12 Ноември, 2020 14:32 9 010 59

7 типа шофьори, които не включват мигачи

  • шофьор-
  • мигач-
  • пътепоказател-
  • навици-
  • здп
7 типа шофьори, които не включват мигачи - 1

По закон сигнализирането с пътепоказателите трябва да се извършва преди началото на маневрата и да се спре веднага след нейното завършване. В същото време сигналът не трябва да подвежда другите участници в движението.

В Закона за движение по пътищата за неподаване на сигнал при извършване на маневра е води до предупреждение или налагане на административна глоба. Но, съдейки по общото безразличие по отношение на мигачите, на практика наказание се налага рядко.

И така, защо много шофьори не пускат мигачи по време на маневра? Мислим си, че по същата причина такива водачи не си закопчават предпазните колани, говорят по телефона по време на движение и т.н.

Те не искат да са като средно спазващото закона същество, което живее „правилно“. И въпросът съвсем не е в това, че се грижат да не намалее ресурса на електрическата крушка или пък ги мързи да натиснат лоста. Сред тези водачи има няколко различни типа:

Различният. Той просто не може да разбере защо, по дяволите, трябва да споделя с някого намеренията си да завива или да се престроява.

Разумният. Вярва, че мигачът трябва да се използва, когато е „наистина необходимо”. Например няма нужда да го включва при всяка смяна на лентата, но за ляв завой е необходимо.

Бизнесменът. Няма нищо против мигащите светлини, но ръцете и мозъка му са винаги заети - телефон, цигара, чаша еспресо и т.н.

Мадамата. Същите признаци, като при бизнесмена, плюс червило.

Неделният шофьор. Е, той кара рядко, при това не в задръствания, забравя да включи мигача или е забравил да смени крушката - ефектът е същият. То не е от злоба ...

Селективният. Той не използва мигачи на главния път, защото вярва, че всички трябва да го пропуснат.

Начинаещият. Не може да мисли за всичко. Има далеч по-важни и трудни неща в управлението на един автомобил.

Всъщност, нашето мнение е, че включването на мигачите трябва да бъде освен задължително при извършване на маневра и подсъзнателно за всеки водач на МПС - подобно на желанието да си измиете ръцете преди ядене. Тоест да се реализира на подсъзнателно ниво, без въпроса "защо?". Въпреки че вероятно не всеки си мие ръцете преди ядене...


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 19 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 zeus

    45 1 Отговор
    1 до 7: Водача на баварец :)

    Коментиран от #58

  • 2 Такси

    20 37 Отговор
    Аз карам такси и не подавам мигач, защото хабя много повече крушки от останалите. Не е честно. Съсипаха я тая държава начи..

    Коментиран от #6

  • 3 карчи

    35 0 Отговор
    Включването на мигач пази от уруки ;)
  • 4 Марио

    33 3 Отговор
    Забавно материалче, но има много истина в тези типове. Проста трябва да има по-сериозни глоби за такива и нещата ще се оправят.
  • 5 Гаргамел

    20 0 Отговор
    Само 1 тип са: З @ Д Н И _ И
  • 6 Хикимин

    32 5 Отговор

    До коментар #2 от "Такси":

    Ами карай трактор, никой не те задължава да караш такси. Или само за тази работа ставаш?

    Коментиран от #13

  • 7 Blackthorn

    13 2 Отговор
    8 - Бургазлията
  • 8 Venturа

    38 0 Отговор
    Забелязал съм, че на новите и наточени автомобили, не им работят пътъпоказателите! Може би, защото се управляват от боговете/тарикати/ на пътя. И могат да си купят спокойствие.

    Коментиран от #12, #22

  • 9 ГГГГГ

    5 14 Отговор
    От личен опит с такива- лица над 65 год. с руска кола мой набор.

    Коментиран от #39

  • 10 БМВ

    14 20 Отговор
    Аз не включвам мигача на бмв-то защото е диоден и като изгори трябва да сменям целия стоп - 1800 лв.

    Коментиран от #11

  • 11 Потрес

    18 0 Отговор

    До коментар #10 от "БМВ":

    Ахахах, старо БМВ, на новите са от 2400-5500.

    Коментиран от #14

  • 12 бедни богати

    11 3 Отговор

    До коментар #8 от "Venturа":

    Защото като изгори се сменя всичко и е много скъпо
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 БМВ

    6 2 Отговор

    До коментар #11 от "Потрес":

    2014 година

    Коментиран от #16

  • 15 Лумпеният

    16 1 Отговор

    До коментар #13 от "Такси":

    Т'ва бакшишите сте зверски tapi kopeleta. Верно, че на в'ръзано псе леб немое да дадете!!!

    Коментиран от #38

  • 16 Потрес

    7 0 Отговор

    До коментар #14 от "БМВ":

    Да, доста старо
  • 17 MGewehr

    12 3 Отговор
    В БГето включването на мигача се счите като "екстра" на МПСето!
  • 18 Перо

    23 2 Отговор
    Знаците “Стоп”,”Излизане на път с предимство” и мигачи,никога не се спазват от новите софиянци. Също и безразборното спиране и паркиране с включени авариини светлини. По това се познават дебилите с купени и уредени книжки в прованса,но със софийски номера на колите.
  • 19 гост

    24 0 Отговор
    Такситата масово не дават мигачи. За мен това е от простотия!
  • 20 Rrrrrrr

    8 4 Отговор
    Достатъчно е номера му да започва с буквата А .

    Коментиран от #36

  • 21 грешка

    22 0 Отговор
    Само два са:
    1 тъпият
    2 наглият

    Коментиран от #23

  • 22 небрежнев

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Venturа":

    Наблюдението ми е точно обратното.
  • 23 Дълбоко виждащ

    12 4 Отговор

    До коментар #21 от "грешка":

    В бгпод път и над път се нароиха -Кръгови....Когато влизате в Кръгово трябва да Дадете ЛЯВ мигач,а когато излизате от кръговото Десен.....Колко от вас го правят бг....моята статистика показва 3от 100..................Когато карате на ЕДНОПОСОЧЕН път с 2 ленти сте Длъжни да се движите в Дясната ,САМО ПРИ ИЗПРеВАРВАНе отивате за Малко в Лява и обратно в ДЯСНАТА!КОлко от вас го правят бг????Това са Вопиющи примери за ГЛУПост+ Наглост= ++Ковид....

    Коментиран от #34, #41, #42

  • 24 Поправка

    1 10 Отговор
    В правилника пише, че мигача, може да се изключи непосредствено преди започване на маневрата
  • 25 Ф10 ръчка

    9 3 Отговор
    Абе, какво е т'ва "мигачи" дето всички говорите за него? Нещо, като превключвател за градски режим на каране ли е? Сериозно питам. Някой ако знае къде се пуска тази функция на BMW M5 2014г. да ми каже...

    Коментиран от #31

  • 26 Анонимен

    2 3 Отговор
    Аз нямам желанието да си мия ръцете преди ядене
  • 27 небрежнев

    10 5 Отговор
    Нa тaкcиджиятa държaвaтa му винoвнa, чe му гoрят крушкитe нa тaкcитo!?... Тoвa cи e чиcтa прocтoтия - пecтят oт крушки, пecтят oт пoчиcтвaнe нa кoлитe, пecтят oт нaклaдки, oт чиcтaчки, бутaт c рaмo кoлaтa нa cтoянкa зa дa пecти, ако може ще укривaт вcякa cмeткa, пoмпaт клиeнтитe, купувaт крaдeни чacти... oбaчe oт цигaри нe пecтят! Caмo държaвaтa щe дa e винoвнa, нo нe зa крушкитe, a зa тoвa, чe изoбщo ви e ocтaвилa дa cъщecтвувaтe c тoзи нaчин нa миcлeнe!
  • 28 психо

    14 0 Отговор
    Не включват защото имат електромер на мигача и много стиснати
  • 29 Има и други

    4 0 Отговор
    още по-сериозни проблеми, като например, водачите не се съобразяват с указанието на знаците и маркировката и си измислят свои правила според чупки и извивки в пътното платно. в ж.к. Дружба в София има едно кръстовище свързващо Дружба 1 с Дружба 2 и понеже ръкава за направо е извит в лява посока, папла.та си въобразява, че трябва да пусне ляв мигач, при което се получава, че имаме два леви завоя на четириръкавно кръстовище, а дори и маркировката показва, че пътя продължава на ляво и направо. 90% от преминаващите там пускат мигачи въпреки, че според знака и маркировката продължават направо !!!
  • 30 позиция

    13 1 Отговор
    Всички седем можехте да ги обедините в едно: ВОДАЧИ / ИЛИ ПРОСТИЧКО КАЗАНО-КАРУЦАРИ / на НЕМСКИ возила. Може би 90% от тези индивиди които не подават мигачи са на немски возила. Правил съм си моя статистика и съм забелязал, че е така. Въпрос според мен на възпитание и на много комплекси. Съжалявам ако съм засегнал някои, но е така. Чуквайте просто това лостче на мигача, така ще предупредите останалите каква маневра искате да направите. Елементарно. Но като сте решили, че сте единствен на света и единствен на пътя е мнооооого сложно. Лекувайте се от комплекси...... ако обичате.
  • 31 гост

    16 1 Отговор

    До коментар #25 от "Ф10 ръчка":

    От глава на шофьора се пуска и служи да информира другите около теб. Ако с М5 си единствен на село, то в София си един от многото и далеч не най-бърз. Ако искаш да те уважават - уважавай другите, ама бай Ганьо не знае какво е това.

    Коментиран от #37

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Мойте

    2 2 Отговор
    мигачи ту работят, ту не работят. ПиснА ми да ги правим и сменям и сега не ги ползвам
  • 34 гост

    13 1 Отговор

    До коментар #23 от "Дълбоко виждащ":

    Явно не си ходил в Англия - да видиш какво е кръгово, а в кръговото се влиза от кръгово. Бъди щастлив от кръговите у нас :)

    Коментиран от #40

  • 35 Читател

    3 0 Отговор
    Да бе.. Не казвайте на никого
  • 36 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #20 от "Rrrrrrr":

    Не,не...по -зле е с ТХ ...
  • 37 Ф10 ръчка

    4 15 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Абе братле, аз другите не ме грее за тях. Гледам да не ми се пречкат много в лявата лента, че се нервА мноо, като ми застане некой дятка със Зафирата пред мен и кара в ограничението.Питам те от къде се включва тая функция на бавареца т'ва е. Пък ние на село Варна, знайш к'во моренце имаме. По-скоро да те видя тук тебе софиянецОт, 'дето си роден на една туба нафта от Софето. Моля вече за сериозни мнения само.

    Коментиран от #49, #50, #55

  • 38 Тулупа

    1 5 Отговор

    До коментар #15 от "Лумпеният":

    Французите са по тъпи дава ляв мигач а завива на дясно
  • 39 Rado

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "ГГГГГ":

    Те са по-добри шофьори от теб, приятелю. Не всеки си е купил шофьорската книжка :)
  • 40 Дълбоко виждащ

    6 2 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Всяко село във Франция има кръгово преди да влезеш в селото и друго като излизаш,а в Костинброд са направили 3 през 200метра,само да усвоят пари!!В Англия не съм ходил не защото не са ме канили,а понеже съм Човек с принципи!На Джоновеца само Шах,шах и мат!!
  • 41 перничанин

    11 1 Отговор

    До коментар #23 от "Дълбоко виждащ":

    Ти скоро да си чел правилника? Мигач в кръгово се подава , ако е с повече от една лента само и единствено когато сменяш лентата на движение и преди излизане (десен мигач) . Аман, от иди*ти въртящи се в най-дясната лента на кръговото с пуснат ляв мигач .Да се чудиш и маеш сега тоя в средната лента ли отива или си е селт*к незнаещ правилника. Винаги съм се чудил но такива хора, ако някой е измислил нов правилник да сподели. А , и се спира с десен мигач не с авариики ( това към бакшишите и други с акъл колкото техния) .

    Коментиран от #43

  • 42 Гений

    5 2 Отговор

    До коментар #23 от "Дълбоко виждащ":

    И с десен се влиза, ако ще излизаш на първияизход в дясно. С ляв влизаш за останалите.

    Коментиран от #44, #45

  • 43 Дълбоко виждащ

    5 2 Отговор

    До коментар #41 от "перничанин":

    Перничаните се движите по други закони.....

    Коментиран от #46

  • 44 Дълбоко виждащ

    3 2 Отговор

    До коментар #42 от "Гений":

    Да!Във Франция така се правят Кръговите,че да не влизате с десен....Докато в бг ,често явление е СВЕТОФАР в Кръгово.....ИЛИ Пешеходна пътека......

    Коментиран от #47

  • 45 перничанин

    5 0 Отговор

    До коментар #42 от "Гений":

    Глупости на търкалета, ако не сменяш лентата на движение на кръгово се влиза като на всяко друго кръстовище. Това, че си навил ляв волан не значи нищо , ако не сменяш лентата, означава че не трябва да подаваш мигач. Мигач (десен) подаваш при излизане от кръговото, респективно да завиеш на дясно на обикновено кръстовище.Прочетете правилника ,обяснено е като за малоу*мни. Отделно и в кръгово , ако не е сигнализирано със знак, важи правилото на "дясно стоящия" , т.е. ако няма знак всеки влизащ в кръгово е с предимство пред този който е вътре в кръговото. Дълбоко виждащия може да прочете правилника, ако иска, а те да агитира за задължителен ляв мигач в кръгово.
  • 46 перничанин

    3 0 Отговор

    До коментар #43 от "Дълбоко виждащ":

    Глава 14 Чл.78 Разяснява какви светлинни сигнали се подават и кога ( изненада ,въртене в кръгово + ляв мигач не фигурира)
    Глава 16 : разяснява преминаване през кръстовища ( пояснение: "кръгово" е като всяко друго кръстовище за което важат правилата за движение). Та по пернишките правила се движат всички с изключение на някой и друг .....
  • 47 адаша

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "Дълбоко виждащ":

    Абсолютно си прав. Пример -кръговото на Лъвов мост.
  • 48 Пламен

    0 0 Отговор
    8. Милен Стефанов Икономов, гр. Лясковец
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Разумният

    0 2 Отговор
    Включвам мигач, само когато е необходимо. Абсолютно същото правя и с фаровете - само на тъмно, в тунел през деня или пред патрул на пътна полиция. И най обичам да карам кротко, когато поредният оли...рен отзад напъва да ме прескочи без оглед на светещия на 50 метра червен светофар.
  • 53 Гошо Монтана

    2 4 Отговор
    Мигача е враг на автомобила. Въпросният е съставен от три или повече крушки за всяка страна на автомобила, използването му натоварва ремъка, алтернатора, от там мотора с което се повишава разхода на гориво, което пък води до завишаване оборотите на бензиновата помпа с цел захранване на мотора с повече гориво. Мигач=амортизиран автомобил. Аз лично , живея в Берковица и ползувам мигач само когато колата минава ГТП
  • 54 vasik atanasova

    2 0 Отговор
    няма колегиалност
    няма морал
    няма дисциплина
    бай ганьо си е бай ганьо
    аз като млад шофьор слагах колана пусках мигачи при всяка смяна на лентите
    дори музика не пусках слушах двигателя
    сега всичко наопаки това не е хубаво
    изцяло съм си променил стила на шофиране
    щом човек се научи и се отпуска а това не е хубаво
  • 55 Ей дудук

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "Ф10 ръчка":

    Млъквай че излагаш Варна бе кой те знае и ти я от силистра я от разград си се пръкнал в града ми 🤣🤣🤣
  • 56 Точно така

    0 0 Отговор
    Точно е описанието! Аз съм от втория тип и пускам мигач изключително рядко, дори при ляв завой. За разлика от повечето некадърници наблюдаването на пътната ситуация не ме натоварва и не мигтам, когато не е нужно. Това, че ми подскачат льольовците, не означава че им преча, а че са тъпунгери. Особено тези отзад, които ми се пенят на врата при червен сигнал на следващия светофар. Аман от олигофрени, ей!
  • 57 James 🇺🇸

    1 0 Отговор
    Работя полицай в Америка. Спирам всеки който не даде мигач освен ако нямам по важно повикване. Такива без мигачи също почвам да ги следя за други нарушения и съмнително поведение, почти винаги излиза нещо друго за което да се хвана. Най много обаче обичам тейлгейтърите които карат на 1 педя от бронята, спирам ги за нарушението - following too closely, а ако ме изнервят направо за reckless driving и отиват в ареста да си отпочинат

    Коментиран от #59

  • 58 JDMfan

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "zeus":

    И осмият забрави. То по-добра първа кола... Некъв гтр или супра лол
  • 59 Ил дъо Франс

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "James 🇺🇸":

    Тук във Франция например е съвсем нормално при спиране на кръстовище да се оставя огромна дистанция между колите че дори може да влезе трабант между тях:) И тук нарушенията са масови,редовно пешеходци минават на червено,глобата е 4 евро но не съм чувал за глобен.Иначе кофтито е ако някой моторист Донорчо самокатастрофира пред теб и не нааабиеш спирачки,нищо че си далеч от Донорчо,ти ще си виновен и получаваш 7 г затвор и 45к евро щото не си натиснал спирачките(те виждат на видеокамерите записите)и виждат стоповете че не светят....затова за половин година изхабих феродото от натискане на спирачките