17 Декември, 2020 14:31 6 336 38

Българите купуват все по-малко нови коли

  • нови автомобили-
  • българия

Статистика за продажбите на нови автомобили е на ACEA и засяга периода от началото на годината до месец октомври

Българите купуват все по-малко нови коли - 1

Новите регистрации на леки автомобили в България са намалели с 35.6%, като статистиката отчита периода януари - октомври 2020-а и е на годишна база. Отчетеният спад е в сравнение с аналогичния период от 2019 година, а данните са от доклад на ACEA (Европейската асоциация на автомобилните производители), публикуван в края на миналия месец.

От началото на годината до края на октомври у нас са регистрирани 19 117 нови леки автомобила спрямо 29 692 през периода януари - октомври 2019 г. През последният отчетен месец - октомври 2020 се наблюдава леко раздвижване на пазара за нови автомобили в България, като са отчетени регистрации на 2 088 нови леки автомобила, което е спад от 25.4% в сравнение с октомври 2019 г.

Много от вносителите на нови автомобили в България отчитат, като причина за този драстичен спад единствено пандемията от коронавирус, но това не е съвсем така

Пак според данните на ACEA е видно, че през октомври 2020 г. пазарът на леки автомобили в ЕС се е върнал на отрицателна територия, но след като преди това отчете първото увеличение за годината, което се случи през септември, но не и у нас.

Регистрациите на нови автомобили в Европа са намалели само със 7.8% до 953 615 единици през октомври, и то защото няколко европейски правителства отново бяха наложили ограничения за борба с втората вълна на коронавируса. С изключение на Ирландия и Румъния, загубите бяха отчетени на всички пазари в ЕС, включително четирите основни, но те са далеч по-малки от тези у нас.

Освен в България, където през октомври наблюдаваме рекорден спад на търсенето на нови автомобили, търсенето е спаднало най-много само в Испания (-21%) и далеч по-умерено във Франция (-9.5%) и Германия (-3.6%). В Италия, от друга страна, която бе засегната най-много от коронавируса през пролетта, търсенето на нови коли през октомври остава почти непроменено (-0.2%) в сравнение с нивата от октомври 2019 г.

От януари до октомври регистрациите на нови автомобили в целия Европейски съюз са намалели с 26.8% - цифра, която отново ни показва, че сме доста под средното за Европа. Всъщност в целия ЕС са регистрирани около осем милиона леки коли от януари до октомври, което води до спад от над 2.9 милиона бройки в сравнение със същия период на миналата година.

Разглеждайки основните пазари на ЕС за целия десетмесечен отчетен период, виждаме, че най-зле са продажбите на нови автомобили в Испания

Именно испанците отчитат най-силния спад (-35,8%, който е аналогичен с този в България). На годишна база (от януари до октомври) следват Италия (-30,9%), Франция (-26,9%) и Германия (-23,4%), но в последните три държави, както вече споменахме, продажбите нарастват значително повече през последния отчетен месец, отколкото у нас.

Кой продава най-много нови коли у нас?

Иначе, за това, кой колко продава у нас има няколко марки, които определено продават в пъти повече нови автомобили от останалите. Първата позиция с 2 965 продадени автомобила за първите десет месеца от годината се държи от Volkswagen. В престижния "клуб 2000" влизат още марките Dacia, Skoda, Renault, Nissan и Toyota. Те са успели да продадат съответно 2 816, 2 762, 2 529, 2 156 и 2 150 нови коли от началото на годината. Всички останали марки са реализирали по-малки продажби.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 един от многото

    32 2 Отговор
    Защо ли е така?

    Коментиран от #3

  • 2 честен ционист

    8 47 Отговор
    Да си купиш чисто нов автомобил е набутвация при положение, че след година две ще забранят движението на автомобили с ДВГ в градски условия.
  • 3 Гостенин

    35 4 Отговор

    До коментар #1 от "един от многото":

    Защото сега, не ги правят като едно време.
  • 4 Васил

    45 6 Отговор
    Нормално защото сме най бедните не само в Европа ами в целият свят.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Мери от Крисмас

    36 7 Отговор
    Е закво ми е нова кола? В момента и 2те дето ги имам са ми много.. никъде не се ходи, нито на работа , нито на почивка, нито на гости, нито на разходка...
    За всичкото това да дам пари за нова кола ? Да не съм луд??? Ако загледате обявите за 2ра употреба ще видите, че са вдигнали целите от преди пандемията.. т.е и в страните дето внасяме от тях и те не купуват нови и те си карат старите!
    Цените на новите коли скочиха много заради увеличените разходи за преминаването към електромобили! Кола под 50х лв нова вече е рядкост.. преди няколко години беше таван, който само премийните прескачаха.
    Навсякъде забраняват малко по малко колите с дизел и бензин. Да си взема нов и да трябва да го подаря на някой щото след 5г ще ми се мръщи че иска само на ток да е ? Е Що?
    Та така .. не са малко доводите - защо да не си купиш нова кола, а да доизносиш старата... като с дрехите и костюмите в момента :)

    Коментиран от #11, #31

  • 7 Вальоо

    24 26 Отговор
    Абе хора,спрете с това мислене 'купуването на нов автомобил е загуба на пари'! То ако се замислиш и купуването на 15 годишен кошник също е загуба на пари? Ремонти постоянни,части,нерви,време? Все ценни работи! Хората на запад май не се оказаха толкова глупави като си купуват нови коли на всеки 4-5г.? Караш,хвърляш,нова. Който може да си позволи нова кола дори и тук си е направил предценката. А тва да купиш кола и да чакаш да си удвоиш парите с нея е доста глупава инвестиция. Коли дето ние сега ги купуваме от Германия,Италия,Австрия и т.н., хората отдаавна са забравили за тях и че са ги имали. Мислете малко по-европейски. И там колите си губят много стойността ама си почти всеки си купува нова,нали? ;)
  • 8 Долен гepбеpacт

    38 3 Отговор
    Ай cиkтиp бе, как е възможно!? Баце каза, че всичко е стабилно, цъфти, цветя и рози! Направо не е за вярване!
  • 9 Пламен

    47 0 Отговор
    Българите купуват все по-малко нови дрехи и обувки.
  • 10 Състезател

    28 9 Отговор
    Няма нищо по-хубаво от това ти първи да пpъднeш на седалката на нова кола!
  • 11 Вальоо

    26 5 Отговор

    До коментар #6 от "Мери от Крисмас":

    Гарантирам ти че тия електрички са просто една преходна тенденция. За производството на батерии се използва литий,а има страшно малко от тази суровина. В Света в момента има около 1,5млрд. коли. Лития няма да стигне и за 10% от тази бройка,а не забравяй че телефони и лаптопи (и други) използват литиеви батерии! Не се плашете. Тва с електричките е просто да се вземат парите на 'еко' хората.

    Коментиран от #32

  • 12 Анджело

    27 7 Отговор
    Глупости. При управлението на ГЕРБ почти всеки българин може да си позволи да си купи нова кола. Просто не искат
  • 13 123

    25 4 Отговор
    Не купуват, защото първо тази година започна зле, но по важното второ, не купуват защото голяма част от хората с доходи ( нормални) все още имат малко комплекси на тема бранд! Значи може 2 употреба на найси километра, ама нова Дачия, Рено или Киа не може? Значи може да изтегли 25 000 кредит за продънен СУВ, ама не може да си вземе Дъстър с 10 000 лева първоначална и вноска след това по 300 лева! Е те за това, баце, вика баджо, за те това!

    Коментиран от #15

  • 14 Гошето

    1 0 Отговор
    А Радо е много умен...
  • 15 Случаен

    8 11 Отговор

    До коментар #13 от "123":

    Ми много ясно че хората ще предпочетат да вземат кола, която е:
    - минала голямото обезценяване след покупката
    - по-комфортна
    - по-безопасна
    - по-бърза

    Коментиран от #17

  • 16 Българин

    27 2 Отговор
    Всеки който няма пари за нова кола подсмърча и обяснява какво набутване е.Хора от държава, в която дрехите втора употреба са толкова популярни ще дава мнения за нови коли.Просто няма нужда.
  • 17 123

    10 2 Отговор

    До коментар #15 от "Случаен":

    Ако визираш 2 употреба от дилъра на 3, 4 години, може и да има нещо вярно в думите ти! Но, винаги има едно но😀 Автомобил с ясна история, на не малък пробег е скъп, и то доста! Като го вземеш на 3 години за 25-30 00 (VW например ) след това ще имаш едни безгрижни 3 години! И то ако го поддържаш както си трябва и където трябва! Когато стане на 6 или 7 години, му идват най скъпите ТО и евентуални проблеми! Ще ги похарчиш парите, ще караш още 3 години и ще го продадеш като 10 годишен със загуба близка до новия автомобил. Вярвай ми, това е проста калкулация която всеки може да направи! Старият ми автомобил, на 6.5 години, имаше каско за 1600 лева за фирмен сервиз! Сегашният ми, нов, каско за почти 3 пъти по висока стабилност е за 2000 лева! Разликата е едно кафе на ден! Иначе, ако визираш 10+ годишен автомобил, купен на свободен пазар от търговец, повярвай, нито е по комфортен, нито е по сигурен от новия! Факт!

    Коментиран от #23

  • 18 Bace

    16 0 Отговор
    Ей са купувам бе, а чакай неам кинти - 3к + на жената майчинството 330 лв = 3,3 к доход на месец. Ипотека, сметки грубо 1000 лв. Имаме две деца , да са ни живи и здрави и в общи линии разходите ни са по около 400 лв на седмица грубо. В общи лнии ни остават едни 200-400 лв и ако случайно решим та си купим нещо - играчка за децата или друг подарък и т.н. оставаме на 0, та някой месец и едвам избутваме. Каква нова кола кви 5 лева! Ние пак сме ок , не се оплаквам, ми тез дето взимат по 1000 лв кое по-напред?

    Коментиран от #19

  • 19 Вальоо

    14 0 Отговор

    До коментар #18 от "Bace":

    Спор няма. Не живеем чуден живот в страната ни и дори на управляващите им е ясно. Но хората който карат 20 годишна кола и ми обесняват как никога не биха си взели нова кола малко не го вярвам. Все едно да искаш да си вземеш телефон или лаптоп втора употреба? И аз не харесвам как са направени новите коли,ама по-добре нова отколкото кола от чужбина с 'eдин собстевеник,и доказана история'.

    Коментиран от #20

  • 20 Bace

    9 3 Отговор

    До коментар #19 от "Вальоо":

    За мен човек трябва да кара кола , чиято поддръжка може да си позволи. Новата кола няма поддръжка но имаш едни 500-1000 на месец . Спор няма че новото си е ново, ако ще и дачия да е, но примерно моята мазда освен ГО,Каско, обслужване и евентуално някой друг ремонт по окачването и тн за макс 1000лв годишно, останалото е гориво. Да старичка е колата но нямам нужда към момента да я заменям, аз искам, но нямам нужда и възможност. Освен това бих инвестирал във втори имот тези 50-60к от колкото в един пасат или шкодилак, еле пък мерцедес на 2-3 години :) Така че всеки му според нуждите. Когато работих във Франция заплатата пак ти е 2-3-5к евро, но примерно пасат не е 60к евро, ами е 30-35, колкото тук даваме за дачия. За това там хората карат щот им е евтино, едно ново пежо за 18-20к евро. За това и у нас масово колите са 5-10 годишни между 10-20 к лева, щот това можем да си позволим без да ни товари излишно.

    Коментиран от #25, #38

  • 21 Японеца

    7 4 Отговор
    Караме японки и не правим ремонти! Частите не са скъпи освен във фирмените сервизи! Здрави и надеждни, най вече Тойота и Хонда!

    Коментиран от #22, #29

  • 22 Чичо

    5 1 Отговор

    До коментар #21 от "Японеца":

    Да бе не са скъпи.. От всички националности,на японските обикновенните части са най-скъпи. Пример: Чистачки за Мазда 6 ми предлагаха за 87лева и били най-евтините. На другите марки е по 30-40лв.

    Коментиран от #24

  • 23 Случаен

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "123":

    Оригиналният коментар споменава 25хил заем, което е сума като за точно 2-3 годишна кола.
    Аз търкалям Туран взет тук, върнат от лизинг, беше на 3 години и на около 30хил км, беше малко над 20хил лв. 10 години по-късно още си върви.
    Проблеми имаше като направи 140хил км - геометрията изгни и запече, от което замина турбото, и маховика замалко да бракува скоростната кутия(една от пруужините за малко да задере в кожуха), общо 3хил лв разходи за ремонт(със съединител).
    ДПФ и ЕГР са си на място, няма чип, макар че 105 коня на 1500кг миниван си идват малко(иначе вдига 200).
    Сега е на +-200900км.

    Коментиран от #26, #34

  • 24 Случаен

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Чичо":

    Части от дилъра винаги е скъпо.
  • 25 123

    8 2 Отговор

    До коментар #20 от "Bace":

    Сметката ти не е лоша, ама, не е баш така, но няма да споря😉 А ако имаш 50, 60 000 за инвестиция в имот, то определено може да се позволиш и нова Мазда! Освен ако не са ти от наследство някакво, то определено няма да са ти проблем 500 лева на месец! Знаеш ли, много пъти съм го чувал това: аз ако имам...., ще направя това или онова...! Същото като: аз няма да дам 30 000 за Киа, ти знаеш ли за тези пари какъв Мерц ще си взема, а! Ми не, не знам! Купи го за 30 000 и ми го покажи! И така, на чужди разходи всеки е специалист в България😁 Със здраве!
  • 26 123

    7 0 Отговор

    До коментар #23 от "Случаен":

    Супер, корава кола! Сега ако сметнем покупната цена, разходите за ремонти (за поддръжка и гуми не влизат),
    а от тях махнем продажната цена, колко 7-8 000? , то какво е обезценяването? Сигурно 75-80%, а? Това прави 8 процента на година, колкото горе долу на нов автомобил, май😉

    Коментиран от #27

  • 27 Случаен

    2 2 Отговор

    До коментар #26 от "123":

    Само че не смятам да продавам, иначе бих му искал 9. На новия не му смяташ по-скъпото обслужване в официален сервиз, пък и ако си го взел за 10 години ще се счупи извън гаранцията...

    Коментиран от #28

  • 28 123

    6 0 Отговор

    До коментар #27 от "Случаен":

    Факторите са много, както каза колегата с Маздата, въпрос на финанси! Затова, всекиму според джоба, като не забравя, че неговата истина не е цялата истина, и всеки е господар на акъла си👍
  • 29 Анонимен

    6 0 Отговор

    До коментар #21 от "Японеца":

    Ти луд ли си? Части по-скъпи от на Тойота не съм видял при бюджетните автомобили. Пък ти си я карай и дано не се чупи много.
  • 30 Лада Веста Крос

    6 1 Отговор
    За Ес е по скоро изчакване на новите еко норми от 2021г., защото заради масовото октазване от дизела много хора живеещи с големите градове се отказаха дизеловите кочини. Отделно новите еко норми правят така че всички от нова година минават на най-малко хибриди. У нас картинкта е ясна - манталитета е такъв, а не парите. Има у нас страшно много хора за които "престижа" на премиум кочина на 3-5г. е по важен от спокойствието от нова кола на която катализатора не е пред изтърбушване! И не ми разправяйте как премиум кочината на 5г. била по здрава, карали сме и стари коли и не една нова.
  • 31 Лада Веста Крос

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Мери от Крисмас":

    Донякъде е така и не съвсем. Последни ще забранят бензинките, които имат и доста алтернатива с горивата. Затова в последните 3-4 години най-добре беше да си купиш бензин Евро-6 който съм убеден че няма да има проблемда си го караш до 2030г. поне, което е достатъчно като времеви период. Дотогава на електричките цените ще спаднат достатъчно. Ако не си зависим постоянно т влизане ососбено в центъра на големите градове, разбирай София за у нас, той едва ли ще е проблем да си я караш и 20г. И все пак човек като си купува нова кола обикновено не мисли да я кара до пенсия в днешно време - 10 макс. Аз лично имам две Евро-6.
  • 32 2683

    3 2 Отговор

    До коментар #11 от "Вальоо":

    Литий има като количество 100 гигафабрики да произвеждат 40 години напред. В момента има 2 гигафабрики, т.е. могат да произвеждат в продължение на 2000 години. Официално Мъск се стреми да ги направи поне 6 - на всеки обитаем континент. Но вериятно ще са 10, т.е. поне 400 години напред ще могат да се правят автомобили. Другите производители като се включат могат да докарат нещата до 100 години, но трудно ще ги докараме по-надолу. Много важно нещо е рециклирането. Литиевите батерии се реклират на 98-99%, от останалата 1-2% шлака при натрупване на по-голямо количество и оптимизиране на процесите пак могат да се извличат полезните елементи. Някой да ми покаже толкова ефективен процес за рециклиране на отработени газове. Петролътще свърши, литият много по-трудно. Това планетарните запаси на планетата Земя. В Слънчевата система има и други тела, на които има литий. Чудил ли си защо ракетите на SpaceX могат да излитат и после да кацат обратно. Представи си следната история - излита ракетата от Земята, каца на близкоминаващ астероид или подобно тяло, извлича полезни изкопаеми, излита от въпросното тяло и каца обратно на Земята. Звучи като научна фантастика, нали? За нацията изобретила тройния чушкопек и горда с разни хора, които са я посещавали 2-3 пъти, но прародителите са им българи, с малък принос в изчислителната техника, наистина е научна фантастика!

    Коментиран от #37

  • 33 Админ

    6 0 Отговор
    Е с какво да купуват хората, с 1000-те лева заплати които дава така наречения бизнес в България ли? С тази подигравка с хората ли?1000 лв може да са били нещо, но преди 10 години.
  • 34 Спорт груп

    5 1 Отговор

    До коментар #23 от "Случаен":

    Супер дръгел имаш, продавай го колкото можеш по-бързо, не се научихте че ваг групата не става.
  • 35 гост

    5 0 Отговор
    Абе мислех да си купя нова кола и бях приготвил едни 5хил.,ама те новите не били здрави и много се обезценявали,ще си купя стара.
  • 36 гост

    6 0 Отговор
    Абе мислех да си купя нова кола и бях приготвил едни 5хил.,ама те новите не били здрави и много се обезценявали,ще си купя стара.
  • 37 Вальоо

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "2683":

    Ами ей на,информацията ви не е вярна. Точно обратното е. Няма такова огромно количество каквото ви се иска. То ако имаше огромни количества,цената на електричките нямаше ли да падне поне малко повече? В всяко едно отношение,ел. колата е почти двойно по-скъпа от тази с който и да е ДВГ. Просто има ограничено количество на литий. И не знам защо толкова агресивно и мощно се налага в момента тази ел. пропаганда за колите? Ми хората не им се радват (или поне не всички). Хората харесват звуците на двигателя,да ръмжи,да има димове от ауспуха и т.н. Аз също не съм фен на електрическите миксери.
  • 38 LOW

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Bace":

    Нещо си се объркал- моят нов SUV има обслужване 1500 лв за целия период на гаранцията (150000 км или 7 СЕДЕМ години). Другото е само гориво