите. Най-внушителната модификация има ходов обем от 27.9 литра, по 1 163 см3 за всеки от 24-те цилиндъра, и по заводски параметри развива мощност от 1 800 к.с.

Detroit Diesel произвежда серията 71 от 1938 г., а от 1957-а започва сглобяването на V-образните версии на този тип двигатели. Намират широко приложение във всички транспортни сфери, включително и в корабоплаването.

Именно 24-цилиндрова модификация от океанска яхта са си харесали група американски ентусиасти за осъществяването на проект, начело с "Големия" Майк Хара, милионер, предприемач и любител на уникалните маширании от Хаваите. Той планира да монтира гигантския дизелов мотор на ръчно изработено шаси за камион Peterbilt.

Стандартната мощност на Detroit Diesel 24V71 обаче се е видяла нисичка на екипа. За да го подсилят, те са му монтирали 12 турбокомпресора. В резултат на тази "дребна" оптмизация чудовищният двигател вече развива 3 424 к.с. Нагледно обяснение как цифрата е замерена с такава точност дава клипчето по-долу.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 VOLVO C70

    31 7 Отговор
    Super, dano samo da ne ti se nalaga da mi pravish klapanite nqkoga !!! :))

    Коментиран от #51

  • 2 4ipi

    31 11 Отговор
    amerikanci .. i do tam :D
  • 3 удивен

    23 0 Отговор
    Обърнахте ли внимание на резервоара! "Diesel fuel..." отляво на двигателя. Според е поне 2 тона - за колко ли време му стига?!
  • 4 Сааб

    11 29 Отговор
    Какви клапани...той е двутактов :)

    Коментиран от #31

  • 5 sha

    15 2 Отговор
    за 2-3 тест ръна :)
  • 6 петър

    35 8 Отговор
    Типично Американско....голямо...по-голямо...още по-голямо...бахти глупавата нация
  • 7 Алекс

    23 3 Отговор
    Колко ли тяга има това нещо :)
  • 8 mitaka

    16 3 Отговор
    kolko li gori :d
  • 9 ...

    25 6 Отговор
    golqma typnq sa napravili.tva amerikancite 6te zatriqt veta.
  • 10 M!R40

    14 6 Отговор
    американците са луди :)
  • 11 niki

    27 10 Отговор
    ludite yaponzi 6te izmaknat tazi mo6nost ot 6 zilindrov motor

    Коментиран от #14

  • 12 VW&Mercedes

    19 6 Отговор
    Toq bradat kozel nadali e kostruiral neshto v tozi dvigatel.Puli se pred obektiva i si misli che e gospod.Inache kakvo e genialnoto ne razbrah toq bradatiq vijdal li e koraben diesel dvigatel dulag 20m ta se perchi.I kakvo e prednaznachenieto da si go montira na pikapa deto rie giubre s nego li? :-)))

    Коментиран от #13

  • 13 Никола

    7 12 Отговор

    До коментар #12 от "VW&Mercedes":

    Колко малоумен може да си, бе, бот?
  • 14 Никола

    13 0 Отговор

    До коментар #11 от "niki":

    Абсолютно!
  • 15 Mitko

    6 14 Отговор
    Ni6to osobeno palim staroto bmw i tolko 6e mu sviri vraro 4e nema da smee da go izkara ot teh!!!
  • 16 anti u.s.a

    15 3 Отговор
    Samo da vi spodelq,4e edin koraben dvigatel na bulgarski korab - trauler-riboloven e 6 cilindrov redovi 8000 kubika i ima ne po-malko ot 2000 konq! sami si pravete izvodite!
    p.s. korba e model 1970 godina i e praven po patent ot norvegia!

    Коментиран от #46

  • 17 OMG~

    22 4 Отговор
    Американските олигофрени продължават с гориворазточителната си политика. Вярно е че техен патент е да изкарват от 5-литров V8 само 90 коня, ама от 28 литра да развива 1800 коня, през 21 век?!! Та това е по 64 коня на литър обем, това е по-зле отколкото е било в зората на двигателите. Та моя стар Опел вадеше повече мощност от литър обем, бахти недодяланите и прости янки! Само с глупости се занимават!
  • 18 benzinsider

    5 2 Отговор
    Печкатааааа!!!!
  • 19 Чети !

    8 1 Отговор
    Двигателя е двутактов и няма нужда от реглаж на клапани или смяна на гумички !
  • 20 toni

    2 3 Отговор
    vqrno e 4e amerikancite polu4avat ot golemi dvigateli malko kone no tozi dvigatel se pak e praven za qhta pone tova e moeto mnenie
  • 21 pe6o

    6 2 Отговор
    Ako be6e slojil turbini wmesto mehani4ni kompesori 6te6e da mini 4000 konq sus sigurnost.... koito razbira powe4e da me poprawi.
  • 22 ss

    6 1 Отговор
    se edno slysham nqkoq vietnamka :D
  • 23 Георги

    4 1 Отговор
    Извинете, че се намесвам на специалистите правили тази статия обаче аз не виждам турбокомпресори виждам обикновени компресори (онези големи работи с по 3 те дупки ;) ) Извинете ако греша ;) И за този брой цилиндри и тези кубици тия коне ми се виждат малко (естествено по американски му )
  • 24 ulcho

    2 0 Отговор
    tia amerikanci sa grandomani...
  • 25 haha

    7 4 Отговор
    Като по Американски! С тея компреси, пълната шитня и тя американска! И както се казва по-нагоре, с 2 турбини, тоя мотор щеше да е над 4000 конски сили. Но не, ние сме прости американци, знаем си копресурьо и т'ва е, за нас Турбокомпресор е тъмна индия.
  • 26 xxxx

    2 1 Отговор
    това чудо ако се приспособи ще издърпа и планина бе
  • 27 termit

    3 2 Отговор
    E i kakvo. Star model dvigatel, mnogo mo6tnost zaradi goliam obem. Za kakvo se govri tyk!? litrovata mo6tnost e skapana, Common Rail Diesel 2.1cm3 sled 2007 ima litrova mo6tnost ot 82.8 ks/ltr s edin turbokompressor i se montira seriino na Pegeout, Citroen. prosto naprimer.
  • 28 zxzxzx

    9 1 Отговор
    А някой замислял ли се е , че свен мярка за мощност (к.с.) има и една друга при ДВГ , която мери въртящия момент (демек тягата и тя е Nm). Предназначението на тоз мотор според мен не е да "бега" бързо , ами е да може да тегли ... както казжа 26 това чудо може и планина да дръпне (а туй за разхода вече е друга тема)
  • 29 Соичиро

    6 5 Отговор
    Наду ми главата тоя барутник.Ако беше японски тоя двигател нямаше и като електромотор да се чува,още бая по-фино.Та те още на 6 цилиндъра са така,дори на 4.За конските сили какво да ви кажа младежи,това са глупости,не е важно колко ще извадиш,за да се изфукаш на сопола си,а е важно за каква цел и как си спрямо другите не само на хартия.И обикновено такива изцепки с много цилиндри,много обеми и разни подобни са приоритет на по-нискотехнологични компании и малки фирми.Големите фирми правят други неща и съзнателно оставят това пространство за слабите,да не говорим,че като са големи на никой не му харесва и цял свят ги гърчи с т`акси.Трябва и американци и европейци да се радват някак,иначе трябва всичко да е японско ;).....(между другото едно момченце нещо не е разбрало и обърка коне ли кубици ли,не знам,става въпрос за N16,той надмина повечето състзателни машини с някаква най-бавноходна и нискооборотна лодка.Не става така майка,числата са важни,типовете машини също.Беше ми приятно да ви дам сладко четиво,до скоро приятели ;)
  • 30 deniy

    0 1 Отговор
    остави тез американци тапи
    гледаи тези клипове си кажи мнението
    http://www.youtube.com/watch?v=ttRMJ0FYZ34
    и 2 част на видеото
    http://www.youtube.com/watch?v=W3YxkEjOgzE&feature=related
  • 31 VOLVO C70

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Сааб":

    xaxaxaxa, Kolega ela da pomagash v rubrikata kola na godinata 4e sam sam sre6ti fenovete na qponskata sila
  • 32 Марто

    6 0 Отговор
    Супер безсмислица. Гори сигурно 80/100 че да не е и повече и както винаги като всеки американец ще "удостоят" камион с такъв двигател и ще го пускат по драг пистите - пълна американска глупост , да не говорим че този двигател какво е накачен с 10000 простотии едно от 24-те бутала да се скапа - на никого не пожелавам да му е майстор :д
  • 33 PlimP

    6 0 Отговор
    bradat, amerikanski carvul
    bigest, largest i bla bla
    kato go kazva 4ak si viarva i orgazam 6e polu4i daje, promit mozak, kato ostanalite 90% ot sduhana im kapitalisti4na nacia
  • 34 G777

    2 2 Отговор
    A VURTQSHTIAT MOMENT SHTE E SMESHEN
  • 35 rebo

    1 0 Отговор
    Abe malko kone moje da e ama mnogo e vajen vartq6tiq moment.A pri korabite tova se gleda mnogo
  • 36 kacko

    5 1 Отговор
    Tos, ZZtop neshto mnogo se e vaydoshevil tyka. Ostana samo edno Alilyq da kaje nakraq hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.
  • 37 zoky

    4 2 Отговор
    Be da gi eba u 4ikijiite amerikanski!Na kav se prai toq pra4!?Ako bexa go napraili qponcite 6te6e da e 10000000000000 pati po-tix,po-mo6ten i v pro4ie!!!
  • 38 nuray sedat

    1 3 Отговор
    yako
  • 39 isak

    2 4 Отговор
    тва дали че се побере под капако на голфо

    Коментиран от #41

  • 40 kobrata

    3 3 Отговор
    vsi4kii stee ednii golemii sme6nicii :D palnii tapanari
  • 41 Ghost

    1 2 Отговор

    До коментар #39 от "isak":

    napulno sum saglasen s teb kolega mercedes imat motor4e s obem 2.1 litra i mo6nost 204 konq i za kvo si govorim i ti samo s 1 torbina
  • 42 Ghost

    2 0 Отговор
    4e se pobere i za o6te edin 4e pita
  • 43 ico77

    2 2 Отговор
    stiga s tezi qponci bre
    golemi ste iliterati v tazi oblast
    tuk se govori samo za vyrtq6t moment i ni6to pove4e
  • 44 Momo

    3 1 Отговор
    Не си прав защото тук при толкова малко цилиндри,при това на дизел-нямаш толкова обороти за турбина,тоя двигател сигурно на 200-250 оборота работи на празен ход,може и по-малко трябва да имат бахти ъгъла на атака тея лопатки на турбото! Иначе,като цяло големо чудо за нищо!Но за яхти не им трябват много коне-там играе роля въртящия момент-истинския гръб на мощноста на която разчитат американците с големите си мотори с малко коне ;) За справка серийните влекачи на тировете са по 350-500 коня ама влачат обща маса 40 тона наред! ;)
  • 45 niki

    3 0 Отговор
    nagleden primer za6to ima voina v irak
  • 46 dvigatelist

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "anti u.s.a":

    Пич, това дето си писал е невъзможно! Един корвет 5700 кубика е около 300 коня, а как така 8000 кубика ретро дизел ще е 2000к.с?
  • 47 do 46

    2 2 Отговор
    Ти между конски сили на колянов вал и конски сили на гуми правиш ли разлика бе капут ???
  • 48 Puh4o

    2 0 Отговор
    Пхах тва са 3 V8 един до друг бе ...
  • 49 митко - скромен механик

    2 0 Отговор
    ей много пищман инженери на едно място са писали...
    I. има 2-тактови двг с клапани и ГРМ който ги задвижва...
    II. Обяснявам с малки подробности за всички, които пишат НЕГРАМОТНО за турбо и чарджър - това са така наречените ДВГ със свръхпълнене, които се разделят на следните четири системи:
    1. Инерционно и скоростно пълнене - извършва се без компресор. При тази система налягането на работното в-во в края на пълненето се повишава вследствие използването на динамичния напор, създаден от инерцията на въздушния поток в пълнителния тръбопровод.
    2. Механично свръхпълнене - с помощта на комресор, който се привежда в движение от ДВГ посредством зъбно, верижно или друго предаване, т.е. използва се част от мощността на двигателя (средно 5-15%)
    3. Газотурбинно свръхпълнене - осъществява се с помощта на компресор, който се задвижва от газова турбина. Газовата турбина заедно с компресора се нарича турбокомпресор или турбопълнител. Турбокомпресорът е напълно самостоятелен агрегат и има само газова връзка с двигателя. За задвижването му се използва топлинната енергия на отработилите газове(30-35%) от общото количество топлина въведена в двигателя.
    4. Комбинирано свръхпълнене - единият от компресорите се въвежда в движение от вала на двигателя, а другият от газовата турбина. Комбинираното свръхпълнене има особено значение при 2-тактовите двигатели...
    Надявам се бях полезен за всички :)
  • 50 митко - скромен механик

    0 1 Отговор
    стига сте сравнявали корабни двигатели с този. Корабните двигатели работят на съвсем друг принцип, нищо че и те са 2-тактови. Процесите на всмукване и изпускане са съвсем други. Тук става въпрос за двигател, който се монтира на автомобили и яхти.
  • 51 boy

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "VOLVO C70":

    двутактов дизел какви клапани
  • 52 mitko_jeleznia

    0 0 Отговор
    kakvi sa tia gluposti deto gi pi6ete bre,tuka stava duma za savsem druk tip dvigateli ot tezi na kolite,tuk ne6tata sa po nadejni ot kolkoto pri kolite,niama na vseki 100 metra servizi.koi 6te gi popravia kato se razvaliat v otkrito more?kolko po ne e natovaren edi dvigatel tolkova e po nadejden.
  • 53 ludaka

    0 0 Отговор
    Pyrvo Ok! Chuveka mu e popadnal qhten dvigatel i ne e koi znae kakvo . Zabelejitelno e che e dvutaktov dizel ili na kradko problema e qven kakto pri povecheto dvutaktovi agregati !!!! Kompresiq i golqmo mehanichno natovarvane na kolqnoviq val . Velikolepno e che nqkoi e odelil nqkolko meseca da restavrira tozi motr :) !!! No lshoto e che nqma da ima tolkova dylyk jivot , a shte harchi adski mnogo . Star dizelov motor predviden da raboti s mn niska rabotna chistota mu e slojeno turbo . Napraktika da karash dakarash nespolochlivo sglobena kola ili nqkoi moskvich 8 mica hehehe pri tqh e rekor ako minesh 10 000 bez da se obadih na pytna pomosht . ot tozi mtor mislq che dori i bloka e star i nemeje da se izvleche maksimalno dobro izgarqqqqqqqqne , A za moshtnost da ne govorim . No neka da izchakame i da vidim do kade shte stigne chuveka . Mojebi ima nqkakva cel .
    I vse pak tova nee e nauchno otkritie a testvane !
  • 54 ludaka

    0 0 Отговор
    V otgovor na " mitko_jeleznia " Da Az sym za tvoqta teza i ravnenie edin golqm amerikanski motor - Dodj ili Mustang e 4 pyti po obem po golqm ot nqkakva si qponka no 10 pyti po bavno se iznosva (po nadejden e) i pri tova mn mn po evtin - materql s po nisko kachestvo ima mn po niska proizvodstvena chena Ta zatova amerikanskite koli se razrabotvat da pravqt po malyk razhod .
  • 55 ludaka

    0 0 Отговор
    OPA ! Kolega ti me seti s tova za izdyrjlivostta na motora i zabravih dosadnoto poseshtenie v serviza sled kakto mi svyrshi viskuziteta na masloto , Da regulirat klapani , vidni pompi i oshte kup datchici i el.problemi sypytstvashti vseki edin nov avtomobil . V Statiqta be kazano kamion . Natyrtvam na tova !!!! Koito nese e otdelql s kola na poveche ot 500 km ot vkyshti neznae , no kamiona nemoje hei tak da go obslujish . Nemoje da si rovishkash otbil v strani na platnoto . Ili da trygnesh s tovar sled kakto ti ostavat 2 000 km do smqna na masloto !!!!!! Kolega podsetihte me s tova za koraben dvigatel i che v moreto nqma servizi !!! A tiq ludi amerikanci pak shte napravqt nqkoq shturutiq v polza na tova da se eksploatira vsichko na 99% :P KAO KAZA CHE NESA BILI UMNI ?
  • 56 zaz

    0 0 Отговор
    tva si4kite det ste pisali v servizi li rabotite bre ??????? .asi shto maistori shto neshto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 57 Blago6

    0 1 Отговор
    e.ahti 4udoto tva e nai tupoto ne6to na sveta _|_
  • 58 master

    0 0 Отговор
    ne si blaskaite glavite kadeto ne bi e rabotata.samo slushaite.