19 Май, 2011 10:39 14 147 67

Избраха двигател на годината

  • двигател на годината 2011

Журито на международния конкурс "Двигател на годината - 2011", състоящо се от 76 автомобилни журналисти от 36 страни, избра иновационния агрегат на FIAT за победител. Моторчето с обем 875 см3 от семейството TwinAir стана носител на наградата най-"зелен" и печели най-много точки при малолитражните предложения.

При спортните мотори и сред двигателите с обем над четири литра първото място спечели осемцилиндровият мотор на Ferrari с мощност от 570 к.с., монтиран на 458 Italia. Освен тази награда агрегатът на на Скудерията спечели и приза "Най-иновационен мотор на годината".

В категорията от 1 до 1.4 литра първото място завоюва концернът Volkswagen със своя 1.4-литров агрегат с двойно принудително пълнене (механичен нагнетател и турбокомпресор). От 1.4 до 1.8-литровите най-добър се оказа турбомоторът на BMW и PSA с обем 1.6 литра.

Двигатели на компанията BMW бяха признати в три категории - от 1.8 до 2.0 литра (там печели двулитровият дизел), от 2.5 до 3.0 литра, където първото място е за трилитровия турбодизел, и от 3.0 до 4.0 литра. Там първото място е за осмака от модела M3.

В категорията от 2.0 до 2.5 литра за втора поредна година победител е петакът на Audi TT RS.

Миналата година за най-добър агрегат беше избран 1.4-литровият на VW, който спечели приза и през 2009-а. Преди това всички награди обираха двигателите на BMW. Трилитровият баварски мотор с двойно турбо обра овациите през 2008-а и 2007 годита, а през 2006- победител стана десетцилиндровият агрегат на M5 и M6.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 4ipi

    11 28 Отговор
    Pozdravleniq za bmw zaslyjavat si 1-vite mesta.Az li4no si pod1rjam mercedes no..za s1jelenie nezavisi ot men kak trqbva da izglejda 1 motor. bmw litar=100 konq. Tva e perf. motor :)

    Коментиран от #3

  • 2 M POWER

    15 37 Отговор
    Айдее, кой пак отнесе най-много награди в по-големите категории...
  • 3 Дошо

    22 15 Отговор

    До коментар #1 от "4ipi":

    БМВ литър 100коня уаааау извънземно постижение.Леле нямам думи, кой можеше да предположи, че това е възможно а?Тия колко са напред мани, мани..........ахахахаха
  • 4 Дянко Димитров

    27 26 Отговор
    FIAT СИ Е FIAT.Няма какво друго да се каже.
  • 5 Зайо

    21 12 Отговор
    BMW пак разцепи мрака. Но трябва да си признаем, че 1,4 180 к.с. от VW си е не малко постижение!
  • 6 M_SUX

    17 13 Отговор
    яд ме е, че ги няма мерцедесите ;(
  • 7 TEXAS

    13 30 Отговор
    Зайо, 1.4L е двигател за сенокосачка. Колите започват след 2.5L. Затава BMW са, били са, и ще бъдат №1, защото правят коли а не сенокосачки, тракторчета и там подобни средства за придвижване.

    Коментиран от #24

  • 8 Емо

    10 8 Отговор
    Така, като гледам снимките - май най-много ми харесва тоя на снимка 2. Какво ще кажете? :)
  • 9 Fabia RS 1.4 180hp

    7 6 Отговор
    Двигателя разходва 6 на сто извънграско и 8.5 градско, което за 180 коня си е чудесно постижение. Но иначе е малко тегав, за разлика от примерно BMW 325i E90, който е горе-долу същите коне.
    Голямото преимущество на тоя мотор е цената, за 31 хиляди просто няма конкуренция като вървеж и разход.
    DS3 и John Cooper works започват от 45 хиляди.

    Коментиран от #44

  • 10 mitko

    7 13 Отговор
    znaeteli kvo bmw -ta bokluci i mercedesi nai zdraviq dvigatel e na jiguli i moskvich nqma omirane tova neshto po 30,40 godini go karat apak bmw to ako go karata tolkova she izdahne,dane govorim che jigulito ima i tiglich i vlachi i taka na tataka

    Коментиран от #18

  • 11 tedko

    5 9 Отговор
    xaxaxa samo tei shte e zatva sichkite moskvichi smesvat maslo s voda... puk za jigulito normalno samo pensionerite gi karat veche i ot 365 dni nai mn da q izkarat 5 6 puti kvo sh i e... jnxqjqxj
  • 12 той

    13 1 Отговор
    Колеги оня ден гледах в youtube клип в който сравняваха fabia rs,seat ibiza cupra i polo gti и 3-те със 1.4 tsi 180hp c dsg7, Човека ги кара и 3-те, тества ги и накрая каза - фабията е по евтина от сеата с 3000 паунда, от полото с 5000 паунда има 4 врати нз защо но е и по еластична с мн. добро управление и категорично тя е най-добра от 3-те. А колкото до двигателите мисля че класацията е реална, а аз лично иксам 2-рия двигател да е зад гърба ми.
  • 13 =]

    20 2 Отговор
    Браво на ФИАТ =]
  • 14 shadow

    11 4 Отговор
    Дам вагените можеха да спечелят и награда за най-много копирани технологии.Битурбо (механичен и турбокомпресор)за първи път се поставя в Lancia Delta през 90-те голяма иновация няма що,че даже и награда им дали смях!

    Коментиран от #15, #16

  • 15 CopyPaste

    4 8 Отговор

    До коментар #14 от "shadow":

    Дизеловия ДВГ е измислен през 1875 от Рудолф Дизел. А тези от БМВ така нагки да го изкопират в новия си 320D Common Rail.

    И между другото има Passat G60 с точно двоен компресор. Мисля че го произвеждат от 91 година. Та е спорно кой е направил голямото, огромно, невероятно копиране.
  • 16 520i

    8 3 Отговор

    До коментар #14 от "shadow":

    Пич, коли със Supercharger се правят в САЩ още от края на 60-те години. Изобщо не са тия Ланчия или VW измислили битурбото както го наричаш.
  • 17 RAfo

    7 5 Отговор
    kolega za dvigatelina BMW nqma smisal da govorim dali sa dobri (bezporno e ) no tova koeto go kazva6 za 100 k.c. na liter ne e ni6to pri polojenie 4e HONDA izkarva po 124 k.c. na liter i to bez turbo palnene taka 4e ....
    predi da tvardi6 ne6to takova parvo pro4eti

    Коментиран от #19

  • 18 Зайо

    4 3 Отговор

    До коментар #10 от "mitko":

    Като прочетеш малко ще разбереш, че двигателите в повечето соц возила са имитация на BMW M10 двигател, който пък го използват по време на турбо ерата в F1 (1280+ к.с.)Стандартно е 75к.с., но Братушките го правят 71 к.с. защото не са пречертали добре чертежите ;)
  • 19 Зайо

    6 2 Отговор

    До коментар #17 от "RAfo":

    Е кой е този двигател на Honda? (Не VTI - ok) И аз да те питам M5 Е60 къде му видя турбината 5L=507к.с...

    Коментиран от #57

  • 20 shadow

    7 2 Отговор
    Supercharger и Twinturbo са две коренно различни понятия,едното е чисто и просто един механичен компресор,а другото е механичен и нормален турбокомпресор като така почти няма характерния турбо лаг.А ако трябва да сме точни Lancia Delta S4 е излязла през 85 година и се е състезавала във WRC или тогавашната група Б справка:http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta_S4
  • 21 Дошо

    10 25 Отговор
    А къде е мотора на НисанГТР който ускорява 0-300 за 7сек тежкото 1800кг купе?Пак купени класации, всеки знае че от японските двигатели няма по-добри.А най-доблия японски е на НисанГТР 3.8 шестак битурбо инжекция

    Коментиран от #23, #29

  • 22 Дошо

    4 19 Отговор
    Тъпи немски щайги.С Нисан ГТР отиваш в бъдещето.Само Ауди.
  • 23 Зайо

    10 1 Отговор

    До коментар #21 от "Дошо":

    Брех 0-300 за 7 секунди и 1800кг. Това развива май 2-ра космическа скорост! Явно с Нисан ГРТ отиваш в НАУЧНАТА ФАНТАСИКА :D
  • 24 MAZDA

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "TEXAS":

    Еколог си падаш, а?

    Коментиран от #31

  • 25 sadasda

    13 5 Отговор
    Незнам защо българинът като хареса една марка и другите вече неструват, но колкото и да храните VAG с всяка година се издигат все повече ... Не, че съм кой знае какъв почитател, но това че Дошо си е взял някакво потрошено ауди и сега мрънка си е негова работа. Един от най-добрите ми приятели кара вече от 15 години аудита(в момента с най-новото а6) и няма нито едно оплакване, просто невиждам защо постоянно мрънкате и храните безпричинно... Реших да го напиша понеже ми писна във всяка статия да гледам глупави спорове и то на едни и съши безработни хора...

    Коментиран от #27

  • 26 ra22b

    2 5 Отговор
    Само европейски марки :х Дошо е прав , наистина VR38DETT заслужава място в класацията
  • 27 MAZDA

    5 5 Отговор

    До коментар #25 от "sadasda":

    Приятеля ти явно е непретенциозен.Иначе няма как някой да му повярва, че от 15 години не е попадал на дефект в колите си. Няма такова нещо направено от човек което да не се чупи... Лично аз имам лош опит с коли на ауди, но това не значи, че не бих карал ауди. Всяка марка има по- добри и по- лоши модели.

    Коментиран от #30

  • 28 Fiat

    13 4 Отговор
    Естествено,че Фиат си заслужава приза.Не една иновационна технология е дошла от тази фирма,а както знаем и Ферари е под нейната шапка.Много българи подценяват концерна Фиат и избиват все комплекси с Мерцедес,Бмв или Ауди,но после до гуша им идва от скъпи части и ремонти.
  • 29 user

    9 6 Отговор

    До коментар #21 от "Дошо":

    Дошко - тези "купени" класации се правят от грамотни инженери и журналисти, които доказват своят избор с конкретни технически факти, а не се правят от пъпчасали тинейджъри, чиито мироглед върху колите се формира от електронните игри ! Затова нисана няма място в нито една грамотна класация - в училище може да е на първо място сред осмокласниците, но за технически грамотните хора нисанчето си остава пластмасов леген на колела без нито една иновация в него !
  • 30 sada

    4 5 Отговор

    До коментар #27 от "MAZDA":

    ЕЕ разбира се, че са се чупили,но не е кой знае какво... Съгласен съм, че всяка марка има и добри, и лоши модели.. Но да ми кажеш, че всички който "псуват" ауди са имали лош опит ... А по-повод, че е непретенциозен, може да се поспори, поне за ауди а6 незнам какво повече може да се иска. Естествено, не съм казал, че бмв 5-тица или е-класата за по-зле,но пък и според мен не превъзхождат а6. Поне при скъпите класове разликите са минимални и е въпрос на вкус ...
  • 31 TEXAS

    5 3 Отговор

    До коментар #24 от "MAZDA":

    НЕ! ЕКОлозите да си се возят с велосиПЕДИ ако искат!
  • 32 520 zender

    7 6 Отговор
    Със риск ядосам японската сила ще подчертая че хората са преценили че бмв печели в 3 категории като осмака на М3 също е победител-но те бмв не стават за нищо според много от вас.Е аз понятие си нямам от коли ама това пише в материалчето..
  • 33 BMW fen

    9 5 Отговор
    къде е на дошо марката,не те БМВ са пълни боклуци

    Коментиран от #58

  • 34 Колио

    6 2 Отговор
    Дошо kakav e toz gtr 0-300 za 7 sec e xaxxa toi GT-R Switzer P800 koito e 800 konq gi prai za 19.81 , neshto mn NFS si igral

    Коментиран от #56

  • 35 docenta

    5 5 Отговор
    Браво,но защо Двигателите на рено са N1 във формула едно вече няколко години.А както знаем там е състезанието на върха

    Коментиран от #36

  • 36 Prelude

    7 2 Отговор

    До коментар #35 от "docenta":

    Защото се возят в кола на Ейдриън Нюи.
  • 37 520 zender

    6 5 Отговор
    Абе docenta,прочетох пак статията,никой не споменава рено,нито пък ф1.Хората ти говорят за автомобили които се карат извън пистата и не на състезание.Да подчертая-повечето награди са за бмв-факт които може само да ме радва.
  • 38 520 zender

    9 6 Отговор
    Явно европейците са селяци щом са дали цели три награди на бмв.
  • 39 4x4

    9 14 Отговор
    Най-добрият двигател на BMW S62B50. Атмосферен, бензинов - 500Nm въртящ момент при 3850об/мин (440Nm още при 1500об/мин). Създаден е през 1997г. Все още са мноооооого малко колите на пътя които могат да му се опрат. Вграждан е в какво ли не!!! А най-обичам да се е.авам с Audi 3.0 TDi :-))

    Коментиран от #52, #55

  • 40 520 zender

    6 8 Отговор
    Всички М двигатели на бмв са добри.И са издръжливи..
  • 41 FIAT

    8 4 Отговор
    Кой сега е номер 1?

    Коментиран от #43

  • 42 FIAT

    7 3 Отговор
    Нека ми е зле, това чудо харчи 3 л. на 100км.
  • 43 НЕКОЯ ДРУГА КОЛЬ

    3 10 Отговор

    До коментар #41 от "FIAT":

    ФИАТ
    Фиаско
    Италиано
    Аутомобиле
    Трамаланто
  • 44 M POWER

    4 3 Отговор

    До коментар #9 от "Fabia RS 1.4 180hp":

    Фабио Къде сравняваш тая баничарка за екпресен превоз на картофи от село Кокаляне до Самоков с Е90 325??? Просто като и видя усмихната предницата на тази "назобана" Шкодичка и ми иде разплача от смях ROFL

    Коментиран от #49

  • 45 qwerty

    6 1 Отговор
    FIAT POWER!
  • 46 raz , dva , tri

    0 3 Отговор
    защото правят коли а не сенокосачки, тракторчета и там подобни средства за придвижване.
    Texas: А имаш ли представа какво означава емблемата на BMW ?

    Коментиран от #48, #50

  • 47 520 zender

    0 0 Отговор
    raz,dva,tri-мисля че означава баварски моторни заводи ама не съм сигурен..
  • 48 TEXAS

    1 2 Отговор

    До коментар #46 от "raz , dva , tri":

    Самолетна перка брато,САМОЛЕТНА ПЕРКА. Тези ги задавай на колегите си по-надолу, тези с голфовете и фиатите.
  • 49 Fabia RS 1.4 180hp

    1 1 Отговор

    До коментар #44 от "M POWER":

    Първо на първо точно това съм написал и аз- че БМВ-то е по-добра кола от Фабията, но ти явно не можеш да четеш.
    Обаче за парите няма какво по-добро да вземеш. 325-цата струва 65 хилядарки, Фабията е 36.

    И познай в сервиза на Scoda как ме блазнят, задето съм купил най-скъпата им кола, едва ли в сервиза на БМВ изобщо ще ме погледнат ако ида с 325. Още малко и бензина ще почнат да ми сипват.
  • 50 User Anonymous

    3 6 Отговор

    До коментар #46 от "raz , dva , tri":

    Бензин, Масло , Вода - BMW !

    Коментиран от #54

  • 51 Траби

    6 2 Отговор
    нещо за двутактовите ... няма ли? :)))))))))))

    Коментиран от #53

  • 52 peshoo

    0 4 Отговор

    До коментар #39 от "4x4":

    интересно сравнение мощен бензин с помалко мощен дизел
  • 53 A.Z.

    3 1 Отговор

    До коментар #51 от "Траби":

    Има, казва се "НАДИН"!
  • 54 Име:

    8 11 Отговор

    До коментар #50 от "User Anonymous":

    Казва се БМВ - Бърка Масло с Вода
  • 55 6х6

    1 4 Отговор

    До коментар #39 от "4x4":

    Пробвай с тези :)
    БМВ отново е на опашката но това не е новост.

    Коментиран от #59

  • 56 NFS

    1 5 Отговор

    До коментар #34 от "Колио":

    Гледай това.
  • 57 отговор

    1 6 Отговор

    До коментар #19 от "Зайо":

    Honda S2000 2.0 L =240 HP
    Без турбо.И по здрав и надежден двигател от този БМВ никога не е правило.
  • 58 Bayerische Money Waster

    1 6 Отговор

    До коментар #33 от "BMW fen":

    На тези награди никой не казва как след 10 000 километра двигателя на БМВ ще е в сервиза.Тука говорят за някакви технологии не за качество.А ако говорим за спортни коли там БМВ винаги ще догонва дори и евтините марки като Нисан.
    Едно са рекламите и купените награди съвсем друго е на пътя.

    Коментиран от #60

  • 59 4x4

    5 1 Отговор

    До коментар #55 от "6х6":

    Много те моля, потърси времето на 911 на края на клипа че аз не мога да го видя!

    И да двигателя е BMW S62.. айде лека нощ!
  • 60 4x4

    2 1 Отговор

    До коментар #58 от "Bayerische Money Waster":

    Уважаеми дърдорко, пост №59 се отнася и за теб. Имам в пред вид да потърсиш времето на някой NISSAN. благодаря
  • 61 6х6

    2 4 Отговор
    За кое време на Нисан говориш?Ако говориш за това от сравнението с М3.....Порше 1.04.30
    Нисан1.04.00 БМВ 1.07.40
    Това е положението БМВ е много по бавно от Нисан.Ако искаш може да покажеш кое БМВ с този велик S62 мотор е по бързо от Нисан.

    Ако говориш за времето на друг Нисан може да го видиш ясно в коментар 56.

    А клипчето което си пуснал не виждам някъде да пише на колата БМВ.Със същия успех можеха да сложат двигател от Мерцедес Ферари и каквото си искаш с такава мощност.
    В случая за доброто време е важно ниското тегло на колата и добрият баланс.

    Айде сега лека нощ и като намериш серийно БМВ по бързо от сериен Нисан ГТР може да дойдеш пак да пишеш.

    Коментиран от #65

  • 62 no comment

    1 4 Отговор
    ...........................................................
  • 63 Ники

    5 2 Отговор
    бе,кви Нисани и т.н !!!! БМВ - то е истината не четете за успеха на БМВ,че повечето от двигателите в конкурсите са на БМВ !!!!!
  • 64 тунинг

    1 4 Отговор
    В рекламните конкурси са на БМВ но когато хората правят състезателни машини изхвърлят двигателя на БМВ и го заменят с Нисан защото той е по издържлив и дава повече мощност.Гледайте клипа и вижте защо професионалистите ползват двигател на Нисан а не на БМВ.
  • 65 4x4

    4 1 Отговор

    До коментар #61 от "6х6":

    Брато, че караш влекач и не разбираш от коли ми е ясно! Земи поне смени клипа, че с един и същи се превръщаш в мрънкало.

    Такива клипчета по мрежата които нищо не доказват е пълно. Поста е за ДВИГАТЕЛИ!!!!!! Т'ва се отнася и за тунингиста от пост №64, който дори не е чувал за McLaren F1 - сигурно защото не е бил роден тогава.

    Коментиран от #66

  • 66 6х6

    1 3 Отговор

    До коментар #65 от "4x4":

    Виждам че много знаеш може да ми пуснеш ако искаш как Бруно Сена тества БМВ и прави по бърза обиколка отколкото с Нисан.И колегата много точно е успял да покаже как човек правещ състезателни автомобили изхвърля мотора на БМВ защото не позволява форсиране по голямо от 400 коня и едновременно с това надеждност.Просто всеки който се е занимавал с тунинг на мотори знае че мотора на БМВ носи много по малко отколкото този на Скайлайн например.
    А тези смешни клипчета които пускаш с някакви аматьорчета които снимат с телефони си ги гледай у вас.

    И между другото Макларън Ф1 ползва мотор от БМВ защото фирмата фаворит ХОНДА отказва да разработи двигател за Макларън тъй като е нерентабилно.Ако беше запознат добре с историята щеше да знаеш че точно когато е правена тази кола Хонда има много по добри мотори от БМВ.
    И понеже смешниците от БМВ са големи майстори на двигатели точно във Формула1 нищо не направиха.Ама там няма журналисти да дават измислени награди.Там си срещу другите и естествено БМВ нищо не направи.
    Ама ти откъде да ги знаеш тези работи те са за хора които разбират от автомобили не от такива които четат рекламите на БМВ.
  • 67 maverick

    0 0 Отговор
    ei,mnogo razbirachi v tazi bg.razbirat ot tuning,ot avtomob. istoria,ot avtomob. sport i razbira se razbirat poveche ot jurnalistite ot tezi 36 strani.da tezi jurnalisti,koito moje bi sa poluchili obrazovanieto si v elitni uchebni zavedenia i sa vidiali i testvali povecheto agregati v realni uslovia.tezi jurnalisti sred,koito ima inj.,bivshi i nastoaishti sastezatelni piloti i vaobshte hora,koito sa naiasno s neshtata v avto sveta.hora s perspectivi.ama vie znaete poveche.vie ste naiasno kakvi dvig. da polzvate,kak da gi forsirate do svirepi moshnosti taka, che da izdarjat natovarvaneto.naisno ste s kupuvaneto na nagradi,sas reklami i marketing,sas absoliutno vsichko.gorkite avtoproizvoditeli i tuningdorabotvachi zashto ne vi vzemat na raboten shtat pri tiah.naistina imat nujda ot vas" kompetencii"