Автомобилите с предно предаване се възприемат от много водачи като много по-икономични и по-ефективни. Въпреки това, както всяко друго техническо решение, предното задвижване също има много специфични недостатъци, които карат някои шофьори да съжаляват за избора си в редица пътни ситуации. Основните, според проучване направено от Zcar, са пет. Ето и кои са те.
1. Неравномерно износване на гумите
При автомобил с предно предаване гумите не се износват равномерно, за разлика от автомобилите със задно предаване. И това е така, защото при колите със задно и страничното, и надлъжното натоварване действат едновременно върху всички колела. Докато при автомобилите с предно предаване и двата товара действат само върху предните колела.
2. Разходи за поддръжка на окачването
При сравними класове автомобили и сравнима ценова категория автомобилът с предно предаване губи по отношение на разходите за поддръжка. Окачването в такива автомобили като цяло е много по-сложно и следователно по-скъпо за ремонт. Автомобилите със задно предаване обикновено имат много по-опростено окачване.
3. Контрол
Воланът при автомобили с предно и задно предаване не се държи еднакво. Като цяло автомобилите със задно предаване показват много по-добро управление в различни ситуации, но само на сух асфалт. И всичко това, защото воланът в автомобил с предно предаване е принуден да се бори с допълнителни сили и моменти.
4. Сцепление с пътната настилка
Автомобилите със задно предаване, за разлика от автомобилите с предно предаване, демонстрират много по-добро сцепление на колелата с пътната настилка (отново само при сух асфалт). При ускорение, автомобилите със задно предаване по предсказуем начин "натискат" задната ос.
5. Маневреност
Маневрирането в тесни пространства с автомобил със задно предаване е много по-лесно, отколкото с автомобил с предно предаване. При последния завъртането на колелата е много по-ограничено заради полуоските.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 КОКО
Коментиран от #9, #40, #94
11:35 28.11.2021
2 Пилот на Ферари
Коментиран от #17, #41, #106
11:36 28.11.2021
3 Шиши бакшиши
Коментиран от #88
11:36 28.11.2021
4 Порно
Коментиран от #50
11:37 28.11.2021
5 Пилот на Ферари
Недостатъците на тези автомобили включват висок риск от плъзгане при дъждовно, мъгливо или снежно време .
При завиване на автомобил със задно задвижване двигателят се нуждае от много повече усилия, защото въртящите се предни колела сякаш забавят движението на задните. Той също така увеличава буксуването на автомобила. Струва си да се отбележи, че устройството на автомобилите със задно предаване, а именно наличието на кардан, значително намалява използваемото свободно пространство в купето. Е, един от съществените недостатъци на автомобилите със задно предаване се счита за по-сложния им дизайн. Това води до увеличаване на крайните разходи за ремонт на автомобила.
Коментиран от #31, #95
11:40 28.11.2021
6 даааа
Коментиран от #117
11:42 28.11.2021
7 Разликата
Коментиран от #116
11:43 28.11.2021
8 Пацо шварца
Коментиран от #20, #80
11:49 28.11.2021
9 ИГНАТИЙ
До коментар #1 от "КОКО":
ВЕРНИ СА НА СУХА НАСТИЛКА! :))11:51 28.11.2021
10 Пловдив
Коментиран от #90
11:53 28.11.2021
11 Кой68
Даже при зимни условия съм бил много по-добре от тези със задно.
11:53 28.11.2021
12 БАЙ Х@Й‼
11:54 28.11.2021
13 ИГНАТИЙ
НО ЗА ОБИКНОВЕННИТЕ БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИ Е $КЪПИЧКО!
ПРЕЖИВЯХМЕ КОМУНИЗМА,ДАНО ДА ПР€ЖИВ€€М КУРОКРАЦИЯТА!
11:57 28.11.2021
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 дрифтър
Коментиран от #81
12:05 28.11.2021
17 Голф 4ка
До коментар #2 от "Пилот на Ферари":
Всички с BMW/Mercedes са големи гъзари, ама побелеят ли пътищата, вадят кой Нива, кой Сузуки или Митсубиши с десно воланче. 😂Редовно ми се случва зимата да виждам разни изпълнения с тия със задно, а съседа с С-класата редовно има проблеми с малкото баирче на нашата улица, върти, върти, аз с голфа намалям и почти спирам ,след това най-спокойно си тръгвам и го подминавам, а той ме гледа през стъклото гневно. 😂
Коментиран от #86, #111, #134
12:10 28.11.2021
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Логично
Коментиран от #28, #82, #105
12:21 28.11.2021
20 КОКО
До коментар #8 от "Пацо шварца":
Да караш добре, не означава да си Самонадеян, Нафукан Бабаит!12:23 28.11.2021
21 Хахаха
Коментиран от #100, #115
12:34 28.11.2021
22 Емо
Коментиран от #30
12:36 28.11.2021
23 Стар пън
Коментиран от #27
12:38 28.11.2021
24 Реалист
13:00 28.11.2021
25 mi6osp
13:29 28.11.2021
26 генчо
Коментиран от #42
13:33 28.11.2021
27 Милен
До коментар #23 от "Стар пън":
Не бих казал, че всички състезателни са със задно. Ако визираш Формулите или ония тъпите американски състезания дето обикалят като луди в кръг, съгласен съм. Но истинските спортни автомобили за мен са във WRC . Там е истинскито каране - динамика, майсторлък, различни условия и т.н. Та...не съм забелязал там да предпочитат задно.Просто мнение ;)
Коментиран от #47
13:34 28.11.2021
28 да бе
До коментар #19 от "Логично":
ти сериозно ли? 4х4 колите са основно със задно, а при нужда превключват на 4х4.Коментиран от #49
13:35 28.11.2021
29 БАРС
13:36 28.11.2021
30 швейк
До коментар #22 от "Емо":
абсолютно вярно ... ако предното има проблем с изкчаването, задното има проблем със слизането. при хлъзгав път предното е по-стабилно, но задното е по-лесно за контрол, когато се подхлъзне. недозавиването на предното е също толкова често като презавиването на задното ... статията е нелепа13:38 28.11.2021
31 питам
До коментар #5 от "Пилот на Ферари":
Колко състезателни автомобила знаеш с предно предаване?Не се обаждай.
Коментиран от #37, #38
13:39 28.11.2021
32 1520
Коментиран от #34, #39, #78
13:48 28.11.2021
33 SUBARU XV
Личи си - нямаш поне 130 000 км на Вартбург :)
14:03 28.11.2021
34 Милен
До коментар #32 от "1520":
Ясно е, че всичко що е на писта е със задно.В рали шампионатите (wrc) пък разчитат основно на двойно с променлива фаза или на предно.
И в двата случая няма база за сравнение с обикновените автомобили, които караме ние.
По-добре внимавайте на пътя и се съобразявайте с възможностите на автомобила и най-вече вашите шофьорски умения!
Няма значение какво с предаване карате или какво предпочитате. Физиката важи и за едното и за другото!
14:07 28.11.2021
35 Го4о
14:12 28.11.2021
36 √(n&Варна)
14:47 28.11.2021
37 турбо жигули
До коментар #31 от "питам":
Статията не е за състезателни коли бе Лауда.14:49 28.11.2021
38 отворко
До коментар #31 от "питам":
Пистарките повече са със задно ,за рали са 4х4 или с предно със задно там вече няма от много години!15:02 28.11.2021
39 гост
До коментар #32 от "1520":
Ами някой да е виждал скоро рали автомобил със задно?15:05 28.11.2021
40 ЦИЦЕРОН
До коментар #1 от "КОКО":
Как може да имате мнение , ако не сте карал кола със задно задвижване ?15:12 28.11.2021
41 пилот на КраЗ
До коментар #2 от "Пилот на Ферари":
Има автомобили с различно разположение на двигателя със задно предаване и всеки автомобил се държи на пътя по различен начин при различни пътни условия!15:12 28.11.2021
42 ЦИЦЕРОН
До коментар #26 от "генчо":
Предното предаване не може да издържи повече от 300 конски сили ...Разбива се ...Тия с предното предаване са ПО-ЕВТИНИТЕ и по-масовите ...Вие затова не сте карал със задно предаване ...
15:28 28.11.2021
43 РЗС
Коментиран от #55
15:28 28.11.2021
44 Предно и заедно
15:46 28.11.2021
45 бата мата
Коментиран от #46
15:48 28.11.2021
46 Марио
До коментар #45 от "бата мата":
"Пубера", както го наричаш е един от добрите БГ автожурналисти (следя му ревютата от доста години) и е карал толкова автомобили, колкото ти не си виждал на картинка. И в случая автора е прав. Той не казва, че предното е по-добро или по-лошо, а изтъква пет недостатъка на предното, които са 100 процента истина. Ама форумни разбирачи колкото щеш.Коментиран от #48, #118
16:29 28.11.2021
47 Валтер Рьол
До коментар #27 от "Милен":
А преди да навлезе 4х4 с Ауди Куатро, какви бяха рали-автомобилите? :)) Задно,нали? :)Коментиран от #51
16:30 28.11.2021
48 Боко
До коментар #46 от "Марио":
Аз пък не съм съгласен,че окачването на предното предаване е по-скъпо. Напротив, МакФерсъна е много по-евтино като окачване и затова се е наложило като масово.16:36 28.11.2021
49 Гост
До коментар #28 от "да бе":
Да сериозните машини за сериознете мъже са така, нали си чувал лафа, че " случайни хора УАЗ не карат"! За джендарите обаче измислиха СУВ, а сувчетата, са перманентно с предно и при нужда някаква имитация на 4×4, та даже само с предно!16:58 28.11.2021
50 Гената
До коментар #4 от "Порно":
Абсолютно съм съгласен, статията е написана за да се разръчка пчелите в кошера. И успя.Трудна била поддръжката на сложното окачване - ами да му мислят в сервиза, аз от години не съм си цапал ръцете.
Воланът не завивал добре заради полуоските отпред и теглителната сила - ами да си чувал за серво ?
Гумите се износвали неравномерно - моля-а-а?! Едно, че не вярно и второ, ако някой си цени живота, да не търкаля стари галоши по на 6-7 години .
Сцепление, маневреност - ами де виждаш по ралитата някой само със задно предаване ? Точка !
Коментиран от #52
17:16 28.11.2021
51 Милен
До коментар #47 от "Валтер Рьол":
Мисля, че няма място за сравнение на две различни епохи. Нали коментираме положението към момента, а не преди какво е имало. 7223Коментиран от #54
17:23 28.11.2021
52 Пилотът Гошу
До коментар #50 от "Гената":
Те по ралитата в истинските класи и предно не карат, ако става въпрос, всички са с 4х4. Статията не е непременно грешна - задното предаване наистина на сухо е по-добър вариант, колко Ф1 с предно си виждал? Отделно от определена мощност нагоре с предно просто не става. Въпросът е, че за масово ползване предното предаване е по-добрия вариант, особено ако водачът има 1 автомобил за цялата година.17:24 28.11.2021
53 kkk
Колите с предаване са МНОГО ПО-ЛЕСНИ за контролиране от колите със задно предаване от масовият шофьор. И едното, и другото имат недостатъци- задното повечко...
И сега елементарен въпрос:
Ако единият ви чифт гуми е по-нов/по-хубав/с повече грайфер и карате БМВ/Мерцедес къде ще ги сложите- отпред или отзад и най-вече ЗАЩО?
И не- не се слагат отзад... А сега ми обяснете защо по-хубавите гуми ВИНАГИ и без оглед задвижването (дори и на 4х4) се слагат отпред...
Коментиран от #56, #60
17:36 28.11.2021
54 Пилотът Гошу
До коментар #51 от "Милен":
Всеки тип задвижване има приложение. Нито 4х4 може да води навсякъде, нито задното, предното се предпочита само в нисък клас като примерно R2 да речем в рали спорта. Заради естеството на настилките в рали спорта 4х4 е логичният избор. На асфалта на пистата задното е по-прецизно, това е положението. Там самият асфалт също е различен. Новобранци, които отиват с гумите си за улицата бързо го разбират, често след като останат по конци. Няма автомобил за навсякъде, ако ще го ползваш за повече от ежедневието, ще го избереш и напаснеш според нуждите.Коментиран от #104
17:37 28.11.2021
55 Пилотът Гошу
До коментар #43 от "РЗС":
Глупости, освен в топ категорията ВРЦ, другите са с предно в ралитата примерно. При настилки, където сцеплението не е оптимално, отдавна не се ползва задно предаване. Не можеш да генерализираш, different horses for different courses.17:40 28.11.2021
56 Пилотът Гошу
До коментар #53 от "kkk":
Защото в завоя ще караш направо. Предна външна гума винаги отнася най-много натоварване. През зимата обаче да се надяваме си купил 4 гуми, не само 2, особено ако си със задно.Коментиран от #57
17:43 28.11.2021
57 kkk
До коментар #56 от "Пилотът Гошу":
Язе кату прозт селяндур гуми не купувам бе- каквото ми подарят или си набера от твойта кола...Майтапа настрана- винаги купувам 4 нови гуми наведнъж (летни и зимни) и ги карам по 2 сезона преди да ги изхвърля щото правя бая км.... И понеже съм с предно което ВИНАГИ износва предните гуми повече на вторият сезон ги разменям предни-задни и толкова. НИКОГА не карам гуми с по-малък от 4мм. грайфер и гумаджията ми всеки път реве щото за него 4мм. е "идеална гума", а аз като ги сваля от джантите ги срязвам странично по борда и не може да ги продаде...
Коментиран от #108
18:02 28.11.2021
58 Интересно
Коментиран от #67
18:16 28.11.2021
59 да знаеш
18:22 28.11.2021
60 BMW djigit
До коментар #53 от "kkk":
Като собственик на двата типа - предно и задно предаване, смятам че написаното е пълна клиширана тъпотия. Колите със задно също си ядат гумите неравномерно. Колите със задно като цяло са по-предвидими като поведение, но само ако не си начинаещ шофьор. Маневреността зависи и от други фактори, има изключително маневрени коли с предно (Honda Prelude 4WS), но в повечето случаи е вярно, че полуоските пречат на по-големите градуси на завиване. Това за здравината на окачването има резон донякъде, но пак е доста шаблонно и неточно. Сцеплението също зависи от много фактори и понякога едното предаване има предимство, понякога другото.Коментиран от #62
18:23 28.11.2021
61 Голям Слон
18:42 28.11.2021
62 kkk
До коментар #60 от "BMW djigit":
Клиширана тъпотия е на 100%, но и на 100% е вярна тази тъпотия.И като навъртял над 2 МИЛИОНА км. на коли със задно и над 1 МИЛИОН на коли с предно и 4х4 спокойно твърдя следното:
Предното е за предпочитане- не по-добро, не по-лошо, а ЗА ПРЕДПОЧИТАНЕ. И причината е в "супер умните и кадърни" шофьори които се навъдиха в последните 30+ години- не у нас, а глобално по света.
Следващото е 4х4 (от проста Дачия Дъстър до Г0класа с 3 блокажа)- защо е ясно и на децата, но изостава от предното заради началната по-висока цена, повишен разход на гориво и повече механизми за обслужване и ремонт.
И накрая остава задното- прекалено трудно е за контрол от сегашните шофьори (да не говорим жена как ще се справи), а зимата по нашите "перфектно почистени" си постоянно на границата на ПТП-то. Но пък каквото ще да става докато не умра винаги ще имам в гаража нещо старо и простичко със задно предаване ТОЧНО за зимата да се забавлявам. А като одъртея съвсем и не мога да карам ще си плащам на някой да ме вози с вратите напред в завоя
Коментиран от #63, #120
18:48 28.11.2021
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 vasik atanasova
19:17 28.11.2021
65 667
Коментиран от #101
19:18 28.11.2021
66 Факт
19:20 28.11.2021
67 бой-ко
До коментар #58 от "Интересно":
защото или са а-осмици или ес-класи или седма серия бмвКоментиран от #68
19:20 28.11.2021
68 васик атанасова
До коментар #67 от "бой-ко":
най вече са А8 забележи ги и в други държави е така19:23 28.11.2021
69 Ботев
Коментиран от #93
19:29 28.11.2021
70 Единствената
19:31 28.11.2021
71 Хилим се
Статия писана от необективен мергелджия или БунакМръсенВоайор(БМВджия)
19:36 28.11.2021
72 ААА8
Коментиран от #73
19:40 28.11.2021
73 продължение
До коментар #72 от "ААА8":
Ако искате да се правите на майстори , да карате на тръни , да боксувате на някой стръмен завой , и да не можете да се изкачите , да станете майстори в слагането на вериги , и експерти в избора на нови гуми , задно предаване.Коментиран от #79
19:43 28.11.2021
74 tomito
20:03 28.11.2021
75 Volvo
20:11 28.11.2021
76 1.5 промила
Коментиран от #109
20:48 28.11.2021
77 гумаджията
За мъгла какво предаване препоръчвате?
20:49 28.11.2021
78 ттт
До коментар #32 от "1520":
Автомобил, в който не можеш да качиш гаджето, не ми го хвали.20:50 28.11.2021
79 и пак
До коментар #73 от "продължение":
При първия сняг умните притежатели на задноприводни автомобили за по-сигурно не изкарват колите.20:51 28.11.2021
80 Шофьор
До коментар #8 от "Пацо шварца":
Да те е@а у дрсйвера. Карай си плейстейшъна и си избърши лигите20:56 28.11.2021
81 Шофьор
До коментар #16 от "дрифтър":
До някъде си прав. Но за по сигурно ползвай обществения транспорт. Без лоши чувства21:04 28.11.2021
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 FerroIgnique
Едно от добрите решения е предно разположен двигател, задно задвижване и ЗАДНО РАЗПОЛОЖЕНА скоростна кутия, като пример на изпълнение Алфа Ромео 33 от 90те години. Маневрен автомобил, няма недозавиване като при предно, няма висок разход като 4х4 и има в пъти по-добро сцепление, в сравнение с масовите автомобили със задно. Защо е занемарена концепцията в масовото автомобилостроене - както при всичко друго - за пари.
21:18 28.11.2021
84 Дсса
лидери, хора знаещи цената на успеха и тежестта на грешките. В България такива коли за жалозт се купуват предимно за повишаване нс самочувствието или удължаване, знаете на кого. Накратко: ако те вози личен шофьор, а ти си на задната седалка - задно предаване. При всички други случаи - предно.
21:28 28.11.2021
85 Соцагент007
21:35 28.11.2021
86 Луд
До коментар #17 от "Голф 4ка":
Не го мисли ти него 😉21:49 28.11.2021
87 Някой
22:01 28.11.2021
88 Оценка
До коментар #3 от "Шиши бакшиши":
Поставих 1 звезда - не обичам да ме ЛЪЖАТ! Г-н Славчев, позорно и унизително е да търсите признание с такава статия! Няма значение какво е исинското Ви име - употребата на псевдоним е желателна, НО липсата на интелект в статия за НЕдостатъци???! Жалко...22:12 28.11.2021
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Селски
До коментар #10 от "Пловдив":
Ай си на.....22:57 28.11.2021
91 Роки
23:00 28.11.2021
92 Карач
23:23 28.11.2021
93 Чичо
До коментар #69 от "Ботев":
А като добавим към задното предаване и задно разположен двигател- няма завъртане, освен ако не е нарочно.01:29 29.11.2021
94 Така е.
До коментар #1 от "КОКО":
Пълни глупости.01:43 29.11.2021
95 Бат Мишо
До коментар #5 от "Пилот на Ферари":
1 Не всеки авт със задно има кардан2 Не вс авт със задно има по лощо сцеппление
И ДВЕТЕ ОТПАДАТ АКО ДВИГАДЕЛЯ Е ОДЗАД
Смарт ЗАЗ Шкода фиат 126 П и да си додем на думата Порше
И недостатъците на предното - да по трудно поднася НО ПОДНЕСЕ ЛИ НЯМА ИЗПРАВЯНЕ докато задното поднесе ли ми голям праз
и недостатък 2 - ограничение в конете които каретата могат да предадът
НЕ СЛУЧАЙНО в формула 1 няма задно както и автомобили над 200 коня -там пускаш газта в завой и си се пребил
Коментиран от #123
02:21 29.11.2021
96 Почти
03:16 29.11.2021
97 Густав
04:40 29.11.2021
98 ТRIF
Много от коментарите са абсолютно верни и съм добавил +.
Oт автомобил до автомобил има голяма разлика и всеки си има предпочитание. Ето и моето допъление:
Това за неравномерното износването на гумите с предно предаване изобщо не е така. Точно обратното.
Предното предаване е по - предвидимо и по-рядко се изпада в критична ситуация от колеги с малко опит. Веднъж попаднал в критична ситуация автомобил с предно изисква определени умения за да се излизане от нея. При равни други условия е по-безопасен за начинаещи шофьори. Предното е по - проходимо при лоши пътни условия.
Задното предаване дава по - голям комфорт на управление, повече възможности за спортни трикове от хора с опит. При еднакви други условия по - малко проходимо и по - лесно попада в критични ситуации. Шофьори с по малко опит по - лесно губият контрол върху автомобила.
Казвам това от личен опит и наблюдения. Не се хващаите буквално за написаното. Както казах от автомобил до автомобил има голяма разлика както и от шофьор до шофьор
04:44 29.11.2021
99 Джуган Дрифтер
05:14 29.11.2021
100 Умен
До коментар #21 от "Хахаха":
Поршета, Ферарита, Бентлита, Ролс Ройс. Хубави коли, ама за топлите страни.05:55 29.11.2021
101 Това ще да е.
До коментар #65 от "667":
Аха разбрах тактиката. Караш си 5 човека да могат да те бутат със задното , а ти много да се кефиш.06:20 29.11.2021
102 Hoqsan
07:28 29.11.2021
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Миленч
До коментар #54 от "Пилотът Гошу":
Напълно съм съгласен с теб. Изначално този спор кое е по-добро е глупав. Разбира се, че в различните ситуации всяко си има предимство.Карал съм Лади, Москвичи , след това в по-новото време Мерседес все със задно. Със всяка следваща генерация технологиите напредват, осигуряват по-добър комфорт и т.н. Сега от икономическа гледна точка повечето коли са на предно. Аз лично сравнявайки това, което съм карал преди и сегашните с предно, разбира се , че предпочитам предното. Но пък нямам база за реално сравнение , защото не съм управлявал по-дълго време съвременна кола със задно. Как да кажа, че не стават? Така че пак казвам спора е излишен.
Просто внимавайте на пътя!
07:35 29.11.2021
105 Майна
До коментар #19 от "Логично":
Куатро майна!07:45 29.11.2021
106 гост
До коментар #2 от "Пилот на Ферари":
Автомобил със задно може да приложи много повече мощност на асфалта и тя да бъде контролирана. Предното предаване е измислено за намаляване на разходите, за маломощни коли е все тая кои колела са движещи. Трендът вече се обръща при електричките, там може да си избереш къде да е двигателя и повечето избират задната ос, а предната, както пише, остава с просто окачване и по-голям ъгъл на завиване, тогава е балансирано.08:11 29.11.2021
107 Поручик Бенц
08:44 29.11.2021
108 КККК
До коментар #57 от "kkk":
По-надолу видях как сте навъртял над 3млн.км общо в последните 30+ години ,което прави по 100 000 км на година!Къде и как ги навъртате,ако не е голяма тайна?Аз също "въртя"доста ,затова се чудя как стават някои работи!08:55 29.11.2021
109 КККК
До коментар #76 от "1.5 промила":
По-надолу видях как сте навъртял над 3млн.км общо в последните 30+ години ,което прави по 100 000 км на година!Къде и как ги навъртате,ако не е голяма тайна?Аз също "въртя"доста ,затова се чудя как стават някои работи!09:00 29.11.2021
110 Бат Раду пак избухна
09:06 29.11.2021
111 Дърт Шофьор
До коментар #17 от "Голф 4ка":
Кажи му на твоя съсед да сложи тежести в багажника и да намали налягането на гумите. И пак ми се обади. И поздрави на съседа ти.09:22 29.11.2021
112 ДАСКАЛ ГЕНЧО
ПРЕСТАНЕТЕ ДА ПИШЕТЕ ГЛУПОСТИ.
СЪМНЯВАМ СЕ ,ЧЕ НАПИСАЛИЯ СТАТИЯТА НИКОГА НЕ Е КАРАЛ КОЛА С ПРЕДНО ЗАДВИЖВАНЕ.
09:27 29.11.2021
113 Митко
Нещастие е хора които на разбират да пишат, резултата е глупост.
10:41 29.11.2021
114 Бензино
Разбира се,че идеална конструкция няма.Всяка има предимства и недостатъци.
11:29 29.11.2021
115 Шебек
До коментар #21 от "Хахаха":
И колко Поршета ,Ферарита,Бентлита и Ролс-Ройси си видял да се движат по Българските пътища през Зимата.......Аз лично нито едно.
11:43 29.11.2021
116 Стар трабамтер
До коментар #7 от "Разликата":
На мокро, задницата ти върви пред предницата. И да ти кажа още нещо - Подръжката на кардан, нито е по проста, нито по евтина от подръжка на карета. А сцеплението на задницата, без пътници отзад е близко до нула. Това е и причината, в сняг или дъжд, да търсиш стоповете си пред себе си. Ай със здраве! Че в тоя омикрон...12:12 29.11.2021
117 Да де
До коментар #6 от "даааа":
Щото пък кардан, карета, шлици, висящ лагер -това си е просто дарение от производителя. За него пари не трябват.12:14 29.11.2021
118 Това
До коментар #46 от "Марио":
Че е паднал от череша, не значи, че може да отглежда череши.12:28 29.11.2021
119 Толкова много
15:26 29.11.2021
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Голям Слон
16:06 29.11.2021
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Formula 1
До коментар #95 от "Бат Мишо":
Това с формула 1 не го разбрах. Задвижват се предните гуми а не задните? Да не е с блутут или дистанционно?18:40 29.11.2021
124 1000000 km
1. Отваря се капака на двигателен осек.
2. Вади се масломерната пръчка.
3. Забива се масломерната пръчка в снега.
4. Ако снега е над ниво max - не се вади BMW на улицата.
Толкова за колите със задно предаване (90% в България са BMW).
За това се трепат идиотчетата, защото си нямат елементарно понятие от физика и динамика. Ама, като сме гледали Бързи и яростни и си мислим, че законите на чичко Нютон не важат за "бързояростните" е така.
Преди 20-30 години масово колите бяха със задно предаване, но ни учеха да шофираме и не даваха книжките на "лунапарк"!
23:31 29.11.2021
125 Коконют
08:14 30.11.2021
126 мучо
10:32 30.11.2021
127 знаещ
11:18 30.11.2021
128 Патето Яки
12:50 30.11.2021
129 DPаи
20:41 30.11.2021
130 Yavuz
02:33 01.12.2021
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 някой
03:17 01.12.2021
133 Готю
08:31 01.12.2021
134 Бацинка
До коментар #17 от "Голф 4ка":
Защо говориш глупости? Ако твоят комшия имаше хубави гуми, щеше да си се качва безгрижно по баирчето! Аз карам със задно, вчера пред очите ми - 5 коли с предно се бяха ударили на заледен участък. В същото време минавайки от там, моята кола също поднася преди завоя, но съм с хубави гуми и успях да я задържа с няколко усилия. Предно или задно, значение имат устройството зад волана и гумите.09:47 01.12.2021