ФАКТИ.БГ

Непознатото "Жигули" с предно предаване

Публикувана: 25 Март, 2020 17:31
92 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 44816
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.6 от 68 гласа.

Преди половин век FIAT 124 се превръща във ВАЗ-2101 и става един от най-масовите съветски автомобили. Конструкцията на италианския модел се оказва толкова сполучлива, че се задържа на конвейерите в Толиати чак до 2012 г.

Още в средата на 60-те години в СССР обаче активно се обсъжда дали набиращото все по-голяма популярност предно предаване не е по-подходящо за тамошните условия. За да оцени предимствата и недостатъците му, Централният научноизследователски автомобилен и автомоторен институт (НАМИ) разработва няколко прототипа с предни задвижващи колела на базата на "Запорожец", "Волга" и бъдещото "Жигули".

Така през 1969-а, година преди ВАЗ-2101 да влезе в серийно производство, се пръква НАМИ-0132. В Толиати разполагат с предостатъчно "фиатове" за ресурсни изпитания и един от тях е снабден с преден задвижващ мост.

За проектиране на нужните възли и агрегати от нулата не може да става и дума. Нужните компоненти са взети наготово от Peugeot 204. Френският модел има 1 130-кубиков четирицилиндров двигател с мощност 53 к.с.при 5 800 об/мин. Също като в "пежото" напречният мотор е килнат напред под ъгъл 20 градуса, за да се побере в коша.

С отпадането на нуждата от трансмисионен тунел, в който да бъде разположен карданният вал, в салона на експерименталната "жигула" се освобождава доста място. Скоростният лост е изместен на волана.

От февруари до септември 1970 г. НАМИ-0132 е подложен на сравнителни изпитания. За опоненти са избрани ВАЗ-2101 с класическото задно предаване, ВАЗ-2103 и... самото Peugeot 204. "Жигулата" с предно задвижване се оказва с 14 кг по-лека от ВАЗ-2101 и демонстрира по-добра управляемост на черни пътища, но на асфалт се справя по-зле.

В тестовете на сняг всички сравнявани автомобили показват еднаква проходимост. При изкачване обаче "пежото" изпреварва всички благодарение на по-ниското със 100 кг тегло, радиалните гуми Michelin 135R14 и по-доброто разпределение на масата. В тази дисциплина НАМИ-0132 отстъпва дори на ВАЗ-2101.

Резултатите от изпитанията слагат край на проекта за "Жигули" с предно предаване. НАМИ-0132 обаче изиграва своята роля и дава на инженерите на ВАЗ ценен опит в конструирането на автомобили с предно предаване, който по-късно ще бъде използван при разработката на "Спутник"/Samara.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.6 от 68 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Петър
1 Отговор
Айде сега, всички дружно да започнат да викат: ушанки,червени боклуци,комунисти и как от САЩЦИТЕ по големи мъжаги няма.

Коментиран от #22, #24, #51


Оценка:
-109 +93

реалиста
2 Отговор
кражбите на колхозниците https://likestory.net/18-examples-ussr-copied-foreign-cars/

Коментиран от #6, #12


Оценка:
-69 +82

3
Този коментар е премахнат от модератор
Иво
4 Отговор
Колкото и да са оплювани колите произведени в СССР истината е,че и моделите произвеждани в Европа по същото време не са много по различни.Сравнете Жигули-то с някой Опел или Форд правени по същото време и се замислете с какво го превъзхождат.

Коментиран от #5, #7, #10, #21, #35, #53, #64, #81


Оценка:
-99 +159

стоян
5 Отговор

До коментар #4 от "Иво":


До 4 ком-другарю на теб известно ли ти е че Жигулито е копие на Фиат както и другите руски коли

Коментиран от #8, #15, #30, #61, #88


Оценка:
-42 +88

Цако
6 Отговор

До коментар #2 от "реалиста":


А ти какво можеш и правиш по добре? Чекий ли?

Коментиран от #17, #32


Оценка:
-35 +50

Anadolu Manafesi
7 Отговор

До коментар #4 от "Иво":


през 1970-та , когато започва производството на ВАЗ 2101 , ФИАТ124 вече лекичко започва да остарява , иначе все пак съветският автомобил си е напълно в духа на времето . За сравнение може да вземете въпросното Пежо 204 , което се произвежда от 1965-та , колата е с прогресивното предно предаване и напречно разположен двигател, което освобождава място в купето и багажника , междуосието е с повече от 15 см по-голямо , при малко по-малка дължина на купето , а масата е със 100 кг по-малка . Изоставането става очевидно 7-8 години по-късно , когато Пежо вече са преминали през няследника на 204 , модела 304 , а през 1977-а се повява модела 305 , който вече е на съвсем различно технологично ниво , а в СССР най-доброто , което продължава да се произвежда е Жигули

Коментиран от #11, #20, #42


Оценка:
-8 +121

Иво
8 Отговор

До коментар #5 от "стоян":


да известно ми е и затова се чудя защо има хора които тежко критикуват тези модели които реално не са руски.

Коментиран от #44, #67


Оценка:
-18 +46

Borislav Popov
9 Отговор
Те този абзац от статията, го отделям и го оставям тук, онзи тъпинамбур Рандома да го прочете, щото ако бяха русеаците да я пуснат тази Жигула с предно, той пъри щеше да каже : Ама всичко си е руско и бла, бла...\\ Зa прoeктирaнe нa нужнитe възли и aгрeгaти oт нулaтa нe мoжe дa cтaвa и думa. Нужнитe кoмпoнeнти ca взeти нaгoтoвo oт Pеugеоt 204. Фрeнcкият мoдeл имa 1 130-кубикoв чeтирицилиндрoв двигaтeл c мoщнocт 53 к.c.при 5 800 oб/мин. Cъщo кaтo в "пeжoтo" нaпрeчният мoтoр e килнaт нaпрeд пoд ъгъл 20 грaдуca, зa дa ce пoбeрe в кoшa.

Оценка:
-9 +43

Hellraiser
10 Отговор

До коментар #4 от "Иво":


Пич, за времето ок 1970 г, когато започват да се правят въпросните Жигули, може и да си прав донякъде. Проблемът е, че първо това е почти 100% изкопирана технология от запад , и второ моделите на запад аналогични на Жигула се правят по 4, 5 г, а не в продължение на 20, 30 г почти без имемнение както е в Русия...

Оценка:
-8 +72

Hellraiser
11 Отговор

До коментар #7 от "Anadolu Manafesi":


+++

Точно така е, това и аз се опитвам да обясня..: )

Оценка:
-7 +25

Случаен
12 Отговор

До коментар #2 от "реалиста":


Леле, всичките имат 4 гуми, ужааас

Оценка:
-3 +27

Бай Стою касапина
13 Отговор
В момента в който италианците си заминават от Толиати, качеството тотално се срива. Допълнително алкохолното опиянение на работниците дава своето отражение. И автомобилите им стават не това, което са били в началото.

Коментиран от #28


Оценка:
-23 +52

Някой
14 Отговор
Предното е за джендъри

Коментиран от #33, #83


Оценка:
-46 +19

куку руку ку
15 Отговор

До коментар #5 от "стоян":


Не е копие, а е същото. Казва му се лиценз. На първите Жигулита на главите на болтовете пишеше Фиат. А и сега масово се използва практиката различни марки да имат еднакви модели.
Нисан Терано и Форд Маверик 1... Форд Маверик 2 и Мазда Трибют.
Сеат Алхамбра, VW Шаран и Форд Галакси само емблемите им са различни. Само че за тях никой не реве, аууу как крадат технологии, аууу колко не могат една кола да направят.
Само че руснаците са в Италия да помагат при нуждата. Чехите откраднаха маските от Китай, които бяха за италианците, а поляците не пуснаха руските самолети с помощта за Италия.

Коментиран от #16


Оценка:
-30 +76

Random
16 Отговор

До коментар #15 от "куку руку ку":


Няма една част която да е същата. Двигателя е изцяло нов, купето е от по-дебела стомана, окачването е променено, ск. кутия е друга, евентуално вратите може да са еднакви. Иначе да, лиценз е и борислав е т*п та дрънка

Коментиран от #18, #19, #68, #70


Оценка:
-36 +36

17
Този коментар е премахнат от модератор
Borislav Popov
18 Отговор

До коментар #16 от "Random":


Хе. хе, видя ли бе пундек, предното предаване на "Спутник"/Samara, фактически е откраднато от древното Пежо 204. \Резултатитe oт изпитaниятa cлaгaт крaй нa прoeктa зa "Жигули" c прeднo прeдaвaнe. НAМИ-0132 oбaчe изигрaвa cвoятa рoля и дaвa нa инжeнeритe нa ВAЗ цeнeн oпит в кoнcтруирaнeтo нa aвтoмoбили c прeднo прeдaвaнe, кoйтo пo-къcнo щe бъдe изпoлзвaн при рaзрaбoткaтa нa "Cпутник"/Sаmаrа.\\ Тоест, твоите казмуристанци без чужда помощ, дори и една права лопата не могат да разработят.

Коментиран от #29, #31


Оценка:
-29 +35

Като гост
19 Отговор

До коментар #16 от "Random":


Не ти ли омръзна като развален грамофон едно и също да повтаряш. И какво, руснака е направил подобрен Фиат(жигулата) така ли? Това е смешно. Може да има разлики, обаче са разработени от инженерите на фиат. Руснака не може да измисли нищо, не че хората там са глупави, системата им е счупена. Същата система ги прави алкохолици и идиоти с имперско самочувствие. 30 години и у нас още не може да се отмие оная тяхната зараза.

Коментиран от #55


Оценка:
-25 +54

2020г
20 Отговор

До коментар #7 от "Anadolu Manafesi":


Напаните продължават

Оценка:
-2 +9

Марто
21 Отговор

До коментар #4 от "Иво":


Приятелю, имам Опел Манта от 1970 година. Карал съм и 2101 от 1974. Еми нямат база за сравнение :)

Коментиран от #26


Оценка:
-4 +46

asdf
22 Отговор

До коментар #1 от "Петър":


Тоя па я по-спокойно бе червен американците не ги харесвам ама грам като за начало са рядко тъпи ама и от комунистите чеп за зеле не става добре че тоя ваш миличък режим умря

Оценка:
-9 +39

23
Този коментар е премахнат от модератор
Петко
24 Отговор

До коментар #1 от "Петър":


Защо трябва някакъв чекиджия да ми казва какво трябва да започна да викам аз???

Коментиран от #49


Оценка:
-4 +20

Геро
25 Отговор
Цял “Централен научноизследователски автомобилен и автомоторен институт (НАМИ)” на разположение и в същото време - “За проектиране на нужните възли и агрегати от нулата не може да става и дума”
Як сеир. Цял институт от “парашутисти” и партийни членове, които имат за задача да изследват Фиат 124:))
И така половин век.

Оценка:
-15 +34

Иво
26 Отговор

До коментар #21 от "Марто":


Еквивалента на Жигули-то е Кадет.Манта е по висок клас и е спортна кола.

Коментиран от #54, #89


Оценка:
-13 +25

РУСНАЦИТЕ ТЕСТВАТ FIAT124 ПО ТЯХНИТЕ
27 Отговор
ПЪТИЩА И СЛЕД ТЕСТОВЕТЕ СЕ ОКАЗВА ЧЕ СЕ ПОЯВЯВАТ КРИВИНИ И ДЕФОРМАЦИИ ПО ХОДОВАТА ЧАСТ И ПО КУПЕТО...И ЗА ТОВА ИСКАТ РАЗРЕШЕНИЕ ОТ FIAT ДА ПОДСИЛЯТ ХОДОВАТА ЧАСТ КУПЕТО И ДВИГАТЕЛЯ НА КОЙТО СЛАГАТ ОЩЕ ЕДИН УПОРЕН ЛАГЕР НА КОЛЯНОВИЯ ВАЛ...С ЕДНА ДУМА ПРАВЯТ КОЛАТА ПО-ЗДРАВА...ДА НЕ ЗАБРАВЯМЕ ЧЕ FIAT124 Е И АВТОМОБИЛ НА ГОДИНАТА 1970...ПРОЧЕТЕТЕ МАЛКО ИНФО И ТОГАВА ХРАЧЕТЕ..КАПИШ...

Оценка:
-12 +42

Бай Стоиьо
28 Отговор

До коментар #13 от "Бай Стою касапина":


Ти го каза кристално ясно. Точно така беше. Първите Жигули изминаваха по 300.000км.без проблем и след това станаха дараци.

Коментиран от #65, #84


Оценка:
-6 +27

нули и единици
29 Отговор

До коментар #18 от "Borislav Popov":


за последно четох статия тук преди около две години, сега гледам - пак същите мишки продължават да драскат глупости, смях
бакшиши коментират статии за изтребители, политика и какво ли още не Х))
добре, че кризата ще ви "е*е майката", и ще започнете да мислите какво да правите, а не да пишете глупости в нета...

Оценка:
-11 +19

Stoich
30 Отговор

До коментар #5 от "стоян":


Адаш, карал съм и 124, и 2101 и двете доста дълго. Разликите са огромни. Руснаците са доработили FIAT-а според особеностите на пътните и МТО условия в тяхната държава. Окачването е различно /подсилено/, двигателят на "копейката" не е с долен вал, като на оригинала, парното е съвсем различно, дръжките на вратите и куп други разлики. Едно време имаше лаф, че си купуваш кола за 100 лв. и парно за 6000 лв. Не бяха чак толкова лоши коли за онова време.

Коментиран от #78


Оценка:
-7 +35

Random
31 Отговор

До коментар #18 от "Borislav Popov":


Ти какво твърдиш? Че всички други са казали един ден на инженерите си - направете автомобил на предно и след месец вече са имали такъв готов за производство? Та нали ФВ бяха взели теслъ да я видят как работи. То даже има цял бизнес в reverse-engineering-а на коли, до там че се изчислява всяка част колко е струвала, не само като материал ами и за изработка и т.н. Взели били Пежо 204 и разбираш ли са го копирали 1:1. Айде сега посочи какво са копирали от това пежо. Само не ми казвай предното предаване щото има хиляди коли с предно, и не са експериментирали само с това пежо.

Коментиран от #43


Оценка:
-9 +15

Нормален
32 Отговор

До коментар #6 от "Цако":


Човече, дай малко стил! Стига с тази простащината! Мислиш ли, че с простащината ще изпъкнеш? Никой не се кефи на тъпири!

Оценка:
-6 +9

Нормален
33 Отговор

До коментар #14 от "Някой":


Явно си тъпо парче. Много си личи!

Коментиран от #37


Оценка:
-5 +0

уточнение
34 Отговор
Фиат 124 е кола на годината за 1964 и въпреки, че Жигули е лиценз на този модел е супер дърво при пряко сравнение. Стойката на 124 - ката е наведена напред, по - стабилна в завоите и с много по-комфортна еозия, дори звука на ауспуха на Фиат-а е друг.

Коментиран от #41


Оценка:
-13 +19

Франко
35 Отговор

До коментар #4 от "Иво":


Като казваш “по същото време” нали си спомняш, че в статията пише, че руснаците произвеждат тая.... конструкция близо половин век.
Кое точно е “същото време”??

Оценка:
-2 +15

1ьььььььььььь
36 Отговор
това е руски саид за реклама, на глупости

Оценка:
-10 +12

Някой
37 Отговор

До коментар #33 от "Нормален":


Джендъра се обиди

Оценка:
-1 +6

GTE
38 Отговор
Двигателя килнат напред не е добра конфигурация. Килнат назад, по близо до предния мост е правилният избор. Но копи пейста от пежото ги е подвело. Другари, не може всичко да се краде наготово. Трябва креативност и малко мозъчна дейност.

Коментиран от #63


Оценка:
-5 +17

Алексей
39 Отговор
Когато Жигулката започва да става масова кола, в Италия вече масово се произвежда вече Фиат 131, далеч по-модерен и друго поколение автомобил

Оценка:
-1 +21

Garrincha
40 Отговор
Шибаняците от "Факти", тъничко пускат статийки и говедата почват да се дъфчат - и после, били най-четената онлайн медия !!! Хитри, мършици !!!
Стойте, вкъщи, говеда !!!

Оценка:
-4 +8

Прав си
41 Отговор

До коментар #34 от "уточнение":


също така Фиат-а е с дискови спирачки и на задния мост.

Оценка:
-2 +13

пенсионер
42 Отговор

До коментар #7 от "Anadolu Manafesi":


пежо 309 - един от непопулярните и неудачни модели на марката. засенчен силно от 205 !

Оценка:
-5 +6

Borislav Popov
43 Отговор

До коментар #31 от "Random":


Какъв пример искаш да ти давам бе ? Те хората са ти го дали, при всяка една нова за руснаците разработква, те просто вземат някаква звпадна кола и тъпо копират 1 към 1 всичко от нея. После, каккто е в случая с предното на "Спутник"/Samara, внасят 2-3 изменения, които пак са откраднати от западен автомобил и тогава вече го представят за своя разработка. Тази схема тук хората са ти я описали от А до Я, но ти, както винаги, пак се правиш на халосан и на неразбрал и продължаваш да доказваш, че сестра ти не е ковра. Ето ти чети : Зa ПРОЕКТИРАНЕ НА НУЖНИТЕ ВРЪЗКИ И АГРЕГАТИ ОТ НУЛАТА НЕ МОЖЕ ДА СТАВА И ДУМА. Нужнитe кoмпoнeнти ca ВЗЕТИ НАГОТОВО oт Pеugеоt 204. А после следва продължение : Резулиатите от изпитaниятa cлaгaт крaй нa прoeктa зa "Жигули" c прeднo прeдaвaнe. НAМИ-0132 oбaчe изигрaвa cвoятa рoля и дaвa нa инжeнeритe нa ВAЗ цeнeн oпит в кoнcтруирaнeтo нa aвтoмoбили c прeднo прeдaвaнe, кoйтo пo-къcнo щe бъдe изпoлзвaн при рaзрaбoткaтa нa "Cпутник"/Sаmаrа. Кражбата е на лице, предното на Самара\Спътник, фактически е прекопирано от древното Пежо 204. Шах и мат с пешката.

Коментиран от #72


Оценка:
-9 +16

Генчо
44 Отговор

До коментар #8 от "Иво":


Защото от начало до края на производство което е 3 десетилетия няма 1 положителна промяна.

Коментиран от #47


Оценка:
-3 +12

Дърт Трол
45 Отговор
За какво се спори тук? Нещо не разбирам от коли и двигатели, ама времето показа кой какво може.
Кой купува руски кенеф ??

Оценка:
-8 +14

Vato
46 Отговор
Народе кумунягите само взимат нищо не дават

Оценка:
-5 +17

Алфист
47 Отговор

До коментар #44 от "Генчо":


Защото съвършенството няма нужда от промяна :D

Оценка:
-11 +7

Цветослав
48 Отговор
Е кажете нещо за вируса де, не мога да намеря информация в мрежата, а и по телевизията нищо не казват! Да беше излезнал някой да каже на хората - да не излизат, да излизат ли, да не влизат... Трябва да има яснота!!

Оценка:
-2 +5

Петър
49 Отговор

До коментар #24 от "Петко":


Викай бе,кой те спира?Ако искаш си раздери задника от викане.

Оценка:
-1 +3

50
Този коментар е премахнат от модератор
Много ясно
51 Отговор

До коментар #1 от "Петър":


ушанки,червени боклуци,комунисти… няма по-големи мъже от САЩ

Коментиран от #56, #62


Оценка:
-17 +10

До 5
52 Отговор
Жигули не са копирани от Фият. Копиране значи кражба, руснаците купиха модела на купета на фият 124 двигателя на жигули няма нищо общо с двигателя на фията то си е чисто руски. Италиянците са най големите модилиери на купета за автомобили. На много автомобили по света модела но купето е закупен от Италия.

Оценка:
-9 +10

до Иво
53 Отговор

До коментар #4 от "Иво":


Да само че това е твоята истина … ;) Иначе реалността е друга а истината е че си особено заблуден и говориш пълни глупости .

Оценка:
-2 +8

ГостЪ
54 Отговор

До коментар #26 от "Иво":


А кадета е ветефан от ралитата . Пък спортната ти манта е чиста аскона .
Но това няма никакво значение .Всичко руско е боклук . Всеки твърдящ друго е напълно луд .

Оценка:
-5 +9

анонимен
55 Отговор

До коментар #19 от "Като гост":


Аз имах Фиат 124 двигателят е корено различен от жигулският!

Оценка:
-3 +13

зоро
56 Отговор

До коментар #51 от "Много ясно":


Прав си няма по големи мъжаги от американците, но от холивудските филми. Там са ненадминати. Иначе виетнамците въпреки че са 6 на 35 им разказаха играта.

Оценка:
-10 +10

Николенко 🇺🇦
57 Отговор
Продаваха този боклук за по 6000$ !!! В същото време "Кадилак" и "Буик" струваха същите пари, а за тези пари, германците купуваха "Мерцедес" и "Фолксваген Голф" 1-ка ! Къде е Жигулата, къде са неостаряващите класики !!!!

Коментиран от #59


Оценка:
-7 +13

Николенко 🇺🇦
58 Отговор
Нямат ресурс една кола да произведат !

Оценка:
-4 +11

чичо
59 Отговор

До коментар #57 от "Николенко 🇺🇦":


Николенко, Жигули 2101 беше точно 5100 лева

Коментиран от #77


Оценка:
-8 +4

60
Този коментар е премахнат от модератор
Жалката соросня
61 Отговор

До коментар #5 от "стоян":


А ти смешнико какво си произвел ? Какво е произвела смешната България във автомобилостроенето ?
Имахме едно рено алпин което също беше копие. И не можахме да задържим повече от две години.

Коментиран от #74


Оценка:
-10 +11

asdf
62 Отговор

До коментар #51 от "Много ясно":


Че американците са глупаци да така е пълни глупаци са няма спор ама червените дето не пускат бутилката да не би да ги прави големи мъже бе

Оценка:
-4 +10

Steff
63 Отговор

До коментар #38 от "GTE":


Двигателите ги килват на пред по няколко причини. Всумакателния тракт е по обемист от испускателния, изпускателния е отпред с цел охлаждане. При килнат на пред двигател се използва и инерционния момент на буталата. И т.н. Разбира се има и изключения.

Оценка:
-0 +11

Budinov
64 Отговор

До коментар #4 от "Иво":


Задай си въпроса с какво не ги превъзхождат,външен вид,окачване,проходимост,удобство при шофиране и изобщо има ли смисъл човек да спори с бетонна комунистическа кратуна.Заработвай копеечки и мечтай за "прекрасната съветска кочина" и не забравяй да си пиеш бояршника че е най новото путинско лекарство за ковид.Няма свършване тази комунистическа измет

Оценка:
-6 +11

еди кой си
65 Отговор

До коментар #28 от "Бай Стоиьо":


Ако случайно някоя изкара тези километри, кажи колко килограма шарнирни болтове и накрайници си сменил.

Оценка:
-3 +7

Аман Заман
66 Отговор
Ой ,ой ,отечественное ,наилучшее . Самара 1001 вградени дефекта още толкова невградени . Сдялано в России - топором.

Оценка:
-4 +10

Димчо Несторов
67 Отговор

До коментар #8 от "Иво":


Ние не критикуваме ФИАТ 124 ,даже не и тази Жигула , а всички посъветчени модели и модификации. Така ,че нещо си сбъркал товарищ.

Оценка:
-4 +11

Легнум
68 Отговор

До коментар #16 от "Random":


Ха така, кажи им на тия баламурници! Жигулата е толкова доработен Фиат, че само лиценза е останал от фичката. Над 800 доработки, които правят Копейката все още налична по пътищата, а фичът отдавна забравен.

Оценка:
-5 +7

Руский
69 Отговор
ще взема да си купя една лада и ще я направя с двигател от порше

Оценка:
-1 +6

0000
70 Отговор

До коментар #16 от "Random":


Лично съм отварял стари жигулита навремето и на първите серии от началото на 70-те наистина на болтовете на главата пише фиат.проверено

Оценка:
-1 +8

Хи хи хи
71 Отговор
Мър божеее , доживях да чуя радостни стонове и сравняване на руските кочини със западните автомобили, не стига че всички руски автомобили са по модел на западните ами и са успели да ги направят, като кенефи , няма по големи некадърници от тях, че успяха и на нас да си предадат идиотщината !

Оценка:
-5 +10

0000
72 Отговор

До коментар #43 от "Borislav Popov":


Кво окачване от пежо бе?ти Самара отдолу виждал ли си?или само да си полаеш тука

Оценка:
-3 +9

73
Този коментар е премахнат от модератор
гнуслив чичо
74 Отговор

До коментар #61 от "Жалката соросня":


Не беше само Булгаралпин но и още два други модела на рено. Освен тях, в Ловеч се сглобяваха 3 модела фиат (850, 850 Берлинета и 124).
Но на руснаците това не им хареса и в крайна сметка остана да се сглобява само москвич в Ловеч. По-голямата част от живота ми мина в онова гадно време и много ме дразнят разни тъпанари, които продължават да хвалят великите рашки.

Коментиран от #90


Оценка:
-5 +9

меги
75 Отговор
От 1984 до 2012 имахме такава кола. Небрежно подържана. Само на улицата е стояла,и зима и лято. Слагано е бензин, три пъти крадоха акумулатора и е купуван нов, един път спуках гума пред народното събрание,други събития не помня. Давани са пари само за най-базовите и задължителни неща. Накрая, не бях сложила масло, лампичката свети известно време, и, като всяка лампа спря. Скоро след това и колата спря. В останалото време е била в нормална експлоатация! Учудваща издържливост.

Оценка:
-5 +6

бензино наполони
76 Отговор
Публикувано във факти.бг: FIAT 124 се превръща във ВАЗ-2101
Същото е само купето с различни дръжки на вратите.
Двигателя ,скоростната кутия и диференциала са на пълно различни.
Нямат нищо общо един друг.

Оценка:
-5 +6

и кво ся
77 Отговор

До коментар #59 от "чичо":


6100! Първо ги пуснаха 5500 за 3 месеца и след това 6100 с опция на изплащане.Първото със сив цвят беше на баща ми.

Оценка:
-1 +7

Тъпчо
78 Отговор

До коментар #30 от "Stoich":


Рашките ги оставете.Те имат други достойнства и то не малко.Ние кво произвеждаме?

Оценка:
-3 +8

ВаГ
79 Отговор
Много разбирачи,много нещо!
Първо-жигуловият двигател си е руски и не е с 4 основни пети на коляновия вал а с 5,а не като скапаните фитски греещи боклучиви двигатели в случая с 3.
Второ-Лада 1500 е много по-елегантно направена от изгорелата Манта на по горния коментатор,да не говориме колко по здрава е ! Опела си е Опел демек болкук, който има единствената и неповторима на света екстра в автомобилостроенето-самоизчезва(изгнива).
Аа и да не забравяме,че Опел нямат мотори ползват тези на GM.
Не знам после кой краде...

Коментиран от #85


Оценка:
-3 +5

Е к с п е р т
80 Отговор
Учил съм се на жигула, имал съм жигула,жигулата е анти-кола , разбрах го след като си купих Хонда Акорд....

Оценка:
-3 +4

Хелиос
81 Отговор

До коментар #4 от "Иво":


Фиат 124 е бил кола на годината за патента Русия плаща с нефт и газ близо 900 мил.долара,ние сме произвеждали в малки серии фиат подобен на запорожеца

Коментиран от #82


Оценка:
-2 +5

Тисъна
82 Отговор

До коментар #81 от "Хелиос":


Произвеждахме/сглобявахме/ПИРИН-ФИАТ 124, ПИРИН ФИАТ 850 и ПИРИН ФИАТ 850 купе

Оценка:
-0 +2

83
Този коментар е премахнат от модератор
Баща ти
84 Отговор

До коментар #28 от "Бай Стоиьо":


Какви глупости говориш. Жигула на 300000 километра не е без проблем. За тези километри е с два основни ремонта. То като пишете тъпотии, поне да е в допустими норми.

Оценка:
-2 +0

Нехравобувадабър
85 Отговор

До коментар #79 от "ВаГ":


Да кажеш че Опел крадът двигатели от GM е несериозно. Все едно Шкода и Сеат да крадът двигатели от вагините. Че те ги притежават и могат да си им слагат каквито си пойскат двигатели.

Оценка:
-0 +5

бай Стоян
86 Отговор
Още чакам за жигула.Може и една с предно да купя нали съм вече на 77години.

Оценка:
-1 +4

Рори
87 Отговор
Руски коли: смяааах. Те бяха основната причина да падне СССР. Както и останалата руска техника. Имах предвид из-останалата.

Оценка:
-5 +1

Ами
88 Отговор

До коментар #5 от "стоян":


Всичко е така въпрос е изпълнението масово се появява компа в субару мисля други хора искали вебер. Сега ги има колко сполучливо е само препапатили знаят. Особено новите да кихнеш и куп пари да пали не да върви. Да направи бръъм😆

Оценка:
-0 +1

Борис
89 Отговор

До коментар #26 от "Иво":


Прав си. Руснаците са купили лиценза и правят оказа се доста сполучлив модел. Освен това следващите модели на ВАЗ се продават много добре в скандинавските страни, Англия.. Тогава руснаците са направили, това което днес румънците правят с дачията!

Оценка:
-1 +5

Иван
90 Отговор

До коментар #74 от "гнуслив чичо":


Мухл-- не са ти виновни руснаците. А нашите са започнали да продават на трети страни без това да договорено с французите....

Оценка:
-1 +3

Yuriy
91 Отговор
Много ми е интересно кво произведе българия толково полезно и да не е откраднато от други държави с което може да се похвали пред целия свят и да го изнася с години наред че почнахте да плюете руснаци ,освен боб и чушки бг производство не съм виждал а и боб кой ще го яде в европа или в Русия ,

Оценка:
-1 +2

Шофьор
92 Отговор
Лелеееее как може да сравните тези съветски боклуци с колите попринцип. Не се излагайте, нямат нищо общо. Карал съм и Жигула и Лада, нямат нищо общо със западните коли! Не може и дума да става!!!

Оценка:
-2 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
ТОП 5