21 Юни, 2020 13:47 10 879 49

Кои електромобили имат най-издържливи батерии?

  • електромобили-
  • батерии-
  • акумулатори-
  • tesla

Tesla не е на първо място

Батерията е не само най-скъпият компонент в един електромобил, но има и съществено значение за неговия пробег. Именно заради това качеството и издръжливостта на акумулаторите са от решаващо значение за електрическите коли. В крайна сметка, какъв е смисълът от голям пробег на един нов електромобил при закупуване, ако батерията му ще загуби съществена част от капацитета си само след година или две?

За да ориентира по-добре клиентите относно акумулаторите на "електричките", английската компания Select Car Leasing показва кои модели имат най-издържливите батерии. За целта са използвани данни от  канадската Geotab, която е специализирана в управлението на автопаркове със системи за глобално позициониране и следене. Компанията е анализирала повече от 6300 електромобили и хибриди, за да установи как варира степента на амортизация на батериите с времето и изминатите километри. Тъй като температурата, честотата на зареждане, характеристиките на охладителната система и други фактори също могат да повлияят на живота на акумулаторите, Geotab се опита да ги вземе предвид, включвайки ги в анализа.

Според проучването, следните електромобили имат най-нисък спад в ефективността на батериите след една година употреба. Процентната стойност до името на модела показва съответната загуба на капацитет. Вижте класацията тук:

1.Chevrolet Bolt 2019 – 0%
2.Audi A3 Sportback e-Tron 2017 – 0,3%
3.Tesla Model 3 2019 – 0,6%
4.Tesla Model X 2019 – 0,7%
5.Nissan Leaf 2019 – 0,8%
6.BMW i3 2019 – 0,9%
7.Chevrolet Volt 2019 – 1,1%
8.Ford Focus Electric 2017 – 1,1%
9.Tesla Model S 2019 – 1,1%
10.Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive 2018 – 1,2%


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 14 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 габровец от варна

    16 10 Отговор
    Тия който не са продадени,и бракуваните!😂😂😂
  • 2 Driving pleasure

    28 44 Отговор
    Разбира се, че няма да е Тесла - това е неземен боклук за балъци!

    Коментиран от #13, #17

  • 3 Лаик

    28 42 Отговор
    Не бих си купил електромобил ако не ме задължат със закон.НИКОГА

    Коментиран от #4, #46

  • 4 дърт шофьор

    22 6 Отговор

    До коментар #3 от "Лаик":

    Що, бре, ако искат да ми подарят - от мен да мине, няма да им скърша хатъра. А пропо, къде е онзи с дачията? Да се изкаже, че батерията и не само няма спад, но и наваксва, подновява се.

    Коментиран от #19

  • 5 Това е само половината от проучването

    23 1 Отговор
    "Компанията е анализирала повече от 6300 електромобили и хибриди, за да установи как варира степента на амортизация на батериите с времето и изминатите километри. ...Според проучването, следните електромобили имат най-нисък спад в ефективността на батериите след една година употреба. "
    От тази част на проучването не може да се направи никакъв извод, освен че chevrolet bolt почти не се кара през годината. Капацитета на батерията пада броя цикли зареждане, а не на календарна година. Много ясно че тези автомобили които се карат най-много километри, най-бързо ще им падне капацитета. Втората част от изследването - спадане на капацитета за 100, 200, 300 хиляди километра ще е много по-информативно.
  • 6 Наблюдател

    21 4 Отговор
    Chevrolet Bolt и Volt са на 1 и 7, място, 0–1,1% нещо няма логика, един и същ производител, една и съща батерия различни показатели.

    Коментиран от #8, #10, #49

  • 7 Шевролет болт

    14 8 Отговор
    А лада гайка къде се намира?

    Коментиран от #9

  • 8 ХХХХ

    10 4 Отговор

    До коментар #6 от "Наблюдател":

    Чети внимателно моделите са "BOLT" и "VOLT".
    И не е правописна грешка различни модели са.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Driving pleasure

    6 9 Отговор

    До коментар #6 от "Наблюдател":

    Това са две съвсем различни коли. Volt е хибрид и е в продажба преди илончо да се сети да прави 4 месна електричка, а пробутваше електрифицирани лотуси...

    Коментиран от #14

  • 11 Behemoth

    14 2 Отговор
    Само да дойде новия внос на пет Бона и ще я напълним с модерни коли тая държава....от панелките ще се спускат кабели във всяка посока...и сто километра да държат батериите голям праз...кой кара повече на ден освен зареждачите на магазини...

    Коментиран от #22

  • 12 Порно

    7 2 Отговор
    Една година е малко време за реална преценка.

    Коментиран от #27

  • 13 Гестапо

    13 8 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Благодаря,че не светна!Бях сигурен,че пред панелният ти блок в София от 1971г.си паркирал автомобил Тесла с рег.н. У 3457ХР и адресната рег.по лична карта ти е в някво диво село.Но е добре да знаем от гоЛям човек като теб че Тесла е боклук.Продаваш ли е?

    Коментиран от #23

  • 14 Само така си мислиш

    11 6 Отговор

    До коментар #10 от "Driving pleasure":

    Tesla е представена на June 30, 2008, а Шевролет волт September 16, 2008. Както виждаш Илон Мъск "се е сетил" преди general motors.
  • 15 Тест

    12 4 Отговор
    Норвежеца Бьорн Нюланд направи тест на неговия Модел 3, колко е загубата на капацитета на батерията за 60 хил. км и то при ползване почти само на бързи зарядни! 6 процента загуба, което той казва ще рече че на 200 хил. км би имало още 80-85 процента. Не е лошо! И това е при старите батерии, не при тези които ще издържат над милион.

    Коментиран от #16

  • 16 Не е точно така

    6 2 Отговор

    До коментар #15 от "Тест":

    За първите цикли заряд/разряд капацитетът пада най-бързо, а за следващите не пада толкова бързо. Ако за първите 60 хиляди километра е паднал 6%, за следващите 120000 км ще падне още толкова или дори по-малко.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 гост

    10 5 Отговор
    Само да вметна за по-неосведомените , че от всички изброени модели единствено Тесла е предвидена за зареждане със мощности по големи от 50 квт !! По-точно от 150 до 250 квт , в зависимост от модела !! А въпросния Шевролет Волт който , не Болт , който е хибрид и даже има две поколения , дори няма възможност за бързо дозареждане , само от обикновен контакт и то и него почти никога не го ползва , щото преди това се включва двг-то и се зарежда от него ! И за всички е ясно , че резултати в рамките на 1(един) процент са в графата , статистическа грешка и са много съмнителни , особено с такава малка база за сравнение !! Така че както е написал коментар 5 , много по-важно е след какъв пробег и брой зареждания са тия "резултати" , а не някакви календарни периоди !! Включително и как точно са зареждани , щото едните може да са стояли по 2 дена в гаража на зарядно 2-3 квт и без да са загрели грам , а други да са дозареждани по 2-3 пъти на ден със 150-200 квт бързи зарядни !!

    Коментиран от #24

  • 19 сектант

    6 2 Отговор

    До коментар #4 от "дърт шофьор":

    тук съм. чета коментарите и ям пуканки.
  • 20 селянин 1

    5 2 Отговор
    Bolt,е доста сполучлив хибрид,използва 19 кВт/ч LG-батерия,която осигурява 80 км.пробег само на ток/за града е идеално/ 1,5 литров бензинов двг-105 к.с.-зарежда сандъчето със тоците..обаче шевролет през 2022 год. спира хибридите и минава изцяло на ел.модели..тяхната цел е да направят и няколко модела предзначени за райдшеринг,с това марката да стане по достъпна за по..така страни.
  • 21 някой

    1 1 Отговор
    ОТГОВОР : БЕНЗИНОВИТЕ. БАТЕРИЯТА ИМ ИЗДЪРЖА МИНИМУМ ДВЕ ГОДИНИ.😉
  • 22 ФауВе

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Behemoth":

    Всяка нощ пияни вандали чупят коли пред блоковете. Как мислиш, дали няма да ти направят золум с висящия кабел?
  • 23 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Гестапо":

    Я! Ама това е моят регистрационен номер?!
  • 24 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Стига ми се обяснявя бе троле. Всеки доказан факт срещу Тесла ви бил фейк. всяка измислица в подкрепа на Тесла била исконна истина. Сектанти

    Коментиран от #25, #26, #28, #31, #36

  • 25 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    И какъв е "доказания" факт срещу Тесла , дори според тая "статистика " , хахах ?? Че модела с батерии от преди 8 години губел 1,1 % годишно и то първата година , а този с батерии от преди 3 години - 0,6 % ??? А случайно да ти мина през междуушната дупка , че с тоя темп следващите батерии от догодина ще загубят нещо от рода на 0,2-0,3 % , тоест без да броим , че процента НАМАЛЯВА във времето , ще имат 5-6 % загуби след 20 ГОДИНИ ??? Или нямаше време от радост за "доказания факт" , хахахха ??
  • 26 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Та как ще обясниш тоя "факт" , троле ?? А именно , че батерията ще изкара колкото 2 (ДВА) автомобила , а главната опорка за "свършването" след 3-4 годинки ще ви гарантира жълти книжки доживотно ??
  • 27 Домакиня

    8 0 Отговор

    До коментар #12 от "Порно":

    Ми аз си карам i3 вече трета година :))
    Добре е
  • 28 Объркáл си се "малко"

    2 3 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    По скоро тук от всяка новина, дори положителни, правят своя интерпретация на фактите, за да създават "правилните" внушения (срещу Тесла), та се налага да ги поправяме. Най-малкото, защото вече сме прочели същата новина в оригинал, където пише съвсем различни неща.
  • 29 Димитър

    3 1 Отговор
    ИзДЪРжливи, браво "факти".
  • 30 Ех, грамотност, грамотност...

    1 5 Отговор
    Намери се кой да прави забележки. Ти "издАржливи" ли искаш да пишат? Ти колко време издАржаш под вода?

    Коментиран от #32

  • 31 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    А и още една приятна новина , особено за петролофилчета , хаха !! От този месец "завода" на Римак е достигнал производство по 1 автомобил седмично или около 50 броя годишно !! Точно колкото производството на любимото ви Бугати , че и на горе долу същата цена , едното е 2,3 милиона , другото 2,1 , ти да видиш , че и ги продава и то с печалба , за разлика от Бугатито със загуба от 6-7 милиона на ВСЕКИ продаден автомобил !! И да се чуди човек Порше като изръсиха тия милиони за 10% от Римак , не можаха ли да научат "колегите" от Бугати как да работят поне на нула , нали за вас печалбата е жизненоважна , хахахха !!! А пък иначе Римак си е доста посредствен автомобил , с показатели на 11 ПЪТИ по-евтината Тесла Роадстер , смятай пък от глупавото Бугати , като му сложиш и загубата !!!
  • 32 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "Ех, грамотност, грамотност...":

    Божеее , поне да беше потърсил правописен речник в гугъла , ама не , право на мегдана да ни гледат сеира !!!! ИзДРЪЖливи , редакторе набеден !!

    Коментиран от #33

  • 33 Ех, грамотност, грамотност...

    2 4 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    А тъй колко време изДРЪЖаш под вода? Какво пише в речника? Ето какво:издържлив (български)
    издържлив ± — словоформи и пренасяне:
    ед. ч. м. р. из·дър·ж·лив
    непълен член из·дър·ж·ли·вия
    пълен член из·дър·ж·ли·ви·ят
    ж. р. из·дър·ж·ли·ва
    членувано из·дър·ж·ли·ва·та
    ср. р. из·дър·ж·ли·во
    членувано из·дър·ж·ли·во·то
    мн. ч. ИЗ·ДЪР·Ж·ЛИ·ВИ
    членувано из·дър·ж·ли·ви·те

    Коментиран от #34, #35

  • 34 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "Ех, грамотност, грамотност...":

    Как се пише: издръжлив или издържлив?
    Правилно е да се пише издръжлив (!!!!!!!!!) , също и издръжлива, издръжливо, издръжливи (!!!!!!) . Според правилото за групата ър/ръ в многосричните думи, когато след ър/ръ има една съгласна, се пише и изговаря ър, а когато има две или повече съгласни – ръ. В думата изд-ръ-жлив, след групата ър/ръ има две съгласни – жл, затова се пише по този начин.
    Това упражнение ще намали напрежението в гърба и ще го направи по-издръжлив на натоварвания.
    Моля, препоръчайте ми сравнително евтин телефон с издръжлива батерия.
    Хебе е изключително студоустойчиво, издръжливо и лесно за отглеждане декоративно растение.
    Източник
    Официален правописен речник на българския език. С., БАН, Просвета, 2012, с. 18, т. 10.2, 10.3; с. 289.
    https://kaksepishe.com/izdrajliv/

    Коментиран от #37

  • 35 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #33 от "Ех, грамотност, грамотност...":

    Не се бутай сам между шамарите , освен ако не обичаш да ги получаваш , хахах !!!
  • 36 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Ей ти тука друга "статистика" , от друга фирма , да се радваш , с цели 2,3 % загуби за Тесла !! И какво заключават експертите от това ??
    Публикувано във факти.бг: "Това означава, че при толкова малки загуби повечето батерии би трябвало да надживеят автомобилите, на които са монтирани." !!!!!! Хахахахахах !!
    https://fakti.bg/technozone/432164-kolko-barzo-umirat-bateriite-na-elektromobilite
  • 37 Искаше уикиречник

    0 5 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Дадох ти какво пише там. Какво недоволстваш, все едно аз съм го измислил? И двете са правилни и са дадени като синоними.

    Коментиран от #39

  • 38 Амперов

    5 1 Отговор
    служебните електромобили имат най-добра батерия
  • 39 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #37 от "Искаше уикиречник":

    Ами не са правилни и двете , ще ти се !! Това което ти дадох е новото и в сила тълкувание на БАН от 2012 г !!! Речници от бай тошово време не важат !!
  • 40 Ввв

    3 3 Отговор
    Хохо щом има джендърски рев,нещата са наред,електричките никой нормален не ги иска и ще е така още доста дълго време :) Кеф

    Коментиран от #41, #42

  • 41 Пак не си разбрал

    3 2 Отговор

    До коментар #40 от "Ввв":

    Какъв рев бе пич? Ревът е от радост. При един процент спад на година, дори сегашното старо поколение батерии ще изкара 20 години преди капацитетът им да падне на 80%. А новото поколение са около пет пъти по-добри. На практика ще са вечни, ако ги ползваш само за шофиране, затова ще могат да се ползват и за съхранение на енергия от мрежата и връщането ѝ обратно.
  • 42 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #40 от "Ввв":

    Ти чакай да гледаш какъв джендърски рев , ама на петролофилчетата предстои , като вденат , че батериите не стига че стават вечни , стават и без пари !!! За последните десет години цената падна от над 250 долара за квт на 50 долара , 5 пъти !!! Тоест с тоя темп след още 10 години ще са айде не 10 , ама 15-20 долара на квт , за 100 квт батерия 2000 долара , хахах !!! Че тя ще ги върне само от ток за 2-3 годинки !!!

    Коментиран от #43, #44

  • 43 Не позна

    2 0 Отговор

    До коментар #42 от "гост":

    Цената на момента не е 50 долара а 100, но и преди десет години цената не беше 250 долара, а беше 1000, следователно за 10 години цената на батериите е паднала 10 пъти, а не само пет пъти както ти твърдиш. Цената на киловатчас не може да пада до безкрайност както ти се иска, но за сметка на това, цената на цикъл пада драстично. Преди 10 години батериите имаха 500 цикъла живот и 1000 долара за киловатчас. Това означава, че всяко зареждане е струвало 2 долара амортизация на батерията. Сега батериите струват 10 пъти по-малко, но и имат 10 пъти повече цикли живот, което прави цикъла 100 пъти по-евтин и вече едно зареждане струва 2 цента амортизация. С времето тези 5000 цикъла вероятно ще станат 10-15 хиляди, а времето за зареждане пет минути. Тогава и зареждането на бързи зарядни станции няма да струва толкова скъпо както сега.

    Коментиран от #45

  • 44 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #42 от "гост":

    По твоята логика с този темп след 10 години ще подаряват батериите ако си купиш сладолед. А след 15 години ще ти дават по 50 $ на квтч за да им ги вземеш. Мозъъъък мозък. Така едни горе ни убуждават че сме минали пика на заразата докато болните нарастват. Не бой се и те се изложиха като тебе. Не си само ти.
  • 45 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Не позна":

    Става дума за нови LFP/LFMP батерийни клетки на китайската компания CATL, които не съдържат кобалт. Ето какви са цените според източници на Reuters:
    Цена за кВтч (клетка): около €55
    Цена за кВтч (батериен пакет): около €74
    Е айде от мен да мине , не са 50 , най са ми били 55 , хаха !!!
  • 46 незнайко

    1 2 Отговор

    До коментар #3 от "Лаик":

    Да обаче имате смартфон и на петата година го сменяте защото му е издъхнала батерията . Защо тогава си купувате телефон с батерия ? Защото няма ДРУГИ !!! Това НИКОГА го разправяйте на децата си ако имате !!! ТАКА ЩЕ СТАНЕ И С АВТОМОБИЛИТЕ !!!
  • 47 тунберг

    2 0 Отговор
    тойота имат 10 год. гаранция на батериите и безплатна поддръжка , що ги няма ??

    Коментиран от #48

  • 48 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #47 от "тунберг":

    Защото ако добавят и Тойота в класацията тогава Тесла ще е извън десетката.
  • 49 Дечко

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Наблюдател":

    Болт е само на ток,докато Волта има гориво което зарежда батията.Волта дори и да мине на гориво,караш на ток,все едно си със зариадно на телефона и си цъкаш :)