20 Ноември, 2020 07:15 25 671 42

Тествахме новата Kia Sorento - какво се е променило и колко струва големият кросоувър?

  • тест-
  • kia-
  • sorento

Един от бестселърите в своя сегмент се е променил много, както отвън, така и отвътре

Тествахме новата Kia Sorento - какво се е променило и колко струва големият кросоувър? - 1

През февруари 2020 г. за първи път бяха показани снимки на четвъртото поколение Kia Sorento - и сега, след 9 месеца, държим волана на големия корейски кросоувър, чиито продажби са вече в ход и на нашия пазар. Ето и впечатленията ни от новото Sorento.

Екстериор

Тествахме новата Kia Sorento - какво се е променило и колко струва големият кросоувър?

Спомняте ли си как изглеждаше досегашната Kia Sorento? Външността на тази кола беше толкова неутрална, че беше наистина трудно да се възпроизведе в детайли. Новият всъдеход е много по-брутален и по-ярък! Релефен капак, широка и ъгловата агресивна радиаторна решетка, визуално изпълнена като един елемент с новите LED фарове. Sorento е надградил и в профил, където се откроява хромираната перка след задната врата.

Тествахме новата Kia Sorento - какво се е променило и колко струва големият кросоувър?

Отзад цялото внимание е насочено към двойните вертикални светлини. Това решение може да изглежда противоречиво за мнозина, но отразява дизайна на огромния кросоувър Kia Telluride - между другото, той няма да бъде продаван в България, но пък е флагман при корейските всъдеходи. Причината е, че Telluride се произвежда само в САЩ и е оборудван изключително с 3.8 литров V6 бензин. Така че в България именно Sorento ще остане водещ сред "джиповете" на марката, като що се отнася до габаритите му, то автомобилът леко се е увеличил с промяната в поколенията.

Тествахме новата Kia Sorento - какво се е променило и колко струва големият кросоувър?

И в трите измерения е добавил по 10 мм, но междуосието е станало с 35 мм по-голямо. Съответно предните и задните надвеси са намалели, като това подобрява не само пропорциите и визията на каросерията, но и геометричните способности за устойчивост на пътя. Като цяло автомобилът е с американски дизайн, който обаче, според нас, ще се хареса и на европейската аудитория, и на българската. И за капак трябва да кажем, че за такъв вид автомобил Kia Sorento има коефициент на съпротивление 0.32, което е завидно постижение.

Интериор

Тествахме новата Kia Sorento - какво се е променило и колко струва големият кросоувър?

Първото, което прави впечатление в салона е наличието на шайба вместо обичайния скоростен лост, а превключвателят за режим на шофиране е допълнен с офроуд алгоритми. Клъстерът пред водача е съставен изцяло от дигитални уреди, които предлагат доста иновации и наред с това са силно информативни. Интерес представлява екстрата за изображение, появяващо се на мястото на оборотомера или скоростомера в зависимост от това дали е включен ляв или десен пътепоказател. Изображението дава видимост назад и е подобно на това от страничните огледала.

Тествахме новата Kia Sorento - какво се е променило и колко струва големият кросоувър?

Предните седалки са големи и удобни, а на втория ред на Sorento също има предостатъчно място, диванът има надлъжно регулиране, а отгоре на панелите на вратата има държачи за чаши с функция на охлаждане. Доста удобно е и да стигнете до третия ред, където в по-високите нива на оборудване има отделен климатик. Там обаче седалките са по-малки и ръстови пасажери биха изпитали лек дискомфорт при по-дълги пътувания. Иначе багажното отделение при сгънат трети ред седалки е огромно и много функционално.

Тествахме новата Kia Sorento - какво се е променило и колко струва големият кросоувър?

При седемместната версия обемът на багажника е 187 литра, но при сгънати седалки на втория и третия ред той се увеличава до умопомрачителните 2 011 литра. При настаняване на петима обемът на товарното пространство варира от 616 до 821 литра (в зависимост от позицията на дивана на втория ред). Като цяло салонът е комфортен и дори луксозен за което спомагат и изключително качествените материали използвани в него, както и самата сглобка, която при новото Sorento определено е на много високо ниво.

Тествахме новата Kia Sorento - какво се е променило и колко струва големият кросоувър?

Двигатели и ходови характеристики

Това, което е любопитно е, че Sorento вече няма принудително блокиране на съединителя между осите, но автомобилите с дизелови двигатели са получили превключвател, наречен Terrain Mode, където можете да изберете един от трите алгоритъма: кал, сняг и пясък. Според нас това е малко излишна екстра, тъй като новото Sorento определено не е офроудър. 4х4 системата му обаче е идеална за заснежени пътища и за лоши метеорологични условия. Повече от това не се предвижда, най-малкото и заради скромния просвет на колата от само 176 мм.

Тествахме новата Kia Sorento - какво се е променило и колко струва големият кросоувър?

Що се отнася до двигателната гама, то трябва да кажем, че броят на силовите агрегати е намалял. Със смяната на поколенията Sorento загуби 3.5-литровия бензинов V6 (той представляваше 15% от продажбите), а четирицилиндровият 2.5 мотор от семейството SmartStream стана базов двигател, но само за определени пазари. У нас той не се предлага. А и няма нужда, защото този мотор произвежда 180 к.с. и 232 Нм въртящ момент, което, разбира се, не е достатъчно за голям и тежък кросоувър. Не така обаче стоят нещата с дизеловият агрегат, с който беше оборудван и тестовият ни.

Не е изненадващо, че почти 70% от Sorento се продава с дизелови двигатели. Новият 2.2-литров мотор осигурява 202 к.с. и впечатляващите 440 Нм въртящ момент. Това вече е съвсем друга бира! И бързото изпреварване и рязкото ускоряване в градския трафик не са проблем, защото тук имаме не толкова голяма мощност, но много тяга от пиковият момент. Още нещо, което ни направи впечатление е, че автомобилът се движи по-гладко, тъй като трансмисията (тя вече е 8-степенна) не трябва да превключва често на по-ниски предавки.

Тествахме новата Kia Sorento - какво се е променило и колко струва големият кросоувър?

Не е необходимо и постоянно да изпращате стрелката на оборотомера в червената зона. Дизелът ще се справи с всички ситуации без каквито и да било издевателства. Единственият му проблем е, че е доста шумен на празен ход, но заради отличното шумоизолиране на салона, този недостатък може да се усети само от хора извън колата. В движение Sorento се усеща стабилен, както на магистрала с висока скорост, така и на планински път с много завои.

Предвид сегмента в който е позициониран, кренът в завои е много малък, като това се дължи основно на по-твърдото окачване и на снижения клиренс. Минус се явяват леките аеродинамични шумове в салона, които се чуват при скорост от над 140 км/ч, които не водят до дискомфорт, но в толкова приятен интериор ви се иска повече тишина. И не се изкушавайте от големите джанти. С 18-инчови джанти Sorento се движи много по-гладко, отколкото с "20-ки". Ще добавим и, че окачването все още не харесва неравности с остри ръбове, Sorento е суров към тях.

Тествахме новата Kia Sorento - какво се е променило и колко струва големият кросоувър?

Има и друг нюанс: ако преди дизеловият двигател е залагал на класически хидромеханичен автоматик, сега това е 8-степенен робот с два "мокри" съединителя. Да, по време на теста не забелязахме и най-малкото трепване в задръствания или при леки офроуд условия, при всички режими кутията работи гладко и адекватно. В обобщение ще кажем, че дизеловият мотор предлага оптимална тяга, икономичен е (средният разход по време на теста беше малко над шест на сто), а управлението е сравнимо с това на лек автомобил.

Технологии

Това, което ни направи впечатление е, че комплексът от системи за активна безопасност Drive Wise е модернизиран - добавен е интелигентен ограничител на скоростта, който чете знаци и ограничава скоростта спрямо пътните знаци (можете да изберете +10 км/ч в менюто). Има и система за предотвратяване на сблъсъци при пресичане на кръстовища с разпознаване на пешеходци и велосипедисти.

Тествахме новата Kia Sorento - какво се е променило и колко струва големият кросоувър?

Новото Sorento също има опция за дистанционно стартиране на двигателя, като климатикът и отоплението на седалката и волана ще се включат (ако не са били изключени при напускане на колата). А седалките с максимална конфигурация Premium + са тапицирани в кожа Nappa. Уютът се добавя и от амбиентно осветление, което предлага широка гама от цветове. Още една екстра прави силно впечатление сред минувачите. Това е самостоятелното (без шофьор в колата) паркиране на автомобила. Командите се осъществяват дистанционно от контактния ключ, като идеята е да паркирате на места, където отварянето на вратите е трудно или невъзможно. Новото Sorento се справя отлично с тази задача.

Цени

Тествахме новата Kia Sorento - какво се е променило и колко струва големият кросоувър?


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 39 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    94 5 Отговор
    Много добре написана статия. Браво. Колата е хубава, но и доста скъпа. За прилично оборудвана -100 бона. Това е положението.

    Коментиран от #6

  • 2 qwerty

    44 5 Отговор
    такава ми изпревари по магистралата с поне 180км/ч, но както и да е. важното е да се отбележи, че митцубиши продължава да прави перфектни 3.8 V6 ци с които оборудват кия и хюндай за америкаския пазар.
  • 3 Жоро

    41 8 Отговор
    Трудна продажба.

    Коментиран от #31

  • 4 Реалист

    31 7 Отговор
    Браво на КИА, които правят евтините и модерни технологии достъпни в колите. При положение че има таблети за по 100 лв. е смешно VW да искат за куц инфотейнмънт към 2000 евро екстра и то без истински мирор на всички телефони например или пълен андроид. Цената определено е смешна обаче за КИА и хората пак масово ще взимат шкоди до пълната забрана на автомобили с ДВГ до 2030

    Коментиран от #16

  • 5 Steks

    26 8 Отговор
    Карал съм по предния модел удобна за шофиране глезотийки даже в излишък ноо горката пълен труп беше 197к.с идваха и малко
  • 6 зловония

    22 21 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    след 2, 3 месеца салона започва да мирише на умрели лебеди

    Коментиран от #10

  • 7 тарикату

    3 27 Отговор
    кенеф
  • 8 Соренто

    40 4 Отговор
    Ще си карам мойта, Соренто 2, 2007 г., непретенциозна, широка, удобна, евтина за поддръжка, и най-важното - желязна. Добре, че преди 5 год. не се набърбучках с некой ML, Х5-ца или Q7-ца..... За приличен Land Cruiser ми се досвидяха кинти, американците са по мин. 5 литра, другото са лъскави капан за селски бегове, дето като си ги купят, тичат за газова и гуми 2-ра употреба............
  • 9 С.С

    16 4 Отговор
    Сега ще ви кажа една тайна- миналата седмица ходих в представителството на Киа. И случайно видях там Сектанта. Правеше пазарлък да си вземе този нов модел Соренто, но на бартер:даваше си Дъстър-а на шоурума като втора употреба автомобил, вземаше Киа-та! И най-интересното бе, че дилърът доплащаше в сделката!:) Корейско, бате-сега ще е "рекламно лице" на корейската марка. Дачия вече не е сред любимите му марки. Дали младите и тесни пи.че.та. ще скачат в това Соренто, ще разберем.

    Коментиран от #11

  • 10 един от многото

    17 13 Отговор

    До коментар #6 от "зловония":

    Те така си миришат и като нови. Над 15 години бачках на каркериери , когато слезеш на палуба натоварена с корейски автомобили мирише на лошо и на изгоряла пластмаса. При европейските , японските , че даже и китайските мирише на много по хубаво. Нямам претенции по техническо и технологично изпълнение , просто споделям от личен опит.
  • 11 Весели манафи

    5 1 Отговор

    До коментар #9 от "С.С":

    Няма нужда от ония "тесните" ние като го повозим,няма да ги иска вече.....Цял живот мед ще ни носи!
  • 12 евро цени

    31 4 Отговор
    За 100 бона почти платих един двустаен (нов) и взех един Колеос (стар) за около 10 бона 4х4 , 2.5 бензин 171 кс. , ще му сложа газ
    Може и глупаво да съм постъпил ама това е

    Коментиран от #14

  • 13 вес

    2 19 Отговор
    Хайде още нови ентусиасти с Кия, които ще отнасят мантинелите, докато се опитват да карат с БМВ-то ми.
  • 14 Ти си отговори

    16 19 Отговор

    До коментар #12 от "евро цени":

    Нито апартамента апартамент,нито колата кола.Така,че не си постъпил много умно.
  • 15 вики

    12 1 Отговор
    пропуснали сте най-важното! на едната снимка се вижда разхода в реални условия 8.9 л....доста добре е за такъв огромен СУВ...в какви условия е постигнато 8.9л...моля пишете!

    Коментиран от #17

  • 16 той

    25 4 Отговор

    До коментар #4 от "Реалист":

    Те щото шкодите са без пари. Само луд може да дадв 60 бона за шкода.

    Коментиран от #23

  • 17 Караиванов

    8 0 Отговор

    До коментар #15 от "вики":

    Пише, че средният дори е по-нисък, не си прочел до край материала, който е написан доста добре - има си и плюсове и минуси, нищо не е спестено.
  • 18 Иван

    14 5 Отговор
    100 бона за дизелов автомобил, който ще бъде забранен да влиза в повечето големи западни градове след 5 години ми се виждат доста парички. Иначе колата изглежда повече от прилично
  • 19 Препатил

    5 9 Отговор
    Хубава визия, но калпави.
  • 20 тони

    10 4 Отговор
    Mного е хубава колата, но за мен цената e безумна. Топ оборудване хибрид струва 126 хил лева, за тези пари можеш да вземеш доста по-класен автомобил, който освен това няма да се обезцени толкова бързо. Ако беше едни 30 хил надолу бих се замислил сериозно

    Коментиран от #25

  • 21 Таксиметров

    8 14 Отговор
    KIA ?....Слаби мотори,скорости и окачване.......Не става!

    Коментиран от #22

  • 22 Кия Рио

    5 2 Отговор

    До коментар #21 от "Таксиметров":

    След 50хиляди,от нова,започнаха проблемите-служебна

    Коментиран от #32

  • 23 Чичо

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "той":

    а 80
  • 24 Мерцедес

    9 4 Отговор
    Над 100 бона за Соренто … ама вие не сте добре!Тромав и тежък автомобил,къде го бутате ценово при отличниците?Никакъв шанс за продажби...дори няма и нищо авангардно в него...оттук оттам и айде стотака!Луда работа.
  • 25 123

    5 9 Отговор

    До коментар #20 от "тони":

    Напълно си прав. За 30 000 надолу си вземам същия клас и оборудване Шкода Кодиак. Мисля, че е и по-качествена..

    Коментиран от #30

  • 26 Емил

    3 6 Отговор
    Добре, ама за 100 бона се купува Порше на 10-15 месеца!?
  • 27 Мюсюлманин

    3 0 Отговор
    Тоо у* е 100 коня как ше си го купа бе,и*и*т*
  • 28 сашко

    3 2 Отговор
    По добре рифтър и задвижването и просвета са сходни а цената👍
  • 29 EЛ Будалакис

    3 3 Отговор
    Взех си старото Ауди Q5 ново за 85к.Щото излезе новото вече имаше промоция.Какъв балък излезнах че не взех този елкокалес с возия като лодка при буря за 120к.Ще слагам бесилото братя по сдумки и локумки.
  • 30 тони

    5 0 Отговор

    До коментар #25 от "123":

    Кията има повече неща от шкодата, защото е доста по-нов модел. Освен това има плъгин хибрид с автономност към 50км. Но въпреки това наистина са се объркали с цената.
  • 31 PlimP

    8 0 Отговор

    До коментар #3 от "Жоро":

    ти виждал ли си началните цени на една издрискана трета серия на БМВ?, не знам кво разбираш под лесна продажба, но кореецът продава доста повече коли
  • 32 също от нова

    9 2 Отговор

    До коментар #22 от "Кия Рио":

    Моето Соренто е вече на 430 000 от Пловдив от магазина , само консумативи и рециклиране на турбо за 1000лв .......късмет имам и Спортидж 2008 год ......нищо му няма само форс и е на 300000
  • 33 Кия

    5 0 Отговор
    Колата е наистина много добра,и отвътре и отвън има екстри като на премиум марките
  • 34 Врачанина

    1 10 Отговор
    С две думи корейски боклук какво може да измислят корейците и джапанките едни и същи боклуци.А на тези който са тествали колата ще им кажа само едно бацета нютонметрите не правят колата да върви а да тегли ремарке да върви я правят конските сили демек мощност
  • 35 Смешници

    1 8 Отговор
    Сув като сув , няма място за сравнение с Германски автомобил от премиум марка, защо се самозаблуждавате. Просто карайте си компромисите и не се излагайте с коментарите. Тази Киа за тези пари е НЕПРОДАВАЕМА това е. Просто ПОЖЕЛАВАМ от сърце на всеки един от вас да се сдобиете с един истински расов СУВ с поне 300 коня има и нагоре да се повозиш на въздушното окачване, вдига 100 за 5 сек и по-малко, натискаш газта и отлиташ просто стига сте се излагали. Ако само се кодошите става :))) Ама иначе, този каза онзи спомена на брат ми колегата..................

    Коментиран от #36

  • 36 Вальоо

    5 1 Отговор

    До коментар #35 от "Смешници":

    Лулууу вЪзДуШнУ уКачВанье! И кво като е с въздушно? Скъпо за поддръжка и комфортно само на хубави пътища. Въздушното е безмислено за Българските пътища. Или взимаш пружини или хидравлично.
  • 37 Николай

    2 0 Отговор
    Тия дизайнери що не ги бият?
  • 38 Баба Зоя

    1 1 Отговор
    Значи, като се сетя, че утре шофирайки новата ми Kia за работа ще ме изпреварят поне 30 пешеходеца и ми се убива целия трудов ентусиазъм
  • 39 Явор

    0 0 Отговор
    Всичкп е ок колата е хубава, но мисля, че лпгато започнат да забраняват двигатели с вътрешно горене, ще трябва да започна да ги подаряват.
  • 40 Е как

    2 5 Отговор
    Какви са тия цени бе? 2015 шефа си взе ново Х5 3.0Д с баят екстри. След отстъпка излезе 122 000. Къде ще сравнявате Кия с Баварец?

    Коментиран от #41

  • 41 Пурко

    4 0 Отговор

    До коментар #40 от "Е как":

    Тогава Соренто беше 82000 лв. в най-високото изпълнение. Така че всичко е точно!
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.