Още преди да се докоснем лично до новото поколение на компактния SUV BMW X3 знаехме, че този автомобил с повишена проходимост е постигнал сериозна еволюция в сравнение с първата генерация, както по отношение на техническите параметри, така и на дизайна. В това се убедихме след като направихме обстоен тест на най-наточената модификация, индексирана като X3 xDrive35i Aut.
Компактния SUV който тествахме е оборудван с новия за марката трилитров бензинов агрегат с мощност 306 к.с. и свръхиновационната осемстепенна автоматична трансмисия. Впечатленията ни са предимно положителни, но като всеки друг автомобил и новото Х3 си има своите недостатъци.
Екстериор
Особено в задната си част Х3 вече прилича много повече на по-големия Х5. Що се отнася до габаритите ще направим сравнение с по-малкия модел Х1. Първото издание на Х3 превъзхождаше Х-единицата с 115 мм, а при второто тази разлика достига 198 мм. Клиренсът, сравнен с този от предшественика също нараства от 200 на 212 мм. Иначе освен че е пораснал, новия баварски SUV е и по-стилен. Предходното поколение не се харесваше от мнозина заради странния дизайна на Крис Бенгъл. Сега обаче, нещата са доста по-различни. Радиаторната решетка с традиционните “бъбреци” е наклонена напред, фаровете са по-големи и обрамчени в горната си част с матов хром, а формата им е доста по-рафинирана. Интерес представляват и многото оребрения на предния капак, които се явяват логично продължение на радиаторната решетка. Като цяло плоската предна и клиновидната задна част придават подчертан динамичен характер на автомобила.
Интериор
В салона внимание привлича най-вече средната конзола на арматурното табло, която е обърната към водача под още по-голям ъгъл. Базовата версия разполага с 6.5-инчов дисплей, а в предната част на салона са интегрирани още по-вече ниши за дребни предмети. Седалките не са големи, характеризират се с ясно изразена странична подръжка и с ергономичност. Разстоянието за краката на пасажерите отзад е по-голямо и вече не е предпоставка за дискомфорт. Уредите са информативни, а един от малкото минуси е свързан с централното огледало, което не предлага оптимална видимост назад. Що се отнася до функционалност ще кажем, че предишният Х3 бе близък до Mercedes-Benz GLK с вместимост на багажника 450 и 480 литра съответно. Лидер в сегмента досега беше Audi Q5 с неговия 540-литров багажен отсек. Новият баварски всъдеход обаче го задминава с обем от 550 кубически дециметра. Функционалността се допълва и от асиметрично делимата задна седалка, която се дели в съотношение 60:40, а в опционното оборудване е включено и разделение 40:20:40. Картината се завършва от изключително прецизната сглобка и отличното качество на материалите.
Двигател и ходови характеристики
Моделът се предалга у нас с два двигателя - бензинов и дизелов. Нафтовото изпъл-нение е с мощност 184 к.с., по-икономично е и по-евтино. Както вече стана ясно ние изпитахме качествата на бензиновата версия, която предлага доста добра динамика. Автомобилът се държи еднакво добре, както на асфалт и висока скорост, така и в умерени пресечени местности. Системата 4х4 е една от най-добрите в сегмента, а допълнителните системи за активна безопасност позволяват безпроблемно придвижване във всякакви климатични и теренни условия. Ще уточним, че това не е автомобил, предназначен за тежък off road, но отговаря на ежедневните нужди на голям процент от хората с активен начин на живот.
Трилитровият двигател е снабден турбокомпресор, който е конструиран по системата twin scroll (двоен охлюв) и обезпечава изключително бързо мотора с необходимата мощност. Това, комбинирано със системите Valvetronic (електронно контролирани фази на газоразпределението) и HPI (непосредствено впръскване на горивото под високо налягане), превръща този високотехнологичен агрегат в иситнски атлет. Въпреки всички нововъведения, свързани с намаляване на разхода на гориво обаче, той си остава с подчертан апетит към бензина, но няма и как да е иначе. Ускорението е уникално, а кренът в завоите - минимален. С други думи това е мотор за любителите на по-динамичната езда. За останалите е предназначен четирицилиндровият двулитров дизел, който също предлага доста добра мощност, но определено не може да се мери с трилитровият шестак.
Цена
Вариантите на този етап са два - бензин и дизел. Първият е с базова цена 100 700 лева с ДДС, а нафтовото предложение струва 76 500 лева, отново с включено ДДС. Цената, особено на бензиновата версия не никак ниска, което е и още един от малкото минуси на модела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Някой
15:59 08.09.2011
2 bioaleksandar
15:59 08.09.2011
3 Raptor
15:59 08.09.2011
4 dankata
15:59 08.09.2011
5 адд
15:59 08.09.2011
6 dankata
Коментиран от #8
15:59 08.09.2011
7 dankata
8.8 л/100 км
Разход на гориво (градско):
11.2 л/100 км
Разход на гориво (извънградско):
7.4 л/100 км
Общото ниво на CO2:
204 гр / км
15:59 08.09.2011
8 bmp_power
До коментар #6 от "dankata":
abe ti moje6 li da 4ete6 be q pogledno otnovo :D sme6en si15:59 08.09.2011
9 do bmw_power
Коментиран от #11
15:59 08.09.2011
10 jikata
15:59 08.09.2011
11 dada
До коментар #9 от "do bmw_power":
Да и всъщност гори повече ... Ще докараш 8.8 комбинирано, ама ако го буташ .. (Чичо ми си купи същото, само че черно .. от там знам ...)15:59 08.09.2011
12 dankata-До коментар [#11] от dada
15:59 08.09.2011
13 dankata
Коментиран от #14
15:59 08.09.2011
14 dada
До коментар #13 от "dankata":
120 000 някаде излиза с повечко екстри, аз лично предпочитам за тези пари да си зема Infinity, така или иначе и 2те нестават за Off Road, но всеки според нуждите и предпочитанията си :)15:59 08.09.2011
15 RS
15:59 08.09.2011
16 DDT
15:59 08.09.2011
17 mm
Лека и безаварийна.
15:59 08.09.2011
18 G777
Коментиран от #19, #20
15:59 08.09.2011
19 dankata
До коментар #18 от "G777":
Да ама ще си го вземеш на 5 години,ще гори градско 20 и ще е на най-малко 50 000 км!Само,че Г320 е офф роуд джип,а бмв х3 2010 е компактно джипче!Няма кой да си вземе х3 2010 и да ходи по супер големи локви и калища и по горите!Зависи на кой какво му трябва,затова има колкото си искаш марки и модели!Аз предпочитам за 100 000 лв да си взема на 1 година бмв х5 4.0д 306 кс!15:59 08.09.2011
20 dankata
До коментар #18 от "G777":
Пич виж бмв х5 2010 - http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21279637935492639&f1=details,виж г350 - http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21273499829622939&f1=details!!!Г350 е с 30 000 лв по-скъп от бмв х5 4.0д,гори с 10 литра отгоре и е супер по-грозен от х5-цата!Наистина Г-класата е по-добра в офф роуда ама бмв х5 е по-добра във много други работи като например ускорение,разход на гориво,екстри и т.н.На мен лично х5-цата ми харесва 100 пъти повече от Г-класата!Лично мнение!Коментиран от #21
15:59 08.09.2011
21 DDT
До коментар #20 от "dankata":
Абе грозен не е, има си свой чар и такава си му е концепцията за дизайн от над 30 години. Да имаше кой да ти (ми) го даде - нека е грозен. Пък за горивото все някак ще спастрим :) Тоя джип става и за пред хората и за в гората с малко оборудване. Х5 си е съвсем друг клас.Лично мнение :)
15:59 08.09.2011
22 bie im vie
Коментиран от #24
15:59 08.09.2011
23 G777
15:59 08.09.2011
24 dankata
До коментар #22 от "bie im vie":
Пич първо се научи да пишеш пък после коментирай!15:59 08.09.2011
25 total power
Коментиран от #28
15:59 08.09.2011
26 Anonymous.
15:59 08.09.2011
27 bmw 1
15:59 08.09.2011
28 G777
До коментар #25 от "total power":
SAMO CHOVEK KOITO SI NQMA PREDSTAVA BI MOGUL DA GO KAJE,POSLEDNITE MOJEBI 6 7 GODINI CHETA I SE INTERESUVAM OT TOZI MODEL.TOVA E POSLEDNIA ISTINSKI DJIP A NE PARKETNIK,POSLEDNIAT OCELQL ISTINSKI MERCEDES,EDINSTVENIA AVTOMOBIL KOITO SACHETAVA KACHESTVATA NA VSUDEXOD N1,KACHESTVOTO NA MERCEDES OT ZLATNITE VREMENA NA MARKATA,EKSTRITE NA S-CLASS,POSLEDNITE TEXNOLOGII,STIL I NESHTO POVECHE...KOLA S XARAKTER.MUTRITE KAKTO TI GI NARECHE SE KACHIXA NA X5 X6 CAYENNE I DR,S G-CLASS-ITE OSTANAXA SAMO XORA KOITO CENQT KACHESTVATA NA AVTOMOBILA.X3 E PODXODQSHT AVTOMOBIL ZA NQKOQ FASHION KAKA DA XODI NA KAFE S NEGO,TOZI I MN DR MODELI NA BMW SHTE MINE I SHTE OSTAREE,DO KOLKOTO G-CLASS OSTAVA,ZAMISLI SE!PURVOTO G E PUSNATO PREZ 1979.....Коментиран от #30
15:59 08.09.2011
29 G777
15:59 08.09.2011
30 dankata
До коментар #28 от "G777":
Може да е каквато ще г класата ама си остава каруца!!!Ти само като го погледнеш какво квадратно и грозно купе има и просто...Х5 мога да ти кажа че е 100 пъти по-хубав!Наистина г класата е по-добра на офф роуд ама х5 е 100 пъти по-добър във всичко останало!!!Коментиран от #33
15:59 08.09.2011
31 M_SUX
Коментиран от #34
15:59 08.09.2011
32 g
15:59 08.09.2011
33 RLEJM
До коментар #30 от "dankata":
KARUCA E,TI SIG SI NQKOE MANEKENCHE,SHTOM TOLKOVA DURJISH NA VUNSHNIA VID,A VUOBSHTE MAI SI NQMASH NA IDEA ZA KACHESTVOTO,G-CLASS SE PROIZVEJDA IZCQLO RUCHNO,NA SEDMICA IZLIZAT 21 BROIKI OT ZAVODA,A X5 PREDI GODINA ODBELQZA SVOQ 1 000 000 PROIZVEDEN MODEL.KOGATO KAJESH X5 SE SESHTASH ZA KOMERSIALNOST.SLED 5 GODINI KOGATO PUSNAT NOVIAT MODEL NA X5,SHTE TI TEKAT LIGITE,A ZA SEGASHNIAT MODEL KOITO TI TAKA XVALISH SHTE KAZVASH CHE E VECHE DURT I GROZEN.SHTE STRUVA 20 000 EVRO I 30% OT CHASTITE PO NEGO VECHE SHTE SA SMENENI,ZASHTOTO E MN ''NADEJEN''.NZ V KAKVO E PO-DOBRO X5,DAI MI PRICHINI DA GO PREDPOCHETA PRED KUBCHETO-KARUCATA.AKO USPEESH DA ME OBEDISH,AKO TRQBVA SHTE TEGLQ ZAEM I SHTE SI VZEMA X5.Коментиран от #37
15:59 08.09.2011
34 AJEOT
До коментар #31 от "M_SUX":
DA TI KAJA AZ KATO VIDQ NQKOQ NIVA I SE RADVAM,PROSTO STANA TAKA CHE NIVITE SA RQDKOST VECHE,VS E STANALO TOLKOVA BANALNO I EDNOTIPNO...15:59 08.09.2011
35 M_SUX
Коментиран от #36
15:59 08.09.2011
36 G777
До коментар #35 от "M_SUX":
TVOQTA PRICHINA E PONEJE ISKASH NESHTO RAZLICHNO,MOJEBI AKO BESHE PULNO S VOLVO XC60 SHTESHE DA ISKASH X3.DO KOLKOTO DO 5-TE I 7-TE,NEKA GI IMA,V KLASA NA LIMOZINITE BMW I MERCEDES SA NAI-DOBRI.DORI I DA SA BANALNI TOVA E NAI-DOBROTO DO MOMENTA.15:59 08.09.2011
37 dankata
До коментар #33 от "RLEJM":
Абе има ли смисъл да споря???Ми да х5 е 100 пъти по-добър от г класата!!!И в цената и в всичко!!!Може ли една г класа на 2,3 години да струва 50 000 или 60 000 евро???Колкото едно бмв х5 на няколко месеца???Г класата става само за офф роуд!!224 кс дизел градско гори 18,19 на 100!!!Толкова гори бмв х5м 555кс!!Като искаш джип за офф роуд купи си няква дърта нива за 2000,3000 лв и си ходи по къра!!!Помисли защо наскоро са произвели 1 000 000 х5!Щото са просто уникални и в цената и в характеристиките и в разхода и в всичкоооооо!!!15:59 08.09.2011
38 G777
Коментиран от #39
15:59 08.09.2011
39 dankata
До коментар #38 от "G777":
Аве гледайте си работата!!!Колко пъти да кажа,че предпочитам х5 от каруцата г класа???Това си е лично мнение!!!Като искаш дай 100 000 лв за 4 годишна г класа на 60 000 или 70 000 км 224 кс да ти гори 20 и ще си супер!!!И след 1 година ще си само по сервизите!Къде е на няколко месеца къде е на 3,4 години?Аз немога да задължа никой да си купи х5 ко щеш си купи и каиен за 200 000 лв!Макар,че новия каиен изобщо не е джип!Смисъл е супер нисък и малък!15:59 08.09.2011
40 G777
Коментиран от #41
15:59 08.09.2011
41 dankata
До коментар #40 от "G777":
Кой ти се дърви бе?Х5 е по-добър в разход на гориво,в цена,в характеристики и в др.!Не е малко това което изброих !Купи си г класа като не харесваш х5!Ае много ти здраве!Омръзна ми!15:59 08.09.2011
42 х
Коментиран от #43
15:59 08.09.2011
43 G777
До коментар #42 от "х":
AZ NE GO SRAVNQVAM S X5,TE NQMAT NISHTO OBSHTO,EDNOTO E DJIP A X5....A H1 V NISHTO NE PREVUZXOJDA G,GOLQM TROMAV I TEJUK S MN NEEFEKTIVEN DVIGATEL,VS TOVA E VRAG NA OFF-ROAD-A.VUPREKI CHE H1 MI XARESVA MN POVECHE OT H2 I H315:59 08.09.2011
44 ВАСИЛ
15:59 08.09.2011
45 Audi Sport Quattro
Коментиран от #46
15:59 08.09.2011
46 G777
До коментар #45 от "Audi Sport Quattro":
KOLKOTO POVECHE VQRVASH NA QUATTRO TOLKOVA PO-GOLQM KRAN SHTE TE VADI15:59 08.09.2011
47 бурсука
15:59 08.09.2011
48 M_SUX
15:59 08.09.2011
49 G777
15:59 08.09.2011
50 miata
Да оставим факта, че в статията става дума за Х3, а тука се говори само за друго.
Ми нека и аз да си кажа мнението. За какъв Ви е да сравнявате, пардон, да си отваряте въобще устата за Х5 срещу Г. Вие наред ли сте? Първо едното е може би НАЙ-ДОКАЗАНИЯТ джип, повтарям ДЖИП, а това недоразумение Х5, е най-лъскавото комби на пазара. Отделно точно за качеството и т.н. "премиум сегмент" да ми говорите и да изтъквате Х5 ( тука включвам и НОВОТО Х3, а не старото) като едва ли не еталон, граничи с напреднала фаза на шизофрения. Извинявайте ама, дори и най-болните фенове на Бмв отдавна признават, че по-счупена кола в този клас просто НЯМА. Гъзарията топли обаче. Това да ти скърцат пластмасите при 20хил.км е повече от нормално и то ВИНАГИ, и то дори и по-рано. Това да те остави на пътя заради един от хилядите електронни проблеми е по-скоро правило залегнало още в рекламните брошури. То и затова вече си се предлагат с удължена гаранция срещу доплащане ( около 13000лв обаче), гаранция която при например едни японци е БЕЗПЛАТНА ДАДЕНОСТ. Да не говорим за безбожната цена, да не говорим, че за МИНИМУМ 100хил.лв получавате такава смешна БАЗЬОРКА, дето е бяла с черни брони, БЕЗ кожа и на дървени 18-ки. Дето 95% от конкуренцията в КЛАСА, повтарям в КЛАСА, някъде там ( около 100) са им ТОП изпълненията. И всичко това при положение, че Х5 и новото Х3 се произвеждат в "бюджетна" Америка, известна с "изключителното" си качество на изработка. Е, мерси.
Сравнявайте ми Х5 с МЛ ( не, че искам да го хваля, напротив и той си е чисто разочаривание, но далеч, далеч по-добът СУВ от БМВ във всяко едно отношение). И сега преди да ме нападнете с камъни, ще е честно да призная единственото хубаво нещо на Х5. Най-динамичният като цяло ( при директно сравнение в класа си и с определен двигател, а и не само), и като поведение и като цяло. Съшо и най-имиджовият. Поне докато се движи.....на самоход имам предвид :-).
И в заключение - уважаеми Мюнхенски фенове, не се излагайте и не коментирайте неща за които всеки малко по запознат би Ви затворил устата за 2 секунди. НИКОГА, повтарям НИКОГА не се сравнявайте с еталона Г класа. Просто ще сте жалки. Говорете си за любимите Х-ки ( имате правото) и си коментирайте силните им страни ( въпреки, че са малко си ги имате) - дизаин, наистина добри двигатели ( когато не са в сервиза), перфектно пътно поведение ( които обаче е фен на спортното такова, защото за комфорт и дума неможе да става). И най-малкото НЕ СМЕИТЕ да се сравнявате с онея "дръпнатите" , понеже те от доста години Ви БИЯТ КЪДЕТО И НА КАКВОТО ВИ ХВАНАТ. :-) Лека вечер!
Коментиран от #51
15:59 08.09.2011
51 G777
До коментар #50 от "miata":
KOLEGA CHESTO MI SE NALAGA DA VODQ SPOROVE S PODOBNI RAZBIRACHI,VIJ KAKVO E PISANO V KOMENTARITE ZA DIZAINUT NA NOVIAT SUV NA MAZDA,NO DOKATO ZASICHAM PODOBNI PROFESORI VINAGI SHTE GI ZASIPVAM S FAKTI,ZASHTOTO I AZ KOGATO BQX V 3-TI KLAS MISLEX KATO TQX,CHE E VAJNO KOLATA DA IMA DIZAIN.NO SRRESHNAX XORA I S OPIT USTANOVIX CHE NE TOVA E NAI VAJNOTO.NO LOSHOTO E CHE TUK TE NE SA V 3-TI KLAS15:59 08.09.2011