В понеделник шведската прокуратура обвини 47-годишен гражданин на страната в шпионаж, твърдейки, че е откраднал индустриална информация и я е продал на Русия. Заподозреният е работил като консултант във Volvo Cars и Scania в Гьотеборг, а предоставената от него информация се счита за важна и за двете компании, както и за шведската национална сигурност, заявява прокурорът Матс Юнгквист пред Morningstar.
Според обвинението мъжът е прехвърлил материалите от работния си компютър в личния си лаптоп, а след това е качил информацията на USB устройствата. Той също така е направил снимки от екрана на работния си компютър, като по този начин е искал да скрие своите дейности от ИТ отдела.
Обвиняемият е арестуван в ресторант в централната част на Стокхолм по време на среща с руски разузнавач, действащ в Швеция под дипломатическо прикритие, където получил 27 800 шведски крони (3 359 долара) от руснака.
Според Юнгквист, по време на шпионажа в полза на Русия, продължил поне от 2017 до 2019 година (все още предстои да бъде доказан), този човек е получил поне 300 хиляди шведски крони (приблизително около 30 000 евро). Максималното наказание за индустриален шпионаж съгласно местното законодателство е шест години затвор.
В отделно изявление ръководителят на звеното за контраразузнаване на Шведската агенция за вътрешна сигурност Даниел Стенлинг отбеляза, че броят на установените случаи на индустриален шпионаж от други държави през последните години се е увеличил драстично в Швеция.
Коментиран от #9, #10
-20 +25
-14 +24
Коментиран от #8
-3 +37
-6 +15
-5 +18
-3 +22
-3 +20
До коментар #3 от "гадно":
Каква сума да му платят за “тайни” на Скания,която не е конкурентна никъде. Чудя се въобще на интереса на руснаците. Сигурно руския разузнавач е бил принуден да отчита дейност,да не го върнат.
-7 +9
До коментар #1 от "Случаен":
Китайски са леките автомобили, а руснаците крадат технологии от ВОЛВО камиони, което си е шведско! Крадци, след 4-5 години ще вкарат някоя технология в ЗиЛ и ще ги обявят за безаналогови! ХАХАХААА....
Коментиран от #12, #15
-13 +16
До коментар #1 от "Случаен":
Въпроса е какво ще ги правят ушанките тия "тайни" , като не могат направи нищо по-ново от Зил и Урал , модел 30-та година !!!! Пак изкопирани , ама със 100 години закъснение !! Значи тия ги купуват за следващия век , ама то тогава кюмбета няма да има !
Коментиран от #13
-13 +12
Коментиран от #14
-9 +13
До коментар #9 от "Емилия":
И те са врче катайски.
-0 +8
До коментар #10 от "гост":
А ти провери ли класирането при камионите в рали "Дакар" през последните няколко години⁉️/ между другото/
Коментиран от #16
-6 +11
До коментар #11 от "Любимата марка":
Ford ги купуват 1999г. А си правят техни си двигатели докато не дойдоха китайците.
Коментиран от #17
-0 +5
До коментар #9 от "Емилия":
Публикувано във факти.бг: "...консултант във Volvo Cars и Scania..."
-0 +3
До коментар #13 от "БАЙ Х@Й ‼":
А ти провери ли какво "руско" има в любимия ти Камаз за Дакар и срещу кого се състезава в него ?? Ще ти помогна , НИЩО , освен емблемата и на всичкото отгоре дори със западните части е сглобен НЕГРАМОТНО !!! Обаче по-важното , що бе дори побратимите китайци не го щат , да не говорим за белите държави , хахаххахаххаха !!!
Коментиран от #18, #23
-14 +8
До коментар #14 от "Случаен":
Глупости шведските двигатели бяха съвместна разработка на ПСА-Рено и се правеха в Сошо
Коментиран от #22
-2 +4
До коментар #16 от "гост":
Така да сглобяват неграмотно и да ги ПОБЕДЯТ.... АМА НЕЩУ НЕ СТАВАААААААА.... ХАААААААААССССССС.....
Коментиран от #20
-3 +6
-0 +10
До коментар #18 от "Емииии нека и другите":
На другите не им пука за тъпия ти Дакар , освен на разни гаражни отборчета !! Да заповяда любимия ти Камаз на пистовите съзтезания в Европа , срещу ЗАВОДСКИТЕ отбори !!! Ама там ще го бият като маче у дирек всички подред , та даже не си и помисля , хахахахассссс !!!
Коментиран от #24
-9 +4
-0 +5
До коментар #17 от "Факт":
Белия и червения блок са си чиста разработка на Волво, ПРВ двигателя е недоизкусурен боклук.
Коментиран от #25
-2 +1
До коментар #16 от "гост":
поровиш в ютюб от 1990-1992, ще видиш че тогава на Париж-Дакар, участва почти сериен Камаз с двигател ЗМЗ с леки доработки, и о чудо за две години две трети места, не подценявайте руската военна техника, този Камаз с трите моста изкара цялата 10 годишна война в Афганистан, както и легендарния ударен Хеликоптер за борба с наземни цели Ми-35/все още най добър и без аналог по параметри в световен мащаб/, така че този Камаз е боец още от планинските терени на Хиндукуш и Тора Бора, в по нови Времена от този Камаз, не е останало нищо, може би емблемата на препускащия кон,газотурбинен дизелов двигател 16литра 1200к.с на Либхер, окачване от западни водещи производители и т.н., но така или иначе се развява руския флаг.
-0 +9
До коментар #20 от "гост":
Нека ги пуснем из руските територии с тресавищата, там ще схванеш какво е Камаз и всички останали отворко.
Коментиран от #29
-0 +8
До коментар #22 от "Случаен":
Волво преди ерата Форд Ползваха съвместна разработка с Рено-ПСА.През 1938-ма вече не знам какъв двигател са ползвали.
Коментиран от #34
-1 +1
Коментиран от #40
-9 +2
-2 +1
Коментиран от #30
-3 +5
До коментар #24 от "някой":
На кой му пука за "руските територии" , бе мечтател заблеян , хахах !! Хората са си оправили отдавна държавите и инфраструктурата !! Тресавищата да си ги бият в главата ушанките , ама и те предпочитат да скъсат веригата и да идат в гнилия запад , със "лошите" му камиони включително !! Така че тресавищата скоро ще са само за комарите , както и трябва да бъде , хахах !!
Коментиран от #32, #39
-7 +0
До коментар #28 от "Разбирача":
А във вашата къща има ли Буквар и Читанка?
Коментиран от #41
-0 +4
-2 +6
До коментар #29 от "гост":
Защо тогава Тесла прави Сайбъра високопроходим?
-0 +2
-0 +2
До коментар #25 от "Рено Ентусиаст":
Преди Форд използват 4 цилиндров "червен блок" - чугунен блок, един разпред. вал или два. До спирането на волвата със задно предаване.
Използват и 4,5,6 цилиндров модулен двигател(бял блок), пак тяхна си разработка, само с два разпред. вала. До 2015 някъде, или 2016.
Единствения двигател в който рено и пса имат каквото и да е, е 6 цилиндровия v-образен ПРВ, който е с грешен ъгъл - 90 понеже е проектиран изначално като 8 цилиндров. Него го ползват до 1990г. Недоизкусурен боклук е точно заради ъгъла между цилиндрите, не ми се занимава да ти обяснявам, потърси си защо. V6 двигателите за да са балансирани и равномерно работещи трябва да са с 60° ъгъл, V8 с 90°. Ако има двигатели които са наобратно, то те са проектирани на базата на другия тип(V6+2/V8-2).
Вече Форд като идват, някои модели получават дизел на базата на пежо. Обаче някои, не всички, основно се ползва волво двигател, на базата на белия блок, 5 цилиндров, 2.0 и 2.4.
-1 +3
-0 +4
Коментиран от #37
-3 +1
До коментар #36 от "ВОЛГА":
Хлебарките са земноводни. Имаш ли аргументи или си поредния лаладжия?
-0 +0
-0 +3
До коментар #26 от "ГЛУПАВ РАШАН":
Държавата са най-активно практикуван промишлен шпионаж в света знаеш ли коя е? САЩ! Другите дори не се доближават до нея в това отношение.
-0 +2
До коментар #30 от "Враца Баце":
Е сега по правопис ли сме седнали да се изпитваме баце?Ти да не си даскал?Я съм одил до 8 клас на даскало не го крия ама пък съм си разбирач на автомобили и готини жени парички си имам кой кат мен та правописа е най малкия ми проблем.
-0 +1