Батерията е не само най-скъпият компонент в един електромобил, но има и съществено значение за неговия пробег. Именно заради това качеството и издръжливостта на акумулаторите са от решаващо значение за електрическите коли. В крайна сметка, какъв е смисълът от голям пробег на един нов електромобил при закупуване, ако батерията му ще загуби съществена част от капацитета си само след година или две?
За да ориентира по-добре клиентите относно акумулаторите на "електричките", английската компания Select Car Leasing показва кои модели имат най-издържливите батерии. За целта са използвани данни от канадската Geotab, която е специализирана в управлението на автопаркове със системи за глобално позициониране и следене. Компанията е анализирала повече от 6300 електромобили и хибриди, за да установи как варира степента на амортизация на батериите с времето и изминатите километри. Тъй като температурата, честотата на зареждане, характеристиките на охладителната система и други фактори също могат да повлияят на живота на акумулаторите, Geotab се опита да ги вземе предвид, включвайки ги в анализа.
Според проучването, следните електромобили имат най-нисък спад в ефективността на батериите след една година употреба. Процентната стойност до името на модела показва съответната загуба на капацитет. Вижте класацията тук:
1.Chevrolet Bolt 2019 – 0%
2.Audi A3 Sportback e-Tron 2017 – 0,3%
3.Tesla Model 3 2019 – 0,6%
4.Tesla Model X 2019 – 0,7%
5.Nissan Leaf 2019 – 0,8%
6.BMW i3 2019 – 0,9%
7.Chevrolet Volt 2019 – 1,1%
8.Ford Focus Electric 2017 – 1,1%
9.Tesla Model S 2019 – 1,1%
10.Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive 2018 – 1,2%
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 габровец от варна
13:52 21.06.2020
2 Driving pleasure
Коментиран от #13, #17
13:52 21.06.2020
3 Лаик
Коментиран от #4, #46
13:52 21.06.2020
4 дърт шофьор
До коментар #3 от "Лаик":
Що, бре, ако искат да ми подарят - от мен да мине, няма да им скърша хатъра. А пропо, къде е онзи с дачията? Да се изкаже, че батерията и не само няма спад, но и наваксва, подновява се.Коментиран от #19
14:02 21.06.2020
5 Това е само половината от проучването
От тази част на проучването не може да се направи никакъв извод, освен че chevrolet bolt почти не се кара през годината. Капацитета на батерията пада броя цикли зареждане, а не на календарна година. Много ясно че тези автомобили които се карат най-много километри, най-бързо ще им падне капацитета. Втората част от изследването - спадане на капацитета за 100, 200, 300 хиляди километра ще е много по-информативно.
14:14 21.06.2020
6 Наблюдател
Коментиран от #8, #10, #49
14:18 21.06.2020
7 Шевролет болт
Коментиран от #9
14:32 21.06.2020
8 ХХХХ
До коментар #6 от "Наблюдател":
Чети внимателно моделите са "BOLT" и "VOLT".И не е правописна грешка различни модели са.
14:34 21.06.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Driving pleasure
До коментар #6 от "Наблюдател":
Това са две съвсем различни коли. Volt е хибрид и е в продажба преди илончо да се сети да прави 4 месна електричка, а пробутваше електрифицирани лотуси...Коментиран от #14
14:45 21.06.2020
11 Behemoth
Коментиран от #22
14:53 21.06.2020
12 Порно
Коментиран от #27
14:59 21.06.2020
13 Гестапо
До коментар #2 от "Driving pleasure":
Благодаря,че не светна!Бях сигурен,че пред панелният ти блок в София от 1971г.си паркирал автомобил Тесла с рег.н. У 3457ХР и адресната рег.по лична карта ти е в някво диво село.Но е добре да знаем от гоЛям човек като теб че Тесла е боклук.Продаваш ли е?Коментиран от #23
15:31 21.06.2020
14 Само така си мислиш
До коментар #10 от "Driving pleasure":
Tesla е представена на June 30, 2008, а Шевролет волт September 16, 2008. Както виждаш Илон Мъск "се е сетил" преди general motors.16:06 21.06.2020
15 Тест
Коментиран от #16
16:20 21.06.2020
16 Не е точно така
До коментар #15 от "Тест":
За първите цикли заряд/разряд капацитетът пада най-бързо, а за следващите не пада толкова бързо. Ако за първите 60 хиляди километра е паднал 6%, за следващите 120000 км ще падне още толкова или дори по-малко.17:23 21.06.2020
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 гост
Коментиран от #24
17:51 21.06.2020
19 сектант
До коментар #4 от "дърт шофьор":
тук съм. чета коментарите и ям пуканки.19:03 21.06.2020
20 селянин 1
19:06 21.06.2020
21 някой
19:17 21.06.2020
22 ФауВе
До коментар #11 от "Behemoth":
Всяка нощ пияни вандали чупят коли пред блоковете. Как мислиш, дали няма да ти направят золум с висящия кабел?19:50 21.06.2020
23 гост
До коментар #13 от "Гестапо":
Я! Ама това е моят регистрационен номер?!19:51 21.06.2020
24 Гост
До коментар #18 от "гост":
Стига ми се обяснявя бе троле. Всеки доказан факт срещу Тесла ви бил фейк. всяка измислица в подкрепа на Тесла била исконна истина. СектантиКоментиран от #25, #26, #28, #31, #36
20:01 21.06.2020
25 гост
До коментар #24 от "Гост":
И какъв е "доказания" факт срещу Тесла , дори според тая "статистика " , хахах ?? Че модела с батерии от преди 8 години губел 1,1 % годишно и то първата година , а този с батерии от преди 3 години - 0,6 % ??? А случайно да ти мина през междуушната дупка , че с тоя темп следващите батерии от догодина ще загубят нещо от рода на 0,2-0,3 % , тоест без да броим , че процента НАМАЛЯВА във времето , ще имат 5-6 % загуби след 20 ГОДИНИ ??? Или нямаше време от радост за "доказания факт" , хахахха ??20:26 21.06.2020
26 гост
До коментар #24 от "Гост":
Та как ще обясниш тоя "факт" , троле ?? А именно , че батерията ще изкара колкото 2 (ДВА) автомобила , а главната опорка за "свършването" след 3-4 годинки ще ви гарантира жълти книжки доживотно ??20:30 21.06.2020
27 Домакиня
До коментар #12 от "Порно":
Ми аз си карам i3 вече трета година :))Добре е
20:51 21.06.2020
28 Объркáл си се "малко"
До коментар #24 от "Гост":
По скоро тук от всяка новина, дори положителни, правят своя интерпретация на фактите, за да създават "правилните" внушения (срещу Тесла), та се налага да ги поправяме. Най-малкото, защото вече сме прочели същата новина в оригинал, където пише съвсем различни неща.21:44 21.06.2020
29 Димитър
22:03 21.06.2020
30 Ех, грамотност, грамотност...
Коментиран от #32
22:08 21.06.2020
31 гост
До коментар #24 от "Гост":
А и още една приятна новина , особено за петролофилчета , хаха !! От този месец "завода" на Римак е достигнал производство по 1 автомобил седмично или около 50 броя годишно !! Точно колкото производството на любимото ви Бугати , че и на горе долу същата цена , едното е 2,3 милиона , другото 2,1 , ти да видиш , че и ги продава и то с печалба , за разлика от Бугатито със загуба от 6-7 милиона на ВСЕКИ продаден автомобил !! И да се чуди човек Порше като изръсиха тия милиони за 10% от Римак , не можаха ли да научат "колегите" от Бугати как да работят поне на нула , нали за вас печалбата е жизненоважна , хахахха !!! А пък иначе Римак си е доста посредствен автомобил , с показатели на 11 ПЪТИ по-евтината Тесла Роадстер , смятай пък от глупавото Бугати , като му сложиш и загубата !!!22:11 21.06.2020
32 гост
До коментар #30 от "Ех, грамотност, грамотност...":
Божеее , поне да беше потърсил правописен речник в гугъла , ама не , право на мегдана да ни гледат сеира !!!! ИзДРЪЖливи , редакторе набеден !!Коментиран от #33
22:15 21.06.2020
33 Ех, грамотност, грамотност...
До коментар #32 от "гост":
А тъй колко време изДРЪЖаш под вода? Какво пише в речника? Ето какво:издържлив (български)издържлив ± — словоформи и пренасяне:
ед. ч. м. р. из·дър·ж·лив
непълен член из·дър·ж·ли·вия
пълен член из·дър·ж·ли·ви·ят
ж. р. из·дър·ж·ли·ва
членувано из·дър·ж·ли·ва·та
ср. р. из·дър·ж·ли·во
членувано из·дър·ж·ли·во·то
мн. ч. ИЗ·ДЪР·Ж·ЛИ·ВИ
членувано из·дър·ж·ли·ви·те
Коментиран от #34, #35
22:34 21.06.2020
34 гост
До коментар #33 от "Ех, грамотност, грамотност...":
Как се пише: издръжлив или издържлив?Правилно е да се пише издръжлив (!!!!!!!!!) , също и издръжлива, издръжливо, издръжливи (!!!!!!) . Според правилото за групата ър/ръ в многосричните думи, когато след ър/ръ има една съгласна, се пише и изговаря ър, а когато има две или повече съгласни – ръ. В думата изд-ръ-жлив, след групата ър/ръ има две съгласни – жл, затова се пише по този начин.
Това упражнение ще намали напрежението в гърба и ще го направи по-издръжлив на натоварвания.
Моля, препоръчайте ми сравнително евтин телефон с издръжлива батерия.
Хебе е изключително студоустойчиво, издръжливо и лесно за отглеждане декоративно растение.
Източник
Официален правописен речник на българския език. С., БАН, Просвета, 2012, с. 18, т. 10.2, 10.3; с. 289.
https://kaksepishe.com/izdrajliv/
Коментиран от #37
23:24 21.06.2020
35 гост
До коментар #33 от "Ех, грамотност, грамотност...":
Не се бутай сам между шамарите , освен ако не обичаш да ги получаваш , хахах !!!23:28 21.06.2020
36 гост
До коментар #24 от "Гост":
Ей ти тука друга "статистика" , от друга фирма , да се радваш , с цели 2,3 % загуби за Тесла !! И какво заключават експертите от това ??Публикувано във факти.бг: "Това означава, че при толкова малки загуби повечето батерии би трябвало да надживеят автомобилите, на които са монтирани." !!!!!! Хахахахахах !!
https://fakti.bg/technozone/432164-kolko-barzo-umirat-bateriite-na-elektromobilite
00:37 22.06.2020
37 Искаше уикиречник
До коментар #34 от "гост":
Дадох ти какво пише там. Какво недоволстваш, все едно аз съм го измислил? И двете са правилни и са дадени като синоними.Коментиран от #39
04:49 22.06.2020
38 Амперов
09:01 22.06.2020
39 гост
До коментар #37 от "Искаше уикиречник":
Ами не са правилни и двете , ще ти се !! Това което ти дадох е новото и в сила тълкувание на БАН от 2012 г !!! Речници от бай тошово време не важат !!11:12 22.06.2020
40 Ввв
Коментиран от #41, #42
13:13 22.06.2020
41 Пак не си разбрал
До коментар #40 от "Ввв":
Какъв рев бе пич? Ревът е от радост. При един процент спад на година, дори сегашното старо поколение батерии ще изкара 20 години преди капацитетът им да падне на 80%. А новото поколение са около пет пъти по-добри. На практика ще са вечни, ако ги ползваш само за шофиране, затова ще могат да се ползват и за съхранение на енергия от мрежата и връщането ѝ обратно.13:41 22.06.2020
42 гост
До коментар #40 от "Ввв":
Ти чакай да гледаш какъв джендърски рев , ама на петролофилчетата предстои , като вденат , че батериите не стига че стават вечни , стават и без пари !!! За последните десет години цената падна от над 250 долара за квт на 50 долара , 5 пъти !!! Тоест с тоя темп след още 10 години ще са айде не 10 , ама 15-20 долара на квт , за 100 квт батерия 2000 долара , хахах !!! Че тя ще ги върне само от ток за 2-3 годинки !!!Коментиран от #43, #44
14:01 22.06.2020
43 Не позна
До коментар #42 от "гост":
Цената на момента не е 50 долара а 100, но и преди десет години цената не беше 250 долара, а беше 1000, следователно за 10 години цената на батериите е паднала 10 пъти, а не само пет пъти както ти твърдиш. Цената на киловатчас не може да пада до безкрайност както ти се иска, но за сметка на това, цената на цикъл пада драстично. Преди 10 години батериите имаха 500 цикъла живот и 1000 долара за киловатчас. Това означава, че всяко зареждане е струвало 2 долара амортизация на батерията. Сега батериите струват 10 пъти по-малко, но и имат 10 пъти повече цикли живот, което прави цикъла 100 пъти по-евтин и вече едно зареждане струва 2 цента амортизация. С времето тези 5000 цикъла вероятно ще станат 10-15 хиляди, а времето за зареждане пет минути. Тогава и зареждането на бързи зарядни станции няма да струва толкова скъпо както сега.Коментиран от #45
18:37 22.06.2020
44 Гост
До коментар #42 от "гост":
По твоята логика с този темп след 10 години ще подаряват батериите ако си купиш сладолед. А след 15 години ще ти дават по 50 $ на квтч за да им ги вземеш. Мозъъъък мозък. Така едни горе ни убуждават че сме минали пика на заразата докато болните нарастват. Не бой се и те се изложиха като тебе. Не си само ти.19:07 22.06.2020
45 гост
До коментар #43 от "Не позна":
Става дума за нови LFP/LFMP батерийни клетки на китайската компания CATL, които не съдържат кобалт. Ето какви са цените според източници на Reuters:Цена за кВтч (клетка): около €55
Цена за кВтч (батериен пакет): около €74
Е айде от мен да мине , не са 50 , най са ми били 55 , хаха !!!
22:19 22.06.2020
46 незнайко
До коментар #3 от "Лаик":
Да обаче имате смартфон и на петата година го сменяте защото му е издъхнала батерията . Защо тогава си купувате телефон с батерия ? Защото няма ДРУГИ !!! Това НИКОГА го разправяйте на децата си ако имате !!! ТАКА ЩЕ СТАНЕ И С АВТОМОБИЛИТЕ !!!23:34 22.06.2020
47 тунберг
Коментиран от #48
01:12 23.06.2020
48 Гост
До коментар #47 от "тунберг":
Защото ако добавят и Тойота в класацията тогава Тесла ще е извън десетката.12:40 23.06.2020
49 Дечко
До коментар #6 от "Наблюдател":
Болт е само на ток,докато Волта има гориво което зарежда батията.Волта дори и да мине на гориво,караш на ток,все едно си със зариадно на телефона и си цъкаш :)15:57 02.04.2021