11 Юни, 2020 10:34 3 889 42

Tesla се превърна в най-скъпата автомобилна компания в света

  • tesla-
  • акции-
  • ръст-
  • цена

От влизането си на борсата през 2010 година акциите на Tesla са нараснали 53.7 пъти

Tesla се превърна в най-скъпата автомобилна компания в света - 1

За първи път цената на акциите на Tesla премина отметката от 1000 долара, което означава, че капитализацията на автомобилната компания Tesla надхвърля 185 милиарда долара.

И това е повече от която и да е друга автомобилна компания.  Можете да видите поскъпването на акциите на компанията на Илон Мъск на графиката, като там добре е изобразено кога и как е нараствала цената им.

Tesla се превърна в най-скъпата автомобилна компания в света

Цената на Tesla сега е по-голяма от тази на Toyota (179 милиарда) или на Volkswagen (85.5 милиарда). За сравнение Ferrari и BMW се оценяват на 43 милиарда, Ford на 27.5 милиарда, а Renault на 8 милиарда долара.

Подобно сериозно увеличение (плюс 6%) се случи след изказването на Илон Мъск за готовността за серийно производство на камиона Semi, което все още не се е случило.
 


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 19 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 антрашпиц

    49 22 Отговор
    Нали щеше да фалира,незнам си там кво...пък то истината била рзлична..

    Коментиран от #3, #4, #6

  • 2 Фридман

    24 43 Отговор
    Борсови спеколации искат да оберат рибките другия месец като паднат на 300$ акцията онова с индианските черти ще черпи за сметка на балъците!

    Коментиран от #7, #36

  • 3 Икономиста

    17 40 Отговор

    До коментар #1 от "антрашпиц":

    Фалирава и още как, това с акциите са фокусите на юпитата!
  • 4 куку руку ку

    19 12 Отговор

    До коментар #1 от "антрашпиц":

    Днес на върха, утре на дъното... печели този, който успее да купи евтини акции и да продаде акциите си докато са скъпи.

    Коментиран от #5

  • 5 гост

    24 16 Отговор

    До коментар #4 от "куку руку ку":

    Я да ни припомниш кога е била на "дъното" , като от 4 години е по-скъпа от всички с изключение на немските и Тойота , а от повече от една година вече остана само зад Тойота !! Е , неизбежното се случи и вече и Тойота е в тъча ! Между другото освен от Тойота , вече е по-скъпа от всички европейски производители НАКУП ! За китайските да не говорим ! Така че очакваме кога ще мине и японските накуп , което няма да се забави много !

    Коментиран от #35

  • 6 Рашка с прашка

    29 8 Отговор

    До коментар #1 от "антрашпиц":

    Аха, много им се искаше на другите производители Тесла да я няма, щото не им се наливат милиарди в нови разработки. Свикнали са да доят клиентите с морално остарели коли, на безобразни цени. За замазване на очите, слагат някоя електронна система, дето след 1-2 години дала дефект след дефект.
  • 7 гост

    20 13 Отговор

    До коментар #2 от "Фридман":

    Тесла няма НИТО ЕДНА ГОДИНА в историята си , която да е завършила с по-ниска цена на акциите от предната !!! Както се вижда идеално и на графиката !! Ясно , че си умирате от злоба и яд , ама опорките не вървят !! Няма друга автомобилна компания с такова последователно качване на цената ! За 54 ПЪТИ за десет години да не говорим !! И това е само началото , за ваша най-голяма мъка ! Изяжте си д...тата от яд , хахахах !!!
  • 8 1234

    23 37 Отговор
    Тесла е живия пример какво представлява американската икономика. Реклама имидж правителствени помощи,без печалба, но скъпи акции. А те са скъпи защото всички фондове държат цената, за да не глътнат заедно вода. Цената на акциите има връзка с бизнеса колкото аз с Нанси Пелоси. Това е пирамида както половината щатски акции. Навързани като черва никой не казва че царя е гол. Юдеите държат казиното докато има балами. А Мъск ги намира лесно, както Божков в малка България...
  • 9 Даа

    15 30 Отговор
    Колко бракми проиэвежда Тесла годишно и колко печели реално от тях???

    Коментиран от #11, #32

  • 10 Караиванов

    16 5 Отговор
    VIVA USA и Tesla
  • 11 Бачо Киро

    15 31 Отговор

    До коментар #9 от "Даа":

    Кво годишно... Има няма имат произведени около милион ОБЩО. Страшен балон, но в туй Мъск е наистина добър - да баламосва. Е, здравият гръб в лицето на правителството не вреди също. Коя друга компания може да работи на загуба или да използва клиентите си за тестове в реално време на бета софтуер? Абсолютно никоя.
  • 12 икономът

    6 25 Отговор
    Балони сър !

    Коментиран от #20

  • 13 омъскаряване

    8 21 Отговор
    Те така някои вярваха и в биткойните ;)))

    Коментиран от #15, #16

  • 14 TSLA

    18 4 Отговор
    Който не е чел коментари 2012-та и е взел акции по 12 долара парчето, сега е с една къща напред. А празните приказки си остават празни приказки. Като скъсаните маратонки.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 TSLA

    10 3 Отговор

    До коментар #13 от "омъскаряване":

    Който не е чел коментари 2017-та и в началото бе взел битkойни, в края на годината щеше да е напред с aпaртaмeнт в лoзeнец.
  • 17 Име

    7 7 Отговор
    До 13. Благодарение на биткойните купих къща в Бояна. На теб ти пожелавам до си останеш да си коментираш по сайтчетата

    Коментиран от #33

  • 18 Driving pleasure

    6 30 Отговор
    Ма той самия Илончо си казва, че акциите са надценени, а има и доста анализи показващи, че може да си върнеш парите от тях след 50тина години... и то ако не смяташ инфлацията.
    Това че борсовата капитализация е висока нищо не показва, след като продължава да работи на загуба за Н-та година.
  • 19 Юпи

    9 21 Отговор
    Те и Леман Брадърс имаха няколко трилиона и кво стана?А иначе колко коли са произвели,че нещо ги няма много?

    Коментиран от #23

  • 20 TSLA

    17 5 Отговор

    До коментар #12 от "икономът":

    Грешите, Сър. Конгломератът от компании на Tesla inc. не произвежда балони (въпреки построената за 6 месеца гигафабрика в Китай), а е най-големият производител на най-добрите и бързи коли на ток в света под най-култовата в сектора марка. Построи най-голямата сграда в света - гигафабриката в Невада. Tesla SpaceX произвежда единствените ракети в света, които се връщат от орбита и кацат вертикално (Falcon 9). Произвеждат най-мощните двигатели в историята на света изобщо (тези на Falcon 9). Са първата частна компания в историята, пратила астронавти в космоса на борда на SpaceX Dragon (30.05.2020). Са първата частна компания в света, извела военни сателити на Пентагона, извела и първия български сателит BulgariaSat-1 (23.06.2017), както и мрежа от сателити StarLink, опасваща планетата със сателитен интернет НАВСЯКЪДЕ. Са единствената частна компания в надпреварата за първата пилотирана мисия до Марс с готов проект за кораб. Имат локални проекти за скоростни влакове във вакуумни тунели (Hyperloop), както и коли в тунели (The Boring company). Произвеждат батерийни модули за стационарно съхранение (Tesla Powerwall), както и виртуални електроцентрали (Tesla Virtual Power Plant) като тази в Австралия с мощност 250 мегавата. Произвеждат и управляват мрежа от фотоволтаични панели (купиха гиганта SolarCity на 21.11.2016). На практика са енергиен оператор. Произвеждат ултракондензатори (купиха гиганта Maxwell на 16.05.2019).
    Са пионер в развитието на изкуствен интелек

    Коментиран от #24, #25, #27

  • 21 TSLA

    13 6 Отговор
    (компанията OpenAI с основател Мъск), черпейки информация от уникална невронна мрежа от 1 млн. автомобила. Развиват връзката между мозък и машина с основаната през 2016 от Мъск компания по невротехнологии Neuralink. TESLA е космическа, енергийна, хай-тек и автомобилна корпорация и ако някой иска да си визуализира нейните мащаби: Umbrella Corporation от една поредица филми.

    Коментиран от #22

  • 22 8726

    6 1 Отговор

    До коментар #21 от "TSLA":

    На 70-80% си прав, но най-много ме подразни последното: Umbrella Corporation е от поредица компютърни игри.
  • 23 гост

    20 1 Отговор

    До коментар #19 от "Юпи":

    Явно си "юпи" колкото си и "разбирач" , тоест нула !!! Имали няколко трилиона , хахах !! Ти правиш ли разлика между цена на акциите и оборот ?? Лемън Брадърс НИКОГА дори не са доближавали една десета от трилион пазарна капитализация , да не говорим за "няколко" !!! И преди да фалират управляват някакви си 275 милиарда чужди активи , от които има приходи от 19 ,2 милиарда , за печалбата много пъти по-малко !!! Трилиони му се прищели , хахахха !!!
  • 24 гост

    21 2 Отговор

    До коментар #20 от "TSLA":

    Всъщност става въпрос за независими компании с изключение на Тесла и Солар сити , която беше изкупена от Тесла ! Останалите ги свързва това , че Мъск е главен акционер и изпълнителен директор ! Така че в случая говорим САМО за цена на Тесла моторс и Солар сити , останалите 6 от империята на Мъск са още частни и не са на борсата , но отсега е ясно , че само Спей Х ще мине Тесла по цена като излезе на борсата , останалите отделно !
  • 25 pepy

    33 1 Отговор

    До коментар #20 от "TSLA":

    Tesla Inc. започва изграждането заедно с Pacific Gas and Electric на гиганска система за акумулиране на енергия с мощност 1200 MWh.
    Проектът ще бъде реализиран в Калифорния – 449 акумулаторни модула тип Megapack и ще бъде 10 пъти по-мощна от тази в Hornsdale – Южна Австралия.
  • 26 Behemoth

    3 30 Отговор
    Ши.бана пирамида! хахахххххх...
  • 27 Госあ

    2 32 Отговор

    До коментар #20 от "TSLA":

    Ееее кацат вертикално 😅 за разлика от совалките, които кацаха хоризонтално. Колите са под всякаква критика. Сглобщайн с некачествена сглобка

    Коментиран от #29

  • 28 Този

    2 7 Отговор
    Да благодарим на Даймлер за това че помогнаха на тесла със огромна инвестиция през 2008 за да не фалират

    Коментиран от #30

  • 29 гост

    16 2 Отговор

    До коментар #27 от "Госあ":

    Еми да , заради тая "малка разлика" със совалките Спейс Х вече има договори на стойност 3-4 пъти ПОВЕЧЕ от Роскосмос и това е само началото , а твоите любимци вече забравиха за "трамплина" и се молят да им возят космонавтите и товарите , щото ще им излезе 2-3 пъти по-евтино от собствените им ракети , а и без това са и кът паричките , да не кажа хич , че са надяват "на кредит" , хахахха !!!
  • 30 Хе хе

    5 2 Отговор

    До коментар #28 от "Този":

    Мерцедес да благодари на Тесла за ел. моторите в Б-клас на Мерцедес, електрическия.
  • 31 Илон Мъск

    16 2 Отговор
    Русоидната мъка край няма.

    Обрах им лайката и в космоса и при колите !


    Рогозин , моят батут работи, сега да видим твоя
  • 32 Янко Видрарски

    17 1 Отговор

    До коментар #9 от "Даа":

    В момента Тесла произвежда 7000 коли седмично . Но това не е пълния и капацитет.

    До една година ще пуснат още един завод до Берлин ,който ще произвежда 500 000 коли годишно
  • 33 Делян

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Име":

    Ти да не бъркаш Бояджик с Бояна тарикат.
  • 34 ПЕНКО

    0 21 Отговор
    ТВЪРДИ СОБСТВЕННИКЪТ И ЗА ДЕСЕТИ ПЪТ В ПОСЛЕДНИЯ МЕСЕЦ !?
  • 35 Plameni

    4 25 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Голямо хвалене на тая Тесла,а за цялото си съществуване нямат една календарна година на печалба

    Коментиран от #37

  • 36 pepy

    20 1 Отговор

    До коментар #2 от "Фридман":

    "... другия месец като паднат на 300$ акцията онова с индианските черти ще черпи за сметка на балъците!"

    За балъците е ясно, но докога на "умниците" трябва да им се обяснява, че разликата в цената на акциите не влиза/излиза в/от касата на съответната компания или основните акционерите /освен когато решат да търгуват/...

    Цената определя "пазарната капитализация" на дадено дружество - пресмятане на борсовите индекси, евентуално увеличаване на капитала, сливания и т.н.

    Преди една година - 11.06.2019 год. цената беше $217 за акция...
  • 37 Скоро не чакай дивиденти

    18 2 Отговор

    До коментар #35 от "Plameni":

    Печалба може да очакват стогодишните, в които са в застой от години. Tesla е в постоянен растеж. На всеки две години удвоява продажбите си. Не може хем да има такъв ръст хем да има и печалба. Да ти припомням ли че всяка година Tesla строи по един завод на всеки континент. Миналата година построи завод в Китай, тази година ще построи завод в Германия, а за догодина се говори че ще строи завод във Великобритания. Освен това купува фирми на поразия и разширява вече построените фабрики. Разширява и обновява зарядната си инфраструктура. и въпреки всичко това отчита и печалба през тези тримесечия. Кой друг автомобилен производител може да се похвали с такива постижения?
  • 38 гост

    18 1 Отговор
    Eтo cпиcъчe зa любoпитнитe , първитe 25 в мoмeнтa пo цeнa !
    1 Тecлa - 185 млд , 2 Тoйoтa -174,9 млд , 3 Фoлкcвaгeн - 79,6 млд , 4 Хoндa - 45 млд , 5 Дaймлeр - 43 млд , 6 Фeрaри - 42 млд , 7 БМВ - 40,8 млд , 8 ГМ - 38,5 млд , 9 SАIС -29,8 млд , 10 Фoрд - 24,7 млд , 11 Никoлa - 23,1 млд , 12 Хюндaй - 22,7 млд , 13 BYD - 22,3 млд , 14 Мaрути Cузуки - 21,5 млд , 15 ФCA - 18,3 млд , 16 Cузуки -17,7 млд , 17 Cубaру - 17,3 млд , 18 Ниcaн - 15,2 млд , 19 Джийли - 15,1 млд , 20 ПCA 13,1 млд , 21 Мaхиндрa 7,7 млд , 22 FАW - 7,5 млд , 23 Рeнo - 7 млд , 24 Сhаngаn - 6,5 млд , 25 Dоngfеng - 6 млд
  • 39 Име

    10 2 Отговор
    Има доста хора които не са напълно запознати с цифрите. Цената на борсата не се определя толкова от колко продаваш и какви пари правиш сега а колко бързо се развиваш и как ще изглеждаш в бъдеще. В момента Тесла се развива по бързо от всички автомобилни компании взети заедно. Джендърите от 💶 искат да убият напълно ДВГ до 10г. Тоест ЕЛ колите са бъдещето. В момента Тесла прави по една от най големите фабрики в света за година всяка година а вагените не могат да отворят един цех за производство на части. Никой няма производствените мощи на Тесла в областта на EVтата. Нито пък някой има целия производствен процес по един покрив. Тесла имат технологията имат парите защото всички се молят да дават пари на Тесла имат инженерите защото най-добрите инженери в Америка отиват да работят за Тесла затова и имат такова огромно предимство с поне десетилетие. Просто трябва да гледате Тесла от страна на какви ще бъдат автомобилните компании в бъдещето

    Коментиран от #40

  • 40 гост

    1 11 Отговор

    До коментар #39 от "Име":

    Това сценарий за филм ли е? Изчакай леко, да няма скоро фъсссссс.

    Коментиран от #41, #42

  • 41 Филм на ужасите

    10 1 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    Това е сценарий на филм на ужасите за стогодишните, което всъщност е самата реалност. За справка - първия масов електрически автомобил на Volkswagen id3. Вече година го произвеждат, но не могат да го продават, заради софтуерни проблеми. Очаква се в края на септември да го пуснат, но с орязана версия, само и само да изпълнят квотите. Обещават през 2021 година всички системи да заработят нормално. А иначе преди десетина години се перчеха, че било фасулска работа да направиш електромобил и в момента в който решат, ще направят по-добър и по-евтин автомобил от Тесла и тя ще фалира.
  • 42 Име

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    Ако е за филм е по истински случай