ФАКТИ.БГ

Историята на най-известната S-Klasse без колела в света

Публикувана: 26 Октомври, 2020 10:54
41 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 15478
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.7 от 50 гласа.

През 80-те години на миналия век една тъжна снимка на Mercedes-Benz SEL 450 6.9 обикаля британските медии. С нея таблоидите на Острова илюстрират падението на бившия шампион във Формула 1 Джеймс Хънт, който няма пари дори да купи нови колела на суперседана си и го е подпрял на тухли пред къщата си в Южен Лондон.

Хънт печели титлата в най-бързия автомобилен спорт през 1976 г. Бохем, пияница и женкар, Джеймс води живот, за какъвто - може би тайно - мечтае всеки мъж.

Шампионът купува баснословно скъпата и мощна S-Klasse през 1980 г. Пилотът току-що се е оттеглил от състезателна дейност, осигурил си е добър договор за коментатор в BBC. Хънт е известен, богат и обичан.

В средата на 80-те обаче плейбойският стил на живот, харченето през пръсти и поредица от неудачни инвестиции стопяват състоянието на Джеймс. Някогашната звезда няма пари дори за бензин и нови гуми за любимия си SEL 450 6.9.

Хънт понася несгодите стоически. Качва се обратно на невзрачната си баничарка Austin A35 от 1967 г. Дори финансовите трудности обаче не успяват да го принудят да се раздели с кафявата S-Klasse, която запазва до смъртта си през 1993 г.

След кончината на на именития си собственик автомобилът е пуснат за продажба на търг. Купува го личният приятел на Хънт лорд Джон Гулд, който плаща за звездния SEL 450 6.9 едва £4 000 (около £8 200 или €9 000 в днешни пари).

Гулд дава колата за пълна реставрация, при която за съжаление оригиналният цвят Topaz Brown (код 424) е заменен с Milan Brown (404). Велуреният салон пък е претапициран с кожа Connoly.

Днес "бенцът" на Джеймс Хънт с регистрационен номер NLT 935V се намира в далеч по-цветущо състояние, отколкото върху тухлите в двора на бившия пилот през 80-те. Колата вече не е в оригиналния си вид, но снимката без колела винаги ще напомня кой е бил първият ѝ собственик.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.7 от 50 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Де Факто
1 Отговор
"Мерцедес"-ите имат интересни прозвища. "Мечето", Сома"(на снимките), "Пурата"(следващата "S" класа), "Ритнатия"(190), и отново "Мечето"("S" клас от '92-ра), "Куфара"(G-клас). :-)

Коментиран от #7, #9, #16, #26, #30


Оценка:
-2 +76

589
2 Отговор
Кола,от малкото които заслужават да бъдат обичани!

Оценка:
-2 +91

бизнес
3 Отговор
Те тогава вземаха що годе нормални заплати, а риска за живота им беше голям. Сега са глезльовци със заплати от 1 млн, нагоре. Хамилтън колко взема, 35-40?

Коментиран от #25


Оценка:
-3 +66

ffffffff
4 Отговор
Инфлуенсърите са новите световни паразити !! Да ги затворим в трудови лагери !

Оценка:
-4 +88

W116
5 Отговор
Когато Мерцедес беше кола за рок звезди и диктатори в източния блок и арабския свят...

Оценка:
-2 +64

За такива автомобили разказвайте
6 Отговор
Поне има някаква история. Не е като поредната Жигула или Заз намерени прашасали в нечий гараж.

Е и? Всички намираме в мазетата и гаражите си по някой чисто нов, но непотребен към ден днешен боклук от едно време. Дайте да напишем статия за всеки от тях?

Оценка:
-30 +30

бъркаш са
7 Отговор

До коментар #1 от "Де Факто":


''Пурата'' е модел 1985-1993г. Този е от 1978-79. И тези имена са дадени от селтаците, които ги караха. Имаше и едно ''яйце'' на Ауди.

Коментиран от #8, #21


Оценка:
-10 +45

Дъждец
8 Отговор

До коментар #7 от "бъркаш са":


И капката на opel 😉

Оценка:
-3 +30

Мхм
9 Отговор

До коментар #1 от "Де Факто":


190 съм я чувал единствено като "Японката"

Коментиран от #10


Оценка:
-15 +16

Де Факто
10 Отговор

До коментар #9 от "Мхм":


Пропуснах "Японката". :-) "Японката" е точно "Сома".Така му викаха на тоя "S" клас, който замени "Чайките" на "червените".А колегата #7 е прав за "Ауди"-80 ("Яйцето"), но нещо бърка годините на моделите "Мерцедес".И #8 е прав."Опел Кадет" - "капка".

Коментиран от #11


Оценка:
-5 +27

111
11 Отговор

До коментар #10 от "Де Факто":


Японката е W123 (дядото на Е-класата). Сома е W116 (първата S-класа) като на снимките и му казват така заради черните ивици по броните, наподобяващи мустаци на сом. Пурата е следващата S-класа (W126).

Коментиран от #38


Оценка:
-5 +37

БДЖ
12 Отговор
Всички автомобилни производители се равняват с Мерцедес, БМВ, Ауди и Волво всичко друго е пунта-мара, всички нововъведения и системи за сигурност идват от тези марки. Колкото и да ги плюете те си остават като еталон за всички останали.

Коментиран от #28


Оценка:
-20 +27

3929
13 Отговор
Японката е 124-та

Коментиран от #15, #20


Оценка:
-31 +1

3929
14 Отговор
w115 е конската глава

Коментиран от #17


Оценка:
-3 +24

Бай Стою касапина
15 Отговор

До коментар #13 от "3929":


Грешиш, японката е w123.

Оценка:
-6 +15

Random
16 Отговор

До коментар #1 от "Де Факто":


Чувал съм и Табакера и Конска Глава

Коментиран от #31


Оценка:
-2 +16

Бай Стою касапина
17 Отговор

До коментар #14 от "3929":


Не, w111 е конска глава.

Оценка:
-4 +12

Георги
18 Отговор
Страхотен автомобил!

Оценка:
-2 +19

123
19 Отговор
Голям зоопарк с Мерцедес-ите в България.

Оценка:
-3 +26

Етко
20 Отговор

До коментар #13 от "3929":


В Рисе на 124 му викахме „писмо”, заради формата на багажника.

Коментиран от #27


Оценка:
-4 +5

W123 300d
21 Отговор

До коментар #7 от "бъркаш са":


“Пурата” е модел 1979 - 1992 г. и още 2 години в Южна Африка.

Оценка:
-3 +9

Като гост
22 Отговор
6900 кубика, няма 300кс,три скоростен автомат...... ЯКО!!!

Коментиран от #24


Оценка:
-1 +20

ПЕТКО
23 Отговор
КЛАСИКА!

Оценка:
-1 +11

Като гост
24 Отговор

До коментар #22 от "Като гост":


Между другото на първа вдига 100км/ч. Като превключи сам на втора оставяше около 6 метра плътна следа на асфалта и то с бензин 86 октана. Бяхме деца и мерехме с крачки черните следи от гуми.

Коментиран от #32, #37


Оценка:
-3 +16

Onzi
25 Отговор

До коментар #3 от "бизнес":


35-40 на седмица или?

Оценка:
-5 +2

Onzi
26 Отговор

До коментар #1 от "Де Факто":


Конската глава? :D

Оценка:
-2 +3

rrrrrrrrr
27 Отговор

До коментар #20 от "Етко":


Викате му, ама вече 3та година един перфектно запазен 2.6 редови шестак нов внос с ръчна скоростна син w124 седи в мобилето в Русе, ама няма кой да го купи - първо 4000лв, сега 6000лв - сигурно му е оправил гарнитурата на гравата, ако е била сдухана, обикновено е тия дето са нов внос. Та няма кой да го купи...жалко че съм ги насъбрал и вече нямам сили.

Оценка:
-2 +7

Владислав
28 Отговор

До коментар #12 от "БДЖ":


Прав си ама не баш, :) ,че има много нововъведения от въпросните марки е така,НО! НЕ АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ!Първите завиващи фарове са измислени от "Ситроен" както и първото хидропневматично окачване.Завиващите задни колела на моята любов "Ауди RS6 " които се представят за "иновативни" всъщност има в тойота още през 80'

Оценка:
-3 +9

Иван Шишман -- 😒🇧🇬🇷🇺
29 Отговор
Аз съм чувал за асансьора и чекмеджето.
Сега на мода,са ф.16 ...книжните.

Оценка:
-4 +8

Джуган
30 Отговор

До коментар #1 от "Де Факто":


Не забравяйте “Очиларката” :)

Оценка:
-1 +12

мдаа
31 Отговор

До коментар #16 от "Random":


"Табакера" каэваха на Опел - Рекорд

Оценка:
-1 +7

Те Така Те
32 Отговор

До коментар #24 от "Като гост":


За пръв път чувам, автоматик като си сменя сам предавките , да си пали гумите. Щом казваш...

Оценка:
-7 +1

Ичиргу боила
33 Отговор
Гледайте какво правят с мерцедес руснаците. Първо един jl 63 amg глупости 600 конски сили как го заля с 10 туби бензин и го запали. На една поляна. Като пари 12000000 рубли или 120000 евро. Друг g класа брониран по скъп и от този. Вдигнаха го на 300 метра с хеликоптер и го пуснаха на земята. Стана на..... Та това е сегашния мерцедес. Скъп маркетинг електронна еднодневка. Има хора с пари. Но те също се изнервят след като даден продукт на мерцедес който струва нереално мнооого постоянно е в сервиз. Оторизиран.

Оценка:
-2 +8

Дедовия
34 Отговор
Уважавам мерника до 1997.Но да напомня на тези дето не четът ,че първият дизелов агрегат в света на лек автомобил е на СИТРОЕН кабриото също .Има и още неща които са измислени от франсетата

Оценка:
-4 +8

Никой
35 Отговор
Тука явно има много "професори" по автомобилите?! Само N: 11 знае за какво става въпрос!

Оценка:
-4 +1

Никой
36 Отговор
Виждам в двора на Джеймс Хънт има една досто по скъпа и по ценна кола-Porcshe Carrera

Оценка:
-3 +4

Ще вдигне
37 Отговор

До коментар #24 от "Като гост":


На първа 100 кога аз стана космонавт. Кола от балканската война на която червената зона на оборотомера почва от 5500 оборота. Само да те светна че Ламборджини диабло на първа вдига 90 а на втора 170 при 8500 оборота на двигателя

Коментиран от #40, #41


Оценка:
-4 +2

Дърт
38 Отговор

До коментар #11 от "111":


Японката е дядото на С класата не на Е класата.

Оценка:
-4 +2

39
Този коментар е премахнат от модератор.
0000
40 Отговор

До коментар #37 от "Ще вдигне":


Явно грам не си в час

Оценка:
-2 +0

Като гост
41 Отговор

До коментар #37 от "Ще вдигне":


Случайно да прочете че е с три скорости... Даже правеше 100 на първа с коктейл от бензин и тулол в кризата за горива в началото на 90-те

Оценка:
-1 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът обяснява пред журналисти, че няма нищо против карикатури за себе си:
Който ме познава знае, че аз нямам никакъв комплекс."

Още бисери
ТОП 5