12 Май, 2020 12:59 53 147 78

Какво се случва с употребяваните автомобили в България?

  • автомобилът на старо-
  • втора употреба-
  • употребявани автомобили-
  • продажба
Какво се случва с употребяваните автомобили в България? - 1

Едва ли за някого е тайна, че основният пазар на автомобили в нашата страна се пада на употребяваните коли. От доста време насам статистиката показва, че почти 90% от продадените у нас коли са "втора употреба". Автомобилите са внасят основно от Италия, Германия и Швейцария, а в момента тези страни са силно засегнати от коронавирусната пандемия. Въпреки това от началото на 2020 година в България са регистрирани общо 51 615 употребявани коли.

Какво се случва с продажбата на употребявани автомобили у нас?

Към момента вносът е в застой, но дилърите имат немалко количества от вече внесени автомобили, които се продават в момента. И докато при новите автомобили спадът на продажбите за април тази година е над 70%, при употребяваните тази цифра е по-малка. През април, по данни на КАТ, у нас са регистрирани 6 467 употребявани автомобила, като за сравнение ще кажем, че за същия месец на миналата 2019 година регистрациите на коли "втора употреба" са били 19 000.

На какво се дължи този спад?

Този спад от 66% се дължи най-вече на въведеното от правителството извънредно положение, в което много от автокъщите не работеха, а голяма част от клиентите не можеха да стигнат до работещите такива заради КПП-тата. Статистиката на МВР обаче показва още, че до въвеждането на извънредното положение продажбите на употребявани коли са се движели с миналогодишното темпо.

Какви са прогнозите?

Всичко това е индикатор и може да се прогнозира, че сега, след като извънредното положение отпадне, пазарът на употребявани коли у нас постепенно и сравнително бързо ще се върне в обичайните си релси. Секторът е в очакване за нормализиране и на транспорта от Западна Европа, което ще доведе до регулярен внос, а очакваното цялостно стабилизиране на икономиката, ще върне клиентите в автокъщите.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 72 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    202 46 Отговор
    Добре написано. Много ясно, че ще се нормализира, защото болшинството хора у нас са нормални - тоест купуват си употребявани автомобили, които са им по джоба и не слушат глупостите на генерала.

    Коментиран от #31

  • 2 Пишо

    164 12 Отговор
    Той живота си тече, ще се купуват коли, кво да правят хората, пеша ли да ходят :)
  • 3 Ivo.

    121 62 Отговор
    българина е хитрец с малко пари иска да се фука с яка кола

    Коментиран от #57

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Бай Урко

    30 19 Отговор
    До 2 години и СВ ще свърши,но няма страшно има и СК,СХ,само те останаха свободни,след 20 год ще го мислиме за нов модел,най добре е да отпаднат областните градове като регистрация и да се премине на принципа АА*ОООО*АА,което прави около 65 мил комбинации докато се изчерпа,дори и сегашните 4 мил да се пререгистрират пак остават доста!!!

    Коментиран от #42

  • 6 123

    91 58 Отговор
    Пазара след няколко години го очаква пълен срив! Поколенията се сменят, на пазара ще има все по малко коли, които, нека да кажем просто, може да се поддържат с '2 лева'! Данъците ще се променят, годините за внос също, като накрая ще е по изгодно да си купиш от дилъра, нова или втора ръка според джоба!
    Вчера гледах 19 годишна Корола, на цена която след регистрация и обслужване ще догони 6-7 000 лева! Кой въобще купува вече 20 години коли за 5,6,7-10 000 лева?

    Коментиран от #8, #10, #43

  • 7 Горублянски джамбаз

    113 39 Отговор
    Купил съм към 5000 коли на починали италиански бабички, като нови са, между 20 и 50 хиляди км, редовно обслужвани, сервизна книжка с много подписи и печати, много скоро ще пристигнат, първата седмица ги пускам само с един лев печалба за да тръгне бизнеса

    Коментиран от #14, #60, #69

  • 8 Хахаха

    66 86 Отговор

    До коментар #6 от "123":

    Скъпа е защото е Тойота, и то от най коравите. Като търсиш по евтино има куп италиански и френски кошници за по малко парички.

    Коментиран от #11, #38, #44

  • 9 До 123

    101 42 Отговор
    До 123 ,като си такъв плащач си купи нова Тойота за 49,000 лв и задължително обслужва не в фирмен сервиз ,дока си в гаранция да ти стъпи на 59,000 лв и ако е на лизинг още толкова отгоре,Нормално стара кола да струва 5/6 хиляди,колкото един Телевизор в горния клас.Смешник

    Коментиран от #12, #13

  • 10 Бай Кольо

    57 6 Отговор

    До коментар #6 от "123":

    А пара за нови, от каде ще дойде

    Коментиран от #15

  • 11 123

    94 39 Отговор

    До коментар #8 от "Хахаха":

    Хахаха, Тойота била! Е, и? Евро 2, масларка, гарантирана ръжда след 2-3 години, след 5 години става на тотален КОШ, след хилядарки за сменени вериги, китосване и боя, полиране или подмяна на фаровете, смяна сегменти и гумички на клапаните, и и и! Да ти .... и Тойота, дъ ге!
    Ама щом хората ги кефи, няма лошо!

    Коментиран от #46, #51

  • 12 Бай Кольо

    30 13 Отговор

    До коментар #9 от "До 123":

    Не им обръщай внимание, празни глави колкото искаш
  • 13 123

    78 19 Отговор

    До коментар #9 от "До 123":

    Купих си, ама не и Тойота, не ми харесват! Колите струват толкова За колкото се продават. А СМЕШНИК е този който е с телевизор за 5000 и с кола на 20 години за 5000! Ако имаш нещо зад лоба, ще ме разбереш, колега!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 123

    18 34 Отговор

    До коментар #10 от "Бай Кольо":

    От там където и за 20 годишната, от там където и за Айфоня, плазмата и т.н.! Въпроса е, нова Дачия, или 20 годишна Корола, като накрая като теглиш чертата е равен резултата! Щом човек може за даде като 'начална вноска' 5,6 000 лева за 20 годишен автомобил, какво има да го 'жаля'?

    Коментиран от #17, #19, #74

  • 16 qwerty

    78 4 Отговор
    В събота сутринта минах покрай автоморгата в Д. Богоров клиенти бол. Следобед около 17.00ч на връщане забелязах само 3 автовоза. Та каквото и да се пише, българите ще караме тралясниците на Европа.
  • 17 Бай Кольо

    82 16 Отговор

    До коментар #15 от "123":

    Ок, но покупката на кола е все пак инвестиция, нова Дачия 27000лв, като я изплатиш след 4год, цената вече и е 10 000лв. След още 3год.струва 4000лв евентуално. 15 годишна Тoyota я купуваш за 7000лв, след 4 год. Я продаваш за 5000лв. А направи си ти сметката кое е по изгодно. Все пак става въпрос за BG пазара

    Коментиран от #21, #36

  • 18 Колата е такава

    38 11 Отговор
    какъвто е комплекса на притежателя и, а не възможностите му
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Colt

    48 8 Отговор
    Какво трябва да става ?
    Много ясно че никой не намаля цените тва не ги интервсува дали е пандемия или е криза българина държи на цената си и не мисли че е редно да се свалят цени все пак как ще се мине той да вземе намали цена като искат ще купят ако не тей ще изгние ама няма свали цената :)
  • 21 123

    36 18 Отговор

    До коментар #17 от "Бай Кольо":

    Да, има някаква изкривена логика валидна на нашия пазар! Само че трябва да се смята разхода на месец + загубата на стойност, които в твоя пример не са равни! Въпрос на време е 15 годишната Тойота просто да си изгние в автокъщата! Както и казах в началото, времената и манталитета се менят. След 5 години 10-годишните коли ще ходят в моргата, а не на пазара! От продажбата на автомобил печели всеки друг, но не и ползвателя, доказано!

    Коментиран от #23

  • 22 123

    7 3 Отговор

    До коментар #19 от "456":

    Е щом пиша тука, ти какво очакваш бе, колега! Дет се вика, добре дошъл при нас, гурутата!
  • 23 Бай Кольо

    46 10 Отговор

    До коментар #21 от "123":

    От Италия изгнила кола не съм видял
  • 24 Русофил

    60 7 Отговор
    И незнам защо казват че България е моргата на Европа, няма някой който е в час да го твърди. След като Сърби, Хървати, Унгарци, Чехи, Словаци, Поляци, купуват коли втора употреба от Италия много повече от нас Българите, Факт неоспорим. И почти всички са по богати от нас
  • 25 Иван

    70 5 Отговор
    Само като сметна автокаско за 5 години (нали ще е лизингова ) ако е 30 000 лева тази Дачия ,тя става 40 000 лева ,накрая ще я продам за 7 000 ,ама никой не ги търси :)))
    Ще си взема втора употреба ,че колкото и да я правя пак 30 000 лева за 5 год няма да дам .. ..
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Буко Баламата

    23 33 Отговор
    Умните хора отиват и си докарват кола сами.Останалите купуват от тук и стават донори на сервизи и магазини за части.

    Коментиран от #45

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 гост

    48 12 Отговор
    По въпроса с Тойотите,що не си ги карате,ами само се хвалите колко били здрави,кого убеждавате нас или себе си,имал съм Тойти ,колата си я купувам да ми е удобна и да ме кефи като я карам,Тойтите не ме кефят.

    Коментиран от #32, #33, #47, #59

  • 30 Стефан

    48 0 Отговор
    Какво се случва с употребяваните автомобили в България? ДО УПОТРЕБЯВАМЕ ГИ, интересни хора сте вие, все едно не знаете.
  • 31 Объркан

    16 4 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    "........... тоест купуват си употребявани автомобили, които са им по джоба и не слушат глупостите на генерала." Той е забраник покупката на употребявани автомобили ли ?

    Коментиран от #48

  • 32 Aaa

    28 8 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Ами аз моята си я карам и съм доволен и нищо не съм пипал по нея, въпреки, че е на доста години. Само че моята е японска тойота, а не европейска, като разни Avensis и други такива ширпотреби. Японците и те не харесват европейските тойоти. Пробвай една тойота за японския пазар и ще се шокираш, като видиш разликата с европейските! Има доста японски модели, които тук не са ги и чували!

    Коментиран от #49

  • 33 На дизеляка

    20 16 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Как мислиш,защо си карам Тойотата?Защото съм се накарал на френски и немски коли и повече няма да се кача на тях,освен,ако след някоя го дина не си оправят качеството.
  • 34 Toko

    21 4 Отговор
    Токоз умна и добре подредена статия не бях чел до сега ! Браво ! Човек требва да има изключителен усет и интелект да се досети , че автомобилният пазар е в застой и бавно ще се възстановява. Браво Ради , продължавай все така ....
  • 35 Доктор ДЖАГЕРС

    25 6 Отговор
    САМО БОКЛУЦИ ПРОДАВАТ - КАТО НОВА ПРАВЕНА ДВА МЕСЕЦА - РЕАЛНИ КМ. ПРЕВЪРТЯН КИЛОМЕТРАЖ ЗА 15 МИНУТИ И БОКЛУКА Е ГОТОВ ЗА ИЗМАМА
  • 36 Касчей

    10 7 Отговор

    До коментар #17 от "Бай Кольо":

    А сега пробвай да минеш с тойотата 50-60 хиляди на година, от които 10000 в чужбина и така 7 години.

    Коментиран от #37

  • 37 Бай Кольо

    21 4 Отговор

    До коментар #36 от "Касчей":

    С Тойотата е ясно, ти пробвай с Дачията
  • 38 саке

    26 4 Отговор

    До коментар #8 от "Хахаха":

    Стига с тия тойоти бе! Грозни скучни, куци и чупливи! Ако искате японец: HONDA!!!

    Коментиран от #50

  • 39 Смешки

    9 7 Отговор
    Ма тфа Койотъ, афтомобил ли е?
  • 40 Бай

    20 3 Отговор
    То пък новите коли са много стока😅
  • 41 Сметанки

    14 26 Отговор
    Тъй ще ви мине живота в смятане и вехти автомобили. После...... Гуш букета. Успех на супер здравите Тойоти умните хора си купуват нови коли. Не всичко е стотинки има спокойствие сигурност и т н. Успех на автоджамбазите и автоморгите
  • 42 Стига ва

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "Бай Урко":

    СЕ,, СР, СУ няя викаш

    Коментиран от #53

  • 43 Ха ха

    14 7 Отговор

    До коментар #6 от "123":

    Немски легени не се купуват, виж тойоти, хонди, Субару дето са коли да
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 koly

    15 6 Отговор

    До коментар #27 от "Буко Баламата":

    Много правилно. Винаги сам си докарвам колата от германия и не само на мен ,а и на приятели.Там има коли 15 годишни на по 50 -70 000 км.,които са с 1 -2 000 лева по-скъпи от автокъщите в България ,които пък са на по 200 -300 000 км.После сменям масло и ремък и само каране .След 100 000 продавам. и вземам друга
  • 46 Нафърфорий

    15 2 Отговор

    До коментар #11 от "123":

    Чадо отдалеч личи , че си гоУфаджия! Апропо тубите с масло в багажника как са?!)))Амин!

    Коментиран от #63

  • 47 Нека позная

    7 7 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Кефят те немски кенефи
  • 48 Чук

    2 4 Отговор

    До коментар #31 от "Объркан":

    Не си объркан, леко вдлъбнат си, ама....

    Коментиран от #66

  • 49 Сникерс

    3 5 Отговор

    До коментар #32 от "Aaa":

    Малко кофти дясна дирекция ама се търпи
  • 50 Бай Соичиро

    3 0 Отговор

    До коментар #38 от "саке":

    Харно думаш
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 пророчество

    25 4 Отговор
    Псзарът на коли втора ръка ще се срине, колите след 2010 са пълни трошки.
  • 53 Бай Урко

    3 0 Отговор

    До коментар #42 от "Стига ва":

    То има,но малко вероятно е да ги използват,иначе щеше да има и комбинация СВ*0001*АЕ,АУ, ВА,ВУ и т.н. ,а и СР е за гражданска защита в момента!!!
  • 54 Нема как

    4 2 Отговор
    Корона морона ГЕРБ, като ти умре колата требе да вземеш друга па дори и за 4000 лева да е.
  • 55 Случаен

    18 3 Отговор
    Тойота Ярис, нова от ТМ, продадох я на 10 години и истински 117 000 км. Причина - семейството ми се удвои. 24000 лв за нова, 1576 лв обща поддръжка за всички години! Зорлям я водих да и сменя нещо различно от масло. Продадох я с оригиналното окачване, за 8 к лева. Продадох я за 7 часа! Факти само Ви излагам.
  • 56 Грую

    5 0 Отговор
    И това ли е добрата новина? Ще се нормализира въртенето на километражи и продажбата на таралясници т.е. ще започне с още по-голяма сила.
  • 57 Бръм

    16 0 Отговор

    До коментар #3 от "Ivo.":

    Така е. Най-обичам ония дето купуват скъпи коли, а после слагат китайски гуми или висят по форумите да им изпадне нещо на 4-5 години, ама с грайфер. Хаха.
  • 58 nov vnos! Unikat! Realni km

    9 2 Отговор
    никой нема да купува внесените кенефи с на по 1 млн км върнати по на 150 к км. Всеки гледа история /цена и си вкарва колата сам от чужбина
  • 59 kkk

    10 11 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Те ги хвалят колко са здрави японските коли обаче се оказва, че не са чак толкова здрави и в сервиза много им се радват. Съвсем отделно от това японските коли са абсолютен боклук като салон, удобство и дребни глезотийки...
  • 60 Пешо

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Горублянски джамбаз":

    Добър си.
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Капитана

    13 0 Отговор
    Всеки си купува автомобил на цена която може да си позволи за закупуването и и в последствие да я поддържа. Марки и модели колкото искаш, за всеки според предпочитанията му. Относно пазара на колите на старо той нито ще спре, нито ще се затрие, защото употребявани коли на старо се продават по целия свят, и в другите държави има хора с малки финансови възможности, които не могат да си позволят нови коли и си купуват кола на старо, втора, трета и тн употреба, за всеки според джоба.
  • 63 123

    6 3 Отговор

    До коментар #46 от "Нафърфорий":

    Благодаря ти! Признавам си, и се надявам признат грях, наистина да е половин такъв! Сега вече мога да гледам хората в очите и да не се крия като престъпник. Обещавам да си купя 20 годишна Тойота, като поне веднъж месечно ще излизам на магистралата да се 'ям' с голф, или друго немско недоразумение. Благодаря още веднъж!
  • 64 Ироничен

    2 2 Отговор
    Вярно, но напълно предвидимо.
  • 65 Пешо

    10 0 Отговор
    Богатия запад също карат стари коли. Много по качествена е изработката на 10 15 г. коли. Отколкото най нови с китайски части за много пари.
  • 66 Объкания 2

    5 4 Отговор

    До коментар #48 от "Чук":

    Явно сте братя с номер 1.. А който мисли, че генерала говори глупости да ходи доброволец в Пирогов или Видин. Смешници..
  • 67 azko

    0 0 Отговор
    Аз съм доволен от мойта.... служебната😃. То и от личната съм доволен..... 4-5 хил. км на година - не се чупи, даже и гумите не и сменям...
  • 68 Корея

    1 0 Отговор
    Ами като си гледаш магарето и то си крушката,квота се чупи требе веднага да се купи и смени,масло добро и всичко е ок.35000-45000 на година с 4 ,5 смени масло ,филтри.....
    Кола от каране не се плашиии
    К
  • 69 Хм..

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Горублянски джамбаз":

    Фантазьор или съня на прекупвача
    5000 коли, по 100 на ден - така ли?!
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Българин с Москвич

    2 3 Отговор
    Никой не е измислил нищо по добро от TOYOTA. Поздрави!
  • 72 Анонимен шофьор

    1 2 Отговор
    Имал съм доста коли,карал съм всичко що е европейско... Братчед,Откак се качих на Японката не ща и да чуя за нещо друго,но ако не ми вярваш, (твое право) просто ще извървиш същия път като моя.
  • 73 Истински

    1 0 Отговор
    Колеги,важното А мен е на -25 да пали и да те слуша другото е само желания А модела
  • 74 qwerty

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "123":

    Точно този въпрос си задавах в далечната 2008 г. и тогава ми попадна един мерцедес С320SW Т-модел V6 - американско изпълнение. Въпреки, че беше на 6 години тази кола според мен беше супер яка и с екстри, които и в момента някой автомобили в средния клас въобще не предлагат пример: 2 предни ел. седалки с памет, 2-та ключа също запаметяваха настройките на водача, преди да изгаси автомобила, навигацията и парктрониците за кола произведена през няма да коментирам. Живеех в щатите и я купих за 7 500$ през ebay.com само по снимка, а след 4 години я продадох само за 6 200$.
  • 75 Критик

    2 1 Отговор
    Тази статия си е чист опит да замажем очите на хората и те да не питат защо употребяваните коли не се продават с поне 30% по-евтино, какато се случва с представителствата, продаващи чисто нови автомобили в момента.
    Над 500 000 са новите безработни само през последните два месеца. Другите - или пуснати в принудителен отпуск, или работят от вкъщи но с никакви темпове, или ходят на работа през 4, 5 дни понеже фирмите блокирха заради липса на поръчки. Голяма част от народа и без това съжителства с ежемесено погасявне на някакъв вид кредит. Хората посегнаха и на спестяванията си и ще има да почакат господа търговците, колите им да се купуват както преди, поне до към края на тази година. Пазарът им е в дупка, затова да си коригират цените, а не да ги поддържат изкуствени, сякаш нищо не се случва. Скоро така или иначе ще разберат, че покупателнта способност на българина, няма да е каквато беше преди "короната", а стоката им злежава.
  • 76 Шарикат

    1 0 Отговор
    Тарикатите карат нови фирмени коли. Повечето от новите коли по улиците са фирмени. Нали така ?
  • 77 Я съм он

    2 0 Отговор
    Не забравяйте, че всички коли са направени, така че да има пазар и за в бъдеще. Една кола ако е прекалено здрава фирмата ще фалира пичове, казвам го на всички спорещи за глупости от рода на "тойота или голф" и двете са добри коли, зависи само от поддръжката!!!
  • 78 Пилещаря

    0 0 Отговор
    Абе,карал съм над 200 различни автомобила бил съм собственик на 24.кой кво ще да се пъне японските коли бият яко европейските по дълголетие и цена за поддръжка