През 80-те години на миналия век една тъжна снимка на Mercedes-Benz SEL 450 6.9 обикаля британските медии. С нея таблоидите на Острова илюстрират падението на бившия шампион във Формула 1 Джеймс Хънт, който няма пари дори да купи нови колела на суперседана си и го е подпрял на тухли пред къщата си в Южен Лондон.
Хънт печели титлата в най-бързия автомобилен спорт през 1976 г. Бохем, пияница и женкар, Джеймс води живот, за какъвто - може би тайно - мечтае всеки мъж.
Шампионът купува баснословно скъпата и мощна S-Klasse през 1980 г. Пилотът току-що се е оттеглил от състезателна дейност, осигурил си е добър договор за коментатор в BBC. Хънт е известен, богат и обичан.
В средата на 80-те обаче плейбойският стил на живот, харченето през пръсти и поредица от неудачни инвестиции стопяват състоянието на Джеймс. Някогашната звезда няма пари дори за бензин и нови гуми за любимия си SEL 450 6.9.
Хънт понася несгодите стоически. Качва се обратно на невзрачната си баничарка Austin A35 от 1967 г. Дори финансовите трудности обаче не успяват да го принудят да се раздели с кафявата S-Klasse, която запазва до смъртта си през 1993 г.
След кончината на на именития си собственик автомобилът е пуснат за продажба на търг. Купува го личният приятел на Хънт лорд Джон Гулд, който плаща за звездния SEL 450 6.9 едва £4 000 (около £8 200 или €9 000 в днешни пари).
Гулд дава колата за пълна реставрация, при която за съжаление оригиналният цвят Topaz Brown (код 424) е заменен с Milan Brown (404). Велуреният салон пък е претапициран с кожа Connoly.
Днес "бенцът" на Джеймс Хънт с регистрационен номер NLT 935V се намира в далеч по-цветущо състояние, отколкото върху тухлите в двора на бившия пилот през 80-те. Колата вече не е в оригиналния си вид, но снимката без колела винаги ще напомня кой е бил първият ѝ собственик.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Де Факто
Коментиран от #7, #9, #16, #26, #30
11:03 26.10.2020
2 589
11:04 26.10.2020
3 бизнес
Коментиран от #25
11:05 26.10.2020
4 ffffffff
11:05 26.10.2020
5 W116
11:06 26.10.2020
6 За такива автомобили разказвайте
Е и? Всички намираме в мазетата и гаражите си по някой чисто нов, но непотребен към ден днешен боклук от едно време. Дайте да напишем статия за всеки от тях?
11:07 26.10.2020
7 бъркаш са
До коментар #1 от "Де Факто":
''Пурата'' е модел 1985-1993г. Този е от 1978-79. И тези имена са дадени от селтаците, които ги караха. Имаше и едно ''яйце'' на Ауди.Коментиран от #8, #21
11:07 26.10.2020
8 Дъждец
До коментар #7 от "бъркаш са":
И капката на opel 😉11:10 26.10.2020
9 Мхм
До коментар #1 от "Де Факто":
190 съм я чувал единствено като "Японката"Коментиран от #10
11:14 26.10.2020
10 Де Факто
До коментар #9 от "Мхм":
Пропуснах "Японката". :-) "Японката" е точно "Сома".Така му викаха на тоя "S" клас, който замени "Чайките" на "червените".А колегата #7 е прав за "Ауди"-80 ("Яйцето"), но нещо бърка годините на моделите "Мерцедес".И #8 е прав."Опел Кадет" - "капка".Коментиран от #11
11:27 26.10.2020
11 111
До коментар #10 от "Де Факто":
Японката е W123 (дядото на Е-класата). Сома е W116 (първата S-класа) като на снимките и му казват така заради черните ивици по броните, наподобяващи мустаци на сом. Пурата е следващата S-класа (W126).Коментиран от #38
11:57 26.10.2020
12 БДЖ
Коментиран от #28
11:58 26.10.2020
13 3929
Коментиран от #15, #20
12:04 26.10.2020
14 3929
Коментиран от #17
12:08 26.10.2020
15 Бай Стою касапина
До коментар #13 от "3929":
Грешиш, японката е w123.12:26 26.10.2020
16 Random
До коментар #1 от "Де Факто":
Чувал съм и Табакера и Конска ГлаваКоментиран от #31
12:33 26.10.2020
17 Бай Стою касапина
До коментар #14 от "3929":
Не, w111 е конска глава.12:38 26.10.2020
18 Георги
13:09 26.10.2020
19 123
13:53 26.10.2020
20 Етко
До коментар #13 от "3929":
В Рисе на 124 му викахме „писмо”, заради формата на багажника.Коментиран от #27
14:08 26.10.2020
21 W123 300d
До коментар #7 от "бъркаш са":
“Пурата” е модел 1979 - 1992 г. и още 2 години в Южна Африка.14:12 26.10.2020
22 Като гост
Коментиран от #24
15:10 26.10.2020
23 ПЕТКО
16:58 26.10.2020
24 Като гост
До коментар #22 от "Като гост":
Между другото на първа вдига 100км/ч. Като превключи сам на втора оставяше около 6 метра плътна следа на асфалта и то с бензин 86 октана. Бяхме деца и мерехме с крачки черните следи от гуми.Коментиран от #32, #37
18:38 26.10.2020
25 Onzi
До коментар #3 от "бизнес":
35-40 на седмица или?19:16 26.10.2020
26 Onzi
До коментар #1 от "Де Факто":
Конската глава? :D19:18 26.10.2020
27 rrrrrrrrr
До коментар #20 от "Етко":
Викате му, ама вече 3та година един перфектно запазен 2.6 редови шестак нов внос с ръчна скоростна син w124 седи в мобилето в Русе, ама няма кой да го купи - първо 4000лв, сега 6000лв - сигурно му е оправил гарнитурата на гравата, ако е била сдухана, обикновено е тия дето са нов внос. Та няма кой да го купи...жалко че съм ги насъбрал и вече нямам сили.20:23 26.10.2020
28 Владислав
До коментар #12 от "БДЖ":
Прав си ама не баш, :) ,че има много нововъведения от въпросните марки е така,НО! НЕ АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ!Първите завиващи фарове са измислени от "Ситроен" както и първото хидропневматично окачване.Завиващите задни колела на моята любов "Ауди RS6 " които се представят за "иновативни" всъщност има в тойота още през 80'00:05 27.10.2020
29 Иван Шишман -- 😒🇧🇬🇷🇺
Сега на мода,са ф.16 ...книжните.
02:50 27.10.2020
30 Джуган
До коментар #1 от "Де Факто":
Не забравяйте “Очиларката” :)04:25 27.10.2020
31 мдаа
До коментар #16 от "Random":
"Табакера" каэваха на Опел - Рекорд04:58 27.10.2020
32 Те Така Те
До коментар #24 от "Като гост":
За пръв път чувам, автоматик като си сменя сам предавките , да си пали гумите. Щом казваш...08:22 27.10.2020
33 Ичиргу боила
08:53 27.10.2020
34 Дедовия
09:56 27.10.2020
35 Никой
16:35 27.10.2020
36 Никой
16:40 27.10.2020
37 Ще вдигне
До коментар #24 от "Като гост":
На първа 100 кога аз стана космонавт. Кола от балканската война на която червената зона на оборотомера почва от 5500 оборота. Само да те светна че Ламборджини диабло на първа вдига 90 а на втора 170 при 8500 оборота на двигателяКоментиран от #40, #41
19:08 27.10.2020
38 Дърт
До коментар #11 от "111":
Японката е дядото на С класата не на Е класата.20:00 27.10.2020
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 0000
До коментар #37 от "Ще вдигне":
Явно грам не си в час01:29 29.10.2020
41 Като гост
До коментар #37 от "Ще вдигне":
Случайно да прочете че е с три скорости... Даже правеше 100 на първа с коктейл от бензин и тулол в кризата за горива в началото на 90-те08:08 30.10.2020