Германски съд постанови, че разчистването на дървета от мястото на първата фабрика на Tesla в Европа може да продължи, след като преди няколко дни издаде разпореждане, временно спиращо подготвителните работи. Това съобщи Reuters.
Припомняме, че предишния уикенд Административният съд в Берлин и Бранденбург постанови преустановяването на подготвителните дейности за строежа на завода на Tesla в Грюнхайде, тъй като еколози оспориха разрешителното за сеч на американската компания. В четвъртък обаче, след разглеждането на казуса, исканията на природозащитниците бяха отхвърлени, позволявайки на технологичния концерн да продължи с разчистването на терена. Окончателното одобрение за строеж на фабриката все още не е издадено.
В петък решението на съда беше приветствано от немската индустриална асоциация BDI и от министърът на икономиката Петер Алтмайер, който преди време в свое интервю изрази съгласие и готовност Германия да субсидира Tesla.
Депутатите от Християндемократическия съюз и Свободната демократическа партия предупредиха, че правната битка срещу Gigafactory ще нанесе сериозни щети на имиджа на страната като място за правене на бизнес.
В отговор на решението на съда, екоактивисти заявиха, че са окупирали гората, за да попречат на Tesla да построи завода си.
"Фабриката тук ще произвежда основно SUV-та. Това са снобски коли, които убиват хора", казаха те в изявление.
Миналия ноември американският производител на електромобили заяви, че ще построи фабрика в Грюнхайде, близо до Берлин, създавайки близо 12 000 работни места. Компанията иска да започне производството на 150 000 електрически автомобила годишно от средата на 2021-а, като планира да увеличи този брой до половин милион годишно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Луд
Коментиран от #19
11:25 24.02.2020
2 Човек
Коментиран от #23
11:26 24.02.2020
3 гöст
11:27 24.02.2020
4 Японеца
11:28 24.02.2020
5 Бе да ги
11:38 24.02.2020
6 type-R
11:44 24.02.2020
7 123
11:46 24.02.2020
8 Komapak
Коментиран от #12, #57
11:53 24.02.2020
9 гост
11:55 24.02.2020
10 pepy
Ти да видиш... Шофьорите не убиват, а колите... и то само само снобските.
Не познавам и не съм чувал за фанатик /без значение какъв/, който да е добре сглавата.
Коментиран от #43
11:55 24.02.2020
11 321
12:07 24.02.2020
12 гост
До коментар #8 от "Komapak":
Дали ?? Или стогодишните немски пушилници се опитват да спечелят поне още годинка време , преди да бъдат тотално сринати дори в родната Германия ?? Имаш ли идея какво значи за 2-3 години да пуснеш производство от 500 000 бр на най-продавания модел електромобил , когато пушилниците от 10 години реват , че електромобилите "нямали търсене" и нямало смисъл да започват такова производство ?Коментиран от #14, #15, #27
12:09 24.02.2020
13 Dido
12:09 24.02.2020
14 Komapak
До коментар #12 от "гост":
Немците няма да спрат да си купуват родно произведени автомобили. Не Тесла ами и боинг да им дават те са си праволинейни! Така че поне следващите две три години докато започнат и те с електричките масово няма да са на пълна загуба.Коментиран от #17
12:14 24.02.2020
15 Миро
До коментар #12 от "гост":
Като знаем толеранса в планирането на Мъск, 2021 бързо ще стане 2025. А немците не са толкова прости! И като производители и като потребители! Скоро ще бълват електрички на разумни цени с разумни показатели и каквито са националсти Гигафабрика ще затвори поради липса на търсене още преди да е стигнала пълния си капацитет!Коментиран от #16, #18, #20
12:14 24.02.2020
16 гост
До коментар #15 от "Миро":
Последния "толеранс" на Мъск е 6 (шест) месеца ПРЕДСРОЧНО !!!! За твое най-голямо съжаление !!! Модел Y беше обявен за октомври 2020 , а тръгва в САЩ след една седмица от 1 март !!! И именно същия ще се сглобява и в Берлин !! Та да не би 2021 да стане НАЧАЛОТО на 2021 , щото мноооого ще боли за вашта дружинка , хахахах !!12:25 24.02.2020
17 Никой не говори за загуби
До коментар #14 от "Komapak":
На този етап, пазарният дял на електромобилите е толкова малък, че няма да се отрази драстично на продажбите на автомобили с ДВГ. В дългосрочен план обаче е важна тенденцията. Предприятията добиващи материали за батериите изпревариха времето си и създадоха свръхпроизводство, защото цените на материалите се повишиха в очакване на бум на електромобилите. Заради свръхпроизводството обаче, цените за материалите се сринаха. Оказа се че няма кой да им купува материалите, защото няма достатъчно фабрики за производство на батерии. Заради дефицита им, цените на батериите спряха да падат, а много автомобилни производители и то от най-реномираните, като Audi и Mercedes, останаха без батерии и не могат да си повишат производството. На всичко отгоре, доставчиците и вдигнаха цените над предварително уговорените. В момента се строят десетки, ако не и стотици заводи за батерии на всички континенти. До две-три години ще се появи свръхпроизводство на батерии, което ще им срине цените и тогава вече е възможно да настъпи "светлото бъдеще" на електромобилите, докато не станат критичен брой за зарядната и електропреносна инфраструктури.12:26 24.02.2020
18 гост
До коментар #15 от "Миро":
Също така "толеранса" за Шанхай беше година и половина , а фабриката тръгна 11 месеца след първата копка !! В Гугъл мапс доскоро не бяха успели да сменят спътниковата снимка на голо поле , а фабриката доставяше първата партида коли !! Ама друго си е ВАГ четири години да избира място и последно да реши , че пак отлага , хахаххахах !!! Та какво викаше , че знаеш за "толеранси" ??Коментиран от #21
12:29 24.02.2020
19 Луд
До коментар #1 от "Луд":
Понеже гледам ,че ми слагате много минуси явно се ядосват ,че ще ги държим на депо искам да ми успокоя.Може да се пробват да ги изгорят в Марица Изток или в ТЕЦ Гълъбово.12:30 24.02.2020
20 гост
До коментар #15 от "Миро":
И между другото терена ВЕЧЕ е изсечен към днешна дата и се работи по временните пътища за строежа ! То реално беше останало към 5-6% преди тия измислени жалби !!12:38 24.02.2020
21 Миро
До коментар #18 от "гост":
И да попитам както пита един по горе - и теб това какво те грее?!?! Като ще ги чакаш да станат на 15 години за да се повозиш евентуално?!?! Като трупаш толкова статистика и знания за Мъск в главата си освен да спориш по форуми и под статии за друго служат ли ти? Айде качвай се на Гоуфу с газовото и отивай да правиш ластици по светофарите!Коментиран от #24
12:50 24.02.2020
22 ел фен
Коментиран от #25, #26
12:51 24.02.2020
23 болш
До коментар #2 от "Човек":
Евреин е Путин, Ленин е Евреин, дори Сталин, но не и Мъск.Коментиран от #35
12:52 24.02.2020
24 гост
До коментар #21 от "Миро":
Както съм отговарял и друг път на такива като теб и тоя "по горе" , Гоуф със и без газово никога не съм имал и никога няма да имам за ваше съжаление , макар , че съм сменил поне 20 коли през живота си , а шофьорския ми стаж надхвърля 1,5 милиона км ! А това което питаш какво ме грее , умирам си от кеф , че най-накрая някой бръкна отзад на долните измамници , наричащи се "автопроизводители" , най-вече с немски произход и то така им бръкна , че им изкара червата през ануса , хахахах !!Коментиран от #29
12:57 24.02.2020
25 Какво не разбра?
До коментар #22 от "ел фен":
Първо това не е гора, а изкуствено залесен район, който е предвиден за дърводобив. А второ, въпреки първото, Тесла ще засади на друго място три пъти повече дървета отколкото са изсекли. Трето, само за първият месец, Tesla ще произведе толкова електромобили на този терен, че ще спести повече въглероден двуокис, отколкото биха могли да абсорбират изсечените дървета. Откъдето и да го погледнеш, решението е в помощ на екологията, а не в ущърб.12:57 24.02.2020
26 гост
До коментар #22 от "ел фен":
А не беше ли по-добре да провериш отнякъде , преди да повтаряш опорките на петролофилчетата или просто си маскиран такъв , представящ се за "елфен" ??? Ако не ти е известно в Германия изкуственото отглеждане на "гори" за промишлен дърводобив е основен дял от селското стопанство , също както у нас гледането на жито примерно ! Та въпросната "гора" е именно това и така или иначе е щяла да бъде изсечена само до 3-4 години , ама кой да им каже на петролофилчетата !!13:04 24.02.2020
27 Бачо Киро
До коментар #12 от "гост":
Алоууу посмали малко, аре. Не представяй МАКСИМАЛНАТА производителност на завода за реална. Кой ти каза, че ще правят по толкова реално? Че те и в момента вече не се бавят с доставките, което значи, че търсенето не превишава особено производството. Нещо си се объркАл с реалността какви коли се търсят най-вече на пазара, а това са евтините коли под 25, даже 20 000 евро. Дори един ден светът да мине само на ток пак те ще се търсят. Що летите из облаците и си мислите, че масовите продажби са от автомобили по 40-50, че и нагоре хиляди евро ... Та с две думи - това, че Тесла си увеличават максималния капацитет на производство не означава, че ще бълват по толкова на година. Човек не строи завод и не дава сума пари за нещо, което прави колкото му трябва в момента, така е, просто се подсигуряват за бъдещето. Много е вероятно когато имат вече повече възможност за производство да направят и по-евтина малка градска кола, която да се произвежда по-масово. От създаването си до днес Тесла са продали няма май още един милион автомобила, ти вече почна да продаваш по няколко милиона на година ...Коментиран от #33
13:08 24.02.2020
28 ФауВе
Коментиран от #30
13:14 24.02.2020
29 ФауВе
До коментар #24 от "гост":
Хахахахаха Човекът, който не можа да каже как се паркира кола, имал стаж над 1,5 милиона км?!?!?!? Хахахахаа.Коментиран от #32
13:16 24.02.2020
30 Пак си зле с математиката
До коментар #28 от "ФауВе":
Ако отсечеш на едно дърво, но на друго място засадиш 3 други, унищожаваш ли горите или ги възстановяваш?Понеже ти е трудно до невъзможно да го сметнеш, ще ти дам конкретен пример. Ако Тесла отсече един милион дървета, а засади три милиона, простата математика която за тебе е сложна показва, че в крайна сметка ще има два милиона повече дървета отколкото е имало преди това. Прекалено сложно ли се изразих, за да ме разбереш или отново ще трябват стотина мнения обяснения?
Коментиран от #31, #60
13:22 24.02.2020
31 ФауВе
До коментар #30 от "Пак си зле с математиката":
Къде видя Тесла да сади в Германия? Просто ли попитах, или си по-про3 и трябва още да ти го опростя?Коментиран от #39
13:26 24.02.2020
32 гост
До коментар #29 от "ФауВе":
Хахаххах , а фантазиите какво "не съм можел да кажа" , ама според теб , тебе "греят" ли те ??13:39 24.02.2020
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 12345
Коментиран от #36
14:02 24.02.2020
35 Човек
До коментар #23 от "болш":
Мъск е истинско юдейско изродче като ЗукарбъргКоментиран от #37
14:15 24.02.2020
36 гост
До коментар #34 от "12345":
С малката разлика , че в Германия става въпрос за дървета на 15-20 години , изкуствено засадени на равно поле като тепсия и обкръжени от още сто пъти по толкова декари същата "гора" от промишлен тип , а в Банско за 100-150 годишни дървета от защитен природен резерват , ама карай ! Не че оправдавам това в Банско напълно , но трябва начин за гарантиране , че концесионера няма да чете разрешението като дявол евангелието !14:18 24.02.2020
37 гост
До коментар #35 от "Човек":
Мноооого ви бръкна отзад , нали , хахаххаха !! А още не е започнал даже по съществено , само гледай !!Коментиран от #38
14:21 24.02.2020
38 Човек
До коментар #37 от "гост":
Вие еврейче обичате да си бъркате отзаДЕ нали?Коментиран от #40
14:30 24.02.2020
39 Това да не са ти дизелите
До коментар #31 от "ФауВе":
Какво значение има къде са засадени дърветата? Важното е да са засадени някъде на земята. Това да не са ти дизелите, които освен въглероден диоксид изхвърлят и цял коктейл от други гадости, които замърсяват локално въздуха? Въпреки това, тези дървета ще бъдат засадени точно в Германия. Отделно Илон Мъск е финансирали засаждането на още един милион дървета в друга кампания.
Коментиран от #47
15:02 24.02.2020
40 гост
До коментар #38 от "Човек":
Само тва успя да измислиш , нали , хахах !! Кво да правиш , бедни възможности !! А кой обичал или не обичал да му бъркат няма значение , има значение на кой му се СЛУЧВА , хаха !! И то даже без да обича ! Отделно , че нямам общо с евреи , но това не значи , че такива като тебе могат само да са им обслужващ персонал !!Коментиран от #44
15:04 24.02.2020
41 Грета
15:29 24.02.2020
42 дсдс
Коментиран от #48
15:54 24.02.2020
43 type-R
До коментар #10 от "pepy":
СУВ-тата са опасни. И за тези вътре в тях, и за другите на пътя, това са имали предвид.Коментиран от #45, #49
17:27 24.02.2020
44 Човек
До коментар #40 от "гост":
На евреите и на тебе ще бъда обслужващ персонал само в Бухенвалдюдейска подлого!Коментиран от #46
17:55 24.02.2020
45 И какво му е опасното?
До коментар #43 от "type-R":
И какво му е опасното на Тесла модел Х например? Доколкото си спомням получи максимален резултат за сигурност, плюс счупен стенд за странично преобръщане, защото не са успели да го преобърнат дори при максималното натоварване на стенда. Май бъркаш бензиновите SUV с висок Център на тежестта, с електрически SUV, чиито център е по-нисък дори от този на повечето спортни автомобили. На практика се намира на височина около оста на гумите.18:00 24.02.2020
46 ЧИЧО АДОЛФ
До коментар #44 от "Човек":
Не се карайте ще има за всички ГОСТИ!18:03 24.02.2020
47 ФауВе
До коментар #39 от "Това да не са ти дизелите":
Виждаш ли колко си к.ух? Айде, аз ще дойда да ти осека дърветата в двора, а после ще засадя нови в моя двор. Важното е, че съм засял, а не къде, нали? Гл.упак!Коментиран от #50
18:58 24.02.2020
48 ФауВе
До коментар #42 от "дсдс":
Надявай се! Това ще ти остане. Евтин модел 3 е трета употреба.19:00 24.02.2020
49 pepy
До коментар #43 от "type-R":
Прав си, но не само със SUV или с други "снобски" коли стават сакътлъци. В статията е дадено като цитат на екоактивисти и затова реагирах така.19:16 24.02.2020
50 Вярно някой е глупак
До коментар #47 от "ФауВе":
Ама не този, когото наричаш така, а онзи който виждаш в огледалото всяка сутрин. Имам наследствена гора и доста дърва за рязане в нея. Ако искаш ела да нарежеш няколко кубика. Носи си инструменти, не е лошо да дойдеше и с камион, че ще трябва да ми ги закараш на вилата, която е на 50 км от гората. Да не мислиш че Илон Мъск ще си ги нося от тях тези дървета? Те са засяти преди години именно с цел дърводобив, който сега е за сметка на Тесла, но дървесината остава в Германия. От екологична гледна точка е все едно къде ще бъдат засадени новите дървета. Даже колкото по към екватора, толкова по-добре, защото ще растат по-бързо и ще абсорбират въглероден диоксид през цялата година, включително през зимата.Коментиран от #51, #54
19:38 24.02.2020
51 Редактора пак пише каквото си иска
До коментар #50 от "Вярно някой е глупак":
"Да не мислиш че Илон Мъск ще си ги нося от тях тези дървета? " Да се чете : "Да не мислиш че Илон Мъск ще си ги носи у тях тези дървета?"19:41 24.02.2020
52 Комбина
21:52 24.02.2020
53 Антикомунисt 1
Европа е толкова отвратително и лицемерно място, че спокойно мога да повърна... върху тях!
Само като видим, че затварят църкви, за да отварят джамии,... това е дъното!
Коментиран от #55
21:57 24.02.2020
54 ФауВе
До коментар #50 от "Вярно някой е глупак":
Каза ли току що, че нямаш нищо против да ти изсека гората, или така ми се стори? За много оригинален ли се мислиш, наистина? Ръсиш глу.пости само и само да си отгоре, а? И парите си ли така раздаваш? Що ли ти отговарям?Коментиран от #56
14:24 25.02.2020
55 ФауВе
До коментар #53 от "Антикомунисt 1":
Чудя се, кои са петте резака, които са ти сложили минуси. Единият го знам, сменя си никовете на всеки коментар. Другите 4 кои ли ще да са?14:25 25.02.2020
56 Разбира се че нямам нищо против
До коментар #54 от "ФауВе":
Ако ти не ми я отсечеш по желание, ще трябва да наема някой на когото да платя за тази работа. Сега дърветата са на германците, а Тесла плаща за сеченето и превоза. Така или иначе нали като ми ги отсечеш нарежеш и нацепиш ще ми ги докараш на вилата. Или и това не можа да схванеш от написаното. Хайде кръгом да видиш какво съм написал.Коментиран от #58
14:34 25.02.2020
57 Име
До коментар #8 от "Komapak":
Те като са джендъри ти направо си пед*р*ст08:17 26.02.2020
58 ФауВе
До коментар #56 от "Разбира се че нямам нищо против":
Нищо такова не си писал, мух.льо! Сега си го добави, както правиш винаги, за да се измъкнеш от нас.ра.ното положение, в което се навираш сам. Хла.пашките ти номера не вървят в средите на възрастните. Аре, кръгом, и бягай да си допиеш фантата на сладкарницата!10:00 26.02.2020
59 Научи се да четеш
91ОТГОВОР
До коментар #47 от "ФауВе":
Ама не този, когото наричаш така, а онзи който виждаш в огледалото всяка сутрин. Имам наследствена гора и доста дърва за рязане в нея. Ако искаш ела да нарежеш няколко кубика. Носи си инструменти, не е лошо да дойдеш и с камион, че ще ТРЯБВА ДА МИ ГИ ЗАКАРАШ НА ВИЛАТА, която е на 50 км от гората. Да не мислиш че Илон Мъск ще си ги носи у тях тези дървета? Те са засяти преди години именно с цел дърводобив, който сега е за сметка на Тесла, но ДЪРВЕСИНАТА ОСТАВА В ГЕРМАНИЯ. "
За такива с малко умствен багаж обяснявам, че Тесла и ти ще режете чужди дърва за собствена сметка и накрая ще ги дадете на собственика. Мислиш ли, че собственика ще има нещо против? Как ще решиш която и да е задача, като даже не може да схванеш условията?
11:27 26.02.2020
60 Ивайло Пенев
До коментар #30 от "Пак си зле с математиката":
Добре, а тези дървета след колко време ще носят същите ползи от фотосинтезата като отсеченото дърво? Защото изсичаните дървета не са на година или две... Иначе си прав, но минава едно технологично време, докато се изравнят двете стойности и дойдат добрите резултати. Аз не съм сред заслепените защитници на природата и смятам, че е добре да се отварят подобни заводи, АЕЦ и т.н. при съблюдаване на всички мерки за безопасност, за да има синергия - чист въздух, природа, здрави работници и служители.., но ми се струва, че в този форум все се пренебрегват изискванията за постигане на въглеродна неутралност и желаното се представя за действително.19:10 26.02.2020