Целейки да засили търсенето на въглеродно неутрални превозни средства, Германия заяви, че ще задължи всички бензиностанции да са оборудвани със зарядни станции, тъй като много потребители имат опасения относно зареждането на електромобилите. Мярката е част от обширен план за икономическо възстановяване за 130 милиарда евро. Това предаде Reuters.
Германия разкри цялостен по-широк план за стимулиране на закупуването на електромобили. Друга мярка са по-високите такси и данъци, които трябва да заплащат собствениците на големи и замърсяващи SUV-та с ДВГ.
Един от главните фактори, които се отразяват негативно върху търсенето на електромобили във Федералната република, е притеснението на потребителите относно ограничения пробег. Именно заради това, преобразуването на всичките 14 118 бензиностанции в Германия чрез оборудването им със зарядни станции би осигурило значителен тласък на привлекателността на въглеродно неутралните превозни средства.
През миналата година във Федералната република електромобилите са представлявали само 1,8% от всички нови регистрации, като бензиновите и дизеловите автомобили са имали дял от респективно 32% и 59,2%.
Според данни на Федералната служба за моторни превозни средства, от 168 148 новозакупени коли през май само 5 578 или 3,3% са били електрически. Бензиновите автомобили са 51,1%, а дизеловите - 31,6%.
Към март 2020-а Германия разполага с 27 730 зарядни станции, показват данни на немската асоциация за енергийната и водната промишленост BDEW. От организацията смятат, че са необходими поне 70 000 зарядни станции и 7000 станции за бързо зареждане, за да се постигне масов пазар на електромобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #2, #6, #9
10:36 06.06.2020
2 Не не
До коментар #1 от "Гост":
150 процента, не само 50! Немците ще те съдят за лъжа, да знаеш!10:39 06.06.2020
3 Госあ
Коментиран от #4, #32
10:43 06.06.2020
4 Има има
До коментар #3 от "Госあ":
Електрическите автомобили намалят замърсяването в градовете (доказано и което е най-важно). Въглеродния двуокис също е по-малко (доказано).Коментиран от #5, #33
10:47 06.06.2020
5 Госあ
До коментар #4 от "Има има":
Тъй като съм леко тъп глей кво предлагам.Да се върнем на въглищни централи и мерцедес 124 за да няма замърсяване.Ама тва е щот съм заухавКоментиран от #7
11:00 06.06.2020
6 отто
До коментар #1 от "Гост":
Какви въглища те гонят бе селски,последните 10 години в Германия тока идва от виндкрафти демек перки и соларни батерии ,даже се произвежда ток в излишък.Ама откъде да знаеш като гредаш само бойко по телевизиятаКоментиран от #8, #34
11:13 06.06.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Госあ
До коментар #6 от "отто":
Ееееее винди к'во 😂 много креативно 😂11:16 06.06.2020
9 1234578
До коментар #1 от "Гост":
АЕЦ са много по-мръсни и опасни, от който и да ТЕЦ. Справка Чернобил, Фукушима... Поинтересивай се къде се изхвърля отработеното ядрено гориво и други радиоктивни материали. Поинтересивай се какви ресурси като пари, територия... се изразходват за това. И въпроса е не дали ще има нова подобна ядрена авария. А кога и къде?А относно хвалбите на ядреното лоби. Нови АЕЦ правят предимно регионални диктатори като турският, саудитският... С идеята да се докопат до материал за атомна бомба. И от регионални да станат глобални диктатори. И да си мерят мъжеството с Путин, Тръмп, чичко Си .... и Макарон/ЕС/
Коментиран от #10, #35
11:22 06.06.2020
10 Госあ
До коментар #9 от "1234578":
За четвърт век цялото отработено ядрено гориво на Франция (70% от електроенергията е от АЕЦ) се съхранява без никакъв проблем на площ по малка от баскетболно игрище. Да изброявам ли пак всички елементи и съединения, които се използват за батерии и солари ??? И к'во правим с тях, когато имат цикъл на експлоатация на параметрите които дават по малко от 3г.Коментиран от #11
11:28 06.06.2020
11 Аууууу
До коментар #10 от "Госあ":
Аууу 3 години! Ама ти сериозно ли? Та те вече дават гаранция 15 години, а ти само 3! Ко прайм? И това е гаранция, а не че само това ще държи. За справка статията за Тойота със гаранция на батерия 15 години и 1 млн. километра.Коментиран от #12
11:34 06.06.2020
12 Госあ
До коментар #11 от "Аууууу":
Ти имаш ли лаптоп и телефон на батерия ? Аз имам, лаптопа ми е много висок клас освен това. Много добре знам колко държат батериите.Коментиран от #13, #14, #16, #22
11:37 06.06.2020
13 Аха
До коментар #12 от "Госあ":
Ти кола имаш ли? А имал ли си евтини акумулатори които издържат 2 години и са за хвърляне и други които и на 8-9 са си добре?11:44 06.06.2020
14 гост
До коментар #12 от "Госあ":
Оууу , и трябва да се впечатлим , че батерийката за 10 долара на любимия ти лаптоп се скапала след 3 години , за което главна заслуга най-вероятно имаш пак ти ??!! Направо гръцка трагедия , хахах !!!! Айде иди някъде си плачкай и не занимавай хората с глупостите си !!!11:54 06.06.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 На колко процента си зареждаш батерията
До коментар #12 от "Госあ":
Кога си зареждаш батерията и до колко процента? Най-сигурният начин да си скапеш батерията е, като я държиш заредена над 80% за дълго време. Повечето умници, като тебе, си държат през по-голямата част от времето лаптопа включен в контакта, а батерията се презарежда ли презарежда постоянно на 100%.другият враг на батериите е високата температура. Хайде познай в един лаптоп Как се комбинират двете смъртни опасности за батериите - прегряване и презареждане?
Коментиран от #17
14:20 06.06.2020
17 Госあ
До коментар #16 от "На колко процента си зареждаш батерията":
Няма никакво значение дали го държиш в контакта или не 😉 Батерията се зарежда оптимално с драйвер.Коментиран от #18, #21
14:25 06.06.2020
18 Ясно
До коментар #17 от "Госあ":
За това не ти държат батериите. Трябва да изклчваш от време на време, за да може батерията да се разрежда. Не се препоръчва да стои постоянно заредена. Ако искаш да стоиш включен в тока, вадиш батерията да не се скапе! И ще ти държат повече от 3 години, много повече.14:28 06.06.2020
19 гост
14:50 06.06.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Ясен си
До коментар #17 от "Госあ":
Типичен технически неграмотен индивид, който си мисли, че знае всичко. Не са виновни батериите, а ти ги скапваш зорлем. Погледни колко на колко процента ги поддържа зарядното. Електромобилите по подразбиране се зареждат до 80% и искат специално разрешение за зареждане до 100% само при неизбежна необходимост.Коментиран от #24
19:13 06.06.2020
22 TSLA
До коментар #12 от "Госあ":
ТОЧНО НИЩО не знаеш по въпроса каква химия са ти батериите на устройствата и за какъв живот са проектирани. Отвори и си прочети гаранциите на последните колко 2 години е и ще ти се изясни картинката. В автомобилно приложение са клетки на светлинни години от пУтребителската електроника, за да издеянят при не гаранционните 8 г. /. 160 хил. км.21:13 06.06.2020
23 Сибирски анадолец
Коментиран от #26
22:12 06.06.2020
24 Госあ
До коментар #21 от "Ясен си":
😄 по скоро ти си ясен с твойта неизбежност 😄 казах,че няма значение че го държа включен лаптопа.Коментиран от #27
23:31 06.06.2020
25 Tesla
Коментиран от #28, #31
00:19 07.06.2020
26 В дън земя
До коментар #23 от "Сибирски анадолец":
Очевидно в сибирска Анадола сте в информационно затъмнение, защото за всеки нормален човек е ясно, че германците са изостанали на светлинни години, когато говорим за електромобили, е в момента са като пенсионерите - искат ама не могат, а само преди години можеха, ама не искаха.10:00 07.06.2020
27 Нямало значение
До коментар #24 от "Госあ":
И ти си като онази американка, за която бяха писали статия тук. Пристигнала в Европа и наела кола под наем. Само след половин час се обадила на компанията и ядосано казала, че автомобилът се бил развалил. Оказало се, че половин час и няколко десетки километра, го е карала само на първа скорост на ограничител, защото не разбрала че автомобила е с ръчни скорости. И за нея не е имало значение на коя предавка и при какви обороти кара. И за нея европейските автомобили изкарват само половин час каране и производителите са виновни. Толкова си технически неграмотен, че дори не знаеш какво не знаеш и за теб нищо друго няма значение, освен собственото ти мнение. Това прозира от всички коментари, които пишеш.10:09 07.06.2020
28 Ех, още един който купува опаковки
До коментар #25 от "Tesla":
Разбира се, че няма разлика между батериите за лаптоп и електромобили. Но това е само ако гледаш опаковката на външен вид. Размерите са едни и същи. Обаче батериите не са. Не е възможно свободно да си купиш батерийна клетка от тези, които се ползват в електромобилите. Всичките са продадени за години напред на автомобилните компании и има огромен недостиг. За сметка на това, ако потърсиш същия форм-фактор 18650 в google, дори само по българските сайтове ще намериш поне 50 модела такива батерии на различни цени. Повечето от тях обаче не стават за винтоверт, който е най-близкото нещо до електромобил по изискване за батериите. Всяка клетка трябва да може да отдава поне 20 ампера ток, а повечето батерии на пазара не могат.10:18 07.06.2020
29 Гост
Коментиран от #30
11:04 07.06.2020
30 Хайде още един гост
До коментар #29 от "Гост":
И този технически неграмотен и този мрази и се страхува от всичко ново, което не разбира. Даже не си прави сметка, че запален резервоар може да причини повече щети и е по-опасен, отколкото запалена батерия. Да не говорим за горящ автомобил с бутилка пропан бутан, метан или водород.11:49 07.06.2020
31 TSLA
До коментар #25 от "Tesla":
Освен разликата в химията няма грам общо и в управлението на тези клетки, т.нар. BMS (battery management system), няма нищо общо и в термичната им регулация, която при колите от висок клас е активна. Пак казвам - за да имат гаранция минимум 8 г. няма как да ти редят батерийки за електронни цигари в колата.20:23 07.06.2020
32 Кънчо
До коментар #3 от "Госあ":
Наркоманите са с промит мозък . Няма кво да им обясняваш , олегчета са . Няма да го проумеят .20:04 08.06.2020
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Онзи с коня
До коментар #6 от "отто":
Аххахаххахаха егаси глупостта20:07 08.06.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Див див Запад
Коментиран от #38
20:22 08.06.2020
38 Правиш ли разликата
До коментар #37 от "Див див Запад":
Бензиностанцията е специално място, на което трябва да се отбиеш от пътя си, за да си изгубиш времето да отидеш да си заредиш автомобила. Зарядната станция е кабел, който трябва да включиш след като си паркирал като пристигнеш някъде, където така или иначе автомобилът ти ще бъде паркиран за няколко часа дори да не го зареждаш. На практика всеки един паркинг ще стане зарядна станция в бъдеще, а бензиностанциите ще изчезнат и ще освободят местото за други дейности.09:25 09.06.2020